Én a magam részéről minden gőzmozdonyos hozzászólást szívesen olvasok, sok azon túlmenően egyéb "háttér" információk is érdekelnek.
A Trumanokkal kapcsolatban egyet kell, hogy értsek manhattani topiktársunkkal. Ezen mozdonyokat nem az utánpótlás szállítására fejlesztették ki, hanem hadi mozdonynak, azaz az összes a háború kapcsán felmerülő vontatási feladat ellátására illetve a szövetségesek járműállagának szinten tartására. Mint hadi mozdony valóban döntő részt vett ki az utánpótlási szállításokból, de ez csak az egyik feladata volt.
A MAV 411,118 sajnos valóban nem üzemképes, mivel a hatósági vizsgája 1987 január 28.-án lejárt és csak 1989.01.28.-ig kapott halasztást. Vizsga nélküli mozdony pedig nem vehet részt a forgalomban, azaz nem üzemképes. Speciális alkalmakra, egyedi engedéllyel felfűthető, de csak csökkentett nyomással.
A gyártási időpontott azonban lehetett volna korrigálni, mivel az említett gyárak 1942-1945 években gyártották.
Ezen a topikon nyugodtan lehet egy gőzmozdonyról úgy nyilatkozni, hogy Ő. (Amikor az ápolóim nem figyelnek én még tegezni is szoktam). Az Indóházban azonban ez nyilvánvalóan az Ön kompetenciája vagy a Te kompetenciád.
janusz-arcú kollégám, egykori szerzőm, belső levelezőlistánk örökös tagja! :-)
nem, te azt írtad, hadi célokra hozták a gőzöst európába. mivel attól tartottam, ebben a mondatban esetleg valaki félreértené a kitételt, és azt találná feltételezni, hogy a "hadi cél", mint általános meghatározás, esetleg ellenséges célpontok bombázását, vagy mélységi felderítést is jelenthet, talán szerencsésebb az általam használt megfogalmazás. utánaolvastam: sehol nem találtam arra utaló megjegyzést, hogy a szóban forgó gőzösök ne továbbítottak volna hadiutánpótlást szállító vonatokat. és én ezen jottányit sem csodálkoztam, mert talán nem is annyira természetellenes, hogy a háborúban - miután például calais-ban, vagy cherbourgban kirakodtak a hajókról -, a kétségtelenül erős, amerikai közúti szállítás tehermentesítése érdekében a helyreállított vonalakon hosszú távon tehervonatok szállították a muníciót a hátországból a nyugati front irányába. 1945 tavaszára egyrészt volt is lehetőség a megrongált vasútvonalak helyreállítására, másrészt a távolság miatt is érdemes volt az utánpótlást vonatoztatni.
az ominózus mondat szövegkörnyezetbe helyezett eredetije egyébként így hangzott: "A 411-es, az akkor közismert és nagyon gyakori Truman, amelyeket Amerikában az Alco, a Baldwin és a Lima mozdonygyár is gyártott (nem ottani felhasználásra, arra kicsi volt), 1942-44-ben. Az amerikai hadsereg hozta őket Európába hadi célokra."
utóbbi mondatban szerepel az "őket", amelynek használatát mozdonyra vonatkoztatva aggályosnak véltem. oké, végső esetben nem akkora bunyiság, nem suksükölés, de konzervatív lapszerkesztőként jobbnak tartottam a következő kitételt: "Ezeket a lokomotívokat..." ...és ezzel kedves manhattanitisz, tisztelt jóakarónk, örökbecsű mószerolóm, el is indítottam egy értelmezési lavinát. :-)
ami pedig az üzemkészséget illeti: istvántelken részesültem abban a megtiszteltetésben, hogy beszélgethettem vass andrással, "vassbandival", a parkban fellelhető 411-es istápolójával, főszerelőjével, értőjével. az adatközlőm ő volt, mint ahogy meg is jelent az indóház II. számában:
"...1996-ban már felvonult a 411 118, amely ma is üzemképes gőzös..." (indóház, április, 16. oldal, "A vassbandi")
akkor semmi kifogás nem érte a ház elejét - "hátulról" :-)
kedves uram, örülök, hogy személyedben egy gilt, partnereihez lojális grállovagot ismerhettem meg, aki a legutóbb azzal zárta hozzám intézett sorait: "az Indóházzal és veletek szemben soha nem leszek ellenséges, ugyan egyengetni most épp nincs módom sehol, de ha lesz, szívesen megteszem."! :-)
búcsúzom, és ugyanezzel a lendülettel várom, várjuk, hogy a következőkben melyik topikban teszel alám.
