Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.08 0 0 97528

Ha jól értem akkor egy 15 cm széles és 2 cm vastag deszkát kéne odacsavarozni élére állítva egy másik fából készült szerkezeti elemhez. Egyrészt nehéz lesz úgy fúrni hogy végig jó helyen legyen a furat, másrészt sz.rt se ér. 

Előzmény: occseb (97522)
iszp Creative Commons License 2020.12.08 0 0 97527

Erősen vitatkoznék ezzel.. link link

Előzmény: occseb (97522)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.08 0 0 97526

Terheléstől függ. Egy-egy biztos, hogy nem elég.

Előzmény: occseb (97525)
occseb Creative Commons License 2020.12.08 0 0 97525

És akkor elég lehet középtájon csak egy-egy oldalon adni neki vasat vagy végig kéne mindkét oldalon?

Előzmény: halaloszto (97523)
sequelguru Creative Commons License 2020.12.07 0 0 97524

Kösz - igen, így tettem, és 40-45 foknál melegebbre nem is melegítettem. Féltem hogy megolvad-megsérül a Low-e bevonat... Azért is igyekeztem tegnap, mert a kinti hőmérséklet is egész baráti volt.

 

Előzmény: halaloszto (97518)
halaloszto Creative Commons License 2020.12.07 0 0 97523

bocs, nem esett le, hogy 15x2centis "léc"ről van szó. Szóval deszkát akarsz élére feltenni. Akkor tényleg vagy a sarokvas, vagy a lécdarabok előfúrva, csavarozva, szegelve.

Előzmény: occseb (97522)
occseb Creative Commons License 2020.12.07 0 1 97522

Nekem is ez volt az első elképzelésem, de az ilyen hosszúságú (240-260mm) csavarok darabja is 200Ft fölött van, tehát anyagilag nem biztos hogy olcsóbbra jön ki.

Előzmény: halaloszto (97521)
halaloszto Creative Commons License 2020.12.07 0 0 97521

hosszú csavar, előfúrás, élébe megcsavarozni és kész. minden Nediknél sarokvas vagy közészabott lécdarab eldőlés ellen szilárdításnak.


Vajk

Előzmény: occseb (97520)
occseb Creative Commons License 2020.12.07 0 0 97520

Melyik webshopban lehet legjobb áron találni sarokösszekötő vasakat? "L" alakú volna a legjobb 100x40-es 20-40mm közötti szélességgel. Szarufákra merőlegesen szeretnék 15x2cm-es távtartó lécezést felrakni. Gondoltam hogy mindegyik szarufához tögzíteném két oldalról.

Mivel 8 szarufám van és 4 távtartó lécezés kellene így 84db sarokösszekötő kellene, ezért nem mindegy az ár. 

Vagy ne biztosítsam ennyire túl és legyen így, hogy a távtartó két szélnél legyen csak duplán a többinél szimplán, csak mindig a másik oldalon?

 

Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97519

Ha kiássák az alap MELLŐL a földet akkor CSÖKKEN a teherbírása!!!

Előzmény: eekeili (97516)
halaloszto Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97518

óvatosan a hajszárítóval, messziről melegítsd és ne egy pontban. el lehet vele törni az üveget!

 

Előzmény: sequelguru (97517)
sequelguru Creative Commons License 2020.12.06 0 1 97517

Közben kipróbáltam még a hajszárítót - előmelegítve műanyag jégkaparóval egész jól lejött a matrica, a ragacsot meg nitrohigítóval leszedtem - tehát a kérdés tárgytalan. Viszont hátha másnak hasznos az infó...

Előzmény: sequelguru (97515)
eekeili Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97516

 

 

Ennyit tudunk:

"Volna egy 4 M magas galeriazott alagsori "lakás"

Alapvetően száraz, csak annyira nyirkos, mint egy pince...

Arra gondoltam, hogy a felső szintet dryvittal szigetelnem, az alsó maradna natúr, hogy tudjon szellőzni."

 

 Gyanús nekem ez a 4 m belmagasság (ha az ).., de  galériához kitűnő.

 Kérdés mennyire süllyesztett. Úgy általában   80 -90 cm mélye, úgy hogy az ablak parapet magassága  nagyjából talajszinten van.   Én ha értékes helyen van leásnék  a belső padozatig , sőt annál lejjebb és a szabályok szerinti vízszigetelést és rá hőszigetelést tenném kívülre a falra.    Minimum  egy oldal, de szerencsés esetben akár 2 oldal is  szigetelhető így. Ha a tulaj/tulajok /lakóközösség belemegy akkor eleve itt egy    0,8 széles árkot hagynák... meghagynám a munka árkot... szabályosan kialakítva. A többi  oldal csak   porúsos vakolattal javítható.

