Keresés

Részletes keresés

dandy30 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 2753

Javasolnék egy ilyen készlet beszerzését .Nagyban megkönnyíti az életet és nem agy nagy tétel . Én anno a románoktól vettem kb 15 ezer forint volt . Tőkéletesen működik és ha jól rémlik,bár már rég volt a kezemben 3 különböző méret van a kofferben .úgyhogy rengeteg mindenhez felhasználható .Egy pillanat alatta le lehet kapni vele a csapágyat sérülés mentesen .

Előzmény: vermestibi2 (2748)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.02 0 0 2752

Teljesen jol van ugy. A 77 es az ilyen. Egyvalami gyanus kicsit a Riga 12 feliratos tank.  Ezeken elvileg mar csak Rga volt írva.  De ez nem gond ne hallgas a hulyekre. 🇹🇳🇹🇳🇹🇳

Előzmény: Marcellvs (2750)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.02 0 1 2751

Korábban már Katonka elvtárs is megírta: minden lehetséges. A tizenkettest és a tizenhatost egy ideig egymás mellett gyártották, történhettek kavarodások, pl. ha valami elfogyott a raktárból, de hozni kellett a napi normát, beszerelték azt, ami volt. Vagy

"-Szása, a mit gyártunk?

-Tizenötöst!

-De olyan nincs is!

-Akkor tizenkettest!

-De erre már felszereltem a magas kormányt meg a nagy hátsó lámpát.

-Jóvanaz, majd az éjszakásokra fogjuk!"

Meg persze az sincs kizárva, hogy az elmúlt negyvenvalahány évben már hozzápiszkáltak a motorodhoz.

Előzmény: Marcellvs (2750)
Marcellvs Creative Commons License 2021.02.02 0 0 2750

Üdv elvtársak! Mekkora a valószínűsége annak, hogy nekem egy 12esem (S57) van 16os külsővel (magas kormány, négyzet hátsó lámpa)? Mióta működik a motor, sokfelé jártam vele és sokan leszólják, hogy "de hát ez így nem gyári, ez kókány". A váz adattáblájára 1977 van írva, valamint a motorszám utolsó 2 számjegye is 77. Lábtartó nyomát nem látom, a tankra Riga 12 van írva. Nyilván lehet cserélni tankot, csak az állapota illik a motor többi részéhez (x év mező közepén állás utáni állapot). 

darusferi Creative Commons License 2021.01.30 0 0 2749

Üdv Tibi ! 

 Annak a sztendernek a rendbehozatala  felért egy kisebb mütéttel . , de igy már erősebb és sokkal tartósabb lesz mint gyárilag volt .

 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 2748

Ma végre szabadidőm is akadt és az idő is jó volt, úgyhogy haladtam egy kicsit a tizenhatossal.

A sztender helye teljesen ki volt kopva a vázon, ezt újra kellett építeni. Egy vastagabb csövet akartam behegeszteni a vázba, de még erre is rá kellett húzni két vastagító részt, annyira ki volt kopva a váz. Ezek belsejébe egy vékonyabb cső megy, ez együtt fog mozogni a sztenderrel. Jól bezsírozom, és ez így már soha nem fog kikopni.

 

A főtengelyen csapágyat cseréltem. Nem adták könnyen magukat a csapágyak; a gyújtás oldalon a külső csapágyba nem lehet beakasztani a csapágylehúzót a két csapágy közötti távtartótól. Ez viszonylag egyszerűen megoldható: satuban össze kell roppantani a csapágy külső gyűrűjét, így le lehet venni a távtartót, majd a csapágy belső gyűrűjét le lehet húzni lehúzóval. A kuplung oldali csapágy okozott némi feltörést, de végül megoldottam: két oldalról beleflexeltem és ide akasztottam be a csapágylehúzót.

darusferi Creative Commons License 2021.01.24 0 0 2747

Üdv Tibi ! 

No az már egy kopott lánckerék , az meg dolgozott az áráért .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 2746

Azzal a foghíjjal még sokáig elment volna - szovjet gépeknél egy fog ide vagy oda nem számít. Láttam már durvább állapotú, de tökéletesen működő lánckereket.

Egyébként tudomásom szerint a 12-eseknél már nem 13 hanem 14 fogú a kis lánckerék.

A sebváltó bovden rögzítése csodálatos. Én ezzel nem mertem volna kimenni az utcára - s ki tudja, mióta így használták!

Előzmény: puckandúr (2744)
darusferi Creative Commons License 2021.01.23 0 0 2745

Erőt !  Egészséget ! puckandur !

 

  Ilyen  bovdenvéget még nem láttam , Ezzel a fogaskerék el nem  te vagy az első hogy nem találod  .