t. hámori ferenc, a te főszerkesztőitiszed
*****
uraim, kedves topiklakók, elnézést, mivel megszólíttattam, reagálnom kellett.
Nagyon szépen köszönöm a segítséged, átírtam az új adatokat. Közben átnéztem a dizel. meg a villany listát is, de ott minden rendben van (részben azért, mert az én listámban nem szerepelt az összes mozdony, és így egy pár helyszínt most vittem fel) Keskeny nyomközű lista nincs véletlenül?, azt is szivesen egyeztetném.
Van benne Trúman jól, meg Borsodnádasd, meg Ernő bácsi (akiről írják, hogy az utolsó éveibe a bohó fiatalság állandóan bácsizta - na mingyá orrba' is vágom magam :-/ :))) ).
Hát.
Grafikus bisztoss nem jutott nekik :)))
A "Tudta ön?"-ben biztos minden jó úgy, ahogy van?
310.513 pillanatnyilag Ruttkán van (Vrutky) a közeljövöben Pozsonyba viszik 331.001 nemlétezik, szétvágták
331.019 Pozsonyban van mit alkatrészraktár a lekonzervált 331.037 számára 331.037 ez a mozdony soha nem fütött semmit mint müködökepes mozdony Pozsonyban van, eredetileg MÁV 375.666 387.019 lekonzerválva Pozsonyban van
399.005 lekonzerválva Pozsonyban van
556.0288 már nem létezik legutoljára Trenc. Teplan fütött, de valoszinüleg 2002-ben már nem, mert 2001-töl a 486.007-es fütött ott. Eléfordul ott azonban a 310.433 is meg a 475.196-os is ezután a fütést átépitették gázra
a 310.443 ill. 513-l igazad volt a hiba a szlovák listában van - már javitva
azaz a 443-as Ágcsernyön volt a 513-s meg Ruttkán, mint szobor
Ma éjjel 3.05-kor az m2-n: A Generális Amerikai film (1926 FF 96) Írta és rend.: Buster Keaton. Szereplôk: Buster Keaton, Marion Mack, Charles Smith, Frank Barnes Johnnie Gray mozdonyvezetô egyaránt szereti mozdonyát, a Generális-t és menyasszonyát, a bájos Mary Lee-t. A jövô tervezgetése legszebb idôtöltésévé válik a két szerelmes fiatalnak. A békés élet azonban egyelôre várat magára, ugyanis kitör a háború Észak és Dél között
Helyesbítés a dízelruhába bújt dízel ügyében: Nem tudom, hogy etwg 803-as képe (11952) Great Northern mozdony-e. 1945-ben egy Great Northern Y1 villanymozdony kisiklott és lezuhant a töltésről, a vezetőfülkéje összetörött. Egy EMD-től vett FT dízel orral javították ki, és Y1a-nak keresztelték át. Látszólag ez is úgy néz ki, mint a képen, és a Milwaukee-nek nem láttam olyan festést, mint ott, de a Great Northernnek meg nincs első korlátja meg lánca. Na, ennyit a tisztánlátáshoz... Ez meg épp a Gőzös topikba nem passzol, de most már mindegy :-))
Azt hiszem, hogy értem az utolsó bekezdést. Illeszkedik abba a képbe, hogy pl a 3. számban miért egy olyan olvasói levelet hoztak le az A25,016-tal kapcsolatban, ahol a hibajavítás terjedelme közel azonos a hozzászólással, és a Ganz_MÁVAG mérnökének (közel 50 évi munkaviszonnyal) első kézből, a pontos tényeket rögzítő mailjét még csak válaszra sem tartották érdemesnek, nemhogy közlésre.
