Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2000.05.06 0 0 2107
Dzsamb lett volna? Pont olyan szögből láttam, hogy nem láttam púpot, csak annyit, hogy jó nagy :)

Más: lesz idén repülőnapocska Budaörsön, vagy a kecskeméti közelsége miatt inkább nem
próbálkoznak vele?

Hamster

Előzmény: Újlaki (2106)
Újlaki Creative Commons License 2000.05.05 0 0 2106
Ma 15:30-kor 13R pályára leszálló kék-fehér dzsabó (hogy utaljak a korábbi nyelvi-kiejtési eszmefuttatásra); ki tud róla?
hal9000 Creative Commons License 2000.05.05 0 0 2105
Isméri valaki a tu134A3 robotpilótáját? Lenne néhány kérdésem, hogy kell bekapcsolni (kell é e áram alá helyezni, és aztán viklucsity, vagy otklucsity, mi az a nagy tekerentyű jobb oldalt (bólintás?) mi az alul középen, szintén tekerentyű (fordulás?), hogy kell békapcsolni a magasság, iránytartást, és a automaticseszkij megközelítést?) Ja és miben tér el az A3 és az alapmodell (bombázótisztes) robotja?
zolibá Creative Commons License 2000.05.04 0 0 2104
Welcome back!

Hurrá! Ismét elérhető a topic.

zolibá Creative Commons License 2000.05.03 0 0 2103
Fóka: A videó nagyon tetszett. Csak kár, hogy nem látszik rajta, amint az utasok és a személyzet a pedálokkal hajtja a gépet. :-)))))

Inner Circle: Valóban inkább a "Repülőszerencsétlenségek" topicba illik, de azért köszi. Kár, hogy a két pilcsi odaveszett.

hal9000: Én is olvastam az Emirates megrendelésről. Maga a légitársaság úgy kommentálta a dolgot, hogy ezzel is szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a gép a rajzasztalról a levegőbe emelkedjen.

Újlaki Creative Commons License 2000.05.03 0 0 2102
A Learjetek, legalábbis a korai típusok, hajlamosak voltak a begyorsulásra, és abból nem lehetett őket kivenni. Talán ez egyetlen típus, amelyiken stick pusher helyett stick puller van (volt) rendszeresítve.
Előzmény: Inner Circle (2101)
Inner Circle Creative Commons License 2000.05.03 0 0 2101
Bocs, ha OFF lenne...


David Coulthard legnagyobb repülős élménye. Learjet volt a gép fiatal korában. :( Mit szóltok hozzá? Nem hallottam még, hogy ilyen leesett volna.

hal9000 Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2100
Most olvastam, hogy az Emirates Airlines megrendelt öt darab A3xx-et, és további ötöt pedig opcionálisan. A 600 személyes változatot rendelték, 2006, 2007 körüli szállítással. Addigra fog ez repülni???????
hal9000 Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2099
Én pénteken voltam kint, akkor érkeztek a gépek!
Előzmény: torrente (2098)
torrente Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2098
hal9000!
Te mikor voltál kint a reptéren?Mi elsején kb.2-fél 7.ig délután,de akkor 1 db c130 se jött,An 12,Il 76 az igen1-1db.747 az volt,de azt is a torony mellöl vontatták a 2-b.re valamelyik csöhöz,és ha jól láttam a távcsövel az emberek végig kint álltak a teraszon.
A 300-as is volt Edelweiss festéssel.
Előzmény: hal9000 (2085)
Hamster Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2097
:)) Vele is találkoztam most Farkashegyen, kivételesen a földön votl elfoglalt :)

