Előzetes telefonos érdeklődésemre Székesfehérváron a szervízben azt mondták, h. a 3 év garanciaidőn belül nem lehet olajat vinni ( azt hittem ez egy általános dolog ). Garanciaidő lejárta után nem kötelező náluk megvenni az olajat. Ha máshol olcsóbban megkapja az ember és úgy viszi, akkor természetesen belerakják. Ezek szerint ez teljesen szervíz függő és csak Szfvár-on ilyen szigorúak?
Szerintem egyrészt hülyeség egy 3-3.5 millás autónál 7.700 forinton garasoskodni, másrészt meg nem fog attól tönkremenni, hogy nem cserélsz, pontosabban, mire érezhető lenne a kopás (mert nem az a baj, hogy a por lefojtja a motort, hanem az, hogy a motorból jövő rezgések átrezegtetik a porszemeket a szűrőn), addigra már rég eladtad az autót és az is eladta, aki megvette, úgyhogy sz**jál rá nyugodtan! :-)
Azért az éves szűrőcsere nem ugyanaz mint a füstös kocsi után haladva azonnal cserélni!ugye ezt te is érzed! arrol meg én tehetek hogy a munkahelyem csak 7km és hiába járok minden nap kocsival még 20 ezer km sem érem pedig kirándulgatunk is vele! Az biztos én évente cserélni fogom függetlenűl a megtett kilómétertől!
Megjegyzem nem hiszem, hogy nagy kockázatot vállaltam azzal, hogy csak 40.000-nél cserélték ki mindkét szűrőt, a szervízkönyvnek megfelelően! Az autó továbbra is szagtalan, klíma ugyanúgy működik mint újkorában.
Addig hozzá sem nyúltak, még kifújatás sem volt, annak ellenére, hogy a "poros" magyarországi utakon vezettem. Maximum nem voltam különösen elővigyázatos, és cserélhetném akár 1.000 km-ként is a szűrőket, hogy mégjobban óvjam a motort, sőt, ha egy füstölő kamaz után kellett hosszabb utat megtennem akkor rohanok egyenesen a szűrőboltba ;-)
Ezt a kérdést csak úgy lehet eldönteni, ha valaki pontosan ismeri a Jazzben lévő szűrő képességeit és "teljesítményét". Magyarország nem a legporosabb ország, tartom magam a szervízkönyvhöz...
Egy hangulatos és örömteli értékelés!!:)) Az olajat ne bánd, legalább van egy bő liternyi tartalékod. Mondjuk a Jazz be nem kell.... Jó lesz a Honda fűnyíródba vagy az enyémbe.:)
A szerviz történetem (röviden):
A 20 ezres szervízre telefonon jelentkeztem be hétfőn.
Szerda reggel 8 órára ígértem magam, de 9 perccel korábban odaértem. 7 óra 52 perckor a szalont nyitó úr üdvözlésképp félreérthetetlen mozdulattal jelezte, hogy rendelkezésemre áll. (Na tessék! A kocsimban üldögélve a hozott olvasnivalóm még elővenni sincs időm.) Betértem:
Bemutatkozunk egymásnak, a kávét köszönettel visszautasítom. Indulhat a munka! Felvétel! Adataim a számítógépbe nem a megfelelő ujj-renddel kerülnek begépelésre J Én sem vagyok egy gépíró típus, de ennek van vmi bája!
Aktív-Maci úr – ha hívhatom így - megnyugtat, hogy néhány perc és mehetünk le a szervízbe. (Ezek szerint a kollegája - akinél telefonon egyeztettem - említette neki, hogy a szervízen szeretnék jelen lenni.) Néhány lépcsőfokkal lejebb a műhelyben bemutatnak egy másik ˝macinak˝: ő Álmos-Maci, a szerelő úr! Miközben Aktív-Mackó a rendszámtáblatartóm esetleges kicseréléséről érdeklődik, Álmos-Mackó komótosan nekilát a munkának… .
A mackó tempót még a fékpad melletti számítógép is átveszi: háromszor kell elindítani, hogy téli álmából feléledjen. A türelem ha rózsát nem is, egy kinyomtatott fék- és lengéscsillapító állapotot értékelő vizsgaeredményt terem.
9 óra magasságában megérkezik a szalont vezető úr, akivel a hétfői telefonon való egyeztetés történt. Megkeres, bemutatkozik, és ellenőrzi, hogy valóban minden a megfelelő kerékvágásban halad e. Ő is megkínál kávéval, de inkább az udvaron álló teszt-civicbe ülnék bele, ha lehet. Lehet!
Közben szervizt egy hasonló tempójú külső-belső takarítás koronázza.
A kicsi szalon kicsi műhelye a vidéki nyugalommal kedvesen, tisztelettudóan fogadott. Autóm szakszerű kötelező szervize szerintem kifejezetten olcsó. Bár furcsa volt budapesti létemre megélni ezt a munkatempót - pedig még kávét sem ittam -, de vitathatatlan, hogy sokkal emberibb ritmus ez, mint néhány nagyobb kapacitású szerviz álságos és üres, de durva és figyelmetlen érzéketlen (ál-)profisága. Kávé ide, kávé oda, a motor pörögjön az autómban, ne én!
Ja és még egy: az új rendszámtábla-tartómon a ˝HONDA ERCSI˝ felirat virít. Nem cserélném le… ! Nekem bejött. Ajánlom minden Jazz-esetre!
szurkealadar
Megtörtént a 20 ezres szervíz. Az olajat én vittem (amit Doc ajánlott). Bár egy kicsit ezt elcsesztem, mert 5 literes kiszerelésben vásároltam a Castrol 5W-40 GTX Magnatec típusból, s elég lett vna 4 liter is. Bár az 5 literért fizettem kb. 7500 Ft-ot - azért nem tudom pontosan, mert eldumáltam az olajos feleségével és barátnőjével az időt. Edumáltam!!! - ezt részletezhetném persze, de talán sokakat nem érdekelne!? A helyes topic címet meg nem ismerem, ahol a történet megélne... .
