Keresés

Részletes keresés

Tipcsok Creative Commons License 2011.08.11 0 0 44809

Köszönöm mindenkinek a segítséget, de akkor nem csak az én fejemben nem volt tiszta.

 

Tehát:

  1. ha beton a béléstest, akkor habarcsba kell rakni;
  2. olyan gerendát vegyek, aminek a végéből kiállnak a vasak;
  3. a 6,6-os gerendát támasszam alá a harmadokban (akkor hogy múlik el a homorűsága?)
  4. előírás szerint vagy (nálam )5 cm bentonra rakjam a gerendát, DEa legjobb ha pl egy 5x5-ős zártszelvényre (a fel belső széln van) rakom (vagy fadarab, az nem roskad össze?, vagy pl U profil, mert abba belemegy a beton, az nem hajlik össze?)
  5. a koszorú alsó vasa a gerenda alatt legyen
  6. a duplázott gerendák közé hosszanti bekötővas
  7. 5 cm felbetonba nem kell vasháló

 

 

ép-it-ész Creative Commons License 2011.08.11 0 0 44808

Hali

Ahogy a képet nézegetem ez egy teljesen szakszerűtlen kivitelezési hiba .

1/ falazatra ( főleg kerámia ) közvetlenül nem támaszkodhat betongerenda . Azt körül kell, hogy fojja a koszorú betonja a vasszereléssel együtt.

2/ hiányzik a ,,stoica,, sor , amivel kiemeljük a gerendavégeket a főfalaknál.

3/a beton béléstetsteket csak habarcsba ágyazva lehet az E gerendához illeszteni . Habarcs használata KÖTELEZŐ !

Amikor ezt mondom, sok kőműves csak néz.  Mondom nekik : tankönyv 2. osztályos tananyag , csak elfelejtették, meg így kényelmesebb is .

Ugyan ez a helyzet a beton zsaluköveknél is, azt is csak habarcsba ágyazva lehet felhasználni.

 

Botrány.

cs

Előzmény: arnoldj (44801)
KömKel Creative Commons License 2011.08.11 0 0 44807

Hmm... érdekes.

Mindig tanul újat az ember :)

Előzmény: arnoldj (44806)
arnoldj Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44806

http://bvmepelem.hu/letoltesek/dok/alk_eger.pdf

5. oldal tetején.

Nekem is kicsit idegen volt, mert elég sima összefekvő felülete van mind a kettőnek.

 

Előzmény: arnoldj (44805)
arnoldj Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44805

Bocs a rossz fogalmazásért.

A lent belinkelt útmutatóban olvastam azt, hogy ahol a béléstest felfekszik a gerenda talpára ott is habarcs ágyat kell(ene) készíteni.

Előzmény: KömKel (44804)
KömKel Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44804

Ha jól értelmezem, akkor azt akarod mondani, hogy a béléstesteket lényegében habarccsal ráfalazzák a gerendára?

Ilyenről még nem is hallottam...

Első reakcióm az, hogy hogy a fenébe köt oda a tükörsima gerendához a habarcs?

 

(Mivel felbeton kell a födémre, ez a beton kitölti a béléstest-gerenda közti réseket teljesen. Régebben ezt salakkal is pótolták, és erre ment utána a beton, ez volt a "hőszigetelés".)

Előzmény: arnoldj (44803)
arnoldj Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44803

És mi a helyzet a gerenda talpakra kent habarcsra rakott béléstestekkel? Nyilván az egyenletesebb felfekvés miatt találták ki, de van értelme?

Vagy ez is csak "uri huncutság"?

Előzmény: KömKel (44802)
KömKel Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44802

Emlékeim szerint létezik 45-ös béléstest, de lehet érdektelensége miatt megszüntették a gyártását...

 

Egyébként meg tökön kell rugdalni, aki igy osztja ki a gerendákat :)

 

A falra fektetett béléstestekkel az a baj, hogy ha a korábban taglaltak szerint kicsit meg van emelve a gerenda, akkor az alsó sik feljebb kerül, viszont ezen a falon a béléstestek alá általában nem raknak emelést, és a födém ott bukik egyet. Láttam már emiatt 4 cm mennyezetvakolatot :D

 

Nem szokták komolyan venni ezt a szabályt a mesterek, simán beöntik a koszorúba a béléstesteket, sőt láttam olyat is, ahol flexel kettévágták, és féldarabokkal toldozgattak... 

 

Előzmény: arnoldj (44801)
arnoldj Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44801

Ha már előkerültek a felfekvések.

Úgy tudtam, hogy a béléstestek felfekvésére is van szabály. Mégpedig  úgy, hogy csak kb. a szélső pár centiben tamászkodhat a falra, és semmiképpen nem a benne lévő üreg közepéig.

