Esett vagy 5 centi hó az éjjel, rá az előző, az autók által letaposott előző rétegre. És nekem halaszthatatlan inténivalóm volt a polgármesteri hivatalban stb. A hótoló nem jár, a házigazdák nem kotornak a járdán-minek, a hótoló úgyis betemetné-így hát előszedtem anyósom orosz kerékpárját és kitappogtam vele az utcára. Hihetetlen, de sikerült eljutnom, igaz végig kiállva a nyeregből a célomig meg még haza is értem. Érdekes látvány lehettem, ahogy egy hetvenes őszhajú mandarin a pedálon állva teker a friss hóban. Elvileg tanyáznom is kellett volna a kásásabb szakaszokon, de ezúttal megúsztam. Van még ilyen hibbant hóbringás rajtam kívül? :-o)))
hát én a hegyen szó szerint küzdöttem. eddig ez a legrosszabb hófajta, amivel találkoztam. ugyanis felül remekül összeáll tekerhetetlen kásává, ugyanakkor az alján nem tapad, így a kerék a hóval együtt elcsúszik az út felületén. ennél eddig csak az ónos volt rosszabb.
egy idő után már megbántam, hogy bringával jöttem, de a főúton már eltakarították, így onnan már nem fordultam vissza. :)
Ez a mai havazás már meghaladta az ingerküszöbömet, úgyhogy az őszi lébecolást befejezve, bringával jöttem dolgozni. Budán az Erzsébet hídtól északra szépen le volt tolva a bringaút, valami keskeny tológépet rendszeresítettek. A Görzenálnál értem utól a masinát. Onnan már nehezebb volt. 40 helyett 50 percig tartott beérni; viszont egyszer letérdeltem a stucnit, most sajog.
Nálunk fejlettebb biciklis kultúrájú országokban egyébként valóban úgy csinálják, hogy csak a felfelé irányban van egy nagyon széles bringasáv, mivel lefelé a bringás is tud a forgalom tempójában haladni.
Ez egy emelt szintű feladat, úgy kell fölmenni a meredeken, hogy nem hagyhatod el a sárga sávot, mert akkor leléptetnek, és az ellenfél nyeri a meccset. :-)
én már írtam ide és CM oldalon is volt róla bejegyzés. kár hogy a meredeksége miatt sokan direkt nem erre mennek (én sem), így kihasználatlan. de ettől még jó dolognak tartom.
Ha tudatni akarnánk az autósokkal, hogy ott kerékpárosok közlekedhetnek, akkor az újonnan bevezetett kerékpáros nyomot kellene használni inkább, mivel a kerékpársávnak van egy olyan mellékhatása, hogy egyrészt kötelező abban menni, meg egy másik, hogy az autósok a sárga csíkot lélektani "falként" kezelik, amin nem lehet kívül a kerékpáros, ezért kisebb oldaltávot hagynak az ott haladó mellett. De a legjobb lenne, ha az ezekre szánt pénzt egyszerű tájékoztató kampányokra költenék, amelyekkel helyretennék a közút fogalmát. (Ti. hogy az nem az autósoké, hanem minden közlekedőé.)
Lehet, hogy csak nekem volt újdonság, és mindenki más tudta, de a Zöldlomb utca meredekebb részén (nem végig) kétoldali kerékpársávot növesztettek. Szép sárga. Az ilyen dolgok hátulütője, hogy ahol van elég hely a kerékpársávnak, ott eddig is jól lehetett biciklizni, de talán az autósok tudatának jót tesz, hogy látják maguk mellett.