"Mert amikor még létezett az Ikarus csotrogány gyár, a korabeli magyar kormány nem volt hajlandó garanciával támogatni az enyhén szólva is bizonytalanul fizető jelcini Oroszországba irányuló exportot,"
Azt is tegyük hozzá, hogy az új barátok megtiltották a klíring elszámolást is,
hogy ne lehessen nyersanyagokért üzletelni az oroszokkal.
A lengyelek nagy palagáz készletekkel rendelkeznek és amerikai együttműködéssel keményen dolgoznak, hogy minél hamarabb kitermeljék. Vannak kockázatok, de azokat sem kell túlértékelni.
En egy picit utananeztem ennek a palagaz mesenek. Mit tudtam meg.
1. Nagyon koltseges, draga tecnologia. Csak oriasi meretekben terulhet meg. Legalabbis az usa-ban a ceg mar tonkrement, amejik lobbizta. Ebbol a levonat - kurva draga mar hejben + eleg draga transzportalas.
2. Ahol kitermelik, azok a teruletek gyakorlatilag emberek megelhetesere zart teruletekke valnak. A viz mergezette lesz, elg sok jo evre. Tehat a grenpeecnek lenne dolga, ha azzal foglalkoznanak amivel a 70-es es 80-as evek elejen (mara ez is biznisz, talaljatok ki, ,kie).
Ez engem az utobbi jarvany lufira emlekztetett. Nem emlekszem, a madar, vagy sertes? De azert a vegere kiderult, hogy az egesz kitalacio, a gyogyszeripari cegek (nehany) lobbizasara. tehat eleg konnyu az egesz bojgobol hujet csinalni :))
Az nem feltétlenül, de mikor az zúnijó politikusai elrohantak obamához nyavalyogni érte akkor egyből belengettek egy rakat feltételt, ebből az egyik első a GMO teljes körű engedélyezése ajrópában. Az usákok ugyanis ezen keresztül szeretnék kézben tartani a világ élelmiszer termelését.
Ne sertodj meg, de az a rakas szar, ami idejon, nekem peldaul torkig van. Minden ehetetlen. A zoldsegek kirakatba valok, iztelenek. Felolem ne legyen, mint korabban, decemberben foldieper (Spanyol). De a foldieperbol csak a kulcsin van meg. Iz nelkuli vizes vacak.
Eleg reg igyekszem csak FAK allami elelmiszereket bevasarolni, ezek kozott is sok a szar, de amit az EU produkal - ehetetlen.
Meselek egy kulon tortenetet. Mint magyar, kifejezetten szeretem (csaladom is) a paprikas kolbaszokat. Itt ez nem trendi. Tehat ritkasag. Magyar kolbasz gyakorlatilag mar nem jon hozzank :((, hala az EU-nak ugye.
Az Auchanban neha - neha volt Spanyol paprikas kolbasz. Olyan szar szintu volt, hogy az egesz csalad eldontotte, mint ezt, jobb semmit!
Hidd el, ez az EU "elelmiszer" beszerzes gyakorlatilag csak a kinalat szelesiteset igyekszik, lobbizva megoldani. Mert a FAK allamok belul boven megvan mind a kinalat mind a mennyiseg. Es akkor maradnak az osregi pertnerek, mint peldaul husban Brazilia :))
Meg egyszer tanacsolom. Tajekozodj tobbet es nem a gugli csatornakbol. Keress komojabb infoszalakat.
Ez egyszerűen nem igaz, ugyanis Oroszo. nettó exportőr lett az utóbbi években. Igaz, főleg feldolgozatlan gabonákat exportál, de akkor is nyugodtan elvan a nyugati import nélkül, saját forrásból. Másrészt Kína is nettó exportőr, legfeljebb többet visz az oroszokhoz. Ezenkívül rengeteg olyan ország van, amelyik élelmiszer-exportőr és egy euró-atlanti embargót egyáltalán nem tartana magára nézve kötelezőnek.
Ha valaki két hónap alatt megy fel 3000 méteres magasságra,akkor minden rendben lesz vele. Ha viszont fél óra alatt ér fel,akkor komoly gondok lesznek .
Ha a gázról való leszokás természetes módon,magas árak miatt következik be,évek alatt akkor nincsen gond. Ha egy éjszaka alatt,akkor viszont sokként éri a gazdaságot,és aránytalanul nagy károkat okoz.
A 80-as években sok 200-as Ikarus lett eladva az USÁ-ba és Kanadába is, illetve Anglia is elég jól vásárolt. 1994-ben amikor először volt Londonban, meglepődtem hogy sok angol rendszámos, jobbkormányos 300-ast láttam...
Tekintheted akarminek, ha nem vagy energiaugyben jaratos es tudasod Googli szintu :))
Mindenki a sajat tevhiteiben el.
En inkabb probalkozok tenyallasban gondolkodni.
Na akkor a te 30 eved mar egy fejbol kibokott szam. 30 evvel ezelott mar boven stabilan gyakorlatolag a mai hejzet volt. Talan a 2 v.h. elott - utan mas volt a balansz, erosen a szen iranyaba.
De azota egy kicsit elore ment a tecnika, kinott az energiaigenye a kenyelmes es fejlett nyugatnak. Szenbanyaszat erosen lekorlatozva (bezarva). Ehhez jon az atomenergia "zoldekkel" valo dekkolasa...
Tehat ha prosperalasra remenykedsz, igyekezz egy kicsit erdeklodni a tenyek utan. Talan az EU-s energiabiztos es energiaugyi miniszterek most mar honaponta nem szorakozasbol uleseznek es egyeztetnek a Gazprommal.
Kulonben a PR-etek nem nagyon trombitalta szet, hogy Ausztria eppen most alairta vegre a deli-aramlat egyezmenyt? Nemsokara kezdodik az epitkezes az EU-ban is gozerovel, ennyit a kulonbozo szajkaraterol - es a tenyallasrol.
Es gyakorlatilag az Usa - Nabucco projektje be van zarva, mit is lehetett ettol a lufitol varni. Kb ijen lufi a palagaz projekt is :)).
Minderre azt tudom mondani, az ido megmutatja es elbiral minket.
Miért is szeretik az oroszok jobban a német Mercedes buszoka, mint az Ikarus csotrogányokat?
Mert amikor még létezett az Ikarus csotrogány gyár, a korabeli magyar kormány nem volt hajlandó garanciával támogatni az enyhén szólva is bizonytalanul fizető jelcini Oroszországba irányuló exportot, míg a német kormány meg igen a mercedesek exportjára. Aztán ha már áttértek ezekre, illetve a volvókra meg a saját gyártmányukra, a kérdés végleg eldőlt.
Arra fogunk rábacni, hogy a világcsendőrnek pont a szomszédunkban támadt kedve világegyensúlyt döntögetni., és a töketelen európai államok erre csak annyit birnak mondani, továbbra is tartják magukat alapértékeikhez.
A puccsista junta vezérének (turcsinov) valóban elment az esze, vagy EMO-s? Máskülönben miért akarhat öngyilkos lenni? Vagy abban bízik, hogy az utolsó pillanatban lelép, mint kunbéla?