Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27031

Én ha a mai magyar forgalommal együtt megyek, akkor lazán tudják a gyári átlagokat. Ha sportosabban, akkor meg a városi átlagot.

Eddig - egy japán kivételével - az összes tudta..

 

Na persze, lehet mindegyikkel etetni jóval több üzemanyagot, meg féket is, csak sokkal előbb nem érsz oda sehova.

Előzmény: a8lang (27028)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27030

Mondjuk ja; szomszéd egyik kocsijának a múltkor kiszámoltam a kilométerköltségét. ~3500.- Ft/km volt.

Ja meg ugye ehhez jön a kb. 50Ft benzinköltség :-)

Előzmény: Törölt nick (27027)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27029

Dìzel-benzinről beszèltünk

Előzmény: a8lang (27028)
a8lang Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27028

Az eu nagyautóknak se annyi a co2 mint amennyit megadnak. Nem esznek sokat illetve többet az amerikai autók. A8-am se eszik 9,5-et átlagban hanem a bő másfélszeresét, ennyit egy amerikai v8-as is tud, sőt...

Előzmény: skt15 (27025)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27027

Ki nem szarja le. :)

De tényleg, ha az ember fia nem megy évi 30-50 ezer vagy több kilométert, a fogyasztás csak egy részköltség a többi közül. 

A másik meg az élmény. Autót nem feltétlenül csak a józan ész diktálta paraméterek alapján választunk.

Előzmény: skt15 (27026)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27026

Gondolom ennèl màr csak az a nagyobb èlmèny amikor tankolni kell.

Előzmény: Törölt nick (27024)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27025

A többszörös CO2 kibocsàtàsra gondolsz?

 

Az egèsz dolog full àlszent..

A vilàg 7 legnagyobb teherhajòjànak a kibocsàtàsa több, mint az összes autòè.

Lehet, hogy nem pontos az adat, de a nagysàgrend a lènyeg.

Előzmény: a8lang (27023)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27024

Lakik nem messze tőlünk egy pali, Ford F150-e van, élmény hallgatni mikor elmegy a ház előtt. Ugyanez igaz a 6.3 AMG szívó Mercedes motorra.

Előzmény: a8lang (27023)
a8lang Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27023

Mindenképpen jobb a levegő tőlük és a hangjuk se csettegő.

Előzmény: skt15 (27022)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27022

Mert szerinted különbbek a benzinfalò amerikai vasak?

Előzmény: a8lang (27019)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27021

Az új mérési szabvánnyal nagy eséllyel jönnek vissza a többhengeres, nagyobb hengerűrtartalmú motorok - nagy örömömre.

Nem is esznek többet (vagy nem számottevően)  hasonló használatban, mint a kisköbcentisek...

Előzmény: mica-r (27018)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27020

 "Lemfördert raktam bele, (a gyári alkatrész árának a fele alatt) semmi gondom nem volt vele."

 

Gondolom a felét ki is bírta, mint a gyári.

 

"Régen rossz az a vezetési stílus ami az 1m-ekre alapozza a belesetek elkerülését. Ez igaz a gyári féktárcsától kezdve a prémium abroncsokon keresztül mindenre. Az országúti Fittipalidik szokták az ilyen 1m-eket centizgetni, aztán vagy összejön, vagy nem."

 

Mindenkivel aki közlekedik előfordulhat határhelyzet. Ultragáz érzés amikor vészhelyzetben szar a féked pl. Nekem volt benn részem egy Brembo-val! Akkor még én is spóroltam ezeken... Hazaérve repült a kukába és ment bele a gyári (amúgy motor volt, tehát simán ott is maradhattam volna)

 

 

"Nincs ezzel semmi baj, csak egy Kia vagy Hyundai nem kerül annyiba mint a VW-Audi. Ha pedig ebböl szemszögböl nézzük, akkor a VW nem prémium, csak szimplán drágább mint a többi."

 

Szerintem nem drágább hasonlóan összerakva. Amennyivel esetleg drágább, annyival többet is tud/igényesebb. És ez enyhén szólva sem a Kia/Hyundai leszólása!!

 

 

"Talán az, hogy egy váltóhalálnál bekövetkezhet a gazdasági totálkár, aminek általában új autó vásárlása a következménye. A Multitronic-nál is volt oljcsere elöírás (persze pontosan tudták hogy az akkor is meghal ha cserélgeted az olajat). Valamit ki kellett találni hogy Tiptronic se tartson 500000km-ig. Az autógyártóknak nagyon is érdekük hogy az autód mihamarabb tönkremenjen."

 

Minden gyártónak ez az érdeke, tehát ez sem VAG specifikus. Az "örök" élet már a múlté. Arra azért figyelniük kell, hogy annyira jó legyen, hogy ne gondolkodj másban a következő autódnál. Az meg, hogy a gyártókat az első 2-300000km érdekli, meg is értem. Nekem addig soha nem is szokott gondom lenni velük.

Előzmény: Stetten (27014)
a8lang Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27019

Jobb is hogy nem sikerült a mocskos dízeleket elszaporítani az usában.

Előzmény: peri77 (27016)
mica-r Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27018

Szerintem nem valósítható meg gazdaságosan az amit a politikusok kitaláltak. Illetve a valóságban nyilván nem lehet olyan emissziónak a közelébe menni, ami a szabványokban van (persze a szabvány teszt sem a valós használatot szimulálja!). Ez nem is reális egyáltalán, sokkal több erőfeszítést igényel 1-2% csökkenés, mint amenynit ér. Ráadásul nem is akkor súlyú a személykocsik szennyezése, mint amennyire mostanában felfújják a problémát.

Most majd érdekesebb lesz az új WLTP alapú mérés. Azt hiszem megfojtja a mostani nagyon erős turbós motorokat is. 

Előzmény: peri77 (27016)
peri77 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27017

Pont azon gondolkoztam, hogy a gyártókat kötelezni kellene arra, hogy a károsanyag kibocsátástban részt vevő alkatrészek (dpf, egr, akármi...) karbantartásában az egész autó élete során részt kelljen vegyenek. Ne csak addig legyenek felelősek ezek tökéletes működéséért amíg kitolják az autót a gyár kapuján. Vagy legalább is pl. a dpf-et bekerülési költségen kelljen árulni.

Előzmény: mica-r (27015)
peri77 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27016

Francokat nem írt csalószoftvert a többi. A VW bűne az volt, hogy az USA piacot letarolták volna előbb-utóbb a TDI-vel.

 

http://www.alapjarat.hu/nagyvilag/a-bmw-visszautasitja-a-kartel-es-emisszios-vadakat/

 

A leghangosabb sajtóvisszhangja a Volkswagennek volt, de ahogy a botrány továbbgyűrűzött, úgy derült ki egyre másra több cégről is, hogy a mérések idejére csökkentik a károsanyag-kibocsátást az autóik. Ilyen a Fiat, a PSA-csoport autói, a Renault. De alig pár napja, a Mercedes is visszahívott közel 3 millió autót szoftverfrissítésre, de az Audi is felajánlotta vásárlóinak az update-et.

 

Velük ellentétben a BMW állítása szerint az Euro 6-os motorjaiknak nincs szüksége szoftverfrissítésre, ellenben az Euro 5-ös motorjaikhoz elérhető egy új szoftver, amit önkéntes alapon, ingyenesen frissítenek a BMW-tulajoknak.

Előzmény: Stetten (27014)
mica-r Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27015

a csaló szoftveről most beugrott egy Rönó trükk: régen (euro2 idején talán) csináltak olyan dízel szoftvereket, amik 160 000 km után elkezdték csökkenteni az egr hányadot. Kb 200 000 km-nél már nem használta az EGR-t. Persze akkoriban ezt senki nem vizsgálta, csak a tulajok örültek, hogy kevesebb gond van vele, mint a többi dízellel...

A VW soha nem is volt prémium, az ára sem az. Szerintem akár Ford is hasonló áron van. Majd nézd meg azért az alkatrészárakat egy Hyundai-hoz. Lehet hogy 2x annyi egy fényszóró, mint a VW-hez.

 

Előzmény: Stetten (27014)
Stetten Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27014

Sosem tettem emblémás futómü alkatrészt az autóba. Lemfördert raktam bele, (a gyári alkatrész árának a fele alatt) semmi gondom nem volt vele.

 

Régen rossz az a vezetési stílus ami az 1m-ekre alapozza a belesetek elkerülését. Ez igaz a gyári féktárcsától kezdve a prémium abroncsokon keresztül mindenre. Az országúti Fittipalidik szokták az ilyen 1m-eket centizgetni, aztán vagy összejön, vagy nem.

 

Persze mindenki trükközik valamilyen szinten, de akkora csalást amit VW csinált, egyik más gyártó sem követett el. Csaló szoftvert csak a VW tett az autóiba.

 

4 èv vagy 200000km a garancia. Kb. senki nem ad többet. (Kia, Hyundai). A többi gyàrtò is leszar ezutàn

Nincs ezzel semmi baj, csak egy Kia vagy Hyundai nem kerül annyiba mint a VW-Audi. Ha pedig ebböl szemszögböl nézzük, akkor a VW nem prémium, csak szimplán drágább mint a többi.

 

Ès mi èrdeke a VW-nek hogy ne cserèltesd le az olajat a te költsègedre/az ő hasznàra? A DSG-nèl meg 60000-enkènt előìrja pl.

Talán az, hogy egy váltóhalálnál bekövetkezhet a gazdasági totálkár, aminek általában új autó vásárlása a következménye. A Multitronic-nál is volt oljcsere elöírás (persze pontosan tudták hogy az akkor is meghal ha cserélgeted az olajat). Valamit ki kellett találni hogy Tiptronic se tartson 500000km-ig. Az autógyártóknak nagyon is érdekük hogy az autód mihamarabb tönkremenjen.

Előzmény: skt15 (27003)
a8lang Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27013

Milyen napelem rendszered van?

Eddig azt hittem, hogy csak kollektorod van.

Szerintem használható töltésre a napelem, hálózatra kötött szaldós elszámolásnál.

Nekem már 822e ft -nak megfelelő villanyszámlát termelt meg eddig 1 év alatt.

