Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ez így igaz. Viszont én az egészet onnan kezdtem, hogy a jelenleg Sopronban közlekedő 7-8 csuklós vonalból kettőt, az egykori 14-est és az akkor még nem létező 33-asat (régen 13-as) összevonták az egyébként Kópházára és Fertőrákosra közlekedő helyközi járatokkal. Ezek 2012 óta integrált formában közlekednek, és papíron 3 db csuklós kocsi ezért át lett sorolva a helyközi üzemhez. Ugyanakkor formailag még ugyanaz a helyzet, mint ami tizenévvel ezelőtt, csak most annyi a különbség, hogy nem állnak meg a végállomásnál városhatáron belül, hanem vagy 3-5 km-t még mennek amíg el nem érik a falut. ..de tegyük fel, ha ez nem történt volna meg és még mindig a fix helyi szolgálna ki a 14-est/33-ast, akkor már nem hoztak volna ide 2-3 db új csuklóst, de egyet sem.
És ezért írtam előbb, hogy mi különbség van azok közt, akik a város nyugati részén élnek, mely település részekre az 1-es, 2-es, 10-es jár, meg azok közt, akiket épp a papíron helyközi üzemnél lévő 14-es vagy 33-as vonalak érintenek. Ugyanúgy soproni polgár ez is és az is. Azt a jegyet veszi meg, ide adózik, ugyanazt a levegőt szívja , meg most sorolhatnék vagy 65 dolgot. ..ja csak azért mert az a 3 csuklós, amely 12 éve átkerült a Volánbusz (akkor még Kisalföld Volán Rt.) helyközi állományába papír szerint, ott nem kell sajnálni a fejlesztést, ez így gyakorlatilag úgyis "saját maguknak" szól, picit csúnyán fogalmazva. Ugyanakkor a maradék 8-9 kocsi, melyek a soproni helyi üzemhez tartoznak és amelyek fejlesztéséhez, vagy cseréjéhez meg már az Önkormányzatnak kellene hozzájárulni, ott mindig csak a sablon szöveget tudja szajkózni a cég, miszerint: "Mi az önkormányzat által megkötött közszolgáltatási szerződés feltételi szerint látjuk el a közösségi közlekedést az Önök városában". Ez nem korrekt az egészben. A helyin is van korhatártúllépés, és az is a Volán teljesítményét írja le. Ott mégis a 3-4 db BN 18, a 4 Merci és az az egy átkozott tartalék 280-as összkora kb. 17 év. Bár igaz most pár, nem tévedek 2 busszal kevesebb van ősz óta. Alapesetben a Mercik vannak, 3 csuklós Credo+ néha áthozzák a győri LKN-332-őt kisegíteni, de tavaly megnyírták a menetrendet, csökkent a futáseljesítmény is.
Elég populista megközelítés...........................:-(((
De sajnos nem egyedi.
Mikor 19 új buszt elosztanak három megyébe mindíg van valaki aki felteszi a kérdést miért nem kap minden megye 1 db-t hisz Ő megyéjében lakó polgár miért másodrendű állampolgár, hogy hozzájuk nem jut ?
Sopron városában járhat (úgy 220 km-ről saccolva) kb. 8-10 db csuklós busz.
( a valós darabszám most a példában mindegy)
Ha jön/érkezik Sopron városába 8-10 új csuklós busz, vagy nem új csak újabb mint a mostani állomány akkor kicserélik az újra a régi buszokat.
Egy az egyben.
De ha nem érkezik 10 db új, csak 4 db, akkor mindíg lesz a valóságot/lehetőségeket be nem látó, aki háborog hogy oda jutott, akkor ide miért nem jut ?
Jogos a felvetés, de Szigethalmon is volt mit váltani (7700A-kat, amik legalább olyan jó állapotban vannak mint az ontopik KZX-ek) és ott a "vonatpótlás" is. A Conectok jó eséllyel maradnak a 150-es vonal átadásáig, de lehet hogy utána is inkább Volvok lesznek selejtezve és semmi átcsoportosítás.
De ez vicces egyébként, hogy mivel az a 3 busz közszolgáltatásilag nem a soproni helyi része, ezért ott nem sajnálják az új kocsit, de a másik 6-ra, ami ott van, azok helyére már luxus buszt hozni.
Megkérdezném: Mitől különb a Kuruc-dombi lakos és a balfi, annál, aki mondjuk Kertvárosban lakik, vagy a Lőverekben :)
Mert ok, hogy 2012-ben kitalálták, hogy vonjuk össze ("integráljuk") a 14-est és a 13-ast (33-as számra) járatokat a kópházi/f-rákosi helyközivel, na de kérem az attól funkció szerint gyakorlatilag ugyanúgy egy helyi járat.
(Továbbá azt sem értem egyébként, miért nem a szigethalmi RVY-s 4 ajtós Conect-okat hozták ide, ami alkalmasabb lenne, mint a MAN-ek. Szigethalom is kapott új NEXT Credo-t. Az SRD-féle MAN-ek meg bőven elkellenének más helyre fix helyközi járatokra, pl. Békéscsaba helyközi vonalaira)
Azokra a járatokra fognak kerülni a MAN-ok, jól gondoltad. A KZX-ek jövőjéről még nem tudni semmit de valószínűnek tartom hogy a helyi járatra lesznek átrakva.
Van egy olyan érzésem, hogy az SRD-s Lion's City-k bekerülnek a 14-es/33-as kópházi/rákosi járatokra, Credo BN 18-asok helyére, melyek papaír a szerint helyközi üzemnél vannak, és onnan a felszabaduló csuklós Credo-k meg átkerülnek helyire a KHA-778 és a HZE-113 helyére...
Sopron helyi állományában, még egy 7-8 éve is, magyar gyártmányú járművek szolgáltak teljes mértékben. Sajnos nem sajnos, ez utóbbi időben kezd fogyatkozni.
Az M.A.N és a Mercedes a maga módján elismerem, megállják a helyüket, de olyan könnyen üzemeltethető és megbízható buszokat, melyek könnyen javíthatóak és nem is túl költségesek, olyanokat már senki nem fog tudni gyártani. Csak az IKARUS.
Sopron, Jereván lakótelep, helyi járatos végállomás.
A HZE-113 tartalék kocsi, KHA-778 tartalék kocsi volt. Az egyiknek szeptember végén jár le a műszakija, másiknak lejárt július 10-én, de már körülbelül március óta nem mozdult. A KZX-523 kigyulladt július elején. Az 523, KHA, ez a kettő kocsi fix selejt. Mivel jelenleg van a 3 csuklós Merci gazdára és a 2 BN18 (KZX-525, és így most már a KZX-524 az 523 helyén július óta) így vélhetőleg ezt a kettőt váltja le fordáról. És akkor értelemszerűen a kettő váltott Credo lesz tartalék a KHA-778 és a HZE-113 helyén. Merci biztos marad azoknál, akik eddig voltak rajtuk. BN18-astól szabadul mindenki. KZX-522 meg október óta tartalék már, azzal nem szop senki .
Semmi nem igaz egyenlőre. Az utóbbi időben ami le lett selejtezve az az AFF-651,KAY-416. Az AFF-652,654 le lett állítva (itt még szerintem bármi előfordulhat,de nem valószínű, hogy vissza fognak állni többé) a többi 280 ugyanúgy bevethető, dolgozik csak nem olyan intenzitással mint iskolai előadási napokon.