Keresés

Részletes keresés

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1369
NAgyon ráférne már az átépítés a Nagytőke-Kunszentmárton szakaszra.
A sínek /54-esek/ és az aljak a 120-asból jöttek ide.

Más: igaz az infó, hogy a Vecsésnél kibontott anyagot is ide hozzák?
Előzmény: eMPet (1367)
kozma555 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1368
Bárcsak a 38-ason láthatnék ilyen készülődést...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1366)
eMPet Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1367
Végre jobb lesz a 130-as közepe :)
Remélem a teljes szar szakasz.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1366)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1366
Beépítésre várva:
Képek Nagytőkéről.


eMPet Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1365
Rossz helyre raktam be először, úgyhogy ide is felteszem a türingiai sormintát :)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1364
Ugyanmár...Amíg Kelenföld egyik vonatfogadóján a síncsavarok és geo szárak a vízszintessel kb 45 fokos szöget zárnak be helyenként sozatosan egymás után, mit számít az az egy rugó hiány másutt...:o:D
Előzmény: Siemens113 (1359)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1363
Infós Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1362

1187.

 

:-)

 

(Úgy tűnik, igen.)

Előzmény: korpi41 (1361)
korpi41 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1361
Donauwitz (AT)

Asszem így kell leírni...
Előzmény: Norbeee1980 (1358)
Infós Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1360

Nálam van itthon egy SKL kengyel.. :o

Lehet, hogy onnan fújta el a szél? :DDDD

Előzmény: Siemens113 (1359)
Siemens113 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1359
Talán még itt érdeklődésre tarthatnak számot a követekző képek: :)

a Lerögzítéseket (pontosabban 1et) kell nézni.





Norbeee1980 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1358
Hali!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az újonna lefelktetett 60-as sineken a DO micsoda? Mert a DGY= diősgyőr de a DO honnan származik?
eMPet Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1357
De a műhelykocsik és vágánykarbantartó járművek kétirányúak. :)
Előzmény: Intersziti (1352)
V43 1177 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1356
Rábahíd mh.
Előzmény: paca664 (1353)
V43 1305 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1355

Egy elmaradt

 

 

Előzmény: V43 1305 (1354)
V43 1305 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1354

KEMENESMIHÁLYFA

 

A 20-vonal sínei.

 

 

 

 

 

paca664 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1353
Hol?
Előzmény: V43 1177 (1335)
Intersziti Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1352
Érdekes az a visszafogás. Főleg azért, mert a méternyomtávúak egyirányúak... :-)
Előzmény: eMPet (1346)
V43 1177 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1351
Helyiek elbeszélége szerint nemsokminden marad majd a vonalból idővel. Gyüjtőgető kisebbség is lakik bőven arra, bár ha valami teherforgalom marad, akkor van rá esély. Ha lenne PFT-s ismerős esetleg kilehetne nyerni, ha addig tennénk vissza a helyébe valamit. :-)

Kicsi rá az esély, mást meg szerintem nemérdekel.
Előzmény: kis59 (1350)
kis59 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1350

Szia!

Ez nem csak nálunk ritkaság...

Jó lenne szemmel tartani és ha majd lehet, egy (szöveges) darabját megmenteni az utókornak.

Előzmény: V43 1177 (1349)
V43 1177 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 1349
Szia Feri!


Köszönöm a válaszod, mégha csak most találtad is meg, az sem baj. Igazából multhét vasárnap (nem tegnap) jártam Rábahíd vm-nél és ott a 'feneketlen tó' felett ívelő hídon van és mivel még nem láttam íly ciril betűs sínt magyarországon, nekem furcsa volt. Mellette egy háborút megszenvedett sínszál feküdt golyókkal szabdalva....

Azt gondolom, hogy a máv úgy gondolta, hogy oda még jó lesz... :-)
Előzmény: kis59 (1344)
bodecsabi Creative Commons License 2007.02.25 0 0 1348


Sín, ameddig a vonat elgurult rajta... Verpelét 2007.02.24.

Csabi
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.25 0 0 1347
nem olyn bonyi ez, mint amilyennek elsőre tünik =)
Előzmény: eMPet (1346)
eMPet Creative Commons License 2007.02.25 0 0 1346

A túró má ezzel a feltöltéssel..
Előzmény: eMPet (1345)
eMPet Creative Commons License 2007.02.25 0 0 1345
Na ezt tessék kibogozni! :)
kis59 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 1344

Üdv!

Sajn csak most jutok hozzá a válaszhoz...

Ez a régi orosz vasutak síne 1898-ból, pontos megnevezést fejből most nem tudom, de Dél-orosz vasúttársaság síne. Meg kén találni a feljegyzéseimet, vagy visszanyerni a 40 GB vasúti anyagomat.

Kis Feri

Előzmény: V43 1177 (1335)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1343
Tudom, én nem a te megjegyzésedre értettem :]
Előzmény: SÜNÖCSKe (1342)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1342
Van bennem némi vér a Vág mentéről is (Szlovákia), tehát innen a nem 100%.
Előzmény: nyalábos líra (1341)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1341
Mi az, hogy 100%? Én legfeljebb annyit tudok mondani, hogy 100% ember =)
Előzmény: Infós (1340)
Infós Creative Commons License 2007.02.22 0 0 1340
Tudom... Azért írtam... :)))))))))))
Előzmény: SÜNÖCSKe (1339)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1339
Beletrafáltál, nem vagyok 100% magyar... :)
Előzmény: Infós (1336)
uzsgyiremot Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1338
Hali!

