Keresés

Részletes keresés

V43 - 1157 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 38410

Már úton van, néhányan majd Kenesén szállnak fel. Most haladt Fehérváron.

Előzmény: W25 (38409)
W25 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 38409

Megy értük a 61-es Flirt

Előzmény: M41 23nulla5 (38405)
LoviGabi Creative Commons License 2021.06.18 0 0 38408
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 38407

Eközben már lett két pályahiba, erős kikönyöklés, mindkettő Alsóörs és Füred között. Vagy megjavítják (ha tudják), vagy két új lassújel.

Előzmény: M41 23nulla5 (38405)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.18 0 2 38406

Ez jó kérdés. Én a pályát kapirgáltam, a vezetékhez nem értek annyira. Viszont már akkor is volt pár ismerősöm akikkel beszélgetve az volt az érzésem, hogy a menetrend megálmodásakor gyakran elfelejtik figyelembevenni az infra és a járművek paramétereit. Magyarul jön az ukász fentről, hogy ennyi vonat legyen ekkor és ekkor, aztán szerkesszétek ki. Ha meg valaki esetleg visszajelez, hogy ez nem lesz jó, annak megmondják, hogy kuss a neved.

 

Nagyon jó az ITF, de azért ész nélkül mindenre és mindenhova ráerőszakolni szerintem hiba. És pont most jönnek elő majd az ilyen gondok.

Előzmény: Abymot (38389)
M41 23nulla5 Creative Commons License 2021.06.18 -4 5 38405

MA 11.30-kor ünnepélyes átadó ceremónia, sajtótájékoztatóval Balatonfüreden. A országos és regionális sajtó munkatársai Balatonkeneséről elsőként utazhatnak villamos üzemű vonattal, amely 10:30-kor indul. 

Itt lesz az átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, dr. Bóka István, Balatonfüred polgármestere, dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója,
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Kontrát Károly, a Veszprém megyei 2. sz. országgyűlési egyéni választókerület országgyűlési képviselője. 

r1232 Creative Commons License 2021.06.18 -2 0 38404

Bakker, úgy néz ki mégiscsak lesz korlátozás, érik a botrány, ebből késések lesznek.

Előzmény: V43 - 1157 (38403)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.06.18 -1 0 38403

Mostmár a 70-esen is elkezdődött az emeletesekkel ez az állandóan eltűnő vonalfeszültség, csak ugye ezek a járgányok meg még jobban le tudnak tőle dögleni...

Előzmény: r1232 (38398)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38402

Azt én is néztem, de az a baj, hogy a beálló másik felén meg már kezdődnek a világítás oszlopok, úgy már neccesebb. Azokat átrendezve, megszüntetve esetleg lehetett volna megoldás, de így erre most lehet hivatkozni.

 

Viszont Balatonalmádiban legalább plusz pont, hogy az állomással szemközti park fáit nem bántották a vasút mellett, ott legalább a megkerülő tápot beljebb húzták a peronok fölé és nem az oszlopok szélén előkészített tartókhoz ragaszkodtak, hanem pót tartókkal beljebb vitték ezen a szakaszon. Nem tudom ki érdeme, itt legalább ennyire figyeltek.

Előzmény: r1232 (38213)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38401

Miért is? Lesz 7 perc a megosztásra. Az állomási időközbe pedig bőven belefér.

Előzmény: haha 1970 (38400)
haha 1970 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38400

Azért 2 perc különbséggel indítani a Veszprémi részt elég szoros!

Előzmény: r1232 (38394)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38399

Pedig ott van az az új tápvezeték, de nem megy el az M7 keresztezésig, csak az állomás utáni fázishatárig a 29-sen.

Előzmény: gysevic (38391)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38398

A Traxx is vesz ám fel nem is kevés primer âramot. Azzal is le tudod oldani az alállomást. De a legrosszabb a Laminát, Plehács. Ha egy ilyen van a tápszakaszban...

Előzmény: extrémgörkoris (38390)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 0 1 38397

A paklikon is van UIC vezeték.

Előzmény: zut2020 (38381)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38396

Az attól függ. Van amikor 1-2 perc is kell hozzá..

Előzmény: Júniusi Dusán (38377)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38395

Nincs olyan időpont, amikor 600 ülőhelyes vonat kell. A 2 és 3 részes Desiro helyett bőven elég lesz  az 1 illetve max 2 részes Flirt.

Még a délipartra sem tűnik indokoltnak, főleg nem a tervezett viszonylatokra..

