Most akkor erezzem szarul magamat, mert a te idodben meg nem volt internet es nem lehetett kerdezni a forumon?
Egyebkent koszonom a valaszt neked is es mykemannak is. A sajat karomon tanulok en is. Mielott idejottem a forumra, mar probalkoztam bitumenes spray alvazvedovel (utolag jottem ra h bitumenes), de elkepeszto szar vele dolgozni. Folyik, alig tapadt meg, csak igen vekonyan, es 1 het mulva sem volt tapintasra szaraz. A spray kiszerelesben eleve tobb a higito, ezert reszesitem elonyben az ecsetelhetot.
De most mar tisztan latok, melyik atfestheto melyik nem, mi a kulonbseg alvazvedo es rucsi kozt, stb.
Taposólemezt belülről mivel érdemes lekezelni ami teljesen lezárja mert sajnos beázik nagy esőnél az autóm és nem akarom,hogy belülről szétrohadjon. Fogalmam nincs hol ázik be,nem találom és most se időm se energiám napokat beleölni,hogy megtaláljam,már az eredeti állapothoz nézve 90%-al kevesebb a víz bent mint előtte. Köszönöm az infót.
A Novol jelent meg egy újfajta termékkel a 870-es szórható tömítő+ rücsivel. Próbáltam már szerintem nagyon jó anyag. Varrattömítőként és kőfelverődésgátlóként remekül funkcionál akár alvázra akár küszöbökre. Felülfényezendő!!!!!
Igen ez természetes,de már leírtuk,hogy mi a különbség közöttük és még mindig ott tartunk mint az elején. Ettől többet senki nem fog segíteni,bár csak akkor lett volna ilyen fejlett a technika amikor én kezdtem a szakmát,nekem majdnem mindent a saját erőmből,káromból kellett megtanulni.
Azert ha lehet, nem ismetelnem meg evente-2evente. Az autot viszont szivesen hasznalnam telen is. Azt is megnezem, mire adom ki a nehezen megkeresett penzemet.
Ha már ennyire ez a téma.... persze, nem tart örökké. De mik a pro és kontra érvek a bitumenes kontra kaucsuk alapú alvázvédelem mellett? Eddig a bitumenest használtam, de ez a másik szimpatikusabb... Joggal? (már csak a 2K miatt is)
A HB body 910 kaucsuk alapu, legalabbis a magyar forgalmazo szerint. A hbbody hivatalos honlapjan bitumen alapu, de a dobozrol is ott van egy kep es a dobozara pedig az van irva hogy: rubber based.
"bitumen alapúak 2 évig bírják utána elkezd rideg lenni ,és leperegni. Itt tévednek el az emberek azt hiszik,hogy egyszer alváz védőztetik az autót, és az örökké fog tartani."
Pontosan ezert nem akarok bitumen alapu tomitovel szorakozni.
A honlapjuk szerint HB Body 910 (bitumen alapú) festhető, a 930 (bitumen/gumi alapú) nem festhető. A HB termékek minőségéről megoszlanak a vélemények. Egyébként egy görög cégről van szó. http://www.hbbody.com.gr/product/index.php?pid=41
Gyárilag szerintem mindenhol szórható tömítő van, mindegy, hogy az alján vagy pedig a küszöbökön. A tömítőnek nem számít ha nincs lefestve az nem engedi át a vizet.
HB Body 910 mivel (rubber ) gumi alapú alvázvédő az átfesthető mindenfajta fedőszínnel. A HB Body 930 az bitumen alapú ezek nem festhető alvázvédők. Amit a gyárban ráfújnak azt pontosan nem tudom milyen anyag, és lehet-e kapni valahol. A bitumen alapúak 2 évig bírják utána elkezd rideg lenni ,és leperegni. Itt tévednek el az emberek azt hiszik,hogy egyszer alváz védőztetik az autót, és az örökké fog tartani. A vastagsága attól függ mennyire hígítódik,van olyan aki egy dobozzal két autót is megcsinál, ez a koca mester ,mert túl van hígítva az anyag.
"Ami a karosszéria belső vagy alsó része oda alvázvédő szükséges, ami a karosszéria külső felületén van azt Ricsivel / kőfelverődésgátló festékkel kell kezelni.
