No meg miért is van pénzhiány az országban? Miért rohad a közlekedés, az egészségügy, az oktatás? Megvan az a pénz, bizonyos jól körülhatárolható hazai, illetve orosz zsebekben...
Na jó, de eleve milyen út az, ami ekkora kerülővel jár? Valamiért az autópályát sem tekerték meg így... Persze ha csak opció, akkor elmegy. Abban van igazság, hogy aki >100 km-t bevállal, az nagy valószínűséggel tud menni a 7-esen is. De mi lesz, ha megtiltják a normális útvonalon való haladást, ahogy szokták, és büntetnek is keményen? Kitelik tőlük.
A Bp-Balaton kerékpárút még nincs megépítve, csak az útvonala van megállapítva. A késlekedés oka a szokásos: engedélyeztetés, kisajátítás, pénzhiány. Aki egy ilyen kijelölt nyomvonalra rágurul, hogy tüskebokrok közé szorulva, majd saját váltóját letörve vernyákolhasson és finnyoghasson, az meg is érdemli.
Kicsit régebben valaki csúszkálásos kérésére írogattam itt a különböző aszfaltokról, köztük a világos fajtáról. Beírom még egyszer, mert bár sokkal tapasztaltabb bringások vannak itt, azért nem árt rá figyelni.
Nézzétek meg, ebben a cikkben https://index.hu/belfold/2019/08/05/bajna_szomor_kozti_1105-os_ut_kanyar_balesetveszelyes_volner_par_abraham_zoltan/ fehér aszfaltként hivatkoznak rá. A google maps linken látszik, hogy a kanyarban már fel is van marva utólag, de még így is kicsúsznak rajta autók is, bár az is tény, hogy az ív közepétől kifelé dől. Ha ilyet láttok, nagyon vigyázzatok, kezdődő esőben, száradó állapotban is nagyon csúszik, főleg ha még kis vályú is van hozzá. A 24-es főutat csinálták meg jó régen egy részen ilyennel, aztán balhé volt, mert a söfőrök a busszal, ahol azért nagyobb a tengely terhelés, egy-két eset után nem mentek rá az emelkedőre hóban ezeken a szakaszokon, nem, illetve terelve jártak a buszok.
De azért legalább Streetview-n előre megnézhetné, merre megy az út... Egyébként egyetemistaként mentünk Etyek felé Balatonra, ugyan volt meredek, de azért extrém meredekre nem emlékszem... A Straván 5-6%-os szegmenseket látok, ami mondjuk nem könnyű, de nem is extrém.
Írtam néhány mondatot, de aztán töröltem. Rövid véleményem: ezt a cikket nem kellett volna megírni, a szerzőnek nem kéne bringára ülnie, de, ha már megteszi, nem kéne mindenfélét irkálnia.
Egy bringás után tekertem, jött a körforgalom. Aki benne van, elsőbbsége van.
Vagy nincs.
Az előttem haladó erős satuval tudta elkerülni a kellemetlen találkozást és kifakadt, hogy akkor most mi is van..?
A suttyó-tapló bádogdobozos kiüvöltötte, hogy mi is van - szerinte. Persze, őt védi a ketrec, nem neki lett volna baja a találkozóból. A legjobb lenne az ilyeneket tolólap által rendszabályozni - csak azért, hogy érezzék, milyen esélyek vannak az erősebbel szemben.
Okoskodóknak: a környéken nem volt kerékpárút, melyen nem zavartuk volna felsőbbrendű lények haladását.
Az utóbbi években megint el kezdett romlani a közlekedési morál, múltkor babakocsit toltam keresztül a Királyok útján, az autós orknak egyből dudálnia kellett, pedig igazán még a gázt sem kellett volna elvennie...
Az a gond, ha a hazai lakosság egy része sárga csíkot lát, bringautat kiált, legyen az épülő, használhatatlan, járdás vagy csak egy sárga csík a sztrádán... Sokszor én is megborulok az ilyen beszólásokon. De aztán valahogy lerázom magamról (mint a kutyám a feszültséget :-) ). Legutóbb a Sujtás utcában egy furgonnyi melósgyerek a szembejövő bringasávba terelt volna, az egyik nagydarab még ki is szállt (én meg majdnem betojtam, mert ilyenkor nem bízom a higgadtságomban, aztán meglesz a baj). Gyorsan megkérdeztem tőle, hogy a fővárosban lakik-e, mert itt vannak ilyen egyirányú utcák, ahol szemből bejöhet a bicajos a felfestett sávban, a forgalommal meg lehet egy irányban haladni, ezt mutatja a tábla is. Ettől kicsit lehalkult, és azt füllentette, hogy a szomszéd utcában lakik. Kérdeztem, hívjunk-e rendőrt, hogy elmagyarázza neki a kreszt, és akkor elment. Kicsit még cidriztem, és csak soká lett jobb kedvem, mert ilyenekbe sötétben és még egyedebbül is bele lehet futni.
