Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rcsz Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31887

Igen, az ilyenekre hivatkoztam. Köszi a megerősítést!

Előzmény: www.octinfo.com (31885)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31886

ha nem a kobevesett 15e-es olajcsereperiodust kell tartani

 

Abba a kőbe az is bele van vésve, hogy fokozott igénybevétel esetén, ennek a fele.

Előzmény: Mooc01 (31881)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31885

Nekem az Octavia-n pl. úgy működik a változó szerviz intervallum, hogy figyeli, hányszor volt hidegindítva, ebből hányszor volt hidegen padlózva vagy magas fordulaton üzemeltetve. Meg még pár hasonló paramétert ami nem jut eszembe.

Ezek alapján és a beállított szerviz intervallum alapján kalkulál egy időt és egy km értéket amelynek letelte vagy megtétele után szól hogy szerviz.

Amit nem tud figyelni: milyen olaj van betöltve és milyen az olaj "minősége" azaz fizikai és kémiai paraméterei.

A fenti kalkuláció a LongLife olajakhoz van kitalálva, maximum 2 évet vagy 30e km-t lehet elmenni egy olajjal, de ha nem olyanok a használati körülmények akkor hamarabb szól a fenti matekozás alapján.

Ha nem LongLife olaj kerül be akkor át kell állítani 1 év/15e km-es fix periódusra.

Előzmény: rcsz (31884)
rcsz Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31884

Én úgy tudom vannak olyan márkák amik jelzik, hogy szevízigényük van. Eltérően az előírt intervallumtól! A kiából nem tudom milyen infokat lehet kinyerni. Egyébként egy gyári programmal - amihez nem, vagy csak nehezen lehet hozzá jutni - sokkal több infot lehet kiolvasni. Ez tapasztalat. A rövid távú utakra csak az elektomos autók lennének az ideálisak. Amit legtöbben nem tudunk meg fizetni. A mai autók már "túlfinomított műszerek" + beépített avulással. Nem tudunk mást tenni, megkeressük a leg kissebb költséggel járó megoldást! Ezzel sajnos együtt kell élnünk. Erre nagyon jók, hasznosak az ilyen forumuk

Előzmény: meilinger (31883)
meilinger Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31883

Gondolod, hogy kinyerhető ilyen információ a kocsiból? Mert akkor már igazán hozzádobhatták volna funkcióként, hogy szól magától, ha úgy gondolja, hogy menni kellene szervizbe, ha már úgyis tudja figyelni ezeket.

Előzmény: rcsz (31882)
rcsz Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31882

Ha pl. kokszosodást, kopásokat stb. állapítanak + és a számítógép tárolójából is nyernek ki adatokat arra vonatkozólag, hogy a hibák nem az előírásoknak megfelelő használtból adódtak, nem fogják gariban javítani. A szervíznek ez az érdeke. Nehéz lesz az ellenkezőjét bizonyítani. Persze meg lehet próbálni.

Előzmény: meilinger (31879)
Mooc01 Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31881

Az a baj, h sajna kevesen gondolkodnak igy manapsag... es most lehetne jonni a demagog dumaval, h nem mindenki engedheti ezt meg maganak (mert ugye ennek nyilvan van anyagi vonzata is) de hamar nem "rendeltetesszeruen" hasznalod akkor igen gondolkozzon el mindenki azon, h baromira jot tenne, ha nem a kobevesett 15e-es olajcsereperiodust kell tartani.

 

Kulfoldrol hazatekintve mindig azt mondom, h sajnos ptthon meg mindig a fejekben van a legtobb gond. Termeszetesen tisztelet a kivetelnek ;)

Előzmény: Keca (31873)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.10.11 0 0 31880

Az milyen autó volt?

Előzmény: cápaFeri (31876)
meilinger Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31879

Miért került sok tanulópénzébe? (Hacsak nem a szervizben töltött időre gondolsz.)

 

Egyébként a 7 év / 150.000 km garancia gondolom, erre is vonatkozik.

Előzmény: rcsz (31878)
rcsz Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31878

Bizony így van. Okuljon ebből mindenki akinek még nem késő! Nagyon sok tanulópénzedbe került a tapasztalatod:(

Előzmény: cápaFeri (31876)
cápaFeri Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31877

ja...a lényeg lemaradt...a hét közben lerakódott korom nem fog letisztulni egy-két hétvégi 15-20 km-es út által. Sajnos a makacs lerakódások még a klasszikus "tisztítós szakik" megoldásával, a gyötrésnek mondható harmadikban 110-el 15 km-en keresztül hajtva sem fog letisztulni.

Előzmény: rcsz (31875)
cápaFeri Creative Commons License 2019.10.10 0 1 31876

Nem bizony! Hiába használtam hétvégente én is többet a heti melóba járás, rövid utak miatt.