Átrágtam magam a gőzmozdony megörzési részen. A következő észrevételeim/kérdéseim lennének az anyaggal kapcsolatban. Légy szíves továbbítsd a lista szerzőjének.
310.443: ZOS Vrútky - nálam: Cierna nad Tisou
310.513: Cierna nad Tisou - nálam: ZOS Vrútky
Jó lenne, ha meg lennének adva a gyári számok is. A 310.443 ugyanis 1938.12.12.-én visszakerült a MÁV-hoz (377,380) majd 1948.02.20. után 377,330' és nálunk lett 1962.04.12.-én selejtezve. (Arad 30-as gyári szám). Ugyanakkor 2004-ben Cierna nad Tisou-n (Ágcsernyő) fotóval dokumentáltan 2004-ben ki volt állítva egy 310.443 számot viselő gép. Ki ő?
331.001 nálam megvan Bratislava museum
331,019 nálam az ő alkatrészeiből újították fel 331.037-et, és 019-et 1997-ben törölték az állagból. 2002-ben fűtőkazánnak használták Bratislava Vychod RD-n.
387.019 nálam 1992.11.11. óta Zilina
399.005 nálam Roco Club tulajdona, Zilina
556.0288 még 2002-ben megvolt: Trencianská Tepla
KraussMaffei 15591/1936 (ex Briketárny Sokolov->CHZ) 2002-ben megvolt: Chvatimech
Szevasztok, az ember pár napig nem figyel rátok, rögtön teleírtok néhány oldalt! :-)))
Igen, a 11924. mozdonyai mind gőzösök, bár van köztük határeset is, alulról a 6. (a Chesapeake & 0hio M-1ese) gőz-villamos, automatikus szén-adagolással, zárt vízkörrel. A vasúttársaság fejlesztette, mert szene volt, mint a nyű, és nem akart olajat venni, de aztán mégis muszáj volt neki...
Alulról a második egy gőzturbinás mozdony, ha jól emléxem, később átépült gázturbinásra. Semmiképp nem GG1, az más formájú, nomeg két vezetőállásos.
>Én nem tudok ismert amerikai dízelről futókerekekkel. Minden E A1A tengelyelrendezésű volt... :-)) Nomeg az FL-9 a B A1A-jával.
>Te az nem a GG1, csak leszedték az áramszedôjét? :-)))) (amikor ott jártam, éppen le volt szedve az áramszedôje...)
Hol láttad? Én 97-ben, Hobokenben, akkor áramszedő volt rajta, de már csak bajnak, mert a 60 Hz-zel ő már nem bírt.
>etwg válasz | megnéz 2005.05.07 17:53:43 (11952) És valoszinüleg villanymozdony mint pl. ez: 803 Igen, ez villanymozdony :-)) A Great Northern-é, egyszerre törtek össze egy villamos mozdonyt és egy EMD F-et, annak megmaradt a kasznija, és ráhúzták a villamos belére, így készült :-)) Erről (meg a Great Northern villamosításáról hamarost cikk lesz az usavasut-on.
>Ez tudom mi. Nem az, amit az oroszoknak adtak volna, de aztán soha nem szállították le? Azokat végül a Milwaukee kapta, kis Joe-nak hívták őket, és más formájúak voltak.
>A 12. kép: "The Big Engine" S 1, psz.:6100, Pennsylvania Railroad USA, épült 1939-ben, ... Ún. Duplex-gép, megosztott gépezettel, hogy nem kellett egy, jóval nehezebb csatlórúd, több tonna súlyt megspóroltak. Ez a gép az egyik csúcspéldája a Pennsy elcseszett mozdonyfejlesztésének, nagyon nem bírta az íveket, ezért egyetlen, Chicagoban végződő vonalon járhatott, oda meg nem kellett ekkora teljesítményű mozdony...
