Pedig, pont kerékpárt, kerékpár felszerelést és egyéb sportszert lehet olcsón, alig használt állapotban venni: sokan túlértékelik magukat, aztán amikor rájönnek, hogy a sport egy kicsit fárasztó is tud lenni, akkor elmegy a kedv. A felszerelést meg némi porosodás után eladják.
Szóval a használt lehet ótvar, agyonhasznált cucc és szinte új is, jó áron!
Miért gondolod, hogy akkor leállnak majd a hirdetések? :)
Az én mostani sisakomat használtan vettem, de ha vennék újat, azért biztosan nem költenék rá 20k-nál többet. Ahogy nézem inkább 10k-hoz közel vennék valamit. Szokott olyan is lenni, hogy "tavalyi modell" - ami annyit tesz, hogy más a színe, nem az idei legtrendibb, és az emiatt le van árazva. Na az is éppen jó nekem.
Elég széles a választék. Nekem az első nem nagyon tetszett, de a második kifejezetten jól áll, de néha az elsőt is hordom, ha már megvan. De nem városi használatra, pl. nem viszem be a moziba, bár van aki a pláza előtt hagyja a bringához zárva.
Le tudnék zuhanyozni, de akkor azt az időt is a közlekedésre fordított időhöz kellene számítani! :-)
Nálam az időnyereség nem a sebességből jön, hanem az optimális útvonalból. BKK-val kerülő, sok átszállás lenne, vagy sok séta, autóval dugó és parkolási problémák.
A kesztyű már sokszor igen jó szolgálatot tett nekem is, ráadásul kényelmesebb is azzal fogni a kormányt. (a fene a finnyás fajtámat. :) ) Térdmelegítőt (maszek gyártmány, sízokni levágva, pont elég) szoktam venni télen a hosszú bringásgyatya alá. Jól jött volna a Várkert bazár előtt a csúszós, vizes macsakakövön, amikor elcsúsztam (pedig már nem először történt ez, és - én azt hittem - vigyáztam is kanyarodáskor).
A városi bringázásom 21 km (egy irányba), ahhoz én bizony "jelmezezek", és ha nem akarok túl sok időt tölteni a bringázással (amivel nem lenne bajom, csak az idő véges egy munkanapon, ráadásul szinte mindig később indulok, mint terveztem :D), ezért inkább gyorsabban haladok.
Félreértlés ne essék, én nem mondom, hogy legyen kötelező. Én azt mondanám, hogy javallott. Nem egy nagy dolog (szó szerint se, megvenni se, felvenni se), és sokat segíthet. Mindenki döntse el maga.
Egy időben montival jártam be melóba, és a dombról le egy elég durván meredek DH jellegű keskeny gyalogösvényen küldtem lefele (rövid szakasz). Egyszer sikerült egy irtó nagyot padlózni ott. Bringa átfordult, én Sandokant játszttam, és 3-4 méteres tigrisbukfenccel zártam a mutatványt, domboldalon lefele. Na akkor a sisakom siltje letört, és az átfordulás közben berepedt a teteje. Mondjuk nem ez volt az ijesztő része, hanem az a vágás, amit a váltó-fék produkált a belső combomon. Egy sima, sekély horzsolás szintű vágásnak tűnt, de elég lassan gyógyult be, szal mélyebb lehetett, és az azon a tájékon ez nem pont a hosszú élet záloga (combi artéria).
Te prof reinkarnációja vagy! Ő kötött bele mindig a bukóviselésbe és jött a hülye fürdőkádas példálózásával.
Mégsem lehetsz a reinkarnációja, mert még most is jelen van pl. a Strava-n. Lelki társak vagytok.
Amikor hosszabb távokkal kezdtem barátkozni (200+ km), még ijesztő látvány lett volna egy UFO kinézetű garabonciás. Le is nyomtam tízenvalahányezer km-t bukó nélkül.
Csemetéimnek hamarabb lett fejvédője, mint nekem, de én is beadtam a fejem derekam és bő húsz éve majdnem mindenhova kobakvédővel tekerek.
Nem emlékszem, hogy ténylegesen megvédte volna a fejem. Ahányszor estem, vagy elütöttek, valahogy egyszer sem vágtam a bukót az aszfalthoz. A nyakizmok.., na azok párszor sajogtak utána.
