Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15394
Hú, nem is tudtam, hogy kerékpárral is teljesíthető!
Előzmény: Lud (15393)
Lud Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15393
Ha már ennyire bicajos a hangulat ...

PMP 3.szakasz részlet Őrbottyán-Vácrátót-Sződ-Csörög

Hosszú kihagyás után ismét PMP. Kánikulai napok, meteo szerint az utolsó, gondolom befoltozom a már háromszor meglátogatott szakaszt. Az Őrbottyán-Vácrátót és a Sződ-Csörög rész hiányzik. Őbottyán vasútállomástól indulok. Sajnálattal veszem tudomásul hogy a GPS-emen a Magas-Tátra térképe szerepel, ezzel aligha megyek sokra, de van papír is szerencsére. A P+ jelzésű főúton haladva a vasút utáni harmadik utca balra a Vak Bottyán, és egyben a piros is. Ezen ismét keresztezni kell a vasutat, majd a házak végénél balos a forduló. Itt kis emelkedőnek tekerek, elbambulom a jobbra kanyarodást és belefutok a Z jelzésbe. Korrigálok és az erdei úton folytatom. Frankón be van nőve, pókhálókat nonstop kapargálom az arcomról, négy potyautas fel is kéredzkedik a kormányra. 600 méter egyenes után jobbra, újabb 100m után balra. Újabb 670m aztán megint jobbra. Jelek, szalagok irányítanak. 300m után ívben balra megint majd itt sikerül megint elkolbászolnom és egy valódi úttól 250m-re északra párhuzamos jól járható úton folytatom. Gyanúsan nincs semmi jel, de legalább jó a pálya. Vácrátótnál meglelem hol is csatlakozik be a jelzés, vissza is bicajozok a földúton egy darabig amíg egyszer csak nehezen járható, nagyon nehezen járható és a miafrancotakarokitt kategóriákba alakul át a terep. Felmérési misszió ide vagy oda, az embermagasságú gazban megrogyok, Felazso úgyis járt már erre GPS-szel én meg külünben is nagypistáztam. Vissza Vácrátótra, a főúttal párhuzamos járdán visz a jelzés, ami aztán az Arborétum előtt kanyarodik balra. Erre nemrég jártam gyalog, de ismétlek bicajjal és nem hiába! A meglehetősen sok találgatást kiváltó jelzéseket újrafestették a Piros ezúttal nem szakad meg a botanikus kert határában és folytatódik P+ formájában, hanem fut tovább. És itt jön a vezércsel: 900 méterrel a kerítés után az alig felismerhető Tece patakot keresztezve egyértelműen befordul ÉNY-nak. 750m után ismét DNY az irány. Örülhetnék is ha nem kaptam volna egy akáctüskétől defektet. Tolom a bringát és az ismert kereszteződésnél elérem a régi jelzésekkel festett jobbra kanyarodó utat. Újabb 1,1km egyenes és a keresztnél jobbra Sződ felé. A faluban kunyerálok pumpát de úgy tűnik komolyabb a gond. Boltban egy sződligeti bicajjavítót javasolnak. Nesze nekem múltkor volt viccelődés, hogy összekevertem Sződöt Sződligettel, hát itt jöhet a vezeklés. Bepróbálkozom egy autószerelőnél aki láthatóan zokon veszi hogy újságolvasás közben zavarom. Csörög 2,4km (+ bizonytalan tömegközlekedés Őrbottyánig), Sződliget kb. 4. Mégis ez utóbbi mellett döntök. Hülye látvány ahogy a csomagtartón ülve részeg módjára imbolygok az aszfalton, de hatásosnak bizonyul. Sződligeten a templom mellett van a bicajszervíz, a tulaj jó fazon, dumálunk hegymászásról bicajozásról, majd az újjászületett paripával ismét Sződ, és az aszfalton végig Csörög. Önkorinál felveszem a “repipólóm” mégse meztelenkedjek a hivatalban és kapok pecsétet. Visszafelé a Váchartyán felé vezető utat választom ami több hullámvasutat rejt de forgalom szempontjából nyugisabb. Ez is meglenne.
Előzmény: Múzsla (15388)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15392
Most számoltam össze, eddig 222 településen voltam az ország körüli kerékpártúrám során. :-)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15391
Létezik olyan mozgalom is, hogy Két keréken Békés megyében. Nem láttam a kiírást, de amikor Romániából jövet a lőkösházi vasútállomáson pecsétet kértem a pénztárostól, meglepetésemre MÁV-bélyegző helyett ilyet adott. Szép pecsét. :-)
Előzmény: Múzsla (15388)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15390
Bocs, ezt a topicot nem folyamatosan olvasom, szóval mi az a BIG?
Előzmény: Múzsla (15388)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15389