Nemrég lett bővítve, az első teljes év az új setup-al jövő májusban lesz, évi kb 1,05M

Előzmény: skt15 (27010)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27012

Én csak azt számoltam ki, hogy ha felrakják a házra 10 év a megtérülési ideje, nem tűnt túl hatékonynak...

Előzmény: skt15 (27010)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27011

A magyar autòpark levàltàsàra mèg egy komplett Paksot kène èpìteni.

Annak a költsège meg....

 

Előzmény: Törölt nick (27009)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27010

Mivel èn otthon hasznàlok; ìgy kijelenthetem, hogy kb. semennyire.

Előzmény: Törölt nick (27009)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27009

Egyébként az elektromos autók töltésére a napelemes rendszer mennyire lehet alternatíva?

Előzmény: skt15 (27008)
skt15 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27008

"vagy full elektromos fejlesztest latnam szivesebben"

 

Ez ma még messze nem alternatíva. Lehet itt párszázezer darabbal szórakozni (összességében rosszabb hatásfokkal, mint bármelyik belsőégésű), de nagy tömegben még sokáig utópia marad

Előzmény: Tibi (Mr.T) (27004)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27007

Én jelenleg a benzin-elektromosra szavaznék.

Előzmény: Tibi (Mr.T) (27004)
Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27006

Abszolut! 

Előzmény: mica-r (27005)
mica-r Creative Commons License 2017.07.26 0 0 27005

Szerintem hiba volt amcsiban eröltetni a tdi motort.

Előzmény: Tibi (Mr.T) (27004)
Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2017.07.25 0 0 27004

Magyarul... a mindennapokra mellőzzuk ezeket a hasznalt premiumokat es legyen mellé egy japán/koreai!? en igy vissza gondolva ott hibáztam hogy a mindennapi lotifuti dolgaimra ilyen autot hasznaltam... egyszeruen nem erre vanak kitalalva...  Ennyi! Varosban... helyben ilyen 3 literes olajkályha felesleges kinzás... :(

 

dizelbotrany! Minden gyarto csal, csak most kiderult (ne menjunk bele milyen penzugyi hatter hatalmak keze volt benne)... amerikaban igen jobban kezeli a vw, mert ott a rossz nezesert is leperlik a gatyadat es kb mindenki vigyazba áll attol a liberalis fertőtől!:( europa meg hát ennyi... egyszeruen ezek az euro 6-7-8-9-10 mar kb teljesithetetlen persze hogy kell a csalas... es ha minde  gyartot most lemernenk kb ugy ahogy van az egesz brigad mehetne a lecsoba...:) 

 

en jo magam a benzin-elektromos... vagy full elektromos fejlesztest latnam szivesebben... persze itt most megint felmerul az öco-labnyom kerdese de az megint egy hosszu vita lenne... 

Előzmény: H__G (26998)
skt15 Creative Commons License 2017.07.25 0 0 27003

Azèrt a rossz àr/èrtèk aràny több mint relatìv. Ha 1 mèterrel kèsőbb àllsz meg ès rotty a kocsi; vagy 50000km-enkènt hajigàlod ki a futòműalkatrèszeket ès "màszkàl" az ùton. Szerintem ezt hosszan lehetne folytatni.

 

Olvasgasd a vilàgsajtòt akkor. Fiat, Mercedes, Suzuki, BMW stb. Èn màr mindegyikről olvastam. Na meg arròl is hogy a balhè utàn közvetlen 20 gyàrtmàny közül pont a VW volt a legtisztàbb.

Mindenesetre sunnyog az összes gyàrtò; a VW meg elviszi a nagybalhèt.

 

4 èv vagy 200000km a garancia. Kb. senki nem ad többet. (Kia, Hyundai). A többi gyàrtò is leszar ezutàn.

 

Ès mi èrdeke a VW-nek hogy ne cserèltesd le az olajat a te költsègedre/az ő hasznàra? A DSG-nèl meg 60000-enkènt előìrja pl.

 

 

Ha esetleg ùgy èreznèd, hogy szentnek gondolom őket, akkor nagyon tèvedsz, de màsik gyàrtò sem különb semmivel.

 

 

Előzmény: Stetten (27001)
Stetten Creative Commons License 2017.07.25 0 0 27002

Szeretem is. :-)

Előzmény: Én és én, meg az Irén (26992)
Stetten Creative Commons License 2017.07.25 0 0 27001

Mint pl.? (gyári emblémás alkatrésszel átejtették; erre gondolok)

Az árával mindenképpen, mert annyival nem jobb minösége mint amennyivel drágább a "minöségi" cuccoknál. Magyarul a gyári cuccoknak rossz az ár/érték arányuk

 

"Dieselbotrány"

 

Ezt minden gyártó elkövette; max. más formában csalt. Ez nem VAG "specifikus".

Valahogy a világsajtó mégis csak a VW trükközéséröl szól. Vajon miért?

 

"-Vezérmülánc mizéria ami alól Európában olyan szépen kihúzzák magukat

-Az olajzabáló motorok amiket szintén csak Amerikában hajlandóak gariban javítani."

 

Tudtommal garanciális időben, márkaszervízben szervizelt autóknál működik a garancia ezekre a dolgokra.

 

Garanciális idö? Az mennyi? 2év? 3év? 5év? vagy 100000km? Azon túl mi lesz?

Sajnos nem... Kifogásokat keresnek, és ha veletlenül meg is javítják, (mivel szar konstrukció) megint tökremegy. Van itt néhány Audi fan, akiket pont leszar az Audi.

https://www.youtube.com/watch?v=8KvDz2TGJv0

 

"-Az élettartam olajfeltöltés a Tiptronic váltóban"

Nem hinném, hogy amelyik esetleg tönkrement, az az olajcsere hiánya miatt ment szét.

 

Nem tudjuk eldönteni mitöl megy tönkre, minden esetre az olajcsere mentes használat jót nem tesz.

Annyi tény azonban van a dologban, hogy váltó gyártója az elsö olajcserét már 80000-120000km-nél elöírja. És az is tény, hogy az Audi ezt "élettartam feltöltésre" módosította. Gondolom szintén a korrektség jegyében.

 

 

Előzmény: skt15 (26994)
Stetten Creative Commons License 2017.07.25 0 0 27000

Senki sem egy darab gyártásáról beszél, a VW sem egy darabot gyártat.  Vannak olyan müanyag/gumi alkatrészek, amit 20+évig gyártanak. Találtam a 97-es A4-ben olyan alkatrészt ami a 2008-as A8-ban is ugyan az. Szerinted hányszor termelte ki a szerszámköltséget a termék?

 

Előzmény: mica-r (26993)
captainb Creative Commons License 2017.07.25 0 0 26999

Nekem itt van az öregedő A6, a szintén öregedő CR-V meg egy Daewoo Lacetti. (Ez utóbbi gtk/mtk okán lassan múltidő). Utóbbi legutolsó vezérléscseréje is 105000 forint volt anyaggal, munkadíjjal. Azt nem tudom még, hogy a V6 ugyanilyen akciója mennyi lesz majd.

Mica-r jobban otthon van benne, de szerintem nem az alkatrész árakban van a nagy különbség, hanem a szükséges alkatrészek mennyiségében és az adott alkatrész cseréjére vonatkozó munkaórák számában. 

Előzmény: H__G (26998)
H__G Creative Commons License 2017.07.25 0 0 26998

Ez is igaz, senkinek a fejéhez nem nyomnak stukkert, hogy Audit vegyen :)

Sőt, különösen senkinek a fejéhez nem nyomnak, hogy Audit vegyen, amikor meglátja, hogy a hazai "préimum" állomány milyen állapotban van.

 

Mindig riogatom az ismerőseimet, hogy az autóvásárlás milyen Canossa járás lesz, aztán hipp - hopp vesznek egész jó Toyota Yarist, Ford Fiestát, stb.

Én meg elsőre meglepődöm, aztán rájövök, hogy hát persze, azokból itthon is lehet jót venni, mert jobb eséllyel vannak normális tulajoknál végig, míg sajnos a "prémium" márkák úgy 3. tulajtól többségében már elég durva kezekbe kerülnek (tisztelet a kivételnek), akiktől egy kalapácsot sem szívesen vennék, nem hogy egy autót.

 

Viszont mivel 25. éve folyamatosan van a közelemben négy karikás (nálam, ill. előtte felmenőknél), így azért elég nagy biztonsággal állítom, hogy ha:

1. körültekintően választunk vételkor

2. nem akarjuk körbejárni vele földet

3. nem szorít az idő a szervizelésnél (ergo van másik)

 

akkor bizony a középosztály számára is egész emberi költségeken fent lehet tartani, és élvezetesen és biztonságosan lehet használni ezeket is, úgy, hogy se nem tákoltuk őket, de se nem vettünk bele gyári emblémás alkatrészeket.

 

Hozzáteszem, hogy fenti tételem azért az újabb autókkal egyre jobban inog, tehát ez a múlt tapasztalata. A modern autókkal egyre több olyan buktató van, ami semmilyen körültekintéssel és türelemmel nem kerülhető el biztosan.

Akkor a középosztály majd választ, hogy erőn felül költ az autó életben tartására, vagy vesz (pl.) egy Suzuki SX Cross-t, ami lassan szinte mindent tud, mint amit a nagyok, csak (gondolom) harmadannyi hozzá az alkatrész.

 

 

Előzmény: mica-r (26997)
mica-r Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26997

Olcsó Opelt, vagy Rönót kell venni.

Azért lesz meglepetés az alkatrészáraknál :-)

Előzmény: skt15 (26994)
mica-r Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26996

Azért néhány százezer km-t ki szoktak bírni. Az kevés?

Előzmény: a8lang (26984)
skt15 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26995

A falu kovácsa által csinált chiptuningtól is jobban fog menni, de a motor attól még nem arra lett tervezve.

Előzmény: Stetten (26989)
skt15 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26994

"Mondjuk annyi, hogy azzal pont ugyan úgy átejtették az embereket mint a csövel."

 

Mint pl.? (gyári emblémás alkatrésszel átejtették; erre gondolok)

 

"Dieselbotrány"

 

Ezt minden gyártó elkövette; max. más formában csalt. Ez nem VAG "specifikus".

 

"-Vezérmülánc mizéria ami alól Európában olyan szépen kihúzzák magukat

-Az olajzabáló motorok amiket szintén csak Amerikában hajlandóak gariban javítani."