 A födémhez nem nyúlnék... ha az enyém ha a másé.

 A belső padozat ? Ha van pénz és erő felszedni és a megfelelő rétegrendű új padozat.  Víz és hőszigetelés és burkolat.

 Természetesen csak akkor éri meg, ha a környezet is olyan.

Előzmény: Töck Jenő (97514)
sequelguru Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97515

Sziasztok,

 

Egy banális problémában kérnék segítséget. Ablak beépítés után nem szedtük le az üvegről a matricákat, így jól rásültek egy év alatt.

Szerencsére csak az üvegen van matrica, de az anyaga műanyag - s bár a ragasztóját a higító oldja, így egyszerűen nem jut be higító a ragasztóhoz.

Amit próbáltam: műanyag jégkaparóval leszedni, a ragasztót meg nitrohigítóval letörölni. Ez működik, de a jégkaparózás baromi lassú.

 

Nincs valami bevált módszer erre?

 

Köszönöm!

Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97514

Javaslat?

Előzmény: eekeili (97513)
eekeili Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97513

 

 

 

   "A másik probléma az, hogy az alagsor feletti fődém valamikor páraáteresztő volt, most nem az, mert betonopadlót és egy párafékező finiszt kapott. Így a nedvesség kicsapódik a födém belső oldalán.  Ha az egész ház a tiéd,  "

 A probléma ál, vagy   egyszerűen egy régi fals vélekedés.

 Volt valamikor és még most is előfordul , hogy az épületek határoló falain (oldalfalak  --- itt a födém ) pára átersztő. Ja igen az, de a pára forgalom 95  - 98 % -a nem itt zajlik, hanem a nyílászárókon (ablakok, ajtó ) át  intenzív szellőztetéssel.

 

   Mondjuk  az a   maradék 5  % is  kellemetlen ha a felette lévő részen.... tehát a földszinten   áldatlan állapotok vannak, pl. kitört fűtetlen helyiségek. Akkor ott az a z átjutó nedvesség lecsapódhat.  Sőt ha vékony a födém /csekély a valószínűsége , de előfordulhat / alul is és felül is... tehát elázik a födém.

 A kérdező  írta , hogy bérház... pontosabban  volt-bérház annak a valószínűsége  csekély, hogy az egész ház az övé. Az lehet hogy az alagsor feletti  helyiségek az kérdezőé, akkor viszont a 'káros'  betonos firnájszos  pára záró födémet  az izlése szerinti pára áteresztővé alakíthatja.  

 Ja vissza erre a födémre. Ennek nem belső és külső oldala van,  hanem alsó és felső-

 Ha pára áteresztő, ha pára fékező, ha pára záró,  nem problém. Csekély  pára megy át ami átmegy ha fűtött a felső rész (miért ne ) akkor az átjutó pára a felsőrészből szellőztetéssel távozik.... ha lakott.

Előzmény: sr1 (97510)
Alex B Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97512

Ok. Köszönöm...

 

eekeili Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97511

  Amíg a probléma felvető válaszol :

 

  

  " A kérdés az, hogy a külső falazatból kivülről mekkora magasság van a talajba most. "

 

 Ha szuterén akkor nagy valószínűséggel 1/3, mert ha több akkor már pince. Pincében viszont nem laknak.

 

 

 habár azzal a szárító vakolattal csodákat lehet csinálni.

 Abszolúte pince  és nem a világ végén, hanem a nagykörút belső ívén   pincékben kitűnőnő  mellékhelyiségeket készítettek.

 Apácai . könyvkiadó és üzlet.

 A  Wesselényi  u eljén pincében  csináltak  ebédlőt  klubbot stb, a   Vas utcában a NEB  székházban     4 x  10 m -es pince  lett előadó. Külön trükk , hogy itt az oldalfal mellett  kívülről kiást egy  1 m x 10 m -es sávot  és   így nagyobb ablakok kerülte a pince külső falára.

  Ezek  mind kb. 25 éve készültek.

 

  "Nagyobb városokba a külső talajszínt +100 év alatt megnőtt."  úgy általában előfordul,de nem jellemző.

 Viszont vannak városok  több ezer éve  és ott tényleg nő a külső szint akár sok sok m -t is.. a régészek nagy örömére.

 Modern városokra nem jellemző... elhordják a sittet.

 

" 1. A padló: mivel az alagsor padlószintje alatt az alapozási mélység mindig megvan 40-50cm,"  Nem mindig.

 Régen is   takarékoskodtak az emberek. Bizonyos lemenési mélység azért van.

 Ennyi.

Előzmény: sr1 (97510)
sr1 Creative Commons License 2020.12.06 0 0 97510

A kérdés az, hogy a külső falazatból kivülről mekkora magasság van a talajba most. 