De így viszont adódik egy újabb kérdés, mi van ha így jön csak ki a kiosztás, mint a képen is?

(Jól tudom?)

 

Előzmény: Tipcsok (44781)
nopánick Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44800

Aligha... vágnak fel a gyárban gerendát.

 

Egyébként pedig, alklamazási és tervezési útmutatók.

http://bvmepelem.hu/letoltesek/dok/alk_eger.pdf

http://www.railone.hu/letoltesek/tervezesisegedletek/alkalmazas_%20segedlet_e%20gerenda.pdf

 

Előzmény: Tipcsok (44793)
Gyurco78 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44799

És ahogy nézem, még alapja sincs? Vízszigetelés meg egy réteg nylonfólia a földön?

Előzmény: haborgo1975 (44795)
Gyurco78 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44798

Ha most nem burkoltatod kővel, akkor használnám, amíg tönkremegy a laminált, aztán járólappal leburkoltatnám...Az is lehet, hogy még 10 év múlva is jó lesz, ha nem áztatod szét.

Előzmény: haborgo1975 (44795)
Dunit Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44797

 

Hát ragasztóval olyant nemigen talász.

 Talán ha csak úgy simán letszed a pvc-t akkor azt később még használhatod, de a laminált alatta előbb útóbb tönkre megy.

 Sőt nem csak a laminált. Egy hagyományos tölgyfa parketta gondos használatnál tart akár 100 évig is, de ha ráteszek bármi műagyagot 15 év alatt abból semmi nem marad.

 Egyébként is mit kell védeni a lamináltat ,

 Az egy viszonylag rövid életű modern burkolat. Jó az a konyhába is,  igaz bővízzel nem szabad felmosni.

 Ha ráteszel műanyagot akkor is tönkre megy.

 Használd előbb így naturan, majd pár év múlva fedd be. Jó meleg lesz így a konyha - padozata !

Előzmény: haborgo1975 (44795)
KömKel Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44796

Az E gerenda előfeszitett szerkezet.

Ami azt jelenti, hogy a két végén a kilógó vasak be vannak fogatva, meg vannak húzva, és igy öntik be a gerendaformát (rázópad, vibrálás, stb)

Amikor megkötött a beton, akkor kiengedik a "satuból" a végeket, igy a gerenda a feszités következtében púpos lesz, ami a terhelés hatására tűnik el.

Emiatt a feszités miatt nem szabad darabolni az E gerendát, mert elpattan.

Előzmény: Tipcsok (44793)
haborgo1975 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44795

A földház ötlete nagyon tetszik. A félgömb alakúé, vagy még inkább a földbe süllyesztetté.

 

De igazából kérdezni szerettem volna.

 

Van egy laminált padlóval burkolt helyiségem, ahol konyhát kellene kialakítanom.

Azért, hogy védjem a jelenlegi padlót, arra gondoltam, hogy pvc padlóval fedem le.

 

Gondolom, a pvc padlót le kell rögzíteni a lamináltra.

 

Olvastam, hogy erre jó lehet valamilyen kétoldalú ragasztó is.

 

Ez igaz?

 

Ez valami speciális anyag, vagy bármilyen normál kétoldalú ragasztót használhatok.

 

Igazából olyan rögzítési technikát szeretnék, aminek az esetleges későbbi eltávolítása után minimális nyoma marad.

 

Esetleg más rögzítési javaslat?

 

Előre is köszi.

Előzmény: Gyurco78 (44790)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44794

Hali

Kedves KömKel , szerinted ha a talaj tömörségéről ( 90-95 % ) kezdek el beszélni és a talajtömörség mérő műszer használatáról ,mit érne ? + kavicsfeltöltés !!

Házilagos kivitelezésnél, ha nincs FMV akkor a kőműves az Úr a háznál .

Sajnos a rengeteg jó meglátása mellett egy-két fals ötletük is becsúszik.

cs

Előzmény: KömKel (44769)
Tipcsok Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44793

A tüzép szerint a gyárban vágják őket (pl szvsz 150m-es gerendát vágnak fel ).

Előzmény: Notes (44792)
Notes Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44792

"a gyártás olyan, hogy darabolják a gerendákat, ezért nem áll ki belőle vas." SZVSZ ez az E-gerenda esetén kizárt, max Porotherm gerendát lehet vagdosni, de azt is csak a gyártó által előírt mértékben. A födémgerendák szigorú méretezés szerint kerülnek forgalomba, és ahogy korábban itt írták szándékos ívelésük van stb (Porothermet meg alátámasztással túl kell emelni stb.). 

Előzmény: Tipcsok (44786)
fifty561 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44791

szelemen tényleg, köszi!

