Kedves barátaim,
Csak nemrég találtam meg ezt a topicot, nagy kár lenne, ha éppen most múlna ki!
Még nem sikerült minden előzményt átolvasnom, remélem senkit nem ismétlek fölöslegesen, de két régi-régi témához szeretnék egy kis adalékkal hozzájárulni. - Ha még emlékeztek rá!
1. Looping helikopterrel
A Kék villám c. film valóban nem mérvadó, de az NBC Superchannel műholdas adóról sikerült annakidején fölvennem egy órás összefoglalót az 1993-as Farnborough-i bemutatóról. Egy helikopter többször is repült loopingot, ha némileg másképpen is, mint a repülők általában. Szinte helyből dobta magát hanyatt :-)) (A speaker "back flip"-ként beszélt róla). A jelenetet belülről is filmezték.
2. Tolatás önerőből
Ugyanezen a bemutatón egy C 130-as nagyon röviden szállt le, kirakott egy deszant-csapatot terepjáróstul, majd - hogy ne veszítsen időt a taxizással - csak visszatolatott egy keveset, és ugyanazon a futópályán felszállt. Az egész nem tartott tovább, mint nekem leírni.
Ha valakit érdekel, szívesen csinálnék az említett részletekből mpeg videót, csak az a kérdés, hogy hová lehet feltenni ilyen méretű fájlokat "közszemlére"?
Off on:
Pedig a VII. keruleti Csikago nem onnan kapta a nevet, hogy koszos es szornyu. A kornyek a szazad elejen olyan tempoban nott ki a foldbol, amire azt mondtak a pestiek, hogy csak Chicago novekedesehez merheto.
Off off
Bocs, Csokis
Néhány napja sikerült egy B-777 gépen utaznom, mégpedig az Air France első osztályán Párizs-Peking vonalon.
Ami érdekes volt nekem, hogy mögöttünk volt a business, kb. ugyanolyan kiváltságokkal, de előttünk is volt még egy osztályon felüli osztály még jobb székekkel, amiket teljesen vízszintes helyzetbe lehetett vinni és külön elválasztó fal volt az ő soraik között.
Személyes LCD szórakoztató centrum a jobb karfában, kihajható nagy tálca a bal karfában, elektromotoros szék, lábtámla és sok nagyorrú francia jellemezte az első osztályt.
Kaptam egy Malév hírlevelet, miszerint a B-737-eseken átalakítják az üléseket, komfortosabbak és állíthatóak lesznek, valamint megújul a kajaválaszték is. Hm.
Az ATR-ek érkezését egyre gyakrabban hallom, ezzel kapcsolatban felmerül a kérdés bennem: ugyebár a Fokkerek azért nem váltak be, mert kevés cargót cipelnek, az utasforgalom meg önmagában nem kifizetődő.
Akkor ezen a jóval kevesebb cargót elbíró ATR-ek mit változtatnak? Ráadásul zajosabbak is.
Felhomályosítana valaki?
Az amcsik tényleg nem értik a csikágót. Egyszer egy franciatanár - persze Párizs mindenekfelett - kifejtette az órán abbéli véleményét, hogy Budapest olyan, mint egy zsebkendő. Kicsi, koszos és mindig tele van.
Innentől másik tanárhoz jártam.
Sajnálattal értesítek mindenkit, hogy a BME-vel már nincs jogi kapcsolatom ezért az ottani e-mail címem nem él. Ami mostanában működik : papv@mail.aeroplex.com
zolibá: jó ez a Kocsedó-s lenevezés. erről az jut az eszembe, hogy amikor nemrég Bpesten járt egy amcsi és megmutattuk neki a mi kis Csikágónkat, marhára megsértődött és azt mondta Chikago most már tök tiszta és rendes, és nem kéne ehhez hasonlítani.
Újlaki: Ez a szerzői jogi kérdés érdekes valóban. Azt nem is mondtam, hogy melyik légitársaság konfigurációját mutatják az ábrák. :-))))
Csak úgy TU-154.
