Tőlem azt preferálhatsz amit akarsz, akár a fröcsögést jegyző billentyűkoptató (mert újságírónak az ilyet nem nevezném) által barokkos túlzással susogó fák között vezetett kerékpárutat is, de azért figyelmedbe ajánlanám a következőket: - annak a bizonyos útnak csak kb. a fele "saját bicikliút", a másik fele gyalogosokkal közösen használt gyalog és kerékpárút (ennek sehogy sem tudom megjegyezni a nevét);
- az út felén emiatt 4 méterrel, a másik felén meg 2 méterrel haladsz távolabb a galád "fekete kormot eregető dízel járművek"-től, szóval olyan túl sokat nem nyersz ezen a téren.
"A városi kerékpáros közlekedés nem sport!"
Ha ehhez hozzátetted volna, hogy "szerintem" akkor igaz is lenne a mondatod.
Ha a telefonod "okos", tedd fel rá az Osmandot és töltsed rá Magyarország térképét. Mutatja a balatoni bringa utat is.
Te az óramutató járásával ellenkező irányban akarsz menni, így valójában mindegy. A másik irányban mindenkinek azt tanácsolom, hogy Zánkánál és Akalinál ne a bicikli úton menjen, hanem az országúton, mert a visszatérés sokkal meredekebb. De ebben az irányban igazából mindegy. Szepezden sem csalinkáznék fent a faluban. A kenesei mászást úgy tudom, nem lehet megúszni.
Ilyenkor lehet statisztikát nem elhazudni arról, hogy a fekete-szürke autósok, bringások-motorosok és a szürke!!! volánbuszok teherautók mit alkotnak. Nem bekövetkezett halálos balesetekből, hanem láthatatlanság terén. Semmit se ér a menetfény, mert hátul nincs lámpája.
Az északi parton jobb, ha a Határ út, Római út, stb-n igyekszel Füred felé. Kicsit dimbes-dombos, de néhány szakaszon szép kilátás (van ilyen nevű utca is) adódik és kevés az autó, kevés a bringás.
Aszófőnél szoktam kibukkanni a 71-es útra. Ott azt a szabályt követem, hogy ahol nincs a főút mellett bringaút (mert az lekanyarodik partot nézni), szabályosan tekerhetek a főúton.
Zánkánál meg irány be, a Káli-medencébe. Szebb, csendesebb és jobb útburkolat fogad. Mindezért némi többlet szinttel kell fizetni, de megéri. A szigligeti elágazás környékén kell ismét a 71-es melletti (nem minősíteném, milyen) bringaútra térni. Volt már, hogy átvittem a bringát az árkon és a főúton folytattam.
Ederics és Keszthely között - bevállalva egy rövid bringatilos szakaszt - a 71-esen megyek. Idén tettem egy próbát a lenti bringaúttal - kár volt. Vissza menekültem a főútra.
Keszthely után szoktam magam sajnálni, mert az nagyon unalmas, bealvós sok km. Fenyvesnél kezd érdekesebbé válni, de Fonyódligetnél ismét visszaáll az agyhalál... Szemesnél láthatsz egy kis vizet, de lélekben készülj Siófokra - kertvárosi kanyargás a kitáblázott útvonalon. Ezután sokáig semmi, jobbról a vasút, balról a parti telkek. Világoshoz közeledve gyűjtsd a tempót, szükséged lesz rá. Kb. 50 méter szintemelkedés vár és az elején igen sok százalékkal küzdhetsz. Kárpótlásként a legszebb panorámát kapod. Később, Akarattyánál is vannak kilátó helyek.
Az Akarattya - Almádi szakaszt ki szoktam hagyni, mert "lábon" jövök haza (Bp.), mint ahogy oda is. Tavaly tévedtem erre a részre, nagyon nem jó.
