Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BacsiTibi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8262
Én pedig naponta megyek összesen 10-12 km-t (ovi-mló-haza). Mégis a Civic-ben 1/2 év alatt 10e km van. Plusz bevásárlások, néhány pesti út, egy-egy kirándulás (pl. Ercsi-Pécs, Ercsi-Komárom).
(Az is igaz, hogy a szüleim 250km-re, anyósék onnan még +100-ra laknak) :-)))
De pl Karácsony óta nem voltunk otthon.
Előzmény: konyak_ad (8245)
Bobi1 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8261
Igen, arra írtam :) Egyébként én is hitelezem, és úgy gondolom, hogy jobb, mint kp-re autót venni. :)
Előzmény: Törölt nick (8259)
Bobi1 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8260
Lehet, hogy én értem félre, de a függetlenség árába beleszámolod az elmaradt banki kamatot is, az autó értékvesztését, stb. Viszont a  függőségnek pedig a hitelkamat az ára, tehát úgy gondoltam, hogy az összehasonlítás úgy korrekt, ha ezt is beleszámolod, hiszen ez a hitelfizetésnél lejön a banki kamatból, tehát az elmaradt banki kamat csak akkor igaz, ha abszolút nem veszel autót, hanem befekteted azt a pénzt.
Előzmény: Törölt nick (8258)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8259

ja, asszem leesett a 8247 uzenet

az mar a masodik resze a gondolatmentnek

valaszkent valamire.

 

Az elso resz a 8244 ...

Abban a havi koltsgerol van szo

azaz minden banki koltseg is nyilvan benne van.

Előzmény: Törölt nick (8258)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8258

"Ebből az eszmefutattásból hiányzik viszont a hitel költsége (az is banki kamat :) Ha pontos akarsz lenni, ezt is bele kell kalkulálni, így már azért kicsit árnyaltabb a kép."

 

...marmint hol hianyzik?

 

 

Előzmény: Bobi1 (8257)
Bobi1 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8257

Ebből az eszmefutattásból hiányzik viszont a hitel költsége (az is banki kamat :) Ha pontos akarsz lenni, ezt is bele kell kalkulálni, így már azért kicsit árnyaltabb a kép.

Hozzáteszem, hogy Mo-on sok ember azért vesz hitelre autót, mert másképp nem is tud. Ez persze rejt magában kockázatot. Az én véleményem az, hogy aki nem tud legalább 30%-ot felmutatni vásárláskor, (most tekintsünk el attól, hogy ezt befizeti-e, vagy a nagy részét megtartja, befekteti, és csak kevesebbet fizet be) az komoly kockázatot vállal. Ez ugyanis általában az az összeg, amit bukni lehet az ügyön, pl. lopás, totálkár, stb. esetén. Ilyenkor az a ciki, pl. 0% önerőnél, hogy nincs autó, mégis fizetsz.

Az anyagi gondok esetén is kb. ilyen befizetés mellett lehet olyan áron értékesíteni az autót, amivel a mindenkor maradék tőkerészt ki tudod egyenlíteni.

Hitelfelvételnél arról nem szabad megfeledkezni a kockázatelemzésnél, hogy amint a forgalmiba kerül a neved, az autó máris vesztett kb. 15-20%-ot az értékéből, és még ki sem álltál a szalonból. A biztosítók előszeretettel hivatkoznak erre. Ráadásul azok, akik nem tudnak befizetni még 10%-ot sem, jellemzően nem a full extrás cascot kötik.

Előzmény: Törölt nick (8247)
ispanos Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8256

Melyik kereskedésben próbálkoztál?

Megérheti még átmenni máshova is. Ha viszed magaddal az ajánlatot és úgy közelítesz, hogy ennél tud-e kedvezőbb konstrukciót kínálni - talán sikerülhet. De azért olyan sokkal többre ne számíts!