Meg is adtad a magyarázatot. Kiegészíthetjük még azzal is, hogy a járdán vezetett bringaúton jó néhányszor nagyobb a súlyos, akár halálos baleset esélye, mint az úton. Lehet, hogy az autóst idegesíti a biciklis az úton, de legalább látja és nem gázolja el.
Tényleg nem értem, hogy kaphatnak jogosítványt olyan képződmények, akik csak zsigeri működésre képesek.
Ma ketten dudáltak rám és mutogattak jobbra (a 11-es és Pomáz között épülő - feltehetően - kerékpárútra), hogy szerintük ott a helyem. A közút, amin tekertem, nem bringatilos, a lehető legjobban szélre húzódtam, a két gyökér mégis úgy érezte, hogy semmi keresnivalóm a nekik szentelt úton. Nem zavarta őket, hogy a (bringa)sáv csak megszűnik, nem lesz vége, nincs ráhajtás, lehajtás, nincs tábla.
engem aztán nem izgat különösebben, jó öreg polfórumhoz képest ez szerintem még alvás közben is menne. :D városban soha nem futtatnám így bringával és nem csak a kutya miatt, hanem az agyhalott többi közlekedő miatt sem. a sziget pl. lassan használhatatlanná válik a sok melegtől kiszabadult 1-2-3-4-sokkerekűtől...a futók az alap, hogy káosz szinten közlekednek, arra immunis kezdek lenni. :)
Nem kell mindent elolvasni. Igen mulatságos így, hogy csak azt látom, reagáltok a letiltott nick szövegelésére. Bár több, hasonló nethuszárt kukába tettem, a válaszoknál ott virít a címzett jele.
Nekem mindegy. Ha van rá energiátok, etessétek őket.
Kutya. Ma egy agyatlan futtatta vizsláját a bringa mellett a Dózsa György út zebráján át, a liget felé. A túloldali sávoknál még zöld volt neki (a zebra jelzése), de előttünk már nem. Lazán vetette magát a három sávba, pedig már indulhatott volna mindegyiken a forgalom. Szerencsére mindenki figyelt, senki sem volt türelmetlen. Kár lett volna a vizsláért.
Az említett kutya egyébként egy kibaszott nagy park közepéről indulva kezdett azt hiszem, egy madarat üldözni. Ott sem volt autó. Csak pár száz méterrel odébb.
Igaz, erdőben autó nem sok van, engem biciklisek gázoltak el kis híján úgy, hogy csak félreugrani volt időm, de ha úgy belelendül a "vadászatba", ahogy ez a szerencsétlen, akkor azt esélyes, hogy többé nem látod.
Mi a gondom vele? Gondold végig, ha megy: egyszer ne fogadjon szót, amikor nagyon kellene... és most tökmindegy, hogy autó/száguldozó montis gázolja el vagy egy barom vadász gondolja úgy, hogy lelőheti (volt példa ilyenre is) vagy .... sorolhatnám. Az erdő (is) veszélyes üzem.
És ha biciklivel mész (megjegyzem, emlékeim szerint így eleve tilos, mert póráz nélkül nem szabad, biciklin pórázzal meg a biciklisre nézve is veszélyes) akkor egyszerre kell figyelni a biciklizésre és a kutyára. Az pedig kb fizikai képtelenség.
Nomen est omen... A neved melletti zöld roller itt a bringás topikban kedves jel(zés). :) Több mint 15 éve volt itt egy Mogorva nevű nick az indexen. A mogorvaságában az volt a legüdítőbb, hogy Ő volt közel s távol a legsegítőkészebb fórumozó. (sajnos meghalt egy közlekedési balesetben...) A mondandónkat kedvesen is elmondhatjuk, jobban fogják érteni és szeretni. Én igazából már ott elakadtam, hogy mi a gondod azzal, ha erdőn-mezőn futkározik egy kutya? Amit Te említettél, annak ehhez nem sok köze van, úgy gondolom. Autók között bringázni, kutyázni más világ.
Ne játszd a hülyét, ha kérhetlek! Arról beszélek, hogy a 100%-ig megbízhatónak gondolt kutya is önállósíthatja magát adott esetben, aztán sirathatod...
Nem tudom, nálatok milyen a kapcsolat a kutyával, ha nem több, mint egy kertitörpe a kert sarkában vagy a madárijesztő a kukoricaföldön, akkor csináld csak nyugodtan.
Ha családtagnak számít, akkor megérdemelné, hogy jobban vigyázz rá...