 Van hogy keresek valamit , tudom hogy van de ugy el raktam hogy utána nem győzöm keresni 

A benzintartájly tisztitása nagyon tetszik én is bele kezdek nem sokára .

Jó látni ahogy meg mented Szásenkát 

 

   Igy tovább a Lenini úton !

  

 

 

 

 

puckandúr Creative Commons License 2021.01.23 0 0 2744

Erőt, egészséget!

 

Tyű, Elvtársak ma nem mindennapi meglepi várt. Jobb oldali nagytakarítás közben vettem észre, hogy Szásenka (f)első fogsora hiányos. Így nem lehet nagyokat harapdálni az életbe és a láncba. Bosszant, hogy itt a laptop mellett évekig porosodott egy 13 fogú első lánckerék és most marhára nem találom. Ezért csúszik a projekt, mert be kell szerezni.

 

Meglehetősen szovjet megoldás a bovden végének visszahurkolása is. Mint ha nagynéném horgolta volna unalmas estéjén...

 

Nagyon remélem, hogy a lánc eredeti. Az is meg volt merevedve, mint a fagyott egér. Kémiai és mechanikai tisztítás után most gázolajos váltóolajos fürdőben pihen. SPA rulez. Persze biztos okosabb megoldás lett volna pár ezer Forintért új láncot venni és nem szenvedni.

 

Még a mankó ázik. Na a középtámasz olyan vastag volt, mint ha ötmázsás bringát kellene tartania. Truyti levakarás után kezd hasonlítani a gyári vastagsághoz. :)

 

  

puckandúr Creative Commons License 2021.01.16 0 0 2743

Pár napja tartozom egy képpel. Szásenka (R12) tank belső képe.

 

Hát, nem nagy dicsőség. Lúgos tisztítás, mechanikai rozsdamentesítés és változó savas befejező kezelés után egész szépen nézett ki. De vettem a bátorságot és dolgotam pár éjszakát. Nappal pedig,a amíg álmodoztam, a légkör megtette hatását. Most így néz ki a tank vissza rozsdásodva:

 

 

A gerinc már majdnem makulátlan volt. De ez árulkodik a tankolási szokásokról is.

Három napja elégedett voltam. Most nem. Más méretű mechanikai elemekkel fogok utánajárni a hibának. Majd ezt követően gyorsan tankolni és bekeverni az olajat, hogy oxigén véletlenül se férjen a védendő felülethez.

 

(Azért nagy baj nincs. Amit innen kitakarítottam, az megér egy mesét. Még most is a füvön hever...)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 2742

Ott van az akkupack. A tank alatt meg a vezérlő elektronika. A hátsó kerék agymotoros.

Előzmény: puckandúr (2741)
puckandúr Creative Commons License 2021.01.16 0 0 2741

A fehér műanyag takarásában mi van a kanóckergetőbringában?

Előzmény: vermestibi2 (2740)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 2740

Találtam egy érdekes képet.

A Verhovetta és egy elektromos Babetta. A végsebessége kb. ugyanannyi volt a kettőnek, gyorsuláskor otthagyott a villanybicaj. Az enyémen még 207-es henger volt, azóta 210-es hengerre cseréltem, így most kb. ugyanannyit tud a két gép.

puckandúr Creative Commons License 2021.01.16 0 0 2739

Valami hasonlót mertem volna tippelni, hogy kis benzines áramfejlesztő, v kasza, fűnyíró esélyes.

Előzmény: Verho4 (2738)
Verho4 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 2738

Udv Puckandur! Ugy latom h egy funyiro gyertya,es egy ngk gyertyad van, ezek eleg magas hofoku gyertyak! En brisk n15y hasznalok 55os hezaggal!

puckandúr Creative Commons License 2021.01.13 0 0 2737

Marha hideg van kint. Ennek ellenére Szásenka tankját megpróbálom negyven évvel megfiatalítani. Eddig jól haladunk.

Volt Erős lúgos tisztítás, mechanikai gyötrelem és most váltakozó összetételű savban ázik.

 

Amikor elhoztam Borsodból, első pöccre indult. Most minden porcikáját megvizsgálva és gyógyítva a gyertyát is kivettem. Szerintem ez amúgy is alap. Erősen meglepődtem. Az M14x1,25 gyertyamenet ekkor általános volt. De szerintem ez a gyertya, amit a képen is mutatok, nagyon rövid menetű. Ha a porcelán rövid, csak jobban melegszik a gyertya, ezért melegebben jobban tisztul. De Rigáéknál ilyen volt a gyári is? Mellette egy másik azonos menetű, de hosszabb gyertya van.

