Én pedig naponta megyek összesen 10-12 km-t (ovi-mló-haza). Mégis a Civic-ben 1/2 év alatt 10e km van. Plusz bevásárlások, néhány pesti út, egy-egy kirándulás (pl. Ercsi-Pécs, Ercsi-Komárom). (Az is igaz, hogy a szüleim 250km-re, anyósék onnan még +100-ra laknak) :-))) De pl Karácsony óta nem voltunk otthon.
Lehet, hogy én értem félre, de a függetlenség árába beleszámolod az elmaradt banki kamatot is, az autó értékvesztését, stb. Viszont a függőségnek pedig a hitelkamat az ára, tehát úgy gondoltam, hogy az összehasonlítás úgy korrekt, ha ezt is beleszámolod, hiszen ez a hitelfizetésnél lejön a banki kamatból, tehát az elmaradt banki kamat csak akkor igaz, ha abszolút nem veszel autót, hanem befekteted azt a pénzt.
"Ebből az eszmefutattásból hiányzik viszont a hitel költsége (az is banki kamat :) Ha pontos akarsz lenni, ezt is bele kell kalkulálni, így már azért kicsit árnyaltabb a kép."
Ebből az eszmefutattásból hiányzik viszont a hitel költsége (az is banki kamat :) Ha pontos akarsz lenni, ezt is bele kell kalkulálni, így már azért kicsit árnyaltabb a kép.
Hozzáteszem, hogy Mo-on sok ember azért vesz hitelre autót, mert másképp nem is tud. Ez persze rejt magában kockázatot. Az én véleményem az, hogy aki nem tud legalább 30%-ot felmutatni vásárláskor, (most tekintsünk el attól, hogy ezt befizeti-e, vagy a nagy részét megtartja, befekteti, és csak kevesebbet fizet be) az komoly kockázatot vállal. Ez ugyanis általában az az összeg, amit bukni lehet az ügyön, pl. lopás, totálkár, stb. esetén. Ilyenkor az a ciki, pl. 0% önerőnél, hogy nincs autó, mégis fizetsz.
Az anyagi gondok esetén is kb. ilyen befizetés mellett lehet olyan áron értékesíteni az autót, amivel a mindenkor maradék tőkerészt ki tudod egyenlíteni.
Hitelfelvételnél arról nem szabad megfeledkezni a kockázatelemzésnél, hogy amint a forgalmiba kerül a neved, az autó máris vesztett kb. 15-20%-ot az értékéből, és még ki sem álltál a szalonból. A biztosítók előszeretettel hivatkoznak erre. Ráadásul azok, akik nem tudnak befizetni még 10%-ot sem, jellemzően nem a full extrás cascot kötik.
Megérheti még átmenni máshova is. Ha viszed magaddal az ajánlatot és úgy közelítesz, hogy ennél tud-e kedvezőbb konstrukciót kínálni - talán sikerülhet. De azért olyan sokkal többre ne számíts!
Persze, persze, lejártak a Merkúros idők, amikor a három éves használt autó drágább volt a listaárnál, mivel nem kellett rá várni.
Aki autóba fekteti a pénzét az vagy megszállott vagy...
Az is rendben van, hogy 10-20 % befizetéssel, hitelre veszünk kocsit.
DE: csak az vegyen autót, aki vélhetően a teljes futamidő alatt ki tudja majd fizetni a havi részletet. Sajnos sokan "elmérik" a saját anyagi lehetőségeiket, ennek ára maga a kocsi.
Múltkor néztem körül a szalonauto.hu-n és volt 5-6 "kedvezményes, akciós" Jazz... Az egyikre - ha jól emléxem - kemény 10 ezer forint engedmény volt, mert a szalonban áll és ugye nyitogatják, koptatják az érdeklődők... jót derültem a "leárazás" mértékén, mert más márkáknál ez mínusz 100-200 ezer között is lehet...
Fehérváron láttam Rideres autót a szalon előtt.Lehet hogy Bp.-re is szállitanak.Elég rugalmasak.Én Tatabányán vettem át az ajtóvédőt.Alkunál nem árt megemliteni egy-két konkurens kereskedő nevét (mármint hogy ott is érdeklődtél).....Tib
Lenne egy gonosz kérdésem: elölre-hátulra minek lökösvédő? úgyse az ér előbb a másik tereptárgyhoz (hacsak nem terepjáró lököse az a valami), hanem az alsó kidudorodó design-elem. Még a szalonban nézegettem ezt a jelenséget egy ott kiállított autón.
Látom Veszprémben vannak Rider-ék, de az nem távolság (Pestről). A képen jónak tűnik az oldalvédő gumicsík. Ez vastagságban is azonos a gyárival? Csak azért kérdem, mert a honlapon közölt képek két autóról készültek: a metálszínűn úgy mutat a gumicsík, mintha szigszalag lenne, míg a fekete Jazzen a gyárihoz hasonló.
Az autó árából nem szívesen engednek a kereskedők, nekem a metálfény árát sikerült egyedül lealkudnom, de az üzembehelyezés és az extrák is listaáron mennek. Oknak azt jelölték meg, hogy ez a legkisebb árrésű autójuk és még csak hitelt sem akarok felvenni. Még nem foglaltam le, de ez már bármelyik nap megtörténhet. Egyébiránt április közepére lenne meg forgalomba helyezéssel.
Nem "kell", sokkal inkább "lehet". Ha van jobb befektetési lehetőség, akkor természetesen megéri bevállalni a bankot és a pénzt megforgatni, bár ez kicsit kockázatos, de akinek van rutinja ilyesmiben, az nyilván boldogul.
Ha azt nézem, hogy az autó értékvesztése 300.000 körül van évente és nincs lehetőségem a pénz "ide-oda" befektetésére (nem érek rá/lusta vagyok/nem érdekel/stb.), viszont rendelkezem az autó vételárával, akkor számolhatunk úgy, hogy 25.000/hó és bármikor lecserélhetem, akár évente is. Itt kell a pénz egyben, de nem függök a banktól és bármikor kiszállhatok. Ez is egy alternatíva, bár nem gondolnám eladni a kicsikét egy év múlva, hacsak ki nem jön az 1.0 i-CTDi Jazz :-)
És a kilométerköltségekhez még hozzá kell adni a magas havi törlesztőrészletet is!
Az átlagos magyar autós egy évvel ezelőtt 20 % önerővel 72 hónapra vett fel hitelt. Manapság már 0-10 % önerővel is akár 120 hónapra is elhozható egy kocsi (általában persze nem Honda). Milyen érzés lehet egy mondjuk 9,5 éves kocsira kiperkálni havi 40000 Ft-ot?
Sok szerencsétlen embert úgy paliznak be, hogy a 100 ezret érő Wartburgját félmilláért számítják be egy új kocsi árába...aztán sok év alatt visszafizeti a különbséget. Már a harmadik hónap után visszasírja a jó öreg háromhengerest...
Szóval, Magyarországon a bankok váltak a legnagyobb használatautó-kereskedővé.
Cascót csak akkor kötnek, ha a bank feltétlenül előirja. Ha törik az autó, azt vagy nem tudják megcsináltatni vagy összkókányolják.