Hamster

Előzmény: zolibá (2089)
zolibá Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2095
Madárember: Fedélzetre vitt hordozható elektronikai berendezésekről én is olvastam a minap. Ott leírták, hogy a Boeing kiterjedt kutatást folytatott a dologgal kapcsolatban. A lényeg az volt, hogy, ha valamilyen repülés közbeni anomáliáról feltételezték, hogy ilyen elektronikai berendezés okozhatta, a kütyüt a tulajdonostól megvették, bemérték, repülés közben is tesztelték. Érdekesség, hogy nem tudták a tesztek alatt megismételni a jelenségeket még akkor sem, mikor bizonyított volt (ugyanis még a fedélzeten az első észlelés során a kütyü ki-be kapcsolásával eltűntették és ismét előállították a jelenséget), hogy a berendezés okozta a repülőgép rendszerének hibáját. Azt megállapították, hogy több eszköz is a repgép tervezésekor figyelembe vett megengedett zavarási szint felett 40-60 dB-el sugárzott.
Az USA légügyi hatósága (FAA=Federal Aviation Administration) a rendeltetésszerűen sugárzást kibocsátó eszközök (rádiótelefon, adóvevő, modell távirányító,...) használatát a repülés teljes időtartamára tiltja, az esetlegesen véletlenül sugárzó eszközökét (videókamera, elektronikus kézijáték, notebook,...) pedig az összes kritikus repülési fázisban.
A dolog másik fele, hogy az USA Távközlési Felügyelete (FCC= Federal Communications Comission) más okokból, de szintén tiltja a mobiltelefonok repülés közben történő használatát. Az ő okuk az, hogy a levegőből egy mobil készülék sokkal több bázisállomásra "lát rá" mint földön, és ez a mobil hálózat számára jelent gondot.
Előzmény: Madárember (2094)
Madárember Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2094
Mobiltelefonok a repülőn: valamikor (úgy egy-két éve) olvastam egy cikket a Spiegelben. Azt írták, hogy a Lufthansa szúrópróba-szerűen méréseket végzett a gépeken, és megállapították, hogy nagyon sok telefon lapul bekapcsolva az utasok zsebében vagy csomagjában. Ennek ellenére nem rendszeresítették az ellenőrző mérést és az ezt követő kényszerintézkedést, mert "ártana az utasokkal való jó kapcsolatnak". Hm.

Egy olvasói levél pedig arról panaszkodott, hogy amikor a levélíró figyelmeztette a mellette ülőt, hogy kapcsolja ki a telefonját, az röviden nácinak bélyegezte... Érdekes nem?

Előzmény: Újlaki (2076)
zolibá Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2093
DAttis:
Itt a MALÉV B737-200 flottájának listája is.
737-2Q8: HA-LEA
737-2M8: HA-LEB
737-2T5: HA-LEC
737-2T4: HA- LEI,LEM
737-2K9: HA-LEK

A Q8, T4, T5 és egyéb végződések jelölik, hogy a repülőgépet kinek a megrendelésére gyártotta le a Boeing. Sajnos nem ismerem mindegyik jelenését, de a MALÉV-ot a 7G jelzés jelöli. Ezért 767-27G a malév két B767-ese.

A Szt. István és hasonló neveket egyszer itt már kibeszéltük. Elég régen.
Tudod, ahol az ilyen jellegű elnevezés régi hagyomány, ott tényleg jópofa. Magyarországon repülős körökben van nevük a gépeknek, amiket a lajstromjel utolsó betűje ihlet. Az ezt ismerők lelki világába erősen beletipor, ha átkeresztelik a madarat. Legalábbis ez volt itt a benyomásom.

Előzmény: DAttis (2092)
DAttis Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2092
Köszi az infókat, de mik azok a betűjelek ? (3Q8 stb.)

Ezek szerint a HA-LEA, LEB, LEC már nincs meg :(
Ha jól tudom a HA-LEK is 200-as volt

És vmelyik 300-asnak van egy "keresztneve" mégpedig Szt.István

Apropó, nálunk miért nem honosodott meg a gépek ily elkeresztelése. Hollandoknál, belgáknál is láttam.

Előzmény: zolibá (2091)
zolibá Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2091
DAttis: A 737-200-as darabokat nem írom, mert megszabadult, vagy rövidesen megszabadul a MALÉV tőlük. (Azt hiszem, már csak 1 van itt)