Előző off autómon hasonló használat volt 15000 km-ig. Aztán jött a sárga pilács. Kipuff-szelepek a lerakódott korom miatt megszorultak, nem zártak rendesen, emiatt gyújtáskimaradás, tökéletlen égés lett a hibakód. Hengerfej le, kipuff szelepek csere, valamint minden tömítés, szimmering, stb. hengerfejcenterben összerakták. Első dolgom volt lezárni az EGR-t is amint visszakaptam, valamint a rövid utakat megnyújtottam, kerülőket tettem, előbb indultam, ha kellett.  Jó tanulság volt, szerencsére ez gariban ment.

Utána változott a használat módja, már nem a vidéki kisvárosban jártam be dolgozni, hanem ide külföldre pályáztam 400 km-eket. 150000-nél tökéletes állapotban adtam el, soha nem volt gond vele eztán. (ja..meg az állandó osztrák üzemanyag...:-) )

Új, modern autók teljesítményre, alacsony károsanyag kibocsájtásra vannak tervezve. Pörgetni, hosszú távokon, mindig felmelegítve kell használni őket. Ez van.   

Előzmény: rcsz (31875)
rcsz Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31875

A kb. 60% 4-5km mondjuk nem optimális használatot, nem korrigálja a kevés hosszabb út megtétele :(

kisfo Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31874

"1 km ovi, leállít, majd indít, 5 km munkahely városi dugóban, majd délután 3-4 km után valamelyik boltnál leállít, onnan pedig esetleg másik bolt, vagy haza, 1-2 km

 

nem mindegy hogy csak ez es soha semmi más ??? vagy ez van hetközben es 1-2-3 hetente meg nagyobb ut; gondolom Nalad sem csak a fentiek, mint irod is:

 

"amive el lehet akár külföldre is indulni"

 

azt meg nem hiszem, hogy nincs olyan, aki sosem hasznalna rövid tavra;

 

szoval folytonos igy a hasznalatban az atmenet, nyilvan minel több rövid ut, hideg motor, hideg inditas, annal erösebb az igenybevétel, rövidebb az elettartam

 

ahogy Keca Forumtars irta: "Munkába járáskor nálam is 4km-es menetek vannak. Szintén 1.4 T-GDI. Annyi, hogy 2-3 hetente megyünk rendszeresen az ország másik részére"

Előzmény: www.octinfo.com (31850)
Keca Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31873

Munkába járáskor nálam is 4km-es menetek vannak. Szintén 1.4 T-GDI. Annyi, hogy 2-3 hetente megyünk rendszeresen az ország másik részére. 8ekm-ként fogok olajat cserélni, meg hidegen ugye finoman megyek vele, de ennyi. Ha kell, majd dióhéjjal tisztíttatom, de nekem elég volt már a nyomatékszegény szívós autóból, pláne amennyire a mostaniak meg vannak már fojtva.

Előzmény: www.octinfo.com (31850)
rcsz Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31872

Talán próbálj keresni fiatal alig használtat keresni, ritkán de szoktak lenni ilyenek.

Előzmény: www.octinfo.com (31865)
RC_Storm Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31871

Kamarai kedvezménnyel nekünk ez a verzió telibe szerelve 7m HUF. ( nincs benne a DAB, a térdlégzsák, meg a bőrülés szellőzéssel, minden más igen) Dupla panorámatetőről nem mondunk le, azt a limitáltak meg nem tudják.

Előzmény: www.octinfo.com (31870)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31870

Én Prime '20-at nézek, az akciós összeállítás.

Előzmény: RC_Storm (31869)
RC_Storm Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31869

Nekem is szóltak, új árlista alapján a kinézett  i30 1.4 T-Gdi Premium +50 e HUF.

Előzmény: www.octinfo.com (31865)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31868

Corlolla: nem kell sedan. Hülye a Toyota hogy kényszerít arra, hogy ha szívó motoros autó kell akkor csak 4 ajtós lehet. 3 év gari se tetszik benne.

A Ford az 3 hengeres, pár hónapig tették európai autóba idén, talán fél évig. Kutya nem fog hozzá érteni 5-6 év múlva.

Mazdához nem keresek elég jól.

Mitsubishi - nem ismerem a mai dolgait de régebben valamiért kilistáztam.

Suzuki már árat emelt, automatásat vettem volna, ha már lemegyek a színvonallal (anyagminőség) a jelenlegi 15 éves autóhoz képest is. De felemelték 300e Ft-tal.

Előzmény: lemir2 (31866)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31867

Szívócsö-befecskendezéses autóba hogyan kerülne részecskeszürö?

