Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2023.06.26 -1 0 65368

Pedig, pont kerékpárt, kerékpár felszerelést és egyéb sportszert lehet olcsón, alig használt állapotban venni: sokan túlértékelik magukat, aztán amikor rájönnek, hogy a sport egy kicsit fárasztó is tud lenni, akkor elmegy a kedv. A felszerelést meg némi porosodás után eladják.

 

Szóval a használt lehet ótvar, agyonhasznált cucc és szinte új is, jó áron!

Előzmény: SzeZo (65367)
SzeZo Creative Commons License 2023.06.24 -1 0 65367

Az utolsó dolog lenne, amit használtan veszek, a bukó. De nem, utolsó sem.

Nemcsak azért, mert abba  más beleizzadt néhányszor, hanem, mert lehet láthatatlan sérülése.

De, ha nem sérült, akkor is cserélni illik bizonyos idő elteltével. Lehet, az előző tulaj épp ezért adta el.

Előzmény: jee_c (65365)
főgóré Creative Commons License 2023.06.23 0 0 65366

úgy szokott lenni!

ha már az adott témában nem keresgélek, akkor elülnek.

persze, másfajta hirdetéseket nyomnak orrba-szájba, de azok már hidegen hagynak.

használtan

semmiféle öltözéket nem vennék használtan, de úgy általában mindenből újat veszek.

műszaki cikkből, pld. pécét, monitort, laptopokat, vettem használtan, de azt is csak azért, mert a bolti új ár

töredékéért jutottam hozzá.

azonban, mielőtt használnám alapos sikamikának vetem alá őket, megjegyzem kell is, mert a volt gazdájuk

már nem igen törődött velük, csak eladni szeretné.

Előzmény: jee_c (65365)
jee_c Creative Commons License 2023.06.23 0 0 65365

Miért gondolod, hogy akkor leállnak majd a hirdetések? :)

 

Az én mostani sisakomat használtan vettem, de ha vennék újat, azért biztosan nem költenék rá 20k-nál többet. Ahogy nézem inkább 10k-hoz közel vennék valamit. Szokott olyan is lenni, hogy "tavalyi modell" - ami annyit tesz, hogy más a színe, nem az idei legtrendibb, és az emiatt le van árazva. Na az is éppen jó nekem.

Előzmény: főgóré (65362)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65363

Tudod, ízlések és pofonok. :-)

 

Alaposan kivilágított a bringám + fényvisszaverők. Nem hiszem, hogy pont a sisakomnak kellene világítania/fényvisszavernie.

 

Talán az állvédő még egy fontos kiegészítő lehet.

Előzmény: főgóré (65361)
főgóré Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65362

a rohatt' gugli!

keresgéltem a sityók között , oszt most már egyre-másra dobálja a kínálatokat.

amíg nem veszek egyet, ezek már nem fognak leállni.

 

főgóré Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65361

na, ezt mondom!

ez ingyen sem kellene, ráadásul fekete, rosszabb a láthatósága.

ez viszont már inkább

Előzmény: altenberger (65360)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65360
Előzmény: főgóré (65358)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65359

Elég széles a választék. Nekem az első nem nagyon tetszett, de a második kifejezetten jól áll, de néha az elsőt is hordom, ha már megvan. De nem városi használatra, pl. nem viszem be a moziba, bár van aki a pláza előtt hagyja a bringához zárva.

Előzmény: főgóré (65355)
főgóré Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65358

ha vennék is , ilyen hosszúkás alakú  jobban tetszik.

de most nézem a kínálatot eléggé macerás, pld. sok a fekete színű, alapból nem kell.

aztán , a motor félbukó alakúak megint kilőve.

az árak meg rohadtul el tudnak szaladni, ripsz-ropsz ötven fölött járunk.

persze, ha valóban csak ezen múlna az élet, hoci, ide a százezerbe kerülőt.

altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65357

"ezért inkább gyorsabban haladok."

Nálam szempont, hogy ne izzadjak meg.

Le tudnék zuhanyozni, de akkor azt az időt is a közlekedésre fordított időhöz kellene számítani! :-)

 

Nálam az időnyereség nem a sebességből jön, hanem az optimális útvonalból. BKK-val kerülő, sok átszállás lenne, vagy sok séta, autóval dugó és parkolási problémák.