Előzmény: csetib (8251)
jezjazz Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8255

Persze, persze, lejártak a Merkúros idők, amikor a három éves használt autó drágább volt a listaárnál, mivel nem kellett rá várni.

Aki autóba fekteti a pénzét az vagy megszállott vagy...

Az is rendben van, hogy 10-20 % befizetéssel, hitelre veszünk kocsit.

DE: csak az vegyen autót, aki vélhetően a teljes futamidő alatt ki tudja majd fizetni a havi részletet. Sajnos sokan "elmérik" a saját anyagi lehetőségeiket, ennek ára maga a kocsi.

 

Előzmény: Törölt nick (8244)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8254
Múltkor néztem körül a szalonauto.hu-n és volt 5-6 "kedvezményes, akciós" Jazz... Az egyikre - ha jól emléxem - kemény 10 ezer forint engedmény volt, mert a szalonban áll és ugye nyitogatják, koptatják az érdeklődők... jót derültem a "leárazás" mértékén, mert más márkáknál ez mínusz 100-200 ezer között is lehet...
Előzmény: csetib (8251)
hondazzaJ Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8253
Fehérváron láttam Rideres autót a szalon előtt.Lehet hogy Bp.-re is szállitanak.Elég rugalmasak.Én Tatabányán vettem át az ajtóvédőt.Alkunál nem árt megemliteni egy-két konkurens kereskedő nevét (mármint hogy ott is érdeklődtél).....Tib
Előzmény: csetib (8251)
konyak_ad Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8252
Lenne egy gonosz kérdésem: elölre-hátulra minek lökösvédő? úgyse az ér előbb a másik tereptárgyhoz (hacsak nem terepjáró lököse az a valami), hanem az alsó kidudorodó design-elem. Még a szalonban nézegettem ezt a jelenséget egy ott kiállított autón.

A képeken talán látszik: http://www.riderauto.hu/large.php?fac=5&ctype=14&des=%&rownum=856

Az oldalvédő csíkokat meg szvsz kicsit feljebb kéne rakni, és hátsó ajtó kicsapása (gyerekek) ellen úgyse véd :(
csetib Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8251

Látom Veszprémben vannak Rider-ék, de az nem távolság (Pestről). A képen jónak tűnik az oldalvédő gumicsík. Ez vastagságban is azonos a gyárival? Csak azért kérdem, mert a honlapon közölt képek két autóról készültek: a metálszínűn úgy mutat a gumicsík, mintha szigszalag lenne, míg a fekete Jazzen a gyárihoz hasonló.

 

Az autó árából nem szívesen engednek a kereskedők, nekem a metálfény árát sikerült egyedül lealkudnom, de az üzembehelyezés és az extrák is listaáron mennek. Oknak azt jelölték meg, hogy ez a legkisebb árrésű autójuk és még csak hitelt sem akarok felvenni. Még nem foglaltam le, de ez már bármelyik nap megtörténhet. Egyébiránt április közepére lenne meg forgalomba helyezéssel.

 

T.

Előzmény: hondazzaJ (8225)
vw_akos Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8250
Igen, így már pontos. Csakugye, kell hozzá a sok lóvé! :-)
Előzmény: Törölt nick (8247)
konyak_ad Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8249
Az az "egyéb", mint pl. család- és barátlátogatások, bevásárlás, nyaralás, ügyintézések... Pedig tényleg nem használom sokat, mégis összejön.
Előzmény: Törölt nick (8248)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8248

Minden masodik nap az 130-180 nap egy evben 

ami 2*13*180=~ max. 5000 km

 

...es a maradek 8000 ?

 

:-)

 

 

Előzmény: konyak_ad (8245)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8247

.....az az evi 300 sejtesem szerint tobb lesz a folyton eso uj auto arak es az elobb-utobb a paicra zudulo beolt hitelese autok miatt ...rengeteg van.

Inkabb a 400 fele fog az kozeliteni, ugy hiszem a kovetkezo 5-6 evben.

