Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2000.03.19 0 0 1667
Mit szóltok ahhoz, hogy mind Tökölt, mind a budaörsi repteret el akarja adni az állami vagyonkezelő nemecsek rt? Budaörsön vagy síma felparcellázás lesz, vagy bevásárlóközpont (hiányzik, mint egy falat kenyér...), vagy... temető! Utóbbiban azt nem értem, hogy egy kilométernyire onnan gyógyvízforrások vannak, nem lesz ebből baj? (Azt, hogy repülőtér, amire szükség van, azt ne is emlegessük)
Miért nem a Városligetet vagy a Kossuth teret temetősitik inkább? Biztos abból is lehetne pénzt csinálni...

Hamster

torrente Creative Commons License 2000.03.19 0 0 1666
1 kis ízelítő a várható programból:
Szu-27 -orosz,ukrán
harrier-angol
frecce tricolori-olasz
patrouille de france-francia
jas 35- osztrák
mig 21 2000-román
jas 39 -svéd
L159-cseh
EUROFIGHTER !!-német
szu 22-lengyel
szu 25-szlovákia
f16-holland
a10-usa
f5-török
mig29,L39,An26-magyar
Előzmény: hal9000 (1655)
lborli Creative Commons License 2000.03.19 0 0 1665
Gratulalok neked. En valahol a hetszazadik hozzaszolasnal csatlakoztam e komoly tarsasaghoz es akkor sem volt akarmi vegig olvasni a rengeteg infot, most meg mar lassan 1700 fele jarunk. Well done.
Előzmény: Simi (1661)
Papsajt Creative Commons License 2000.03.19 0 0 1664
Attettek 9.00-ra!
Előzmény: lhbp (1663)
lhbp Creative Commons License 2000.03.18 0 0 1663
Valaki tud valamit a 20-án 07:55-kor a 2B-ről
induló Jumbo-ról (El-Al)?
pl.: mikor érkezik, járatszám, hova állítják, stb.
Előzmény: Public Enemy (1626)
Alert33 Creative Commons License 2000.03.16 0 0 1662
Olvastam a topicot, és láttam hogy akad itt néhány komoly szakember is.
Én egy repüléssel foglalkozó kiadványhoz keresnék valakit, aki néhány, a témával kapcsolatos alapvető dolgot -pl. aerodinamikai alapok, alapvető műszerek, navigáció, esetleg hajtóművek felépítése és működlsi elve stb-, összeállítana.
Természetesen térítés ellenében.
Ha esetleg valaki tudna segíteni, vagy tud olyan szakembert aki vállalkozna a dologra, kérem írjon egy mailt.
Simi Creative Commons License 2000.03.15 0 0 1661
Hi!

Végigolvastam az összes hozzászólást! Nem mondom, volt szamomra érhetetlen és bonyolult dolgokról szó, de végeredményben sokat tanultam, és jól szórakoztam.
A topic sugallta ötlettől vezérelve újraolvastam 2 nap alatt a Repülő koporsó c. könyvet. Először krétai nyaraláskor olvastam, addig azt sem tudtam mi az az orrsegédszárny. Pontosabban, a létezéséről tudtam csak azt nem, hogy így hívják. Egy másik utunk során láttam működés közben. Hazafele viszont nem tudtam megnézni, mert pont az utolsó sorban ültünk a bal hajtómű mellett. Azért az is érdekes volt, mert amikor a 'motorokat' felpörgették, látszott ahogy a levegő áramlik befelé a hműbe. A törzs mellet jött, szinte 90 fokos kanyar a hmű felé, majd újabb 90 fokos be a hmű-be. Komolyan olyan volt, mint amikor az autókat a szélcsatonában tesztelik. Gondolom, a levegő páratartalma miatt látszott. És még valamit láttam: azt hiszem erról korábban volt már szó, de nevét elfelejtettem, a beömlőnyílást körülvevő kis lemezkéket.

kiraly9 Creative Commons License 2000.03.15 0 0 1660
Újabb nagy Boeinget bérel a Malév

A Malév Rt. legutóbbi igazgatósági ülésén döntés születetett arról, hogy a
légitársaság a már meglévő két Boeing 767-es repülőgépe mellé egy harmadikat is
bérelhet. Az interkontinentális útvonalakon, kétszáz utas szállítására alkalmas nagy
gépekkel a Malév jelenleg menetrendszerű járatokat teljesít New Yorkba,
Torontóba, Bangkokba és Pekingbe. Mivel a kínai fővárosba hetente egyszer repül
a Malév, az érdeklődés viszont nagy, ezért vetődött fel egy újabb nagy gép
beszerzésének az igénye, amellyel a járatszám sűríthető lenne.