 

Tudtommal garanciális időben, márkaszervízben szervizelt autóknál működik a garancia ezekre a dolgokra.

 

"-Az élettartam olajfeltöltés a Tiptronic váltóban"

Nem hinném, hogy amelyik esetleg tönkrement, az az olajcsere hiánya miatt ment szét.

 

 

Előzmény: Stetten (26986)
mica-r Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26993

De egy darabot nem gyártottál sem olcsón, sem gyorsan...

(van egy cimborám, a cége a mai napig beszállít autógyártóknak, értem én is a lényeget)

Előzmény: Stetten (26987)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26992

Szép szakmád van!

Előzmény: Stetten (26987)
peri77 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26991

Én most építem át az autómat 3G-re, úgyhogy eléggé képben vagyok :)

 

Igen AMI MOST kell neked. Nekem van egy amit kivettem az autóból, csak 4E kezdezű a cikkszáma, A6-ban nem biztos, hogy működik.

 

De vannak aftermarket megoldások is. Nézz körül a densionnál, vagy itt : 

 

https://www.kufatec.de/shop/en/categories?cat=67&mcat=107

Előzmény: kisbergics (26990)
kisbergics Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26990

Egészen biztosan nem fog működni? Akkor nincs más opcióm, mint az "AMI MOST" - ha jól láttam a neten, ilyet kell keresnem, ha pendrive-ról szeretnék zenét lejátszani. Ezt meg tudnád erősíteni? Esetleg van valakinek eladó ilyenje? Az egyébként menni fog a mostani mmi verzióval, vagy valahogy varázsolni kéne rá frissítést? (Miközben ugye halott a cd...)

Előzmény: peri77 (26988)
Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26989

Jó nagy butaságot csináltál. A jó minöségü gyárit kidobtad az autóból, és valami embléma nélküli cuccot belehebregáltál a motorba. Szabad ilyet?

Na tedd csak vissza azokat a gyári csöveket, és figyeld meg mennyivel jobban fog menni azokkal az autó. ;-)

 

sokkal jobb minőségű utángyártott szilikon csöveket lehet kapni.

Nem írj már olyat hogy létezik jobb mint a gyári... Ezt itt senki nem fogja elhinni neked. (Akkor sem ha igaz)

Előzmény: a8lang (26984)
peri77 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26988

Vissza is viheted (ha az utolsó képen lévő az) amit vettél. Az egy MMI3G fejegység, nem fog működni az autódban mivel neked MMI2G van. A tolatókamerához kellene, hogy legyen videóbemenet a fejegységeden (a 2G-nél a kesztyűtartó mögött van felcsavaroza) ha nincs a kocsiban tv tuner vagy tolatókamera akkor nincs rajta.

Előzmény: kisbergics (26976)
Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26987

Azért szólj, ha legyártottad ennyi pénzből a gyári cső másolatát :-)

Ember... Szerszámkészítö vagyok, és jó pár évet gyakoroltam a szakmámat  VAG beszállítócégeknél is. Elhiheted hogy nem kell egy csúcstechnológia hozzá, nincsenek százados türések, felületi érdesség, stb.

Gyártottunk profilos gumicsöveket is. 

Előzmény: mica-r (26982)
Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26986

Mi köze a dízelbotránynak a gyári emblémás/utángyártott alkatrészekhez?

Mondjuk annyi, hogy azzal pont ugyan úgy átejtették az embereket mint a csövel.

 

Mivel is csapta be a VW az ügyfeleit, ami miatt nem veszel gyári cuccot?

 

-Dieselbotrány

-Vezérmülánc mizéria ami alól Európában olyan szépen kihúzzák magukat

-Az olajzabáló motorok amiket szintén csak Amerikában hajlandóak gariban javítani.

-Az élettartam olajfeltöltés a Tiptronic váltóban

 

Nem azt írtam hogy nem veszek gyári cuccot, hanem azt, hogy amit tudok nélkülük oldok meg.

Előzmény: skt15 (26977)
Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26985

Jóval a dieselbotrány elött vettem, de könnyen lehet hogy többet nem is veszek. A VAG nagyon inkorrekt lett. Eleve nem kezeli egyenlöen az ügyfeleit, Amerikában mindent ingyen kijavít, meg kártérítést fizet, az Európaiak meg le vannak ejtve. És ez nem csak a dieselbotrány kapcsán mondható el.

Én nem szeretem ha hülyének néznek, akkor sem ha van rá pénzem.

Előzmény: mica-r (26983)
a8lang Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26984

Én inkább szilikon cső szettet vennék hozzá ha létezik hozzá ilyen. Ezek a vacak gumicsövek nem bírnak sokat, sokkal jobb minőségű utángyártott szilikon csöveket lehet kapni.

GTR-nél kicseréltem mindent ilyenre, a gyári fos gumicsövek meg mentek a polcra.

Előzmény: Stetten (26975)
mica-r Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26983

Azt már meg sem merem kérdezni, hogy a fenébe vehettél ezek után VAG gyártmányú autót???

Előzmény: mica-r (26982)
mica-r Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26982

Azért szólj, ha legyártottad ennyi pénzből a gyári cső másolatát :-)

Előzmény: Stetten (26975)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26981

Pedig? :)

Eddig 40 ezret tettem bele, majd szólok ha valami baja lesz. :)

Audit nem vennék már. :)

Előzmény: skt15 (26980)
skt15 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26980

Pedig...

Előzmény: Törölt nick (26978)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26979

(Csak zárójelben jegyzem meg, abba mindenből gyárit veszek.)

Előzmény: skt15 (26977)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26978

Mondjuk annak örülök, hogy a dízel az BMW, annak meg még jobban, hogy nem 20d. :DDD

Előzmény: skt15 (26977)
skt15 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26977

Mi köze a dízelbotránynak a gyári emblémás/utángyártott alkatrészekhez?

Mivel is csapta be a VW az ügyfeleit, ami miatt nem veszel gyári cuccot?

És más autógyártók mivel NEM csapták be az ügyfeleket?

 

 

Előzmény: Stetten (26974)
kisbergics Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26976

Sziasztok! 

 

Kérnék egy kis segítséget:

Van nekem egy Allroadom (2007, 3.0tdi, mmi 2g high), nem jó benne a 6-os cd tár. Jelenleg a 28.3.0 0612 sw van rajta. Vettem bele bontottan egy sd kártyás multimédiát, ez épp úton van. Az első kérdésem, hogy fog-e működni a multimedia? A második, hogy ha nem, akkor hogyan tudnám frissíteni a szoftvert? (Illetve újabb szoftverrel fog működni, igaz?) Be lehet kötni csak a frissítés idejére valami random cd lejátszót, vagy mindenképpen csak a gyárit eszi meg? Ha látja az új multimedia interfacet akkor sd kártyáról is tudok mmi-t frissíteni?

 

Másik kérdéskör: tolatókamera. A kereskedő, akitől vettem az autót adott hozzá egy tolatókamerát ajándékba, lévén csak radar van benne. Megfelelő műhelyben ezt bekötik szó nélkül, vagy hiányozni fog valami alkatrész, amivel az mmi fogadja a külső kamerát? Ugye nem....

 

Előre is köszi a válaszokat!


 

Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26975

Ipari minöségü olajálló,nyomásálló gumicsö 50mm-es belsövel és 6mm-es falvastagsággal 3222Ft/fm.

TB-vel, adókkal, ÀFÀ-val, haszonnal, mindennel. Nagyjából ennyiböl lehet kihozni 1 métert. 

Milyen hosszú is az a gyári csö...? Max fél méter.

18 évet töltöttem el a VW beszállítójának két müanyagüzemében. Tudnék regélni a minöségpolitikájukról.

Nem mindenben jó az utángyártott, de ez csak egy gumicsö...

Előzmény: mica-r (26972)
Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26974

Másrészt itt a sokadik dízelbotrány, kartellezés, stb., és az egészből az embernek egy ilyen "na elmentek ti a p...ba" érzése van, ami újabb érv a gyári dolgoktól való elfordulás mellett.

 

Pontosan.

Persze aki akar, higyjen az emblémában, és fizessen nyugodtan többszörös extraprofitot. Azt viszont ne hirdessük tényként hogy ez az egyetlen használható alternatíva.

Én úgy gondolom csúnyán becsapta az ügyfelelit a VW, én amit csak lehet nélkülük fogok megoldani.

Előzmény: H__G (26971)
skt15 Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26973

"Azért azt nagyjából tudjuk, kik a gyári (vagy azzal nagyjából megegyező) beszállítók, így kiktől várhatunk hasonló minőséget, én sem fizetnék dupla árat a gyáriért."

 

Én meg inkább kifizetem. Az utángyártott még sose volt olyan (hiába gyári beszállító), mint a gyári emblémás

Előzmény: H__G (26971)
mica-r Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26972

Némi kedvezménnyel kijön 20 ezer alatt a gyári. Lehet venni utángyártottat, legtöbbször nem éri el a gyári minőséget.

Előzmény: Stetten (26970)
H__G Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26971

Azért azt nagyjából tudjuk, kik a gyári (vagy azzal nagyjából megegyező) beszállítók, így kiktől várhatunk hasonló minőséget, én sem fizetnék dupla árat a gyáriért.

 

Értem én, hogy a gyár ma már nem is annyira az autó eladás árából, hanem a karbantartásból, alkatrészekből akar megélni, de ez előbb utóbb vissza fog ütni, mert egyrészt annyira bonyolultak az autók, hogy előbb (kevesebb km mellett) fognak komoly ráköltéseket kérni, amit már a 2.-3. tulajok sem fognak kifizetni, azaz szükségszerűen barkácsolás lesz a vége.

 

Másrészt itt a sokadik dízelbotrány, kartellezés, stb., és az egészből az embernek egy ilyen "na elmentek ti a p...ba" érzése van, ami újabb érv a gyári dolgoktól való elfordulás mellett.

 

Harmadrészt különböztessük azért meg a "kellemetlenségekkel" járó barkácsolást az élet- és balesetveszélyes barkácsolástól.

A rendszámtábla világítást mi is barkácsoltuk fillérekért, mert a fenét fogok én fizetni 40000 Ft-ot egy két apró lámpácskáért (pontosabban annak foglalatáért), míg  ha valaki mondjuk féket barkácsol, azt nagyon nem kéne.