737-3Y0: HA- LED,LEF,LEG,LES,LET
737-3Q8: HA- LEJ
737-4Y0: HA- LEN,LEO,LEU
737-5K5: HA- LEP,LER

Előzmény: DAttis (2090)
DAttis Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2090
Az iránt érdeklődnék, hogy jelenleg a MALÉV hány darab Boeing 737-essel rendelkezik ?
Ugyanis mostanság hallottam, hogy volt amelyik "elment", másik jött helyette, vagy azért gyarapodott a létszám.
Érdekelne a lajstromjelzésük, (az összes, ha ez nem titok) mert a cserékkel kicsit megkavarodtam, úgy tudom, a HA-LEA már nincs a kötelékben, hanem másik jött helyette és gondolom nem ua a lajstromjelzése. És hogy ebből mennyi a 200-as, 300-as és úgy tudom már 500-as is van
Tudomásom szerint 12 db B-737 van összesen.
Ebből mennyi saját tulajdon, és mennyi lizingelt, vagy mind lizingelt gép ?
Én anno a HA-LED lajstromjelűvel utaztam (ez volt az első "Boeing-es" repülésem :-) )
Aztán a HA-LEC és A HA-LEB lajstromjelűvel is volt alkalmam repülni. AZ utóbbi kettő 737-200-as volt.
zolibá Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2089
Hamster: Még csak most esett le nekem, hogy az oldaladon a Cessna fotókon látható "pilótád" sem semmi. Soma, a MALÉV B767 kapitánya személyesen. :-)))
Hamster Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2088
Dehogy nem voltunk :) Na jó, szóval voltam. Nekem a Mi-2-es műrepülése tetszett, volt egy olyan orraállítás, aminél mindenki a felsikoltott a környéken (képzeljünk el egy "csirkecombot", amint majdnem függőlegesen az orrára áll, azaz pont szembenéz a függőlegesen felfelé bámulóval), pár másodperc múlva valami leesett az égből, mindenféle emberek rohantak oda adóvevővel, azon tanakodva, hogy akkor most leparancsolják-e a masinát az égből, vagy sem, persze kérdés, hogy tényleg a heliről jött-e le :)
Ugyanez a helikopter kicsivel később elfújta az összes olyan sapkát és napernyőt, amelynek tulajdonosa túl közel merészkedett a kordonhoz... Nekem ez a helikopteres légibalett tetszett a legjobban, persze az se volt rossz, amikor érkezés után üdvözletképpen elportolt a Jak-40-es a parkoló fölött. Illetve hát tulajdonképpen minden jó volt :)

Hamster

Előzmény: zolibá (2087)
zolibá Creative Commons License 2000.05.02 0 0 2087
Fóka: Köszönöm a Tristarról az információkat. Ezek szerint nem álmodtam a gépet. :-)))

A gép nevét hívjuk csak Trisztárnak magyarul!
Az, hogy a buta ami mit ért, vagy mit nem ért meg, ne zavarjon senkit! Az is más kérdés, hogy miért ejtik ők "tráj"-nak, hármas számra utal a név ezen tagja és az "three" eredetű.
Egy példa az amrikai nyelvértésre: Egyik kolléga az LRI Navigációs Osztályról kiment az USA-ba. Ott együtt dolgozott a helybéli repülőgép-szerelővel. Mikor zseblámpára lett volna szüksége és kért egy "torch"-ot, a benszülött csak lesett. Ő csupán a "flashlight" szót ismerte erre a tárgyra. (Hogy olvas az ilyen Shakespeare műveket? Biztos lefordítják neki. :-)))) )

A háromtengelyes hművekkel kapcsolatban:
A Jak-42 repülőgépen valóban D-36-os, háromtengelyes darabok muzsikálnak. És igen jók. A gép tervezése idején nem volt hozzájuk fogható.
Az AN-124 hajtóműveiről tudtommal még nem derült ki, hogy miért felejtettek el tolóerőt produkálni.

luc72: A 677-200ER még belefér a "nyomdahiba" kategóriába. :-))

Meglepetéssel tapasztalom, hogy szó sem esik a Farkashegyen rendezett repülőnapról. Senki sem járt ott rajtam kívül? Pedig szerintem nagyon jó volt. Legalábbis a repülős, ejtőernyős része, amit végignéztem.
Bessenyei is repült egy vadat a végén és az sem volt semmi, amit egy ejés (... Rihárd) produkált a MI-2 alá kötélen felfüggesztve, majd onnan ugorva. De úgy kompletten jó műsor volt szép vitorlázó műrepüléssel, Jak-52 kötelékrepüléssel, Jak-40 és L-410 áthúzással, helikopteres vitorlázó vontatással, stb.
Más kérdés, hogy már megint voltam olyan tök, hogy a nap ellen nem védekeztem és most olyan vagyok, mint a főtt rák. :-)))))

tyutyus Creative Commons License 2000.05.01 0 0 2086
Kíváncsi lennék, a szegedi 18-as végénél meredező minapi förmedvénynek ki a búbánat írta alá az olajfúrótorony-építési-engedélyét! Vagy télleg csak a pénz számít?
hal9000 Creative Commons License 2000.05.01 0 0 2085
Hi!
Én ezt nem értem, vannak olyan emberek akik ott tolonganak Ferihegyen a lelátóterasz bejáratánál,(ami természetesen zárva van), és a jumbó meg a finalon van a 13R pályára időközben megérkezik a teraszos, kinyitja,( jumbó már leszállt) emberek rohannak ki fényképezőgépekkel, kamerákkal stb, és úgy lesnek, mint amikor megláttuk bécs elött az első faluban a benzinkútkiállítást. Én persze csak véletlen tolongtam ott, nálam csak egy kamera volt, éppen véletlenül. Aztán véletlenül elidőztem ott vagy három órát, jött néhány (2db ) C130-as, egyszerűen gyönyörű leszállást produkálva, aztán jöt egy 134-es, kb már a Margit sziget elött lehetett látni, hogy ömlik belőle a füst, meg egy A300-as is landolt. Meg igen szép nagy forgalom volt.