 

Bocs, hogy ide írom, de szerintem nem olvassa közületek mindenki a börze fórumot.

 

Eladó Kerkápoly Endre Vasútvonalak tervezése és korszerűsítése, vasútépítéstan 1 című könyve. Ha érdekel valakit, elérhettek az uzsgyiremot@freemail.hu címen.

hb

 

 

A könyv adatai:

 

Megjelenés éve: 1968

Példányszám: 1000

450 oldal, 440 ábra, kb 30 fénykép és 3 melléklet

 

A tartalomjegyzék nagy vonalakban:

 

1 Alapfogalmak ( vasúti pálya, vasúti jármű mozgása, űrszelvény, stb)

2 Vasúti ellenállások ( menetellenállás, ívellenállás, erők, stb)

3 Vízszintes vonalvezetés ( túlemelés, átmeneti ív, körívek kitűzése, kosárívek, gyakorlati példák, körívek megválasztása, csatlakoztatása)

 

4 Magassági vonalvezetés (mértékadó emelkedő, magasságveszteségek, állomások emelkedése, stb)

5 Vasutak nyomozása és nyomjelzése ( állomások elhelyezése, nyílt vonal, vasútvonalak nyomjelzése, tervezési gyakorlatok)

6 Vasútvonalak korszerűsítése (teljesítőképesség növelése, sebességemelés kérdései, alépítményi kérdések)

 

7 Vasúti műtárgyak (hidak, átereszek, alul-felüljárók, vezetékek keresztezése, szintbeni útátjárók)

8 Védművek (Vasutak védelme a hó, sziklaomlások,homokfúvások, tűz ellen, )

9 Különleges vasutak ( keskeny nyomtávolságú, közúti, fogaskerekű, vasutak, kötélpályák, siklók)

eMPet Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1337
Hát, ezt így ebben a formában nem.
A 110-es Debrecen-Mátészalka vonal elágazóállomása.
És vasúti műemlék.
Előzmény: Sinbiciklis (1332)
Infós Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1336

OFF

Hát milyen magyar vagy te?!

Miért nem magyarul beszélsz?!

:))))))))))

ON

Előzmény: SÜNÖCSKe (1333)
V43 1177 Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1335
Sziasztok!

Tud valaki hasznos információt erről a sínről?

Tegnap lőttem.

gmarc Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1334
10-én Szombaton voltam a Nyíregyháza-Nyíradony irányban.
Előzmény: eMPet (1327)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1333
Ami helyesen Môj Bihorské Velké Problem... :) Vagy ilyesmi. :)
Előzmény: eMPet (1329)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1332

Köszi. Gyönyörű! És ezt zárják be...

Előzmény: eMPet (1330)
kis59 Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1331
Üdv!
Igazán nincs mit...
Nálunk még.. ( a Bánkin)...tanítják (ki tudja meddig)
F.
Előzmény: nyalábos líra (1315)
eMPet Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1330
Előzmény: Sinbiciklis (1324)
eMPet Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1329
:))

És ismersz egy Bihorské Velky Problem nevű települést is a vonalon?
Előzmény: Infós (1328)
Infós Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1328

"2., Mi az, hogy szerep?"

 

Ez:

http://portal.ksh.hu/pls/portal/cp.hnt_telep?NN=33437

:-)))))))

Előzmény: eMPet (1327)
eMPet Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1327
1., Mi az, hogy Honvédség?
2., Mi az, hogy szerep?

A többi stimmel.

Egyébként mikor jártál arra? Én múlt szombaton 116+112.
Előzmény: gmarc (1323)
eMPet Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1326
:))

Van róla, mindkét oldalról.
Kedvenc épülettípusaim közé tartozik.
Előzmény: Sinbiciklis (1324)
gmarc Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1325

Biri állomásépülete is szép szabványos IV. osztályú HÉV-épület:

 

Előzmény: Sinbiciklis (1324)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1324
Az az épület magában is +érdemelt volna 1 képet.
Előzmény: eMPet (1322)
gmarc Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1323
Igen, így van. A 112-esen a mozdonyvezető elmondása szerint kb. 5 évvel ezelőtt hosszú vágánymezőket cseréltek ki 48 kg/fm-re, betonaljakra (ezt láttuk is), szóval elég jó állapotú a pálya. Tekintve, hogy a Honvédségnek ez stratégiai elkerülő vonal volt. Mára úgy tűnik ez a szerep eltűnt...
Előzmény: eMPet (1322)
eMPet Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1322
Az egyik kaller, egy állomásfőnök elbeszélése alapján a 116-oson Nyírmadáig valamilyen vágánycsere várható ez év folyamán.