Ha valakinek van jogtiszta klassz fotója a műszerfalról, azt is megoldhatjuk, hogy ahhoz fűzünk magyarázatokat.
lborli: Mivel más egyenlőre nem is reagált a , elmondom a dolgot Ferihegy-Kocsedóról.
Kb. arrafelé, amerre most a "KOCSEDÓ" buszmegálló van, állott egy épület szolgálati lakásokkal. Ez úton volt biztosítva a reptér készenléti szolgálata. A lakások komfort nélküliek, folyosói WC-s darabok voltak. Történt, hogy a Távol-Keleten háborúk törtek ki, melyekről a szocialista országokban az internacionalizmus nevében sokat tudósítottak. A tudósítások megemlítették Kocsedót, mint egy embertelen körülményeket biztosító tábor (hadifogoly tábor?) helyét. Ennek következtében az uralkodó viszonyok miatt a szolgálati lakásokat tartalmazó épületet "KOCSEDÓ" névre keresztelték a helybéliek. Innen az elnevezés.
Én persze még ekkor nem igen éltem és elmondásból ismerem a történetet. Ha valaki pontosítani tudja, hogy melyik országban van az eredeti Kocsedo, vagy az itteni épület további sorsát ismeri, szívesen meghallgatnám.
zolibá:
Kevered ugyan a filmeket, de nem baj egyforma blődli mind (amikből részeket soroltál fel).
Te, buta Elizabeth
te olyan buta vagy, hogy felfelé sikítasz a hullámvasúton... (bocs, ezt nem én mondom, hanem Laár Andris a KFT-ből), mit fogsz csinálni azon, amelyik át if fordul (looping, oroszul tudóknak Nyesztyerov-bukfenc) (ezt már én tettem hozzá)?
Na, ez nagyon hülye duma volt, vigasztalásul egy mechás kolléga emilje (ő vince néven van jelen a topicban, és valahol Ferihegyen nyomul az ACE-nél), hátha hajlandó segíteni:
mailto:pv003@ural2.hszk.bme.hu
zolibá, a képek megjöttek, bár csk másodszorra sikerült letöltenem a levelet.
Hogyan kellene felrakni? Ha kicsinyítem,nem látszik semmi; ha meghagyom, nem fér ki.
Lehet, hogy kéne pár nagyon jó műszerfal.fotó, és oda átírkálni a magyarázatoakt? Vagy talán így is indult a kérés?
Még egy: az én időmben nagyon szigorúan vették a titoktartási dolgokat; egy szakcikkben nem írhattam le, hogy "A Tu-154 repülőgép akármije", hanem azt kellett címnek adni, hogy "A MALÉV korszerű repülőgépeinek akármije". Most mi a helyzet?
Egyébként ma már jobban izgatnak a szerzői jogi kérdések. Nem szólhat-e bele valaki, ha ez az anyag felkerül?
Na igen, az F117. A "Haláli fegyver" c. Halálos fegyver (Mel Gibson) paródiában van egy jelenet, amikor belépnek a lakókocsiba és egy tágas palotabelsőben találják magukat. Ugyanez az effekt, csak paródia nélkül, amikor az F117-ben kb. az An-2 mintájára ücsörögnek egymással szemben vagy húszan a kommandósok... :-(
Arra a filre emlekeztek, amikor a jo kis Steven Seagal & Kurt Russel filmre, Tuzparancs (Executive deceison)... Egy berhelt f117-rol atmaszott egy csapat egy B747-re egy folyoson?
Ebben is volt egy-ket bakloves, pl kivulrol 747-200 a gep, de a pilotafulke 400-as...
A lopakodonak nincs utanaegetoje, es nem is bir gyorsabban menni egy Jumbonal...
Ezeket magamtol nem vettem volna eszre, imdb segitett, de kulonben is santitott nehany dolog...