Előzmény: www.octinfo.com (31865)
lemir2 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31866

Kompakt autók közül pl Corolla 1,6 , Mitsu ASX 1,6, talán még van Lancer is 1,6-os, Mazda3 2,0, Ford 1,5 (120le) , Suzuki Baleno, bár ez nem kompakt kategória.  A turbós benzinesben még idén a  Vitara / SX Scross 1,4-es, amiben még nincs bent a részecske szűrő. Ár/érték arányban a legjobb autóknak mondhatók. Persze annak akinek tetszik is....

2020-tól viszont jelentősen drágulhat mindegyik új járgány. Amelyik nem tudja teljesíteni az új környezetvédelmi normákat, az azért, mert fizetik a büntetést, amit majd az árakban érvényesítik. Amelyik majd tudja a normákat, az a sok szűrő, meg technikai sz@rságok miatt fog drágulni. 

Hát az állandó rövidtávokra talán hibrid , vagy egy kis elektromos a legoptimálisabb, de cserébe drágábbak. Egy biztos, hogy a környezetvédelem miatt egyre bonyolultabb , költségesebb és persze sok hibalehetőségű, szarabb foszilis energiaval ellátott autók jönnek ki a piacra. Ezzel is az elektromos irányba terelve a vevőket.    Szóval egyre nehezebb lesz az új autókból megfelelőt választani :(

 

Előzmény: www.octinfo.com (31857)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31865

Nekem első autónak kell. Most Octavia2 van. Kisautónak ott van a Kia Rio, csak ugye azt nem tudjuk megoldani, hogy ugyan az a szülő hozza is a gyereket az oviból aki viszit, mert akkor nincs meg a 8 órás munkaidő.

De kellene egy normális motoros autó amive el lehet akár külföldre is indulni és - bár elvisz oda az is - erre az 1.2-es szívó motoros Rio nem a legideálisabb.

 

Mivel már farkastörvények vannak az utakon, ha már tank (SUV) nincs, legalább teljesítmény legyen...

 

Ja most hívtak a Hyundai kereskedésből, holnaptól +150e Ft minden autó, köszönhetően a nagyszerű forint árfolyamnak és szívó motor most épp nem nagyon van az akciós Prime modellek között amiket az importőr berendelt. Tehát normál felszereltségi szint + felextrázással tudnék szívó motoros autót rendelni de nem vagyok biztos benne, hogy abban nincs részecskeszűrő már...

Előzmény: rcsz (31862)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31864

Esetleg érdemes matekozni egy kicsit, hányszor van szükség ennél nagyobb autóra a családi mobilitási feladatokhoz, és érdemes-e emiatt megvenni és fenntartani a nagy kombit, vagy értelmes opció azokra az alkalmakra kölcsönkérni/bérelni egyet.

Előzmény: rcsz (31862)
KAti Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31863

Nemrég volt valamelyik autós portálon pont erről cikk, hogy milyen "egyszerű" szerkezetű motorral ellátott autókat lehet még venni.

Vannak még.

 

rcsz Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31862

Második autónak tökéletes.

Előzmény: R. Scherbotsky (31861)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31861
A Kiának van egy kifejezetten ilyen használatra szánt modellje, Picantónak hívják.
rcsz Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31860

A politikusok szórítják a gyártókat a minél kisebb károsanyag  kibocsájtású autók gyártására, azt meg turbós motorral tudják teljesíteni, ha belsőégésűt gyártanak. Ha jól tudom egyedül a mazda gyárt új fejlesztésű szívót, hasonló müködésűt a dizelhez. Ennek gondolom az ára meg közel jár a hibrid vagy el. motorúval.

Előzmény: www.octinfo.com (31858)
Benben Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31859

Azt gondolom az Octinfo által leírt, napi szintű autóhasználat, az pont a többséget jelenti. Teljesen hasonlóak a használati körülmények nálam is. Vidéki nagyváros. A reggeli csúcsban a tömegközlekedés nem játszik, az ovis útvonalon a busz, az autókkal egy sorban kénytelen araszolni, de legalább nyomor van rajta. Kocsival még csak-csak lehet használni egy-két surranópályát. Jó időben van séta is, de azért az autóhasználat a jellemző. A napi dugózásra egy nagykorú, egyliteres Polot használunk, de pont a fentieket figyelembe véve döntöttem a családi autónál is az 1.4 szívó mellett.

Előzmény: lemir2 (31852)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.10.10 0 0 31858

Arra is kíváncsi lennék, hogy mit gondolnak a tervezők amikor városi autót (SUV származékok még a legkisebb méretben is) terveznek városi használatra, turbós motorral.

Ezen autók nagy részét ilyesmire használják az emberek.

Előzmény: lemir2 (31852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!