Az, hogy a honlapjuk még megy gond nélkül, illetve a tény, hogy olyankor vásároltak, amikor már másnak meg kellett volna kapnia a terméket (amit ugye nem kapott meg), és erről hallgattak, az sztem a megtévesztést már lefedi...
Naox köszönöm szépen,a többi károsult nevében is!Ne idegeskedj,vagyunk elegen aki idegeskedik e miatt.
Egy dolgot nem értek.Ha oda kerülne a dolog,hogy jogi lépéseket teszünk,akkor nem megyek semmire a hangfelvétellel?Tisztán érthető rajta az elmondottak.
Tényleg fotelből írva írom ezeket, jellemzően feltételes módban (veled ellentétben).
Pl:
"Nem ismerem nyilván az ügy hátterét, csak annyit, amennyit leírtatok, de szerintem vagy jogi útra kellene terelni a dolgot, azaz ügyvédtől tanácsot kérni, vagy a rendőrséghez fordulni."
"Voltak olyan feltételes alpontok...?"
"ezt próbáltátok már?"
Te viszont - miközben ugyanúgy nincsenek előtted a papírok, az egyéb nem közölt részletek - megfellebezhetetlenül próbálsz kijelenteni nagy igazságokat. A konklúzió meg az... mi is? Mit csináljon a károsult?
Szerintem kicsit szerényebben is lehetne viselkedned.
1. kurvára nem mentegetem őket, a károsultaknak akarok segíteni. Azzal, hogy "hergeled" őket nem segítesz. Nem, ne menjenek rendőrségre, elmegy értelmetlenül egy napjuk.
2. "párszázmilliós tétel talán már megütné a szervek ingerküszöbét" ez sem igaz. Ha nem tudsz bcs-re utaló gyanút előadni, a rendőrség nem tehet semmit. Egy egymilliárdos csőd sem bűncselekmény.
3. "A többi károsulttal össze kellene fogni" ez a legrosszabb, amit ilyenkor tanácsolni lehet. A cég 1-2 nagyon profin fellépő károsultat esetleg kifizet, hogy időt nyerjen. (igen, erre volt példa korábban). Mindenkit nem tud kifizetni. Tehát be kell látni, hogy a károsultak bizony most ellenérdekeltek. Az jár jól (esetleg), aki maga keres megoldást, az összefogással nem lehet semmire se jutni.
4. "egy gyanúhoz lehet, hogy elég lenne" ??? ugyan.
-----------
Tudom, hogy az interneten könnyű jogi tanácsokat adni a fotelből, de légyszi csak akkor tedd, ha van valami minimális rálátásod a témára. Tudod, ha nem tudsz segíteni, legalább ne árts másoknak.
Miért mentegeted őket? Abban viszont igazad van, hogy egyedül elég nehéz...
A többi károsulttal össze kellene fogni, párszázmilliós tétel talán már megütné a szervek ingerküszöbét. Az idézett telefon nagyon zavaros, egy gyanúhoz lehet, hogy elég lenne.
Létezik olyan bcs., hogy a "fogyasztó megtévesztése", de itt nem erről van szó, hanem (minden bizonnyal) csődről, ami -ismétlem- nem bcs. Más kérdés, hogy elképzelhető, hogy a céget direkt azért hozták létre, hogy sok embert megkárosítsanak (ez a csalás a btk-ban, ha megáll, itt akár 8-10 év lehetne), de erre jelenleg semmi bizonyítékot nem láttunk, és erre egyik ügyfélnek sincs semmi bizonyítéka, ergo a rendőrség nem fog nyomozni, hisz nincs bcs-re utaló infoja.
Úgyhogy ne menj rendőrségre, fölösleges. Kinnlévőség-kezeléshez értő ügyvédhez kell menni, de szerintem már késő. És igen, az ügyvédnek előre kell fizetni, hisz munkát végez.
Nem ismerem a szerződés egyes részleteit és a sztorit is csak pár hsz-ból, ezért is írtam a két lehetséges opciót: ügyvéd vagy rendőrség. A telefonban elhangzottak (ha Reni pontosan idézte) és maga a történet viszont már felvetik a megtévesztés gyanúját. (Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok jogász.)
Mondjuk azt sem értem,hogy a szerződésünkön le van írva,hogy az ügynök a Szolgáltató Ügyféltől pénzt nem vehet át!A befizetést az ügyfél kizárólag a Szolgáltató bankszámlájára teljesítheti!
Mi mégis ott helyben adtunk oda 98.363.-ot.Igaz kaptunk róla bevételi pénztárbizonylatot,na de akkor hogy is van ez?Vagy a fent említett rész kire vonatkozik?Nem a S.G.a szolgáltató és én az ügyfél?Ebbe sikerült jól bele másznunk....
feljelenteni bűncselekmény gyanúja esetén tudsz. Az, hogy egy cég veszteséges, és a vevők pénzéért nem tudja szállítani a megrendelt árút nem bcs., sajnos. Talán emléxel nemzetünk egyik nagyjának a mondására: "hülyének lenni alkotmányos jog...". Tök fölösleges ilyenkor rendőrségre rohangálni, fognak hozni egy határozatot, hogy ez nem bcs, hanem polgári peres ügy.