Hörpölin, Zete!

 

Nagyon szépen köszönöm a tanácsokat és a biztatást, az előbbiek közül igyekszem mindegyiket - lehetőségeim szerint - betartani.

A vonattal utazás Sárvárra és Sümegre nagyon jó tipp volt, mindkét alkalommal cirka plusz háromnegyed órám lesz a táv teljesítésére. Bevallom, a Jánosháza felé történő hazajutást kihagytam az utazási lehetőségek közül.

Múzsla Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15388

Gratulálok!

 

Örülök, hogy egyre többen pattannak fel a bringára is jelvényszerző ügyben. (A BIG mozgalomnak is már hét magyar tagja van.)

 

A garbolcihoz hasonló bélyegzővel nem találkoztam az említett mozgalmon belül (pedig már bejártam), igaz nem is kerestem ilyet. Egyetlen egy esetben volt olyan, hogy egy bizonyos bélyegzővel voltam hajlandó csak pecsételni és ez Hollókőn volt, a fafaragóé. Azt még anno a "Másfél millió..." -ban láttam és nagyon megtetszett.

 

A Csereháti piros is nagy buli lesz bicajjal. Mi egy nap alatt csináltuk, de még egyszer nem vállalnám így. Még jó, hogy június vége volt, mert éppen hogy beértünk világosban.

 

 

 

Hátszelet!

Előzmény: Törölt nick (15381)
Zete Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15387

"Bp-ről, tömegközlekedéssel történő oda- és visszautazással, két egynapos túrával bele szabad vágni a Hosszúpereszteg - Sárvár, ill. a Hosszúpereszteg - Sümeg szakasz bejárásába?"

 

Szerintem nyugodtan. Én is majdnem így csináltam :-) és korrektül sikerült. De a túrák iránya fordított volt:

1) Sümeg - HP.

2) Sárvár - HP.

 

Így BP-ről a logisztika simán ment: kora reggel vonattal Sárvárra ill. Sümegre, majd mindkétszer HP-ről busszal Jánosházára. Onnan vonattal egy átszállással vissza BP-re.

 

Nézted ezt a lehetőséget is?

Előzmény: Tavaszi Széll (15373)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15386
Erre azért nem vennék mérget, hogy legközelebb is így lesz, elég nagy a randomfaktor a szerelvények összeállításában. Tegnap pl. Fabonyban megkérdeztem a pénztárost, hogy lesz-e kerékpáros kocsi a pesti gyorson, és határozottan azt mondta, hogy nem, vonat eleje vagy vége. Úgy készültem, de azért szerencsére figyeltem, és épp időben láttam meg a vonat közepén a kerékpáros peront, hogy odaérjek.
Előzmény: Törölt nick (15384)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15385

Portyázások Magyarország Jellemző Földrajzi Pontjaira/keleti pont/

 

Kb. 1 hónapja kerestük fel Sétálós bácsival. Az oszlop a füzetben leírtak szerint található meg. A lényeg amiért írtam, hogy Garbolcon a polgármesteri hivatalban a mozgalom emblémájával ellátott bélyegzővel pecsételhettüknk.

