Sziasztok, azt szeretnem kerdezni, hogy tud e valaki valamit arrol, hogy hol azik be az e61 es hatul, es mar a csomagter ajtaja sem nyilik es az ablaktorlo sem megy... ?
És ez mit jelen hogy xar konstrukció? Szeretnék venni de előtte itt érdeklődök hogy mik a tapasztalatok mert ha tényleg xar akkor van más alternatíva . Köszi.
E60 M5 tapasztalatokat szeretnék gyüjteni 2005-2007 évjáratról. Vétel esetén mire kell odafigyelni, mit kell átnézetni, esetleges tipushibák vagy bármi ami segíthet vételnél hogy ne nyúljak nagyon mellé.
E60/E61 525d 177 LE motorhoz felújított turbo elektronikával, nem lett beszerelve: 90e Ft
Továbbá (EGYBEN 20e Ft-ért elvihető):
IBS szenzor (jó), akksi pozitív terminál kábel (durrant patronnal), első futómű alkatrészek, ccc ventillátor, izzítógyertyák (van ami jó), xenon izzók (használt de működnek D2S), 1db 225/55 r16 Firestone téli gumi ( 6 km-t futott, mind 2 oldalán szálszakadt, lyukas), 1db 245/40 r18 Dunlop RFT nyári gumi 4-5 mm (hibátlan), Exide Excell 95 AH akksi (tölteni kell de használható), vezető oldali ajtó kapcsoló panel, fényszóró kapcsoló körüli műanyag borítás, stb.
Az alkatrészeket személyesen lehet átvenni Budapesten, érdeklődni a bmwe60alkatresz@freemail.hu címen lehet.
Kellene egy kis segítség, egr termosztátnál szivárog a hűtővíz, már cseréltem termosztátot tömítéssel együtt de még mindig szívárog. Esetleg valami ötlet ? Ha vágok oda egy ovál tömítést akkor vajon jó lesz? Nem tudom hogy, esetleg a tömítés vastagsága nem okoz e gondot ?
És az komoly, hogy ehhez a sorozathoz 700 ezer egy kib@+"'tt osztómű?! Tényleg mindenütt ennyi? Dehát ha az osztómű elromlik, és ennyi pénzt ki kell adni érte, akkor 700 ezerért veszek egy használt autót! Ez hihetetlen...
Persze, de néha nem veszem észre, a múltkor is város táblánál mértek és épp lassítottam, de belecsúsztam. Igyekszem betartani, de van, hogy későn veszek észre egy 30 -as táblát, vagy megszalad a lábam, mert baromira nem érezni a sebességet az autóban és ezt sosem tudom megszokni :)
E60 lci 535d - utólagos webasto állófűtés beépítése mennyire bonyolult? Alkatrészeket össze tudnám ebayezni. Alvázszám szeirnt néztem ki a cikkszámokat, retrofitbe csak megoldható, a kérdés hogy mennyire macerás.
Arra gondolok, hogy az a 300 NM nyomaték elveszlik a két tengely meghajtása miatt. És mivel a hátsó tengelyre normál esetben 60%-os megjajtás jut, így olyan, mintha csak egy 220 NM-es autót vezetne az ember.
Hiszen hátsókerekesnél jobban érezni a nyomatékot, mivel minden nyomaték csak hátra megy. Itt viszont lehet, hogy kevésbé érezni, mert az eloszlik, azaz nincs akkora tolóerő érzés mint a sima i-ben? Azért kérdezem, mert még nem vezettem sima 530-i-t, így nem tudom mennyi lehet a különbség.
Meg lehet csinálni. Én megcsináltatam magamnak 4 évvel ezelőtt kb, de sokminden kell hozzá! Nemcsak a vezérlő henem komplett fűtésbox, más szelep, szenzorok.
Képek rövidesen - mert csináltam - amikor "odaérek".
Az ülés alatt a gyári 13 cm-es "Made in Hungary" BMW-s mélynyomók voltak és nem tettem semmit, csak a kábelezést vittem hátra az erősítőhöz, majd láda a csomagtartóban (E61).
Valójában most nem tudom merre tovább, mert még nem tetszik a hangja.
Hifi témában előreléptem a hétvégén. (bár nem azon, amelyiket terveztem....:-))
Kiépítettem az első két ülés alatt található mélynyomókat. (én egyébként mérnöki csodának tartom, hogy ezekből a 13 cm-es, kb. 5 dkg súlyú hangsugárzókból egyáltalán ennyi mély hang kijött). Kábelezés hátra az erősítőhöz jelszint átalakítóval, majd a láda (Pioneer Bass Reflex). Meg is jöttek a mélyek, tehát igaz az az infó, hogy a hátsó hangszórókról a BMW fejegység levágja az alacsony frekvenciát. Pár tapasztalat:
- A kábelezés nem egyszerű, de megoldható: a pattintós műanyagok kemények, merevek, erősek, a szigetelés vastag és merev (ez az "ára" a halk utastérnek).
- Az üléseket ki kell szerelni, de nem kell kivenni az autóból. 4 db. 50-es Torx fogja, utána elegendő előre vagy hátra csúsztatni, emelni.
- Az idrive-ban a "Bass"-t teljesen minimumra kellett vennem ahhoz, hogy jók legyenek a mélyek. A semleges "középső" állásban még alacsony hangerőnél is "sok" volt, torzított, "brummogott", így is határeset, az erősítő LPF-el és Gain-nel kell játszani.
- A "Fader", előre-hátra nem úgy működik, ahogy számomra logikus lenne: a mély hangok, azaz az ülés alatti hangszórók szempontjából mindig van basszus, mindegy, hogy előre vagy hátra tolod a hangzást (én arra számítottam, hogy ha hátra tolom, akkor csökken a mély hangereje, de nem így van).
- Ez már nem BMW specifikus, de gondoltam megosztom: az erősítő néha-néha elhallgat pár másodpercre. Én a jelszint átalakítóra gyanakszom vagy a rossz jelszintekre (ezt nehéz mérni), de majd a kábelezést is ellenőrzöm.
Most a mély hangok rendben vannak, ha lesz energiám, kedvem, erőforrásom, akkor cserélek az ajtóban is.
160e km ezelőtt dugóztam... semmi hatása nincs a DPF-re... ha megnézed mi a szerepe akkor annyi, hogy turbuláns levegőt illetve szabályzott levegőt csinál a szívás oldalon...
gondolom főként emissziós hatása... esetleg motor folytás, motorfék...
én nem bantam meg, vagyis úgy mondanám hogy nem tudom miért érte volna meg cserélni anno kb 160e-rt szíyvósort amit azóta már megint kellett volna.
Hát nem tudom mert itt leinformáltam jobban és azt mondják összekormol mindent.
Esetleg ha már gatya a dpf és nem akarja cserélni vki akkor azt kiütve ledugózott szívósorral sincs probléma.
De jó volna ha egy igazán hozzáértő leírná ezzel kapcs. a véleményét,mivel enyémnél szívárog már rendesen és mint hallottam/tapasztaltam a 200ezres vadonatúj is megadja magát sok esetben 60-70e km-nél mint ahogy a kipufogócsonk is.
e70hez lenne kérdésem. Részecskeszűrő hibát jelez. Kb 3000 kmel ezelőtt lett kisavazva. Akkor szoftverfrissítést is kapott mert chip tuning volt rajta és csak így lehetett leszedni róla. Vkinek van vmi ötlete mi lehet a gond?
Minél hamarabb nézesd meg valahol és addig ne nyomd neki hidegen amikor csörög mert károsodhatnak a dugattyúk is,valószínüleg a befecskendezőkkel lesz probléma.
én készűltem f10-et venni és azt mondta a szerelő,h ilyen felfogással felejtsem el mert közel duplája minden hozzá!ez igaz?
nem akarok filléreskedni és nem is hitelre venném,de én ezért nem akarok dolgozni évi 1-2hónapot csak azért,h bmw-m legyen.Ez már így sok,amire azt mondom így már nem éri meg bmw-zni.
Üdv. hidegen reggeli elsö indítàsnàl mikor megyek abkocsival csörgö hangokat add ki ès nem akar menni ès nincs erö amig felnem melegszik olyan 60c-ig ez mièrt lehet? BMW 520d f10 röl van szó.
Sziasztok! Kicsit off, de nektek melyik detektor vált be? Mindig belecsúszom valami traffiba, pedig nem megyek gyorsan, csak néha beugrik egy 30 -as tábla amit nem veszek észre és ott már 55 -el is jelentős a túllépés.
Minden kerdesedre a valaszt megtalalod ha visszaolvasol parszaz hozzaszolast, vagy keresgelsz a neten. Ha ezt nem szeretned, akkor keress egy jo szerelot.
Tulajdonosa lettem egy 2005-ös 525D limuzin bmw-nek. Ezekről az autókról sokat nem tudok sajnos így azt se hogy hol lehet tudni milyen motor van benne (E60/E61). Viszont a légzsák,biztonsági öv, és a kézi fék visszajelző folyamatosan világít. Érdeklődnék, hogy mitől lehet valamint van-e magyar nyelvű leírás az autóhoz. Milyen olaj való bele meg ha esetleg ha valaki leírná mik a kényes dolgai mire kellene figyelni "hogy kell használni" az sokat segítene.
Üdv!olyan kérdésem lenne,fütéssel kapcsolatban!ha füttök a kocsiban akkor az ablakhoz meleg levegőt fúj,meg hátra is,de a szembe jövő levegő az meg hideg,mind a négy beömlőn!!!!mitől lehet ez?