A 112-esen is lehetett pár éve valami felújítás, mert a Nyíradony felőli vége jobb állapotban van. Ha meg reggel úgy jár a vonat, hogy munkába késő, sulihoz korán, akkor ne csoldálkozzon senki, hogy nem utaznak vele.
Kép még az előzőhöz:
eMPet Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1321
Csak nem a 112?
Tegnap jártam arra, 15-en voltak a délutánin. A buszjegy teljes hosszra 650 Ft körül lesz, a vonat 4xx-hoz képest :(
Egyébként IP volt rajta a kocsi.
Előzmény: gmarc (1318)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1320
Hol van ez a kiváló hajtánypálya?
Előzmény: gmarc (1318)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1319
Jászai Mari tér,  2006. 09. 06.
gmarc Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1318

Ezen már nem sokáig gurulnak (eddig is naponta csak négyszer):

 

Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1317
Sínek, amiken a szentpétervári villamosok gurulnak...A "Síndöcögények..." 48787-ből.
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1316
Erre mondtam, hogy "kuka" =))))
Előzmény: M41 2204 (1308)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1315

Én nem röhögteeem!:P

De te folyamatosan belém kötöttél..:D

 

Kis59, köszönöm szépen a hasznos infókat, ezeket nem igazán tanítják......

Előzmény: Infós (1313)
Infós Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1314
Köszi!
Előzmény: kis59 (1312)
Infós Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1313

Jólvanna, csak hangosan gondolkodtam! :)

Ha nem, hát nem, ez nem annyira érdekel.. :))

Fogok én még röhögni a te ilyen megnyilvánulásaidon! ;)))

(remélem)

Előzmény: nyalábos líra (1307)
kis59 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1312
Egy közelebbi felvétel megadná a választ. Ha kagylós törés, akkor a felület viszonylag tiszta, ha zárvány - helye - akkor erősen revés. A hullámos repedés meleg állapotú probléma, ha "cikkcakkos", akkor hideg állapotú törés.
Kis F.
Előzmény: Infós (1297)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1311
Pontosan nem tudom, mert a mai nagyszerű képzésben csak azt tanítják, hogy mik a hibák. Az már részletkérdés, hogy azt sem tudjuk, melyik hogyan néz ki. A tanár elmondása és a fénykép összehasonlítása alapján ez egy kagyló alakú törés lehet. Majd Líra jól megmondja, a frankót! :))
Előzmény: Sinbiciklis (1310)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1310
Ez volt 1 (2) zárvány, nem?
Előzmény: SÜNÖCSKe (1309)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1309
Témánál maradva:

Budapest, 2007. január 16. Ezen a sínen óránként legalább egy vonat elmegy (személy).


Kagyló
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1308

Igen 18 métert kivágnak és cserélnek.

De amelyik "sorozatban" ezt gyártották, az egészet cserélném :))

Előzmény: Infós (1306)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1307

Hát ezt én nem hegeszteném fel.......Ilyen hibát nem is nagyon szoktak.

Felhegeszteni? Ugh....

 

Előzmény: Infós (1306)
Infós Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1306

Ugye repedéseknél (zárvány eredetűeknél) illik megfúrni és kimarni, majd felhegeszteni... Itt ez játszik?

Vagy (legalább) 18 m kivág és csere?

Előzmény: nyalábos líra (1302)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1305
NÉmileg tömörebben megtalálható a (...nem létező....) pályaszerkezet-jegyzetemben is (aki egy szakdolgozat volt) =)
Előzmény: M41 2204 (1304)
M41 2204 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1304
A sín hibáját Moldova leírja könyvében.:)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1303
Hát ha ekkorák vannak, én inkább kivágatnám, de majd meg is kérdezek egy-egy régebbóta praktizáló szakembert..
Előzmény: exmv (1295)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1302
Az nem így nézne ki, én is gyártási hibára gondolok, elég ha egy kicsike csak, az is szépen meg tud nőni idővel....
Előzmény: gmarc (1296)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1301
Az ilyen zárványokat amúgy is csak elnyújtja a hengersor, sztem nem nagyon jellemző, hogy összeáll.
Előzmény: kis59 (1300)
kis59 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1300

Ez hengerlési hiba. Zárvány+ túl alacsony volt a hengerlési hőmérséklet.

F.

Előzmény: exmv (1288)
gmarc Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1299
Így igaz:-)
Előzmény: vöri_ae (1298)
vöri_ae Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1298
Ez Recsk után van Mátraderecske felé. Jobbra romos putrik nagyhangú kutyákkal, és megbízható sínfelszedőkkel... :(
A baloldali dombról szép a kilátás, de a szóló Bz nem mutat olyan jól (Szergej kéne 40 kocsival :))) ).
Előzmény: gmarc (1278)
Infós Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1297

Én gyártási hibára tippelek... Sztem ahogy hengerelték, nagyon megnyúlt az anyag... :SS

Esetleg valaki tudja? :S

Előzmény: gmarc (1296)
gmarc Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1296
Elkapart egy mozdony, és az kezdte ki ennyire?
Előzmény: exmv (1295)
exmv Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1295
A fényképezett jelenségtől kb 2 méterre van a testvére, ugyanazon a sínszálon.
Előzmény: nyalábos líra (1294)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1294
Flex, vagy ha magányos, akkor hevedert neki most így hirtelen, de sem tengeri herkentyűket sem édesvizi puhatestűeket nem egészséges ot "tenyészteni"...:D:D
Előzmény: Infós (1293)
Infós Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1293

Gondolom a hölgy szagértői véleménye az, hogy "ki lehet cserélni, de én legalább két x-et (vagy pöttyöt?) tennék arra a sínszálra."