 

Kérdés: Másik pontnál talált valaki ilyesmi bélyegzőt?

Törölt nick Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15384
Az utolsó előtti kocsi egyik fele a kerékpár szállító. Arra figyeljetek, hogy az ajtócsak belülről nyitható tehát valakinek fel kell szállnia kinyitni. 3 db kerékpárt lehet felakasztani a többit csak letámasztani lehet. A Bodó-réti sátrazást mindenképp ajánlom.
Előzmény: nagypapi (15383)
nagypapi Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15383

Kösz a leírást, nagyon jókor jött, még augusztusban tervezem én is a BAZ kerékpárostúra folytatását - már a Rossmannos (bianco!!) vonatjegy is megvan hozzá!

 

Egy gyors kérdés:

Simán lehetett a Rákóczin biciklit szállítani? Úgy értem volt-e külön kerékpáros szakasz a vonaton, vagy a legelső és leghátsó peronon lehetett csak szállítani?  

Előzmény: Törölt nick (15381)
szucsati Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15382
Nekem sajna csak hétvégét jók, ha jók. Az általad írt időszakban szinte csak aug. 13. Ha jó... Ha eldöntöd mikor mész és hova, írd meg, s meglátom tudok-e csatlakozni. Ennyit tudok "segíteni".
Előzmény: vetítő (15348)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15381

B.-A.-Z. Megye Kerékpáros Turistája

 

Most következhetett a második befejező szakasz a Forró-Encs-Szerencs.

 

Vonattal jutottam ki Forró-Encs-re. A Rákóczit választottam mert az Közvetlen volt Füzesabony és Forró-Encs között.

 

Leszálltam a vonatról és nyeregbe pattantam. Irány Gibárt. Furcsa érzés volt, hogy Encs és Gibárt között kerékpárúton szelhetem a kilómétereket. Az OKT-hez képest jóval gyorsabban telik a szakasz. Közben láttam ezeket a görbe jeleket, de nem tulajdonítottam különösebb figyelmet neki. Majd amikor már a 6.-7. ilyen jelet láttam elgondolkoztam. Abaújkérig velem jött a jelzés. Abaújkér központja rendezett, még szökőkút is van. Itt felkerestem a román kori templomot. A templomot sajnos nem tudtam megtekinteni belülről, mert nem találtam semmit, ami utalna arra, hogy hol lehet a gondnok. Tovább kerekezve elértem az Aranyospuszta feletti elágazóba. Ezt a momentumot azért emelem ki, mert ide még visszatérek, csak előtte egy 100km-es hurkot kell megcsinálni a Zemplénben. Boldogkőújfalun felkerestem a Kőtengert,majd Boldogkőváralján a várat tekintettem meg. Sajnos a Szfinx nem látogatható pedig az érdekelt volna  a legjobban. A várból lefele egyéni sebesség rekordot elérve(58km/h) gurultam. Irány észak. Vizsolyon épp hogy csak odaértem zárás előtt(ebéd szünet) és csak bélyegezni tudtam a román kori templomban. Az vigasztal, hogy láttam azért belülről is. A templom kívül-belül gyönyörű. Irány Vilmány onnan Göncruszka. Rengeteg kerékpárossal találkoztam útközben. Göncruszkán a román kori református templom megtekintése következett. Gyönyörű templom, ennek ellenére alig látogatott. A gondnok hölgy ingyen adott egy TKM füzetet is. Göncön a Huszita házat tekintettem meg. Mindenkinek ajánlom, aki erre jár térjen be ide, érdemes. Telkibányán a postán pecsételtem, innen irány Kéked, ahonnan egy hosszú emelkedőt legyűrve érkeztem meg Bodó-rétre. Útközben egy idős bácsival találkoztam, aki épp akkor teljesítette az Országos Kéktúrát. Ez úton is gratulálok neki.