>Az engedélyezett sebességhatárok betartását a vasútügyi hatóság rendszeresen ellenôrizte és a kihágásokat keményen büntették. Ezért nem volt szabad beszélni róla. Igen, én is olvastam ilyet. De volt egy vonalszakasz, ahol majdnem mindig túllépték a sebességet. Egy időszakban azonos időben érkezett meg Chicagoba a NYC 20th Century Limited-je és a Pennsy Broadway Limited-je, más vonalon, más pályaudvarra, de a végén látták egymást. Ott aztán beleadtak mindent, ami belefér... A hatóság megvizsgálta a dolgot, és úgy találta, hogy nem veszélyes, ezért ott szemet húnyt a kihágás fölött.
>Hogy volt ez a ködös Albionban? Ott is van egy furcsa érzésem, hogy a vasúttársaságok nem vették komolyan az engedélyezett sebsséget. A pályán külön hatósági engedéllyel mentek nagyobb sebességgel (bár a társaság szakemberei még szigorúbbak voltak, mert ott egy balesetnek hatalmas üzleti kára lett volna). De egy menetrenden kívüli rekordfutásnál megesett, hogy a londoni King's Cross egy mellékebb vágányáról indultak, és a kitérőkön olyan keményen gyorsult a gép, hogy furcsa csikorgások, később pedig érdekes köszörülések történtek a kitérőben álló váltókon...
Eléggé OFF, de jelezném, hogy (álnéven írom, hogy nehezebb legyen megtalálni) az Indóhaciendában (ez a név hamarosan igazabb lesz, mint most gondolnátok) a Trumanokról a nevem fölött megjelent félmondat, hogy "jobbára hadiutánpótlást szállító vonatokat húzzon" nem tőlem származik, a "főszerkesztőitisz" tünete (amelyet most tapasztalok 3. személynél), ismételt kérésemre sem került ki a szövegből, ezért be is szüntettem számottevő közreműködésem oda. Valamint azt sem én írtam, hogy a mi mostani 411-esünk üzemképes. A téves információkért elnézést kérek, bár nem az én bűnöm.
A keresett kocsi valóban a Múzeum Dopravy udvarán álldogál. Kb. 10 napja voltam arra és ott láttam. Tehát megvan. Nekem úgy rémlik, hogy amikor eloszor láttam éloben a kerékcsapágyak fedelén Ganz feliratot láttam de azóta nemláttam.
A lista a lehetö legfrissebb és talán a legkomplettebb is (nem a muzeumtol származik, hanem egy ottani havertól, aki OKU30 stb. minöségü listákat állitt össze és azokat rendszeresen is karban tartja).
Ha ez az a vagon, akkor a szöveg szerint még mindig Pozsonyban a Vasuti muzeumban van üzemképes állaopotban. Kb. kéthetire visz majd arra az utam, akkor majd utánnanézek személyesen is-
Nem tudom, hogy szürke-e. Egy prospektusból másoltam ki a képet. Nem láttam valóságban. Persze az is szép, hogy nem CSD pályaszám van rajta. Mondjuk az 1884-es.... Persze lehet, hogy a szakemberek már kutatják.
A múltkor Neszmély állomáson láttam egy fáskamrát, amely egy favázas fedett kocsiból készült. Persze már jelentős mértékben pótolták a tömkrement részeit, illetve kiegészítették klf. kéznél levő anyagokkal. (pl téglával) De pl. megvan az egyik tolóajtaja a hozzá tartozó sinnel. Képek nincsennek róla.
Erre, igen, köszönöm. De oda szeretnék egyszer menni, körbefényképezni. 3 dimenziósan körbe ;-))) És nem szívesen mennék habókra...