:)))))

Előzmény: exmv (1292)
exmv Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1292
?
Előzmény: nyalábos líra (1291)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1291
Kuka
Előzmény: exmv (1288)
Intersziti Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1290

Békés-Murony...

 

Diósgyőr 1909
erdőszéli Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1289
Már a sínek is kátyúsodnak...
Előzmény: exmv (1288)
exmv Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1288
Dunántúlon, fővágányban:
FVV-1100 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1287
...és akkor az esetleg előforduló kisiklásra már gondolni sem merek!!!
Megkaphatnám eredeti méretben,SAJÁT CÉLRA???
Előzmény: Vendégsín (1266)
gmarc Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1286
Vállalom, tudod mit? Vállalom ezt a képet!:-)
Előzmény: Sinbiciklis (1284)
blzs Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1285
Hali!
Az igazság az , hogy nem most hozták ide a síneket már hónap óta itt vannak.
Előzmény: SÜNÖCSKe (1276)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.06 0 0 1284
Marad6? Vagy szóljask a modinak?
Előzmény: gmarc (1283)
gmarc Creative Commons License 2007.02.06 0 0 1283
Ja, valóban.:-) Sok minden történt, nehezen illesztem dátumokhoz az eseményeket:-)
Előzmény: Sinbiciklis (1281)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.06 0 0 1282
Ja, és aki kukázott, attól nem is kérték a j1et.
Előzmény: Sinbiciklis (1281)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.06 0 0 1281
Augusztus 26. Szombat.
Előzmény: gmarc (1280)
gmarc Creative Commons License 2007.02.06 0 0 1280
Valamikor július folyamán jártunk arra egy 84-87-95 összevont vici-döci-túrán.
Előzmény: eMPet (1279)
eMPet Creative Commons License 2007.02.06 0 0 1279
Mikor valahol?
Előzmény: gmarc (1278)
gmarc Creative Commons License 2007.02.06 0 0 1278

Valahol a Mátrában:

 

 

GyöBzs Creative Commons License 2007.02.05 0 0 1277
Bánk

Romhány - Bánk
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.04 0 0 1276
Lesz valami komolyabb felépítményi munka a vonalon?
Előzmény: blzs (1273)
blzs Creative Commons License 2007.02.04 0 0 1275
Ja !
Előzmény: Sinbiciklis (1274)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.02.03 0 0 1274

Werischwar.

Előzmény: blzs (1273)
blzs Creative Commons License 2007.02.03 0 0 1273
s2
blzs Creative Commons License 2007.02.03 0 0 1272
s1
BakcsiMate Creative Commons License 2007.01.08 0 0 1271
Előzmény: BakcsiMate (1270)
BakcsiMate Creative Commons License 2007.01.08 0 0 1270
A Szobi GV újjáépítése - kritikus szemmel
eMPet Creative Commons License 2007.01.06 0 0 1269
Mármint ezek :)
Előzmény: eMPet (1268)
eMPet Creative Commons License 2007.01.06 0 0 1268
ÖBB, Krimml 760-as 2004-ben.
eMPet Creative Commons License 2007.01.02 0 0 1267
Friss élmény:

Pécsvárad
Az 1-es jól állíható. Kitérőben volt, átállítottam alapállásba.
Ránézésre jó állapotú.
A páros oldalon is egész jó a keresztezési darab.

Vendégsín Creative Commons License 2006.12.20 0 0 1266
Ajándékba kapott kép:

Ördögi? kör... :-)

Vendégsín Creative Commons License 2006.12.12 0 0 1265
Gondosan fenntartott kitérő, 1. sz. mellékvonal, Fc. jobb átmenő fővágány :

nyalábos líra Creative Commons License 2006.12.01 0 0 1264
(ja és ezt ugyanonnan látom, mint azt, hogy a kép készülte előtt nem sokkal eső eshetett :D:D:D:D )
Előzmény: nyalábos líra (1257)
Vendégsín Creative Commons License 2006.12.01 0 0 1263
1. Sok.
2. Ha nincs más?
3. Többé-kevésbé.
Előzmény: SÜNÖCSKe (1261)
kis59 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 1262
A kérdésre nehéz egyértelműen pontos választ adni. De azt kell mondanunk, hogy nagyjából igaz. A rácshibák feldúsulását a hidrogénen kívül mások is okozzák, sőt egymás hatását "katalizálják", de nem jelennek meg légzárványként. Tehát ahol megjelenik a hidrogén, ott más szennyező elem is feldúsul.
Bocs, most mennem, majd később......
Előzmény: SÜNÖCSKe (1261)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.11.28 0 0 1261
Moldova György: Akit a mozdony füstje megcsapott c. könyvében olvastam ezt az érdekes részt:

"Egy biztonsági megbízott idegesen kérdezte a pályafenntartási mérnököt.

– Szerinted kit kell letartóztatni? Ki a bűnös?

– Gyere velem, megmutatom.