Amúgy mindegyik terméket rücsi pisztollyal hordják fel."
Mykeman, koszonom a valaszod. Sok a kerdesem. Irod, hogy az alvazvedo nem felulfestheto. Az autok aljan ami van, az megis felul van festve gyarilag, nem? Akkor az most alvazvedo, vagy rucsi?
A HB Body 910-et ugy hirdetik, hogy kaucsuk bazisu alvazvedo, es minden festekrendszerrel afenyezheto. Most ez bennem ellentmondast general, most akkor kinek higgyek?
Egyebkent ezt vennem, vagy barmilyen kaucsuk alaput, a bitumen bazisutol idegenkedek, azok alapjan amit olvastam rola.
Meg azt is kerdeznem, hogy hany retegben ajanlott oket felhordani, illetve mekkora a megkovetelt vastagsag?
A Mercedesem aljan nehol 5 mm vastag is van. Lattam viszont autokat, ahol az ajtok aljaig eler a rucskos, felulfestett reteg, de igen vekony. (na es akkor ez most alvazvedo, vagy rucsi?)
En hirdetesekben csak bitumen alaput lattam, (spray kiszerelesben) de megmondom oszinten, jobban orulnek ecsetelhetonek, mert azzal tudok helyilegh javitani, es nem maszatolok ossze mindent, valamint talan nem is annyira folyekony, hamarabb szarad.
Kertay Nándor: A gépjárművek javítófényezése című kiadvány alapismeretek elsajátításához még jó lehet,de mivel ez egy régi kiadvány ezért az új technológia és anyagpaletta már nem szerepel benne.
Azt nem tudom mennyire szabad higítani. A pisztoly nem egy 50 ezres profi, közel 20 ezerért vettem a Milesinél, de amivel jót fújok Az valóban a gagyi 4 ezres kategória. :) Valószínű a higítas lesz a ludas. Mennyire szabad, vagy kell ezeket higítani, nem ír semmit. Köszi
Lehet kevés hígítót teszel bele, de az sem kizárt hogy a pisztoly rossz, gondolom valami hvlp másolat, nekem is az van és a gyári levegősapkájával nagyon rossz alapozni van hozzá egy másik azzal sokkal jobb.
A drágaságomat szeretném kicsit kívülről is rendbe tenni és mielőtt nekirohannék ész nélkül, gondoltam kikérem olyanok véleményét akik értenek is hozzá. A csatolt képeken is látszik, hogy a tetőn és közvetlen környékén szépen elkezdett lepattogni a lakk (vagyis szerintem). A foltok szépen nőnek.
További infok:
Alfa Romeo 166 3.0 V6, 2001 színe Nero Vulcano 814/A
Sajnos mivel nem értek hozzá, azt sem tudom megmondani, hogy milyen típusú ez a festék, de eBay en találtam céget, akik bázis + 2k lakkot adnak el ebben a színben. Gondolom akkor a lakk egy sima lakk és a varázslat a bázis festékben van (a színe változik feketétől - liláig).
A kérdésem az lenne, hogy lehet e ezzel valamik kezdeni (újralakkozni), vagy mit ajánlanátok? Menjen le fémig? Sajnos nem tudom megvitatni a dolgot senkivel, mert nem ismerek 1 szakembert sem. Ahol eddig jártam ott az volt a válasz, hogy adjak 1500eurót és ne foglalkozzak a részletekkel. Na de az ördög a részletekben lak(k)ozik. :-)
Másik dolog:
Tudnátok ajánlani (ezen a fórumon kívül) bármilyen elektronikus vagy nyomtatott irodalmat, ahol megtanulhatnám az alapokat (előkészítés, festés, mi micsoda, első lépések stb.)
Nemrég vásároltam egy kompresszort + filtráció, csövek, pneumatikus csiszoló és egy LVLP és egy LVMP pisztolyt is (Auarita, 1.4 mind kettő). Gondoltam mielőtt lefestem az első garázsajtómat, előtte tudnom kellene mit csinálok :D
Bocs, hogy lefárasztottalak titeket az olvasnivalóval és a válaszokat előre köszönöm.