Keresés

Részletes keresés

bz248 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345195

Kiveve, ha a furmanyos napelemes csokanak esetleg van gazturbinaja is... akkor maris tud ejszakai aramot is szolgaltatni.

Előzmény: Pomber Béla (345192)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345194

....mindegy ha 100 évre tároló is, ha paks 100 évig csak a tárolóra dolgozik, akkor nagyobb lesz a domb mögötte. (-:

Előzmény: zöldkomcsi: (345193)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345193

Műszakilag nem lenne problémás, fél évre tudnám vállalni olyan 1-2 ft kWh költséggel megépíteni egy ilyet. tudom mit beszélek, nem elmélet, ez egyszerű valóság.

Előzmény: Pomber Béla (345192)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.06 0 1 345192

Fogd már fel, hogy ameddig nincs energiatárolás legalább 1 napra, de országos szinten, addig nem fog letérdelni az atom, ugyanis hiába adja negatív áron a napelemes cég a villanyt, az atomos fogja eladni, ugyanis ha a bróker nem veszi meg tőle, akkor éjszakait sem kap. A bróker vevője pedig ugyanígy jár, csak akkor kap éjszakait ha a nappalit is megveszi tőle. Vagy az éjszakaiért ad ötszörös árat és nappal olyan mínuszba lemegy a bróker, hogy abba még a napelemes is belezöldül.

Előzmény: szilvatövis (345190)
rózsaszínfej Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345191

Nem tudnak alátenni, mert..... Nem tudnak szolgáltatni. Azt mondja az energiaügyi hivatal, hogy vagy szolgáltatsz, vagy nem kapsz engedélyt.  Pont.

 

Előzmény: szilvatövis (345190)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345190

Rögtön nem járna 40% felett, ha a környező országokban is annyi lenne.

 

Ezzel a lényegre tapintottál. Most még könnyen rálőcsölik a szomszédokra a fölösleget a fratom és a német megújulók is, mert mindkettőjük energiarendszere rugalmatlan.

Van azonban a két rendszer között egy hatalmas különbség....

 

De mi lesz, ha sok ország tele lesz atomreaktorokkal?

Más országok pedig tele megújulókkal?

Mindenhol rendszeressé válik az időszakos túltermelés.

Mindenki rá akarja lőcsölni a fölöslegét a másikra.

 

Ott állnak szemben a sok erőmű, szén, gáz, nukleáris, nap, szélerőművek. És egymás alá licitálnak, nyomják lefelé az árakat.

 

A gáztüzelésű kiszáll 20 Ft/kWh-nál, mert az üzemanyagköltsége ennyi. A szenes 15 Ft/kWh-nál. A nukleáris 10 Ft/kWh-ig bírja, de a szél és naperőműveknek mindegy. Akár 1 Ft/kWh áron is eladják, inkább mintsem visszaszabályozzanak. Nincs üzemanyag költség, megtehetik.

Na itt a probléma, ezért lesz kénytelen-kelletlen átalakulni az energiarendszer, mert a megújulók bármilyen problémásak, mindenkinek alá tudnak tenni.

Előzmény: Pomber Béla (345174)
rózsaszínfej Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345189

Természetesen  szél-, és napenergiáról írtam. A víz és a biomassza nem volt benne. Nagyra becsülöm az indexes munkásságodat, komolyan.

Előzmény: _Berci (345173)
,m,1710 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345188

egy "tank" 40km?                                                      hightech                           barkacs

 

                                                  

porche

          elöhutö                                                  eg aminek egni kell            valmia fustöl

           fenyszoroval felszerelt                                                                           hmm

                                                       

a miljö szakiknak 

 

 

szilvatövis Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345187
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 345186

(-: egy hagyományos karburátorosnál előfordul ilyen.

Hülyeségen ne vitázzunk már, ha oxigénben dúsabbat vagy netán tiszta oxigént szívna be egy motor nyilván sokkal kevesebb kellene mint természetes összetételű levegőből.

Ugyan úgy lehetne tankolni mint a benzint, a többlet költségért kaphatna zöld rendszámot. Nem tudom egyébként, csak mondtam néhány dolgot ami az akkumulátor súlyából, terjedelméből, költségéből szintén megoldható lenne. Mikor 3 millió forint az akkumulátor, annyiból még egyedi darabként is meg lehetne csinálni egy gőzkazánt a kipufogóra, egy kis gőzgépet és a kondenzátort, de ki is pöfögheti a fáradt gőzt, akkor nem is lenne nagyobb mintegy bogrács.