Tóth László, a Malév igazgatóságának titkára a Népszabadság értesülését megerősítve
elmondta: a felhatalmazás birtokában is legalább hat-nyolc hónapba telik, mire
egy ilyen gép menetrendbe állítását elő tudják készíteni. A Malév nagyon szeretné,
ha ez még az idén, az őszi menetrend érvénybelépésekor sikerülne. Addig meg
kell vizsgálni, honnan és milyen feltételek mellett bérelhető a legelőnyösebb
módon a kívánt repülőgép.

Jelenleg egy konkrét ajánlat ismeretes – mondta Tóth László –, az ILFC nevű
lízingcégé. (A partner nem ismeretlen a Malév számára, más gépeit, például két
Fokker 70-esét is az ILFC-től béreli.) Az ajánlat két gépre vonatkozik: idén
augusztustól egy Boeing 767-200-as lenne bérelhető egy évre, a következő év
júliusától pedig egy Boeing 767-300-as két évre az ILFC-től. Számos részletkérdést
kell még tisztázni azonban ahhoz, hogy a Malév eldönthesse, ezt az ajánlatot
fogadja el, vagy esetleg más lehetőség után néz. Tóth László azt is elmondta:
mivel a harmadik gép beszerzésével szabad kapacitás is keletkezik, ezt nagy
távolságú charterjáratok szervezésével kívánják lekötni. Újabb interkontinentális úti
cél menetrendbe iktatásáról egyelőre nincs szó.

kiraly9 Creative Commons License 2000.03.15 0 0 1659
Itt van egy kis osszefoglalo:

Nemzetk_zi repulonap Kecskemet 2000.05.20-21.
Air Power 2000 Zeltweg (A) 2000.06.30-07.01.
Slovak International Air Display Kosice 2000.09.02-03.
Czech International Air Fest Hradec Kralove 2000.09.09-10.
International Air Show Radom (PL) 2000.09.09-10.

Az utolso ketto kozul valamelyiket mindenkeppen ajanlom!
Tavaly Hradecben peldaul az Ukran Solymok volt a kotelek.

Előzmény: Hamster (1654)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.15 0 0 1658
Egy szomorú kép:
http://www.airliners.net/photos/big/H/Ha-lbk.jpg

Pontos info:Repülőnap Kecskemét, május 20-21

Újlaki Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1657
Míg te topgunozol, egy ál-Hamster jelentkezett a Banner Plus linkcserébe. Mit tegyek? Agyonüssem? Kirúgjam?
Előzmény: Hamster (1656)
Hamster Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1656
Tudtam, hogy nem Top Gun-t kellett volna vennem :) Kicsit pontosabb infókat is tudnál mondani?

Hamster, fáradtan, hyperlink nélkül :)

Előzmény: hal9000 (1655)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1655
Most láttam, a mostani Aero magazin hátlapján, hogy lesz Kecskeméten repülőnap Májusban!
Előzmény: Hamster (1654)
Hamster Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1654
Hm, tényleg senkinek semmi infója, hogy milyen repülőnapok, és egyéb nyilvános rendezvények várhatók idén itthon és a környéken? Miért van az, hogy én mindig csak utólag értesülök a pozsonyi parádékról? :)

Hamster

Public Enemy Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1653
Csak úgy ne járjon, mint az uruguayi légierő F-227-e '72 október 12-én. >:-)
Előzmény: Újlaki (1643)
Public Enemy Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1652
HA-SAA (pronounced "Saláta", mivel teljesen zöld volt az istenadta) Zlin 526 Trainer Master.

Nem tudom, megvan-e még.

