Elektromos autóba keresek lopást megakadályozó megoldást, aminek működtetése relatív kis kényelmetlenséggel jár.
Korábban volt Cerberos is, Blue16 is, mindkettő bevált, de mivel most egy BMW i3 a védendő model, aminek a töltőkábel elöl, ergo rendszeres motortér niytogatás, a Blue16 kis extra kényelmetlenség lenne. Tudom, tudom, autóbiztonság nem kényelem. De azért mégis kéne egy kis kényelem :)
CAN BUS, induláshoz gyári nyomógombokkal (pl. kormány) megadott azonosítást kér.
A kütyü gondolom az utastérbe rejthető, ergo nem védett helyen van. Azzal próbálom nyugtatni magam, hogy az i3 ma már nem egy kuriózum, ha elsőre nem indul, akkor lehet nem kezdenek neki egy 10-20-30 perces megoldás és kütyükeresésnek az utcán, hanem mennek a következőhöz. Vagy?
Esetleg más rendszer ötlet, elfogadható ár/érték aránnyal?
Jarmu onkenyes elvetele = buncselekmeny akkor is ha nem okoztal kart es nem vitted ki a parkolobol.
Megeri? Adrenalin fugges?
Ha veletlenul megis kar keletkezik, akar nem a hibadbol, akkor nyilvan eliszkolsz. Halmazati buntetes cserbenhagyasert!
Most nem ertem, hogy dicsekedni akartal, vagy ennyire korlatolt vagy? Nem sertesnek szantam, tenyleg erdekel, mi a jo abban, hogy elveszel valamit, ami nem a tied es semmi kozod hozza?
Ti ,,loptatok,, úgy buszt hogy nem vette észre senki?már 2014 es történet,nem mostani.Salgótarjánban egy nagy buszparklóban,ahol általában őrizetlenül álltak a buszok,bárki bemehetett,bár szinte sose láttam senkit ,ha volt a sofőrökön,meg néha rendőrökön kivül( már rég nem voltam ott)egy sárga ikarus 260 as,JXW 340 vagy mi már régebb óta egy helyben állt.Nem volt senki ott,busz is 3 . A parkolóban megjárattam kicsit,már 31 éves buszt ttalán,ami helyközi busz volt. A busz rendben volt,és senkinek nem lett baja belőle,a dologból.Egyébként többször mentem haza onnan.Érdekes hogy sokszor ilyenkor,ha huzamosabb ideig nem használnak buszt,benthagyják a kulcsot a sofőrök.Ebben is így volt.volt hasonló nektek?nem tekintem ezt lopásnak
Sziasztok. Ezer éve nem jártam erre.. és most sem autólopás a téma, de tudom, itt jó szakik vannak, és hasonló terület, lehet átfedés, hátha tudtok segíteni.
Suzuki SX4-be szeretnék utólagosan központi zárat rakatni. Tudtok ajánlani valakit rá, aki megbízható, de nem horror áron dolgozik? Köszi
A motortérzárnak alaphelyzetben nincs áramfelvétele. Kihúzhatod a listáról.
A az ultrahangos riasztónak szerintem 15-30 mA normálisnak tekinthető. A 40 mA-be belefér a mérési pontatlanság, meg egyéb autó elektronika.
Nézd, itt az akkumulátorral is bajok lehetnek, de az is lehetséges, hogy az indítás igényel valamiért a normálisnál nagyobb áramot. A hideg idő sem segít.
Egy 60 Ah-s akku teljesen feltöltve még 3/4 kapacitással is elég biztonsággal kell, hogy indítsa a kocsit. 15 Ah-t a kocsi és a riasztó általad mért 40 mA-es áramfelvétele kb 375 óra alatt vesz ki az akkuból. Ez bő két hét. Ahhoz, hogy ezt visszatöltsed, 3-4 órát kell járatni a motort. És ez egészséges akkumulátorral! Ahogy öregszik az akku a fogyasztás nem csökken, de a töltést is nehezebben veszi fel, az önkisülése is megnőhet és kevesebb töltést tárol és ami hidegindításnál különösen fontos, nem tud annyi indítóáramot leadni, amennyi ideális lenne. Ezért hallani, hogy "nyögve" indul a kocsi. Szóval hatványozottan romlik a helyzet.
A heti pár percet használat a lehető legkedvezőtlenebb az akkumulátornak és persze a kocsinak is. Üzem meleg állapotra van optimalizálva, ez alatt természetszerűleg nagyságrenddel nagyobb a kopás.
Az akkumulátor élettartama szempontjából ideális, ha fullra van töltve. Hosszú távon a fél-harmad töltéssel már károsodik, de minimum az élettartama csökken. Ha az indításkor (max terhelés) az akku feszültség 10,5 V-ra, vagy ez alá csökken, akkor egyenesen kuka! Igazából 11-11,5 V még az elfogadható.
Mit lehet tenni?
