Annakidején elágazóállomás volt. A Trencsén és Zsolna közti fővonalból DK felé ágazott el az egyik a 6 km-re levő Trencsénteplicbe. A másik vonal ÉNy felé tartott Nemsó felé, ahol ismét elágazás volt Lednicróna, illetve Vlárapass (cseh határ) felé. Mindezt azért részletezem, mert elképzelhető, hogy a képen látható mozdonyt a cseh típusok közt kell keresni.
A Fresnel (lépcsős) lencse mikor került ezekbe a lámpákba? Én a szolnoki baleset után mértem az ottani lámpák szinét, úgy emlékszem a láng előtt sík üveg volt (jó kormos az említett esetben). A szines üvegek is síküvegek voltak, a lámpa szine meg nem is hasonlított az akkori előírás szerintire.
meglehet, bár én inkább Nyugotnak, Nyugoti-pályaudvarnak tudom, biztos elírás a bérletben:))) na akkor a Nyugoti indóház a Pest-Vácz vonal megnyitásakor:
itt meg a menetrend, jó a grafika, a mozdonyvezető fenn ül a bakon, biztos istránggal irányítja a mozdonyt:)))
Azt hiszem, nem magyar. A MÁVAG-nak nem volt sok mozdonya szögletes front ablakkal. Így hirtelen csak a 377-es jut az eszembe... (de ez a képen nem az)
Ő egy nyugatis vasúti alkalmazott? Akkor még Nyugat-nak mondták?
Nem vasutas!!! Ő Ady Endre költő! Bizonyára tanultál róla az irodalom órákon! Nem nyugati vasút, hanem a "Nyugat" című folyóirat munkatársa. Ez tisztán olvasható a képen.
Hali mindenki! már régen tudtam képpel előrukkolni, a második kicsit off is, de mindenképpen a gőzösök hőskorával egyidős:)) 1. Trencsénteplicz 1910 körül 2. éves bérlet
Semilyenre. Ez az alakjelzők kivilágítására szolgált. Sajnos nem találok hamarjában jobb képet, A jelzőkaron levő kör alakú nyílás mögött leselkedik a lámpatest.
A szerző leírása szerint Kelenföldön ácsorgott, mikor megdöbbenésére előjött ez a gőzös. Gyorsan előkapta a gépét, lefotózta messziről - aztán meglátta, hogy mit is fotózott le, emiatt azonnal eldugta a gépét.
Na ugye, hogy nem volt hiábavaló az etácsok tiltása a vasúti fényképezés tárgyában? Itten van ez a Lothar Behlau is. Beszivárogott Kelenföldre és jól lefényképezett egy katonavonatot. Aztán meg biztosan rohant vele haza a zagresszív NATO-ba.
Nem. Gratula! Ezek 55, vagy 62 - esek? Ez egy elég rövid vonat, mert látok egy fedett teherkocsit (illetve csak a tetejét) a jelzőnél. Mintha nagyon hátul lenne egy váltóállító torony is.