Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ulanbator8 Creative Commons License 2023.02.01 0 0 37473

Kedves Fórumozók!

 

Elektromos autóba keresek lopást megakadályozó megoldást, aminek működtetése relatív kis kényelmetlenséggel jár.

Korábban volt Cerberos is, Blue16 is, mindkettő bevált, de mivel most egy BMW i3 a védendő model, aminek a töltőkábel elöl, ergo rendszeres motortér niytogatás, a Blue16 kis extra kényelmetlenség lenne. Tudom, tudom, autóbiztonság nem kényelem. De azért mégis kéne egy kis kényelem :)

 

Ampire, van erről esetleg vélemény, tapasztalat?

https://www.ampire.de/pin-2-drive-en.htm?shop=ampire_en&SessionId=&a=catalog&p=59260

CAN BUS, induláshoz gyári nyomógombokkal (pl. kormány) megadott azonosítást kér.

 

A kütyü gondolom az utastérbe rejthető, ergo nem védett helyen van. Azzal próbálom nyugtatni magam, hogy az i3 ma már nem egy kuriózum, ha elsőre nem indul, akkor lehet nem kezdenek neki egy 10-20-30 perces megoldás és kütyükeresésnek az utcán, hanem mennek a következőhöz. Vagy?

 

Esetleg más rendszer ötlet, elfogadható ár/érték aránnyal?

 

Köszönöm!

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.20 0 0 37472
Előzmény: drMinit (37471)
drMinit Creative Commons License 2023.01.07 0 1 37471

Elolvastam vagy kétszer, de valahogy se füle se farka nincs az egésznek.
A kerek, értelmes, egymásba fonódó mondatokat meg hagyjuk is!

 

Előzmény: Janimano (37469)
drMinit Creative Commons License 2023.01.07 0 0 37470

2017 utáni Swiftbe melyik a legjobb sebváltózár?

 

 

Tiszta műanyag az egész kulissza. Itt nincs olyan hogy a legjobb.
A motortér meg tök üres, simán be lehet nyúlni a váltóhoz.

 

Előzmény: kormos* (37466)
Janimano Creative Commons License 2023.01.07 0 0 37469

Elég, ha a helyesírását megnézed és akkor mindent elmond magáról...

Előzmény: The Dark Side of the Moon (37467)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.01 0 1 37467

Jarmu onkenyes elvetele = buncselekmeny akkor is ha nem okoztal kart es nem vitted ki a parkolobol.

 

Megeri? Adrenalin fugges?

Ha veletlenul megis kar keletkezik, akar nem a hibadbol, akkor nyilvan eliszkolsz. Halmazati buntetes cserbenhagyasert!

 

Most nem ertem, hogy dicsekedni akartal, vagy ennyire korlatolt vagy? Nem sertesnek szantam, tenyleg erdekel, mi a jo abban, hogy elveszel valamit, ami nem a tied es semmi kozod hozza?

Előzmény: jxw 340 (37464)
kormos* Creative Commons License 2023.01.01 0 0 37466

2017 utáni Swiftbe melyik a legjobb sebváltózár?

Jahno Creative Commons License 2022.12.30 0 0 37465

És elfelejtettél nevet váltani. Úgyis mindegy.

Előzmény: jxw 340 (37464)
jxw 340 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 37464

azt kihagytam hogy csak a parklóban mentem a busszal,ami már a nicknevem is

a buszban nem okoztam kárt

ckc-958 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 37463

hello.