I love tristar !!! Amikor megérkeztünk ázsiába egy trisztárral, pont a 1011-es szobát kaptam !

Amikor nemrég jöttem hazafelé Teneriféről, akkor is lenyiltak mindeféle kijelzők, és mutatták azt, hogy hol járunk. Hát ennél unalmasabb műsort még sohasem láttam... Nagyon lassan megy a gép, és nagyon messzínek tűnik az érkezés, de azért jó ha kiírják, klassz dolog, pláne, hogy tudom mit látok. A felhők alatt.

Kitty Creative Commons License 2000.04.30 0 0 2084
Időpont: tavaly október vége, indulunk Tunéziába. Útvonal: Budapest-Monastir
A repülőn egy helyes kis LCD display nyílt le a fejünk fölött, és mutatta, hogy merre haladunk. Én tudtam fejből, hogy Monastir merre van, de a display szerint egyáltalán nem erre repültünk, hanem teljesen dél fele. Mivel nem vagyunk olyan utasok, akik mindenre tombolva-őrjöngve-ordítva reagálnak, és úgy tűnt a többi utas is belefér ebbe a kategóriába, hallgattunk, és néztünk, hogyan távolodunk egyre jobban attól a ponttól, ami Monastirt jelölte a térképen. A gépen haláli csönd, senki nem tudta, mi van. Egyszerre csak elkezdtünk ereszkedni, mejd láttuk a tengert is (a hátam mögül ülők éppen azon aggódtak, hogy ki és miért téríthette el a gépet, és hogy vajon éppen melyik vad-iszlám ország fele tartunk), és hamarosan leszálltunk Djerbán. Ekkor mindenki tiszta ideg lett, hogy mi a nyavalyát keresünk mi itt, nekünk már rég Monastirban kéne lennünk (tényleg!). Hogy aztán kiderüljön, hogy a tulajdoinképpeni útvonal Budapest-Djerba-Monastir volt, csak erről csak az utasok nem tudtak. Érdekes módon csomóan leszálltak Djerbán- tehát egyesek mégis tudták....
Újlaki Creative Commons License 2000.04.30 0 0 2080
Gonoszkodás ON

Tudom, hogy ez nem az a téma, de amúgy is éppen ez van általam terítéken odaát:

mit jelent az, hogy "elbocsájtottak/más"?

Gonoszkodás OFF

Előzmény: fakezu (2077)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.30 0 0 2079
De bizony - ez egy SkyJet DC10-15-ös (V2-LER) volt és 16h45-kor szállt le. A Malévnak repül Almatyn keresztül Pekinget, ugyanis az egyik "nagyvas" szokásos küldetését teljesíti NYC-be, a másik pedig Osakaba húzott el.
Előzmény: Hamster (2072)
leeer Creative Commons License 2000.04.29 0 0 2078

Sziasztok

Egy vadiúj netező, chat-elő vagyok. Csak
annyit közölnék az olvasókkal, hogy bár
ültem "dobozos" gépeken,kicsin s nagyon
egyaránt,nekem mégis egy görögországi
tandemes siklóernyőzés volt a legpazarabb
repülős élményem. Le a hegytetőröl a
végtelenül nagy kék Égei tengerre.

Előzmény: fakezu (2077)
Újlaki Creative Commons License 2000.04.29 0 0 2076
"...Egy arabtól a sztyuvi elszedte a mobilját és kiszedte az elemet belőle. (...) Van-e erre joga a sztyuvinak?"

A sztyuvi itt a repülőgéppparancsnok által delegált hatáskörben járt el.

A repülőgépparancsnok pedig élet s halál ura a repülőgépen repülés közben: két óránál hosszabb időratamú repülésnél a türelmetlen ifjú párokat összeadhatja, a hasonlóan türelmetlen öregebb párokat pedig elválaszthatja. A renitenseket bezárhatja a vécébe, de akár ki is hajíthatja őket a gépből.