A szűrő kifújatás valóban nem a legjobb módszer, de én pont a fordított mechanizmust ismerem (melóban használunk bőven...). Azaz, a szűrőt nem a por teszi tönkre, hanem kifúvásnál sérülhet. Ilyenkor, mintha nem is lenne.
Ha sikerül sérülésmentesen kifújni, az aró pórusokból akkor sem lehet eltávolítani a port, azaz a szűrőn a nyomásesés nagyobb marad, magyarul hamarabb eltömődik, ami mindenféle motorüzemeltetési problémákhoz vezet.
(Mi is szoktuk fújni a szűrőket - nem autóban persze - ráadásul mérjük a nyomásesést is, eléggé látványos az új vs kifújt....)
Én is a csere híve vagyok a pollenszűrőnél is, az általad leírt durva dolgokon kívül ugyanis ott van a téli párásodás. A por jól megszívja magát nedvességgel, és fújathatod a levegőt az ablakra, ahogy csak akarod, ráadásul még kevesebb is jut.
Ezen az ember egészsége múlik, hiszen egy kis térbe van bezárva, ahol a levegő nagy része keresztülmegy a szűrőn.
Arra már gondolni is rossz, hogy ha gyalog mész, azt a levegőt szívod, amitől ilyen fekete lesz a szűrő...
Megvolt a 40.000-es szerviz. Szegedre vittem végül, mert Debrecenben atomsokat mondtak. Olaj, olajszűrő, 8db gyertya. Levegő és pollenszűrő kifújatva. Munkadíjjal 30.000 volt. Szerintem nagyon okés ez az ár. A debreceni 60-65+áfához képest. Igaz ők cserélték volna mindként szűrőt, de az meg 10k.
Az első szervízre tapasztalatlanul vittem az autót, de maguktól sem cserélték ki a szűrőket, viszont előfordulhat, hogy rá sem néznek, egyből cserélik mindkettőt, mert ez megmagyarázható bevétel a szalonnak. Ha a kettőt összeadom az 10.000 Ft, ezért nem mindegy, hogy kidobják a még - esetleg - félig jó szűrőket.
Én a levegőszűrőn nem spórolnék, de ez mindenkinek magánügye. Viszont pollenszűrőt bármelyik autós boltban kapsz hozzá, az armafilt ára kb. 2400 Ft, kicserélni meg max 10 perc. (egy év után nem árt megnézni, és legalább kifúvatni, mert rengeteg por összegyűlik benne, és ez csökkenti a beáramló levegő mennyiségét)
Nekem február 3-án volt meg a 20e-s szerviz, olajat vittem, levegőszűrőt, olajszűrőt cserélték, átnézték az autót és 17200 Ft-ot fizettem. Ez Debrecenben történt.
1. Olajat vegyél előre olcsóbb forrásból (4 liter kb. 7-9.000 Ft), mert a szervízben duplaáron számolják.
2. Ne engedd cserélni a levegő és pollenszűrőt, kivéve, ha a Jazzel aratod a takarmányt, vagy nap mint nap szmogos belvárosban jársz, mert normális használatnál csak 40.000 km-nél kell cserélni.
Ha betartod a fenti szabályokat, akkor a szervízben már csak kb. 10.000 Ft-ot kell otthagynod az olajszűrőért és munkadíjért ;-)
Nekünk a kormányoszlop tetejére került, nem mintha érdekelne, hol van. A másik autóban a középkonzol alján van...ott sem figyelek rá. :-) Annyi villognivaló van (a Blaupunkt is villog, ha kiveszem a kulcsot), hogy az már fényártalmat okoz.
Eddig nem tapasztaltam gondokat. A futómű nyeli az úthibákat, viszont én nem érzem nagyon bedőlősnek, mint azt az újságírók emlegetik. Lehet, hogy ők 100-al próbálnak egy 90 fokos kanyart... Én nem szeretek arclenyomat lenni az ablakon.
A fogyasztásmérő 6,7-et mutat, de még az első tankbenzint eszi, ebből vajmi keveset lehet leszűrni. Egy biztos hogy a műszerek alapján nem eszik annyit mint a 11 éves 1,3 Suzukim evett. Pedig az 805kg volt ez pedig 1070kg. A fékek határozottnak tűnnek, szerintem van olyan mint egy IV-es Golfé. A kormány az adott... a Jazzből ismerős könnyedségű. A váltóm még egy picit nehezebben jár, de egyre jobb. Talán a Suzuki könnyű váltójára emlékszik még a kezem. Viszont pontosabban jár mint a Suzukié.
Gyorsulni még nem mertem vele, mert azt mondják, hogy az első 1000km-et csak módjával. 110 felett még nem is mentem, de stabilnak tűnt. Bár jó gumikkal a Suzuki is úton volt, csak fék is kellett volna hozzá...
Az "Optitron" műszerfal szép és hát a Jazz feirat helyett természetesen City felirat mutatja magát. A kárpitok nem zörögnek, csak a kulcsomó a rengeteg biztonsági segédeszköz miatt. De hát ez nem az autó, mint inkább az ország hibája.
A téligumi zaja szűrten, alig hallhatóan jön be az utastérbe. Komfortra és menettulajdonságaiban engem a Jazzre emlékeztet. (Sikerült kipróbálnom egyet.)