Ti ,,loptatok,, úgy buszt hogy nem vette észre senki?már 2014 es történet,nem mostani.Salgótarjánban egy nagy buszparklóban,ahol általában őrizetlenül álltak a buszok,bárki bemehetett,bár szinte sose láttam senkit ,ha volt a sofőrökön,meg néha  rendőrökön kivül( már rég nem voltam ott)egy sárga ikarus 260 as,JXW 340 vagy mi már régebb óta egy helyben állt.Nem volt senki ott,busz is 3 . A parkolóban megjárattam kicsit,már 31 éves buszt ttalán,ami helyközi busz volt. A busz rendben volt,és senkinek nem lett baja belőle,a dologból.Egyébként többször mentem haza onnan.Érdekes hogy sokszor ilyenkor,ha huzamosabb ideig nem használnak buszt,benthagyják a kulcsot a sofőrök.Ebben is így volt.volt hasonló nektek?nem tekintem ezt lopásnak

drMinit Creative Commons License 2022.10.13 0 0 37462

És mi a baja, hogy ajtónként 20e?
De ez akkor gyári, és azt javítod nemde?

Előzmény: Jahno (37459)
drMinit Creative Commons License 2022.10.13 0 0 37461

Ohhh, egy régi ismerős!  :)

 

Előzmény: tucsok13 (37460)
tucsok13 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 37460

Akkor nem igazán éri meg sztem.. köszi :-)

Előzmény: Jahno (37459)
Jahno Creative Commons License 2022.08.31 0 0 37459

Szokásos Kovialarmos Minit. Aztán kinek mi a nem drága, nekem csak javítani kell, de 20+ezer ajtónként a motor és akkor még nem csináltunk semmit.

Előzmény: tucsok13 (37458)
tucsok13 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 37458

Sziasztok. Ezer éve nem jártam erre.. és most sem autólopás a téma, de tudom, itt jó szakik vannak, és hasonló terület, lehet átfedés, hátha tudtok segíteni.

Suzuki SX4-be szeretnék utólagosan központi zárat rakatni. Tudtok ajánlani valakit rá, aki megbízható, de nem horror áron dolgozik? Köszi

Syracusa Creative Commons License 2022.05.09 -1 0 37457

Ezzel azért sokat nem mondtak, ma egy közepesen felszerelt Dacia tökömtudjamia is hét milka, ha van benne klíma és ablakemelő. Használtan.

Előzmény: Papoka22 (37455)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.05.09 0 0 37456
Papoka22 Creative Commons License 2022.01.25 0 0 37455

Szia, ezt had ne tegyem meg.

Amit korábban írtam, azt továbbra is fenntartom. 

 

"Ha nem akarsz magadnak gondot, akkor a carprotect-et messziről kerüld el!"

 

Vagy tapasztald meg saját bőrödön. Használd egy pár hónapot és magad is rá fogsz jönni. 

 

Engem ne szídjál én szóltam :-)

Előzmény: AGS15M (37451)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.01.24 0 0 37454

... kapun belül NEM alapértelmezett a riasztó...

Előzmény: The Dark Side of the Moon (37453)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.01.24 0 0 37453

A motortérzárnak alaphelyzetben nincs áramfelvétele. Kihúzhatod a listáról.

A az ultrahangos riasztónak szerintem 15-30 mA normálisnak tekinthető. A 40 mA-be belefér a mérési pontatlanság, meg egyéb autó elektronika.

 

Nézd, itt az akkumulátorral is bajok lehetnek, de az is lehetséges, hogy az indítás igényel valamiért a normálisnál nagyobb áramot. A hideg idő sem segít.

 

Egy 60 Ah-s akku teljesen feltöltve még 3/4 kapacitással is elég biztonsággal kell, hogy indítsa a kocsit. 15 Ah-t a kocsi és a riasztó általad mért 40 mA-es áramfelvétele kb 375 óra alatt vesz ki az akkuból. Ez bő két hét. Ahhoz, hogy ezt visszatöltsed, 3-4 órát kell járatni a motort. És ez egészséges akkumulátorral! Ahogy öregszik az akku a fogyasztás nem csökken, de a töltést is nehezebben veszi fel, az önkisülése is megnőhet és kevesebb töltést tárol és ami hidegindításnál különösen fontos, nem tud annyi indítóáramot leadni, amennyi ideális lenne. Ezért hallani, hogy "nyögve" indul a kocsi. Szóval hatványozottan romlik a helyzet.