Előzmény: pancho (1645)
zolibá Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1651
Aha. Ki korán kel, annak nagyon kell. :-)))
buta Elizabeth Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1650
Off
Szép jó reggelt kívánok! Ilyen hamar bementél dolgozni?
Üdv,
Elizabeth
On
Előzmény: zolibá (1649)
zolibá Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1649
hal9000: Az elektronikus variométeren kjelzésre kerül a pillanatnyi varió értéke, de a TCAS rendszer kijelzései is. Ez olyan formában történik, hogy a varió skáláját színezgeti a TCAS. Ugyebár a TCAS a közelben haladó forgalomról eldönti, hogy útban van-e. Ha igen, azt két kategóriába sorolja. Az egyik csak figyelmeztetést kiváltó, a másik a veszélyt jelentő. A másik gép legalább S módban is működőképes ATC transzponderének jelei alapján a TCAS tudja a másik gép magasságát és az előző adatokkal összehasonlítva a változás (ha van) trendjét. Ezek alapján extrapolál és kiszámítja, hogy merre fog emelkedni, sülyedni vagy vízszintesen repülni a gép. Mármost, ha a másik gép várhatóan megközelíti a TCAS-szal szerelt madarat, a TCAS rendszer behatárolja, hogy mi az a varió, amivel repülnünk kell, hogy a másik gépet ne pusszantsuk meg és erről kijelzést ad. A digitális variométeren ez a skála zöld, sárga, piros színezésével van megoldva. Ebből a pilcsi tudja, hogy mi a számára biztonságos, riziküs és veszélyes varió és ezek alapján repül. Volt nekem egy szép képem egy ilyen digitális variométerről. Ha meglelem bescannelem és közkinccsé teszem.
Előzmény: hal9000 (1639)
pancho Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1648
Bár az A-t nem tudom, milyen kategória, de akkor az a gép nem sportgépnek volt besorolva (attól még használhatták annak, illetve lehetett olyan típus), mert az _mindig_ S.
Előzmény: hal9000 (1647)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1647
A sportgépek lajstromjele kezdődhet mostanság mindenfélével, vezettem én is hotelalfaalfapapalima (HA-APL) lajstromjelű sportgépet. De most hogy így mondod, szinte mást nem is láttam (SJQ, SES)
Előzmény: pancho (1645)
Simi Creative Commons License 2000.03.14 0 0 1646
Hi!

Egyszer volt szerencsém kint a reptéren megcsodálni egy MI-6(?)-ost is. Igaz csak az ajtóig jutottunk. Hát még akkora gépet mint az! Egyebként ejtőernyősök ugráltak belőle. Mint valaki említette már jóval korábban, minimum térdig érő gödröt hagyott maga után a kerekeivel. Felszálláskor, a 'rotolszél' akkora volt, nyugodtan neki lehetett dőlni vagy 55-60 fokban.
Ha a hangártól figyeltük a felszállását, (bal oldalról szált fel, keresztben, a hangár irányában bal forduló) mikor a hátamögött voltunk néha csak a rotorlapátok sutyorgós fütyülését lehetett hallani. Pedig volt hangja!

Simi

pancho Creative Commons License 2000.03.13 0 0 1645
A sportgépek lajstromjele S-sel kezdődik (a felségjel HA után), a Zlin-142 az F betűt kapta, tehát HA-SFx, 1980 körül jöttek az elsők (SFA-SFI lajstromjelűek biztosan, a többit nem tudom).
Előzmény: Simi (1642)
zmato Creative Commons License 2000.03.13 0 0 1644
A legnagyobb talán a legelső volt. Gimis koromban,
'87-ben jöttek vihornyások toborozni a suliba, és sikeresen elcsábultam. Következő hétvégén ki is mentem Bcsabára a reptérre, ahol is az oktató, miután megtudta, hogy még "szűz" vagyok a repülés terén, elégedett kézdörzsöléssel közölte, hogy akkor "együtt fogunk megismerkedni a repülés örömeivel"...
Nna, én már a csörlésnél konstatáltam, hogy nem az én gyomromnak való ez a repülés. De miután leoldottunk, és elcsendesedett minden, azt hittem, hogy "ott élvezek el". Fantasztikus volt. Majd jött egy balforduló, itt elbizonytalanodtam egy kicsit, de amikor ismét egyenesen repültünk, már tudtam: ez kell nekem, enélkül nem lehet élni. Ezután némi spirálozást is bemutatott az oktató, itt még legyűrtem valahogy a gyomrom, de aztán a kissé meredekebb leszállásnál minden kijött belőlem.
Elég nagy égés volt. Az egyik oktató mondta, hogy el se menjek az orvosira, látszik, hogy nem birom a térbeli mozgást. Haza is kullogtam, de csak nem hagyott nyugodni a dolog...
Végül is C vizsga után voltam kénytelen abbahagyni, mert érettségi után elköltöztem 130 km-rel "odébb", és nem maradt időm repkedni.
Egyébként mentem volna a repműszaki fősulira is, de Kecskeméten a gerincröntgenen kivágtak mindjárt az első napon. :-((
Szóval maradt önállóan a Góbé, mással együtt meg nagyvas, néha hiénázáskor Wilga, Gavron, Z142, AN-2, MI-8, Kamov, egyebek.

