Holnap hozzák a Barcikának szánt 6 db Econell Next csuklós buszt egyelőre még Miskolcra, ahol még fel matricázák, jegykiadógépet szerelnek bele. Amint forgalomba állnak Barcika teljes csuklós állománya kicserélődik. A HPF-264, HPF-265, HNF-496 selejtezésre kerül. A Volvok, Manok más telephelyekre kerülnek az országban. Illetve átkerül Barcikára a KEZ-568.
Igazad van, cseppcsütörtök is lehetne. Ha pedig már bódva völgye akkor én pedig az LVN-787-est választom ami leváltotta kisebb nagyobb sikerrel az LVN-608-ast.
De csak hogy legyen friss festékszag is, még Márciusról itt van az LVN-785 is.
Ha már képekre fáj a fogatok, az elmúlt pár nap termése:
Nem profi tökéletes naposajtós árnyékmentes, de legalább meg vannak örökítve a dolgok.
#Háromtengelyeshétfő ha már ezek is kerülnek majd valahova azért kell mindegyikről egy kép 3765-ös kijelzővel
#Kintalvóskedd
#szutyokszerda Mezőcsát vasútállomásról, ennek a kocsinak nem sok létjogosultsága van Tiszaúj környékén, legtöbbet a hejőkeresztúri gyerekek és a tiszatarjáni TVK-sok láthatják, 4 járattal plusz egész napos tartalékidővel erősíti a megyét
#csuklóscsütörtök, igaz nem GEW-924 de az öröm majdnem ugyan akkora :)
#pózpéntek az utolsó eredeti borsodi C80-al
#szabadszombat amikor a buszfan társaság elköt egy járgányt egész napi örömködésre.
#Végzővasárnap, avagy út a boldog nyugjíba. Örömmel fényképezhettem G. bácsinak utolsó menetét 04.21-én
A Borsod Volán fénykorában volt olyan pillanat amikor 160-180 Ik-280 szolgált a megyében.
Ebből vonjuk le az Ózdi, Barcikai, meg Leninvárosi helyi járatokat, kb. 20-25 csuklóst, akkor is kb. 130-140 helyközi csuklós járta egyszerre a megyét.
Rokony ügy miatt egy párszor el kellett mennem Pácinba.
A Bodrogközben szinte kivétel nélkül (kicsi túlzás) ik-280 helyközi csuklósok dolgoztak.
Amióta emlékszem mindig csuklós csinálta, jelenleg hétvégén elég egy 12 méteres szóló is. A 12:50-es ózdit egy Ikarus 134-es szokta vinni, régebben örültél ha felfértél a csuklósra.
Nemcsak 1 Volvoval fordult elő,hogy nem jutott el a céljáig.A CNG-s Manok közül is van,amelyiknek már a Gubacsi úton teljesen tönkrement a CNG rendszere.
Tartalék:0 db (nyilván ennek oka van, egyszer pont a környéken voltam amikor a HGR javított, HIV-469 kényelmesen eltolta a fordát, egyedül ha szóló volna a 14:15-ös Spatak-Cigánd járattal van baj péntekenként mert csütörtökig Tiszakarádig megy vele az LHT-806, viszont pénteken csak egyedül megy Karád betéréssel, na az olyan mint egy Mc-Kb vonalon a háromnegyedház)
Ilyenkor döbbenek rá, hogy milyen mértékű utasszám esés következett be az elmúlt 20 évben a Volánnál - legalábbis itt biztosan
A Bodrogköz északi ágán, napi 3 csuklós 280-assal (reggel BPR-639, haza 638, 636) jártam gimiből 2001-2005 közt, rogyásig volt mindegyik iskolai előadási napokon. Pénteken a 638-ason konkrétan a kezét csukták oda azoknak, akik alig fértek fel, nekem a táskám landolt egyszer egy megállóban, szerencsére a sofőr visszanyitott. Akár 20 perccel később indultunk, amíg nem fért fel mindenki, nem volt rinya. 2004 körül lett másodrész a kollégisták kedvéért. Hihetetlen mennyiségű diák járt nap mint nap (és kollégisták jóval többen voltak, mint most). Van olyan forda, ami csuklósként tömve volt, ma fél Econellnyi utas sincs rajta. Sokkal több járat van, marokszámnyi utasért, több futásigénnyel, több gépkocsivezetővel. Ami jobb szolgáltatási színvonal, de megdöbbentő, mennyire kihasználatlan lett 1-1 járat, amely a demográfiai tendenciáknak tudható be. Nincs gyerek, vándorolnak el a dolgozók és a legszomorúbb: a gyárak dolgozóit ilyen Joker busz féle nyugatról kiselejtezett munkásjáratok viszik, holott a Volánbusz jobb szolgáltatasi színvonalat nyújtana.