 

Végül is a vízcső is inkább a "magánügy" kategória, mert ha eldurran, akkor jó eséllyel a tulaj fog szívni vele, nem ártatlanok.

 

 

Előzmény: Stetten (26970)
Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26970

Bér, TB, stb... Ezt szoktam hiába pofázni az embereknek...

Az hogy van, hogy az utángyártott csö kevesebb mint a felébe kerül mint a gyári?

TB-vel meg munkabérrel, tokkal-vonóval...

https://www.autodoc.hu/thermotec/7487713

Előzmény: Törölt nick (26960)
Stetten Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26969

Sváb???? :O :O

Nálam ez még Zsid... jaj bocsánat... "Neo-liberális" mentalitás... ;) :D :D :D

 

Megköszönném ha így ismeretlenül nem zsidóznál!

Előzmény: Tibi (Mr.T) (26957)
H__G Creative Commons License 2017.07.24 0 0 26968

Az autó :)

Azon belül is leginkább a motor.

Megvizslatnám a (nézését :) meg a járását.

Meg hogy mennyi olajat eszik.

Hogy hányszor szedték szét és vakarták ki a koromból.

Volt-e gépműhelyben komplett hengerfej felújítás

stb.

 

 

 

Előzmény: peri77 (26967)
peri77 Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26967

Márhogy a tulaj hogyan bírta ki 9 évig? Vagy az autó?

Előzmény: H__G (26966)
H__G Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26966

Amikor azt hisszük, hogy a benzinessel nem mennek sokat...

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a6/audi_a6_2.8_v6_fsi_vezetett_szervizkonyves-11683998

 

nem fogom lepkéztetni szegény tulajt, de érdekelne, hogyan bírta ki...

Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26965

Hozzáadott érték.

Néha el van túlozva.

Sok ember ezt nem érti. Még az alapanyag árát is a késztermék súlya alapján képzeli kiszámítani.

 

Előzmény: Törölt nick (26964)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26964

A haszon a fedezeti pont felett van. :P

Előzmény: skt15 (26963)
skt15 Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26963

Ezeket a "haszon" szó alatt próbáltam jelezni.

Előzmény: Törölt nick (26960)
skt15 Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26962

Minden relatív.

1000.-Ft-os kalapácsütés esete.

 

Amúgy persze, természetesen igazad van.

Előzmény: mica-r (26961)
mica-r Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26961

Nyilván ezeket kell hozzáadni. (azért néha "eláraznak" alkatrészeket)

Előzmény: skt15 (26959)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26960

Bér, TB, stb... Ezt szoktam hiába pofázni az embereknek...

Előzmény: skt15 (26959)
skt15 Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26959

A költsègnek csak egy kis rèsze maga az anyagàr...

Tervezès, gyàrtàs, raktàrozàs, finanszìrozàs, rakodàs, csomagolàs, haszon stb. stb.

 

Előzmény: mica-r (26958)
mica-r Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26958

"Arról meg már ne is kezdjünk el beszélni hogy a 23800Ft-os csövet mennyiböl állították elö..."

Mindegy is, ennyiért most megkapod. Semmi gyárit nem kapsz meg előállítási ár közelében.  Múltkor egy csillagos autónál szervócsőre 6 hét várakozást mondtak, de legalább az sem volt olcsó. 

Előzmény: Stetten (26943)
Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2017.07.23 -2 1 26957

Sváb???? :O :O

Nálam ez még Zsid... jaj bocsánat... "Neo-liberális" mentalitás... ;) :D :D :D

Előzmény: Törölt nick (26944)
Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2017.07.23 -2 0 26956

"A pénznek az az egyik tulajdonsága, hogy ha feleslegesen szórod, hamar elfogy. :-)"

 

 Már akinek elfogy!

 

Otthoni szerelés/ "javítás"... fillérbaszás... :D Ennyi... aki A6-ot vesz az cserélgesse az alkatrészt és ne "javítson"... És hogy fogy a pénz? Kit érdekel nem a te zsebedből veszik ki... :O ;)

Előzmény: Stetten (26943)
saválló Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26955

Én anno a Passatomon cserélgettem kiszakadt, repedt turbocsöveket, eszem ágában sem volt bandázsolni egyiket sem.

 

Ami tönkrement cserélni kell, mivel speciális felfogatású csövekről volt szó nincs alternatíva csak a gyári, az meg drága.

 

Manapság sem olcsó semmi sem, minden "drága".

Előzmény: Stetten (26951)
saválló Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26954

Én 200 ezer km után cseréltettem, még az originál volt benne, nem volt lepusztult.

 

A szerelőm annak idején azt mondta 160- 200 ezer km körül érdemes cserélni.

Előzmény: Stetten (26939)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26953

Nekem sem rémlik gyerekkoromból az a rengeteg játék, lego, stb. Az már sokkal inkább, hogy egy füzetbe fel volt írva még a 2 kifli megvásárlása is, hogy biztosan kifussa a hónap... 

Előzmény: Stetten (26950)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26952

Megtette a szakember helyettem. :)

Múltkor egy palinak leállt az autója a lámpánál, segítettem félretolni, ott dörmögte az orra alatt, hogy tegnap a veje szerelt rajta valamit. :DDDD

 

Alapvetően nem szeretem a fillérbaszó üzemmódot, ami messze nem ugyanazt jelenti, hogy a két kézzel való értelmetlen pénzszórást támogatom, azért a kettő között van még bőven út... Pl. az ML-be se vettem két új fényszórót, hanem megcsináltattam a felújítást (persze olyannal aki már egy párat megcsinált...) mondjuk harmadáron.

 

De félre ne érts, nem akarok senkit meggyőzni, hogy minden úgy jó ahogyan én gondolom, mindössze én is leírom a saját véleményemet, mivel ez egy fórum. :)

Előzmény: Stetten (26947)
Stetten Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26951

Szétmálló csö esetén biztos muszáj lenne cserélni, de én itt a képen csak egy hasadást látok, nem egy szétmállott csövet. Nekem is egy ilyen hasadás volt a vízcsövemen.

Szerintem érdemes lenne megpróbálni, ha nem jön össze, még mindig kicseréltetheti a csövet.

Ha meg véletenül mégis nekem lenne igazam, akkor meg van oldva gyorsan és olcsón a probléma.

Előzmény: mica-r (26948)
Stetten Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26950

Nem vagyok sváb :-)

Csak én az életemet nagyon szegény sorban kezdtem, és ezért nagyon hamar meg kellett tanulnom a nem létezö pénzzel is bánni.

Az biztos, hogy ha csak azért választasz egy drágább megoldást mert van rá pénzed, könnyen kerülhetsz olyan helyzetbe hogy hiányozni fog valahonnan a feleslegesen kiadott pénz. (Ha pedig a végeredmény ugyan az,/és jelen esetben ugyan az/ akkor felesleges a drágább megoldást választani) Autónál föleg jöhet bármikor váratlan kiadás, de csak úgy az életben is...

Amit én ajánlottam egy alternatíva, az autó tulaja majd eldönti hogyan szeretné javíttatni.

Előzmény: Törölt nick (26944)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26949

Hát az attól függ! Ha sokat volt kereskedésben egy autó, nincs az a gumicső, ami ki tudna száradni, annyi szilikont fújnak rá a kereskedésben! :D :D Ha turbócső, akkor "szerencsés" esetben belülről az olaj is "ápolja".

Irónia volt :)

Előzmény: mica-r (26946)
mica-r Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26948

Némi tapasztalat és ismeret után Te is belátnád, hogy az a vulkanizálós 1000 Ft-os megoldás nem működik itt. Az a cső a bilincs mellett szakadt el. Nem véletlenül ott. A  bilincs (ha jól emlékszem) spéci peremmel van a csövön és ráadásul a gumicső másik vége fixen áll a karosszériára felfogatott cooleren, ez a vége meg mozog a motorral. Tehát van 3mm-ed arra, hogy egy öreg málló gumicsövet összefogjál a többi elvált részével. Jelentem, előre jósolható az élettertama...

Előzmény: Stetten (26943)
Stetten Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26947

Pedig pont az ilyen megoldások miatt egy kalap szar az autók nagy része. :)

Azt is el tudnád magyarázni hogy mivel szarabb a javított csö az új csönél? Ismered egyáltalán a szóban forgó javítást, vagy az összes érved annyi, hogy szerinted ez szar? Meggyözhetö vagyok, csak kellenének a tények.

Én azt gondolom hogy a szar autóknak az a bajuk hogy egyéltalán semmilyen javítást nem végeznek el rajtuk.

Jelen esetben egy lyuk "befoltozásáról" van szó.

Nekem van tapasztalatom azzal amit ajánlottam, és ez alapján mertem javasolni.

Konkrétabban a 97´-es A4-emen az egyik kilyukadt vízcsövet így javították meg. Két alternatíva volt azonos végeredménnyel, kompromisszumok nélkül. Az autó még nálam eltöltött három évében a vízcsövel semmi gond nem volt. A javításért 10€-t kértek, a csöcsere munkadijjal együtt kb 300€-ba került volna.

 

Jöhetnek az ellenérvek :-)

Előzmény: Törölt nick (26942)
mica-r Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26946

200 ezer fölött már kezdenek kiszáradni

Előzmény: Stetten (26939)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26945

Stetten kollégának lehet igaza van. Vannak olyan ragasztószalagok, hogy a nyomás alatt lévő vízcsövet, amiből spriccel a víz, be lehet bandázsolni. Végleges megoldásként. Nem fog szivárogni, legalábbis ott. Nem szigetelőszalag minőség, de nem is igazán drága.

Ezt lehet kókányolásnak venni, de lehet javításnak is. Az alkatrész csere NEM javítás.

Ez esetben viszont -ha a szalag mellett dönt- javasolt előtte féktisztítóval alaposan megtakarítani.

Előzmény: peri77 (26941)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26944

Te nem vagy véletlenül sváb? :)

Mintha apámat hallgatnám. :)

Előzmény: Stetten (26943)
Stetten Creative Commons License 2017.07.23 0 1 26943

Alapvetö hiba hogy a javítás fogalma már csak az alaktrészcserét jelenti, és minden más (függetlenül az alkamazott technológiától) már "kókányolás".