Előzmény: Pomber Béla (345177)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 345185

A németek az egész EU-t használják puffernek, mert ugye a beáramló rejtett tartalékaik segílyezésére költöttek az elmúlt 4 évben úgy 150 mrd EUR-t, ahelyett, hogy ebből a pénzből kompletten megcsinálták volna az észak-déli új gerinchálózatot.

 

Ennél ez komplikáltabb dolog mert ha nem segélyeznek nem is lenne miből segélyezzenek.

Előzmény: Pomber Béla (345179)
bz248 Creative Commons License 2019.03.06 0 1 345184

"Éjszaka viszont túltermelnek."

 

Hat ja, ha megint olyan idojaras lenne, mint tavalyelott akkor majd biztos orulnek, hogy legalabb eccaka mukodik a futes. A franciak nemcsak a falig, de azon tul is vittek az energiarendszeruket, mert konkretan nem tudjak magukat ellatni a szomszedaik nelkul (mindenki mas kepes erre, csak ok nem).

Előzmény: Pomber Béla (345181)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 345183
"ugye a beáramló rejtett tartalékaik segílyezésére költöttek az elmúlt 4 évben úgy 150 mrd EUR-t, "

Nem kell minden faszságot elhinni.
Előzmény: Pomber Béla (345179)
_Berci Creative Commons License 2019.03.06 -10 0 345182

Azt kellene mar megertened, hogy NINCS tulajdonos nelkül csellengö koboraram ... masra kenyszeritett energia a halozatban ... es NINCS orszaghatarhoz kötött energiahalozat. MINDEN delejnek van gyartoja es van fogyasztoja (mindkettö "irasosan" ismert). A gyarto gyart, a halozatba injektal, a fogyaszto pedig fogyaszt es FIZET (nyilvan a gyartonak)! Es mindez igy is fog maradni ... "mindössze" az idö "gyorsul", nehany jatexabaly valtozik (pl. a "day-ahead" kereskedelem helyett aznapi, negyedoras kereskedes lesz).

Előzmény: Pomber Béla (345179)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345181

Éjszaka viszont túltermelnek.

Előzmény: bz248 (345180)
bz248 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345180

"A két véglet a két dolog, mert a németeknél a hektikus csúcsok jelentik a gondot a franciáknál meg a leszabályozhatatlan zsinóráram, de a szarkenés a szomszédokra az igen, analóg."

 

A franciaknak leginkabb a felszabalyozhatatlan zsinoraram jelenti a problemat. Egy hideg teli napon elvileg sem tudjak sajat magukat ellatni es az importtol fuggenek (nem ugy, mint pl. Magyarorszag, ahol nagy az importarany, de adott esetben meg Paks kiesese mellett is megall a sajat laban az energiarendszer).

Előzmény: Pomber Béla (345179)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345179

A két véglet a két dolog, mert a németeknél a hektikus csúcsok jelentik a gondot a franciáknál meg a leszabályozhatatlan zsinóráram, de a szarkenés a szomszédokra az igen, analóg.

 

A németek az egész EU-t használják puffernek, mert ugye a beáramló rejtett tartalékaik segílyezésére költöttek az elmúlt 4 évben úgy 150 mrd EUR-t, ahelyett, hogy ebből a pénzből kompletten megcsinálták volna az észak-déli új gerinchálózatot.

Előzmény: ElitLangelme (345178)
ElitLangelme Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345178

Rögtön nem járna 40% felett, ha a környező országokban is annyi lenne. A németek trükkje az, hogy ők az elsők és a szart teríteni tudják ott, ahol még nincs megújuló.

 

mint a franciak az atommal? :DDDD

Előzmény: Pomber Béla (345174)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.06 0 2 345177

Ha oxigénben dúsabb a levegő pl egy erdő mellett azt észre is lehet venni egy motoron

 

Hűha... vannak itt bajok!

Előzmény: zöldkomcsi: (345175)
_Berci Creative Commons License 2019.03.06 -8 0 345176

Baromsag!