Előzmény: jee_c (65354)
jee_c Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65356

A kesztyű már sokszor igen jó szolgálatot tett nekem is, ráadásul kényelmesebb is azzal fogni a kormányt. (a fene a finnyás fajtámat. :) )
Térdmelegítőt (maszek gyártmány, sízokni levágva, pont elég) szoktam venni télen a hosszú bringásgyatya alá. Jól jött volna a Várkert bazár előtt a csúszós, vizes macsakakövön, amikor elcsúsztam (pedig már nem először történt ez, és - én azt hittem - vigyáztam is kanyarodáskor).

Előzmény: altenberger (65353)
főgóré Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65355

azt se bánnám , ha kötelezővé tennék, de úgy látszik a baleseti statisztika , vagy más nem indokolja.

írom ezt úgy, hogy nincs sisakom, és nem is hordtam soha.

viszont, szemüveg, télen kötött, nyáron baseball sapka nélkül egy métert sem.

egyszer régebben már majdnem vettem egyet, a fejemen volt, de nem tetszett a formája sem, meg ahogy a 

fejemen állt , aztán hagytam a francba az egészet.

érdekes, motoron fel sem merült soha, hogy sisak nélkül menjek, de hát ott erős menetszél, por, bogarak

miatt bazi fontos.

Előzmény: altenberger (65345)
jee_c Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65354

A városi bringázásom 21 km (egy irányba), ahhoz én bizony "jelmezezek", és ha nem akarok túl sok időt tölteni a bringázással (amivel nem lenne bajom, csak az idő véges egy munkanapon, ráadásul szinte mindig később indulok, mint terveztem :D), ezért inkább gyorsabban haladok.

Előzmény: altenberger (65351)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65353

Ónos eső miatt pereceltem legutóbb, kesztyű és térdvédő volt rajtam (inkább a hideg miatt), de akkor jól jöttek.

Előzmény: jee_c (65350)
főgóré Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65352

de térjünk vissza ehhez a balesethez!

sajna most történt egy, de ez nem mindennapos.. vagy igen? én semmit nem tudok róla, nem járok arra.

aztán, a balesetben érintettek, gyakran jártak arra? pld. az autós , lehet, hogy most járt ott először,

és az mindig bizonytalanság..

a bringás , körülnézett mielőtt megkezdte az áthaladást?

számtalanszor láttam már , amikor pld. gyalogos, ha volt zebra ha nem ő bizony nem nézett se jobbra se balra

csak előre , aztán úgy vágott át az úttesten.

ismerős mesélte, városban ment kocsival, amikor egy mellékutcából egy bringás robbant ki eléje,

csodával határos módon nem ütötte el, de az ijedtségtől tele lett a gatyája.

Előzmény: Bobbin (65340)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65351

Szoktam sisakot hordani, van kettő is. Jellemzően hétvégén a sport/szabadidős kerékpározás kategóriában.

Hétköznap közlekedési céllal bringázok, sisak nélkül. 15 km/h átlaggal, sárvédős, csomagtartós, 26x1,75 bringával, figyelmesen. Nem jelmezben.

Előzmény: SzeZo (65349)
jee_c Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65350

Félreértlés ne essék, én nem mondom, hogy legyen kötelező. Én azt mondanám, hogy javallott. Nem egy nagy dolog (szó szerint se, megvenni se, felvenni se), és sokat segíthet. Mindenki döntse el maga.

 

Egy időben montival jártam be melóba, és a dombról le egy elég durván meredek DH jellegű keskeny gyalogösvényen küldtem lefele (rövid szakasz). Egyszer sikerült egy irtó nagyot padlózni ott. Bringa átfordult, én Sandokant játszttam, és 3-4 méteres tigrisbukfenccel zártam a mutatványt, domboldalon lefele. Na akkor a sisakom siltje letört, és az átfordulás közben berepedt a teteje. Mondjuk nem ez volt az ijesztő része, hanem az a vágás, amit a váltó-fék produkált a belső combomon. Egy sima, sekély horzsolás szintű vágásnak tűnt, de elég lassan gyógyult be, szal mélyebb lehetett, és az azon a tájékon ez nem pont a hosszú élet záloga (combi artéria).