Ugyan ez, hogy leállítottam és azóta is jó (le kopogom), de ugyan úgy olyankor vert egy olyat a váltó, ha P-ből D-be Raktam vagy R be olyan volt mint ahogy te is írod, hogy neked jöttek volna! Neked megoldódott a probléma?!
1 évvel ezelőtt vettük októberben. Egészen addig nem is volt gond,míg nem hűlt le az idő.
Kb. 10 foknál már nem indult. Vettünk bele új aksit. Mivel izzítás problémára gondoltunk,aksisarut levettük,indulás előtt vissza,autó indul.(Tirolban -20-ban) Aksisaru fent maradt,autó nem indul.
Télen nem voltunk Magyarországon és külföldön nem akartuk szerelőhöz vinni,ezért áprilisban került erre sor,amikor már persze pöccre indult.
Mind a 6 gyertyát és az izzítórelét is kicserélték. Autó indult,amúgy is,mert meleg volt.
Most (éjszaka 10 fok alatt van) 4 nap állás után autó nem indul, sőt még kinyitni sem tudtuk,annyi sem volt az aksiban.
Csatlakozz az E60 magyarországi fórumcsoportjába. Olvasgasd vissza a bejegyzéseket, illetve nézegesd a feltöltött fileokat. Sok hasznos infot találhatsz.
Nálam az e65-nél váltóhiba volt, betette 3-asba, néha meggyógyult valóban újrainditással. Ha nem, számítógéppel tudták csak kiszedni, addig meg akkorákat ütött a váltó minha jól seggbe rugták volna a 7-est...
A szakszerűen kivitelezett OBD védelemben valóban igazad van, korrekt kiigazítás, de sajna én csak a "buzerált" verziókat láttam eddig. A lopásgátlást pedig más módon is meg lehet oldani, hasonló hatékony(talan)sággal, mint az OBD blokkolást.
Az ismételten "hagy" nézegesse kommenthez, vétek lenne bármit is válaszolnom..........nehezen felülmúlható :)
Ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy "buzerálásról" van szó és ettől a ponttól kezdve nem használható az OBD? Beszélj egy lopásvédelemmel foglalkozó szakemberrel, majd felvilágosít (ne "risztóssal"...).
A szakszerűen kivitelezett OBD védelem után a szervízben teljes körűen tudják diagnosztizálni az autót, és ha éppen az kell, akkor menet közben is lehet nézegetni adatokat, de ha valaki rossz szándékkal közelít, akkor nem tudja használni. Részletesebben nem írok erről, mert pont az a cél, hogy minden rendszer egyedileg legyen kivitelezve...
Igen, 5w30 LL04-es az belevaló. (Kinek mi vált be fajta-márka szerint.) Speciel én gyári olajat sose használtam.... olyan semmitmondó a doboza. Castrol-nál meg féltem, hogy valami ügyeskedésbe szaladok bele. Amsoil meg túl jó volt nekem. : )
Azt jelenti, hogy a bi-xenon fényszóró kanyarkövető funkciója halt be. Mondjuk ebben az esetben a hibás fényszóró ferdén világítana (tehát egy adott állapotban maradna az egyik oldalon) és azt észrevennéd mert elég feltűnő (éjszaka). Lehet, hogy csak az elektronika xarakodik és hibás jeleket küld.
Telefonról vagyok és nem tudom a videót megnézni. És is láttam már videót a cseréről de abban nem mutatták illetve nem hallottam hogy kell e regisztráltatni.
Sziasztok. Felső termosztátot (EGR) lehet otthon cserélni vagy regisztráltatni kell. Kicsit szivárog a víz és hamarosan mennék haza ,nem szeretném megforralni.
Azt ugye nem gondolja senki, hogy egy megbuzerált OBD csati visszadrótozása probléma lenne az ilyetén lopni szándékozó szemétládának?
Cserébe a szervízben pislognak rád, hogy nem diagozható a kocsi, menjél haza....ezért állandóan kötögetheted ki-be az OBD-t.
szvsz: az agyasok szerintem nem szeretik, ha pl. 75C-os a víz menetközben, és a DPF meg cseszik regenerálódni a motorkopás megnövekedése meg csak hab legyen a tortán...
Ennek az ellenőzése viszont kicsit nehézkes vízhőfokjelző hiányában. De említhetném a töltésjelző hiányát is, ha valaki alatt állt már meg szépen sorba lekapcsolgatva minden elektromos fogyasztót a kocsi, úgy, hogy a töltéslámpa nem világított az örül egy ilyen plusz infónak az OBD-ből.
Hátha esetleg valakit pont érdekel: 4db continental sport contact 2, 225/50 R17 még egész jó állapotban. Majd ha kell pontosan lemérem, de olyan 5-6mm lehet?
Továbbra is keresek 2db Pirelli P Zero -t, R18 245/40 méretben 5 mm körüli mélységgel, jó állapotban.
Keresnék még gyári pótkereket szettben. Hátha akad valakinek felesleges :)
"As line level outputs are missing, the only way is grab (tap) the speakerlevel signals, some folks say speaker signal to the mid's is filtered high pass, so unusable for bass signal's, you need to tap the speakerlevel sub-signal somewhere between Head Unit and sub-speaker-unit."
Ha ez igaz, akkor az én próbálkozásom eleve kudarcra volt ítélve. Ha jól jön ki a lépés, akkor hétvégén talán tudok egy gyors próbát csinálni...
Előző autóimban csináltam ilyet: erősítő, kábelezés (táp+jel), ajtószigetelés, átalakítás, stb. stb...sok-sok munka, utánaolvasás, de egyrészt az "önmegvalósítás" öröme, másrészt az eredmény miatt megéri. A mostani autómat (520D E61) még nem szedtem szét, mert reménykedtem, hogy meg lehet oldani, de nem lehet. Szerintem egyébként minden autóra igaz, hogy szét kell bontani, ha hifi-t akar az ember.
Mivel az akku a csomagtérben van, így a tápkábelezés egyszerűbb (nem kell a homlokfalon átjutni a motortérből, végig vezetni az utastéren) , azonban a vonali jelszinttel gondok lehetnek. Én jelenleg egy jelszint átalakítót használok, ami remote jelet is ad, de egyenlőre nem vagyok elégedett a hangminőséggel sem (jelenleg több gyenge láncszem is van a rendszerben, csak azért írom, hogy óvatosan!). A jelszint átalakítót a hátsó hangszóró vezetékeire kötöttem rá, ehhez nem kellett nagyon bontani, mert a kárpit alatt át tudtam vezeti a jelkábelt (kábelbehúzóval). De ahogy írtam, nem tetszik a hangja és még nincs összehasonlítási alapom. Ha lesz, referálok.
Olyan kérdésem lenne,hogy nekem Bmw 525 D-van!Lecseréltem az akkumlátort,de néztem,itt a forumon,hogy regisztrálni kell az akkumlátort a cserénél?Ez pontosan,mit takar,és hogy müködik?
"A legkomolyabb szaktudást talán az igényli, amikor rácsatlakoznak az autó számítógépére, és hatástalanítják az indításgátlót. Ehhez persze elengedhetetlen az utastérbe való bejutás, de utána már viszonylag könnyű dolga van a bűnözőnek. Vagy egy erre a célra gyártott elektronikát, vagy egy laptopot köt az autóra az OBD csatlakozón keresztül, majd letölti az adott típusra vonatkozó adatokat, és a központi zár sorozatszámát. Utána még helyben megírja az újat, és könnyedén indítja az autót."
Persze lehet, hogy azóta lépett már a BMW, mert régebbi a cikk, de ki tudja...
Ha gond van az autóval, akkor meg kell nézni az adatokat, egyébként semmi szükség rá....szerintem.
Igen fontosak az ohm-ok is, meg az is, hogy milyen mélységében akarsz foglalkozni a témával, pl. akarsz-e plusz erősítőt. Sokat keresgéltem a témában az elmúlt hetekben, megpróbálom összefoglalni:
- Az első ajtóban (valószínűleg) egy darab 10 centis hangszóró van, amit érdemes cserélni komponens szettre, azaz 10 cm-es középsugárzó + hangváltó + csipogó, azaz magas sugárzó a háromszög mögé. Ilyen lehet pl a " Focal KIT IFBMW-S" (google).
- Több helyen találtam infót a "Ground Zero BMW Passive"-ról. Nem tudom, hogy E61-be jó-e, ellenőrizni kell.
- Van Ground Zero Active is, de ahhoz már erősítő is kell.
- Szintén olvastam a "Gladen ONE 201 BMW EXTREME Speakers Upgrade kit"-ről (ajánlották is), de ahhoz is javasolt az erősítő. Egyébként a Gladen One-ra érdemes lehet rákeresni neten, mert lehet, hogy erősítő nélküli szetteket is árulnak.
- Lehetnek jók a Ground Zero 10 cm-es szettjei (GZRC 10X, 100FX, 100FXII), de itt már barkácsolni kell szerintem a felfogatás miatt. (kérdés, hogy erősítő nélkül ezek hogy szólnak.
Keresgélni kell, olvasgatni, de E61/60 nem szerencsés audió szempontból. (Erősítőmet beépítettem, két ládát is próbáltam, de ahogy itt a fórumon is írták, nem igazán szól jól. (előző off Octavia autómban hatalmasat szólt a bass reflex láda, E61.ben, mintha ott se lenne..:-( de nem adom fel...))
