Topka! A nyári antennád (!!!) túltesz mindenfajta eddig tapasztalt fanatizmuson és autótechnokratizmuson! Nekem eddig csak téli-nyári garnitúra dísztárcsám, meg filc és gumiszőnyeg garnitúrám volt, meg három féle autómosó szivacs, de antenna. Hát na van még mit tanulnom...
A kormányra mit raktál? Azt hittem direkt élvezed a tapintását, de te befedted valamivel. Nagyon nehéz lenne tisztán tartani azt a világos bőrt? Ja, meg neked ha jól láttam az a érdekes kék metál nem tom mi a neve színű autód van? Még egyet sem láttam, pedig nekem is az tetszik. Megvan hullámkék (mármint nem az enyém, értitek...).
@Tatrafan:
Valóban egész kellemesen autózható, viszont a rövid kasznim kimondottan orrtologatós, nem úgy mint a tied. Valószínű, hogy a hosszabb hátsó túlnyúlás miatt jobban hátracsúszik a tömegközéppont, ma direkte próbálgattam, de mindig az orra akart kitörni. Érdekes. Pakolásos dologról nekem annyi jut nyaranta, hogy anyámék barackültetvényéről b2500-zal + utánfutóval szép okosan be kell hordani a cuccosokat. Akkor tudok én is szép komótosan gurulni .
@Apafej74
Szép volt szegény i betű, de mivel csak makettfestékkel kentem fel, a mosásoktól szépen lekopott. Majd tavasszal updételem Én is kizárólag tesztelési céllal ellenőriztem a gépjármű gépkönyv szerinti végsebességét. Nincs-e valami rejtett hiba esetleg
Ez a tehénke Privilége, a félbőrt eddig (sajnos) egyszer-kétszer kentem csak át ilyen fényezővel. Általában van kormányvédő a kormányon, az ülésekre meg csináltattam méretre szabott huzatot, azóta nem tudom, mi a helyzet alatta. De pl. az ajtókon nem látszik, hogy kopna, sérülne a bőr. Ülésfűtés van benne (szerintem kötelező megvenni!), onnan meg már kényelmesen el lehet üldögélni benne. Majd ha kitavaszodik, meleg lesz, jól kipucolom az egészet! Meg felrakom a nyári felniket, meg a nyári antennát (olyanom is van!) J
Ha rámhallgatsz, akkor egyszer élünk, hát éljünk is úgy! Szerintem az 1.9 kevesebbe kerül km-erenként, mint egy mezei 1.6-os, akkor meg miért ne azt vennéd. Az 1.5-nél azért többet beiszik, de itt meg érvényes Tatrafan és a te érvelésed, hogy mire használod? Hol laksz? Mennyi az évi átalgos futásteljesítmény? Stb
Én még elgondolkodnék a 2.0T-n is, az a 165 paci igen durva lehet és érdekes módon kevesebb van írva néki fogyasztásra, mint a sima 2.0-nak Ez hogy lehet? Meg olcsóbb (ha jól emlékszem) az 1.9-nél.
Idén tavasszal lehet, hogy motorra szállok Gondolkodom egy 600 vagy 750 cm-es motorkán, csak a család nagyon ellenzi Hogy miért???
T.
A probléma ennél kicsit összetettebb. Egyelőre úgy néz ki, hogy a következő három évben gyakori 1400 km körüli kirándulások lesznek, azután viszont visszaáll a régi rend, főleg pest és környéke, hétvégén telek, nyáron főleg magyar túrák, három éven túl minden az 1.5 mellett szól (még a vérmérsékletem is...). Viszont azt nem tehetem meg (és még sokan mások) hogy úri passzióból három évente autót cseréljek, mindig az aktuális igények szerint. Ez még nem Európa.
Én aszondom eggyöt döci. Ma próbáltam pölö hogy egyesben alapjáraton 7.6 litert eszik, ami ugye már erős dugó kell legyen. Ha haladsz is, és néha kettesbe tudod tenni, akkor persze egyre lejjebb megy. A mai nap bőven hat alatt volt a fogyim itt pesten a dzsuva forgalomban. Ja ha megállok 10-20 percre és nem állítom le várakozás közben, akkor ez nyilván nem fog összejöni. De meggyőző egy ilyen böszmétől Budapesten. Ha inkább autópályalakó vagy, meg évente párszor ki tudsz ruccanni külföldre vagy a munkádból adódóan ez kötelező gyakorlat, akkor 1.9!
Szép lett a pirosra festett i-d, meg tetszett a toyota-hűdemegbízható-demégisalázható kalandod. :-))) Jó érzés lehetett bár alapjába véve nem vagyok száguldozós de ha van alattam kakaó akkor szeretem megküldeni (pl: Skoda Octavia 1.8T német autópálya...) csak mint egyfajta vezetéstechnikai tréning, mi más.