Előzmény: Kivarsonius (38367)
r1232 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38394

A 19766, 19758 munkanap Veszprémi stokkot is visz majd.. :o

Előzmény: flash_back (38335)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.17 0 3 38393

Érden hosszú ideje zajlik több projekt is egymás után, egyrészt az eredetileg beépült 3 trafó és mindegyik kitáp megszakító felújítása történt/ik meg, valamint beépül egy negyedik trafó. Hogy melyik rész melyik projektre van ráhúzva, azt nem tudom, de azt hiszem, még nincsen kész.

 

Szabadbattyán a meglévő két trafó mellé kapott egy harmadikat, és kiépült egy a jelenlegitől független tápvezeték az állomás végponti végén elhelyezkedő meglévő két 30-as vonali autotrafóig, mivel ide települt a 29-es két autotrafója is.

 

Aszófő akkor játszott volna, ha 1×25-ös rendszer épült volna, a 2×25-höz a következő szükséges alállomás Zánka (és egyben az egyetlen szükséges a maradék Balatonfüred-Ukk/Keszthely szakaszhoz).

Előzmény: gysevic (38391)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.06.17 -1 1 38392

az aszófői ki lett húzva a projectből ha jól tudom, majd csak a folytatással lesz. 

Előzmény: gysevic (38391)
gysevic Creative Commons License 2021.06.17 -1 0 38391

Itt Érden a közelmúltban kicserélték az alállomás és a 30a közötti tápvezetéket - szemre vastagabb,mint a régi - szigetelőket,stb. Az érdi alállomás mintha már fel lett volna újítva,vagy nem?

Az viszont furcsa nekem,hogy állítólag Szabadbattyánnál teljesen új betápot kapott - szintén az ottani alállomástól - a 29-es vonal,de ennek nincs látható nyoma ott,ahol a vezeték az M7-est keresztezi...

Nem inkább Érd táplál Gárdony/Agárd helyett Battyánig,hogy utóbbi elbírja a 29-es vonalat is a déli part mellett?

Valahol volt szó egy Aszófői betáplálásról is,az megépült vajon? (Eredetileg mintha az lett volna az első ütem határa anno...)

Előzmény: korpi41 (38388)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.06.17 0 1 38390

Én imádom a Gigantokat és jó itt látni őket a Balatonnál, de nem lenne praktikusabb Traxxozni inkább, ha ez a probléma?

Előzmény: Törölt nick (38387)
Abymot Creative Commons License 2021.06.17 0 1 38389

Pedig mikor a 2010-es évek elején a 30a átépítése történt, akkor már zajlott az ütemes menetrend projekt, ami a sűrűbben járó rövidebb szerelvényekre épít. Vagy akkor nem nyúltak az energiaellátáshoz, hanem az még korábbi tervezés?

Előzmény: Törölt nick (38387)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38388

A teljesítményhiány nem Érd alállomás felújítása miatt van? Ezért táplál Szabadbattyán Tárnokig. Vagy nem?

Előzmény: Törölt nick (38387)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38387

Ritkábban járó de hoszabb szerelvények kontra sűrűbben járó rövidebb szerelvények. Most ez utóbbit erőltetik, sőt még tovább akarják az elővárost sűríteni. Könnyen belátható, hogy nem erre lett az infra tervezve.

Előzmény: Abymot (38385)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38386

Sziasztok!

 

Valaki nem tudja, hogy a nohabos 19708 gépe hogyan és mikor fog BPestre visszatérni? 

Abymot Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38385

Ennek vajon mi az oka: a 30a átépítésekori tervezési hiba (az előrejelzett forgalomhoz képest alulméretezték az energiaellátó berendezéseket), vagy rossz paraméterek adtak meg a várható forgalomról (kevesebb vonatra kérték tervezni az energiaellátást, mint amennyi mostanra lett), vagy a kivitelezés lett olyan, hogy nem bírja stabilan produkálni a tervezett értékeket?

Előzmény: r1232 (38360)
815 007 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38384

vagonweb.cz 

Előzmény: zjakabfi (38375)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.06.17 -1 1 38383

Csak nem nagyon van több vezérlőként üzemelő Halbi vezérlő, mint ami a pécsin meg a monorin van. 

Előzmény: zut2020 (38381)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.06.17 0 2 38382

Felesleges ezen agyalni, mert a gépek se saját vonatukra fordulnak.

Előzmény: Kivarsonius (38373)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 38381

A papagájok már szabvány UIC kábelt használnak, szerintem az van minden szóba jövő IC kocsin. Pakli nem biztos.

 

Nekem mondjuk a távolsági ingáról a cirmos + halbi vezérlő jut eszembe, amit Pécs felé is csinálnak.

Előzmény: nidsz (38380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!