Keresés

Részletes keresés

ShaReRe Creative Commons License 2000.02.22 0 0 1510
Egy 1500! Gratula Újlaki kartárs!

Sikerült két újabb 13 órás repülést végigszenvednem; Peking-Detroit és Detroit-Tokyo. Egyfolytában adtak négy filmet, úgyhogy moziból is elegem lett egy időre. A gép mindkét esetben B747-400 volt, hátul a nagyonnem szimpi 3-4-3 ülésfelosztással. Persze rutinosan folyosón ültem...

ShaReRe, az miért van, hogy az Aleut-i szigetek felett repültünk ?

hal9000 Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1509
Holnap megyek az év eleji ellenörző repülést nyomatni (remélem jó topicba írom, nem a repülőszerencsétlenségek című rovatba!), ha sikerül nem nagyon lebsztni magam akkor írok róla. (feltéve ha valkait érdekel)
lborli Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1508
Mire vársz? Vágj bele! :-))
Előzmény: Utas2 (1505)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1507
Szerintem sem mesélted. Csak nem egy torlósugár-turbopropelleres ATR-ről van szó? ;-)
Előzmény: Utas2 (1505)
zolibá Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1506
Utas2: Nem tudom, hogy mesélted-e ezt az ATR élményed. Sajna most nincs időm végignézni a topic majd' 1500 hozzászólását. :-)
Próbáltam úgy, hogy rád keresek, de a hozzászólásaid száma a különböző topicokban 400 feltt jár. :-)
Szerintem egyszerűbb, ha elmondod a sztrorit!
Aki már olvasta, legfeljebb kihagyja (behunyja a szemét). :-))
Előzmény: Utas2 (1505)
Utas2 Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1505
An-26-oson igen, jópárszor. Mi-8-ban csak a földön.

No nem ez volt a "legnagyobb" ATR-es élményem. Meséltem már a RAM ATR-t???

Előzmény: zolibá (1500)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1504
Virtuális hangár; hm, remélem, semmi baj nincs?

Úgy szeretnék egy linket feltennia a számítógép-múzeumodhoz meg a repülős oldaladhoz. Nincs valami kis grafikus szimbóleumod? Más, kicsit ugyan off-topic: Mind a vasról, mind az alumíniumról ;-) készült fotóidat képeslappá alakíthatod, ha látsz ebben fantáziát.

Előzmény: Hamster (1502)
graffiti Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1503
Nem tudom, hogy vagytok a távol-keleti repülőtársaságokkal, de a Korean Airlines két Jumbo járatán tapasztalt kedves és előzékeny kiszolgálás után Zürichben gyorsan megéreztem: hazaérkeztem.

Sótlan, mosolytalan, kedvetlen Malév sztyuvik.

Arrafele már nincs túljelentkezés?

Előzmény: Utas2 (1499)
Hamster Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1502
Hát más is van az ember életében, elraktam magam egy
virtuális hangárba :) De ha lenne valami jó felszerelésem, és bónuszként még értenék is hozzá, akkor nagyon szép fotókat tudnék csinálni az erkélyről...

Hamster

Előzmény: Újlaki (1496)
lborli Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1501
"úgy hallottam, még nyári nappal is sokszor felgyújtják, felvillantják, és a torony visszaigazolja, hogy látja, jó helyen vannak"

Ha jól tudom a TMA-kban ajánlott (nem hivatalosan, inkább csak a pilcsik között terjedt el) a leszálló fényszóró használata az általad is említett "látszani" elv alapján.

Előzmény: Újlaki (1496)
zolibá Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1500
Utas2: Szia! Én az ATR-ről nem vagyok ilyen rossz véleménnyel. Utaztál már Mi-8 helikopteren vagy An-24 repülőgépen? :-)))
A Fokkeren az ajtó körül az ajtócsukó rendszeren, illetve a lépcsőn lehet kotorászni. Lehet, hogy neked volt az a szerencsés eseted, ahol meggyűrték a lépcső korlátokat mozgató rudazatot?
Erről vince talán többet is tud mondani.
Milano Malpensa valóban nagy élmény lehet. Az Eurocontrol statisztikák alapján az onnan induló gépek 70 százaléka (Ha pontatlan az adat, lborli pontosít) 15 percnél nagyobb késéssel indul.
Utas2 Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1499
Ez a Városliget, Új-Köztemető dolog a hétvégén esett meg velem. Sajna a baloldalon ültem, így nem láttam újlaki házát a jobbon, de láttam kerítésnél kukkolókat (melyikőtök volt??)
:)