 

 

Tovabba nemcsak ez a veszteseg a szememben, hanem az elmaradt banki kamat is

ami most pl. lazan evi 6-7% azaz 2,5 milla eseten  ujabb ~ 160-180 eFt

vagyis havi ~15, tehat a kp koltsege

vag yha ugy tetszik a "fuggetlenseg ara" valojaban

valahol 40-50 eFt/ho kozott van....szerintem.

(Egy 3 milla koruli aru auto eseten)

 

De, mint irtam is ahol ez nem gond, ott nem gond...

Nyilvanvaloan jobb ha nem fugg az ember banktol,

hiszen 10 ev alatt sok minden tortenhet.

 

Igaz, hogy gond eseten vegulis mindegy, hogy

az egyebkent kifizetett  autot kell eladni hirtelen

vagy a befektetett toket kivonni....

 

Ami nem javasolt szerintem ugy autot venni hitelre, hogy

egyebkent nem all rendelkezesre az aranak nagy resze vagy egesze.

 

Az a szinte biztos szivas mar rovid tavon is....

 

A CSAK a folyo jovedelmekre alapozott hosszu tavu hitel ugy hiszem

nagyon kockazatos dontes. Egy betegseg, baleset, stb hamar romba

donti a konstrukciot...lasd sok egy even belul bedolt hitelt.

 

....es ilyenkor az elszamolas a bankkal marha sokba kerul!!!

Elviszik a gepet es meg utana is tartozik ez emberfia szazezerekkel :-)

 

Szoval en azt emlegetem csak, hogy

HA MEGVAN a ravalo penz akkor nembiztos,

hogy kikell fizetni belole az autot, vannak

(szerintem) jobb megoldasok is...

 

Előzmény: vw_akos (8246)
vw_akos Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8246

....ezert kell ugy gondolkodni...

 

Nem "kell", sokkal inkább "lehet". Ha van jobb befektetési lehetőség, akkor természetesen megéri bevállalni a bankot és a pénzt megforgatni, bár ez kicsit kockázatos, de akinek van rutinja ilyesmiben, az nyilván boldogul.

 

Ha azt nézem, hogy az autó értékvesztése 300.000 körül van évente és nincs lehetőségem a pénz "ide-oda" befektetésére (nem érek rá/lusta vagyok/nem érdekel/stb.), viszont rendelkezem az autó vételárával, akkor számolhatunk úgy, hogy 25.000/hó és bármikor lecserélhetem, akár évente is. Itt kell a pénz egyben, de nem függök a banktól és bármikor kiszállhatok. Ez is egy alternatíva, bár nem gondolnám eladni a kicsikét egy év múlva, hacsak ki nem jön az 1.0 i-CTDi Jazz :-)

Előzmény: Törölt nick (8244)
konyak_ad Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8245
Én minden második nap járok melóba 2x10-13 km-t, mondom, nem járok rendszeresen 30 km-nél messzebb, és mégis évi 13e alatt még nem jött ki.
Előzmény: Törölt nick (8240)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.21 0 0 8244

....ezert kell ugy gondolkodni, hogy

NEM VETTEM autot hanem TARTOS BERLEM.

 

Igen, celszereu a 10% beugroval es 

10 ev futamidovel plusz CASCO-val pesze

ami igy egyutt a berleti dij lesz!

 

Hasznald gond mentesen 5-6 evig (120-150 ekm-ig)

azaz amig nem kell alkatreszre, javitasra kolteni.....

 

Amikor mar kellene

akkor szepen beviszed a szalonba mondvan,

hogy megint bevallalnal ugy uj autot ...es kesz.

 

Atulsz, fizetsz folyamatosan (berelsz) tovabb. 

Az uj gepbol ramosolyogsz a szomszedra es 

ismet gondtalanul autozol 5-6 evig...