 

a szelement nem akarom bántani, a szarufát akarom kivésni, és úgy gondoltam ahogy írod, a földön összerakom, berajzolom hol kell kivágni aztán van egy elektromos láncfűrészem meg dekopirom majd meglátom melyikkel lesz érdemes.

az oszlopok szelemenekhez rögzítésére láttam derékszögben hajlított fémlapot 2-2 furattal (szaknevét nem tudom) azzal gondoltam.

hanyas szöget vagy csavart haszáljak a szarufák, szelemenek, szarufák rögzítésére?

 

 

 

Előzmény: elemes2 (44789)
Gyurco78 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44790

Na ezt ma láttam:

 

http://foldhazak.hu/

 

Én szerintem ez egy romhalmaz :) De kíváncsi vagyok lehetne-e tenni ezzel valamit...pl. milyen nyílászárókat lehet ide egyáltalán beépíteni?

elemes2 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44789

...vagy az oszlopok végét akarod belecsapolni a szelemenbe...?

Előzmény: fifty561 (44778)
elemes2 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44788

 

ja igen, és a "könyök" támasztás feltétlenül kell. ezt többnyire csak kivágják 45 fokban aztán szögelik vagy csavarozzák, de ha ráérsz, véshetsz neki fészket az oszlopba és a szarufába :-)

Előzmény: fifty561 (44779)
elemes2 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44787

intuitíve a 100x100 oszlop nagyon masszív lesz, én megelégedtem volna 70x70-nel, de ez nem mérvadó, mert én a féktávolságot is rövidre szoktam venni.

 

az oszlopok tetején fekvő gerenda leginkább a szelemen névre hallgat, ezekre fekszenek fel a szarufák.

 

amit a legalsó kép mutat, aszerint csinálsz egy olyan bevágást a szarufán, amivel felfekszik a (bevágás nélküli) szelemenre. egy ácsmester szerintem mindent láncfűrésszel csinálna (ismerek egy ácsmestert, akinek szép cakkos heg van a mellkasán ferdén keresztbe, talán bypass műtétre készült önkezével), de 5 centis szarufán kézi körfűréssze vagy egy hosszabb dekopírfűrészlappal is kivághatod. ezt úgy csinálják, hogy lefektetik a földre az oszlopokat és a szarufákat pontosan úgy, ahogy majd állni fognak, a szelemen helyett csak rajzolnak egy négyzetet (gondolom a szelement is 10x10-esre tervezted) és ebből kiadódik, mennyit kell kivágni a szarufából.

 

 

Előzmény: fifty561 (44778)
Tipcsok Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44786

Rákérdeztem egy két helyen, az egyiken azt mondták, hogy nem fontos a vas kilógás, mert már nagyon összekötnek a betonok (de náluk van amiből kiáll a vas)....a másik helyen pedig azt, hogy a gyártás olyan, hogy darabolják a gerendákat, ezért nem áll ki belőle vas.

Előzmény: elemes2 (44777)
KömKel Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44785

Anno mi azért megemeltük, igaz csak egy tetőléc-vastagsággal, hogy aláfolyjon a beton, ne a téglára terheljen rá pontszerűen.

 

A vasalását kiegészitheted azzal, hogy a két gerenda közé beraksz egy 2-3 méter hosszú vasat, összekötve a koszorúval. 

Előzmény: elemes2 (44783)
elemes2 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44784

Mi Ytongból építettünk, az nem bírja el a közvetlen ráfekvő E-gerendákat, kellett csinálni egy pár centis felbetont. És alátámasztás nélkül raktuk a (kilógó acélszálas) gerendákat. Továbbá kerámia béléstesteket használtunk. De gondolom ezek ízlésbeli különbségek.

Előzmény: Tipcsok (44782)
elemes2 Creative Commons License 2011.08.10 -1 0 44783

A legkorrektebb megoldás az, amit KömKel javasolt, acél profillal alátámasztani. Ha nem zártszelvényt, hanem C profilt használsz (ami valószínűleg drágább), úgy, hogy a nyitott szája nézzen a betonkoszorú felé, akkor még a beton is belefolyik.

 

Az E-gerenda felhasználásáról szóló oldalakon előírják a 12 centiméteres felfekvést, de nem írnak az alátámasztásról (lehet, hogy az alátámasztás az acélszálak nélküli változat sajátossága?)

Előzmény: Tipcsok (44781)
Tipcsok Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44782
Tipcsok Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44781

 

Ezen se túl jól van akkor, csak simán a falon van, és vas se lóg ki belőle.

Előzmény: elemes2 (44777)
Tipcsok Creative Commons License 2011.08.10 0 0 44780

Köszönöm!

 

Ha jól emlékszem Ferrobetont mondott a tüzépes, hogy olyat forgalmaznak, és nem lóg ki belőle vas, de rákérdezek. Mert ha ez így van, akkor másféle gerenda kell (amiből lóg ki vas)

Előzmény: elemes2 (44776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!