Szóval odafele KLM B-734-es, telt ház. A jégtelenítő folyadék almazöld színű volt, igaz a hőmérsdéklet is jóval plusz volt, de mindegy...
Qrva erős szél AMS-ben (van egyáltalán olyan, amikor ott nem fúj a szél???), a gép első részén ültem, de így is fura volt. Tovább ismét KLM B-734-es, sikerült a 25. sorba becsüccsennem, nohát már a felszállásnál majdnem kiestem az ülésből, úgy traverzált a gép ide-oda (tudjátok, a hátulja mindig jobban "kileng...")
De a holland pilcsik értették a dolgukat, nem sokat cifráztak és nyomták felfelé a madarat, ami belefért, egészen az utazómagasságig ráadták a motorokra a teljesítményt.

Visszafele első szakasza: Alitalia ATR-42. Kifogtam a propellerek szomszédságát, így hallani nem sokat (hangszigetelés, hm, finoman szólva nulla), de látni inkább volt szerencsém. Egyebek mellett azt a híres gumiborítást is közelről a belépőélen. Ha lehetne, inkább mégsem Alitalia legközelebb, bár a kaja jó volt.

Milánó, Malpensa. Először és (ha rajtam múlik) utoljára. A két terminál kábé kétszer akkora távolságra van egymástól, mint F1 és F2 itthon, ráadásul körbe kell kerülni a futópályát is (ami nagy élmény.)
Szóval átszállás esetén legalább egy óra szükséges. Időben. Ehhez még hozzájön a kisebb kavalkád a reptéren.

Hazafele ismét egy kis Balkán, jóbban mondva Kis-Kína, mivel tele voltunk kínaival. Ugye kitaláltátok, Malév gép volt...No a kiszolgálás is ehhez hasonló volt, mosolytalan, figyelmetlen, ürestekintetű diszkólányok a sztyuvik, unottabban szerintem már nem is lehet dolgozni. A kaja színvonala pocsék, túl sokáig hagyják az ember előtt a romokat és egyebek.
A HA-LEG viszont eseménytelenül repült haza.

Utas2 Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1498
Hasonló esett meg velem néhány éve Brüsszelből hazafele a Malév Fokkeren. Beszállás után csak ülünk, várunk, közben tanakodás, szervízautó, magyar képviselő. Kigurulás, megállás, félreállás.
Utána a pilóták körbejárták a gépet, anyáztak egy keveset a magyar képviselővel, tanakodtak a szerelőkkel. Majd 40 perc ücsörgés után a kapitány közli, hogy megjavították a (fogalmam sincs mit, az ajtó körül vakeráltak) hibát, de ellenőrizni kell, és azt csak a teljes áramtalanítással lehet. Így lőn, mintegy 2-3 pecig ott ültünk töksötétben. Utána pilóták be, ajtó csuk, magyar képviselő integet és egy kicsit forgalomirányít a betonon, villámstart és eseménytelen hazarepülés.
Előzmény: Újlaki (1486)
zolibá Creative Commons License 2000.02.21 0 0 1497
Sp: Igaz, hogy a csodánál valóban jobb a karbantartás. Csak annyit tennék hozzá, hogy a "miracle" lehet, hogy egy felkapcsolási sorrendben vétett hiba, vagy egy nyitva felejtett szerelőpanel felfedezését jelentette. A pilcsik valószínűleg az utasok rémisztgetését elkerülendő nem mondták meg, mi volt a gond. Más kérdés, hogy szerintem ezt helyetelenül tették, mert a kételkedés még résszabb, mint a kellemetlen tények tudomásul vétele.
Windows téma: Uraim! Ez már nagyon OFF.
Flight Simulator: Az igazán régi darabokat nem ismerem. Az FS2000-ről azért tudok annyit, hogy a professional vezrzióját a Flight Safety nevezetű, a repülésoktatásban (főleg pilóta képzés, szimulátorok) igen jó nevű cég is tesztelte. biztos adtak Billiéknek pár jó tanácsot.
Berepülések: Itt a társaság tagjai közül páran vettek részt ilyenen (én még nem), de ezeknek van egy standard programja, amiben valószínűleg egy-két meredekebb mutatvány is szerepel. A berepülések hélyét talán lborli tudja. Végülis náluk látszik a műsor az ernyőn. :-))
Újlaki Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1496
Rég láttalak, Hamster. Merre jártál?

