Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160155

Mind a 4hengerben vègig lászódott a hónolas.... Akkor csak nem lehet szarrá kopva ennyire... Meg az, hogy mind a 4hengerben tizedre ugyan annyi legyen? Ez fura számomra.

Előzmény: 409 (160153)
409 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160154

"5 órával később kipróbáltam és mintha semmi nem történt volna,"

 

 Ugyanezt tapasztaltad volna, ha ott helyben leállítod és újraindítod a motort.

Előzmény: zajostücsök87 (160150)
409 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160153

"5ezer km km-el ezelött volt felújítás. Gyűrűk, csapágyak, hengefej..."

 

 Ez ebben a formában csak egy javítás/i próbálkozás/, és nem felújítás. Távolról sem!!  Ez valami rögeszme ebben az országban, hogy a gyűrűzés az felújítás. Az a baj a gyűrűzéssel, hogy állapot függő. A hengerkopás függvényében segíthet, de akár ronthat is az addigi állapoton. Jelen esetben megeshet, hogy az utóbbi történt. Ha így van, mostmár jöhet a valódi felújítás, vagy motor csere.

Előzmény: Cs_Attila (160147)
gesszti Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160152

Nem eladó ez a kocsi? Ha esetleg mégis, akkor...

Előzmény: zajostücsök87 (160150)
mica-r Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160151

Jó eséllyel az lehet a baj, hogy soha nincs rendesen terhelve a motor. Egy VW diagnosztikában jártas ember szerintem hamar megtalálja a problémát.

Előzmény: zajostücsök87 (160150)
zajostücsök87 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160150

Sziasztok,

 

Az autó:VW PASSAT B5.5 1.9 PDTDI

Futott km: 140.000

Évjárat: 2005

 

A minap 3-as fokozatban megnyomtam kicsit kövérebben a gázpedált (nem jellemző, hogy kihúzatnám az autót, 2500-as fordulatnál rendre felváltok), és 3000-es fordulat fölött egyszercsak nem működött a turbofeltöltő. Ezután már egyik fokozatban sem működött semmilyen fordulatszámon, haza is mentem vele, amilyen gyorsan csak tudtam, nem bántottam. 5 órával később kipróbáltam és mintha semmi nem történt volna, újra tökéletesen működött minden a megszokott módon, ami azóta is tart.

 

Az autót nagyon gondosan karbantartottuk, ezért mindenképpen el szeretném vinni egy komplexebb diagnosztikára. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mi okozhatta ezt a jelenséget, illetve milyen diagnosztikára célszerű "benevezni" egy ilyen autót, ami még nincs irreális árszinten egy 1,5 M Ft-ot érő autó esetén...? Jó lenne ha fel lehetne méretni a vezérlés, hengerek, befecskendezők, lendkerék, kuplunk stb állapotát, illetve kiolvastatni, ha esetleg rögzített valami hibakódot.

 

(Az autón soha nem volt még komolyabb probléma, a vezérlés cserélve lett 90.000-nél, az olaj (és minden ilyenkor szokásos szűrő) minden évben, de max 10-11.000 km-ént cserélve volt. Nincs pörgetve hidegen, nincs leállítva azonnal, stb, tehát tényleg figyeltünk mindig a használtra, ezért is állunk most értetlenül a hibajelenséghez. (Mellesleg a turbofeltöltőnek sincs semmilyen rendellenes hangja, viselkedése).

 

Előre is köszönöm a tanácsokat.

 

Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160149

Tesztelve masik 3autó. Ezzel a motorral egyidőben keszült egy ugyan iylen 1.6. az is gyűrűzve lett. Abban 12van...

Előzmény: Kisa (160148)
Kisa Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160148

Mondjuk rossz a végnyomásmérő?

Előzmény: Cs_Attila (160147)
Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.12 0 0 160147

Van itt más gond is... Hidegen melegen, olajat nyomava a hengerbe 6bar a vègnyomas.... Mind a 4hengerben.  5ezer km km-el ezelött volt felújítás. Gyűrűk, csapágyak, hengefej... Bejáratás megvolt, nem lett hajtva....

cam aro Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160146

Kisa-t erositem. 

 

valoszinu van egy alapjarat kornyeki eges kimaradasod. 

ez megrugdossa a gazlengeseket, az elnem egett uza  meg futi a puff csovet. 

Előzmény: Cs_Attila (160144)
Kisa Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160145

Már dehogynem, azt sem tudtuk meg eddig, hogy karbis, vagy befecskendezős.

Mert épp egy karburátorbeállítási hiba is lehetett volna.

 

Normális is lehet a jelenség (dinamikus gázlengések), de előfordulhat, hogy 1-1 égéskimaradás okozza, ha biztosra akarsz menni csináltass egy gázelemzést valamelyik vizsgaállomáson.

Vagy tegyél a végéhez egy A4-es lapot, ha egyenletesen "csapkodja" a gáz az már jó jel.

 

 

 

Előzmény: Cs_Attila (160139)
Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160144

Így voltam èn is..... Viazont alapjjáraton 20centire ia lobogtatja a rongyot.... Fordulaton ugyan úgy 5centire szinte semmi... Hirtelen jobb teszt nem jutott eszembe. Viszont ez elèg látványos volt ahhoz, hogy tőletek. Tapasztaltabb emberektől kèrjek tanácsot...  Lègszűrű nèlkül is nèztem... Ugyan ez a jelensèg.