Szerintem csak az első ajtóhangszórók szorulnak feltétlen cserére.Sajnos csak középhangok jönnek belőle, és mivel azok vannak a legközelebb hozzád, azok érvényesülnek.
Köszi szépen németbe lakom és a mediamarktban elég jó áron vannak a jó fajta hangszórók, ezért gondoltam a cserére. Nekem sima gyári hangrendszer van nem a logic .
Biztosan jönnek majd a szakértők is (remélhetőleg). Alapvetően 100-as, azaz 10cm-es hangszórók vannak az ajtóban és a tetőben is hátul. A csere előtt fontos lenne megtudnod, hogy milyen a rendszered, több féle is van. (alap, Logic-7, stb). Az első ülés alatt vannak (lehetnek) a mélyek, amelyek 20 cm-esek. Minden cserénél van két kritikus kérdés:
- Beépítési mélység
- Felfogatási lehetőség (általában 4 csavaros, de a BMW 3 csavart használ, ahogy a képeken látni lehet.
Olvass utána, keresgélj, gyűjts infót, mert amit leírtam az még kevés. Vannak "BMW upgrade kit"-ek, ezek drágának tűnnek, de lehet megéri, mert nem kell sufni tuningolni. Én is tervezem a fejlesztést, de számomra még nem egyértelmű az irány.
pár tizednyi áramfelvétel miatt nem fog lemerülni az aksi..számtalanszor nem csuktam be rendesen annó a másik kocsimon az ajtót, így a lábtérvilágítás égett reggelig, vagy a gyerek bekapcsolta az olvasólámpát és az világított, de az autó pöcc röff 1 nap után is..pedig azoknak az izzóknak kicsit több az áramfelvételük, meg kicsit 31 éves kocsim volt 70Ah-ás 8-9 éves Varta akksival...
OBDII ELM 327 Bluetooth modullal telefonnal megnéztem a víz hőfokot, reális értéket mutatott 45 fokot .Csak járó motornál volt hajlandó információt adni az autóról. Az lenne a kérdésem hogy ha már van ilyenem, akkor azt mindig ki kell venni vagy akár benn is hagyhatom a csatlakozóban? Csak azért kérdezem mert így akkor mindig figyelemmel tudnám kísérni .
Nem vagyok sem öreg BMW-s, sem "spíler" a témában, de ahogy az előttem szólók is mondták: M-es rendszám (külföldi import), vonóhorog, kereskedő, még ki sem takarították, nagyon gyanús az egész. Ha van kapcsolatod, akkor alvázszám és/vagy motorszám alapján lehet ellenőrizni a BMW-s szerviz múltat. Az ár lehet, hogy vonzó, de ha megszorzod kettővel, (ez a kockázat, amit még simán lehet, hogy rá kell költeni), akkor már nem is annyira jó 'bót. Ne kockáztass ennyi pénzt, járd körbe alaposan: vigyél magaddal hozzáértő BMW-st, múlt ellenőrzése, stb...
(a pénzártól való távozás után nincs reklamáció, főleg a kereskedőnél)
Szeretném veletek megosztani az általunk üzemeltetett webshopot ahol minden egyes apró alkatrészt megtaláltok az általunk is hőn imádott járművetekhez! Az oldalon az utolsó apró műanyag alkatrésztől kezdve a komplett gyári garanciális motorig mindent megtaláltok és meg tudtok vásárolni.
Bármilyen kérdés esetén keressetek bátran állok rendelkezésre.
És lemaradt, hogy M es rendszám azaz nem régen hozták be az országba. Te tudod neked kell eldönteni! Csak tudd ezek a példányok képesek 1m km-ert elmenni!
Kérdésedre a válasz! Nem tudom mire kell mennyi mész vele és mennyi az az összeg amit cakkum pakk szánsz az autóra és főképpen mire akarod használni! Ha ránézünk a hirdetésre látjuk egyből, hogy autókereskedő aztán látjuk mennyi a km-er tudjuk, hogy egy 13 éves bmw-be nem ennyi van! majd nézzük vonóhorgos amiből tudunk megint csak következtetni! Élőben kellene megnézni, de nem biztos ezt választanám! Ha bármi kérdés merül fel nyugodtan tedd fel!
Az igazság az, hogy nem tudom mennyit kell bontani. Az enyém E60 az-az lépcsős hátú nem olyan mint a videón van, lehet máshogy kell bontani. 2-3 óra alatt megvan oldva a gond, annak aki tudja mihez és hogyan kell nyúlni.
Kinéztünk egy BMW 525d-t és nagyon nehéz jó BMW-t találni. Azt szeretném megkérdezni,hogy a hirdetésben leírt adatokkal mire számítsak? Sok a hibalehetőség? Jó vétel? 2-3 évre megéri-.e kisebb javításokkal? Mire kell számítani legközelebb?
Azért nem olyan nagy gáz ez. Nekem ( E60) Steeef kb. 2 óra alatt megcsinálta úgy, hogy váratlanul toppantam be hozzá, mivel nem tudtam a csomagtartót lezárni.
chip tuningosok fél óra alatt kikapcsolják a dpf+egr-t szoftveresen, nincs több üzenet emelkedett emisszió stb.Ára 30-70 ezerig!.. utána le kell szedni a dpf-et amit 8 csavar fog fel az LCI előttinél pofon egyszerű helyen van csak a csavarokat nehéz kiszedni mert összerohad az évek alatt....kiütöd a belét és visszateszed! Nekem hideg indittásnál dob 1 kis kormot meg 2- ikba ha kicsit odalépek ,amúgy semmi korom nem látszik a lökösön, akinek kormos ott szarok a befecskendezök ! Azért látod annyira kormolni mert nem lefelé hajlik a kipuffogovég mint a dpf nélküli autókon!
525d 2005 indítás után ha sokat állt (két nap) a gép az automata váltó kúszása csak kb. 5 mp után érezhető...orvosolható valahogy vagy haldoklik? Amúgy semmi más gondja nincs, váltóolaj csere, stb. javíthat a dolgon? Előre is köszi!
Sziasztok! e61 be keresek CCC modult! van valakinek, vagy tud valaki ilyet eladót?Esetleg javításban érdemes gondolkozni? hidegebb reggeleken elindul, amúgy csak a BMW feliratig jut aztán becsíkozódik és kezdi előröl.
Szia! Érdekelne a tuning box! Fogyasztásban befolyásolja-e? És volt-e mérve padon, hogy valósan dob-e ennyit rajta?mi a márkája? Képet küldesz róla? Előre is köszi!
nem,nem kettes golf mert annak a hatuljan nem latszik a korom semennyire de az e60-nak kivetel nelkul mindnek (kiutott dpf-el) kormos a hátsó lámpája meg az egész hátulja feltunoen bal oldalon.Tehat rendesen kormol mikor odalépsz nem iakarhogy.
Dehogy lesz kormos a hátulja....nem 2-es golf ez! Műszakin az értékek nem változnak nem kormot mérnek....én kiírattam,kiszedtem de a dob fenn maradt.... 525d e61 2005!
hát sajnos csak begyengűl regeneráláskor az én 525d-m továbbra is,de legalább ha visszaállna regenerálás végeztével mert akkor lesz@rnám,h 10percig gyengébb de sajnos muszáj leállítsam és újraindítsam ahoz.
szinte biztos pitiáner baja van de,h senki ne segítsen itt,fura.
gondolkoztam kivágatom a részecskeszűrőjét és kiiratom az agyából ,így ugye nem fog regenerálni viszont kormos lesz a bal hátúlja és hát a műszaki is necces ,pedig a motornak sokkal jobb lenne.
Nekem is városban 11-12, városon kíül max 8. Teljesen normális, rohadt nagy kasztni, automata váltó, 6 henger, és városon belül szinte kizárt az üzemmeleg hőmérséklet.
Csak a lázálmokban vannak városon belül 8l-ek, illetve 20d-nél.
Ha valakit érdekel: E60-61 facelift előtti lámpák bontódtak. Balos , sima bixenon , négycsavaros trafófelfogatású. Jobbos dinamic xenon. Plexik lettek LESZEDVE (nem vágva!) róluk. A lámpatestek , mehanikák újszerű állapotban vannak. Érdeklődni nálam, vagy Kara Gábornál lehet.
Bogusz csinálta meg nekem az ugyanilyen nem navis kis kijelzos autom mp3 lejatszosra. Facebook forumon sokat kaptam miatta mert allitolag nem lehet. Szoval hozzaerto kell valoszinuleg nem csak hobbista. Mondjuk ot meg Steef ajanlotta mert kozelebb van hozzam. Tehat ketten biztos megtudjak csinalni neked az orszagban
Gyári bluetooth-os telefonrendszer működik az autóban. Működik rendesen, hozza a telefonomban lévő névjegyzéket. Kérdés: ha másik telefont (pl. a nejemét) párosítom a rendszerrel, mi fog történni ha újra én ülök az autóba? Újra kell párosítanom az én telefonommal? Avagy fogja tudni automatikusan?
Szerintem inkább az átlagsebesség az irányadó a fogyasztást illetően.HA 200m-enként van egy gyalogátkelő, vagy lámpa, akkor az nem pozitívan befojásolja a fogyasztást.Amúgy város belforgalom 9 - 11 ig a reális.
Hali. A klíma vezérlő panelt ki lehet cserélni az újabbra ? Nekem is automata van de még nem a ledes. Ha igen akkor gondolom bele kell nyúlni az agyába is.