És ahhoz a sínszakaszhoz vezette, mely számtalan darabra törött, akár egy kőre ejtett üvegpohár. A törések felületén a sínfejben vese alakú fényes nyomok látszottak; megjelent a pályafenntartást riogató újabb lidérc: a vese alakú törés.

A jelenség először a háború után vásárolt lengyel bankovai sínekben mutatkozott, de aztán megjelent a diósgyőri sínekben is; volt úgy, hogy a tehervágánygépkocsiról ledobtak egy új sínszálat, és a munkások elképedésére darabokra törött. A hegesztési hibákat leszámítva a síntörések nyolcvan százaléka a vese miatt következne be, ha ezt előzetes vizsgálatokkal nem szűrnék ki; egy évben legalább száz forgalomveszélyes szakaszt kell kivágatni vese alakú törésre utaló hibák miatt.

Még nem tisztázták kielégítően e törés okait. A vasutasok szerint a vese alakú törés a helytelen kohászati módszerek következménye. A kohászati vállalatok néhány évvel ezelőtt növelni akarták a termelésüket, ezért a kohógázról átálltak a földgázra, mely kalóriában majdnem háromszor gazdagabb. A kemencék samottbélése el is bírta volna a megnövekedett terhelést, de az acélba – olvasztáskor, öntéskor – sok hidrogén került, s ez nem mindig oszlik el megfelelően, hanem apró buborékok formájában megmarad.

A hengerléskor a hidrogénzárvány a sín legnagyobb tömegű részébe, a sínfejbe nyomódik fel. Nem kolbász alakú és vastagságú rést kell elképzelnünk, hanem a hajszálnál is vékonyabb elcsúszást a kristályszerkezetben; az ellapított hidrogénbuborék minden oldalról zárt.

A sínszálat – fejében a hidrogénzárvánnyal, esetleg zárványok sokaságával – beépítik, vonatok százai robognak el fölötte óránként nyolcvan-száz kilométeres sebességgel. A terhelés nyomán az alig gombostűfejnyi zárvány növekedni kezd, mint egy vékony pengevágás, átszeli és eltöri a sínfejet.

Szerencsére a jelenség viszonylag gyorsan és biztosan felismerhető. Évenként kétszer ultrahangos mérőműszerekkel átvizsgálják a vonalakat; azokat a szakaszokat pedig, ahova még mindig lengyel bankovai sínek vannak beépítve, évenként négyszer. A mérőműszer értékeli is a vesehibákat: forgalomveszélyes-e, és szükség van-e azonnali cserére?

A kohászati üzem nem hajlandó elismerni felelősségét; mint hallottuk, a fokozott igénybevételt tartja a vese alakú törések legfőbb, majdnem kizárólagos okának. Az egyik vasúti laboratóriumban egyszerű és számomra meggyőző kísérletet folytattak ezzel kapcsolatban. Ugyanabból a sínszálból, melyben vese alakú törés következett be, kivágtak egy olyan darabot, ahol a vizsgálat nem mutatott ki hidrogénzárványokat. A síndarabot az úgynevezett fárasztógépbe rakták, sok százezerszer gördült végig rajta egy kerék, de a legnagyobb terhelés sem támasztott vese alakú törést."

Kérdéseim:

1. Mennyi a valóságtartalma?
2. Hogyhogy még mindig vannak bankowai sínek beépítve (igaz, mellékvonalba)?
3. Ha be is vannak építve, tényleg ilyen sűrűn vizsgálják ultrahanggal?
korpi41 Creative Commons License 2006.11.28 0 0 1260

Gondoltam, hogy SI mértékegységben írjam...

Előzmény: landsmann (1259)
landsmann Creative Commons License 2006.11.28 0 0 1259
Vékony ujjaid lehetnek. :)
Előzmény: korpi41 (1258)
korpi41 Creative Commons License 2006.11.27 0 0 1258

"Jól látszik, majdnem másfél hüvelykujj vastagságnyi a hézag. Mekkora lesz ez télen, a mínusz 10-15 fokban?"

 

3 éve télen Vágkirályháza állomáson (ŽSR 180-as vonala) 4! ujjam fért be az illesztésbe! Ráadásul az átmenő fővágányban...

Előzmény: landsmann (1256)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.11.26 0 0 1257
Azt ide látom, hogy a heveder csavarjai nem szorítanak rendesen.
Előzmény: landsmann (1256)
landsmann Creative Commons License 2006.11.26 0 0 1256

 

 

 

 Ez az illesztés mennyire szabványos? Egymás után több ilyen illesztés is található. Enyhe ívben van, ahogy a fenti képeken is látszik. Érdekes módon ezek a hatalmas hézagok a az ív belső szálán vannak, nem is a külsőn.