Az általad felhozott példa valóban kókányolás lenne, mert a sebtapasz nem lenne képes elhárítani a hibát. Ellentétben az én javaslatommal, amit kifejezetten az ilyen jellegü meghibásodasokra fejlesztettek ki.

A javítás célja a funkció helyreállítása. Gyakran az alaktrészcsere a leg gyorsabb és leg gazdaságosabb megoldás, de jelen esetben még ez sem mondható el. Gazdaságilag 23800Ft+ szerelési dij vs 900FT.

A szaagos javítás tartós, nem válik le, bírja a höt, olajat, sós vizet, oldószereket, nyomást (8bar-ig).

Akkor mi a baj vele? Az, hogy nem dobtál ki feleslegesen 23800Ft-ot meg szerelési költséget?

 

Nettó 23800 Ft egy ilyen cső, akinek nincs erre pénze járjon busszal : )

A pénznek az az egyik tulajdonsága, hogy ha feleslegesen szórod, hamar elfogy. :-)

 

Arról meg már ne is kezdjünk el beszélni hogy a 23800Ft-os csövet mennyiböl állították elö...

 

Előzmény: peri77 (26941)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26942

Pedig pont az ilyen megoldások miatt egy kalap szar az autók nagy része. :)

Előzmény: peri77 (26941)
peri77 Creative Commons License 2017.07.23 -2 0 26941

Inkább sebtapasszal, nem? Ne viccelj már. Mindenki károg, hogy hogyan kókányolnak mások meg hogy micsoda tákolt romok a magyar használtautók, aztán tessék. Nettó 23800 Ft egy ilyen cső, akinek nincs erre pénze járjon busszal : )

Előzmény: Stetten (26940)
Stetten Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26940

 

Vagy be kell bandázsolni önheggedö szalaggal, és 5 perc alatt 1000Ft-ból meg van oldva a probléma.

Nem tudom mennyiért hajandóak eladni egy csövet, de olcsó nem lesz az biztos.

 

Előzmény: mica-r (26930)
Stetten Creative Commons License 2017.07.23 0 0 26939

Mesterek!

 

Van valami infótok arról hogy a magasnyomású szivattyú fogasszíját milyen futásteljesítménynél ajánlatos cserélni?

3.0TDI  (ASB)

 

Köszönöm

Szkálywóker Alajos Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26938

Én arra gondoltam, lehet felraktad a kocsit eladni. :)

Viccet félretéve, biztos vagy benne, h a lánc csörög? Van abban a motorban még pár alkatrész, ami zöröghet. Mikor csinálja, csak indításkor, vagy máskor is? 

A vezérlésben meg gondolom annyi lehet, mint magában a kocsiban.

Előzmény: r314 (26903)
Szkálywóker Alajos Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26937

Akku lemerülés téma... sokan szenvednek vele C6- os A6- os tulajok. 

Nálam az MMI egyik vezérlője okozott ilyet. Nézd meg sötétben, h nyitás zárás után mennyi ideig világít az vészvillogó gomb háttérvilágítása. 1, max 2 perc alatt el kell aludjon. 
Nálam két órán át világított, vele együtt a komplett MMI- kör fogyasztói húzták árammal az akkut. Így pár nap alatt lerántotta az akkumulátort is nullára.

Előzmény: Scenic2005 (26920)
Scenic.2005 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26936

Köszönöm. Miskolc környékén vagyunk,de ha tudtok jó szerelőt pesten aki audival foglalkolkozik,akkor jöhet az elérhetősége :)

Előzmény: peri77 (26935)
peri77 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26935
Előzmény: Scenic.2005 (26934)
Scenic.2005 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26934

köszönöm. készítettem jobb képeket(vagyis próbáltam)

Előzmény: peri77 (26933)
peri77 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26933

Szreintem a töltőlevegő hűtőből a folytószelepbe menő cső!? De erősítse meg egy szaki is :)

 

cikkszáma : 4F0 145 737 K

Előzmény: Scenic.2005 (26932)
Scenic.2005 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26932

mi lehet a cső neve? csak hogy tudjam mit keresek :) 

 

mica-r Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26931

Ha villog a malac farka jelzés, az nem feltétlen izzítási hiba.

Előzmény: captainb (26928)
mica-r Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26930

Újat vegyél!

Valószínűleg ez okozta a bajok nagy részét.

Előzmény: Scenic2005 (26929)
Scenic2005 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26929

közben a  motortérben nézelődtem és találtam egy szakadt csövet is. nőből vagyok, nem tudom mi lehet ez a cső.  csak bontóban kapható vagy lehet újat is venni?

captainb Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26928

Arra gondolsz, a tárolt kódok miatti hibák miatt koszos lett a gyertya?

 

Családban lévő 2.0tdi Touran is folyamatosan világít, csere megvolt, hibakód nincs, villamossági szerelő elvileg semmit nem talált. Az autó megy, het 1000 km-t, sok pályázással ennek ellenére.

Előzmény: mica-r (26927)
mica-r Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26927

Az első képen lévő hibákat kellene rendberakni, az izzítás is ezért villog.

Előzmény: Scenic2005 (26922)
Scenic2005 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26926

semmi nem maradt bedugva. nem szeretnénk havonta új aksit venni. esetleg tudna valaki jó autó vill. szerelőt Miskolc környékén?

Előzmény: captainb (26924)
captainb Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26925

Úgy gondolom akkor izzító gyertyát kell cserélni. 

A hibakódok ettől szerintem teljesen függetlenek. Ésn em jók. Főleg a DPF hiba, de a töltőlevegő szabályozásra vonatkozó sem. Kell egy jó diagnoszta. A lambda szonda hibajele lehet pusztán következmény nem pedig maga a hiba.

 

Előzmény: Scenic2005 (26922)
captainb Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26924

Pláne nem ilyen melegben, négy nap alatt. Valami esetleg bedugva marad a szivargyújtóban?

Volt már ilyennel dolgom, mindent végigmértünk, végül a generátor diódasora volt a ludas. 

Előzmény: saválló (26923)
saválló Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26923

Az akksi csak úgy véletlenül nem merülhet le, ott vmi rejtett fogyasztás lehet.

 

Az enyém van mikor hetekig is áll, és nem merül le az akksi.

Előzmény: Scenic2005 (26920)
Scenic2005 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26922

igen,az izzító jel. de folyamatosan világít :( 

laptora rakva a következőket írja: 

Előzmény: captainb (26921)
captainb Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26921

1. Nem. Lehet a generátor diódasor hibás.

2. Hát spirálhiba? Nem az izzítást jelző ikont nézed be?

 

Amúgy abból, amit leírtál nem sok minden érthető.

Előzmény: Scenic2005 (26920)
Scenic2005 Creative Commons License 2017.07.21 0 0 26920

lenne 1-2 kérdésem. új a6 tulajok vagyok(kb.2 hónapja). 

az aksi lemerült és vennünk kellett bele másikat,de az új aksi is lemerült teljesen. ha 4 napig nincs beindítva,utána már be sem indul. ez normális? 2. probléma: Spirál jelzés is  gyulladt ki hibaként. találkozott már valaki ezzel?

ma teszik gépre a kocsit és kiolvassák a hibát,hátha okosabbak leszünk,de azért meghallgatnám az itteni véleményeket is.

skt15 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26919

Nem is az RS7-esre gondoltam, hanem erre a Bitdi hirdetésre.

Előzmény: a8lang (26917)
mica-r Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26918

Akkor most már lassan elkezdi zabálni a pénzt :-)

Előzmény: a8lang (26917)
a8lang Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26917

Nem új, 2014-es az rs7 150e km-rel vette a németeknél de hibátlan sérülésmentes, már ment vele kb 20ezret. Chip van rajta de ez a hiba már előtte is megvolt.

Előzmény: skt15 (26916)
skt15 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26916

Az előzmènyek èrdekelnènek azèrt.

 Ùjonnan szalonbòl vàsàrolt, vagy netàn valami "àradàsbòl visszamaradt"?

Első esetben full szìvàs.

 

Előzmény: a8lang (26909)
skt15 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26915

Hàt igen. A C7-esek egy rèsze is elèri màr a soksokszàzezer kilomètert.

De a lànccsörgèst nem.neveznèm ezek betegsègènek.

Előzmény: Törölt nick (26902)
skt15 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26914

Gondolom ha lànc lenne, akkor folyamatosan szòlna.

"Rengeteg" kilomèternèl ha szòl; azèrt èn nem szidok egy gyàrtòt.

Előzmény: r314 (26906)
mica-r Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26913

Na jó, a Bosch nem olyan olcsó. De én nem nagyon vennék.

Előzmény: mica-r (26912)
mica-r Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26912

Ezt a rangsort az áruk alapján is meg lehet állapítani. A Bosch tárcsa sem drága, nem is lehet vele rendeset fékezni....

Előzmény: Tibi (Mr.T) (26911)
Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26911

Brembo egy kalap szar... jobban mondva nem szar hanem az alsó közép kategóriája nem ér egy forintot sem... a verseny cuccai igen...! amolyan jó olaszos na... vagy a pöcegödör vagy a plafon high tech... (nyissatok be egy fiat szalonba meg egy ferrari/lambo szalonba például na pont ilyen) én is szoptam a brembo tárcsa/betét párossal A6-on... hulladék volt... Ate jó volt azzal nem volt baj...csak egy példa: a gsxr-emre vettem brembo felső verseny fékmunka hengert és ég és föld lett a fék versenypályán érezni a legjobban... na az verseny technika és jó is!!!.. a lakossági szarjait elkel felejteni

Előzmény: r314 (26904)
a8lang Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26910

ATE a gyári beszállító az audinál, a8-on is ATE fék van, a kerámia az brembo.

Előzmény: r314 (26908)
a8lang Creative Commons License 2017.07.20 -1 0 26909

Nem tudom mi lehet a baja ezeknek az a7-eknek.

Nekem több mint 3 év alatt semmi baja nem volt az a8-nak. Persze lehet kötekedni ha nagyon akarok, ezért most majd hamarosan be is viszem gariba pár apróság miatt, de nem romlott el semmi, nincs hibaüzenet és minden működik, nálam ez az első ilyen a8. Így könnyen adtak rá 5év garit hogy nem nagyon romlik el.