 

A heti pár percet használat a lehető legkedvezőtlenebb az akkumulátornak és persze a kocsinak is. Üzem meleg állapotra van optimalizálva, ez alatt természetszerűleg nagyságrenddel nagyobb a kopás.

 

Az akkumulátor élettartama szempontjából ideális, ha fullra van töltve. Hosszú távon a fél-harmad töltéssel már károsodik, de minimum az élettartama csökken. Ha az indításkor (max terhelés) az akku feszültség 10,5 V-ra, vagy ez alá csökken, akkor egyenesen kuka! Igazából 11-11,5 V még az elfogadható.

 

Mit lehet tenni?

 

Ha kertben, vagy garázsban parkolsz, akkor egy pár ezer forintos csepptöltő a megoldás. Ezek szabályozott töltők és ha elérik a max kapocsfeszültséget, akkor a töltőáramot pár mA-re, vagy az esetedben 40-45 mA-re csökkentik.

Ha utcán parkolsz és gondolom ez a helyzet, mert kapun belül alapértelmezett a riasztó, akkor más megoldás van. Nekem mind a két kocsi diesel utcai harcos. A kocsik hátsó ablakában van egy-egy névleg 10W-os napelem a kalaptartóra szerelve. Ez napközben még szórt fény esetén is visszatölt az akkumulátorra annyit, hogy teli töltés környékén tartja, de minimum kitolja a lemerülés veszélyének időpontját. Ha meg napot is kap, akkor 500-600 mA-t is visszatölt. Az akkumulátoraim meghálálják, 6-8 évente kell cserélnem.

Előzmény: sequelguru (37452)
sequelguru Creative Commons License 2022.01.24 0 0 37452

Sziasztok,

 

már tele hócipőm azzal hogy mindig lemerül a kocsi akksija. Igen, ritkán járok vele. Megmértem, az áramfelvétel nyugalomban 40mA. Ez bizony elég neki, hogy lemertse, mivel heti kb 1-szer használjuk, akkor is csak poár percet megy.

Persze, tudom hogy a kocsinak alapból van egy áramfelvétele, de én mégis a biztonsági eszközökre gyanakszok, azaz:

-Motortérzár

-Cult2 RFID immo

-Riasztó (Mistral) ultrahang érzékelővel

 

A dokumentációjukban nem találtam, de meg tudnátok mondani, mennyi ezeknek az áramfogyasztása? Egyáltalán, melyik a "legéhesebb"? Mert komolyan gondolkozom rajta hogy kiköttetném az Immo / motortérzárat...

 

Köszönöm!

 

 

AGS15M Creative Commons License 2021.07.27 0 0 37451

Szia! Kifejtenéd mi a gáz a Carprotect-tel? 

Előzmény: Papoka22 (34555)
Jahno Creative Commons License 2021.05.01 -1 0 37450

És kisebb kockázat lekapni egy drága tükröt, első lámpát, kipattintani a tolatóradart, vagy ahogy brazilok nyomják a katalizátorral, egyebekkel. Sok 10-100ezrest ér, lebukás veszélye sovány.

Előzmény: Kard (37449)
Kard Creative Commons License 2021.05.01 0 0 37449

Bár már leírtam többször de szerintem nagyon egyszerű, van mindenkinek munkája főleg egy lopós csapatban lévő "agynak".

 

Egy lopott autó szerintem olyan 10%-ot érhet a piacon ha itthon adják el (tényleg nem értek hozzá de nem hiszem, hogy 400-700e-nél többet kapnának egy lopott autóért). Egy autó lopáshoz meg kell legalább 4-5 ember, akik figyelnek, akik mennek a lopott autó előtt, hogy nincs-e rendőr...és ami a legfontosabb kell egy jól képzett autóvillamossági szakember. Tegyük fel elosztoznak rajta az agyas megkapja mondjuk a 30%-át ami olyan 120-150e forint per autó. Ha havonta el tudnak lopni 4-5 autót ez akkor is csak 600-700e forint.