Csak egy momentum: valahol a pesti Duna-parton sétáltam, amikor szemben, valahol a Vár fölöt megláttam egy szemmel láthatóan hazafelé tartó repcsit. Lassan alkonyodott, a város fölött a szokásos enyhe trutyi, és akkor a gép felgyújtotta a leszállófeényszóróit. Sokféle megoldás van, szereli futóra, szerelik szárny belépőélébe simulva, ez konkrétan olyan volt, mint a "békaszemű" sportkocsiké, csak behúzott helyzetben üvegével kifelé lefelé néz, kiengedve meg 90 fokot fordul előre. Nos, kiengedés közben a pilóta már felgyújtotta, és a két fényszóró két nagyon gyorsan mozgó fénycsóvát rajzotl félkörívben az alkonyi égre (milyen költői lettem). Ha a gépet pont takarta volna valami felhő, biztosan százszámra futottak volna be az UFO-jelentések az illetékes helyekre...

Az ablakon én is látom őket közeledni. Mint egy csillag, aztán karácsonyfa lesz belőle. Enyhe ködben meg látszik a fénypászma előttük.

A legszebb alkonyatkor, amikor még a gép is látszik, de a fényszórót már felgyújtják. Ez a "Láss és látssz" elv szerint van, amíg lborli nem figyel, ideírom, hogy úgy hallottam, még nyári nappal is sokszor felgyújtják, felvillantják, és a torony visszaigazolja, hogy látja, jó helyen vannak.

Valaki kérdezte, hogy hol lehet jól látni a leszálló gépeket. Nos, László fiam elárulta, hova szokta kivinni a kishúgát repülőt nézni: autóval vagy bringával érdemes kimenni az új pálya déli végéhez, a szántóföldek között (vecsési káposzta, a levegőből is látszik minden egyes káposztafej), a földutakon el lehet menni egészen a kerítésig. Érdemes felállni vagy felülni az autó tetejére (ha az apánk kocsija, ne áruljuk el neki). Hatvan méter magasan húznak el feletted, megrázó élmény. Este, éjszaka meg látod, ahogy a fényszórójuk iszonyú erős fénye odaér a pályára. És a bevezető fénysor sem akármi. Azért javaslom a májust megvárni, így még könnyen felfázás lehet belőle. Barátnőnket ne vigyük oda romatikázni, mert elhanyagoltatás miatt szakítás lesz a vége.

Előzmény: Hamster (1495)
Hamster Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1495
Hm, ezt, mint a Hármashatárhegy-Pilis irány "alatt lakó" ember, mindig meg akartam kérdezni, hogy a gépek ereszkedése mennyire esetleges: van amelyik még az Örs vezér tér felett is magasan van, van amelyiknél úgy érzem, hogy leviszi a ház tetejét itt Óbudán :) Persze gondolom csak hatszázötven dologtól függ, de tény, hogy a HHH-i siklóernyősök gyakran úgy néznek ki, mintha mindenáron fel szeretnének kenődni egy landolni készülő Tupoljev szélvédőjére...

Viszont az biztos, hogy gyönyörű látvány, amikor a Bécsi út feletti felhő szélén megjelenik egy kis fény, ami lassan szétterül rajta, majd a pamacsból kibukkan egy repülőgép, ami felhő belsejében kapcsolta fel a reflektorait (amit biztos másképp hívnak, és a szóismétlés se szép dolog, de ha rágondolok, akkor mindig fogalmazásgátolt állapotba kerülök:)

Hamster

Előzmény: lborli (1465)
Hamster Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1494
Na most erre mit lehet mondani, szerintem a Linux egyik legnagyobb hibája, hogy nincs hozzá komolyanvehető
repszimulátor :) De pl. az őskorú PDP11-eken igen jó szimulátorok futottak, jobban mondva igen jó szimulátorokat futtattak : kabinnal, kivetítővel, műszerekkel, az FS2000-nek ehhez képest miért kell egy olyan teljesítményű PC, ami még nem is kapható? :)