Azért viszonylag jól tájékozódom, tehát nem tartok attól, hogy nagyon eltévednék. De azért az tud rontani egy túra élvezeti értékén, ha 1 nap alatt többszörösen úgymond "zsákutcába" kanyarodik az ember. Köszi neked is a tanácsokat és konkrét elágazás linkjét! :)
Többnyire jól kijelölt, persze elég egy hiányzó jelölés az eltévedéshez :-) Pl. itt nincs táblázás, meg úgy emlékszem, hogy Keszthelyen sem mindenhol egyértelmű az út. Viszont ha azt a főszabályt betartod, hogy balra legyen a tó, akkor nagyon nem fogsz eltévedni, legfeljebb nem a kijelölt úton mész :-)
Itt-ott keresgélni, erősen figyelni kell, de simán nyomon lehet követni. Nagyobb baj, hogy néhány helyen minősíthetetlen a burkolat, pl. Szigliget és Balatonederics között. Sok a tekergés, partra le, majd fel, stb. szóval rá kell szánni az időt, mert nem ugyanaz, mintha a főúton mennél végig.
Szeretném körbetekerni a Balatont, Almádiból indulva az északi, majd a déli partot. Rengeteg infót, tanácsot olvastam, de arról nem találok semmit, hogy mennyire kitáblázott az útvonal.
Okos kütyük nélkül mennék, ezért érdekelne, hogy mennyire egyértelműen jelölt az útvonal a kereszteződésekben, elágazásoknál..?
Amúgy bringán is, mert pont az őszi/téli hamar sötétedős, párás, nyálkás idő az, amikor egy környezetének megfelelő színben tekerő bringás is alig észlelhető, akár nappal is. Persze nincsenek elvárásaim, a pesti bringások cirka fele még sötétedés után sem képes felcsattintani egy lámpát.
A kijelölt gyalogosátkelőhelyen történő gázolások esetében könnyű az abszolút elsőbbség miatt azt mondani, hogy oldja meg az autós, így járt, de azért felmerül több oldali felelősség:
-közútkezelő: bár tilos megállni, parkolni a kijelölt gyalogos átkelőhelyek előtt, ennek ellenére rengeteg helyen van parkoló felfestve, és az ott állótól esélyed nincs nemhogy a gyalogost, de még a táblát sem látni.
-A gyalogosnak kötelessége az átkelés előtt meggyőződni az átkelés veszélytelenségéről - nemcsak megkülönböztető jelzést használó jármű közeledhet az átkelőhöz, hanem cselekvőképtelen sofőrrel érkező vagy műszaki okból fékezhetetlenné vált jármű.
A cikkben szereplő "buszt kielőzte" gázolás közben, meg a budapesti autósok youtube-csatornáján megjelent gyalogosok közé hajtó barmok esetében viszotn kizárólag az életfogytig tartó vezetéstől eltiltás és felügyelet a megoldás.
Szerintük a gyalogosoknak is figyelmesebbnek kéne lenniük.
Szerintem nem. Zebránál abszolút nem. Csak, ha életben akarnak maradni. Magyarországon.
1986, valahol Londontól Északra. Magyar módra (óvatosan, körülnézve) át akartam kelni egy 2x2 sávos úton. Zebra sehol, illetve valahol, távolabb. Még meg sem közelítettem az útszegélyt, az autósok fékeztek és hagyták, hogy átmenjek. Nem értettem, hogy ott miért ez emberélet a fontosabb, mint a bádogdoboz adta biztonság.
Annyi minden beszivárgott már a hanyatló nyugatról. Ez a hozzáállás miért nem tud?
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
239. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2023. november 27. (hétfő)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
A váltókarban van egy racsniszerkezet a fokozatok számának megfelelő foggal. Egyik irányba a váltó rugója ellenében húzza a kar, a másik irányba engedi átugrani egy fogon. Takarítás és zsírozás általában szokott segíteni rajta, de ha letörtek a fogak, akkor csere lesz belőle.
Köszi. Lenne még egy kérdesem: Fékvaltókar van rajta. Külön billentyű vált fel, külön gomb le. Ez hogyan működik? (30 éve volt sima húzós váltós montim, meg most matokváltós régi Bianchim van a másik lakásnál.) A hátsó váltóé csak fele szekvenciában működik, utána mintha nem húzná a bowdent.(mintha kinyúlt volna) Pucolás segíthet rajta? Vagy ez az elkopás tünete?