Ha ugyanez a villamossági ember elmegy dolgozni valami műhelyben, egy KATÁt kiváltva simán megkeres 500-600e forintot, mert annyira nincs szakember. Na most lehet mérlegre tenni 600-700e, idegeskedve, 5-6 év börtönt kockáztatva, kereshet 20-30%-al többet mint amennyit legálisan nyugodtan 8-tól 5-ig megkereshet.

Amúgy teljesen jól látszik, hogy a szakember hiány megjelenésével összeomlott az autólopások száma. 10 év alatt a tizedére esett a lopott autók száma.

A másik odalról meg még a kockázat is megnőtt. Mindenütt kamerák, az utolsó ember kezében is. Bármi gyanús csinál egy fotót, vagy épp véletlenül kerül fel egy képre stb. Ugyanígy rengeteg térfigyelő kamera is van.

 

Ezért is mennek ezek a tükörlap meg hasonló piti lopások, mert egy autót elvinni kell a szakember, egy tükörlapot meg nulla tudással is ki lehet pattintani. Viszont ez ellen lehet védekezni, az a neve, hogy garázs vagy beálló.

 

Előzmény: F.E.K. (37445)
Sanyo1012 Creative Commons License 2021.03.28 0 0 37448

Üdv.

Érdeklődni szeretnék, hogy tudna-e további képet küldeni a panelról?

Illetve, arról nincs valami infója, hogy melyik relé mit kapcsolna?

Mert úgy néz ki, hogy nálam van valami hiba a rendszerbe, de nem tudom megoldani, hogy elmenjek a Pajzsosokhoz, 

így megpróbálném első körben magam megoldani a problémát.

 

Nagyon szépen köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!

 

 

Előzmény: Papoka22 (36580)
bruszvilisz1001 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37447

Pajzs nagyon jó. De biztos más is az. En ezt ismerem 12 éve és bevalt tobb automban is. 

Előzmény: -bakter (37444)
Jahno Creative Commons License 2021.03.01 -1 1 37446

Ezért esett vissza. Autó rizikóval jár és ahhoz képest nincs értéke, mikor 100ezres nagyságrend a katalizátor, újabb autóknál röpködnek a fél milliós tükrök, aztán ott a tolatóradar szenzora, kamerái. Kipattintja, elballag, heló. 80-90es években futott az alkatrészpiac, mert nem volt és drágán. Most el vagyunk látva mindennel, relatív olcsó (dől is a kevésbé minőségi foshalom), ellenben ezek a tartozékok zsebbenyúlósak még akárkinek is. Szépen átrendezte a piacot.

Előzmény: F.E.K. (37445)
F.E.K. Creative Commons License 2021.03.01 0 0 37445

Vajon mitől esett vissza a dolog? Csökken a kereslet?

 

Szomszédnak viszont az audi jobb első tükréből a tükörlapot azt megpróbálta kiszedni valaki éjjel az utcán... ráadásul sikertelenül, mert csak széttörni tudta (nyilván neki az nem "fáj", keres másikat).

 

Persze ezzel utcán parkolásnál nem sokat lehet tenni sajnos. De az ellopásnál azért jobb.

Előzmény: Kard (37443)
-bakter Creative Commons License 2021.02.27 0 0 37444

lopás és feltörés ellen keresek valami 100-150 ft-ért. Kisbusz 2017-es.

A pajzsról olvasgatva itt a fórumon nem vagyok meggyőződve hogy ne lenne jó , de gondoltam megkérdem itt is .Kösz

Kard Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37443

Látod, már rég nem lopnak annyi autót mint azelőtt.

https://24.hu/belfold/2020/11/04/autolopas-magyarorszag/

 

70 darab autólopás fél év alatt Budapesten. Ez gyakorlatilag nulla. Több megye is van ahol egyáltalán nem loptak autót.

Előzmény: juliokin (37423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!