Inkább kicserélem a mtb belsőjét, mert lukas. Ezért járok most terepen is outival; valami tüskét felszedett múlt héten a mtb ugyanezen az útvonalon. Lassú defekt, péntek reggel indultam volna dolgozni, de furcsán kicsi volt a nyomás, gyorsan átváltottam országútira. Hétfőre meg egészen leeresztett.
Itt a tavasz, hosszabbodnak a nappalok, megint hegyen át mentem haza (mint a múlt héten háromszor is).
Először is útba ejtettem a brutális Virágosnyereg utcát. Országútival voltam, de ezzel is egyre jobban esnek a 25% feletti szakaszok (Bár múlt héten még a mellizmomban lett izomláz a folyamatos kormányhoz feszüléstől.)
Szakaszidőt mértem, egyelőre a fejlődés töretlen, a januári 7:52 és a múlt heti 6:46 után tegnap 6:07-es időt tekertem itt (1,3 km; 12,6-os átlag - hát nem egy sprint szakasz).
Kicsit hízelgett a lelkemnek, hogy az utca tetején egy autós kétszer is megkérdezte, hogy biztos itt jöttem fel bringával?
Az utca tetejétől az Erdőalja út végéig elég rossz az út, bár majdnem sík. Itt feljebb az erdőben hajléktalanok laknak, és a kutyájuk lejött az útra, meglehetősen hosszan kísért, idegesen ugatva. Én is ideges voltam kissé.
Az Erdőalja út végétől a Virágosnyeregig már köves földút van, nem éppen virsligumi barát, bár az emelkedő miatt mindegy végülis, lehetett sima részt találni.
Aztán egy jót nosztalgiáztam. Olyan 2006 Buda Maratonos feeling volt (amire épp a héten neveztem). Ez akkor történt, amikor percekig faággal takarítottam a kereket a beállt agyagtól a Virágosnyereg és a motokrossz pálya között. Szutyok országútin a 105-ös fékek nagyon kevés sárférőhelyet nyújtanak. :-)
Szerencsére csak ez a rész volt ilyen saras, bár igazából nem is sár volt, csak valami nedves talaj, de úgy felszedte a kerék pár fordulat alatt mint a veszedelem.
Motokrossz pályától a Határ-nyeregig a hegyet szintben kerülő jó kis huplis száguldozós rész jött, amit országútival is meglepően gyorsan sikerült teljesíteni (most már tudom, hogy meglepetés-kövekre hol kell számítani).
Az a jó, hogy ez a kerülő csak bő fél óra pluszt jelent hazafelé (1ó10p így az út), szerintem megint csak ilyen edzésekkel fogok a maratonokra készülni.
Ugye ez az új út Balassagyarmat és Csesztve között a végén egy vízmosásban halad? Tavalyelőtt (?) megjártam dél felől, akkor még tépdesték ott a tuskókat a földből...
Szlovákiában kötelező a bukó lakott területen kívül, cserébe normálisak az autósok. Jó a sör, cserébe divat lett a bringások szondáztatása, legalább is két atom részeg "helyi erő" ezt próbálta eldadogni tavaly egy kocsmában :) Ausztria...........ahol én eddig jártam az mindenhol paradicsom kerékpáros szempontból :)
Nemcsak térképről ismerem az Ipoly völgyét, és a széllel is elég jó ismeretségben vagyok, mivel a szél az olyan, hogy rendszeresen fúj erről arról, és ha az ember sokat jár a szabadban akkor rendszeresen összefut vele. Amúgy nekem mindegy, további jó kifogás-nyafogást, ettől én meg a többiek még nyugodtan alszunk, és továbbra is vígan elbiciklizgetünk télen, nyáron időjárástól függetlenül :)
Sziasztok! Idén Ausztriában és Szlovákiában is gurulni fogok. Hol találok vagy esetleg tudtok nekem hasznos információkat adni, hogy az említett országokban milyen ruházat felszerelés a kötelező kerékpáron, kerékpárosnak? (ruha, sisak, mellény...stb.
A július elejével egyszer már buktam, és többször is rezgett a léc, ahogy legutóbb 2009-ben is. A most kiválasztott időszakban pedig túlkínálat van, nekem ráadásul a Balaton-átúszással is számolnom kellett.
Ezt a békát nem csak neked, hanem nekem is le kell nyelnem.
Húúú, tegnap korán leléptem a munkahelyről és végre elmentem egy jót bringázni. Mivel nagyon dorva volt a szél, a montit vettem elő és egy 60% aszfalt/40% terep kört nyomtam Zalaegerszeg környékén.
A standard emelkedőt kicsit lassabban teljesítettem, mint tavaly nyáron, de szerencsére még csak most fog kezdődni a szezon :)
A földutak sokkal szárazabbak voltak, mint amire számítottam: gyakorlatilag csk a majré korlátozta a sebességem. Egy idő után aszfaltra kellett váltanom, majd pár hívogató, de vagy zártkertben, vagy olajkútban végződő földút után egy mezei suhanás, majd szembeszéllel küzdés következett.