2004 09 havi BMW 525d E61 touring boldog tulajdonosa vagyok . Lenne is mindjárt egy kérdésem hogyan tudom rábírni az autót mp3 lejátszására? Nem navis sima kis kijelzős , bluetooth van benne működik is rendesen. Biztos volt már ilyen jellegű kérdés de már 3 napja olvasom a fórumot vissza felé de nem találom sehol.
kzolee, G.Gambino, bárcsak ennyi lenne a probléma, de teljesen hideg motornál is elindul a ventilátor indítás után.
Széthúztam a ventilátor csatlakozóját, úgy nyilván nem indult a venti, aztán a csatlakozóból két vezetékkel adtam neki áramot, még akkor is állt. Viszont amikor a vezérlőjelet is összekötöttem, akkor egyből elindult, ahogy összedugott csatlakozónál szokott. Szóval arra gondolok, hogy valahonnan kap egy rossz jelet, csak nem tudom, hogy mi okozza azt :/
A hűtőradiátorod nincsen tele bogarakkal? Az szokott ilyet produkálni. Ha ez a gond akkor ki kell venni, óvatosan slaggal ki kell tisztítani (nem magasnyomású mosóval mert az elhajlítja a radiátor lamelláit).
Sajnos E60-ban már nem volt "elavult" dízel, E39-ben is csak a 136LE-s 520d, meg a jó öreg örvénykamrás 525tds van, ami ugyan keveset nem eszik, de kábé bármivel elmegy, ami gázolajszerű :-)
Mellesleg az EGR egy 5 számjegyű tétel, ezt azért illene kifizetni egy többmilliós E60 tulajának.
A dpf más tészta, ha a fizikai tisztítás nem használ (eleget), akkor többszázezer ft a csere, vagy jön a kiütés, és hát azt hiszem, én is az utóbbit választanám...
Mondom úgy, hogy sosem volt dízelem, de már azon vagyok, hogy megszokjam a hangját :-)
A segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni, egy E60 520i-vel (2005) kapcsolatban. A probléma az, hogy folyamatosan megy a hűtőventilátor. Ahogy beindítom, egyből indul a venti is, és csak akkor áll meg, ha leállítom a motort. (ha csak gyújtást adok rá, akkor viszont nem megy) Volt egy "termosztát fűtés" hibakódom, cserélve lett a termosztát, a motor hőfok jeladó, a ventilátor kapcsoló, viszont a probléma ugyanúgy megmaradt. Nincs valakinek valamilyen ötlete, hogy mi lehet a dolog oka? Lehet, hogy a klímától kap valamilyen jelet? A klímavezérlőt merre találom?
automata váltó nem csak dízelben van, így irreleváns hasonlítani...
én szeretem úgy vinni műszakira a kocsit hogy nem kell 20-40-50 ezret pluszba otthagynom hogy a ledugózott EGR meg a nem működő DPF-ért fizessek.. (mert ugye "köcsög" BMW-snek van pénze, és környezetvédelmi felülvizsgálaton nem felelne meg...)
ettől függetlenül én dízelt nem vennék, csak alacsonyabb kategóriában "elavult" motorral és befecskendező rendszerrel, vagy ha felső közép kategória akkor 2000-es év előtt.....De aki ilyen kategóriában és ennyi idősen akar dízelt venni az vagy tartsa karban rendesen, vagy ne vegyen, mert ha ennyi mindent kidob belőle, ott van mint egy 2000 előtti kocsival..
Sok ismerősöm van aki sziv a "modern" dízellel. Főleg dpf és egr.
Dízelt az vegyen aki sokat megy hosszú távokat.
Én tisztelem és elismerem a dízel előnyeit, sokat fejlődött ,de a környezetvédelmi és egyéb anyagi érdekek miatt sok szart építettek bele ami bármikor beszarhat.
spórol egy ezrest 100km-en, ami 7000km-en 70 ezer..elvileg..hiszen senki nem teszi félre tankolásonként azt az összeget amit megtakaríthatna...
Ha vesz egy dízelt, és nem tudja hogy vajon a drága alkatrészek (turbo, dpf, egr, kettőstömegű, befecsik, nagynyomású pumpa stb..) voltak e cserélve (márpedig mindenki esküszik hogy most volt), akkor cumi van de nagyon.. benzinesen ennyi nyűg nincs, cserébe többet fogyaszt és ritkábban mehet benne tönkre valami... bár ha az évi 7000km-t 50 alkalommal teszi meg akkor nem gáz a dízel.....
viszont egy benzin-gázos alternatíva is jó lehet..(nekem volt, nem volt rossz, csak kiöregedett)
aki Magyarországon magánszemély elad, az ritkán azért mert fiatalabbra vált.Vagy egyszerűen megveszi újan mert van pénze, a karbantartás nem érdekli, pont mert sok pénze van és ha leamortizálta inkább vesz másikat.
A másik aki elad az általában megveszi használtan amit a fenti úriember eladott, mert "Béjemvé tesó", vagy csak mert BMW és ez neki státuszszimbólum, vagy társadalmilag feljebb szeretne látszani a "ranglétrán" és ki akar tűnni a környezetéből..
Azzal nem számol, és nem is tudja hogy ez egy levetett kocsi ami pont úgy áll hogy kezdenek tönkremenni benne a drága dolgok..na ilyenkor jön a sufnizás, a bontóból veszek ésatöbbi..aztán 1-2 év múlva megunja továbbadja egy olyannak aki szintén szeretne "többnek látszani", vagy csak "ez Béjemvé tesó".....
A ritka az az ember aki ténylegesen azért adja el, mert neki már "öreg" ,viszont mondjuk munkaeszköz is volt..(én speciel a felső középkategóriásom (nem BMW) egy olyan nyugdíjastól vettem aki Munkavédelmi előadó-ellenőr volt, és a "munkaeszköze" volt az autó, nem mellékesen a márkába "szerelmes" is volt ..Ehhez mértem maximálisan karbantartotta, és mint a többi autóját ebből a márkából, 6 évesen vette, 12 évesen eladta.
Na, vagy egy ilyet kellene kifognod, vagy külföldről saját magad behozni (mert a nepper a tuti jó állapotúakat bőven túlárazza a külföldi árhoz képest).Vagy pedig egy olyat akinek ez a márka a mindene, ráadásul meg is engedheti magának..
Nehéz a választás. Szerintem a kulcs a megbízható forrás. Fontos, de másodlagos kérdés a körültekintő vásárlás, állapotfelmérés. Sajnos nehéz pontosan megállapítani az autó múltját, ha azt a tulaj tudatosan el akarja rejteni. A hanyag karbantartás, tákolás eredménye sok esetben később mutatkozik meg, még egy diagnosztika sem mutat meg mindent, persze nem azt mondom, hogy felesleges!
Nincs esetleg lehetőséged külföldről behozni vagy megbízható, hozzáértő emberrel behozatni? Nem az a acél, hogy olcsóbb legyen (az is lehet), hanem az, hogy azt kapd a pénzedért, amire számítasz. Baráti körben sokan megjárták már magyarországi autókkal, mert a tulajdonosok hozzáállása sok esetben rémisztő. Európában más a mentalitás...
Köszönöm a segítséget. Azért is gondoltam, hogy dieselt veszek, mert 525i és 530i nagyon kevés van eladó, nehéz jót találni, dieselből pedig van rengeteg. Ezenkívül mivel ugye mondjuk megyek vele 7000-et egy évben kisebb az esélye, hogy előjöjjön valami hiba, mintha 50000-et mennék. Ha szerelőmmel átnézetem vásárlás előtt és mindent rendben talál (feltételem, hogy az autót vásárlás előtt elvihessem szerelőmhöz ahol fel lehet emelni) és utána rendesen karbantartom azzal csökkentem a komolyabb meghibásodás esélyeit. Persze a rendesen karbantartom alatt azt értem, hogy pl. 10000 km-enként olajcsere, csak prémium üzemanyag, hideg motorral nem taposom, érkezés után turbót járó motorral hűtöm, kopó alkatrészeket időben cserélem, stb. Azt megint mondom ,hogy pl. egy szívósor csere, vagy turbócsere, kettőstömegű lendkerék csere nem visel meg csak ne egyszerre kelljen. Szerintem elég pontosan leírtam azt ,hogy használnám az autót. Így, hogy pontosítottam magam, is azt tanácsoljátok keressek benzinest, vagy diesel se nagy hülyeség? Az extrák iránti igényem pedig nem nagy, elég alap dolgokat szeretnék csak bele és ahogy nézegetem nagyjából mindben van ami nekem kell.
Más kérdés, hogy elmegyek megnézi pár autót tudtok ajánlani pár tippet mire figyeljek?
Mert E60-ban kb az elektromos ablakon kívül minden extra volt, még az 530i-ben (ami a 3. a motorsorban), olyan alapvető dolgok, mint parkradar, ülésfűtés, high klíma, tempomat, stb. nem voltak benne.
Hosszú utakra azért kellenek a kényelmi dolgok (mondjuk a pdc pont nem :-), és bár minden pótolható utólag, a költségvetést a végére meg tudja dobni.
Ha egy viszonylag alap 520i is elég neked, ami arra teljesen jó, hogy 140-150-nel menj az autópályán, akkor abból tudsz találni bőven a megadott árkereten belül.
ez így alapigazságnak jó, de az a baj, hogy olyan kevés itthon a benzines, hogy ha az embernek vannak extrák iránti igényei (márpedig ha BMW vesz, akkor általában vannak :-), akkor baromi nehéz jót találni.
Itthon legalább is.
Ha meg az ember kimegy, és tényleg hoz magának egy jót, akkor annak akkora a felára, amiért már a tipikus dízel hibák javításának kb a fele megvan.
