Én most szereztem egy kiválót (nem dicsekvés, csak a múló idő, ez mindenkivel megtörténik egy idő után, ha gyűjti a pecsétet), és ezután mi lesz? Nyilván kezdem elölről. Vagy dobhatnám a kukába a túrajelentéseket. Egyébként az egyik javaslatom az MTSZ felé az lenne, hogy ezt a rossz hangzású érdemes meg kiváló fokozatot nevezzék át mondjuk gyémántra meg platinára. Ugyanezzel a tartalommal. Merthogy mitől lenne érdem, ha valaki sokat túrázik, és mitől kiváló az, aki még többet, és kinek nincsenek rossz asszociációi emiatt harminc felett?
k-k csinálja jól. Mivel eddig nem volt tag, csak most fogja kezdeni a minősítést, de addigra meglesz a kékje, így szabadon túrázgathat. :-) Vajon a második érdemeshez egy második OKT kell? Ez nem derül ki a szabályzatból (sok egyébbel együtt). A szakosztályunkban elég sokan ingáznak a bronz meg az arany között újra meg újra, mert nincs meg a kékjük, és inkább minden arany után elölről kezdik.
Nekem azt mondták, hogy ha megvan a pont, és még nincs meg az OKT, akkor megkapom utólag is a plecsnit, ha meglesz. Egyébként nem volt fontos a dolog, mert közben lazán összebicikliztem. Ha az ember más szakágban is túrázik, akkor nem kell OKT.
Nálam régi morgás tárgya, hogy az önmagában kb. 2205 pontos (1078 km/26380m)OKT miatt az érdemeshez minden 2. túrának kéktúrázásnak kellene lennie. Ha a bronz idejétől számítom, akkor is minden harmadiknak (bronz+ezüst+arany+ érdemes=7600 pont). Ezt melyikünk csinálja így?
Ezt még olyan időben találták ki, amikor nem volt ennyi egyéb mozgalom (talán a mostaninak a tizede sem) és t-túrázás, csak szakosztályi kirándulások. Hogy ne legyen céltalan tengés-lengés túl koránra nyomták be a kéktúrát. Az elején a feltételek nevetségesek, utána viszont a teljesíthetőség a távoli semmibe vész. Jobb lett volna egy 1000+2000+4000+6000+9600-es skálázás, OKT a 6000-nél. Azért így, mert a "végösszeg" a kiválóhoz ugyanott van. Értem én, hogy visszamenőleg másokkal szemben ez nem igazságos.
Csak közben egyre jobban hanyagolom a túrajelentést, nincs bennem az a lendület, mint a CsuCsu vagy az Ezrednyitó esetén, ahol kézzelfogható a következő cél. Nem biztos, hogy jövőre meghosszabbítom az MTSZ tagságimat, kihunyt bennem a tűz.
Ezt egyszer be akartam ide írni, vágjátok hozzám a malomkövet.
Ahogy már a tisztelt előttem szóló is írta (ez aztán képzavar!!) ez egy nagyon jó játék - feltétele az MTSZ tagság, ami azt hiszem automatikusan jár, ha beléptek valamilyen turista/természetjáró egyesületbe/szakosztályba.
Ez a pontgyüjtögetés szinte olyan, mint egy jelvényszerző túra teljesítés - és valóban adnak jelvényeket is.
Én pl. két és felévi tagság és pontgyüjtögetés után hétfőn adtam be az egyesülethez a túranaplót, mert elértem az arany jelvényhez szükséges 2300 pontot!
Hogy utólagosan elfogadnak-e igazolást, ezt az illető szakosztály/egyesület felelősével kell majd megbeszélni, de nem látok rá sok sanszot, mert a mi egyesületünkben az a szokás, h. minden túrázó a Túrajelentéseire is stemplizik/igazol. Ezt meg utólag nagyon nehéz elintézni.