1.5. A Safety Gold Zrt. a megrendelt és teljes egészében kifizetett termék szállítására húsz munkanap határidőt vállal.
Ezen határidőn belül a Safety Gold Zrt. az árút beszállítja, és erről az Ügyfelet értesíti. A Befektetési arany átadásának , átvételének kizárólagos helye a Safety Gold Zrt. budapesti irodája.
3.7. Amennyiben a Safety Gold Zrt. bármely okból nem tud eleget tenni a megrendelésnek, különösen, ha beszállító partnernél hiánycikk a Befektetési Arany, ezt a körülményt haladéktalanul köteles az Ügyfél tudomására hozni. Az erről szóló értesítés esetén a felek további póthatáridőben állapodhatnak meg, vagy az Ügyfél úgy rendelkezhet, hogy az általa befizetett összeg visszautalását kéri. Ügyfél minden esetben írásban köteles jelezni döntését a Safety Gold Zrt. felé
ÁSZF a szerződés hátuljáról:
7.2.A szerződést bármelyik fél azonnali hatállyal felmondhatja,amennyiben a másik fél megsértette a szerződésben fogllt lényeges kötelezettségeit,illetve az Álltalános Szerződési Feltételekben foglaltakat.
A szerződésben milyen teljesítési/leszállítási határidő szerepelt? Voltak olyan feltételes alpontok, amelyek mögé bújva megúszhatnának egy feljelentést? (Pl. "ha", "amennyiben", stb.)
A részvényeiről nem tudok semmit.A nő ez mondta mit írtam.De lényegében az volt,hogy ők felvettek hitelt,amiből ők megint megvásárolják az árut,hogy minden embernek át tudják venni a megrendelt terméket.
Én ma délelőtt hívtam öket,azt mondták,hogy 21-én lesz a beszállítás,ami azt jelenti,hogy péntekre meg lesz az áru.Jöttek azzal a szöveggel,idézem- az eddigi befolyt összeg, el lett küldve a beszállítónak,másodszor is saját hitelfinanszirozásból megvásároltuk az ügyfeleknek,hogy hamarabb oda tudjuk adni,mint hogy egyébként a jogi procedúra az előző beszállítónkkal lezárulna.Az a garancia,hogy a tegnapi napon(2012.08.16) elkészültek a cég részvényei,ami garantálja,hogy kiutalásra kerül ez a hitel összeg,és ez jövő hétre fog megvalósulni.
Mondtam,hogy engem rohadtul nem érdekel az ő hitelük,meg stb,erre az volt a válasz,hogy ők a teljes összeget kiüldték a beszállítóknak,aki nem teljesített feléjük,de mivel az a pénz ott maradt náluk(a beszállítóknál)és a termékeket a cég(S.G)nem kapta meg,ezért ők nem tudták a megrendelt termékeket átadni az ügyfeleknek.Tulajdonképpen ők a rendesek mert hitelt vesznek fel,hogy mindenkinek teljesíteni tudjanak.
Mondom akkor még 1 hetet várjak?Következő válasz jött,ezt is idézem.
Légyegében azt kell mondjam önnek,hogy ugye 21-én őőőőőőőő -re várjuk a termékeket,azt át kell vegyük,el kell szórtírozzuk,azért mondtam önnek,hogy a jövő hét 22-23.körül fogjuk értesíteni az ügyfeleket az átvétel időpontjáról.Nagyon szépen köszönjük a becses türelmét,legyen szép napja.
De tippre kiírják, hogy a gonosz ügyfelek ellehetetlenítik a munkájukat az által, hogy megpróbálják visszaszerezni a pénzüket, így annak lezárásáig nem áll módjukban semmit se tenni...
Ma 10 óra 30-ra voltam berendelve az Aranyközpontba "áruátvételre"a Kamattal együtt!Biztonság kedvéért telefonáltam,azt mondták mégse menjek most mert az a kolléga aki hívott,"piszkosul félreértett egy e-mailt", úgyhogy ma ne menjek!Viszont a honlapon holnap 10 órától minden ott lesz!Úgyhogy sorstársaim holnap gúvadt szemekkel lessük a képernyőt,milyen újabb megoldást hoznak.
Nagyon sajnálom a történteket és megértem, hogy feldúlt vagy. Nem ismerem nyilván az ügy hátterét, csak annyit, amennyit leírtatok, de szerintem vagy jogi útra kellene terelni a dolgot, azaz ügyvédtől tanácsot kérni, vagy a rendőrséghez fordulni. A szerződésben mi szerepelt? Bár ha a szerződésben esetleg jogszabályt sértő dolog volt, vagy bizonyíthatóan félrevezettek benneteket, akkor a szerződés semmis, illetve megtámadható.
Persze ettől még nem lesz pénzetek, viszont azért kellene próbálkozni.... elég komoly összegről van szó.