Egyébként utalnék a Kommandó c. műalkotásra is. Amikor Swarci a DC-10-es első futóműnyílásából ugrik ki úgy a 100-500 méter magasság-tartományból egy pocsolyába, majd 10 másodpercig azért fogja az oldalát. Utána már nem ér rá ezzel törődni, mert szét kell lődöznie egy kisebb hadsereget is.
Ja, közben a gépen senki sem keresi.
ilyenkor örülök, hogy "csak" utas vagyok...
Felőlem mehet az ötös is.
Budaörs sajna igaznak tűnik. Túl sok arrafele a talajtúrás. A múlt évvégi Aeromagazinban is van egy hasonló tartalmú cikk. Túl jó helyen fekszik az a telek.
Az Airbus 3XX-xel kapcsolatban többféle gond is felmerül, pl. a gép szélessége miatti problémák a mai reptereken (sok helyen egyszerűen nem fér el a termináloknál). Vagy pl. az utasbeszállítás lassabban tart a jelenlegi lehetőségekkel.
Art-hur:
A Memphis Belle szerintem is jó film. Annyit azért pontosítanék, hogy B-17-es a gép.
A TOP GUN elég nyálas történet (nem árt törölközőt tenni a képernyő alá), de a repülési jelenetek szépek benne.
Az AIRPORT filmek jó nagy limonádék. A DIE HARD 2 szintén szép mese a repülőgépről felfedezhetetlen, alacsonyabbra hozott siklópálya jellel. :-))) (Mi a fenének van a rádiómagasságmérő a gépen?) A könnyedén nyíló B747 tüzelőanyag leeresztő nyílás is jó. De azért ez, ha a repüléssel kapcsolatos hibákat nem nézem, egész élvezhető film.
A legnagyobb marhaság, amit eddig láttam, az az 502-ES UTAS (?) volt. A sötétbőrű repbizonsági szakember egyedül megbirkózik a fedélzeten található, jól felfegyverzett kb. 10 rossz fiúval és lánnyal. A legmókásabb, amikor a gépre úgy jut fel, hogy felszállás közben az orrfutóra felkapaszkodik és egy szerelőnyíláson keresztül bejut a törzs hermetizált részében található elektronikus műszerrekeszhez. Mindeközben nem préseli össze a 210 atm (3000 psi) hiraulika nyomással behúzott orrfutó és a gép kihermetizálódását sem veszi észre senki. Szóval kacaj. :-)))))
A KATASZRÓFA FÖLDÖN, ÉGEN (eredeti cím: EKIPÁZS) című szovjet remekművet már korábban kielemeztük.
Annak vannak jó és gyenge elemei is.
fakezu: Köszönöm.
Fóka: Ez a "mehányik" sztori tényleg jó. Végül is, akkor még nem létezett FADEC (Full Authority Digital Engine Control = Teljes körű digitális hajtómű szabályozás/vezérlés) ezért nem sok IC-t láthatott a fiú. :-))))
Újlaki: Ha minden igaz, sikerült "teleportálnom" a képeket. A magyarázó szöveget megcsináljam?
Mindenki: A "KOCSEDÓ" találós kérdésemre nem válaszol senki?
Némi kihagyás után most futottam át az elmúlt két hét termését. Amit a Budaörsi reptérről olvastam, az döbbenetes. Abszurd. Remélem elsietett áprilisi tréfa.
Egy apróság: pénteken este jöttem haza Londonból, az útlevélkezelés előtt egy külföldi család a vízumát intézte. Az egyik gyerek, kb. hároméves lehetett, elesett, beverte a fejét és rosszul lett. Az útlevélkezelő fürgén kiugrott a ketrecéből, és nagyon korrektül, udvariasan megkérdezte, hogy mit segíthet, hívjon-e orvost. Aztán intézkedett. Ilyen is van.
És akkor most valami, ami nagyon közel áll a topic tárgyához: a múlt vasárnap voltam valahol. Angliában. D-vel kezdődik, d-re végződik. Cambridge-ből ingyen busz visz ki. Sok szép madár. A helyesen megfejtők között pár napon belül linkeket sorsolunk ki. Ha minden jól megy.