Akkor meg mi értelme...?
Mellesleg ha már benzin, akkor facelift előtti legyen, mert a kezdeti közvetlen befecskendezésesekkel sok a baj.
Ja, és persze a facelift-es 520d-vel is sok a baj, az a híres láncszakítós, tehát eléggé szűkülnek a lehetőségek.
Úgy néz ki,a szívósor javítási szorul. Eléggé olajos,még a blokk oldala is ahogy folyik lefele. Ekkora egy szar az egész,de hétvégén le veszem és ledugózom a francba!!!
Sziasztok hátha esetleg valakit pont érdekel: 4db continental sport contact 2, 225/50 R17 még egész jó állapotban. Majd ha kell pontosan lemérem, de olyan 5-6mm lehet?
Továbbra is keresek 2db Pirelli P Zero -t, R18 245/40 méretben 5 mm körüli mélységgel, jó állapotban.
Keresnék még gyári pótkereket szettben. Hátha akad valakinek felesleges :)
Nekem 3db e60 diesel volt...folyamatos időelőtti(15e km),gyári alkatrészes szervízeléssel jók tudnak lenni hosszútávon is akár sok tízezer km-n,de előbb utóbb beleszaladsz vmelyik nyűgös tipushibájába mint mondjik a szívósor,leömlő,főtengelytárcsa,generátor,fejegység esetleg turbó-részecskeszűrő,viszont megkímélt használattal,időnkénti +ellenőrzésekkel(pl.váltó-szívósor-turbó olajszivárgás)évi 1-200 ezerrel is simán tartható egy e60d szerintem ami nem olyan rossz.
(egyikkel majdnem egymás után mindbe beleszaladtam,700e 3hó alatt)
Szerintem, ha csak ennyit mész évente és 2005 körüli modellekben gondolkodsz, akkor jobb választás a benzines (530i-nek már a menetteljesítménye sem rossz). A régi szivó benzinesek ugyanis szinte hibátlanok voltak (mondjuk nekem a közvetlen befecskendezéses benzines F10-el sincs semmi gondom, de E60-nál állítóag még több gyerekbetesége volt az új rendszerű benzinmotornak). A dízel komolyabb lutri amit én elkerülnék a helyedben, ha csak ennyit mész évente.
Idén ősszel vennék magamnak egy E60-as Bmw-t. Családi autónak használnám. Éves szinten 7-8000km-nél nem menne többet, mert van céges autó ami jó a városban rohangálni és van másik autó is amit szintén megtartanék. A Bmw-t hosszabb utakra, nyaralásra , stb. használnám. Az autóra kb. 3-3,2 millióm lenne +átírás. A kérdésem az lenne , hogy szerintetek ilyen használat mellett ennyiért lehet -e kapni normális állapotú autót ? Hahun rengeteg a diesel 2,5-3,5 milla között(525d, 530d kéne és jó lenne 2005 utáni). Persze tudom ,hogy a fenntartása nem olcsó(eddig is viszonylag nagy autóim voltak), de nem vág földhöz ha rá kell költeni mondjuk fél millát egy javításra. Csak azt nem szeretném, hogy ez gyakran megtörténjen. Szerintetek legyen diesel vagy keressek inkább benzinest? Másik kérdésem ,hogy ha találok nekem megfelelő 2005-ös 530d-t szívósort azonnal cseréltessem szerintetek?
Na nekem is megcsinálja, ugyan azt mint neked. Ma reggel út közben elment. Félrehúzodtam újraindítottam és ment megint a turbó. Szerdán megy szerelőhöz fékolajcsere miatt is és megnézi ezt a történetet is. Ha lesz fejlemény beszámolok!
30d facelift elektronika,arra meg vettek vadonatúj turbót az elektronikájával így maradt meg bcsabán.
kb 400km-ként regenerál ami totál optimális csak ugye olyankor visszaesik a teljesítmény míg nem állítom és indítom újra nem akar "visszaerősödni",egyébként hibátlan sima precíz az öszhang
Az első kérdés, hogy az eredeti DVD-n "Professional" vagy "Business" felirat van? Ez a kettő nem keverhető, ha jól tudom. (az én autóm 2008-as E61 Prof navival). A DVD-n sok könyvtár és és file van, a főkönyvtárról és a térkép mappáról csináltam képernyő mentést.
Esetleg egy fejtisztítás segíthet (kapható ilyen spec CD/DVD).
Én még azt tapasztaltam, hogy új DVD esetén kiírja, hogy új DVD verziót észlelt, kapcsoljam ki, várjak öt percet majd vissza.
A magyarosításról nem tudok sokat (én angolul használom), de szerintem gyári (BMW) firmware csere kellene hozzá, de ez csak tipp.
Azt meg megintcsak nem hiszem el,h egy hozzáértő sem olvas be ide,igenis beolvas egy jó pár régi e60 fórumossal csak ugye ők már kinőttek innen és úgy vannak vele sz@pjatok csak csozék...pedig pitiáner filléres bajuk van sok esetben ebben is biztos vagyok...
vagy mert némejikünknek élesebb volt párszor a modora???és akkor mi van?,nem vagyunk egyformák.
Igen,valóban nem szerencsés más elektronikát más turbóval párosítani,viszont a gyárinak 3 vagy négy lába is szakadt volt amit nem lehet megcsinálni normálisan,,,és mivel ugye venni nem lehet mert csak kompletten adják turbóval,bepróbáltunk egy facelift dupla lábas módosított forrasztásút amivel tökéletesen működik míg nem regenerál(igaz nem olyan bika mint a gyárival de jobb az összhang😊,leállít majd újból hibátlan következő regenerálásig.Most felfrissítik az utó teljesen softveresen holnap,majd beírom mi lett.
Írtam ezt a kérdést pár napja, de semmi. Tegye már meg, hogy valaki válaszol... Ha bárkinek van navigációs DVD-je, légyszi nézze meg, milyen fájlok vannak rajta, és mi a kiterjesztésük.
2005-ös, külföldről hozott E61-es navigációjával kapcsolatban lenne szükségem segítségre. Jelenleg a navi üres, van ugyan hozzá cd de nem olvassa. Magyar nyelvű navigációt szeretnék, lehetőleg teljes Europa térképpel. Utánolvastam már, hogyan kellene és mit kellene kiírni, de azt sem tudta beolvasni.
Légyszi segítsetek, milyen kiterjesztésű fájlt tud olvasni egyáltalán? Esetleg az idrive-on kellene valamit állítanom?
dynaudio: Olvastam, hogy vezérlő elektronikát cseréltél? Hogy is ment ez a dolog? Ki csinálta? Elvileg az elektronika az adott turbóhoz van párosítva, ha jól tudom.
Nekem is volt elektronika hiba, egy szál vezeték volt elszakadva azt javították. A jelenség hasonló mint neked forrasztás után kicsit gyengébb, de kiegyensúlyozottabb. Aztán erőtlen valszeg regenerált vagy franc tudja (itt mondtam, hogy felgyújtom) majd újra indul és minden a régi, még elektronika javítás utáni állapot és megy mint barom!
ismét begyengűl az autó (nem éppen annyira mint a turboszabályzó elektronika hibával),viszont most teljesen egyértelmű,h mikor-hogy.
szóval csak regeneráláskor gyengűl le és kb. 10-20 km után mikor befejezi a regenerálást nem jön vissza az ereje csak ha leállítom és újraindítom autót.
Segítsen már valaki mert itt csak találgatnak.....
Sziasztok! Tud valaki jobbos fényszórót , aminek szép a plexije? Lehet halogén is , törött fülű , belsőhibás hiányos stb. 2004 E 61 be kellene donornak. Üdv
mi van? szálaszakadás egy hét múlva bármilyen új gumin? na azt hiszem itt be is fejezem..pláne mert mondjuk aki szerint egy egy Barum annyit ér mint egy Nankang ...
olvass csak visszafele hogy kik nem adnak "annyi" pénzt egy gyári minőségért? mert sok, mert inkább eladom a kocsit? :D
Én mondjuk először le akartam cserélni mind a négyet, de a hátsóban is lenne még két szezon, minek dobjam el, inkább nézek előre kettőt, hátha találok a neten.
Igazad van, de mivel a kartergáz szűrőben 20 ezer km sincs, azt kizártuk. Meg lett tisztítva, pár nap múlva kiszedjük, hol fújhat ki. Köszi szépen a tippet! : )
Újan vettem minden gumimat, Defekttűrőben 5 garnitúrát használtam eddig el. Mostani kocsimon is pár hete találtam egyet kocsimosás közben (245/35/20" (nagy örömömre). Szóval bármennyire vigyáztam is mindig voltak ilyen puklisodások. Soha semmi más gondom nem volt vele, nem veszélyeztettem senkit. Szépen lekopott eldobtam. Túllihegitek a dolgot, több gumis véleménye alapján ismétlem: Az RFT-s gumi ha nem ereszt, nem szakadt ki az oldalfal, nem ráz akkor nyugodtan mehetsz vele. De ettől bárki cserélje le ha úgy érzi. Ilyenkor szokott egy hét múlva újabb pukli keletkezni az új gumin. : ) Persze aki nem ismerős gumist kérdezi azt fogja hallani, ó hát hülye vagy azonnal vegyél tőlem szépen újat.
