Keresés

Részletes keresés

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2013.09.04 0 0 16900

Én tengelyszámlálóra tippelnék.

Előzmény: krikori (16895)
anemo Creative Commons License 2013.09.04 0 0 16899

Siemens féle tengelyszámláló a tárnoki.

Előzmény: krikori (16895)
Zénóka23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 16898

Síngerincen? :s

 

Előzmény: KFMboy (16897)
KFMboy Creative Commons License 2013.09.04 0 0 16897

A metrónál balízokat láttál.

Előzmény: krikori (16895)
Zénóka23 Creative Commons License 2013.09.04 0 0 16896

Ha többet is látsz  belőle, akkor tengelyszámláló.

Előzmény: krikori (16895)
krikori Creative Commons License 2013.09.04 0 0 16895

Tárnoki pályaépítésnél illetve a 2-es metró Örs vezér téri fűtőházi vágányoknál láttam, hogy a síngerincre valami kisméretű fehér színű dolog van rögzítve. Kb 30 cm hosszú. Kérdezném hogy mi lehet az? Hőnfutás-mérő?

Minimodel Creative Commons License 2013.09.03 0 0 16894

Szia!

 

Szeretném megtudni én is a vasúti fénysorompók és sorompók pontos méreteit. Próbáltam rákeresni ezekre a MÁV szabványokra, de sajnos nem találtam.

 

Esetleg valaki el tudja küldeni mail-ben őket?

Köszönöm.

Előzmény: Infós (4534)
Füsti-67 Creative Commons License 2013.09.03 0 0 16893

Értem, köszi.

Előzmény: _Nyuszi (16876)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.30 0 0 16892

Mindegy, milyen jellegű a fázishatár, mindig van semleges szakasz,

Ez túl egyszerű és evidens lenne így.

Jelleg=meghatározó sajátosság, tulajdonság

 

A fázishatár egyik meghatározó tulajdonsága, hogy van semleges szakasza. OK.

A fázishatár meghatározóbb tulajdonsága viszont az, hogy a semleges szakasz hogyan van kialakítva.

 

Éppen ezért nem mindegy, milyen jellegű a fázishatár.

Több értelmezése nincs a mondatnak. :)

Előzmény: r1232 (16891)
r1232 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 16891

Nem mindegy.

 

Mindegy, milyen jellegű a fázishatár, mindig van semleges szakasz,

Előzmény: Törölt nick (16889)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.30 0 0 16890

Akkor most miért is állt meg az a Jeti éppen ott?

Mert a bármi által is kiadott kényszerfékezési parancs és a fék% által determinált fékút miatt a piros inga pont ott tette le a pacskert. :)

Honnan tudjam? Az se tudja, aki vezette a göncöt!

Előzmény: aruzsi (16883)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.30 0 0 16889

Mindegy, milyen jellegű a fázishatár, mindig van semleges szakasz, az 1-es vonalon szép hosszúak.

Nem mindegy.

A gyorsszakaszolós alatt képtelenség úgy megállni, hogy az alól saját erőből ne tudna egy sima ÁSz cserével kijönni.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=86940064&t=9117879

Egy ilyennél a semlesges szakasz max. 3m ha lehet (szemben a hagyományosan alkalmazottnál, ami min. 15-20x ennyi). Az egész kütyü kb. 5m. (te ezt úgyis tudod)

 

Előzmény: czzf50 (16888)
czzf50 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 16888

Mindegy, milyen jellegű a fázishatár, mindig van semleges szakasz, az 1-es vonalon szép hosszúak.

Előzmény: aruzsi (16887)
aruzsi Creative Commons License 2013.08.29 0 0 16887

De betápláló alatt?

Előzmény: YCbCr (16885)
r1232 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 16886

Murphy.

Előzmény: aruzsi (16883)
YCbCr Creative Commons License 2013.08.28 0 0 16885

Magába vett valami hibát, és szerencsétlen módon épp úgy sikerült megállnia, hogy bent ragadt a fázishatár alatt...

Előzmény: aruzsi (16883)
czzf50 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 16884

Te mindig mindent elhiszel, amit ezeken a blogokon összehordanak? 

Előzmény: Muurola (16881)
aruzsi Creative Commons License 2013.08.28 0 0 16883

Akkor most miért is állt meg az a Jeti éppen ott?

Előzmény: Törölt nick (16882)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.28 0 0 16882

Hogy maradhatott fekve "ETCS miatt" egy RJ a fázishatár alatt, ha nem is annak felügyelete alatt megy a vonat?

Mivel az rj szerelvényeken az ETCS élesítve van és ÖBB oldalon használják is (kivéve Bécs-Hegyes között), így a ha a ETCS mint VB le is van kapcsolva (pl. Bécs-Hegyes között le kell kapcsolni!), az összes nemzeti VB felügyelet továbbra is az ETCS központi egységén (EVC) keresztül kommunikál -ami minden estben aktív marad az egyes nemzeti VB-k (STM) lekapcsolása ellenére is- a járművezérlővel.