 

Bodó-rét:

 

A Portyázások Magyarország Jellemző Földrajzi pontjaira túramozgalom miatt tekertem fel ide. Pontosabban László-tanya volt a cél, de itt mondták, hogy az már magánterület régóta. De mondták, hogy náluk van még a László-tanya feliratú OKT bélyegző is. Ezt kiválónak találtam. Az udvaron megengedték, hogy sátrazzak, lavórban még vizet is adtak tisztálodni. A Büfé meglepően olcsó. Az üditő 25Ft/dl, a gulyásleves 450Ft, a sztrapacska vagy a derelye pedig 600 Ft. Másnap reggel 1 kancsó teával kedveskedtek nagyon jól esett. Innen 15 perc alatt elértem Hollóházát, ahol megnéztem a Kéktúra emlékművet és az északi pont oszlopát is.

 

A mai nap eseménymentes volt. A terv az Abaújszántóig való eljutás volt. Széphalomon a Kazinczy Emlékmúzeumot, Sátoraljaújhelyen a Kazinczy Múzeumot néztem meg. Sárospatakig elvben kerékpárúton mentem volna, a gyakorlatban a középső 1/3-ad hiányzott. Sárospatakon a várban a Vörös Tornyot tekintettem meg. Ingyenes volt a belépő. Bodrogolaszin újabb román kori templomot tekintettem meg. A templomba kb. 20 hívő jár a misékre, mivel ebben a kis faluban 3 templom is van. Olaszliszka-Tolcsva vá.-n bélyegzés. Tolcsva-Erdőbénye útvonalon át jutottam az Aranyos-völgybe. Gyönyörű völgy és az én irányomba lejtett. Nagyon kellemes volt. És megérkeztem abba az elágazásba, ahol a hurok befejeződött. Még  körre már nem vállalkoztam :D Abaújszántóra du. 4körül érkeztem, így bővben volt idő még eljutni Szerencsre. Tállya-Golop-Monok útonalon át este7-re megérkeztem Szerencs vá.-ra, és beütöttem az utolsó bélyegzőt a füzetbe.

 

Szummázva: Dícséret a  túramozgalom szervezőinek, mert rengeteg látnivalót keres fel, és tényleg a lehető legkisebb forgalmú utakon biciklizhettem, ezzel is növelve a biztonság érzetét az embernek. Így könnyebben tud az ember a tájra figyelni. Első kerékpáros túramozgalmam így teljeítve. Jövő hétre a Csereháti Pirost tervezem. Teljesen megtetszett nekem BAZ megye.

hörpölin Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15380

Természetesen meg lehet csinálni mindkettőt, bizonyos feltételekkel:

 

1. Hosszúpereszteg - Sümeg:

 

1.1 Nem szabad engedni a kísértésnek és megállni a Szajki-tónál a büféknél és fürödni a tóban! A kísértő látvány (bikinis lányok, stb) és hanghatások (csobbanások, nevetés, stb) és illathatások (sülő kolbászok, pizzák és egyéb frissensültek) ellen védőeszközök viselete kötelező! Javallott védőeszközök: fekete szemüveg, füldugó és orrdugó (van ilyen?).

1.2 A hosszú eredi szakasznál a Szajki-tavak Ötvös vá. között jobb minőségű szúnyogra, és egyéb rovarokra hatásos riasztót vigyél, mint mi, mert nekünk sok energiánk ment el a csapkodásra (nekünk Protectünk volt)!

1.3 Az Ötvös vá. utáni Dergecsi erdő után csak aszfalt és jó állapotú földutak lesznek Sümegig. Itt, ha kell, bele is kocoghatsz! Szint = 0.

1.4 Amikor a főút szélén mész Sümegre (kb. 4 km), állj gördeszkára és feszíts ki egy vitorlát, a kamionok menetszele be fog hajtani a városig!

