Ha visszakeresel a gozmozdonyos topic hozzászólásaimba, még valahogy mult év dec. tettem fel egy 424- szines jellegrajzot, ha az jó lesz elkuldhetem jóval nagyobb méretben is de az emil címed sajnos nemtudom megnézni- vacakol a gép.
köszi az infót időközben sikerült egy Csiba féle könyvet kölcsönöznöm a könyvtárból. bár meg kell állapítanom, hogy az állomásítási időpontok a könyvben mások mint a mozdony hivatalos mozdonykönyvében.
1943-ban gyártotta a MÁVAG 5363-as gyári számmal. 1943.09.06.-án jött ki a gyárból és 24.-én műtanrendőrizett. 1945-ben trófeás lett. 1947-ben került vissza a MÁV tulajdonába. 1983.10.26.-án selejtezték, majd szétvágták.
Inkább azt mondom csereberéljünk. Most elhúztam a mézesmadzagot.........
Neked szerintem bizti van olyan fotód ami engem érdekelne. Akkor pedig tiéd lehet ez a kép meg egy 411-es meg még amim van! Az a baj, hogy sokan csak le töltenek képeket de fel soha nem tesznek, aztán egyszer csak azt veszed észre a képeid valahol rendszerezve megjelennek. Persze az ominózus 424 159-es fotót sem én fotóztam, viszont én koslattam utána több embert megkérdezve van-e régi fotója. Szóval dolgozom érte. Gondolom megérted, megértitek.
2005. Szeptember 17.-től megvásárolható a MÁV Nosztalgia Kft-nél az 520,034-es pályaszámú gőzmozdony H0-ás modellje. A GÜTZOLD által, csak magyarországi forgalmazásra, limitált szériában (150 db)gyártott modell várható eladási ára: 65.000 HUF.
Katalógusszám: 54300
A modell előzetesen megrendelhető a következő e-mail címen:
>>Viszont mindig arról írnak, hogy a Bak majd Bah kocsik gyártása azért került át Dunakeszire, mert a többi gyárnak a jóvátételi és egyéb export szállítások miatt nem volt kapacítása.
A vasútgépészeken most erről írnak. A '60 - as években szállítottak ki személykocsikat. Az viszot már szvsz. nem jóvátétel volt. Dunakeszi nem 1958 - tól indult? A Kaláka forgóvázas kocsik, már Dunakeszin készültek, a többségük biztos. Szvsz. 1955 - ig volt egy komolyabb jóvátétel, aztán indult a dunakeszii gyár, hogy a későbbi szovjet szállítások miatt ne legyen kapacitáshiány.
Hogy ez eddig! Én úgy akarok lemenni, hogy pontosan ismerem a helyet. Ilyenkor megnézem, hol van egy régi térképen, hogy más célpontokat is megnézhessek. A Béga partján én egy szeszgyárról tudok, de a kép a 993 - ról valahol nagyon a prérin készülhetett.
Aha köszike a fontos információt, ha bárki bármiféle balesetéről tud írja meg mert elhatároztam, hogy a mozdony mozdonykönyve, valamint fényképek és eredeti jellegrajz alapján megírom a mozdony történetét.
e, variáció: amikor a mozdonyt félreállították a környéken, a mozdítható lelopható vas és főleg szinesfém alkatrészek tuti az adott telepre kerültek.Ellenértékük meg egy félórán belül a garatba jövedéki adó terhelte folyékony élvezeti cikk alakjában.