 

 

 Jól látszik, majdnem másfél hüvelykujj vastagságnyi a hézag. Mekkora lesz ez télen, a mínusz 10-15 fokban?
gumidani Creative Commons License 2006.11.11 0 0 1255

Szololya 2006. Vízdaru helye. Ilyen állapotú sínillesztés tömeges errefelé.

síncsavar Creative Commons License 2006.11.07 0 0 1254

Hűha, ott észre sem vettem ezeket a régi síneket, a rendelkezésre álló 15 percben inkább az állomásépület gyönyörű fa homlokzata kötött le

(Mezőhegyesen szintén:))

Előzmény: smith (1250)
eMPet Creative Commons License 2006.11.04 0 0 1253
Te is ? :)
És lerajzoltad a vágányokat? Mert én igen. Már 79%-nál vagyok!
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.04 0 0 1252
Előzmény: kopaszhaj (1251)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.11.04 0 0 1251

Egykor még fordítókorong és mozdonyszín is volt itt a térkép szerint , kb. a vágányzáró sorompó mellett balra :-)

Előzmény: smith (1250)
smith Creative Commons License 2006.11.04 0 0 1250
A világ végére?
Ide?
:-)
Előzmény: síncsavar (1236)
síncsavar Creative Commons License 2006.11.03 0 0 1249
Nyert:)
Előzmény: BakcsiMate (1238)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1248
Ugyan nem vonatok, hanem villamosok:
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1247

Elveszett vágányok, autóutak

 

Előzmény: blzs (1246)
blzs Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1246
Sárisáp
blzs Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1245

Sárisápon található sínmaradvány (remélhetőleg már képpel) :

blzs Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1244
Egy elfeledett vonalról egy sín maradvány (Tokod-Sárisáp)
gmarc Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1243
Rózsavölgy felső és Rózsavölgy alsó között.
Előzmény: Bányatörp (1242)
Bányatörp Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1242
Merre van ez pontosan?
Előzmény: gmarc (1240)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1241
Kelenvölgy. 10.
Előzmény: gmarc (1240)
gmarc Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1240
Elektricska Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1239
A belső kisvasút-hálózatról nem készültek képek?
Előzmény: Fricy (1237)
BakcsiMate Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1238
Talán Mezőhegyes?
Előzmény: síncsavar (1236)
Fricy Creative Commons License 2006.10.29 0 0 1237
síncsavar Creative Commons License 2006.10.29 0 0 1236

sínek, amiken a vonatok a világ végére is elgurulnak...

Na merre jártam?:)

 

V63 033 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 1235
Kint voltam a múlt augusztusi hernedi baleset helyszínén.
No comment:

Sinbiciklis Creative Commons License 2006.10.22 0 0 1234
+ teccik az a kitérő :-)
Előzmény: Sinbiciklis (1233)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.10.22 0 0 1233
Mert sínek, amiken ilyenek is gurulnak:-)
Előzmény: kis59 (1232)
kis59 Creative Commons License 2006.10.22 0 0 1232
Ezt a bánki képet miért tetted fel kommentár nélkül....:))))  ?
Előzmény: Sinbiciklis (1230)
ampervadász Creative Commons License 2006.10.22 0 0 1231
 Békéscsaba Mozdonyüzemeltetési Telephely.......
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.10.22 0 0 1230
1047 504-4 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 1229
Mikor jártál itt nálunk????? :-)
Előzmény: bhevuwhu (1208)
Vendégsín Creative Commons License 2006.10.19 0 0 1228
Igen régen alkalmazott "találmány", már kb. 40 éve, az első, kézi portáldarus, vendégsínes felépítményfektetéseknél kezdték alkalmazni.
Előzmény: Fricy (1226)
gmarc Creative Commons License 2006.10.19 0 0 1227

Kalocsán, a honvédségi iparvágányban található, rendszeres teherforgalom van rajta.

 

Ezt pedig tegnap Körösnagyharsány végmegállóhelyen:

 

Előzmény: kis59 (1221)
Fricy Creative Commons License 2006.10.18 0 0 1226
Mindig tanul az ember, hogy milyen leleményesek egyesek. :)
Előzmény: YCbCr (1224)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.10.18 0 0 1225

Talán gyökkettőre alkalmas :o

Előzmény: YCbCr (1224)
YCbCr Creative Commons License 2006.10.18 0 0 1224

Persze kép lemaradt... :)

 

YCbCr Creative Commons License 2006.10.18 0 0 1223

Légillesztés... Mennyire bevett gyakorlat az ilyesmi?

(Iparvágányon kaptam le)

djkoxi Creative Commons License 2006.10.18 0 0 1222

Sziasztok!

 

Ezeken is gurulnak a vonatok! Ez az igazi "csúcs"sín.

kis59 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 1221
Ezt hol lőtted?
A resiczai sínről:
Egy erdélyi vasútvonalról szóló anyagot olvastam az eredeti forrásból.
Mivel aznap több ezer oldalt átlapoztam a pontos számokra nem emlékszem, de fel van jegyezve.
Szóval a vonalon a 15 év alatt történt síncserékről:
a síncsere gyártók szerint van csoportosítva:
az angol sínek kb. 80 %-át ki kellett cserélni,
más külföldi síneket is magas százalékban
a sor végén vannak a magyar sínek, a resiczai sínek kb. 10 % körül.
Más forrásból is megvan erősítve a resiczai sínek kiváló minősége. Számomra megdöbbentő az angol sínek gyatra minősége.
F.
Előzmény: gmarc (1220)
gmarc Creative Commons License 2006.10.17 0 0 1220
kis59 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 1219
Nem, a meleghengermü  90-es évek elején leállt, ezután többször is beindult néhány hónapra, több tulajváltás is volt.
Előzmény: nyalábos líra (1218)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.10.16 0 0 1218
Nem hát.....
Előzmény: varjan01 (1217)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 1217
Lehet hogy hülye kérdés, de tényleg nemtudom a választ! :)
Diósgyőrben gyártanak még síneket?
Ha igen, akkor miért nem azt használják?
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.10.16 0 0 1216
Trinec (CZ), 48 kg/fm, Martin-eljárással készült 2006-ban.
Előzmény: varjan01 (1215)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.16 0 0 1215
Ez milyen sín?
Hol gyártották?
gmarc Creative Commons License 2006.10.15 0 0 1214
 Kalocsa
kis59 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1213
Igazán nincs mit.
A KHD-n belül rengeteg mindent gyártanak, vasúti járművek, tehergépkocsik (Deutz - ilyenből számos tűzoltóautó van az országban)
Egyébként német cég.
F.
Előzmény: 2241 198-7 (1212)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1212