Hamster, aki elkalandozott

Előzmény: ZöPö (1493)
ZöPö Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1493
Nem különvélemény, én is Wendóz-párti vagyok. Hihetetlen ócska vasakon futtatom, az itthoni gépem pl. 486DX2/66, és mégis szeretem. Olyan, mint egy házsártos feleség, akivel lehúztál harminc évet. Tudod minden hákliját, ismered minden porcikáját - de épp ezért már tudod szeretni is.
Előzmény: Újlaki (1490)
Hamster Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1492
Hm, csak egy laikus kérdés: itthon, az országban is végeznek
utasszállítókkal húzósabb berepüléseket, pl. átesés környéki helyzetekkel, stb? Ha igen, hol teszik ezt, vélhetőn nem a leggyakrabban lakott területek felett..?

Hamster

Újlaki Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1490
Rendben, nálunk, azt hiszem teljes a demokrácia, a szólás- és véleményszabadság. Ezentúl a Windows kollektív szídása esetén mindig mellétesszük záradékban pancho különvéleményét. ;-)
Előzmény: pancho (1487)
lborli Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1489
"...néhány őrült bezárkózik egy alumínium csőbe, majd rohanni kezdenek egy keskeny betoncsíkon, bízva abban, hogy a Bernoulli-elvnek nevezett fizikai törvény most is érvényes, és sikerül felrepülniük a levegőbe..."

Egyébként az "ember" valóban nem normális, beül egy fémcsőbe, körülveszi magát a világ egyik leggyúlékonyabb szerével, ott kepeszt hosszú órákon át csak ezért, hogy A-ból B-be jusson.
Én mégis imádom. Repülés rulez.

Előzmény: Újlaki (1486)
Mr Spock Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1488
Kedves Ujlaki,

A TV-ben (USA, Discovery channel) lattam, hogy a US Air Force elkezdte hasznalni a Microsoft Flight Simulatort pilotakepzesre. Epitenek egy egyszeru monitor-kormany-pedal-computer kombinaciot es a komputeren az FS megy. Azt mondtak, hogy a program boven elegseges alapkepzesre, es a berendezes olcsosaga (8,000 dollar korul) lenyugozo az igazi flight simulatorok arahoz kepest. Mit szolsz ehhez?

Gabor

Előzmény: Újlaki (1486)
pancho Creative Commons License 2000.02.20 0 0 1487
A Windowsra vonatkozó részeket megvétózom. Évek óta (kb. 10) dolgozom vele, és mindig mindent meg tudtam vele csinálni, amit akartam. És nem szállt el - ha már repülős topic - soha semmilyen munkám (hacsak nem saját hibámból). Pedig a munkahelyemen is napi 8-10-12 órában kizárólag azzal dolgozom (Win95, Win98, újabban Win2000 is), többnyire a sokat szidott Worddel (95, 97).
Előzmény: Újlaki (1486)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.19 0 0 1486
A Dash-8 jókora kis vitorlázógép...

Nem én hoztam szóba:

"...a srác örömmel közli, hogy csoda történt: "It's a miracle! We fixed the problem!";(Wow!) tehát minden OK!! Máris a kifutón vagyunk! A Windows98-ra emlékeztetô komikus (kapcsold ki; kapcsold be) helyzet..."

A vindóz esetében tudjuk, hogy csoda (mircaulum), ha valamit sikerül megcsinálni benne. Egy repülőgép esetében viszont nem lenne szabad a csodákban bízni. Bár az egész repülés olyan varázslatos. Csoda, hogy fennmarad. Aztán, ha még sem, csoda, hogy leesik?

Csak fejből és hozzávetőlegesen idézem a mondatot, jó lenne,ha valaki meg tudná szerezni az eredetit. Talán A hajózó személyzetek fáradtsága c. tanulmányból való, a MALÉV-nél lefordították és belső anyagként körözték valamikor:

"...néhány őrült bezárkózik egy alumínium csőbe, majd rohanni kezdenek egy keskeny betoncsíkon, bízva abban, hogy a Bernoulli-elvnek nevezett fizikai törvény most is érvényes, és sikerül felrepülniük a levegőbe..."