...aztán megláttam AZ EMELKEDŐT. Úgy tűnt, a megmászhatóság határán van (egy fokozatból választva ez nem több, mint 18-20%), ezért némi habozás után ráfordultam. A földutat kővel szórták le, ezért nem volt esélyem arra, hogy a kerék kipörgése megszabadítson a szenvedéstől. A mászás közepén rápillantottam a kormányra erősített pulzusmérőre: 98%-ot mutatott... azért csak felértem és miután megfogadva a tábla tanácsát nem piszkáltam az olajkutat, visszagurultam a főútra.
Még megtettem pár kilométert úgy 150 méternyi szinttel súlyosbítva és végül 1 óra 55 percig tartott a túra. Az átlagpulzus 85% lett. Kicsit szédelegve másztam meg a három emeletet - különös, hogy 2 órányi 85%-os átlaggal futás sokkal kevésbé visel meg, mint a bringázás. Igaz ugyan, hogy 98%-os pulzust ritkán produkálok...
A ruházat hosszú nadrág + téli nadrág, illetve rövidujjú mez + hosszúujjú átmeneti felső + kerékpáros dzseki volt. Nem fáztam.
Ha nemcsak a térképről ismernéd az Ipoly völgyének ezt a szakaszát akkor tudnád, hogy itt szinte állandóan Ny-szél fúj, akár egy szélcsatornába, olykor olyan erősséggel, hogy még montival is a középső tányérra kell váltani. Nem véletlen, hogy az ország leghidegebb pontja is itt, az Ipoly völgyében, tőlünk 15 km-re, Szécsény mellett van. De nem ragozom tovább.
Ebben a félévben írom a szakdolgozatomat, melynek témája egy kerékpáros pihenőhely tervezése. Ehhez a témához készítettem egy kérdőívet, aminek a kitöltésében szeretném a segítségeteket kérni. A kérdőív ezen a linken érhető el: http://www.ripet.hu/feedback.php?kid=dskcj4svxna02rk6 (a kitöltése kb 5 percet vesz igénybe) Előre is nagyon szépen köszönöm annak, aki kitölti. :) Szép napot!
Ez továbbra is mind szép és jó, csak ne fogd a ruhára meg az izzadásra, mert pont ugyanúgy izzaszt minden más kültéri télen is végezhető sport, és pont ugyanúgy fel kell öltözni azokhoz is. :) Innentől pedig már ízlés és motiváció kérdése, hogy ki mit választ. :)
Szerintem azért az Ipoly mellett el lehet biciklizni különösebb hegymenet nélkül a szlovák oldalon, ez csak akarat kérdése.
"Mégegyszer utoljára megjegyzem" :) aki nem akar télen biciklizni az ne biciklizzen, de ne csodálkozzon, ha nem értenek vele egyet egy olyan topikban, ahol jópáran vagyunk, aki vígan végigbiciklizzük a telet minden gond nélkül. Ennyi. :O)
Én vidéken, Balassagyarmaton lakok, itt van egy új, kifogástalan minőségű, kis forgalmú út (kb 6 autó/óra) a szomszédos Csesztvére. 9 km, Csesztvénél húzós lejtővel (azt egyenlőre kihagyom a botgörivel...).
A téli bringázásról, de utoljára: Ha kis emelkedésű úton kellene bringáznom, azt csak nagyobb forgalom mellett a 22-es főúton tehetném. Tudom, ez a Bp-ieknek gyaloggalopp, de én nem szeretem, amikor a 18 kerekűek 20 centire a könyököm mellett húznak el. Sajnálom is emiatt a fővárosiakat... Ha kis forgalmú mellékutakra megyek, azok meg szintesek. Délen a Cserhát, északon Szlovákia, ott is hegyek vannak: tőlünk 15 km-re már 700 m körüli magasságban vezet az országút.
Mégegyszer, utoljára megjegyzem: aki szeret ilyenkor bringázni, tegye, akinek nem élmény a síkságon szüttyögni a hideg (menet)szélben, az nézzen körül az alternatív lehetőségek között. Ennyi. :O)
A héten már kétszer izzadtam. Újpestről a Virágosnyereg közbeiktatásával mentem az első kerületbe. Egyelőre még nem mentem ki a szokásos téglagyári emelkedőhöz, csak a Virágosnyereg utcán küzdöttem felfele. Mára sajnos puha lett az MTB első gumija, ezért országútival jöttem megint. Hát ezzel meg fogok szenvedni az emelkedőn. A Virágosnyereg és a reptér közötti rázatóról nem is beszélve.
Hol találsz olyan útszakaszt, ami alkalmas ehhez a görsíhez? Ahol elég jó minőségű az aszfalt, nem húzzák rád a kormányt...
Izzadás pedig nem vészes mértékű, ha a telet az alapozásra használja az ember. Kisebb intenzitáson csekélyebb a hőtermelés, és az izzadás mértéke is kontrollálható.