Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2010.02.14 0 0 177713
a sárhányó direkt, vagy a csomagtartó miatt ennyire rövid?
Előzmény: Nemo (177712)
Nemo Creative Commons License 2010.02.13 0 0 177712

Így készült el a Horcus Altior, azaz így magasítottam meg rajta a Cygnusról átmentett első csomagtartót - és tettem vele könnyed járásúvá új lovamat.

 

 Végre sikerült hát meghosszabbítanom az első csomagtartó pálcáit. Egy milliméteres keresztmetszetű négyzetes alumíniumidomot használtam hozzá némi távtartó anyákkal és L keresztmetszetű szorosító betétekkel.

 

 Gumipárnával és bilinccsel a pálcák egyikéhez erősített csavarfogadó tömb, amit valószínűleg ugyanehhez a pálcás jószághoz (mint hátsó csomagtartóhoz) adtak, de az is lehet, hogy valami máshoz. Ez a megoldás remélhetőleg nagyobb oldalirányú merevséget ad az első csomagtartónak, ha egy, a tömbben megszorítható rúd segítségével a villa szárai lévő, egyébként parlagon heverő csavarfuratokkal kötöm őket össze.

 

 Ez a régi csomagtartóról átmentett, törött központi tartólemez, amit új lyuk fúrásával támasztottam fel.

 

 Így néz ki a gép első fertálya a kerék nélkül. A sárhányótartó pálcákat az egyik oldalon festői ívbe kellett görbítenem, hogy elférjenek a tárcsafék teste alatt. A sárhányót két darabkájának kivágásával megbarbarizáltam, mert mindegyre súrlódott. A merevítő pótrudak már a helyükön vannak; a gumipárnás rögzítés miatt alighanem csak a tényleges kilengéseket gátolják, de statikus terhelést nemigen vesznek át.

 

 Ez meg az elsőagy és tájéka. A csomagtartó pálcája egy egy hosszú csavarral szolgál el a villa egyetlen furatáig, amelyre a sárhányó pálcáit is ráültettem. Ez a hosszú csavar a gyönge pontja az egész berendezésnek, de mással nem tudtam megoldani a problémát: azt tudniillik, hogy az első villán csak egy pár csavarfurat volt, és azt is a sárhányó pálcáinak szánták, ilyenformán felülről egy nehezen megkerülhető duzzanat kísérte: a villa ágainak tulajdonképpeni teste.

szilkó Creative Commons License 2010.02.13 0 0 177711
Feltünt nekem is:-)
Előzmény: kivi (177707)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2010.02.12 0 0 177710
:-DD

Helló! Most köszöntél, és megint eltűnsz két évre, vagy látni is fogunk?
Előzmény: Gondwana (177709)
Gondwana Creative Commons License 2010.02.12 0 0 177709
(Eddig mindenki bort ivott, most havat hány?)
Előzmény: Gondwana (177708)
Gondwana Creative Commons License 2010.02.12 0 0 177708
Na, de azért nem teljesen!
Előzmény: kivi (177707)
kivi Creative Commons License 2010.02.12 0 0 177707
Megölted a topicot! :-)
Előzmény: szilkó (177706)
szilkó Creative Commons License 2010.02.10 0 0 177706
Köszi mindenkinek!
-Henger- Creative Commons License 2010.02.10 0 0 177705

Mindaddig várólistás leszel, amíg:

-be nem fizeted a nevezési díjat (időponttól függő kedvezménnyel) utalással, vagy a számlatulajdonos bankjában helyszíni befizetéssel

-az meg nem érkezik a szervező számlájára

-regisztrálja a beérkezett nevezési díjat, és frissíti a nevezési listát a honlapon

Előzmény: szilkó (177699)
kisKöves Creative Commons License 2010.02.10 0 0 177704
Szoktam neki pedzegetni, majd tavasszal meglátjuk. Amúgy sanszos, mert veterán egykori leigazolt versenyző, csak már, szerinte, az nagyon régen volt. És az is tény, hogy pár "nyugdíjasba" a gruppetto lehelt életet. :))
Előzmény: gyuri62 (177698)
Pinyo Creative Commons License 2010.02.10 0 0 177703

Találtam egy jobb leírást, mint a gyári doksi, ez alapján egész jól el fogok boldogulni.

http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/

Tovább bontottam a teleszkópomat. Szétszedtem a nyomórudas részt a negatív rugóval meg a csillapító egységet is. Okos ki szerkezet. Megcsodáltam az olajat. Ebből is kap majd újat a teló.

A porlehúzó szimmeringben viszont szétnyomtam egy rugógyűrűt, ami a gumi alatt megbújt :-( Még jó, hogy egy régi egységből át tudom rakni (remélem).

Pinyo Creative Commons License 2010.02.10 0 0 177702

Utalás a legegyszerűbb. Ha csak a Szilvásra neveztél, akkor itt le van írva minden.

http://www.szilvasvaradmaraton.hu/page/nevez.htm

Teljes top maraton nevezésnél egyben kell fizetni egy külön top maratonos számlaszámra.

 

Előzmény: szilkó (177699)
kivi Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177701
Esetleg ha tudsz utalni, az jobb lehet, mert a rózsaszín csekknek feladási költsége is van. Az utalás viszont banktól függően akár ingyenes is lehet.
Előzmény: szilkó (177699)
Nemo Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177700
Nekem úgy rémlik, pár éve piros csekken kellett fizetni. Azt a postán adják, nem a szervezők küldik.
Előzmény: szilkó (177699)
szilkó Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177699
Hali!Kérdés lenne:onlájn neveztem Szilvásvárad maratonra és várolistán vagyok,ilyenkor küldenek egy csekket?Vagy mi van?Köszi a választ
gyuri62 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177698
Csábiccsad lefele gruppettoba, jövöre már eszébe se jut a vonat :))
Előzmény: kisKöves (177696)
kisKöves Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177697

Köszi.