Üdv: mato

Ps. Utasszállítóhoz még nem volt szerencsém :-(

Újlaki Creative Commons License 2000.03.13 0 0 1643
"...a sziget északi része felett tettünk egy 'kört'. Nagyon szép látvány volt. "

Eszembe jut egy felszállás Adlerből (az, ugye, Szocsi repülőtere). Közvetlenül a Fekete-tengertől északra kezdődik a Kaukázus, ahol, ugye, Európa legmagasabb hegycsúcsa található (korábban Kommunizmus-csúcs volt a neve, de van egy olyan gyanúm, hogy azóta átnevezték. Lehető, hogy ő is kommunista volt?). Szóval az 5000 méteres csúcsokat a Tu-134 nem tudja helyből venni, ezért felszállás után kimegy a tenger fölé, és egy hatalmas kört tesz, úgy emelkedik fel a megfelelő magasságba, hogy aztán átvághasson a hegyek fölött. Vagy között?

Előzmény: Simi (1642)
Simi Creative Commons License 2000.03.13 0 0 1642
Hi!

Hát, igen. Idézőjelbe kellett volna tennem. Egyébként mindez Kiskunfélegyházán zajlott. Sajna az említett Z-142 azóta leesett. Talán egy éve, Kalocsa körül, be a városba egy utcasarokra, a tv is mutatta, biztos emlékeztek rá. Egyebként a kisgépek lajstromjelével mi is a helyzet? Pontosan nem tudom felidézni, de ennek Fox-Viktor volt a nevének a vége. (mint ahogy írtátok a Tu-154-gyel kapcsolatban, csak utolsó betűt nevesítették)

Tu-154: Krétára való érkezésünkor, már a süllyedés közben egy kósza kis felhőbe szaladtunk, ijesztő volt, hogy hirtelen a szárny végét is alig lehetett látni.

Az elöző hozzászólásomban említett utunk során, érkezéskor talán várakozóra raktak bennünket, de a sziget északi része felett tettünk egy 'kört'. Nagyon szép látvány volt.

Simi

Újlaki Creative Commons License 2000.03.13 0 0 1641
Az a kanyar nagyon tépte a fülemet. De hát tudjátok, nem vagyok egy kötözködő, szőrszálhasogató típus... Legfeljebb az önkritikám kicsit fejletlen...
Előzmény: graffiti (1640)
graffiti Creative Commons License 2000.03.12 0 0 1640
Melyik reptéren volt mindez?

Azért ez a "kanyar" nálunk főbenjáró vétség lett volna. A repülőgép ugyanis fordul, nem kanyarodik :-))

Előzmény: Simi (1638)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.12 0 0 1639
Zolibá: Miért pont a varió digitális kijelzésű? Mást is ki tud jelezni?
Simi Creative Commons License 2000.03.12 0 0 1638
Hali mindenkinek!

A múlt hétvégén letöltöttem az összes hozzászólást, de még nem sikerült mindet elolvasnom.

A témánál maradva: úgy 1988/89 tanévben az MHSZ pilótanövendékeket toborzott a sulinkban. Jelenkeztem, orvosi vizsga, elméleti oktatás, stb. '89 tavaszán elkezdtünk repülni is, Z-142-vel. Mivel nagyon sokan voltunk, közben vitorlázóval is gyakorolgattunk. Első repülésem ezzel volt. Iskolakör, 400 m , jó erős szél. A látvány félelmetes, mintha ki akarnék esni a Góbé plexién keresztül. Az oktató azt mondta figyaljek minden kormány- és pedálmozdulatot. A 3. kanyart jól meghúzta úgy éreztem kiszakad az ülés velem. Leszáltunk, vissza a startvonalra, újra fel. Az oktató azt mondta, húzzam meg a kioldót, ha szól. Szólt, háromszor meghúz, az oktató át siklásba, majd hátulról a vállaimra rakta a kezét: "most már te vezetsz." A sebességmérőről le sem mertem venni a szemem, de csak túléltük.:)
Azután egyszer-kétszer vezettem a Zlint is, de aztán jött az érettségi (a köv. évben, meg meguntam, hogy ha hétvégére kimentem a reptérre, volt két-három iskolaköröm osz't kifújt. Azóta is bánom.

Utasszállítóval háromszor volt dolgom, mindháromszor Tu-154 görög charter járat. Ahogy úgy a 600 hozzászólás környékén megjegyezte valaki, a korfui leszállás tényleg nem semmi. A gép mintha a vízre akarna leszállni, majd a jobb szárny végétől néhány 10 méterre a híres kis templom tornya el, aztán már a betonon is van a gép.

Azt hiszem mára elég is, talán legközelebb folytatom még.

Simi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!