Köszi. Teljesen tájékozatla vagyok sín ügyben ezért kérdezem de csak óvatosan mert nagy hülyeséget nem akarok sem írni sem kérdezni.

A nevéből itélve Osztrák vagy Német?

Előzmény: kis59 (1211)
kis59 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1211
Üdv!
Egyébként Klöckner. Klöckner GmbH, ma is nagymennyiségben gyárt síneket, a KHD konszern tagja. A MA= Martinacél
Kis F.
Előzmény: SÜNÖCSKe (1210)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1210
Vasúti sín.

Vagy pontosan mire is vagy kiváncsi? 48 kg/fm rendszerű, 57 éve gyártották, a Klockner meg vagy a gyártás helye, vagy a gyár neve (én előbbire tippelek). Egyébként pedig nyílt lemezes, síncsavaros leerősítésű, vb. aljon.
Előzmény: 2241 198-7 (1209)
2241 198-7 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1209

Ez milyen sín tudja v.ki.

 

bhevuwhu Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1208

Bükfürdő

 

 

 

 

 

 

bhevuwhu Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1207

Ismerős helyszín a magasból 2004-ből

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Údéjés Creative Commons License 2006.10.05 0 0 1206
nyalábos líra Creative Commons License 2006.10.04 0 0 1205
Hát lehet ezt még cifrázni ...:D:D:D
Előzmény: Infós (1203)
bádoglovas Creative Commons License 2006.10.04 0 0 1204

40 km/h-ra így is jó.

 

:-)   .........      :-(

Előzmény: Infós (1203)
Infós Creative Commons License 2006.10.04 0 0 1203

1. kiágyaz.

2. kicserél.

3. visszaágyaz.

4. aláver.

5. kiszabályoz.

 

Vagy nem?

Előzmény: bádoglovas (1202)
bádoglovas Creative Commons License 2006.10.04 0 0 1202

Kapozsvár:

 

nyalábos líra Creative Commons License 2006.10.04 0 0 1201
Hát Istenem, kicsit le van járva...van iylen, láttam már rosszabat is :S:S
Előzmény: gmarc (1199)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2006.10.03 0 0 1200
A BHÉV a vasúti közlekedés állatorvosi lova... :)
Előzmény: gmarc (1199)
gmarc Creative Commons License 2006.10.03 0 0 1199
 Ennek a sínnek a kúpossága....hmm...:-)
eMPet Creative Commons License 2006.09.26 0 0 1198
Ha már Ausztria: Krimml
Előzmény: gumidani (1197)
gumidani Creative Commons License 2006.09.17 0 0 1197
Ybbs an der Donau (A)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1196
Köszi! Tudtommal a Dohánygyárnál nem a dübel adta meg magát, hanem a ragasztott osztott alj indult vándorútra.
Előzmény: BakcsiMate (1195)
BakcsiMate Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1195

Például:

 

1-es villamos:

- Soroksári úti hídon,

- Dohánygyári átjáró környékén (ez adta meg magát a közelmútban),

- Hős utcai ívben;

 

2-es villamos:

- Rakparti viadukton;

 

14-es villamos:

- Angyalföldi aluljáróban;

 

41/47-es villamos:

- Budafok elágazási felüljárón;

 

59-es villamos:

- Temető főbejárat és Márton Áron tér között szórványosan;

 

69-es villamos:

- Bánkút utca/Páskomliget utcai ívben;

 

MillFAV-on:

- Bajcsy Zs. út - Hősök tere között.

 

Hirtelen ennyi, de biztos van még (burkolt vágányokban is előfordul).

Előzmény: _nyunyuka (1181)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1194

Jók az emlékeid! A HRS jelű éppen fa keresztaljak felújításához való.

 

Jövő héten úgyis megyek hozzájuk, rákérdezek.

Előzmény: BakcsiMate (1185)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1193
Használnak! Gyakorlatilag ahol vasbeton pályalemez (nem bebetonozott talpfás!) van, ott nagyrészt ilyet használnak. Sőt ha emlékeim nem csalnak a budafoki villamosfelüljárón az acél pályalemezhez is valami hasonlóval van az alátétlemez lefogva.
Előzmény: GyöBzs (1184)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1192

Töki!