Ha kertben, vagy garázsban parkolsz, akkor egy pár ezer forintos csepptöltő a megoldás. Ezek szabályozott töltők és ha elérik a max kapocsfeszültséget, akkor a töltőáramot pár mA-re, vagy az esetedben 40-45 mA-re csökkentik.
Ha utcán parkolsz és gondolom ez a helyzet, mert kapun belül alapértelmezett a riasztó, akkor más megoldás van. Nekem mind a két kocsi diesel utcai harcos. A kocsik hátsó ablakában van egy-egy névleg 10W-os napelem a kalaptartóra szerelve. Ez napközben még szórt fény esetén is visszatölt az akkumulátorra annyit, hogy teli töltés környékén tartja, de minimum kitolja a lemerülés veszélyének időpontját. Ha meg napot is kap, akkor 500-600 mA-t is visszatölt. Az akkumulátoraim meghálálják, 6-8 évente kell cserélnem.
már tele hócipőm azzal hogy mindig lemerül a kocsi akksija. Igen, ritkán járok vele. Megmértem, az áramfelvétel nyugalomban 40mA. Ez bizony elég neki, hogy lemertse, mivel heti kb 1-szer használjuk, akkor is csak poár percet megy.
Persze, tudom hogy a kocsinak alapból van egy áramfelvétele, de én mégis a biztonsági eszközökre gyanakszok, azaz:
-Motortérzár
-Cult2 RFID immo
-Riasztó (Mistral) ultrahang érzékelővel
A dokumentációjukban nem találtam, de meg tudnátok mondani, mennyi ezeknek az áramfogyasztása? Egyáltalán, melyik a "legéhesebb"? Mert komolyan gondolkozom rajta hogy kiköttetném az Immo / motortérzárat...
És kisebb kockázat lekapni egy drága tükröt, első lámpát, kipattintani a tolatóradart, vagy ahogy brazilok nyomják a katalizátorral, egyebekkel. Sok 10-100ezrest ér, lebukás veszélye sovány.
Bár már leírtam többször de szerintem nagyon egyszerű, van mindenkinek munkája főleg egy lopós csapatban lévő "agynak".
Egy lopott autó szerintem olyan 10%-ot érhet a piacon ha itthon adják el (tényleg nem értek hozzá de nem hiszem, hogy 400-700e-nél többet kapnának egy lopott autóért). Egy autó lopáshoz meg kell legalább 4-5 ember, akik figyelnek, akik mennek a lopott autó előtt, hogy nincs-e rendőr...és ami a legfontosabb kell egy jól képzett autóvillamossági szakember. Tegyük fel elosztoznak rajta az agyas megkapja mondjuk a 30%-át ami olyan 120-150e forint per autó. Ha havonta el tudnak lopni 4-5 autót ez akkor is csak 600-700e forint.
Ha ugyanez a villamossági ember elmegy dolgozni valami műhelyben, egy KATÁt kiváltva simán megkeres 500-600e forintot, mert annyira nincs szakember. Na most lehet mérlegre tenni 600-700e, idegeskedve, 5-6 év börtönt kockáztatva, kereshet 20-30%-al többet mint amennyit legálisan nyugodtan 8-tól 5-ig megkereshet.
Amúgy teljesen jól látszik, hogy a szakember hiány megjelenésével összeomlott az autólopások száma. 10 év alatt a tizedére esett a lopott autók száma.
A másik odalról meg még a kockázat is megnőtt. Mindenütt kamerák, az utolsó ember kezében is. Bármi gyanús csinál egy fotót, vagy épp véletlenül kerül fel egy képre stb. Ugyanígy rengeteg térfigyelő kamera is van.
Ezért is mennek ezek a tükörlap meg hasonló piti lopások, mert egy autót elvinni kell a szakember, egy tükörlapot meg nulla tudással is ki lehet pattintani. Viszont ez ellen lehet védekezni, az a neve, hogy garázs vagy beálló.
Ezért esett vissza. Autó rizikóval jár és ahhoz képest nincs értéke, mikor 100ezres nagyságrend a katalizátor, újabb autóknál röpködnek a fél milliós tükrök, aztán ott a tolatóradar szenzora, kamerái. Kipattintja, elballag, heló. 80-90es években futott az alkatrészpiac, mert nem volt és drágán. Most el vagyunk látva mindennel, relatív olcsó (dől is a kevésbé minőségi foshalom), ellenben ezek a tartozékok zsebbenyúlósak még akárkinek is. Szépen átrendezte a piacot.
Vajon mitől esett vissza a dolog? Csökken a kereslet?
Szomszédnak viszont az audi jobb első tükréből a tükörlapot azt megpróbálta kiszedni valaki éjjel az utcán... ráadásul sikertelenül, mert csak széttörni tudta (nyilván neki az nem "fáj", keres másikat).
Persze ezzel utcán parkolásnál nem sokat lehet tenni sajnos. De az ellopásnál azért jobb.