 

Mit használtok saját motorotokban?

 

      

 

Holnap megmutatom a tank belsejét. Nekem is szerencsejáték az eredmény. De nagyon bízok az eredményben. Most nem próbálok felépíteni semmilyen felületet. Csak menteni...

puckandúr Creative Commons License 2021.01.13 0 0 2736

Abszolút mentehetlen? Kis vasfelhordással, cinkeléssel?

Előzmény: dandy30 (2722)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.13 0 0 2735

Nem haladok a motorokkal, múlt héten nem volt időm, most meg már túl hideg is van/lesz hozzá egy ideig.

Előzmény: darusferi (2734)
darusferi Creative Commons License 2021.01.12 0 0 2734

Üdv Tibi !

Jó az a kék szin a Kárpátin . azt a kulcs relytéjt nem gondoltam volna . 

Tibi a 16 on a sztendert sijerült össze hozni ?

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 2733

Itt egy újabb videó Oleg barátunktól, melyben fény derül (a videó vége felé) a Verhovina/Kárpáti ülészár rejtélyére.

https://www.youtube.com/watch?v=qS7LjpY2fvQ

darusferi Creative Commons License 2021.01.11 0 0 2732

 

Üdv  Vermestibi !

Igen amilyen megoldást nálad láttam  tökéletes  , már ha el is térek  az eredetitől a felfogatással  de legalább cserébe lehet egy szép krómos kormány .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 2731

Sajnos ez ilyen, a képekről nem derül ki a méret, rendelsz egyet aztán vagy jó lesz vagy nem.

Talán még az is egy megoldás, hogy nem az eredeti helyére szereled fel a kormányt rögzítő bilincseket, hanem egyel arrébb, ahol a villa tetejét rögzíti a két csavar a villához. Tehát úgy, ahogy a most készülő Riga 4-esen láttad. Ilyenkor kell egy távtartó anya a bilincsek alá, mert a kormány beleütközik a villaszárak végét rögzítő csavarokba.

Előzmény: darusferi (2730)
darusferi Creative Commons License 2021.01.10 0 0 2730

 

Üdv Vermestibi !

Megjött az univerzális kormány ,az elképzelésemnek nem a leg megfelelőbb ,  a krómozása  az szép ,  van rajta két kb  4 es  furat  de olyan helyen van hogy ezt a markolatok ugyis eltakarnák , pl : a Verhovina 3 as kormányával összehasonlitva  a magasság is nagyjából azonos , a szélességben pár cm el több ,  a amit le lehet vágni , viszont ami gond hogy a középen lévő egyenes szakasz rövidebb ,  és igy a teleszkópvillák tetején lévő bilincsek egymás közötti távolsága kevésnek bizonyul  , igaz hogy nem sok ,  mindössze  1 - 2 cm az eltérés de sajnos  az van , használni esetleg ugy lehetne rögzíteni mint a 16 os ok megoldása  , csak hát az már l nem eredeti  .

Marcellvs Creative Commons License 2021.01.10 0 0 2729

Király, meg is próbálom, mert Komár is van itthon. 😂

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.01.10 0 0 2728

Rometet szoktam venni. Az jo. 

Előzmény: Marcellvs (2727)
Marcellvs Creative Commons License 2021.01.10 0 0 2727

Üdv! Gázbowden témában érdeklődnék. Az utángyári Bowden amit lehet kapni mindenhol az rövid. Működni működik, csak nem lehet lefogatni a markolatot, mert nem tudom a horonyig elforgatni. Ti mit használtok? Melyik más motoré lehetne esetleg jó hozzá? Vagy esetleg a gyári méreteket tudja valaki? Akkor le tudnám gyártatni. 

dandy30 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2726

Persze,a 19es kerék is 32 küllős. Nem volt más küllőszámú Riga vagy Verhovina agy

Előzmény: darusferi (2725)
darusferi Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2725

Udv Dandy 30 !

 

Igy mar tenyleg sok erte , hasonlokeppen jartam en is tavaly a Riga 22 vel , ugyanigy nagy veteranos alitotta hogy uzemkepesen lett le teve , es valojaban egy rakas ,ne. mondjam mi ,volt az egesz a blokjabol meg minden ment a kukaba. 

Gondolom neked a kerek 32 kullos .

darusferi Creative Commons License 2021.01.07 0 0 2724

Udv vermestibi !

Nekem is van ilyen kerek amit  le festettek , kar hogy regebben  minthogy megfeleloen tisztan tartottak volna es a kezdodo rozsdat le takaritottak volna , a helyett egyszerubnek lattak le festeni , sajnos .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!