 

Ez a HRS jelű nem a traverzán cuccos továbbfejlesztése? Vagy csak nekem tűnik úgy, hogy éles menetek vannak rajta változó keresztmetszetben, hogy a kitágult talpfafuratba hajtva biztosítson a csavarnak kapaszkodási lehetőséget???

Előzmény: BakcsiMate (1185)
korpi41 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1191
Lehet, hogy volt magyar neve, de nem volt magyar terület. Az ezeréves határtól kb 30 kilométerre van, Csácánál kilépve.
Előzmény: Infós (1190)
Infós Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1190

"(...) jelen esetben Trinec - Csehország."

Azon gondolkodám, hogy vajh' volt-e neki magyar neve, és ha igen, akkor micsoda... Lehet, hogy még onnan maradt meg a TZ, mint ahogy annyi szlovák vasútállomás hívójelében is megjelenik a régi magyar név?

(A magyar név kiderítésében a Kiút 4.0 mondjuk nem tudott segíteni.. :(  )

Előzmény: klapperes (1187)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1189
hűha, ez részletes, nekem pont elegendő

köszönöm!
Előzmény: klapperes (1187)
nyalábos líra Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1188

szerintem Klapperes jobban tudja...=))

De majd bentről nyúlok egy katalógust, biztos tudnak kölcsönadni, ha már egyszer terveznek nekik :D

Előzmény: Infós (1182)
klapperes Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1187

Az embléma most nem ugrik be hirtelen (lehet, hogy a gyártó egyedi monogramja talán).

TZ: gyártó hely (jelen esetben Trinec - Csehország. Hogy miért "Z" valószínűleg még régi-régi időből származóan maradt ez meg)

02: gyártási év: 2002

UIC 60: nemzetközi vasúti szabványnak (UIC) megfelelő, 60 kg/fm-s sín

a két vonal a sín keménysége (újabban már így jelölik és nem úgy hogy MA1 vagy négyzetjel.

 

Fejből ennyi ment hirtelen!

 

Mióta megszűnt a síngyártás Diósgyőrben, azóta a MÁV két helyről szerzi be TZ (Trinec) és DO (Donauwitz-Ausztria), de eszerint a GySEV is innen szerzi be. (Nem mintha nagy választék lenne a gyártók között)

Előzmény: 1047 504-4 (1161)
gmarc Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1186
BakcsiMate Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1185

Ha jól látom a belinkelt képen, akkor ezek a csavarok osztott leerősítéshez valók, az alátétlemez lekötésére a vasbeton pályalemezhez (tőcsavarok), vagy talpfához.

 

Emlékeim szerint Királyrét végig talpfás, közvetlen lekötéssel.

Előzmény: _nyunyuka (1183)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1184
Úgy tudom nem. Ahogy látom ez sokkal finomabb megmunkálást kíván, mint a hagyományos, ebből következőel drágább is lehet. Gondolom nincs is bevezetve, vizsgálva, stb, a Hilti csak lefordította az eredeti katalógusát, úgy volt egyszerűbb...
Előzmény: _nyunyuka (1181)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1183

Ezért kérdezek szakembert, melyik mire való :-).

 

A HRS jelűre lenne szükség Királyréten, az biztos.

Előzmény: Infós (1182)
Infós Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1182

Huh, ezt Nyalábos biztos vágja, nekem ez már magas... :S

 

Annyit látok, hogy egy KL síncsavart megdobtak egy Grower-gyűrűvel. :DDD

Előzmény: _nyunyuka (1181)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1181
Kérdésem a szakértő urakhoz/hölgyekhez :-))), használnak-e nálunk ilyen sínrögzítő csavarokat, vagy csak nyálcsorgatásra jók idehaza az új Hilti-katalógusból?
Nohabf Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1180
No igen:)
Előzmény: 1047 504-4 (1179)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1179
feltéve ha rendesen működött a sebességmérő a mozdonyon :-)
Előzmény: Nohabf (1178)
Nohabf Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1178
Az igen!:)
Előzmény: 1047 504-4 (1177)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1177
80-ra vagy meghatározva most, de jöttünk már rajta 110-zel is :-) láttam :-P
Előzmény: Nohabf (1163)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1176
nem értelmeztem sehogy, nem tudtam mire utal :-)
Előzmény: gmarc (1164)
1047 504-4 Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1175
a GySEV miután átvette az Sp- Sm vonalat akkor cserélte ki, majdnem teljes hosszában a vonalnak. Ha emlékeim nem csaknak ez 2002 nyarán volt Bük és Sm között. egy évvel később a Büktől Sp felé is... :-)
Előzmény: gmarc (1162)
Nohabf Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1174
Mondasz valamit már közben nekem is beugrott hogy valami nem simmel:)
Előzmény: gmarc (1173)
gmarc Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1173
Nyugodtan mondhatod Győrig...
Előzmény: Nohabf (1172)
Nohabf Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1172
Elég csak megnézni  a pazar 1-es vonalunkat Budapest és Komárom között,az egy röhej.
Előzmény: nyalábos líra (1165)
Nohabf Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1171
Ez bennem is felmerült:)
Előzmény: gmarc (1164)
gmarc Creative Commons License 2006.09.09 0 0 1170
Pazarlás!! :-)
Előzmény: Sinbiciklis (1169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!