 

Haveromnak az RS7-nek van valami baja, kb két hetente beír egy hibakódot valami bedúsulás de majd meglesem legközelebb pontosan mi, és olyankor nem megy, rángat meg hasonlók, amikor kitörlik a hibát akkor két hétig megint teljesen jó. Kíváncsi leszek mi a baja ha megtalálják, tapasztalatnak jó lesz.

Neki a legnagyobb vasfék van rajta az a hullámos szélű lyukacsos de szart se fog és amikor vette pár ezer km-t futott új tárcsa/betét volt de rázott eléggé. Azóta felszabályozták meg gondolom lepucolták a felfekvő felületet , jó lett, most már csak nem fog nagy tempónál.

r314 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26908

A sötétebb foltok mélyedések. Ez abszolút normális?

Őszintén szólva pont nem ócskát akartam venni, mondom a Brembonak csak van neve. Nem hazudok, én az ATE-ról nem hallottam még, de azt hiszem azt olcsóbbnak láttam, ezért is gondoltam, hogy silányabb.

 

Előzmény: mica-r (26907)
mica-r Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26907

Ez nem látszik darabosnak. 

Nem igazán érdemes kínlódni ilyen olcsó fékalkatrészekkel. Hagyjuk meg az 100 lóerő alatti kiskocsiknak.

Előzmény: r314 (26904)
r314 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26906

Hanem?

Az a baj, nem tudom mennyi van a láncban. Cserélni kellene, csak ennél ki kell emelni a motort elvileg.

Előzmény: skt15 (26905)
skt15 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26905

Ilyen "nem mindig" csörgésem volt nekem is zsír ùj autònàl. De az nem maga a lànc volt.

Előzmény: r314 (26903)
r314 Creative Commons License 2017.07.20 0 0 26904

Felkerültek előre az új féktárcsák (Bosch), majd nem meglepő módon továbbra is rázott a nemrégiben feltett Brembo betétekkel. Útbaesett az egyik Weltauto, azt mondták ott nem tudnak mit kezdeni vele, de márkaszervizben is azt mondanák miért nem a gyári alkatrészeket tettem bele (elmondása szerint ATE betétek). Így egyre inkább gyanút fogva, hogy itt a betétekkel van valami, és elkerülendő, hogy az új tárcsa is hullámosra kopjon, gyorsan visszatettem a régi betéteket (3-4 mm még van rajtuk), mondom megnézem azzal mit csinál, és láss csodát, nem veszem észre, hogy rázna, szerintem semmivel sem jobban, mint régebben, maximum most minden érzékszervemmel arra koncentrálok, és már az út rázását is a féknek tulajdonítom. Pár 100 km után a Brembo betétek állapotából se azt gondolnám, hogy minden ok velük. Javítsatok ki, ha tévedek, de az normális, ha darabosan potyog szét? Koptathatták egyébként hullámosra a tárcsát azért, mert mondjuk túl kemény betétek? Valahol ezt olvastam vagy hallottam. Ha ezek tényleg szarok, már csak azt nem tudom, elismerik-e, ha megreklamálom. Ebayen vettem Angliából, de már nem is nyithatok hivatalosan reklamációt, túl sok idő telt el a vétel óta.

https://forum.index.hu/img/indafoto/nem_elerheto.png

Előzmény: r314 (26777)
r314 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26903

:D Jobb lehet, mint az enyém.

Ja és igen csörög, de nem mindig. Viszont ha nem jön vevő, hamarosan orvosoltatom ezt is.

Előzmény: Szkálywóker Alajos (26901)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26902

Audi szerelő eleget lát. :)

Előzmény: skt15 (26899)
Szkálywóker Alajos Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26901
Szkálywóker Alajos Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26900

Már kinek van hozzá műszer? 

Neked, v nekik? 

Az, h nekik nincs, az elég nagy szegénységi bizonyítvány az ország egyik legnagyobb turbós műhelyének. A százmillkás kiegyensúlyozó gépek tükrében meg pláne.

Előzmény: mica-r (26889)
skt15 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26899

400000 km-nèl? Lehet :-)

Előzmény: Törölt nick (26898)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26898

Azoknál is csörög. :)

Előzmény: skt15 (26895)
skt15 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26897

Nem a làncfeszìtő?

 

Előzmény: a8lang (26896)
a8lang Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26896

r314 A7-esén is csörög a lánc.

Előzmény: skt15 (26895)
skt15 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26895

Csak azok nem az S-tronicosok (nem C7)

Előzmény: Törölt nick (26894)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26894

Elég sok V6 TDI-nél csörög a lánc. 

Előzmény: Vídar88 (26892)
a8lang Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26893

Minél kevesebb km legyen benne. Az S-tronic azért nem az öröklétnek készült. Duplakuplungos váltó ami mechanikus felépítésű de két kuplung van, egy a fokozatok felének egy pedig a másik felének.

Szóval ezek azért be szoktak szarni.

Előzmény: Vídar88 (26892)
Vídar88 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 26892

Köszi! Én automatákat nézek 3.0 V6 TDI motorral S-tronic váltóval, remélni tudom csak, hogy azokkal sincs több gond :D

Előzmény: Törölt nick (26891)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.19 0 1 26891

Fateromnak van 2011/07 havi 4G. 2.0 TDI minimális extrákkal (xenon, navi). Kézi váltós, 2014-ben vettük 100e km-el, vétel előtt túl volt egy kuplung cserén, számlával 400e-ért. Most 250e km van benne, egy db váratlan javítása volt, az EGR szelep, azon kívül csak gumik, tankolás, fékek, olajcserék 15 ezrenként. Szóval ez a párosítás biztosan megbízható, ha normális helyről veszed és a km futása is valós... Én is nagyon nagyon szeretnék egy olyan autót, ami 150.000 km alatt egy darab EGR szelep hibát tud produkálni. :)

Előzmény: Vídar88 (26890)
Vídar88 Creative Commons License 2017.07.18 0 0 26890

Sziasztok!
Tudnátok nekem segítséget, felvilágosítást adni,tapasztalatokat írni, hogy a 2012 körüli A6-os Audik milyenek? Mik a típushibák, mire kell odafigyelni? Egy ilyen vásárlása előtt állok és szeretnék tisztában lenni a dolgokkal. Köszi :)

mica-r Creative Commons License 2017.07.17 0 0 26889

Régihez van műszer, de a C betűvel kezdődő motorok turbója már nem ilyen.

Előzmény: Szkálywóker Alajos (26887)
audi ttt Creative Commons License 2017.07.17 0 0 26888

Sziasztok valaki találkozott már közületek olyan hibával, hogy nem jön ki az elektromos vonóhorog? Szépen világít zölden csavargatom, de semmi nem történik?? Igazából nem akarok vontatni semmit csak  szeretem, ha minden működik a kocsin. Ha valakinél volt már ilyen hiba kérlek írjon. Előre is köszönöm. (2010-es a6)

Szkálywóker Alajos Creative Commons License 2017.07.17 0 0 26887

Mert h a Wizardos monyegereknek nincs BW50- es turbóhoz alapbeállító műszerük.

Napi 50- et újítanak... de alapbeállítást végeztetni vidd olyan helyre, ahol van műszer.

+15- ezer forintocskáért, ca. 10 perc munkáért... győzz találni vkit, akinek van műszere hozzá és meg tudja csinálni. (nem mintha nagy szakértelmet igényelne, h veszi a motor az alapbeállítást)

Előzmény: mica-r (26886)
mica-r Creative Commons License 2017.07.16 0 0 26886

Lehet hogy más is van, mert ha rosszul áll a motor rajta, akkor beindítás utáni tesztnél már hibát ad. Wizard turbónál tudnak olyat csinálni, hogy nem ad hibát de teljesen szarul működik :-)

Előzmény: Szkálywóker Alajos (26884)
captainb Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 26885

Szolgálati közlemény!

 

Mica-r! Küldtem egy e-mailt. Utálok bárkit hétvégén zavarni, de fő a fejem és nem a hőségtől. Kellene a tanács....

 

 

Előzmény: mica-r (26853)
Szkálywóker Alajos Creative Commons License 2017.07.15 0 0 26884

Aki cserélte a nyomásszabályzó motort a túrbón, az tudja, h nem csak cserélni kell, hanem illeszteni is?

Illesztették egyáltalán? 

Előzmény: Mark.Nagy (26882)
Szkálywóker Alajos Creative Commons License 2017.07.15 0 0 26883

Én azt nem hiszem, h a hosszbordás szíj szakadt volna el. H vezérlés, akkor keresztbordás szíj, h keresztbordás szíj, oda bizony kell a szaktudás. Ott ugye lehetnek szerelési bakik is, de azért ritkán ugyan, de lehet minőségi hiba is. 

Előzmény: Stetten (26839)
Mark.Nagy Creative Commons License 2017.07.15 0 0 26882

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni. 
Adott egy 2005 A6 3.0 TDI 
Turbó szabályzó lett cserélve az autón.  Autó működik, viszont nagyon sebességnél 200, vagy felette betilt az autó. 
Semmilyen visszajelző nem jelez, csak nem megy az autó, megállít újraindít és ismét jó. 

Kiolvastuk és az alábbi három hiba van benne: 

19804- vezérlőáramkör: turbófeltöltő vezérlő 1 - J724 elektromos hiba 
P3348 - 005 Nincs vagy rossz alapbeállítás/ illesztés 


16619 - Töltőnyomás-szabályozás határérték nincs elérve 
P0235- 001 Felső határérték túllépve 

17524- Bank1-szonda  1: fűtőáramkör : szakadás 
P1116-001 -Felső határérték túllépve 

captainb Creative Commons License 2017.07.14 0 0 26881

A vezérműtengely szerelőnyílásának dugójánál kinyomta az olajat. Ez ment mindenfelé és egy elektromos csatlakozót is elérhetett. Tegnap gond nélkül be tudták indítani. 

Agyfaszt kapok. 950 forint az új gumi dugó. De nem lehet hozzáférni rendesen, nincs hely hozzá, nem tudom mikorra tudják megfejteni. 

Előzmény: Stetten (26880)
Stetten Creative Commons License 2017.07.14 0 0 26880

Elcsöpögött az olaj és letiltott a motor?

Ha hosszú útra megyek, nálam mindig van egy liter olaj, egy kevés fékfolyadék, egy korty hűtővíz. 

Eddig sosem volt rájuk útközben szükségem, de sosem lehet tudni.

