Tárnoki pályaépítésnél illetve a 2-es metró Örs vezér téri fűtőházi vágányoknál láttam, hogy a síngerincre valami kisméretű fehér színű dolog van rögzítve. Kb 30 cm hosszú. Kérdezném hogy mi lehet az? Hőnfutás-mérő?
Egy ilyennél a semlesges szakasz max. 3m ha lehet (szemben a hagyományosan alkalmazottnál, ami min. 15-20x ennyi). Az egész kütyü kb. 5m. (te ezt úgyis tudod)
Hogy maradhatott fekve "ETCS miatt" egy RJ a fázishatár alatt, ha nem is annak felügyelete alatt megy a vonat?
Mivel az rj szerelvényeken az ETCS élesítve van és ÖBB oldalon használják is (kivéve Bécs-Hegyes között), így a ha a ETCS mint VB le is van kapcsolva (pl. Bécs-Hegyes között le kell kapcsolni!), az összes nemzeti VB felügyelet továbbra is az ETCS központi egységén (EVC) keresztül kommunikál -ami minden estben aktív marad az egyes nemzeti VB-k (STM) lekapcsolása ellenére is- a járművezérlővel.
Ha egy (ETCS) EVC egyszer élesítve volt egy járművön és az nem hibás, a jármű mindig ETCS felügyelet alatt dolgozik. :)
Győrszentiván és Nagyszentjános között, a nagyszentjánosi fázishatár alatt maradt a rj61 számú railjet vonat, mivel a vonatot továbbító 1116 219 pályaszámú Tauruson az ETCS vonatbefolyásoló berendezés indokolatlanul leoldott. A fázishatár átkapcsolása a távvezérlő (FET)[...] Bővebben!Tovább »
Az rendben van, hogy a VSz jelfogó erre felhasználható. De ezek szerint Kelenföldön nem hogy kispórolták, hanem egyenesen le is írták. Én (is) úgy tanultam, hogy ilyenkor (ha nincs meg a 18 m), az előttes váltó Szi-jét kell felhasználni, ahogy te is írtad. Eddig viszont csak olyannal találkoztam, amikor az volt leírva, hogy ha nincs 18 m, az előttes váltónak is szabadnak kell lennie (ha arra terel - ahogy írtad), különben SziKi. És van vörös csík.
Második D70: rossz volt a szórend, igazad van, első kezelésit szerettem volna írni első D70 helyett. :)
Tudtommal a VSz jelfogó valamelyik tekercse szabadkapcsolásban alakítható ki, tehát ha az előttes váltó foglalt és a csúcs felé terel, akkor a VSz leesik és már csak SziK lehet. Ha pedig a másik irányba terel, akkor nem érdekes a dolog, állítgassuk csak bátran.
Erre gondoltál?
Egyébként nem nagyon vették a fáradtságot a tervezők, hogy ezt rendesen kiépítsék, inkább ráfogták a tolatóvágányútra.
Éppen most olvastam (Kelenföld (talán) első D70-hez írt kezelési, 8. oldal):
"Lira sorokban, ahol a két váltó csúcssine, gyöke között különálló 18 m-es védőszakasz nem alakitható ki, az előtes váltó szigetelése nem szolgál védő szakaszonként a következő váltónak. Ezen a váltónál egyéni váltóállítással aláváltások történhetnek. Tolatómozgásokat csak tolatóvágányutak állitásával szabad végezni.
A váltók szigetelése általában a biztonsági határjelen túl min. 4.m-re terjed. Lirasorokban, ahol ez nem oldható meg, a kezelő, illetve visszajelentő készüléken vörös jellel van feltüntetve a biztonsági határjel."
Tudtommal az AT térközök (75 Hz-es, önműködő térköz) alapvetően az 1969-es alapkapcsolás szerint működnek. Persze azóta volt pár kiegészítés, módosítás; legutóbb pl. az ETCS-hez illesztés megoldása.
Korábbi - ma is még üzemelő megoldások - pl. különböző SH térközökről leírás Gróf (1958) és Plugor (1953) könyveiben található, mégkorábbi, már nem üzemelők pedig pl. Dalmady Ödönnél (1919) kerül említésre.
Köszönöm szépen a segítségedet! Ezzel kapcsolatosan kérdés!
Esetleg régebbi kiadásban is létezik valami szakirodalom? Mert a '70-es és '80-as évek berendezései érdekelnének jobban. De ha a 2000-es is hozza azokat akkor a kérdésem tárgytalan.