Nagyobb városokba a külső talajszínt +100 év alatt megnőtt.

A járdákat leaszfatozták vagy lekövezték, pluszban a sok ház alap, ami a közben épült elzárta a talajvízek természetes leszivárgását.

Amikor megépítedteték az alagsor padlója és az alaptest porszátaz talajba állt, most nem. 

Hogy lehet ezt megoldani:

1. A padló: mivel az alagsor padlószintje alatt az alapozási mélység mindig megvan 40-50cm, ki lehet ásni a padlószintből 25-30cm. 

Az új rétegrend: 10-12cm tömörített mosott kavics, 6 cm gyengén vasalt beton, vízszigetelés, 6 cm aljzatbeton és finisz, a fal mellett elhagysz 20-25 cm rést,  amit mosott kaviccsal tőltessz fel. Ott majd szellőzik a fal.

2. Falazat belül: ha cementtel van fugázva a natur fal, kikaparod 4-5 cm (ácskapocs) és kifugázod tisztán NLH 3.5-es hidraulikus meszes malterrel.

3. Falazat kivül: ha van lehetőség ledrénezed, szakaszosan az alap mélységéig. A lábzatról levered a követ, vagy a cementes vakolatot, kikaparod a fugát és visszafugázod NHL 3.5-es malterrel és létezik hidraulikus meszes (zsákos) lábazati vakolat, azt lefested silikátos festékkel. 

4. Karbantartás: folyamatosan szellőztetsz és télen fűtesz.

 

A másik probléma az, hogy az alagsor feletti fődém valamikor páraáteresztő volt, most nem az, mert betonopadlót és egy párafékező finiszt kapott. Így a nedvesség kicsapódik a födém belső oldalán. 

Ha az egész ház a tiéd, azt is fel kell tőrni és páraáteresztőre kell elkésziteni.     

 

Előzmény: Alex B (97508)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97509

Van alapjuk. Téglából. Ha szárító vakolat kerül a falra akkor a talajból kapillárisan följutó víz elpárolog. Párás lesz a levegő. Amíg lesz a víznek (nedvességnek) utánpótlása.

Előzmény: Alex B (97508)
Alex B Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97508

Tipikus belterületi 100+ éves bérház.

Ezeknek ugye nincs alapjuk...

A tégla felveszi a talajnedvességet, de nem vészes...

Azért írtam, hogy átlagos a nyirkossag.

Előzmény: Töck Jenő (97507)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97507

A fal valamitől vizesedik.

Előzmény: Alex B (97502)
sr1 Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97506

A födém és a koszorú illesztése miatt inkább a felső (külső oldali) szigetelést ajánlom. 

De kőzetgyapottal, mert mert a párazárást nemtom hogy tudnád megoldani. 

És abból min. 15cm vastag kéne, hogy valami értelme legyen.

Készits egy  15 cm magass colos deszka vázat, 60cm közze-l feles beeresztéssel, méterenként elég rá merőlegesen beereszteni a deszkákat,  néhány rögzitéssel  a betonra (vinklis fülekkel ) megoldható, hogy ne mozogjon.  A belét tölds ki legolcsóbb  bálás közetgyapottal, túzz rá egy olcsó párááteresztő fóliát és deszkázd le gyéren. Az OSB párazáró, nem oda való.

    

Előzmény: O lajos (97505)
O lajos Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97505

Betonbol. 

 

Előzmény: sr1 (97504)
sr1 Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97504

miiből készült az utolsó emelet feletti födém?

 

Előzmény: O lajos (97503)
O lajos Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97503

Sziasztok. Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a padlász szeretném leszigetelni, pontosabban a padlásra szeretnék lefektetni 8 cm vastagságú poliészter és rá még 10 mm vastag osb táblát tennék. Erdemes ezt megcsinalni vagy inkább a 2 - dik emelet fodemere furjak föl 3 cm vastag poliesztert? 

Alex B Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97502

Milyen víz?

Előzmény: Töck Jenő (97500)
Alex B Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97501

Alul natúr fugazott a fal.

Fürdőben és egy-két részen, ahol csúnya volt a fal, vaporexet kevertem a malterhez.

Szerintem jó anyag.

Olvasgattam...

Lehet, hogy inkább vakolhato kozetgyapot lesz a felső szintre.

 

Előzmény: eekeili (97499)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97500

Honnan a víz? Lesz-e utánpótlása? Nem mindegy. 

Előzmény: Alex B (97498)
eekeili Creative Commons License 2020.12.05 0 0 97499

  Vannak nagyon jó minőségű  szárító vakolatok. Az kellene alulra.

 

  Dryvit viszont kitűnő hőszigetelő... kívülre .

Előzmény: Alex B (97498)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!