Sajnos az a módszer, hogy beírok sokat, és átfordul, nem működik, mert 650.000 km-nél nagyobbat nem enged beírni. Most annyi van benne :)
De elolvastam a program javaslatát. Azt írja, hogy vegyem ki az óraegységet, írjam be a BSI-be az új értéket, majd az óraegységet reseteljem szeparáltan, vagyis még kiszerelt állapotban, majd tegyem vissza. Gondolom azért kell resetelni az órát, hogy ne legyen benne nagyobb érték, mint a BSI-ben, mert akkor visszaírja a nagyobbat. Gondolom, azért ilyen a program, mert a gyártó úgy gondolta, hogy ha tönkremegy az óra, akkor a paraszt vesz bele egy új gyárit, és az olyankor átveszi a BSI-ben tároltat és onnan folytatja, ahol tönkrement. Vagyis nem gondoltak az óravisszaállításra.
A kérdés most az, hogy hogyan lehet resetelni a kiszerelt órát, vagyis alapállapotba állítani. Gondolom, van rajta valamilyen pici memória, amelyik megőrzi a km értéket, ehhez elég pár bájt. Ha ez a memória áramot igényel, akkor kell lenni egy áramforrásnak az órában is. Ha viszont buborékmemória tárolja az infót, ahhoz nem kell áram. Vajon van-e olyan két hely, amelyet ha összeérintek, akkor resetelődik az óra. Erről tud valaki valamit? Most megyek guglizni ebben a kérdésben.
Szomorú. Már tapogatóztam ez ügyben, van jelentkező, aki visszaállítja 100 fontért, inkább magam próbálkozom még egy kicsit.
Amikor beírtam az 500.000-et, előtte próbáltam a 999.999-et is, de azt válaszolta a BSI, hogy túl nagy a beírandó érték. Tehát valahol a kettő között lesz egy határ, amit tud fogadni. Ma megpróbálom kitotózni ezt az értéket, beírom neki, aztán imádkozom, hátha átfordul a BSI és nulláról indul újra. Akkor már nyerő lennék.
Brrrr , ez így nem fog menni , a profik ehhez szétszedik az órát és a bsi-t is.
A km szoftver úgy van megcsinálva hogy mindig a nagyobbat fogja figyelembe venni, ezért kevesebbet ezzel a módszerrel nem fogsz tudni csinálni , ezt házilag nem fogod tudni megoldani , biztos van Angliában is megfelelő "szakember" erre , csak még nem találtad meg.
Amúgy pár éve én is jártam így egy citroen c5-el ,hogy beleraktunk egy másik órát és átírta a km óra állást a bsi-ben , akkor jártam utána én is ennek a kérdésnek , ez mondjuk maradt mert csak 10ekm volt a különbség.
A márkaszervíz sem tudja visszaállítani ,mert hivatalosan nincs is rá mód.
Egyre jobban tetszik a géped ).18-vagy 19"/40-vagy 45? meddig lehet vagy érdemes elmenni szélességben magasságban?Holnap megyek megnézni egy cimborám elfekvő készletét.Ő azt mondja majd felprobálgatjuk de nem szeretnék egész nap felniket cserélgetni plusz azt sem hogy elvigye a dob lemezt )
Előzmények: a valós km érték helyett véletlenül bekerült az órámba egy dupla érték, 69.000 m helyett 157.000 m. Vettem az íbéjen egy km állító kütyüt, de bármit állítok, 2 nap múlva visszaáll az eredeti, a rossz érték.
Most tanácsotokra trükköztem: beírtam egy kamu 500.000 km értéket, majd rá öt percre visszaírtam a 69.000 m értéket. Kér napig jó volt, ma most délután visszaállt a kamu 500.000-esre.
Vagyis előre simán tudom állítani, de visszafele nem. Vagyis ha a kocsi különböző km állást észlel a BSI-ben és az órában, akkor automatikusan a nagyobbikat veszi valósnak és azt írja be mindenhova. Ez nagy szopás. Hozzáértők véleménye?
Van egyöreg a6 osom meg egy még öregebb cargom, nem vagyok a finom megoldásokhoz szokva dd.Ez a nejemé de egyre többet használom )sajnos a nejem munkatársának egy csilivili coupeja van, így aztán kapom az ívet mit kellene csinosítani )Egyébéent a felnid az 18" -as?
Nekem most volt a vas vizsgán, a gázosítás miatt. Úgy van, ahogy leírtad, át kell nézetni előtte, és elvileg kb 25 pénzből megvan minden. Ha NKH-hoz viszed, mint én, akkor telefon NKH-hoz, adnak időpontot, előtte szerelővel nézesd át, futómű-kormánymű-fékek, csillapítók, világítás, CO-mérés. Ha minden OK, akkor no para, vidd nyugodtan, és ott max 20 pénz. Nekem 2006-os a tütü, most nem kellett semmit sem költenem rá a vizsga miatt, majd tárcsákat kell cseréltetnem, mert válla van, de ez őket nem érdekli, csak fogjon jól, és egyformán a fék.
Felhívsz egy műszaki bázist! Kérsz időpontot! Elviszed ,ott van egy előzetes amiért kérnek pénzt de ott csinálltatod a műszakit akkor azt a pénzt amit befizettél levonják a műszaki árából! Ha nincs semi gond akkor rögtön megkapod az új műszakit ha van valami akkor felírják egy papírra ,elviszed megcsináltatod és visszamész!! Röviden ennyi a történet! Átlagba 24000 ft a vizsgadíj de ez helyfüggő! Remélem segítettem!
Ez az első autóm (így 33 évesen), és vásárlás óta most fog lejárni a műszakija, most kell először intéznem ilyet életemben.
Mi a pontos menete?
Mit néznek meg ott? Nyilván hülye kérdés, de mi szokott az lenni, aminek a cseréje nélkül el se vigyem a műszakira?
Vagy vigyem el autószerelőhöz, ne spóroljak ezen, nézessem át, hogy átmenne-e a vizsgán?
Mi történik ha nem nézetem át, és a vizsgán megbukik? (Nyilván ilyet nem szeretnék, csak érdekel) Elküldenek megcsináltatni, és újra fizethetem a műszaki vizsga díját?
Jelenleg semmi hibaüzenetet nem ad az autó, kiválóan működik, le is kopogtam gyorsan.
Gondolom a műszakisokat az nem érdekli, hogy meghúzták az autót, és még nem fényeztettem le a sérült ajtókat.
Tényleg bocs a hülye kérdésekért, de hát valahol el kell kezdeni. :)
Már többször figyeltem, de most kaptam rajta a jobb visszapillantómat, hogy önálló életet él :(
Kiriasztottam a kocsit, kifordultak a tükrök, de a jobb oldaliban a tükör is elállítódott. Ha kinyitom a jobb ajtót és becsulom, megint megy a motor, de mát nem tud jobban jobbra fordulni. Mi ütött belé? Nyomjam ki púrhabbal? :D idegesít... :(