Előzmény: Pomber Béla (345174)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345175

Ez van? Működik?

 

- Meg lehet venni, 250 000 ft ha jól emlékszem, nem tudom az akkumulátor benne van e.

 

- Gőzkazánt tehetsz a csomagtartóba és bele vezetheted a kipufogó gázt (ha ide írod nekem, hogy ott az már kihült....hááát..... akkor én nem akarlak megbántani...de....)-: ) kell még egy kondenzátor amit hűt a menetszél. 

 

- Ha oxigénben dúsabb a levegő pl egy erdő mellett azt észre is lehet venni egy motoron, ha palackból kapná akkor is.

 

Nem nagyobbak és nem nehezebbek szerintem nem is költségesebbek ezek mint egy akkumulátoros jármű. a költség a probléma, 

Semmi olyan különös nincs ebben mint az akkumulátor, az nagyobb technikai feladat. 

Előzmény: newman2018 (345172)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345174

A nemet megujulo arany jelenleg joval a 40% felett jar ... :-)

 

Rögtön nem járna 40% felett, ha a környező országokban is annyi lenne. A németek trükkje az, hogy ők az elsők és a szart teríteni tudják ott, ahol még nincs megújuló.

Előzmény: _Berci (345173)
_Berci Creative Commons License 2019.03.06 -8 0 345173

 

A megtermelt villamos energia kábé 20-30 százalékában. 

 

Latom, te ehhez a temahoz borzasztoan ertesz.

 

A nemet megujulo arany jelenleg joval a 40% felett jar ... :-)

 

Előzmény: rózsaszínfej (345167)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345172

Mondtam. hogy ma  már ne igyál többet. :)

 

Miből gondolod, hogy érted a műszaki dolgokat? Most komolyan minden bántó szándék nélkül.

Előzmény: zöldkomcsi: (345170)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345171

Lehetőség az is, én arra tettem javaslatot, hogy valami ami a meglévőkbe utólag szerelhető be. Van hasonló a continental gyártja, generátor 42V os de rásegítő is mint motor és hozzá 1kWh akkumulátor. Dízelhez való, a kritikus fordulatszámokon segít rá.

Előzmény: kobab (345165)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345170

pont egálban lenne az akkumulátoros autóval ez a megoldás is vagy az is ha a csomagtér rovására kapna egy kombinált ciklus rásegítést. a kazán ki is szűrne mindent és lenne legalább 50% a hatásfoka, tehát kevesebbet fogyasztva kevesebb káros anyagot is termelne. Valami okból az akkumulátort erőltetik.

Van ennek az egész korszaknak most valami olyan rákosis jellege.

Előzmény: newman2018 (345164)
GPS Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345169

 

Hát igen - azt már a vasútnál is rég tudják, hogy a néger segge az alagútban fokozott veszélyfaktor.

 

De ha már: nem lehet, hogy a fejlesztők között sok  a dél-afrikai (elvégre Musk is az) - és valami régi, appartheid-es, tudalatti beidegződés munkált bennük - amikor a feka-felismerő rutint írták?

.

Előzmény: Tzp (345168)
Tzp Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345168

"Felfedeztek valami aggasztót az önvezető autókkal kapcsolatban: rasszisták lehetnek"

 

https://hvg.hu/tudomany/20190306_onvezeto_technologia_onvezeto_auto_rasszizmus_szinesboru_jarokelo

 

:)

rózsaszínfej Creative Commons License 2019.03.06 0 0 345167

Nem háttérkapacitás a szén-, és gázerőmű, hanem elsődleges energiatermelő.  A CO2 kibocsájtás csökkentésében segíthetnek a szél-, és naperőművek. A megtermelt villamos energia kábé 20-30 százalékában. 

Előzmény: _Berci (345137)
_Berci Creative Commons License 2019.03.06 -10 0 345166

 

Egyelöre meg Californiaban is alacsony szinten all az EV-k terjedese ... de legalabb az eves növekedes ~80%.

 

According to registration data gathered by IHS for a California New Car Dealer Association report, all-electric vehicle sales have increased by over 80% in California in 2018.

EV sales went from 51,176 units in 2017 to 92,447 cars in 2018.

 

https://electrek.co/2019/03/06/tesla-model-3-electric-car-sales-surge-california/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!