Előzmény: captainb (26879)
captainb Creative Commons License 2017.07.13 0 0 26879

Tegnap egyegetek uras tempóban az autópályán, amikor elkezdek szép füstcsíkot húzni. Parkolóba ki, valahol folyik az olaj a motorból. Telefonos konzílium, lehet a friss szelepfedél tömítés ereszt. Nagyon prijuszos tempóban, a pályát és magas fordulatokat mellőzve kússzak el a szervizig. Jó, csak ez 200 km-t jelent. 
40 km-re Pesttől kétbetűs kitérő, tankolás kávé és nem tudtam beindítani..... 
Már szerelik.

a8lang Creative Commons License 2017.07.13 0 0 26878

A képernyő nem is zavar annyira hogy lentre került, inkább az hogy minden érintős nagyon elvonja a figyelmet a kezelése, meg a képernyő körüli fényes fekete betét is borzalmas. Maszatos lesz állandóan, ha hozzáérnek és nagyon könnyen karcolódik. Van ilyen D4-ben is de kevés szerencsére(amelyik nem ilyen "fa" betétes és alu csomagos). Legszarabb felület most a d4-ben is ez a fényes fekete rémség, szerencsére nálam alig van. Bent az újban még a hátsó fejtámlával nem vagyok kibékülve, ez a leengedve kilátok de használhatatlan típus, mint a renault-okban. 

Túl sok érintős felület amúgy sem szerencsés, a videókon is nagyon határozottan nyomkodják a kijelzőket, ami nem túl bíztató. Viszont a parkoló automata, robot pilóta, aktív kormány, és aktív futómű mind üdvözlendő újítás. 

Előzmény: peri77 (26876)
a8lang Creative Commons License 2017.07.13 0 0 26877

Én is. De nekünk jutnak a használtak. Ez van.

Előzmény: Törölt nick (26875)
peri77 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26876

Igen az a hátsó ajtó kerékjárat elég furcsa. A jó kis kinyíló képernyőt kár volt dobni, mondjuk a szellőzőnyitással megvan most is parasztvakítás. Gondolom azért rakták a képernyőt annyira lentre, mert a műszeregységen és HUD-on is meg tudod a dolgokat jeleníteni.

Előzmény: a8lang (26871)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26875

Azzal a szorzóval holnap leadnám a megrendelést. :P

Előzmény: skt15 (26873)
a8lang Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26874

Akkor jöjjön, gyorsan rendeld meg. Azt látnom kell, még ha a leghitványabb 3.0tdi motor is van benne akkor is.

Előzmény: skt15 (26873)
skt15 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26873

Nekem jöhet, így ahogy van.

Előzmény: a8lang (26871)
laszlo1220 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26872

Hali.

Ezt a hibakódot mutatta a diagnosztika.

 

01117-Generátorvonal-DF terhelésjel

27-10 valószínűtlen jel időszakos

18058-hajtás adat-busz 

P1650-35-00 hiányzó adat a műszerfaltól

 

 

01119-menetfokozat felismerés jel

35-10-időszakos

18265-terhelésjel a motorvezérlőtől 

P1857-35-10-hiba-időszakos időszakos

 Valaki esetleg tudja mi ez?

 

 

a8lang Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26871

Nekem azért van pár dolog ami nem tetszik, de hát ez van ezt kell szeretni.

Kívülről ami szerintem nagyon gagyi az géptető és a sárvédő találkozása, elindul elöl normálisan egy vízszintes rés, aztán átmegy függőlegesbe az ajtónál, a képen is nagyon gyalázatosan néz ki, élőben pedig kb olyan lehet mintha törött lett volna mind. A másik meg a hátsó ajtó hátulja lemegy a kerékjáratig, nincs hátsó sárvédő ív. A képen is látszik hogy már most nem tökéletes a hézag, meg bemegy a perem alá a mocsok. Hátul a csomi ajtó se illeszkedik rendesen a sárvédőhöz, ez is elég gáz, remélem ezek előszériás problémák csak. A felső króm(alu) díszléc is átköltözött az ajtóra, több képen is elállt a bal első ajtó krómléce a hátsótól. Ezeket leszámítva kívülről rendben van, úgy is inkább a technikai kütyükre bukok. Belül ami nagyon nem tetszik az a műszerfal pult képernyő körüli fényes fekete betétje, a képernyő is nagyon alacsonyan van, jó volt fent, mert kevésbé vonja el a figyelmet a nézegetése, lent viszont nem elég hogy nagyon le kell nézni hozzá az útról hanem még érintős is ami szintén elég veszélyes a gomboshoz képest. Persze lehet bekapcsolt AI-val menni és akkor lehet nyomkodni a képernyőt nyugodtan. A hátsó fejtámla is a szokásos kényelmetlen fajta amikor le van tolva, értem én hogy jobban kilátni így, de ilyen autóból amúgy se lehet és nem is kell kilátni hátra, remélem lesz normális komfort fejtámla.

A hossz növekedést is abba hagyhatnák, a lang már több mint 530cm hosszú. A mostani 526,7cm, így is elég nagy. Viszont a rövid modellre ráfér a + hely, mert eddig igen szűkös volt D2-D4-ig bezárólag mind hátul. Megvárom az S8-at mit mutat fel motorikusan, ha kicsit több hely lesz benne hátul akkor lehet elég egy rövid bódé is. Kicsit csalódás hogy éppen csak erősebb lett a v8 benzin, 460Le nem sok, 500Le fölé kellett volna tenni az alapmotort. W12 turbo meg rengeteget zabál(a valóságban, nem a szabvány szerint). Egyelőre van idő még emészteni a D5-öt, mert év végén de inkább jövő év elején kezdik árulni, de az ára horror lesz eleinte, onnantól még legalább két év mire lehet venni 1éves újszerű pár ezer km-es fullos(kerámiás) benzinest értelmezhető áron. 

 

Előzmény: peri77 (26869)
peri77 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26870

Azt viszont nem értem miért kellett ezt is 4 cm-vel nagyobbra csinálni D4-hez képest. Már a D3 is bazi nagy kocsi volt és tök sok hely volt benne, pedig az még a D4-nél is rövidebb.

 

D2 5034

D3 5062

D4 5131

D5 5170

 

Előzmény: peri77 (26869)
peri77 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26869

Szerintem oldalról és hátulról jól néz ki, visszatértek a pufi D4 után a karcsúbb, sportosabb formához. Az orrát még szoki kell, ez az új pofa már a Q7-en sem tetszett. Belül biztosan klassz (majd Frankfurtban beleülök), mondjuk ettől a full touch baromságtól kicsit félek. Műszakilag amit tud az meg eléggé durva (mindent beleraktak amit ma tud a futómű és a vezéssegítő rendszerek ipar). Kíváncsi vagyok ez a mild hybrid megoldás mennyit hoz pl. a 4.0 TFSI fogyaszáson (ezt majd a8lang 5 év múlva megmondja :)

Előzmény: Tibi (Mr.T) (26863)
H__G Creative Commons License 2017.07.12 0 1 26868

Az egy dolog, ha nem működik (teszem azt) az elektronikus talpmasszázs, legfeljebb egy újabb hibajelzés a műszerfalon.

Viszont az a baj, hogy ebben "a minden mindennel összefügg" elektronizált rendszerben egy apró hiba is működésképtelenséget eredményez.

 

Már említett példám a másik márkától: lézeres, kitakarós, nemtudommilyen hiper-sziper fényszóró kimegy, az autó meg letilt, mondván, nincs lámpa, nem lehet menni, tessék trélert hívni, és irány a márkaszerviz...

 

De az A6-nál és hajlamos néha a távolságtartó tempomat nagy melegben / nagy hidegben nem menni, amit önmagában túlélnék, ellenben ilyenkor SEMMILYEN tempomat nincs, mondván ha nincs követőradar, akkor nincs sebességtartás sem. Az meg országútról meg pályáról is már nagyon hiányzik.

 

Vagy mondhatnám tovább a parkradarokat, ha elöl kimegy egy, akkor a hátsók sem használhatóak, mondván egy rendszer vezérli az egészet, tessék megcsinálni.

 

Múltkor gondoltam bele, hogy fasza dolog az memóriás ülés, de ha olyankor megy ki, mikor nem én vezetem (és mikor máskor menne, ha nem az állítgatáskor), akkor gyakorlatilag nem tudom vezetni a saját autómat, ha mondjuk 15 cm-rel kisebb emberre állítva maradt.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (26867)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26867

A mai új autókat 10 év múlva nem igazán kell majd otthon szerelgetni... :)

Előzmény: H__G (26866)
H__G Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26866

Nekem nem jön be, 10 év múlva sem fogok venni..., mert fenntarthatatlan lesz. De hát nem is én vagyok a célcsoportja...

 

VIszont azt nem is tudtam, hogy volt kísérleti D2 Coupe is, kár hogy abból nem lett semmi, ma olyat szívesen vennék.

Előzmény: Tibi (Mr.T) (26863)
Stetten Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26865

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

 

Meglett a megoldás:

Azért nem tudtam törölni a kopott fékbetét hibát a hibatárolóból és a müszerfalról, mert miután beírtam és mentettem a betétvastagságot, (utána rögzítöfék aktiválása+teszt) nem vettem le a gyújtást. Tehát hibát csak gyújtás levétel, aztán újra gyújtás ráadás után lehet törölni.

Tegnap este találtam ezt az infot a német oldalon, és így azonnal jó is lett.

 

Béla123456789 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26864

Elméletben elég elektromosan visszahúzni. Nekem 1motor nem ment, mégis visszahúzta normálisan.

Meg kell mérned a fékbetét legvékonyabb pontját (a hátlapot ne mérd bele) és azt az értéket beállítani mm-ben (adaptáció, 6os csatorna). Utána csinálj egy funkció tesztet és törölheted a hibát.

 

Előzmény: Stetten (26859)
Tibi (Mr.T) Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26863

Láttátok az új A8-at? Szerintetek?  :D :O

captainb Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26862

Melyik részére vagy kiváncsi?

 

Ha jól értem a fékpetét vastagságát meg kell adnod, mégpedig a mért legvékonyabb értéket a művelet végeztével. 