De, ha tol, maga alá gyűr egy bádogdoboz, akkor lovagi páncél is lehet az emberen, az sem segít sokat. Igazából sokkal kevesebbeknek, nagyon kevésnek kéne vezetni. Látok olyan lényeket kiszállni az autóból, melyekbe hálni sem jár a lélek. Látok olyan nyálasszájút (ezt közelről láttam, mert majdnem feldöntött a macisajt mögül), aki azt sem tudta, hogy ott vagyok.
Szerintem nem a távolságon múlik. Pont városon belül nagyobb a baleset veszélye.
50 méteres bringázás alatt is lehet olyan, hogy kicsúszik a kerék, vagy csak simán b.lf.szságból elesik az illető, és beveri a fejét.
Persze, ne legyen kötelező. Elvileg a biztonsági övnek se kellene kötelezőnek lenni. Abban azért más a veszély szintje, de az elv hasonló. Azt hiszem, ez is szokás, megszokás kérdése.
Nagyon más, de a bringás versenyeken se volt kötelező a sisak, és eléggé nevetségesnek is gondolták a használatát. Aztán meghalt egy versenyző egy egyébként triviális esésben. :(
Na mindegy is, mindenki eldönti, hogy akar-e bringás sisakot használni, vagy nem. Én mindenkinek komolyan szoktam javasolni, aki bringázásra adja a fejét. (érted? :D )
Na, pl ezért szoktam én arra az úton közlekedni (mondjuk nem iis mehetnék a bringaúton annyival..).
Az a kereszteződés gázos, mert hiába jön az autós lassabban, de kb nem belátható az oldalról érkező biciklis, ha akár normál tempóval is érkezik.
Én az úton is mindig sasszemmel figyelem az autósokat, akik ott kikanyarodnak, és inkább lassítok, még akkor is, ha elsőbbsége van annak az útnak (és a bringaátkelőnek is). Szóval nem elég azt látni, hogy lassan jön, de én várni szoktam vagy egy akármilyen visszajelzést, hogy észrevett, vagy inkább még tovább lassítok.
Az is gáz arra, hogy az autókat messzebbről lehet látni, mert nem takarja ki őket annyira a híd pillére, mint a bringaúton érkezőket. Nem is beszélve a másik irányból érlező bringásokról.
Más: részvétem a családnak, tragikus az eset. :( Felhívja a figyelmet a bringás sisak használatára. A városban anélkül nem megyek (és nyilván nem megyek bringa túrára se anélkül). Igazából csak az utca végi játszótérig menésre szoktam hanyagolni a sisakot. Én nem érzem jól magam sisak nélkül a bringán. Ezen múlhat a túlélés.
((Ráadásul én érzékeny vagyok a napszúrásra is, az ellen is jó, meg az útra belógó ágak ellen is, hogy ne csapjanak fejen.))
Az M3-as metrópótlás végével az Üllői úton a buszsávok helyét új, biztonságos kerékpársávok veszik át a Kálvin tér és a Népliget között, a Váci úton pedig a Nyugati tér és a Gogol utca között.
A Váci úton a Lehel térnél már elkészültek az elhajló műanyag pollerek.
Úgy tűnik pótlóbuszok, taxik nem férnek el a szűkített sávba, így csak a motorosok, mopedesek zavarhatják a bringásokat és a rollereseket.
Az Üllői úti repterező taxisok biztosan imádni fogják! (ott még nincs szűkítés.)
A balra kanyarodásokat is meg lehetne oldani lámpahangolással, remélem ez is szempont, mert nem mindenki megy végig egyenesen.
Nyílik a Városligeti fasor 40-nél egy aranyos kis sikátor, át lehet ott menni a Benczúr utcában, persze nem haladós, de hangulatos. Amúgy a Vágány utca felé majdnem jó a egykori "Halál-alagút" is, de a Szabolcs utca macskaköves (nem biztos, mert rég jártam arra és nagy építkezések vannak ott, remélem, hogy egyszer lesz normális út is. Sőt talán új utat is nyitnak a Shell kút mögött!).