Előzmény: altenberger (65348)
SzeZo Creative Commons License 2023.06.22 0 1 65349

Te prof reinkarnációja vagy! Ő kötött bele mindig a bukóviselésbe és jött a hülye fürdőkádas példálózásával.

Mégsem lehetsz a reinkarnációja, mert még most is jelen van pl. a Strava-n. Lelki társak vagytok.

Amikor hosszabb távokkal kezdtem barátkozni (200+ km), még ijesztő látvány lett volna egy UFO kinézetű garabonciás. Le is nyomtam tízenvalahányezer km-t bukó nélkül.

Csemetéimnek hamarabb lett fejvédője, mint nekem, de én is beadtam a fejem derekam és bő húsz éve majdnem mindenhova kobakvédővel tekerek.

Nem emlékszem, hogy ténylegesen megvédte volna a fejem. Ahányszor estem, vagy elütöttek, valahogy egyszer sem vágtam a bukót az aszfalthoz. A nyakizmok.., na azok párszor sajogtak utána.

De, ha tol, maga alá gyűr egy bádogdoboz, akkor lovagi páncél is lehet az emberen, az sem segít sokat. Igazából sokkal kevesebbeknek, nagyon kevésnek kéne vezetni. Látok olyan lényeket kiszállni az autóból, melyekbe hálni sem jár a lélek. Látok olyan nyálasszájút (ezt közelről láttam, mert majdnem feldöntött a macisajt mögül), aki azt sem tudta, hogy ott vagyok.

De autózni kell.

Előzmény: altenberger (65348)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65348

Van BUBI pár éve, jó minta: Belvárosban, gyakorlatlan bringások használják, jellemzően sisak nélkül.

Nem tudok komolyabb fejsérüléssel járó balesetről.

 

A gyalogos is fejre eshet, hordjanak ők is sisakot?

Előzmény: jee_c (65347)
jee_c Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65347

Szerintem nem a távolságon múlik. Pont városon belül nagyobb a baleset veszélye.

50 méteres bringázás alatt is lehet olyan, hogy kicsúszik a kerék, vagy csak simán b.lf.szságból elesik az illető, és beveri a fejét.

 

Persze, ne legyen kötelező. Elvileg a biztonsági övnek se kellene kötelezőnek lenni. Abban azért más a veszély szintje, de az elv hasonló. Azt hiszem, ez is szokás, megszokás kérdése.

 

Nagyon más, de a bringás versenyeken se volt kötelező a sisak, és eléggé nevetségesnek is gondolták a használatát. Aztán meghalt egy versenyző egy egyébként triviális esésben. :( 

Ó ez 2003-ban volt, nem is olyan rég.  https://en.wikipedia.org/wiki/Andrey_Kivilev

 

Na mindegy is, mindenki eldönti, hogy akar-e bringás sisakot használni, vagy nem. Én mindenkinek komolyan szoktam javasolni, aki bringázásra adja a fejét. (érted? :D )

 

Előzmény: altenberger (65345)
jee_c Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65346

Így-így.

Előzmény: főgóré (65344)
altenberger Creative Commons License 2023.06.22 0 0 65345

Sisak, sisak, ezzel kapcsolatban kettős érzéseim vannak:

Városon belüli pár kilométeres útra nem igazán életszerű. L: Hollandia, Dánia

De ha megvan a baj, akkor tényleg sokat segít.

 

Hordja, aki akarja, de kötelezővé ne tegyék!

Előzmény: főgóré (65344)
főgóré Creative Commons License 2023.06.21 0 1 65344

sisak

az elhangzott , hogy bringáson nem volt sisak

viszont, az nem , hogy annak nem viselése miatti sérülésből következett be a halál.

egyébként , én is figyelek erősen ha bringával megyek, lexarom , ha szükséges az elsőbbségemről is lemondok

a "hogy mindenki hazaérjen" mottót követem.

egyébiránt meg, a közlekedés veszélyes üzem, elég a legkisebb kihagyás, nem odafigyelés és megvan a baj.

Előzmény: jee_c (65343)
jee_c Creative Commons License 2023.06.21 0 1 65343

Na, pl ezért szoktam én arra az úton közlekedni (mondjuk nem iis mehetnék a bringaúton annyival..).