Amúgy meg ilyen felfogással az veszélyezteti más életet aki szarrá kopott gumival jár, aki ilyenkor is téligumit használ (vagy télen nyárit), aki Nankang Barum és legolcsóbb társait veszi, vagy aki megveszi a más által már ledobott használt ismeretlen múltú gumit. Vagy aki bontott alkatrészt szerel a kocsijába és sorolhatnám.
Szóval ha valami csoda folytán mégis ledurran alólam az RFT-s gumi a pukli miatt, azonnal tudatni fogom itt. (Már belevertem azóta 20 e km-t.) Nem akar szétdurranni a rohadék pedig tolom neki rendesen.
Ha jól veszem ki a képből a levegőszűrőből a turbóra menő csövön a kartergáz cső csatlakozásánál van olajosodás.Szerintem először tisztítsad le,majd használd és nézd meg pontosan hol kezd olajosodni először!(Mikor cseréltél kartergáz visszavezetőt?)
Sziasztok! Köszi a hozzászólásokat! Eléggé kicsi pukli volt és a gumis is azt mondta, hogy menjek haza nyugodtan, de cseréljem majd le. Szépen lassan óvatosan hazagurultunk, mert sehol nem kaptam a környéken 18 -as felnire gumit.
Mivel még két szezont is kibírna a hátsó gumi, így inkább keresnék, hátha van valakinek eladó 2db pirelli p zero nyári 245/40 R18 RFT.
Szálszakadás oka lehet továbbá (ezt nem én mondom hanem a Pirelli :D ): Egy szeg vagy valami vékony hegyes tárgy a felső rétegbe fúródott, úgy, hogy nem lyukasztotta át teljesen, hanem megállt a belső réteg előtt. A kerék forgása közben pedig szépen addig passzírozta a tárgyat amíg egy szép nagy üreget vájt a két réteg között, majd mint aki jól végezte dolgát kiszállt a játékból...természetesen a sós, latyakos lé, meg az esővíz, mosóvíz ezen az apró lyukon beszivárgott az üregbe és az acélszálakat addig-addig korrodálja, amíg az egyik egyszer csak elszakad...
Amit írtak a srácok, az igaz a sima gumira. Amúgy ez a legmárkásabb, legdrágább gumikkal is megtörténhet, vehetsz bármit akkor is előfordulhat (csinos kis úthiba elég hozzá). Emiatt nem kell beszarni, és azonnal rohanni a gumishoz. (Persze ha ereszt, vagy kiszakadt az oldalfal, vagy beráz a futóműbe akkor cserélni kell.) Rft-s guminak a legerősebb része az oldalfala. Aknára is állhatnál vele. : )
Köszi a válaszokat! Amúgy semmi rázást nem tapasztaltam, tök egyenesen és simán megy az autó, nem is így vettem észre, tök véletlenül láttam meg a puklit. Az a gáz, hogy reggel kéne Füredről hazajönnöm Pestre és ezek szerint nem kéne így elindulnom vele, pedig azt gondoltam a defekttűrő kibír ennyit.
Most akkor a környéken kell vadásznom 4 új gumit a verdára és defekttűrőt mert se pótkerék se emelő :(
2005-ös, külföldről hozott E61-es navigációjával kapcsolatban lenne szükségem segítségre. Jelenleg a navi üres, van ugyan hozzá cd de nem olvassa. Magyar nyelvű navigációt szeretnék, lehetőleg teljes Europa térképpel. Utánolvastam már, hogyan kellene és mit kellene kiírni, de azt sem tudta beolvasni.
Légyszi segítsetek, milyen kiterjesztésű fájlt tud olvasni egyáltalán, cd-t vagy dvd? Esetleg az idrive-on kellene valamit állítanom?
Üdv!olyan kérdésem lenne,hogy mostanában elkezdett hidegen ciripelő hangot adni az ékszij szerintem,vagy inkább remélem!hogyan tudom ezt a hangot megszüntetni?cseréljem ki?valaki volt már igy?nagyon idegesit ez a hang!!!elég bekell hogy melegedjen,de akkor elmúlik!!
e60 facelift-em van volna vele egy olyan gondom, kijelezte az idrive sárgán a Abgasprüfung és Fahrzeugprüfung,, Dpf szűrő kezd telítődni, tettem vele hosszabb távot, ez a jelenség elmúlt, idrive már nem jelzi a hibát, de ami feltűnt hogy a pillanatnyi fogyasztás alapjáraton nem áll vissza mindjárt alap helyzetbe ingadozik felmegy 5-10l fogyasztásra de a fordulat nem emelkedik, de a fogyasztásom is megnőtt kis mértékbe, valakinek ötlet mi lehet ez?
Nálam úgy működik,hogy télen amikor leállítod a motort, pl. tankoláskor, megnyomod a REST gombot, ekkor a fűtés nem áll le. Jól jön, mert míg tankolsz, fizetsz, a család nem fázik, nem párásodnak az ablakok, stb.
"Másik meg az automata,jobb oldali tekerő közepén nem kapcsol be!?" Ezt, hogy érted? Ha külön állíthatod, a két oldal hőmérsékletét ( dupla digit klíma) automata állás csak egy van. I drive menüben a klima opciónál mi van a hőmérséklet menüpontban állítva? Egy-kettő-három piros vagy kék függőleges vonal? Ezeket mindenképpen nézd meg! Fűtésnek egyébként a thermosztát hibától függetlenül is kell lennie, mivel a fűtés rendszerben van egy elektromos fűtésrásegítő, ami nagy hidegben gyorsan meleggé teszi az utasteret. Ezért is szeretjük a BMW-ét :))
Minap be kellett kapcsolnom a fűtést,és elég langyos volt a levegő amit fújt. Egyik termosztát behalt,vagy meg kell várni míg bemelegszik a motor? Másik meg az automata,jobb oldali tekerő közepén nem kapcsol be!?
Sziasztok!
Keresek E39 kipuffogo csonkot a lemez helyére.Ha valaki tud eladót jelezze..Egyet mar vettem rá ujat az is megrepedt..kicsit gáz hogy ezt két évente cserélni kell..
Üdv!
Sziasztok.Lenne 1kérdésem hátha már találkozott valaki hasonló problémával.Van egy 2005 525D autóm és megjelent egy furcsa hang a motor elejéből.Fentről alig hallom,viszont a vesénél behalgatok furcsa klatyogó hangot hallok ,szíjak görgők ,tárcsa új.Mi lehet???Gondoltam láncra de elvileg az nem ilyen hangot ad.Várom válaszotok ha tudtok megoldást.Köszönöm András
Most mégsem indul az autóm,az akksi 1éves,de gondolom nem az lehet a baja hogy egyszer indul egyszer nem.Lehet valami elektronikai gond van vele,egyébként tegnap volt váltóolaj csere benne,ez nem játszhat közre?
525d este még semmi baja nem volt az autónak ma reggel nem akar indulni,nem pörgeti,hibaüzenet sincs,nem csinál semmit csak amikor elfordítom a kulcsot egy halk kattanás hallatszik.
Itthon meg lehet oldani,vagy tréler kell és szerelőhöz vinni?
Igen a váltó működése megváltozott a hibás turbóvezérlő cseréje után.
Ugye 2005evj az autó es egy 2009 faceliftes vezérlőt kapott amivel iszonyat pontos az "összhang" a váltóval ,viszont ma így 4-500km után azt mondom nem húz akkorát abszolút mint a régivel mikor még jó volt ,lóerőbe mondjuk ha a gyári 177le-t tudott,ezzel max. 150le és mégis simább,pontosabb,összehangoltabban megy/működik az autó most.
így marad de kíváncsi lennék steeef vagy más hozzáértő véleményére.
Kormanycsuklot csereltek nekem ugyanilyen kis sebessegu manovereknel erezheto ropogasra. Talan 20 korul volt az lci-s bontott vagy kb ilyen aron mar nem emlekszem mert rosszabbra szamitottam.
Van valakinek ötlete mitől recseg a kormány ha lassan kanyarodok teljesen eltekert kormánnyal? Remélem nem kormánymű felújítás, csak valami kenési gondok (e60 535d, dynamic drive, 2005-ös, 290e km), ha igen mennyibe fáj és hol érdemes csináltatni?
soha az életbe nem gondoltam(tuk)(sokan mások),hogy a turbo nyomásszabályzó (szelep) elektronika csere után megszünik a lökés a megállás pillanatában,kanyarból való megindúláskor meglódulás szintén megszünt,egyik fokozatot sem érezni az autón csak ahogy lefittyen a fordulatmérő,na meg ugye eszméletlen kiegyenlített a tolás/húzás/erő.
4 láb is szakadt volt a régi még nem módosított dupla lábas gyári elektronikáján.
szóval még egy e60 tipushiba,talán az egyik legnagyobb 2007előttiekben ami az autó teljes összhangját megzavarja lassan-lassan .
Szia Steff! Zsu vok Artur volt felesege. Autokereskedesunk van az uj parommal es elsosorban Bmw kel foglalkozunk. A szaktanacsodra es a szakertelmedre lenne szuksegunk de a tel. Szamod nem tudom. Hol tudunk szamot cserelni? Udv: Zsuzsi
Igen.a gyari kozel fel mill kompletten,viszont a bmw árúl gyári felujjítottat is komplett 200e-ért elektronikájával összehangolva csak ugye ezt eddig senki nem mondta.
most olvasok vissza pár beírást 2009-ből és azt írják itt,h pénzkidobás ezeknek a geometrias turboknak a felujjitása mert képtelenség utána osszehangolni....akkor a debreceni osszehangolás is pénzkidobás lesz holnap?!?!áááááá!!!!!
most ott tartunk,h ugye turbofelujjítás után 1-2-3e km-rel jött ez a hiba.