 

Igen ehhez TUTIRA ki kell csengetni non-stop

a havi ~50 ezrest es a benzin+kopo/szerviz

koltseget ami jellemzoen ~30/ho.

 

Mindosszesen tehat havi 80+-10 ezerrol beszelunk jellemzoen.

Aki ezt birja az jarhat mindig uj/ujszeru autoval....

 

Azonban fontos, hogy az autoba bele NEM fektetett

2-3 millio keszpenz az meg bankban tartva is

hoz havi 15-20 ezret, plussz rendlekzesre all vesz esetere.

 

Befektetve ide-oda meg SIMAN kitermeli a teljes auto koltseget!

 

Hiszen ehhez csak evi ~40% hasznot kell produklani ami

CSAK!!! havi 3% korul van....az meg hozhato szinte barmivel :-)

(en pl. havi 6-10%-ra kapok magankolcsont ceges celra, ha eppen kell)

 

Szoval manapsag autoba keszpenzt tenni szerintem nem nagyon szabad...

 

Az auto mar nem kincskepzo (azaz tartalekolo) vagyoni elem, mint

10-15 eve volt, hanem koltseg elem es eszerint kell banni vele!

 

Vagyis a hasznalat jogaert a leheto legkevesebbet kifizetni elore

es inkabb folyamatosan fizetni a szamlat mint a viz/gaz/villany eseten.

 

Kiveve, ha egybkent zsebben van

az autora valo "folos" keszpenz,

aminek nincs helye mashol....es nemszamit,

hogy naponta 1000-1500 Ft veszik el belole

ertekvesztes cimen......

 

Szerintem.

 

De ilyemit mar irtam egyszer ugyremlik...

 

 

 

Előzmény: jezjazz (8243)
jezjazz Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8243

És a kilométerköltségekhez még hozzá kell adni a magas havi törlesztőrészletet is!

Az átlagos magyar autós egy évvel ezelőtt 20 % önerővel 72 hónapra vett fel hitelt. Manapság már 0-10 % önerővel is akár 120 hónapra is elhozható egy kocsi (általában persze nem Honda). Milyen érzés lehet egy mondjuk 9,5 éves kocsira kiperkálni havi 40000 Ft-ot?

Sok szerencsétlen embert úgy paliznak be, hogy a 100 ezret érő Wartburgját félmilláért számítják be egy új kocsi árába...aztán sok év alatt visszafizeti a különbséget. Már a harmadik hónap után visszasírja a jó öreg háromhengerest...

Szóval, Magyarországon a bankok váltak a legnagyobb használatautó-kereskedővé.

Cascót csak akkor kötnek, ha a bank feltétlenül előirja. Ha törik az autó, azt vagy nem tudják megcsináltatni vagy összkókányolják.

Így különösen luxus ma az autózás kis hazánkban.

Előzmény: Törölt nick (8240)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8242

....no ma hazafele megmutta a JAZZ, hogy

 

A JAZZ bizony 100% HONDA!

 

Ez a 10-15 fokos langyos ido nagyon bejott neki, szinte taltos lett...

Megkonnyebbult, szebb lett a hangja es erezhetoen jobban huzott.

(nem nem tankoltam mast, kb. feltankkal indultma utnak...)

 

A megsszokott hanghoz ~15 km-el nagyob tempo tartozott ma.

 

Allanadoan 120-rol kellett visszahuzni 100-105 kornyekere es

ugy gyorsult még  5-ikben is konnyeden, ahogy az egy HONDA-hoz illik.

 

Szoval az 1.4 az NAGYON jol megy, elvezni lehetett az utat.

Sokkal jobban ment, mint az  eddigi teli hidegben....

(novemberi kozepi vetel)

 

Jut eszembe mostanra (~5500 km) a kormanyszervo is magara talalt,

pedig ujkoraban panaszoltam egy kicsit, hogy kozepen nem igazan pontos.