 

2. Hosszúpereszteg - Sárvár

 

2.1 Káldig jó minőségű földutak az erdőkben - mezőkön. Itt jól lehet haladni.

2.2 Káld után a nyiladékokban a Hidegkúti vadászházig figyelj a nyiladékokban a jelzésekre.

2.3 Ha nem vagy elektromos szakember, szigetelő gumikesztyű, vagy szigetelt talpú bakancs szükséges a villanypásztorok ki- és visszaakasztására!

2.4 A hosszú, nyílegyenes erdei aszfaltútra gördeszka, vag görkori használata javallott! :-))

2.5 Gérce után menj egyenesen a Hercseg-hegy tövében a földúton!!

2.6 Sárváron behúnyt szemmel és bedugott fülekkel menj el a strand mellett (a kísértések elkerülése végett (lásd: 1.1)

 

Ha tartod magad a leírtakhoz, sikerrel jársz!

 

 

 

Előzmény: Tavaszi Széll (15373)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15379
De nem a templomban tárolják a bélyegzőt, hanem a családi házban...
Csak lehet h annyira friss volt a bélyegző, hogy a fiú nem is tudott róla. Nekem már első szóra hozta, tudta miről van szó.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (15378)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15378
Roppant érdekes!

sétáLós bácsi Bejárás: 2005.07.26. Rögzítve: 2005.07.29 13:46:02
A műemlék református templom gondnokánál kaptam MTSZ-es bélyegzést: ifj Szabadka Béláné Marika; Táncsics utca 6. A templomtól balra az útelágazásnál; fehér sarki ház. Itt van a kulcs a templomhoz. A bélyegzőhelyre villanyoszlopon ikon figyelmeztet.

Én meg 2005. 07. 30-án voltam Karcsán! A gondnok a fiát küldte templomot nyitni, és bélyegzőről szó sem volt! Sőt talán éppen tőle származott az információ, hogy a pecsétjelet nemrég festették fel a villanyoszlopra, és még nincs bélyegző. :-(( Nincs is pecsétem Karcsáról. A kerékpártúrán ez nem bélyegzési pont, csak az érdekesség kedvéért gyűjtöm pluszban a pecséteket, de egy igai AK-pecsétnek nagyon örltem volna.
Előzmény: Törölt nick (15377)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15377
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (15375)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15376
A RÁkóci-mozgalomról adnál valami bővebb infót?
Előzmény: Güsziológus (15357)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15375
Karcsán még mindig nincs AK-pecsét? Tavaly láttam ott egy pecsételőhely turistajelzést, de azt mondta a helyi erő, hogy most festették fel, és pecsét még nincs hozzá.
Előzmény: Törölt nick (15338)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15374
Úgy tudom, hivatalosan két méter átmérőig áteresz az út alatti műtárgy, afelett alagút.
Olvasva a leírásodat eszembe jutott, hogy jártam tavaly Tarpán, olcsón jót ettem a malommal szemközti fogadóban, és ott fejlesztettem ki azt a módszert, hogy kajálás közben töltetem az akkumulátoraimat (direkt ezért kértem frissensültet). Esteledett, és a Nagy-hegyet ki kellett hagynom, de most elolvasván a leírásodat már nem is bánom.
Tarpán a leírás emleget egy magastetős régi parasztházat mint látnivalót. Kiderült, hogy a fogadó alkalmazottja ott élt kiskorában. :-)

A héten hasonló élményem volt az álmosdi Kölcsey-házban: átjött egy szomszéd néni, és elmesélte, hogy ő abban a házban élt, ott volt a lagzija és ott született a lánya is. Vicces dolgok ezek.
Előzmény: Güsziológus (15333)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15373

Segítséget (vagy inkább bátorítást?) szeretnék kérni!

Bp-ről, tömegközlekedéssel történő oda- és visszautazással, két egynapos túrával bele szabad vágni a Hosszúpereszteg - Sárvár, ill. a Hosszúpereszteg - Sümeg szakasz bejárásába?