Az egész rendszerről információkat találhattok itt:
Tegnap Zetét és jmte-t hoztam volna át Istenmezejéről Bátonyterenyére, de Somsályon eltévedtek és végül egy nagy körrel tudtak csak Járdánházára érni, onnan pedig buszoztak haza.
Találtak ugyanis egy helyet, ahol háromfelé lehetett menni a kéken.
Ezzel kapcsolatban most felhívtam Wenzel Pétert. (Szegényt a kertből riasztottam be.)
Nagyon korrekt volt és elmondta, hogy nagyon sajnálja, de a régi jeleket elfelejtették lefesteni.
A fokozott erdőgazdálkodás miatt új útvonalat kellett kitalálniuk.
Ez így néz ki: (nincs nálam térkép, úgy írom, ahogy hallottam)
Arló - Somsálybánya templom - Somsály bányatelep - innen a régi vasút nyomvonalán - volt táró - itt jobbra - Farkaslyuk széle - Karu-telep - Kenderszer - Kórházi víztározó - Ózd központ.
Igyekeznek majd rendbe tenni a jelzéseket, de ez nem megy könnyen.
Érdekelne kicsit az MTSZ pontozás. Illetve inkább kérdéseim lennének.
Mi állandóan csak ketten túrázunk, ezért semmiféle túrajelentést, meg naplót nem vezetünk.
Még vmikor tavaly év végén beszereztünk túranaplókat, hogy elkezdjük írni és gyüjteni az MTSZ pontokat. Aztán kiderült, hogy ahhoz túrajelentés kell. Aztán meg igazoltatni a túrajelentést. Bonyolult folyamatnak tűnt.
A lényeg, mi járjuk az OKT-t (lassan be is fejezzük). Én magamnak írok mindent excel táblába otthon, még a pecsételés időpontjait is.
A kérdések:
Lehet-e utólag intézni a túranaplót, illetve pontok szerzését?
Ha igen, elég-e hozzá a pecsétekkel teli OKT ig.füzet és az alapján kitölteni a túranaplókat?
Végülis annyira nem izgat a dolog, magunkért túrázunk, de ha végigjárjuk a kéket, azért egy másik elismerés is jól esik a jelvényen kívül. :)
Az Eötvös-túrán én is megcsodáltam a kilátót, de akkor felmenni nem lehetett, mert el van kerítve, ezért külön köszi a fényképet a kilátásról. Amúgy az iskola honlapjára benéztem és a rengeteg helyesírási hibával súlyosbított szövegből próbáltam valami információt találni a kilátóról, de nem jártam sikerrel. (Szerintem elég gáz egy általános iskola honlapján ennyi hibát véteni, főleg ha a szöveget egy okl. építészmérnök jegyzi, de ezt csak úgy zárójelben.) Szóval harmadikosok építették a kilátót, le a kalappal!
Most látom, hogy a képek feliratai sajnos nem oda kerültek, ahová szántam őket, na mindegy, csekély logikával megtalálhatóak az összetartozó fotók és szövegek! ;-)
Még a hétvégén, a Kiskovácsi-puszta - Visegrád túránkon érintettük Pilisszentlászlót is. Fenn a gerincen, a Kis Rigó melletti telken egy új kilátóra lettünk figyelmesek. Készítettünk pár felvételt, ide is felteszek néhányat róla.
Vasarnap hajnalban erkeztunk Gyergyoszentmiklosra, 12 oras vonatozas utan. Aznap csak egy rovid oda-vissza setat tettunk az egyik kornyezo "dombra", amin egyebkent egy kapolna all. Erre a kiruccanasra is csak delutan 3-kor indultunk, mivel a reggeli utan nagyszabasu alvaszat kovetkezett :)
Hetfon a Hagymas-hegysegben voltunk. A busz a Pongrac-teto nyergebe vitt fel, es onnan gerinctura a P sav jelzesen. Pongrac-teto - Csofronka - Nagy-Hagymas (1792 m) - Egyes-ko, majd lecsorogtunk a K savon Balanbanyara.