Szóval a szerelő a turbo elektronikájában talált vmi elszakadt lábakat ami forrasztás után még szarabb lett,így már hidegen sem húzott.most elkűldte egy másik debrecenbeni turbóshoz aki megpróbálja korrektűl megforrasztani,illetve összehangolni maga a turboval.
segíts légyszi mert most nagyon nem vagyok képben,h ki a felelős es mi a legjobb megoldás mert ugye már 150e-t kifizettem a turbófelujjításra majd mos az elektronika javítás ill le föl szerelésre.
lehet külön csak vezérműlánc feszitő patront cserélni?Lehet kapni külön,csak azt nem tudom hogy van-e értelme?!?!mintha kicsit annak lenne hangja,ha beinditom,de ha leállitom,és ujra inditom akkor elmegy az a hang!lehet hogy a patron lassan feszit elsőre?! E 61 530xi
Próbáld meg melegen a DPF nyomás szenzor csővét lehúzni és menni egy rövid próbakört. Ha ok akkor DPF hiba. Vagy talán EGR nyitva van valamennyire,szorulhat.
hová adsz 12 v-ot ha minden kábel el van törve :) ebben az áram kábel is elvolt és a negatív is mi nem szándékozunk ilyet csinálni másnak saját autó volt, viszont részemről nem titok a dolog , a záron van egy nyílás ahol egy 3 as imbuszkulcsal be lehet nyúlni és ha megnyomod akkor kinyílik a zár mechanikusan , akkor amikor még a kárpit rajta van de már be tudsz nyúlni alatta, a részedről a nem nagy ördöngősség az ennél az autónál 50db forrasztás, szigetelés,abban a pózban, minden kábelt egyesével átfűzni , aki tervezte annak anyukájával csináltatnám helyetekben :) meg még ezt is:
Igen, én is itt akadtam el, hogy már nem nyílt az üveg, majd a szerelő barátom segített, pontosabban ő csinálta meg (sajnos nem voltam ott). Annyit mondott, hogy +12V-ot kellett adni valahova, hogy kinyíljon az üveg, utána kárpitbontás, vezetékcsere. Nem tartom nagy ördöngösségnek, bár a kulcs a részletekben van: hova adsz +12V-ot, hogyan szeded le a kárpitot...stb. Mintha az rémlene, hogy a kapcsoló környékén lehetett okoskodni a +12V-tal. Te nyilván tudod, hogy mi a kulcs....
a probléma az elég nagy :) ha már az üveg nem nyílik akkor macerás lesz a kinyitása , csak olyan tudja törés mentesen a kárpitot levenni és az üveget kinyitni aki tudja hogy mit kell "csinálni",
kb. 24 kábel kicserélése sem egyszerű, ha szervizben csináltatod akkor ugyan olyan "sz..r" lesz mint volt , ebben a kocsian jobb oldalon 8 kábel volt eltörve , bal oldalon 2 , a maradék nem szakadt kábelek szigetelése már el volt törve majdnem mindegyiken kilátszott a réz , rossz tervezés, rossz minőségű kábelek , rövid vezetékek , fekete kocsinál a nagy meleg, stb, ezek a hiba okai , puha hajlékony sok eres dróttal kell javítani , akkor talán pár évig jó lesz :)
a zsanérok és a kábel átvezetők szétszedése és összerakása sem egyszerű ,
e60 525da 2005évj 170ekm sokat városban használva.
beindítás után hidegen megy mint a vadállat kb .4-5km-n majd úgy elmegy az ereje,h életveszélyes közlekedni vele és amig meleg az úgy is marad folyamatosan,majd lehűl mondjuk 1-2h-t és megint visszajön az ereje arra a 4-5-6km-re.olyan hibát írt ki 2napig,h increased emissions de azóta sem.
nem igazán tudnak most mihez nyúlni-mivel kezdjenek.(dpf érték megfelelő)(turbószabályzót írt még pár hete,azóta sem)
Nekem Maszi oldotta meg a gondomat. Nálam a telefonmodul halt meg és az okozta az egészet. De nekem ha jól emlékszem ki is írta ezt a problémát a diagnosztika. Amíg nem szereztem használt MULF modult, addig egy optikai kábel hurokkal ki lett iktatva a MULF modul és gond nélkül tudtam az I drive-t használni + a rádiót . Ez csak pár ezer forintos egyszerű dolog. Ezt nálam Kaposváron csinálták meg. De az új modul feltelepítését azért Maszira bíztam.
Nekem is ilyen problémám van, I drive gomb pörög szabadon, rádió nem szól, csak E87 -es BMW, tudnál segíteni, hogy kihez forduljak , javítja ezt valaki? Előre is köszi, Dóri
Sziasztok. Egy 2006.08. havi BMW 520d Touring E61 vásárlásán gondolkozok amiben 267.000km van. Milyen kötelező szervizek jöhetnek a közel jövőben, vagy mi az amire különösen figyeli/cserélni kell? Előre is köszi
Motormosásnál pl,nem hűtővízre gondoltam. Persze az évek alatt megy tökre! Az 5. Injektor mindig tiszta rozsda a többihez képest,és ellemzően csak E70 E71 hiba.
Emlékeim szerint az kiló ohm. Az jó érték lenne, de akkor méred mikor megállt azonnal? Mert legtöbbször csak néha van jelen a zárlat...(ezért is indul el megállás után, majd újra megáll, ha újra jelen a zárlat.) Mi is mértünk már többször jó értéket, ha nem akkor méred meg, mikor megállt.
E70-el lenne problémám. Menetközben minden előjel nélkül leáll a motor. Van hogy megy 500 km-t hiba nèlkül van hogy 10 percen belül 5ször áll le. A diagnosztika 4,5,6 hengernél ír hibát. De hibátlanok a porlasztók és a kábelek is.
Így van cserélje is ki, de sok szerelő sem tudja, hogy kell és a cserétől a figyelmeztetés nem múlik el. Illetve elképzelhető, hogy ha mondjuk csak egy hónap múlva akarja cserélni akkor addig nem akarja minden alkalommal a figyelmeztetést bámulni.
Kis segítséget szeretnék kérni! Hátsó szélvédő gumicserénél ki kell vágni a hátsó szélvédőt vagy csak símán ki lehet húzni alóla és mehet vissza az új???
Igen mert ha eltömődik a dpf akkor, megnő a kipufogó gáz nyomása a dpf meg a turbó között, ezt egy nyomásszenzor érzékeli, és vissza veszi a teljesítményt. Gondolom ahogy kapcsol fela váltó egyre kevésbé forog ki, nálam ugyan ez volt.
addig nincs is gond míg mondjuk az oszrtákoknál vagy a németeknél járva egy ellenőrzés által kinem veszik alólad az autót azt majd mehetsz tovább ha hivatalos BMW számlával igazolod hogy az autód megfelel a környezetvédelmi normáknak és a pár ezer eurós büntit is kifizetted, volt rá példa ismeretségi körön belül sajnos...
Akar az is lehet pluszba de a turbo korul vmi nem 100%-os
ugy kezdodott h eloszor mig nem erte el az uzemi fokot ment mint a bolond,ahogy jol bemelegedett elment az ereje,,mostanra mar max hidegen inditas utan 1-2percig tol mocskosul de akkor sem mindig,picit "langyosan" mar total erotlen(kb 60le-t erzek)
Segítséget szeretnék kérni. 2003 530d-m van. Úgy tűnik légtömegmérő problémám van, hibakódot írt ki, ilyenkor egy helyettesítőértéket vesz föl a computer. Elég érdekes, úgy 50 e km lehet benne, akkor cseréltem gyári újra. A lényeg, ha kicserélem továbbra is a helyettesítőértéken működik tovább, vagy észreveszi hogy az alkatrész jó, és ennyi. Esetleg mindaddig így marad, amíg a hiba törlésre nem kerül.
Előre is köszi! Továbbá vennék egy jó sima CD-s rádiót, nem navis.
Nem fizettem pluszt, és tényleges mérés volt. Magyarországon csak a rosszat lehet feltételezni a másikról! Egyébként nem vagyok mérnök, de azt hiszem, hogy a szűrő miatt a korom nem válik oxigénnél. Regeneráláskor, "szakszerű mosásnál", cserénél, amit adott esetben kimosnak és bontottként eladják, ugyan úgy kikerül a korom, szerintem. Ha összedjuk, akkor nem hiszem, hogy túl nagy különbség lenne a két használat mód között egy élettartamra vetítve. Csak adot pillanatba más-más a helyzet.
A lényeget nem írtad le. Mennyit fizettél a vizsgán ezért a csoda eredményért? Magyarországon minden autó átmegy a vizsgán. Az is, amit ketten tolnak be a vizsgaállomásra.
Akkor a kocsid egy motorikusan individual special edition version. S a dpf egy teljesen felesleges „extra”, megyek is és kiszedetem én is. Gondolom amerre jársz virágok is nőnek.
Én már dpf nélkül vettem az autómat, vizsgán bőven (ha érdekel valakit még a papírt is előkeresem) a gyár által megadott füstölési érték alatt volt az én autóm füstölési értéke. És még turbó kímélő is. Olajba sem piszkít bele. Nem vagyunk egyformák.
Egy szebb jobb világban a rendőr elvenné a forgalmi engedélyt a kipufogó feletti fekete kormos lökhárító miatt, a vizsgabázison meg elkaszálnák az ilyen kocsikat. De itt ez sose jön el.