 

Ugy tunik csak ossze kellett kopni egy kicsit a forgo mozgo dolgoknak

hoyg kissebb ero is eleg legyen a rasegitesnel es

igy mar a szervo nem erolkodi tul magat a feszesseg miatt

amikor a pontos kozep allast keresi ...

 

Ja, a futomu is bizonyitott ma

...egy atrohano kobor kutya kerules miatt.

 

Bizony eloadtam... egy renszarvas tesztet 100 km/h kornyeken :-(

Meglepeon pontosan, lenges, kuszas nelkul csinalta vegig az auto!

 

Manover kozben mar osztonbol szamitottam

a baloldali lepadkazasra ekkora kormany mozdulat

es sebesseg mellett, de nem !!

Idoben es gyonyoruen hozta vissza magat a baloldali savbol...

 

Azt kell mondjam nagyon elvan talalva a futomu hangolasa es

a szervo rasegites merteke is ebben a 100 koruli sebesseg tartomanyban.

 

 

jezjazz Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8241
Köszi
Előzmény: hondazzaJ (8231)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8240

....az evi atlag 8 ekm-t valami statisztikaban olvastam nemreg.

 

De....nem csak budapest es kornyeke van am a vilagon!

 

Egy Kecskemet nagysagu (100+ ezer lakos) varosban

ha naponta 2 korbejarod az iskola/ovoda, munkahely kort

az mondjuk 2x6-12 km....

 

Egy ev ~250 munkanap, azaz ebbol 3000-6000 km jon ki.

Az egyeb utak hetvegi bevasarlas csalad latogatas, ez+az

mondjuk heti 30-40 km ami ujabb evi 1500-2000 km

Ehhez jon meg 1-2 tura valamerre ami mundjuk ~1000 km.

 

...es akkor ez a csalad INTENZIVEN AUTOZIK!!!

mert sokszor munkaba inkabb busszal jarnak,

vagy kerekparral, kismotorral....

 

Jomagam pl. hetente autozom

munka miatt tovabbi 150-300 km-t

pluszz a fenti csaladi apro kilometerek igy jott ki

11 ev atlagaban evi ~20 000 km....

 

Szoval egy nem tavolra utazos munka eseten

a videki eletmodban a ~10-12000km/ev az mar eleg sok.

Sokan nem mennek csak evi 4-5 ezret....

 

Az errefele atlagos netto 80-100 eFt-os fiztesek mellett

az autozas eleg nagy luxus meg akkor is ha csak a kozvetlenul

a tenyleges hasznalatkor jelentkezo 22-25 Ft/km koltseget kell kinyogni.

 

Errefele aszoftveres meber nem 160-200 nettot kap

mar kezdokent is, mint mondjuk az infoparkban....

hanem csak 90-100 nettot!

 

beles123 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8239

Ha ajándék lesz, gondolom nincs felrakva?

Kiváncsi lennék hogy mutat?

Láttam már egypár üléshuzatot de ritka volt a pontos, feszes, ráillő darab.

Köszi az infót, majd megnézem őket.

fabris123 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8238
Gondolom C-vel kezdődik.
Előzmény: jonie66 (8236)
konyak_ad Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8237
Legutolsó infóm,h ogy egy jó darabig nem lesz kínai Jazz...
Előzmény: jonie66 (8236)
jonie66 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8236
J-betűvel kezdődik a kocsi alvázszáma!Akkor Japán!
A kínai nemtom mivel kezdődhet,de minden országnak más az első betűjele!
Előzmény: #4 (8233)
DuJoe Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8235

http://www.bagosigabor.fw.hu/

Én tőlük rendeltem.

szia:

DuJoe

Előzmény: beles123 (8234)
beles123 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8234

Üdv mindenkinek

 

Hol készítették az üléshuzatot?

Van valami elérhetőségük?

Köszi

#4 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 8233
Honnan lehet tudni,h kínai-e?
Előzmény: hondazzaJ (8225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!