350 e pénzt kell rászánni, legalább. A tartályok a nagyon drágák. Nekem szerencsére két bontott 5 éves tartályt sikerült beszereznem, igen baráti harmincaskáért. Az új 82 e az egy darab. De van itt illetékesebb is, aki pontosabb árat tud mondani. Gondolom ez márkafüggő is valamennyire.
Én nem szeretnék hozzányúlni, szakemberek csinálták Pécelen. Csak az ötletet, két tartályt, no meg a pénzt adtam. Azt tudom, hogy állítva lett az osztófej valamennyire, de figyeli a fordulatszámot is a rendszer. A két piros palack 30 e, a sárga vadi új 82 e. Szerintem 300 körül lesz a vége összesen, ami még számolás alatt van. Az autót tavaly vettük 35 e-ért. Még a vizsga lesz 80 körül, de most kifogyott a keretünk.
A használt tartályok, Fiat puntóé, 2005-ös évjárat. Az befecskendezéses volt, így a nyomáscsökkentő nem volt jó hozzá, nem lett felhasználva. Puntóval együtt 1 milcsi lett volna. Lehet úgy lett volna a legegyszerűbb, azt megvenni, de a pénz dirigál.
Adjál neki nagyobb előgyújtást, mert a gáz égése kb 1/3-al lassabb. De gondolom ezt úgyis tudod ha eddig eljutottál. Gratulálok a szerkentyűhöz , és sok olcsó gondmentes kilométert kívánok. Ha nem titok hol állt meg a vége anyagilag?
Micsoda? Olyan stabil, hogy arra nem is gondoltam. Persze érzem menetközben, mintha nehezebb lenne a fara, de talán 1-2 centit süllyedt a beépítéssel. Jól van megépítve a gép. Nem is aggódtam, mert az utólag átalakított elektromos változatban, 4 mázsa akku van, mindeféle rugó erősítés, és variálás nélkül. Ott már ül egy kissé a hátulja, de ez a gázos, nagyon lágy és normális lett.
A hatótáv valóban teljes töltéskor nem nagyon fogja meghaladni a 300 Km-t, de még mindig jobb az elektromos 50-jó esetben 60 Km-ével szemben.
230v-os előfütő berendezéssel kiváltható a hideginditás, jót tesz a motornak is, neked is mikor reggel beülsz és meleg a bodé, mehet is gázzal a vas, kell 230 az igaz de valamit valamiért.
Nekem már bent van az Lpg-s rendszer, jól is szuperál semmi gond vele bár a megtakarítás Cng-vel lenne az igazi /jelenleg/. Mivel a mostani Lpg-s gáz rendszerek benzinnel indítanak, gondolkodtam rajta hogy megpróbálom kiváltani cng-vel a benyát. Előtte próbálkoztam Lpg-s kiváltással de 0fok alatt nem működött.
Szóval kipróbáltam télen és -15ben is simán indult Cng-vel, hidegebb nem volt de szerintem -20-ban is simán indult volna. Sikerült megoldani, hogy a jelenlegi AC rendszerrel indítson földgázon és kapcsol át Lpg-re mikor a motor felmelegszik. Persze így nem vizsgáztatható de ez a legkevesebb. A tartály ilyen méretben /csak a benzines inditás kiváltására/ könnyen elhelyezhető még egy Suzukiban is.
Megnéztük ha egy 2 lépcsős kompresszort készítenénk 70-100 at nyomás simán hozható. Persze ez még kevés a boldogsághoz, de mivel ócska a műhely két sarkából elővarázsolt cuccokkal volt a próba nem is rossz az eredmény. Megfelelő méretezéssel simán 150-200at nyomás elérhető. Jelenleg a kompresszor gyártás alatt áll, ha elkészül az eredményekről beszámolok.
Lehet gyártani sok-sok mindenből......sok féleképpen, de más egy full vezérelt teljesen erre kifejlesztett biztonságos berendezés ennyiért , meg más egy házilag épített "fusi kompresszor" amit nem becsülök le mert vannak jó megoldások , de vannak borzalmasak is sajnos. Kompresszoroknál létezik tudatlanság nyugalmában tákolok köre, a profi építők és azok akik megvesznek egy profi gépet. Beruházás nélkül nem lehet spórolni legyen az munkaóra vagy pénz kinek miből van több :D.
A tartályoknál is ez a helyzet: 1960 évjáratú tartályt is láttam autóban! Azaz 51 évest! Vannak, akik nem félnek semmitől! A "papírok" minősítések életünk védelmében lettek létrehozva nem minden a pénz, kérem azokat, akik 0-rupóból akarják megoldani, gondolják át kicsit, vagy hozzanak CNG-s riksát Indiából.
Vannak persze a rendeletekben agyatlan dolgok például : a 20 évig használható tartály amelyet 3 évente kell nyomáspróbázni és Max a nyomáspróba végéig kapunk érvényes műszaki vizsgát!!! Tehát 3x7=21 na és ezt osztjuk 2-vel azaz
A verzió egyszer két év és egyszer egy év műszaki
B verzió minden vizsga előtt nyomáspróba
valahogyan ezt páros számmal kellet volna megoldani szerintem :D, de hála az Istennek R115 máshogy rendelkezik,szép lassan kijárjuk ezt az ösvényt is mint annak idején az LPG-nél is.