Háj Lájza! Gépészek és számítógép? Mégis, mit gondoltál?
Neked, mint szorgalmas Újlaki-olvasónak, biztosan ismerős lesz a történet, egy éve vagy mikor megírtam: Még a hőskor vége felé történt, reggel nyolctól délig dolgoztam a 8080-as, duál floppys mikrogépen, már éppen készültem menteni és indulni ebédelni, amikor egyetlen másodpercre leállt minden, a ventilátorok kezdtek lepörögni, majd újra felbúgtak. Persze, ez elég volt a gépnek, hogy újraindítsa magát. Majdnem üvöltve rohantam ki a folyosóra, ahol az elektromos elosztószekrény előtt egy bűntudatos gépészmérnök állt (a nevét nem árulom el, csk azt, hogy ő nem László, hanem György). Az arckifejezésemből már rájött, hogy valami nagyon nagy hibát követett el. Kiderült, hogy sorban le- és visszakapcsolta az - egyébként minden előírás és józan ész ellenében - jelölés nélküli automata biztosítókat, mert meg akarta tréfálni a barátját valamelyik szobában.
Csak félnapi munkám veszett kárba. Akkor tanultam meg, hogy a gépészmérnököket pedig nem szabad villanyvezeték közelébe engedni: ön- és közveszélyesek, és gépészmérnöktől függetlenül minden negyedik-ötödik mondat után menteni kell.
Azóta azért változott a helyzet. Most már elég régóta Wordot használok, ezért minden második-harmadik mondat után mentek.
Mai legnagyobb repülős élményem: Csináltam nyolc iskolakört, és mind a nyolcszor nem rontottam el! Pedig általában repülés közben csak három dolog nem szokott stimmelni, a sebesség, a magasság, és az irány..... Személyi sérülés nem történt, néhány hónap kihagyás után lassan ismét reszkethetnek a levegő útjain :) Repülni pedig csodálatos !
Lap, lap, lap,
Levelezőlap,
Rá van írva nagy betűkkel,
Hogy te ...* vagy!
(*: tetszés szerinti becsmérlő jelző)
A rigmus valamiért eszembe jutott, de közlendőmhöz nincs semmi köze. A lapkészítés egyáltalán nem titkos, és mivel mindenkit érint(het) akinek van web-oldala és azon legalább egy kép, inkább itt:
El kell nézni a http://www.levlap.com/partners/single.shtml címre, ott minden le van írva. Gyakorlatilag a kép a te oldaladon van, de ha a látogató rákattint magára a képre, a gombra vagy a linkre**, akkor az én levlap-szerveremen keresztül el tudja küldeni a képet. Új oldal nyílik, úgy hogy visszakapod a látogatót, és a címzettnek is több linken keresztül a te oldalad címe van felkínálva a válaszhoz. Tulajdonképpen alig venni észre, hogy egy másik web-oldal csinálja a küldést.
(**: nem kívánt törlendő)
Mellékszolgáltatás, hogy esetleg én is felteszem pár képedet, és azoktól linkelek a te oldaladra, hogy ott van a többi. Fontos, hogy szólj, hogy hol vannak a képek, mert egy kis reteszt ki kell nyitnom, hogy működjön a dolog.
Zoliba,
S.O.S.! Hat nincs itt egy mehas, aki megszanna engem? Csak a radiosok tudnak szamitogepet hasznalni??? Nagyon kellene az a segitseg, mert attol tartok, kiherel az ugyfel, ha nem leszek kesz!!
valaki tudja, hogy a májusi kecskeméti repülőnapon milyen gépek várhatók biztosan.
Olvastam, hogy jön A Patrouille de France, a Frecce Tricolori :)) remélem jól írtam az olasz csapatot.
Szóval igaz, hogy jönnek ? Az király lenne, meg ha Szu-22-es és Szu-27-es is lesz.