A motorjelölésed alapszínéből látom hogy min. dynamic a tehénke, tényleg milyen is? Ha véletlenül privileg akkor mondd el légyszi ha van valami érdemleges tudnivaló a félbőr kárpittal kapcsolatban, milyen benne ülni hidegben, melegben, hajlamos-e valamely része különös koszolódásra, meg mivel tisztítod.
Tatrafan!
Én még igaz hogy dilemmaszinten, de ugyanezzel küzdök. Legyek racionális, kevesebb adót fizető kicsivel kevesebbet tankolós családapa, vagy sz@rjak a magyar állam lehúzásaira és a vezetési élményért, meg a haladásért fizessek először, meg negyedévente egy "kicsivel többet".
Még van időm dönteni...
Addig meg jókat kuncogok a kalandjaitokon, meg sóvárgok sajátokért.
Ja! Nekem se volt még
semmi bajom. Lekopogom.
Vidéken nagyon élvezetes
is, enyhén kanyargós utakon
80-120 között él az 1.5 döci.
Kellemes az is, hogy nem
tolja az orrát, a
csúszáshatárt pontosan
lehet érezni a hátsó
tengelyen. Néha sajnálom
is hogy nem a nagyobb
motort választottuk... :-)))
Úgy voltam vele egy ilyen
tehénnel minek virgonckodni
de azt kell mondjam tök
jól lehet(ne) vele sportoskodni.
Nem dőlöget a kaszni, semmi
jelét se mutatja
bizonytalanságnak, pláne
borulékonyságnak. Finoman
szoktam is csúsztatni a
hátulját ezekben a vizes
napokban. Mindemellett
szépen vasalja a rohadt
pesti utakat, bár ebben
igazából a Tátra a nyerő.
Azzal viszont nem jó
döntögetni mert túl lágy,
a harmadik kanyar után
hányingert kapok. A Scenicre
valamelyik tesztelő azt
írta hogy nagyon imbolygós,
hát ezt cáfolom! Az ilyet
beültetném egy tetőig pakolt
dobozos vagy ponyvás
teherautóba, egy hét alatt
kifejlődne az
egyensúlyérzéke :-)))
Kábé olyan érzés, mintha
egy lefektetett olajoshordón
ülnél, amiről nem ér le a
lábad, csak amikor már
éppen feldőlsz... Szoktam
is azt álmodni, hogy
felborultam, de milyen az
álom - ilyenkor kiszállok és
egykézzel visszaborítom!
:-)))
Ma hazafele jövet Fehérvárnál tök nyugisan megelőztem egy Avensis Verso-t, aztán egyszer csak éreztem, hogy olyan "alázni akarós" stílusban elkezdett tolni hátulról... 190-ig bírta, mellémállt meg minden, aztán mintha feladta volna... Nem értem, akkor miért kezdett bele... Már éppen kezdett nekilendülni az "űrtehenem"... Többször nem láttam a járgányt... Megvédtem a becsületet...
Szerintem mindenképpen garanciában csináltasd meg! Talán érdemes kevéske finom olajjal bekenni az egymáson csúszó alkatrészeket, akkor nem ragadnak egymásra és könyebb működtetni is őket. Vagy te járasd be ezeket a szerkentyűket 2-3 -szori lenyitogatással.
Hali Mindenkinek!
.....................................................
1.: Hazaértem Ausztriából: 1400 km-t tettünk meg tetőcsomagtartóval, síboxxal, fullig pakolva... 140-es autópályatempó, 100-as országút és 20-50-es hegyi szerpentinek végén 5,5 literes átlagfogyi! Hihetetlen!............... Ráadásul ha a napi számlálót osztottam le a kiírt gázolaj literével, akkor 5,41 az eredmény. Asszem büszkék lehetünk Tatrafan! - Topkát meg legfeljebb elkerüljük a ringi gyorsulásin.:-)
.....................................................
2.: Megjött az eBay-ról a cd-rádió, a srác egy számlát is mellékelt vele a scenicjéről: 16638 + 16%, azaz 19300 eu-t fizetett az 1.6-os Dynamique gépért úgy, hogy eleve kapott 3051 eu kedvezményt... ez az autó nálunk most kijönne 4150 ezer körül.
......................................................
3.: Ajánlottak 120 eu-ért b-boxot 1.5 és 1.9-es dci-hez. Jövő hétre kapok egyet kölcsön, kipróbálom, és majd beszámolok a tapasztalatokról.
......................................................
4.: A kisebbik lányom letörte az üléspolcot, darabokra esett a tartórész, most úgy lifeg az egész mint a Gazsi foga. (A gyerkőc teljesen átlagos testfelépítésű 4 éves kislány, nem hormonkezelt, aki mintegy fél kiló szalámit képes 20 méterre elvinni önerejéből)... garis eset szerintetek?
Azért vigyázz, mert ugyan kevesebb elektronika van benne, de hasonlóan a mobilokhoz a nem látható nagyon pici korrózió miatt egyszer csak majd állsz a puszta közepén, és rángatod az ajtót, vagy nézed a Card not detected feliratot...