Tavasszal próbát tart a kollega.

Előzmény: koller andor (177695)
kisKöves Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177696
Kösz, de nem hiszem, hogy bevállalja a teljes távot, ezért merült fel a vonattal kombinált közlekedés.
Előzmény: zfazek (177692)
koller andor Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177695
Szünidőben és hétvégén meg ünnepkor - mindenképpen!:-))

Annyi hely van- meg olyan vonatsűrűség is- , hogy 1-2 bringa felfér.
Előzmény: bm613 (177694)
bm613 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177694
Tartok tőle, hogy a kérdés inkább arra vonatkozik: a reggeli tömegben elfér-e a bicikli.
Előzmény: koller andor (177693)
koller andor Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177693
Az összes Törökbálinton megálló személyvonat FLIRT. Tehát a kerékpárszállítás mindegyiken megoldott. Ráadásul ezeken a kerékpárok egy biztonsági övvel még rögzíthetők is.

http://www.infovilag.com/data/images/2007-12/flirt_stadler_mav.jpg
Előzmény: kisKöves (177687)
zfazek Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177692
Vonatos kérdésre nem tudom a választ de én arra járok dolgozni (csak visszafele). Szerintem elég jól biciklizhető a Törökbálint - Depó - Budaörs Ipartelep - Repülőtéri út a 7-es útig. Onnan Egér út vagy a kerékpárút.
Persze az a kérdés, hogy hol dolgoztok, onnan még mennyit kell menni. Nekem onnan kezdődik a szívás: vagy Belváros, vagy Könyves Kálmán krt. környéke, Kerepesi, Veres Péter.
Előzmény: kisKöves (177687)
Pinyo Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177691

Én meg azt gondolom, hogy az életösztönük csekélyebb :)

Előzmény: KissCADMan (177689)
gyuri62 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177690
Jaaa, hát úgy könnyű "nem megcsúszni", ha az ember nem fékez :))
Előzmény: Pinyo (177688)
KissCADMan Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177689
Az egyensúlyérzék is egy képesség, gondolom az övék fejlettebb. Biztos szeretnek dagonyában is edzeni és van otthon egy rabszolgájuk, aki elvégzi a bringamosást. :)

2.3-as ducigumival "járok" télen 2 bár alatti nyomáson. Átültem a virsligumis bringára, halálfélelemem volt.
Előzmény: Pinyo (177688)
Pinyo Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177688

Annyira nem vagyok profi, ha csúszkál, lassan megyek.

Crosskovácsi brutál saras versenyen, amikor egy hosszú csúszós lejtőn beért minket a később indított rövidtávosok eleje, csak néztem, hogy gyakorlatilag fékezés nélkül száguld el mellettem az élboly.

Előzmény: gyuri62 (177686)
kisKöves Creative Commons License 2010.02.09 0 0 177687

Szevasztok

 

Kollegám tavasztól bringázna munkába, Törökbálintról. Kérdés: Tbálinttól Kelenföldig mennyire lehet bringát vonaton vinni a hétköznap reggeli csúcsban? Macerás, esetleg sima ügy? Ha valakinek van tapasztalata, legyen jó, s ossza meg.

 

köszi

gyuri62 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 177686
Mondjuk azt készséggel elhiszem, hogy aki rendszeresen mountizik, hozzá van szokva, hogy csúszkál, táncol alatta a bringa, az outival sem jön olyan könnyen zavarba hasonló szituációkban.
Én, ha érzem, hogy a megszokottól eltérően csúszik a kerék (pláne ha az első) akkor már tudom hogy nagy bajban vagyok.............:))
Előzmény: Pinyo (177684)
princzp Creative Commons License 2010.02.08 0 0 177685

Igen, amíg élek nem felejtem el ahogy a fejem mögött kerregett-harapdált az ABS, amint a földön csúsztam egy taknyolás után.

Pedig az pont a traktorgumis monti volt, de egy pillanat alatt egyszerűen kirepült alólam, úgy kellett megkeresnem visszagyalogolva.

Mögöttem meg az autós. Keskeny, egyirányú utca, egyik oldalt vízelvezető árok, másikon járda és házfal, nem tudom mit választott volna, ha nem tud megállni. Én szerencsére lassítás nélkül, a laptophátizsákon csúsztam még vagy 30-40 métert...

Épphogy meg tudtunk állni a kereszteződés előtt mindketten.

Semmi nem látszott belőle, még amikor visszafelé sétáltam, akkor is seggre estem még egyszer, pedig akkor már nagyon néztem.

 

Szép napot,

  Péter

Előzmény: Pinyo (177684)
Pinyo Creative Commons License 2010.02.08 0 0 177684

Jégből is van többféle. Pl. ami ma reggel az Erzsébet híd és Lánchíd között van, az jéggé tömörödött vékony hóréteg volt, rajta valami piszkos darával. Ez jól járható. A rázkódást leszámítva kényelmes volt, 20-25-ös tempót lehetett tartani.

 

Aztán pl. van az íves kerülő az Árpád hídi bringaúton a szigetnél. Ott a kanyarban szokott lenni ráfagyott becsurgás, vigyázni kell. Az ilyen sunyi jégfoltok leginkább akkor veszélyesek, ha pont aszfalton vannak és átlátszóak. A tükörjég az tényleg mázli-faktoros.

Előzmény: kocsi (177683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!