Mind a 4hengerben vègig lászódott a hónolas.... Akkor csak nem lehet szarrá kopva ennyire... Meg az, hogy mind a 4hengerben tizedre ugyan annyi legyen? Ez fura számomra.
"5ezer km km-el ezelött volt felújítás. Gyűrűk, csapágyak, hengefej..."
Ez ebben a formában csak egy javítás/i próbálkozás/, és nem felújítás. Távolról sem!! Ez valami rögeszme ebben az országban, hogy a gyűrűzés az felújítás. Az a baj a gyűrűzéssel, hogy állapot függő. A hengerkopás függvényében segíthet, de akár ronthat is az addigi állapoton. Jelen esetben megeshet, hogy az utóbbi történt. Ha így van, mostmár jöhet a valódi felújítás, vagy motor csere.
A minap 3-as fokozatban megnyomtam kicsit kövérebben a gázpedált (nem jellemző, hogy kihúzatnám az autót, 2500-as fordulatnál rendre felváltok), és 3000-es fordulat fölött egyszercsak nem működött a turbofeltöltő. Ezután már egyik fokozatban sem működött semmilyen fordulatszámon, haza is mentem vele, amilyen gyorsan csak tudtam, nem bántottam. 5 órával később kipróbáltam és mintha semmi nem történt volna, újra tökéletesen működött minden a megszokott módon, ami azóta is tart.
Az autót nagyon gondosan karbantartottuk, ezért mindenképpen el szeretném vinni egy komplexebb diagnosztikára. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mi okozhatta ezt a jelenséget, illetve milyen diagnosztikára célszerű "benevezni" egy ilyen autót, ami még nincs irreális árszinten egy 1,5 M Ft-ot érő autó esetén...? Jó lenne ha fel lehetne méretni a vezérlés, hengerek, befecskendezők, lendkerék, kuplunk stb állapotát, illetve kiolvastatni, ha esetleg rögzített valami hibakódot.
(Az autón soha nem volt még komolyabb probléma, a vezérlés cserélve lett 90.000-nél, az olaj (és minden ilyenkor szokásos szűrő) minden évben, de max 10-11.000 km-ént cserélve volt. Nincs pörgetve hidegen, nincs leállítva azonnal, stb, tehát tényleg figyeltünk mindig a használtra, ezért is állunk most értetlenül a hibajelenséghez. (Mellesleg a turbofeltöltőnek sincs semmilyen rendellenes hangja, viselkedése).
Van itt más gond is... Hidegen melegen, olajat nyomava a hengerbe 6bar a vègnyomas.... Mind a 4hengerben. 5ezer km km-el ezelött volt felújítás. Gyűrűk, csapágyak, hengefej... Bejáratás megvolt, nem lett hajtva....
Már dehogynem, azt sem tudtuk meg eddig, hogy karbis, vagy befecskendezős.
Mert épp egy karburátorbeállítási hiba is lehetett volna.
Normális is lehet a jelenség (dinamikus gázlengések), de előfordulhat, hogy 1-1 égéskimaradás okozza, ha biztosra akarsz menni csináltass egy gázelemzést valamelyik vizsgaállomáson.
Vagy tegyél a végéhez egy A4-es lapot, ha egyenletesen "csapkodja" a gáz az már jó jel.
Így voltam èn is..... Viazont alapjjáraton 20centire ia lobogtatja a rongyot.... Fordulaton ugyan úgy 5centire szinte semmi... Hirtelen jobb teszt nem jutott eszembe. Viszont ez elèg látványos volt ahhoz, hogy tőletek. Tapasztaltabb emberektől kèrjek tanácsot... Lègszűrű nèlkül is nèztem... Ugyan ez a jelensèg.
Tufom, tudom. Elèg hülye kèrdès.... Alapjaraton kipufftól 15-20centire is èrzed a kipuff gázt a tenyèren.... 2000-es forsulaton 5centire a kipuff vègőtöl is èpp hogy.... Valamint ami mèg fura, hogy iszonyat meleg a kipuff gáz...
Urak. 1.6 szívó benzin. Az mitől lehet, hogy alapjataton több a kipuff gáz mint fordulaton??? Kipuff rendszer sehol nem fúj ki. Katalizator nincs. Csak egy közèpdob+hatsó dob van... Elöre is köszönöm.
Remek,örülök. Ki is ment a fejemből az ügy. 1.4hdi-vel is járt így egy közeli ismerősöm,a maradék katalizátor szinte szabályos golyóvá formálódott és furán zörgette és persze eldugította a csövet.
Igen, meglett a hiba. Első körben a katalizátor hővédő lemezének az illesztése engedett. De, mivel néha erőtlen is volt az autó, és indokolatlanul hamar nyitott a termosztát 2-3km, nem pörgetve, a katalizátor levétele mellett döntöttem. Nem értettem, hogy néha erőre kap, néha pedig elmentek a lovak, miért lehetett. Első körben gyújtásra gondoltam, mert azt babráltam sokat, de ennek ellentmondott, hogy a zörgés már régóta megvolt. Szóval a vége az lett, hogy a katalizátor egyik betéte elszabadult, és ahogy szabadon mozgott, néha keresztbe állt, ez fogta a kocsit. Csere, és a problémám megoldott.