Előzmény: Sp (1485)
Sp Creative Commons License 2000.02.19 0 0 1485
Ez tegnap reggel történt velem.
6:00 AM, Elmira, N.Y. helyi repülôtér, az amerikai vitorlázó repülés egyik fellegvára. A USAirways Dash 8 fedélzetén vacogok a -11° C hidegben. Irány Philadelphia! Telt ház. A kapitány; kb. 27 éves, a másodpilóta egy csinos fiatal lány. Végre forogni kezdenek a TP légcsavarjai, azután lassul a forgás. A pilóta lerohan a lépcsôn. Öt perc múlva visszatér; majd felhangzik a "Ladies and gentlemen...van egy kis probléma az elektromos rendszerben és a fedélzeti számítógéppel, de megpróbálunk valamit... Ebben a pillanatban kikapcsolja az összes fedélzeti berendezést, a gép sötét, hangtalan, halott. Két perc múlva ismét van világítás és a srác örömmel közli, hogy csoda történt: "It's a miracle! We fixed the problem!";(Wow!) tehát minden OK!! Máris a kifutón vagyunk! A Windows98-ra emlékeztetô komikus (kapcsold ki; kapcsold be) helyzet...ösztönösen, görcsösen markolom a könyöktámaszt egészen Phili-ig; jobban bízom a jó karbantartásban, mint a csodákban...
hal9000 Creative Commons License 2000.02.18 0 0 1484
Sajnos mint pilóta, csak akkor fogok tudni repülni, ha felszárad a reptér, merthó csak ppl szakszóval rendelkezem, és az össz óráim száma még száz alatt van. És idén lessz az első szakszó hosszabításom!
De ha hiszed, ha nem négy éve ültem elösször repülőgépen, és akkor még (addig) a repülés teljesen hidegen hagyott, de egy barátom elmesélte, hogy müxik az FS5 és mire is jó, ígyhát beleszerttem, persze a reporvosiról elsőre kivágtak, de nem adtam fel!
Előzmény: zolibá (1482)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.18 0 0 1483
A cukrászda már gyerekkoromban is valószínűleg a legjobb volt. OLASZ FAGYLALT - hirdette a bordó üvegre festett cégtábla. Akkoriban sokat jártunk kirándulni - testvérekkel, szülőkkel, később bartokkal - a Szépvölgybe (mi a közeli Kecske-hegy kapcsán csak Kecske-hegynek neveztük a völgyet is), néha a Hármashatár-hegyre, az Újlaki-hegyre, és hazafelé gyalog mentünk le a 65-ös busz vonalán. Akkor fedeztük fel, és nagyon hamar rájöttünk, hogy életünk legfinomabb fagylaltját nyaljuk. A ctirom citrom volt, belereszelt citromhéjjal, néha egy-egy maggal, a anrancs naracs volt, és persze tejszínnel csinálva, nem a szokásos vizes-jeges trutymó. SZóval külön élmény volt ott megállni fagyizni. A végén már majdnem a cukrászda miatt mentünk kirándulni...

Na, az Olasz Fagyizóval szemben volt a Mittomén Milyen Gyár (MMG), és ott áll talán ma is a szemét kezével leárnyékoló, a szélben lobogó ruhájú nőszemély. A fáma úgy szól, hogy a mű a felszálló gépet és pilótáját búcsúztatja, és talán a mátyásföldi repólőtéren tevezték felállítani. Végül nem került oda. A dolog pikantériája, hogy nem csak a grafikusok alulképzettek repülésileg, hanem a szobrászok is: a hölgy, a ruhája alapján ítélve, egy erős hátszéllel felszálló repülőgép után néz.

Előzmény: ZöPö (1480)
zolibá Creative Commons License 2000.02.18 0 0 1482
hal900: Orosz gépekre nyugta.
Azért szép, élményekben gazdag életed van. :-))
Mostanság merre repülsz? Mármint, mint pilóta?

Újlaki: Halljuk, halljuk!!!!
Ideje lesz elugranom ahhoz a cukihoz. De rég nem jártam arrafelé! Pedig, születésem alapján környékbeli gyerek vagyok. :-)

pancho Creative Commons License 2000.02.18 0 0 1481
Egyetértek (a cukrászda minősítésével is, meg a sztorikéréssel is).
Előzmény: ZöPö (1480)
ZöPö Creative Commons License 2000.02.18 0 0 1480
MMG Automatika. (Az ország egyik legjobb cukrászdája van vele szemben.)

Halljuk a sztorit! :-)

Előzmény: Újlaki (1479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!