Logisztikai tanácsokat is szívesen veszek, én mindkét alkalommal Hosszúperesztegig mennék autóbusszal (érkezés 10 óra 24 perc), és vonattal (utolsó vonat indulása Sárvárról 18 óra 52 perc, Sümegről 18 óra 13 perc) Bp-re. Viszont a teljesítményfüzetben megadott szintidőket kb. 15%-kal csökkentenem kellene, és természetesen kavarognom sem szabad, ill. egy-egy menekülőútvonalat is hagynék (Gércéről, valamint Ötvös vá-ról).

Szóval bele szabad vágnom?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15372
Ó, most látom, közben érkezett egy hihetőbb magyarázat is.
Előzmény: felazso (15320)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15371
Gibárton van egy műemlék vízierőmű, Magyarország második vízierőműve, amely 1903 óta üzemel (ma is). Talán ezt jelzi a hullámvonal? Én úgy emlékszem, tavaly az erőműben kaptam kéktúrás pecsétet, tehát ha még most is ott van, akkor találkoznod kellett vele.
Előzmény: Törölt nick (15317)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.08.03 0 0 15370
Megszereztem az első AK-pecsétemet Álmosdon. Szép új bélyegző. Igaz, kerékpártúrán voltam, de akkor is jól mutat. :-)
nagypapi Creative Commons License 2006.08.02 0 0 15369

jaja, bocs, a Saljaújhely zavart meg, de van még akkor Hházáig.

 

Amúgy persze, arra gondoltam, mint minden egészséges, férfi kéktúrázó... :-)

 

Előzmény: Törölt nick (15368)
Güsziológus Creative Commons License 2006.08.02 0 0 15366

2006.07.20 11:34:34 (15207)

 

"Ezt kapjátok ki! Szerintem zseniális lett, a maximumot hoztam ki belőle."

 

Nekem ez a mondat adta az ötletet:o)

 

 

Előzmény: Törölt nick (15207)
Güsziológus Creative Commons License 2006.08.02 0 0 15365

Azt tudod, hogy hétvégén van Regécre busz reggel 8:00-kor?

 

A kritikát vettem.

Előzmény: Törölt nick (15363)
nagypapi Creative Commons License 2006.08.02 0 0 15364

"Ha minden jól megy, holnap 5, azaz öt járattal tudom csak  megoldani a Regéc-Sátoraljaújhely (Rudabányácska) szakaszt"

Jaja, sok bélyegzés van közben az a baj. Mi lenne, ha inkább legyalogolnád?! :-)

 

Viccet félretéve: csak nem holnap lesz a Nagy Nap?? Ugye érted?

Előzmény: Törölt nick (15363)
Güsziológus Creative Commons License 2006.08.02 0 0 15362

Gyenge kezdés után erős visszaesés

 

Nehezen indult a hónap, de szomorúan kell megállapítanom, hogy az ellenfél (kánikula) kiütéssel győzőtt.

Kihagytam a szombati nagyon laza teljesítménytúrát, igaz, ezt "ráfogtam" a sérülésre.

 

Akárhogy is szépítem 8 túra 31 nap alatt - januári szint. Pedig akkor hó volt és hideg!

Talán augusztusban jobb lesz!

 

Egy rövid statisztika:

4 OKT szakasz

1 Encián emlékek Optikával (Mátra)

1 teljesítménytúra (CORVIN 20)

1 "helyi séta" (Lillafüred)

1 távoli túra (Móricz Zsigmond)

 

Ez utóbbi három napos volt, de tényleges túraként csak a Tivadar - Tiszacsécse közötti - lényegében - gáttúrát tudom értékelni.

(Talán egyszer lesz beszámoló is.)

 

Még nem kell vészharangot kongatni, de azt hiszem, itt az idő, irány a hegy!

Eddig 2-ből 1 az arány:o)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!