Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Van egy kék színű feltöltő tekerő az telejsen elvan zárva rendesen! Ha nyitva vna akkor hallatszik hogy töltődik a víz bele. De elvan zárva és nem megy bele elvileg..
Mikor leengedem a vizet 1.5 bárig akkor jó. Mikro megy a kazán(bekapcsol) akkor feljebb megy egy kicsit. Aztán ha leáll ugyanott marad a mutató. Majd később bekapcsol megint akkor megint feljebb megy egy kicsit a nyomás. Így megy fel folyamatosan.
Van egy Ariston Class One 24 Kondenzációs kazánunk (2 éves). Van vele egy gond hogy felment a nyomás mindig egy 7-8 óra alatt majdnem 3 bárra. Mindig lekell vissza engednünk 1.5 bárra mindennap reggel és este...
Volt kint szerelő aki rákötött egy tágulási tartályt hogy megszűnjön a probléma. Nos ez Másfél hónapig jó is volt nem csöpögött a víz nem volt semmi. Egyszer csak a kiegyenlitő tartálynál kinyomta a vizet a túlnyomás miatt.
Nos azóta ez mindennapos probléma ha nem engedjük le időbe belőle... Kihívtuk megint a szerelőt leengedte a vizet leengedte a levegőt újra felpumpálta és a vízet is feltöltötte de ugyanúgy visszajön a hiba.
Jól működik ezen kívül fűt normálisan kapcsol normálisan és minden radiátor ugyanúgy meleg. Csak ez hogy a nyomás mindig felmegy és kinyomja a vizet.
Nekem igazán csak az volna a lényeg hogy akkor kapcsoljon amikor a kazán szivattyú megy,hogy ne menjen folyamatosan. De hívok inkább szakembert,nem szeretném tönkre tenni a kazánt.
Én úgy látom, hogy a RELÉ1 pontosan a fázist (L) szakítja meg, a nullát (N) kaphatja a vezérelt eszköz közvetlenül. De nyilván köthető fordítva is, csak hát a villanykapcsolónál sem a nullát szakítjuk, ha jót akarunk magunknak...
Két problémám van az egésszel a szememben:
Az egész relés vezérléshez előfeltételként kezeli (a relépanel meglétén kívül), hogy megvan a gyári buszos termosztát is. Ez egy jelentős extra költség.
Ezzel is csak egyetlen kört tud indítani (jelen esetben ráadásul zonaszelepről beszélünk a rajzok alapján, nem is szivattyúról, tehát kérdés az induktív terhelhetőség is...), az összes többit oldja meg a felhasználó kazánon kívül ahogy akarja/tudja úgy, hogy ha azok a zónák kérnek fűtést, akkor menjen egy záró kontaktus a kazánindításhoz.
Bocs, ha nem idevaló, de hátha tud valaki segíteni. FÉG MV21 vízmelegítő. A középen lévő réz csavar micsoda? Ami körül a +/- van. Nem akarom piszkálni, csak szeretném tudni, hogy micsoda.
Segítséget kérnék.Adott egy Baxi duotec kazán.Zona inzerfész benne van.Szeretnék egy külső keringető szivattyút indíttatni vele akkor amikor a kazáné is bekapcsol.Padlófűtés szivattyúját.
Felfűtéskor amikor már az előremenő nem emelkedik gyorsan , lassan tekerném 40°C irányába a keverőszelepet , amíg maximális marad a tömegáram a padlókörön .
Mivel nekem nincs padlófűtésem , így csak mint egy laikus írom , hogy én mit próbálnák meg !
A keverőszelepet feltekerném 40°C-ra . A keringetőszivattyút kettes fokozatra tenném , ami az osztó-gyűjtőnél van .
Egy kérdés !
A kazán felé a visszatérőn ott helyben van lehetőség zárni ? Ha van , akkor egy picit zárd , ha gyorsan emelkedne a visszatérő a kazánba !
Mi az elméleti elképzelésem ?
Megnyitod a keverőszelepet , tehát 40°C-ig tud melegedni az előremenő a padló felé . Megemeled a keringetőszivattyú által a tömegáramot . Így a padlóból a visszatérőnek van hova melegednie , hogy közel 40°C-os víz térjen vissza a keverőszelephez , tehát emeltük a hőleadást a tömegáram növelésével . Azért kellene fojtani a kazán felé a visszatérőn , hogy a két szivattyú ne emelje a tömegáramot a kazánon . A fojtással érnéd el , hogy annyi víz jusson továbbra is a kazánhoz , mint előtte .
Szakik majd megmondják , hogy az elméleti megoldás működhet-e .
Jó ötlet! Gondoltam rá én is, de akkor teljesen kizárom annak a lehetőségét, hogy oda lehessen "durrantani" neki egy meghibásodás után ha lehülne a ház vagy akármi miatt ha nem temperál és lehűl a ház ne kelljen 1 hetet várni hogy visszafűtse 35-40 fokkal. Hisz vannak radiátorok amivel tudnék 50-60 fokkal is oda pöccenteni, ha manuálisan oda tekerek.
Padlófűtés a nappaliban, konyhában (konyhában a padló termosztátja), 2 szoba ritkán tekerve 15-20cm (ezekben van radiátor is) illetve 1 szoba ahol csak radiátor van (ebben van a radiátor kör termosztátja) és a fürdő ahol nincs padló fűtés csak törölköző szárító (itt egyszer lesz padlófűtés is)
Teljesen nyitva vannak a szelepek ahol én max 2.5l tudtam összehozni, ha a keverőt beállított 20 fokra akkor megnyílnak teljesen, de akkor meg a kazán felöl nem enged meleget, ami túlhevül emiatt. Így valóban nem jó a keverő.