 

Ha egy (ETCS) EVC egyszer élesítve volt egy járművön és az nem hibás, a jármű mindig ETCS felügyelet alatt dolgozik. :)

 

Előzmény: Muurola (16881)
Muurola Creative Commons License 2013.08.28 0 0 16881

ETCS miatt maradt fázishatár alatt a railjet

Győrszentiván és Nagyszentjános között, a nagyszentjánosi fázishatár alatt maradt a rj61 számú railjet vonat, mivel a vonatot továbbító 1116 219 pályaszámú Tauruson az ETCS vonatbefolyásoló berendezés indokolatlanul leoldott. A fázishatár átkapcsolása a távvezérlő (FET)[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Hogy maradhatott fekve "ETCS miatt" egy RJ a fázishatár alatt, ha nem is annak felügyelete alatt megy a vonat?

_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.27 0 0 16880

Az rendben van, hogy a VSz jelfogó erre felhasználható. De ezek szerint Kelenföldön nem hogy kispórolták, hanem egyenesen le is írták. Én (is) úgy tanultam, hogy ilyenkor (ha nincs meg a 18 m), az előttes váltó Szi-jét kell felhasználni, ahogy te is írtad. Eddig viszont csak olyannal találkoztam, amikor az volt leírva, hogy ha nincs 18 m, az előttes váltónak is szabadnak kell lennie (ha arra terel - ahogy írtad), különben SziKi. És van vörös csík.

Második D70: rossz volt a szórend, igazad van, első kezelésit szerettem volna írni első D70 helyett. :)

Előzmény: aruzsi (16878)
aruzsi Creative Commons License 2013.08.27 0 0 16879

Kelenföldön van második D70 is? :-O

Előzmény: _Nyuszi (16877)
aruzsi Creative Commons License 2013.08.27 0 0 16878

Tudtommal a VSz jelfogó valamelyik tekercse szabadkapcsolásban alakítható ki, tehát ha az előttes váltó foglalt és a csúcs felé terel, akkor a VSz leesik és már csak SziK lehet. Ha pedig a másik irányba terel, akkor nem érdekes a dolog, állítgassuk csak bátran.

 

Erre gondoltál?

 

Egyébként nem nagyon vették a fáradtságot a tervezők, hogy ezt rendesen kiépítsék, inkább ráfogták a tolatóvágányútra.

Előzmény: _Nyuszi (16877)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.27 0 0 16877

Éppen most olvastam (Kelenföld (talán) első D70-hez írt kezelési, 8. oldal):

"Lira sorokban, ahol a két váltó csúcssine, gyöke között különálló 18 m-es védőszakasz nem alakitható ki, az előtes váltó szigetelése nem szolgál védő szakaszonként a következő váltónak. Ezen a váltónál egyéni váltóállítással aláváltások történhetnek. Tolatómozgásokat csak tolatóvágányutak állitásával szabad végezni.

A váltók szigetelése általában a biztonsági határjelen túl min. 4.m-re terjed. Lirasorokban, ahol ez nem oldható meg, a kezelő, illetve visszajelentő készüléken vörös jellel van feltüntetve a biztonsági határjel."

Ez tényleg így van/volt?

_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.27 0 0 16876

Esetleg könyvtárból. OMIKK pl., talán. Más tippem nincs.

Digitalizálás: a Gróf-félét elkezdtem, de messze vagyok a végétől (ez években mérhető).

Előzmény: Füsti-67 (16875)
Füsti-67 Creative Commons License 2013.08.26 0 0 16875

Az említett könyvekgez valahogyan hozzá lehet jutni? (akár digitális formában is?)

Előzmény: _Nyuszi (16874)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.26 0 0 16874

Tudtommal az AT térközök (75 Hz-es, önműködő térköz) alapvetően az 1969-es alapkapcsolás szerint működnek. Persze azóta volt pár kiegészítés, módosítás; legutóbb pl. az ETCS-hez illesztés megoldása.

Korábbi - ma is még üzemelő megoldások - pl. különböző SH térközökről leírás Gróf (1958) és Plugor (1953) könyveiben található, mégkorábbi, már nem üzemelők pedig pl. Dalmady Ödönnél (1919) kerül említésre.

Előzmény: tamasi 48.-49. (16873)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.08.24 0 0 16873

Szia!

 

Köszönöm szépen a segítségedet! Ezzel kapcsolatosan kérdés!

Esetleg régebbi kiadásban is létezik valami szakirodalom? Mert a '70-es és '80-as évek berendezései érdekelnének jobban. De ha a 2000-es is hozza azokat akkor a kérdésem tárgytalan.

Előzmény: _Nyuszi (16872)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.08.24 0 0 16872

Ugyanolyan A4-es barna, csak a címe Vonali biztosítóberendezések. 2000-es, Németh László tollából.

Előzmény: tamasi 48.-49. (16871)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2013.08.23 0 0 16871

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek!

 

Egy ismerősöm adott nekem kölcsön tanulmányozásra egy irományt, melynek a pontos címe ez:

 

Szakjegyzet 1997. Dominó 55 rendszerű állomási biztosítóberendezések.

 

 

Ezzel így önmagában semmi problémám, az iromány címét azért írtam le, mert gondolom többen ismeritek. A kérdésem a következő lenne:

Létezik-e ugyanilyen forma iromány a vonali vonatszemélyzet álltal ellenőrzött fénysorompókról, illetve az állomási fénysorompókról?

Aki tud ajánlani, írni valami címet ( szakkönyvét ), akkor azt örömmel várom!

 

Aki tud valami segítséget, információt adni azt előre is: KÖSZÖNÖM!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!