Na, kicsit komolyabbra fordítva, a repülés és az utasok biztonsága érdekében a kapitány a hajón is, a repülőgépen is bármilyen szükséges lépést megehet. Korlátozhatja az utasok szabadságát - Amerikában rendszeresítettek is ilyen kis könnyű, hajlékony, egyszeri használatra szóló bilincset -, de ha elkerülhetetlennek ítéli, akár a renitens utas élete árán is meg kell védenie a többi utas életét. A bíróság madj eldönti, utólag, hogy jogos volt-e a beavatkozás. (Kevesen tudják, hogy a jog a jogos önvédelem mellett a jogos védelem kategóriáját is ismeri.)

Mi egy szédszedett moiltelefon egy megbilincseléshez vagy egy halálrainjekciózáshoz képest?

Egyébként ha jól tudom, legalább egy repülőgép-baleset bizonyítottan mobiltelefon által okozott interferencia miatt következett be. Akkor inkább szedjék szét a telefont.

Előzmény: Utas2 (2075)
Utas2 Creative Commons License 2000.04.29 0 0 2075
Hellllló,

a Trisztárhoz:

1x volt szerencsém hozzá, Delta, Frankfurtból Atlantába repültünk, és lézengtünk a gépen. Nemcsak a sztyuvik voltak szinte kivétel nélkül nagymama-korúak(!), hanem a gép is. Recsegett-ropogott végig az egész úton, a konyha meg szabályszerűen mozgott a gép belsejében.

IL-62:

szintén 1x, Budapest-Moszkva, még a 80-as ével végén (mondjam, hogy Aeroflot?). Faarcú gyezsúrnaják a gépen, a pilóta pedig katonai repülő volt (persze ott mindenki az volt), mert meglehetősen "darabosan" vezette a gépet, mintha bevetésen lennénk. Merthogy fordulni, meg süllyedni lehet szépen folyamatosan is, meg lehet úgy is, hogy durr, belépem a kormányt.

És éppen tegnap jöttem haza a HA-LED-del (737-300), dugig voltunk, még a cockpitben is ültek.... Hála istennek bizniszre kaptam jegyet, kifogástalan kiszolgálással. (Oláh Eleonóra?, vez. utaskís.)
Múltkori észrevételemet követően megjegyzem az újításnak szánt Malév biznisz-ülésekkel kapcsolatban: Túl közel vannak egymáshoz az üléssorok, a KLM-nél a túristán több volt a lábamnak a hely (pedig nem vagyok hosszúlábú), mint a Malév bizniszen!!!
Van még mit javulni.
Ja, nem késett a gép.

Kérdésem: Egy arabtól a sztyuvi elszedte a mobilját és kiszedte az elemet belőle. (A faszi beszállítás után beszélt.) Van-e erre joga a sztyuvinak? Figyelem, ekkor még nem kérték, hogy "kapcsolják ki mobiljaikat"!
Mindazonáltal én helyeseltem a dolgot....

Újlaki Creative Commons License 2000.04.29 0 0 2074
"Ugyanígy a francia valutát is elkerülöm elegáns orrhangon fraaa(n)-nak ejteni..."

Az nagyon jól teszed, ugyanis a francia (és amúgy meg a svájci) nemzeti valuta becsületes magyar neve frank (kiemelés tőlem). Mint "majdnem anyanyelvi" franciást (az alapozás kisgyermekkoromban kezdődött), különösen bánt a "fraaaaaa" meg a "svájci (pláne svejci) fraaaaa", de persze elsősorban közönséges, mezítlábas magyar mivoltomban bántja a fülemet. Nem értem egyébként a logikáját (a szobizmusnak illetve a tudatlanságnak amúgy sincs logikája), de ha valaki következetes, akkor természetesen a font helyett is paundot kellene mondania, amit - érdekes módon - magyar szövegkörnyezetben még eddig nem hallottam.

A dzsabó egyébként London mellet hangzott el. Én nem bántanám szegény Mr. Giddinst (aki nyugdíjig katonazenekari dobos volt), ugyanis sokszor megfigyeltem, hogy idős, vidéki emberek bizony jót tudnak csodálkozni és derülni más népek beszédén, öltözködésén, szokásain. Nem csak a ködmentes Albionban, hanem itt, a Duna-Tisza-Dráva-Száva környéki kis magyar hazában. Hagyjuk meg nekik ezt az ártatlan szórakozást.

Előzmény: Törölt nick (2065)
Captain Creative Commons License 2000.04.29 0 0 2073
off
olvasgatom a topicot, amihez nem sokat tudok hozzászólni, a nyelvi problémákról jut eszembe két
matróz meditálása:
A= a levél az BLATT, a hordó az FASS, most akkor a levélhordó BLATTFASS ?
B= Lóf...t ! Bríftróger !

-sorry-

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!