Ma szert tettem egy ősöreg Kotter bringára. Van egy problemám. Az első felninél a fékszalagon van egy nút körben. Mintha elkopott volna. Mi lehet ez? Kopásjelző vagy tényleg a felni gyártási illesztése látszik? (A fékpofa tényleg el van kopva) Az első fék durván fog, a hátsó elég lanyha...ott nincs is ez a csík. A felnik nem egyforma márkák...asszem...
"az úttól néhány méterre biztonságos zöldövezetben, susogó fák lombjai között egy különálló, saját bicikliút"
Amíg fekete kormot eregető dízel járművek füstjét kell belélegezni, addig én a susogó fák lombjai között egy különálló, saját bicikliutat preferálom! :-)
Szerintem a városi közlekedés nem az autózás, hanem a sétálás, a néhány megállós, átszállásos BKK-zás alternatívája!
Ezen a helyszínen - az tavaly májusi utcaképpel ellentétben - a kerékpáros lámpa és az autósok lámpája eltérő fázisban ad szabadot - amíg nekünk piros, mehetnek az autók (és egy rövid ideig a keresztező forgalom), aztán az autóknak piros lesz és a kerékpáros lámpa enged. Ennek nyilvánvaló célja, hogy a Móricz felé egyenesen haladó kerékpáros forgalmat és a Petőfi híd felé két jobbrakanyarodó sávon haladó autós forgalmat elválassza egymástól időben - és érdemes kivárni a bringás zöldet, mert ha arra indulsz, akkor a Fehérvári út keresztezése előtt sem kell megállni.
Sporttársnak útban volt a pirosnál állva, így laza mozdulattal megkerült és ment is dolgára, majdnem húsz métert is sikerült megtennie, amikor a tőle ekkor még balra eső autós átsorolt volna a kerékpársávon át jobbra. Bukás lett a vége, súlyos sérülés szerencsére nem. Amikor lehetséges volt, előre gurultam, és megmutattam a dühöngő sporttársnak a kormányra rögzített kamera felvételét, amelyen a neki látszó tilos jelzés is látott. Azonnnal elfogyott az autóssal szembeni kártérítést most és rendőr és blablabla igénye, hanem szépen felpattant, majd a járdán elkerekezett...
Ez is mindig izgalmas hely a délutáni csúcsban. Szituáció ugyanaz, állok a pirosnál, a keresztutcából érkező autó keresztben a kerékpársáv torkolata előtt, a villamossínről indexelve kettő busz próbál besorolni a normál autós sávba (nekik van kiegészítő BUSZ lámpa ehhez). Sporttárs jön, lát, pirosat leszarva halad be a kereszteződésbe, és mivel a kerékpársáv előtt állt az autó, ezért a busz mellé igyekezett.
Ekkor mozdult meg a Kálvin felé a sor, a keresztben álló autós időben észrevette, hogy elékerült a bringás, és elindulásból nem lökte föl, de a buszos ment előre és a busz vége is rendeződött a saját sávjába, ezáltal bátor sporttársunknak hirtelen szűk lett a hely a busz és a betonelem között. Dühösen rácsapott a busz oldalára, miközben az addigra szabad zöld jelzésre nyugodtan elmentem mellette a kerékpársávban.
A két esett között volt kb. 15 perc.
A járdán, irányhelyes sávban szemben közlekedő, mobilt nyomkodó futárok szinte szóra sem érdemesek, annyi van belőlük, mint égen a csillag.
Nagyon szomorú, hogy itt tart a budapesti kerékpáros közlekedés, nagyjából agyhalottként közlekedik egy szemmel is jól látható mennyiségű embert képviselő réteg.
Ezen a szakaszon három sávos az út. Kettő (teljesen feleslegesen) vezet a Margit híd felé, mivel a Tímár utca után az úttesten parkolók miatt kétsávos lesz úgyis.
Nagyon sok bringás teker az úton és nem csak országútival. Jó lesz ez.
Minden bringasáv miatt megy a hiszti. Emlékezzünk csak a kiskörútra: valami EmPaMo, vagy milyen mozgalom is indult a szent parkolóhelyek felszámolása miatt.