Ma jo messze voltunk, a Torjai-hegyseg nyugati nyulvanyan, a Csokmaban. Hosszan buszoztunk az Olt volgyeben. Tusnadfurdo utan kanyarodtunk fel a hegyek koze Balvanyosfurdo fele. Onnan tobb utvonalbol lehetett valasztani.
Mi (harman) eloszor a K+ -en elmentunk a Mofettakhoz (gazbuzgarok), majd vissza. Onnan fel a K savon Balvanyos varaba, onnan vegig a gerincen (K sav, majd K+ jelzesek) a Mohos-tozeglaphoz es a Szent Anna-tohoz. Ott furodtunk is.
Edelényben a Borsod Kapu Vendégfogadóban laktunk. Kép, elérhetőségek itt (az árak már nem aktuálisak): http://www.edeleny.hu/idegenforgalom_szallashelyek.php
Egy icipici szobát kaptunk, benne Zuhany-Mosdó-WC, ennek megfelelően meleg víz is volt. Van egy társalgó és kis konyha mikróval, néhány edény, itt forraltunk vizet a teánkhoz.
Szerintem ez a megfigyelés alapjában véve helyes, de ez méretarányváltozás nem csak a megtett távolsággal arányos egyenesen, de még a hátizsák súlyával, és a külső hőmérséklettel is.
Én már azt a furcsaságot is tapasztaltam az OKT atlaszban, hogy a túra első kilométereit mintha tényleg 1:40000 méretarányban ábrázolná, aztán mikor legyalogoltam 15-20 killát, akkor már 1:50000 lenne, 30 kilométer után meg 1:60000, vagy még kisebb...
Szép-szép, de így kihagytad ennek a kéktúra szakasznak a sava-borsát, vagyis a Tepke kilátóját és az aszfalttaposást, ami még Nagymezőpuszta előtt kezdődik és Felsőtoldig tart! Vagy csak úgy "csemegézgettél"? ;-))
A garábi sofőr déli irányba ment, az nem lehetett.
Kicsit sajnálom mert mondhattam volna, hogy adjon egy 90%-os jegyet, hogy legalább ő jól járjon.
Az igazság az, hogy nagyon nem tetszik nekem ez a kialakult gyakorlat.
Nem tudom a megoldást, hisz a kör ördögi.
Nincs elég bevétel, nem lehet bért emelni, a sofőr "ügyeskedik", minek következtében még kevesebb bevétel lesz.
Azt hiszem, hogy a jelenlegi munkaerőhelyzetben a munkáltató már sikeresen léphetne fel, de mivel állami, nem érdekelt a bevételben. A veszteséget az állam ui. megtéríti, végső soron mindenki jól jár. Majdnem.
Mivel az állam rossz gazda, kár bele a pénz.
De hogy mi lesz ennek a vége, azt nem tudom.
Én azt szeretném, ha a fuvarozás sem lenne állami feladat.
A gúny szerintem annak szólt, hogy a sofőr is tudta, hogy ha menne, akkor én ott átszállhatnék.
Arra nyilván nem gondolt, hogy én csak az országútig (Pásztó - Szerencs) megyek és ott stoppolok.
Az elágazástól 2,7 kilométer a távolság Felsőtoldig.
Hollókő a Szécsényi "járás" része, Felsőtold a Pásztói.
Erősebb ez a "szint" mint gondolnánk!
Háztűznéző.
Az ötlet nem rossz, de sajnos, az időbe nem fért bele:o)
Mi nemrégiben jártunk arra. Bódvaszilason foglalt volt a ház, így Edelényben laktunk egy panzióban (2e/fő a szállás+450/fő, ha kér valaki reggelit). Reggel Edelényből vonattal jutottunk el Bódvaszilasig. Út közben Irotán szálltunk meg. Kedves, nyugodt hely, van egy jó konyha és korrekt közös fürdő. (2500 Ft/fő, önellátós) Innen Felsővadász (normális esetben) másfél-két óra járás.