Van egy pár kép a munkáidról? Neked mennyi időre lenne szükséged egy ilyen művelethez? Két oldali küszöb, két hátsó sárvédő, hogy alatta mi van azt nem tudom megmondani. Alvázvédelem, üregvédelem. Illetve lenne egy motorháztető is, amin van egy pár horpadás illetve fényezni és matricázni kellene.
Csak kellett vennem egy CO-t.Aztán meg eladtam,mert jöttek az ismerősök,hogy csak ezt.meg azt hegesszem meg,de nincs pénzük.Mondtam nekik,nekem meg időm nincs.
Na de hogy? Az sem mindegy.Hozzám is jött a szomszéd,hogy csak foltozzam be a küszöböt vizsgára.Pénze az nincs.Mondtam neki,de mihez hegesszek? :)Az egész kocsi el volt rohadva.
Még valami az árral kapcsolatban, van egy srác aki úgy alakítja az árat,hogy azt mondja a gazdának menjen nézzen szét, és aki a legolcsóbban csinálja ő annak a feléért megcsinálja.
Az ár mondással az előbbiekben leírtak miatt nem lehet megmondani a végösszeget,nem olyan mint egy szoba, azt megnézi a festő majdnem pontosan ad árat, mert a szoba ugyanannyi négyzetméter marad mint amikor megnézte előtte.
Én nem árulok zsákbamacskát a Passatra a két javítóívet lakatolással+festéssel+ anyaggal együtt 75000 Ft-ért csináltam. Ez egy idősebb nőé volt aki mondta,hogy a fia karosszériás csak Írországban dolgozik, és azért nem tudja megcsinálni. Amikor eljöttek hozzám kiderült,hogy a Béla nevezetű haverom anyjának az autójáról van szó. Én is csúsztam az idővel egyrészt a belső doblemez javítása miatt,másrészt a pocsék után gyártott javítóív miatt. De amikor találkoztam az anyukával, a Béla haverom azt üzente jó munkát csináltam,ezzel nem akarom magam dicsérni,mert öndicséret gyalázat.
Azért nem csinálják ,mert ha normálisan javítja akkor lehet nem ér annyit az autó amennyit kérne érte. Mert a gazdája is azt szokta mondani,hogy nem ér annyit a kocsi mint a javítás.
Ez sajnos nem a Te fóbiád hanem a valóság is így alakul,mivel idős autóban nem látnak pénzt valóban csak gányolják, tisztelet a kivételnek. Amit munkaidőnek írtál az megoldható,ha nincs más baja az autónak. Ugyanis ha levágod a peremet ,és alatta a belső perem is rohadt, főleg még nem is lehet hozzá kapni, azt magadnak kell megoldani így már a javítási idő is hosszabbodik. Ugyanígy jártam egy 94-es Passattal. Láttam már olyat is,hogy csak a külső javítóívet hegesztette fel a belsőt úgy hagyta, nem javította. A fényezés meg elúszhat ha nem rendesen dolgoznak alá. Sok gyors munkát láttam már, olyan is volt mint az olcsó húsnak a leve.
Nekem sem vállalta senki az 1990-es autómat anno.Mindenhol azt mondták,nem éri meg megcsinálni.Hiába mondtam,hogy majd azt én eldöntöm.Végül megcsináltam magamnak.
Őket már ajánlották, hogy jók, de ők is inkább a biztosítós károkra vannak ráállva. De még nem kérdeztem meg őket személyesen. De lehet, hogy a vége az lesz, hogy a lakatolást megcsinálom magam, a fényezésre meg keresek valakit.
A gyors számomra azt jelenti, hogy egy héten belül mondjuk két hátsó sárvédő ív cseréje, és egy másik héten meg két küszöb cseréje, persze előre megbeszélt időpontra vinném sz autót. Azt nem írtam, hogy olcsón kell;) nekem az a lények hogy ne legyen gány munka. Hegesztő a szakmám tehát ránézésre megtudom mondani, ha csak össze van gányolva valami. Magamnak azért nem csinálom meg, mert maga a lakatos részéhez a dolognak nem értek. Szoboszlón 2 karosszériással is volt dolgom az egyik a kaszkómról 1M Ft. nyúlt le és egy fos volt amit kaptam cserébe jó sokáig tartott, a másik már gyorsabb volt de az meg olyanokat csinált hogy müanyag díszlécet nem cserélte hanem inkább matt feketévell lefujta hogy újnak tünyjön:/ Szandaszőlősön is voltam egyszer karosszériásnál, azal a megbeszélt összeg helyett érdekesen pontosan annyi lett, mint amit a biztosító utalt nekem, gondolom kárszám után leinformálta és cserébe az is gány munkát csinált. Ezért nincs bizalmam a szakemberekkel kapcsolatban. Ha nem látok valami referenciát, akkor már nincs meg a bizalom. A másik az, hogy egy '89-es Civic-ről beszélünk és senki nem vesz komolyan mert ugye ez nem biztosítós meló lenne, amin hatalmasat lehet szakítani ezért, vagy nem foglalkoznak velem, vagy összecsapják, bár ez csak azén fóbiám, a valóságban ez biztos nem így van.
Én a jó munkát vállalnám,de a gyorsat nem, bár attól függ kinek mi a gyors. Mindig jusson eszedbe gyorsan,jól,olcsón nem lehet dolgozni,aki mást állít az hazudik.
Sajnos túlrestaurált lesz, de én meg azon a véleményen vagyok, ha már eddig fenn maradt, nem lett belőle kiskocsikerék, meg traktor, akkor megérdemel annyit, hogy minden egyes alkatrészét rendbe rakjam, ne rozsdás csavarokkal, meg kipufogóval vigyorogjon. Vállalható gyári állapot már szinte nincs, így örültem, ha típustiszta motort találtam (minden eleme eredeti).
Én meg tuti így hagynám! ha olyan szép lesz, hogy megcsillan rajta még a Salamon töke is.... Az nekem egy túlrestaurált vitrindarab lesz. Olyanból meg jó sok van már. Szerintem.
Sziasztok.Tudnátok nekem pár hasznos tanácsot adni? Kevertettem sprét meg vettem hozzávaló lakkot.(metál Z157-es színkódú)Van egy lökhárító toldatom azt szeretném lefújni.Nem baj ha nem túl szép alul van:)Le van már alapozva szürkére így vettem. Az volna csak a kérdésem,hogy meg kell ezt is csiszolni? Vagy elég ha vizessel átmegyek rajta? Meg a lakkot mikor kell ráfújni? Ha megszáradt,vagy később?
Az utángyártott mind gagyi. En az osszes csavart lecsiszoltam és feluletkezeltettem, mert szornyu pl. a csavar készlet is amit kizárólag ehhez a motorokhoz adnak. Nameg matricat mindenki tud venni, de ha megmenteni picit megmarad valami az eredeti voltabol is.
Sziasztok! A képen látható tankot úgy szeretném felújítani/fenyezni, hogy a matrica megmaradjon.
Úgy gondoltam, hogy előbb lelakkozom vékonyan (1 v. 2 k?) utána kezdenem javitani rozsda stb. Maszkolas után szín és végül az egészet telibe lakkozni! Szerintetek mukodne? Persze ha elsonek az 58 éves matrica bírja a lakkot.