Igaz ez már Veszprém megye, nála voltam, jó szakember sokan dícsérik is,
Balogh Gábor, automata váltó szervíz, autószerelés: Balatonfűzfő-Gyártelep, NIKE Krt. 3 (Nitrokémia régi 2-es porta, rögtön balra az első épület, portás útbaigazít) . Tel: (70)331-5254 (telót nem mindig tudja felvenni, többször érdemes hívni)
Ha igazán profit akarsz akkor Pest megye, országosan dícsérik.Telón hívd, e-mail nem néz...
Szép napot mindenkinek. Segítséget kérnék egy rejtély megoldásához,elég tohonyán gyorsul. Motor rendesen kisördög,akár négyezerig csak győzöm ki várni. Van,hogy pár másodpercre meglódúl! Mi lehet a baj?
Sziasztok! Erdeklodni szeretnek hogy nem tudtok-e esetleg valakiz ajanlani aki foglalkozik torott esetleg totalkaros bmwk bontasaval/felvasarlasaval? Nekem lenne egy totalkaros E60 25d-m nem tudom mi az ami mentheto lenne rola, de ha tudtok adni egy telefonszamot esetleg akkor telefonba mindent elmondok rola. Koszonom szepen elore is! :)
Nem, az üveg illetve a plexi nincs egyáltalán bemattulva, söt mint ha új lenne. Nem lehet hogy 10 éve nem lett kocserélve és csak elhasználodott? Nincs lila fénye, egy sima halogén is jobban megvilágítja az utat mint nekem a xenon. D1S en belül milyet rendeljek szerintetek? Van valakinek ötlete esetleg egy konkrét tipust tud valaki ajánlani?
Nem,mikor elmegy arra a pár órára (1-200 km-re), akkor teljesen mindeggy mit hogyan csinálok egyszerűen mondjuk 70le-vel gyengébbnek érzem,,semmi rángatás,hiba jelzőlámpa stb..
nagyon gondolkodok már egy 25-30d f10-be de ez annyira egyben van még,(sérülés-karcmentes,170e km,1szakszervízben szervízelt végig csak gyári cuccal,állapota mint egy 2-3éves autó)nem tudom mi pluszt nyújtana az ujabb ötös.
első ránézésre vmi turbószabályzó elektronikát mondtak ami motortérrel szemben bal fönt kattog leállítás után még jó darabig....
turbófelujjítás után kb 1000-1500km-ként elmegy az autó ereje(mintha nem lenne turbo rajta) mondjuk jó pár órára 1-200km-ig ,majd visszajön és újból tökéletes 1000-1500km-n.
fütyülés-olajfogyasztás-tárolt hiba ,semmi más furcsaság" nincs
nincs bemattulva a az "üveg"? (mert ugye az műanyag, és az UV sugárzástól bemattul..)
A D1S xenonok nem a nagy fényerejükről híresek, nekem más márkában ez van és nem vagyok elájulva tőlük, attól függetlenül hogy nem mattosodott be a műanyag még rajta...
Nagy valószinuséggel a kábelköteg sérült ami a csomagtér ajtóboz megy. Viszaolvasva itt a fórumon láthatod, hogy többünknek is volt már hasonló problémája
Sziasztok. Egy kerdesem lenne, megpedig hogy 2005 E61 m nel ma furcsán viselkedett a csomagter ajtom záráskor, illetve a kulon nyithato hatso szelvedo nem nyilik....ez a ketto össztefugg?...? a furcsa viselkedes annyit takar hogy kinyilik rendesen de ugye mikor lezarom automatikusan be kellene huznia es lezarni az ajtot....lezarom de nem huz vissza es gyakorlatilag a csomagter ajtom folyamatosan nyitva van....lezart allapotban termeszetesen nem nyithato ki igy sem, de ugye vegeredmenyben igazabol nincs bezarva rendesen......köszönöm szepen a segitseget
E61 525d (2005) kocsimban szeretném a fényszóró xenon izzókat kicseréltetni mert már alíg világítja meg az utat. A reflektor az nagyon jó, csak a tompított gáz már nagyon.
Meg tudná mondani valaki hogy pontosan milyen tipusú ízzókat vegyek? Egy csere után látványos lesz a javulás?
az úgy nem jó mert akkor nem tudod csak gyújtáson hallgatni , van rá megoldás ha hívsz mondom , kell hozzá egy kis dolog + ban pár ezer FT és a can fogja kapcsolgatni :)
Érdeklődnék, hogy a DPF kikódolására tudtok-e ajánlani megbízható embert Budapest környékén.
Illetve korábban olvastam itt a fórumon egy pestszentlőrinci szakemberről, aki motorvezérlőt, és váltóvezérlőt is tud módosítani, ha esetleg valaki tudja az ő elérhetőségét, az is érdekelne.
a szervizkönyv semmire nem garancia.... 1. tulaj? nekem is szarakodott a kocsi többek között turbóvezérlő hiba, kipufogógáz érzékelő hiba, teljesítmény vesztés, lentebb visszaolvashatod: a kocsi motorvezérlését valami "hozzáértő" szépen átírta olyan értékekre ami ezeket a hibákat tolta, gyári program visszarakása után, hibamentes több ezer km van mögöttem...
A kocsiba valós a km-er. Van vezetett szervizkönyve. A turbót a tulaj elvileg azért újította fel, mert arra gyanakodtak. Ennyit tudtam csak meg a kocsiról.....
Te nem érzel némi ellentmondást a 120e km és a most lett felújítva a turbó állítások között? 120e km egy 9 éves autótól egyébként sem könnyen hihető, szóval alaposan járd körül azt az autót.
A kérdésedre a válasz: nagyon sok minden lehet az oka, hogy leginkább kézenfekvőt említsem ott van pl. az injektor, aminek mondjuk 120e km után éppen semmi bajának nem kéne lennie...
Nálam is felütötte a fejét egy bosszantó vészüzemes hiba. 520D/2008
Időről időre (most már gyakran) vészüzembe kapcsol az autó. Tünet még a lefújó/süvítő hang amikor megjön a turbónyomás.
Vészüzemben nincs ez a süvítő hang, de persze turbó sem.
Korábban hibakód volt a részecskeszűrő, ez most tisztítva de továbbra sem javult meg. Az intercooleren nem látszik sérülés vagy olajfolt. A be és kimenő csövek nem lyukasak.
Mi lehet a baj? Elrepedhetett a leömlő? Vagy valami más?
A kulcs szó az 50%. Éppen itt próbálok embert keresni aki tud segíteni. Lehet igazad van mert a hibaolvasó csak annyit írt ki hogy vészüzembe helyezés mert az elvártnál egy picit MAGASABB értéket adott le a kocsi azaz a gyári érték alacsonyabb mint amit leadott a turbonyomás. Nagyon szeretném megjavítani a kocsit, de valóban elkerülném azt hogy a turbo felujítás után is előjönne a hiba mondjuk Horvátországban a 40C melegben. Azért érdekelne a másik 50% is hogy mire készüljek fel anyagilag. Köszönöm!
Köszönöm a tanácsokat. A problémát hogyan tudhatnám meg hogy ne keljen találgatni hanem valaki tutira megmondja hogy "igen, ez a baja"...tudtok ajánlani egy szervizt ahol nagy eséllyel meg is tudják mondani a hibát és javítani?
hiba kódot nem dobott ki amikor vészmódba kapcsolt és a motor lámpa sem égett, szóval semmi. a legrosszabb az egészben hogy ezt 2 alkalommal csinálta, ma pl. oda vissza letekertem vele 300 km-t és nem jött ki a hiba!! kicsit bosszantó hogy így nem mernél elindulni egy hosszabb útra, hosszabb utakra a párom kocsiját kell elkérnem.
Előre is köszönöm az információt ha van valakinek javaslata, ötlete!!
Csak egy ötlet , de a hátsó biztositektáblában van olyan szál ami gyujtásra kap csak áramot. Igaz nem ideàlis mert nem a hifivel együtt lehet ki-be kapcsolni, de legalább nem megy állandóan
Nagyon köszönöm a tanácsokat, utána olvasok, elemezgetem a lehetőségeket.
Arra sajnos még nem kaptam választ, hogy erősítő beépítése esetén honnan veszitek a remote jelet, ami készenlétből gyakorlatilag bekapcsolja az eszközt. Hálás lennék egy ilyen konkrét infoért.
Sziasztok,Most vettem egy 2003-as E60-at a kocsi külsőleg belsoleg tipp Topp, bár ez az első automata és Diesel BMW-m.
Kérdésem az lenne, h inditasnal az önindító nagyon kerreg de minden inditasnal. Az ok h lehet felújítátani kéne vagy újat venni bele, de most olvastam h lehet ez a hang a porlasztó hibája miatt is ami miatt aggódok az autó jól megy csak inditasnal van ez a hang. Ha esetleg valaki tudna tanácsot adni megkoszonnem.
Megmondani nem tudom mi okozza a leírt hiba jelenséget. Viszont ajánlani tudom itt a fórumon is megtalálható szakembereket. Hidd el hosszú távon sokkal olcsóbbak, mint a nem csak ezzel a márkával foglalkozó ( márkafüggetlen ) szervizek. Teljesség igénye nélkül, pl. Steeef, Maszi.
ha nem szaporodik az olajad és csak regeneralaskor van kis teljesítményvesztésed,ne aggódj rajta,az jó úgy ahogy van a morgó hangjával olyankor....menj vele,toljad neki,tipushibáikon túl,korrek gyári a szervizeléssel nincs ezekkel baj.