 

Előzmény: novothauto (160141)
novothauto Creative Commons License 2017.06.11 0 1 160143

Tóalmási tüzes kolbász.

Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160142

2perx járatas utan nem tudod ott tartani a kezed mert szó szerint èget.. . Ez normális?

Előzmény: Ötzi tesó (160140)
novothauto Creative Commons License 2017.06.11 0 1 160141

Tudom, talán rosszindulatúnak tűnik, de egyetlen megoldást látok:

ne rakosgassad oda a tenyered.

 

Biztosan nem több a kiáramló gáz alapjáraton, mint fordulaton, ez valami

érzéki csalódás, vagy a megoldás a gázlengések területén keresendő.

Fordulaton kioltja az egyik a másikat, vagy mittudomén.

 

 

Előzmény: Cs_Attila (160137)
Ötzi tesó Creative Commons License 2017.06.11 -2 1 160140

persze hogy forró wazze,

BELSŐÉGÉSŰ MOTOR!!!

ez hogy tapogatod a kipuffogógázt kb annyi értelme van mint ha a villanykörtét fogdosnád hogy a világosabb melegebb e mint a 25 wattos

Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160139

Tisztában vagyok vele.... De úgy gondolom ez a jelenség sem színhez. Sem èvjarathoz nem köthető. Amúgy 96-os B corsa c16Se motor.

Előzmény: Kisa (160138)
Kisa Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160138

Olvasd el légyszi a fenti zöld szöveget, hogy ne kelljen kérni. Sokat segítene (neked).

Előzmény: Cs_Attila (160137)
Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160137

Tufom, tudom. Elèg hülye kèrdès.... Alapjaraton kipufftól 15-20centire is èrzed a kipuff gázt a tenyèren.... 2000-es forsulaton 5centire a kipuff vègőtöl is èpp hogy.... Valamint ami mèg fura, hogy iszonyat meleg a kipuff gáz...

Quattroman Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160136

:-DD

Előzmény: novothauto (160135)
novothauto Creative Commons License 2017.06.11 0 1 160135

Hogy érted, hogy több a kipufogógáz? Alapjáraton 12 teszkós szatyor telt meg vele egy perc alatt, fordulaton meg csak hat?

Nem értem.

 

 

 

 

Előzmény: Cs_Attila (160134)
Cs_Attila Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160134

Urak. 1.6 szívó benzin. Az mitől lehet, hogy alapjataton több a kipuff gáz mint fordulaton??? Kipuff rendszer sehol nem fúj ki. Katalizator nincs. Csak egy közèpdob+hatsó dob van... Elöre is köszönöm.

 

Zoli550 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160133

Remek,örülök. Ki is ment a fejemből az ügy. 1.4hdi-vel is járt így egy közeli ismerősöm,a maradék katalizátor szinte szabályos golyóvá formálódott és furán zörgette és persze eldugította a csövet. 

Előzmény: kovacs.peter (160132)
kovacs.peter Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160132

Igen, meglett a hiba. Első körben a katalizátor hővédő lemezének az illesztése engedett. De, mivel néha erőtlen is volt az autó, és indokolatlanul hamar nyitott a termosztát 2-3km, nem pörgetve, a katalizátor levétele mellett döntöttem. Nem értettem, hogy néha erőre kap, néha pedig elmentek a lovak, miért lehetett. Első körben gyújtásra gondoltam, mert azt babráltam sokat, de ennek ellentmondott, hogy a zörgés már régóta megvolt. Szóval a vége az lett, hogy a katalizátor egyik betéte elszabadult, és ahogy szabadon mozgott, néha keresztbe állt, ez fogta a kocsit. Csere, és a problémám megoldott.

Előzmény: Zoli550 (159763)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160131

Tudod, a harmadik lefolyt a szia es a kerek megeggyet kozott :D

Előzmény: cam aro (160130)
cam aro Creative Commons License 2017.06.11 0 0 160130

csipem a matekod. 

ketto utan a negyedik jon.. :D 

 

egeszsegedre! 

=======

 

Előzmény: tractorsound (160129)
tractorsound Creative Commons License 2017.06.10 0 0 160129

Mar dolgozom az ugyon :) Otthoni keszlet elfogyott...mar csapoljak a negyediket :)

Előzmény: cam aro (160127)
kolcsar Creative Commons License 2017.06.10 0 0 160128

Jó estét a kedves kollegáknak! Köszönöm akiknek eszébe jutottam a másfél év alattt amig kórházból,kórházba vittek,és telefonon érdeklődtek utánam4!

cam aro Creative Commons License 2017.06.10 0 0 160127

nem kellett nekem opel, de ez volt occso. :)

 

 oreg teknics..meg nincs benne 160e km, 

itt max a kor szivat.. nem a friss mernokok hada amirol naponta tudnek anyazni.  :) 

-----------------------------------------

ha fogadsz egy tanacsot. 

 

vizbol annyi tul sok.

sorbol meg tul keves.. :D 

============================

Előzmény: tractorsound (160123)
captainb Creative Commons License 2017.06.10 0 0 160126

És ha pesti vagy, még ötletem is van, hová vigyed....

Előzmény: Robi53 (160117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!