Én is többször csináltam ilyet, de tapasztalatom szerint gumi és gumi között óriási különbség van! Én már egy ideje csak és kizárólag a Bosch AeroTwin lapátokat használom. Elől minden tavasszal az utolsó fagyok után, hátul meg 3-4 évente amikor már nagyon csíkoz, akkor cserélem. Nekem megér ~8000Ft-ot (ha külföldről veszem akkor még annyit sem...)* az, hogy egy évig normálisan töröljön az ablaktörlőm...
*: a feleségem A2-esére való Bosch AeroTwin AR70N lapátot nem lehet Magyarországon kapni...
Vedd meg a legolcsobb 65cm hosszu lapatot. 2,5 euroert vettem 2 darabot.
Kapd le a eredeti lapat ket veget egy lapos csavarhuzo segitsegevel (a csavarhuzot a lapattal parhuzamosan kell tartani es be kell dugni a veget a manyag veg ala) es csereld ki csak a gumit, tokeletesen fog mukodni egy evig. Az osszes gumi profilja egyforma es meg vagyok gyozodve, hogy ugyanaz a gyarto.
A O2-nek gyari lapatnak az egyik vegen van egy botlaszto igy csak a masig vege felol lehet kihuzni a gumit a ket acellap kozul. 3 perc az egesz muvelet.
> Ezek vajon ennyit bírnak? A Golfoknál simán elmentünk 70 ezret egy szettel.
Atyaég, ez rosszabb kérdés, mint hogy a fék mennyit megy el. :)
Ezer dologtól függ. Amikor állófűtésem volt télen (tehát nulla jég és odafagyás), amúgy meg minden indulás előtt leöblítettem a szélvédőt egy magammal vitt flakonnal (így mindig feláztatott koszt törölt az első törlés) szinte semmit nem használódott. (A szélvédőt kíméltem amúgy ezzel, nem a 7-8e Ft-os lapátokat.)
A szerelő az egy dolog, de több kollégámnak is van az "elátkozott" 2.0 PD-ből általában olyan 180-330 ezerig futottak. Elemcsere nélkül (lehet hogy belenyúltak és a gyári bosch van bennük)!
Szóval nem olyan rossz ez a PD mint a híre!
Nekem is volt sima TDI-m, na az elment mindennel(kannáztam teherautós ismerőstől), 10 ezrenként olajat cseréltem és örök élet. A mostani PD-m 1.9-es 191 ezer km-rel idáig gond nélkül(csak OMW vagy Shell kúton tankolva).
(Óvatosan megjegyzem, az ismeretségi körömben inkább a DCI a kerülendő motor).
Ez érdekes, nekem nincs különösebb bajom az automata törlővel, pedig kritikus vagyok.
Adok is rá 90%-ot...
Nem szoktam külön az érzékelő környékét takarítani.
Nyáron, a bogaras szélvédőnél se volt gond, amikor elkezdett esni.
(Azt olvastam, hogy vízlepergető szert nem szabad odakenni, mert behülyülhet.)
Ami nem annyira tetszik:
- esőben indulva későn ébred, be kell avatkozni, mert akár 1 perc is eltelik, mire megmozdulnak a cseppek a szélvédőn, és törölni kezd
- 3-4. fokozat tök felesleges, nagyon érzékeny (a 3. talán felhőszakadásnál kell nagyon ritkán)
- néha az 1. fokozat is túl érzékeny, ha csak nagyon finom permet hullik (általában 2. fokozaton van nekem)
- kamiont előzve (hirtelen sok víz) tényleg van egy olyan effekt, hogy kicsit elbambul, aztán vadul töröl tovább a semmibe 3-4-et, amikor már nincs miért
Ami viszont nem tetszik, hogy 35e km környékén cserére érettek (kezdődő csíkozás, zaj) az első lapátok.
Nem csak nekem, a kollégáknak is. Az autók márciusiak.
Ezek vajon ennyit bírnak? A Golfoknál simán elmentünk 70 ezret egy szettel.
Persze evés közben jön meg az étvágy, csak kellene szereznem valahonnan lámpakapcsolt tápot, de sajnos a helyzet még ennyire sem egyszerű, mert nem mehet folyamatosan az állítható könyöklő miatt (a felső állás közelében használom és akkor a résen kiszúrődne a fény - az gagyi :)
Eszes ember összeköti a muszájt a kellemessel, elvittem az asszonyt is és megmutattam neki az új Kossuth teret (amúgy besz@rás, megszórítottam egy őrt, a pali lexikon volt, mindent megtudtam az épületről), meg a Művészetek Palotáját is. Aztán az egyik plázában vett magának egy ruhát is.:)
A sors úgy hozta, hogy egy belga kirohanással fejeztem be a bejáratós időszakot a kocsival. Hárman mentünk, tele csomagtartóval, és bár az 1.2-es motortól nem lesz rakéta az autó, a DSG remekül kompenzálja a motort, ahol a német pályán a sebesség + emelkedő együtt már nem ment erőből, ott a váltó visszadobott egy fokozatot és a tempomat dolgozott tovább mintha mi sem történt volna. Nagyon örülök neki, hogy a kéziváltós 1.4-es helyett DSG-s 1.2 lett belőle kb. ugyanannyiért.
Néhány apró dolog, aminél csóváltam a fejemet:
az egyik indítás után a lábtérvilágítás fényereje és még valami más funkció is visszaállt az alapértelmezettre
az automata ablaktörlővel nem tudok megbarátkozni. Megyek a szakadó esőben, folyamatosan töröl automata állásban, bemegyek az alagútba, előttem valahol valaki messze veri fel a vizet alig látható mértékben, marad folyamatos törlésen, már szinte szárazon töröl, majd nem sokkal az alagút kijárata előtt végre lassít az ütemen, beiktat a törlések közé 3-4 másodperc szünetet, majd kiérek az alagútból és marad az ömlő esőben ugyanezen a ritmuson, kézzel át kellett tenni folyamatosra. Nálatok is ilyen szar? Próbáltam érzékenyebbre állítani, de akkor még egy légytetemre is háromszor megcsiszolta a száraz szélvédőt.
a fáradtságérzékelő szenzorral kapcsolatban a szkeptikusoknak adok igazat, egyszerűen szart sem ér.