Előzmény: Stetten (26859)
a8lang Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26861

Angol jobban hasonlít a németre mint a magyarra, mégis megértem mit akarnak, pedig alig tudok valami pár szót angolul. Nekem inkább a német a problémás de ott is meg szoktam érteni a lényeget, ha csak német leírás van.

Előzmény: Stetten (26859)
a8lang Creative Commons License 2017.07.12 0 0 26860

Nekem nem kellett semmi nyomni, visszahúzta eléggé a cseréhez. Én is a ross-tech-es oldala alapján csináltam ha jól emlékszem(de régen volt). Állíts be 5mm-t ha annyi van rajta, utána már csak hibatörlés és eltűnik a hibakód.

Előzmény: Stetten (26859)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26859

Köszönöm

 

Majd valamit kibogarászok, sajnos nekem az angolnyelvü oldalak nem sokat mondanak. Itt ugye ha egy kicsit félreértesz valamit, máris elqurhatsz valamit, tehát angol nyelvü instrukciókra én nem alapozhatok.

 

A német fórumon meg akkora katyvasz van a témában, hogy gyözzem kitalálni mi a helyes.

 

Pl van aki azt írja hogy a fékdugattyút visszanyomni kell, nem tekerni mint a hagyományos féknyergeknél. Mások azt mondják tekerni kell, és van aki azt mondja hogy sem tekerni, sem nyomni nem kell, mert eléggé kinyílik elekrtomosan is.

Előzmény: Béla123456789 (26858)
Béla123456789 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26858
Előzmény: Stetten (26857)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26857

Miután visszattettem a féknyereget dobta be ezt a hibát, azelött semmi hibakód nem volt egyik vezérlöben sem.

 

Adresse 53: Feststellbremse Labeldatei: DRV4E0-910-801.clb

Teilenummer SW: 4E0 910 801 D HW: 4E0 907 801 B

Bauteil: EPB A4EC0230 H03 0230

Revision: --H03---

Codierung: 0000221

Betriebsnr.: WSC 62713 001 1048576

VCID: 2048513EF37B3041C9-8074

 

1 Fehler gefunden:

02596 - Bremsbeläge hinten verschlissen

002 - unterer Grenzwert unterschritten

Umgebungsbedingungen:

Fehlerstatus: 01100010

Fehlerpriorität: 6

Fehlerhäufigkeit: 4

Verlernzähler: 60

Kilometerstand: 136272 km

Zeitangabe: 0

Datum: 2017.07.09

Zeit: 12:43:39

Előzmény: a8lang (26844)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26856

Akkor ne aggódj. Az autó jó, csak a "lámpa" ment tönkre.

 

Előzmény: K.Milan (26855)
K.Milan Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26855

Ezt írta szó szeri t: "Az abs jó lehet vezérelni működik csak nem kontrolál a lámpa"

Előzmény: mica-r (26853)
Béla123456789 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26854

Sziasztok!

 

C6-nál nincs tippetek hogy merre kezdjem keresni a hátsó utasoldali légzsák indítóját (n202)? 01220-as hibát dobott rá, gondolom valami érintkezés már megint. 
Az egész kocsi egy kontakthiba:) 

mica-r Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26853

Legalább egy kijelző tesztet csinálhatott volna, ha már diagnosztikásnak érzi magát....

Előzmény: K.Milan (26852)
K.Milan Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26852

Szerelő mondta, hogy rádugták gépre és nem volt hibakód. Azt mondja hogy tipushiba hogy valami panel szétmegy az óracsoportban😱

Előzmény: mica-r (26851)
mica-r Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26851

Diagnosztika volt már? 

(vagy csak találgatunk)

Előzmény: K.Milan (26849)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26850

Szia!

 

Ahogy mica-r írta semmi köze az összkerékhajtásnak az ABS lámpához. 

Egyébként attól hogy tönkrement egy LED/izzó az óracsoportban, az ABS még működik.

 

 

Előzmény: K.Milan (26849)
K.Milan Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26849

Gyújtásnál nem világít az abs visszajelző abszolute!

Előzmény: mica-r (26848)
mica-r Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26848

A konkrét problémát kellene behatárolni, aztán javítani vagy cserélni. 

Az összkerékhajtás mechanikus rendszer, semmi köze az  ABS-hez.

Előzmény: K.Milan (26846)
K.Milan Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26847
Előzmény: K.Milan (26846)
K.Milan Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26846

Szaiasztok. Segítség kellene, adott egy 1999-es 2.8quatro audi a6! Nem világít az abs lampa. Azt mondja szerelő ezekbe szétmegy valami panel és óracsoport cserével lehet orvosolni. Elvileg ettől működik még az ABS de pl az összkerekem nem megy. Lehet hozzá köze?

 

 

Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26845

Levettem a féknyerget hogy megnézzem honnan szivárog a fékfolyadék. Az elektromotor és a fékyereg közt ereszti.

Azelőtt nem volt hibajelzés, de miután visszaraktam és újra aktiváltam a rögzítőféket, jött a hibajelzés hogy elkoptak a hátsó betétek. Meglepő mert bő 5mm vastagok a betétek. A vezérlőből nem is engedi törölni a hibát, így a műszerfalon is jelzi a kopott betéteket.

Előzmény: a8lang (26844)
a8lang Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26844

A betét vastagság csak a hibakód miatt fontos, a működést nem befolyásolja. Miután kész vagy a cserével és működik minden utána megadod az új vastagságot és törlöd a betét kopott hibakódot.

Ha nem volt hibajelzés és nem adsz meg új vastagságot akkor csak annyit történik hogy előbb utóbb kijelzi a kopott betétet, pedig nem is kopott. Az új értékkel tud visszaszámolni szép lassan ahogy használódik és tud jelezni 3mm-nél, megjegyzem elég pontosan.

Volt hibajelzés a műszerfalon, meg 02596 hibakód a vezérlőben?

Előzmény: Stetten (26843)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26843

Egyébként a kérdésem nem az hogy hogyan kell a fékbetétvastagságot megadni (az része tiszta nekem is).

A kérdés a "mikor?"

Tehát a rögzítöfék deaktivált állapotában kell megadni, vagy az újraaktiválás után?

Előzmény: Stetten (26842)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26842

Köszönöm

 

Sajnos sokkal okosabb nem lettem, mert a magyarázatból semmit sem értek (amerikaiul van). Az én VCDS menüm más, így még csak ki sem tudom következtetni hogy melyik funkció mit jelent.

Előzmény: mica-r (26841)
mica-r Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26841
Előzmény: Stetten (26840)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26840

Na hogy valami ON hozzászólásom is legyen, hamarosan itt a féknyereg csere ideje. :-)

Ha már itt tartok, kicserélem a tárcsákat is meg a fékbetéteket is. Nagyjából minden tiszta, csak az nem hogy az új fékbetétek vastagságát még deaktivált rögzítőféknél kell megadni, vagy előbb aktiváljam a rögzítőféket és utána jön a fékbetét vastagság?

Válaszokat előre is köszönöm

Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26839

Egy hosszbordás szij csere nem igényel különösebb szaktudást egy autószerelőtől. Ha ő azt valóban kicserélte akkor egy új szíjnak nem lenne szabad elszakadnia. Én az anyaghibát kizárnám, valamit a szerelő cseszhetett el. Én a helyedben beszélnék a szerelővel.

Előzmény: VSS (26837)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26838

Nem, ez a számlás ár amit a kuncsaft fizet. De ez még nem a márkaszervizes ár.

Amikor zsebbe dolgoznak akkor is elkérnek óránként 60-70€-t. Természetesen szervize válogatja. Alkalmazottként nem nagy buli autószerelőnek lenni, mert olyan 1500-1700€ körül megáll a nettó bér. Én nem gondolnám hogy egy magyarországi autószerelő legálisan, adózás után ennyit meg tudna keresni.

Előzmény: rvf400 (26835)
VSS Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26837

Köszönöm a választ, sajnos 2k km ezelőtt volt cserélve minden, ezért nem értem, hogy miért szakadt el. :(

Előzmény: Stetten (26820)
Stetten Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26836

Reakcióról szerintem csak addig lehet szó, amíg az illetőnek lehetősége van dönteni. Aki nem tud kifizetni óránként 10000Ft-ot az egyszerűen kényszerpályára kerül. Számára csak egy megoldás létezik.

 

Előzmény: H__G (26833)
rvf400 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26835

Egy autószerelő vállalkozó kint 100Euro/óra -t keres ?

Előzmény: Stetten (26831)
rvf400 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26834

A gazdaság mindig az egyensúlyi állapot felé próbál közelíteni..., aztán indig átlendül. Most éppen "emerre" lendülünk  - még, de fogunk hamarosan "amarra is". Szerintem.

 

 

+1

Előzmény: H__G (26833)
H__G Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26833

Ugye aki valakinek bevétel, az másnak költség. Érdekes kérdés, hogy ha valaminek a költsége számunkra kedvezőtlen irányban, és jelentős mértékben változik, akkor arra hogy reagálunk...?

Ha pl. az autószerelő megdrágul, akkor sokan fognak mindent okosba toldozni. Elég példát lehet látni orosz oldalakon :)

Ha a festő megdrágul, akkor élünk tovább a kopott falak között, vagy esetleg megcsináljuk magunk.

Ha az albérlet megdrágul, akkor kisebb lakást veszünk ki, vagy többen állunk össze nagyra.

Stb.

A gazdaság mindig az egyensúlyi állapot felé próbál közelíteni..., aztán indig átlendül. Most éppen "emerre" lendülünk  - még, de fogunk hamarosan "amarra is". Szerintem.

 

 

Előzmény: Stetten (26826)
H__G Creative Commons License 2017.07.11 0 0 26832

Egy csomó ember alkalmatlan vállalkozónak, mármint nem "nagy"-vállalkozónak, hanem önfoglalkoztatónak.Nem azért mert rossz autószerelő / festő vagy akármi, hanem mert más személyiség, mást szokott meg, másképp szocializálódott, stb.

Nekik az a fontos, hogy minden hó 10.-ig megérkezzen a fizetés. Ez kint sokkal jobban megvan, nekik azért még messze innen a kánaán...

Aki egy kicsit is rugalmasabb, felvállalja, ha hónapokig nincs bevétel (ezért vagy azért), van szaktudása, hajlandó dolgozni, nem folyik ki a pénz a kezei közül, stb. az tud ma itt is jól keresni.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (26829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!