Az a kereszteződés gázos, mert hiába jön az autós lassabban, de kb nem belátható az oldalról érkező biciklis, ha akár normál tempóval is érkezik.

Én az úton is mindig sasszemmel figyelem az autósokat, akik ott kikanyarodnak, és inkább lassítok, még akkor is, ha elsőbbsége van annak az útnak (és a bringaátkelőnek is). Szóval nem elég azt látni, hogy lassan jön, de én várni szoktam vagy egy akármilyen visszajelzést, hogy észrevett, vagy inkább még tovább lassítok.

 

Az is gáz arra, hogy az autókat messzebbről lehet látni, mert nem takarja ki őket annyira a híd pillére, mint a bringaúton érkezőket. Nem is beszélve a másik irányból érlező bringásokról.

 

Más: részvétem a családnak, tragikus az eset. :(
Felhívja a figyelmet a bringás sisak használatára. A városban anélkül nem megyek (és nyilván nem megyek bringa túrára se anélkül). Igazából csak az utca végi játszótérig menésre szoktam hanyagolni a sisakot. Én nem érzem jól magam sisak nélkül a bringán. Ezen múlhat a túlélés.

((Ráadásul én érzékeny vagyok a napszúrásra is, az ellen is jó, meg az útra belógó ágak ellen is, hogy ne csapjanak fejen.))

Előzmény: főgóré (65342)
főgóré Creative Commons License 2023.06.21 0 0 65342

pedig , nem tűnik túl veszélyesnek a baleset helyszíne.

az autók jobbra kanyarodva érkeznek , a kanyar miatt eleve lassítaniuk kell, el is hangzik , hogy kb. 30-cal

jöhetnek, + a másik útra való becsatlakozás miatt, ott van nekik az elsőbbségadás kötelező tábla is.

a sofőr azt mondta- nem vette észre a biciklist- akkor, lehet ott akkor akár rendőr is, azt is elüti.

ennél sokkal veszélyesebb helyen szoktam átkelni bringával, és bár elsőbbsége van ott a kerékpárosnak

soxor bizony nekem kell lassítani , vagy megállni mert nem adják meg az elsőbbséget.

a szitu ugyanez, de ott az autók hosszú , nagy ívű kanyarból érkeznek, emiatt a sebességüket sem kell

csökkenteni.

Előzmény: Bobbin (65340)
altenberger Creative Commons License 2023.06.21 0 0 65341

Az M3-as metrópótlás végével az Üllői úton a buszsávok helyét új, biztonságos kerékpársávok veszik át a Kálvin tér és a Népliget között, a Váci úton pedig a Nyugati tér és a Gogol utca között.

 


A Váci úton a Lehel térnél már elkészültek az elhajló műanyag pollerek.

 

Úgy tűnik pótlóbuszok, taxik nem férnek el a szűkített sávba, így csak a motorosok, mopedesek zavarhatják a bringásokat és a rollereseket.

 

Az Üllői úti repterező taxisok biztosan imádni fogják! (ott még nincs szűkítés.)

 

A balra kanyarodásokat is meg lehetne oldani lámpahangolással, remélem ez is szempont, mert nem mindenki megy végig egyenesen.

Bobbin Creative Commons License 2023.06.19 0 0 65340

https://index.hu/belfold/2023/06/18/gazolas-kerekparos-auto-meghalt-budapest/

 

Állítólag át fogják építeni ezt a kereszteződést. 

Ja. Meg az összes elcseszett kereszteződést át lehetne.....

altenberger Creative Commons License 2023.06.12 0 0 65339

Rémálomországban! :-)

Előzmény: ÁsítóSárkány (65337)
altenberger Creative Commons License 2023.06.12 0 0 65338

Nyílik a Városligeti fasor 40-nél egy aranyos kis sikátor, át lehet ott menni a Benczúr utcában, persze nem haladós, de hangulatos. Amúgy a Vágány utca felé majdnem jó a egykori "Halál-alagút" is, de a Szabolcs utca macskaköves (nem biztos, mert rég jártam arra és nagy építkezések vannak ott, remélem, hogy egyszer lesz normális út is. Sőt talán új utat is nyitnak a Shell kút mögött!).

Előzmény: SzeZo (65335)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!