> 1884-ben épült egy titkos helyen
Az a titkos hely lehet a Ganz/Budapest, az MWG/Gyôr (ha ugyan mûködött már 1884-ben, most hirtelen nem tudom) vagy Weitzer/Arad. Azt hiszem, 1884-ben már nem szereztek be teherkocsikat Ausztriából, de persze minden lehetséges.
Nem tudom, de ha ott volt, akkor annak meg kell lennie valahol. Ime egy lista, ha megtalálod rajta, akkor még megvan (tudtommal eddig nem sok jármüvet csereberéltek eddig el).
Ha megtalálod a listában, mond meg melyikre gondolsz.
Parné rune: 310.097 - bývalý pomník v RD Bratislava hlavné, asi schovaná v remíze 310.0107 - vystavovatežná, v Bratislave - Múzeum dopravy 310.0123 - mierne rozobratá (diely pouité pre 310.0107) v RD Bratislava východ 310.433 - prevádzkyschopná, vo Vrútkach 310.442 - pomník v RD Bratislava východ-MDC 310.443 - pomník v OS Vrútky 310.507 - vrak vo Vrútkach 310.513 - pomník v Čiernej nad Tisou 331.019 - vrak v RD Bratislava východ-MDC 331.037 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ 354.1178 - opravovala sa, resp. opravuje sa v RD Zvolen 387.017 - vrak v RD Bratislava východ - MDC, tender 923.003 by mal by? vo Vrútkach 387.019/930.108 - vrak v RD Bratislava východ-MDC 399.005/932.006 - vrak v RD Bratislava východ-MDC, mono sa bude opravova? 422.012 - pomník v OS Zvolen 422.0108 - prevádzkyschopná v RD Zvolen 431.014 - vrak vo Vrútkach, bude sa opravova? 433.008 - pomník vo Zvolene v parku 433.023 - vystavovatežná vo Vrútkach 434.128/516.0684 - vystavovatežná v Bratislave v Múzeu dopravy 434.2338/818.0116 - je v Haniske pri Koiciach, kde sa mala opravova? do prevádzkyschopného stavu, lene peniaze...najskôr skončí tak ako kedysi 431.014 (nič sa nebude kona?) 464.001 - oprava v Prievidzi v starom depe, nie sú financie a žudia... 475.196/932.379 - od decembra 2004 prevádzkyschopná vo Vrútkach 475.1130/932.368 - vrak v OS Vrútky 477.013 - bola prevádzkyschopná v RD Poprad, najbliie bude asi a za 2 roky 486.007/930.003 - bola prevádzkyschopná vo Vrútkach, prepadnutá tlaková skúka 486.008/935.0127 - vrak vo Vrútkach - na náhr. diely 498.104/935.2284 - v RD Bratislava hlavné, v zime 2004/2005 oprava 524.1117 - vrak vo Vrútkach 534.0471/935.094 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA 555.3008/930.309 - oprava v RD Bratislava východ-MDC, pre nedostatok financií a času bude prevádzkyschopná asi a v roku 2005 555.3254/930.3254 - vrak v RD Bratislava východ-MDC- na náhr. diely pre 555.3008 556.036/935.257 - prevádzkyschopná vo Vrútkach 556.039/935.2105 - nepojazdný bývalý vykurovací kotol, teraz v Pleivci, v budúcnosti by mala by?, keď nie prevádzkyschopná, tak aspoň exponát v Múz. dopravy v Bratislave 40.003 - oprava vo Vrútkach 40.006 - oprava vo Vrútkach BS 200-Durka - ? T 3-312.801 - pomník v Trnave na stanici CS 400 3611-313.909 - pomník v Podbrezovej na stanici CS 400 3614 - pomník v RD ilina CP 600 3673-323.006 - pomník v OS Zvolen CP 600 3679 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA CN 40 2483 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA
Motorové rune a vozne: BN 60 3562 - prevádzkyschopná v RD Zvolen PDS 90 - vrak v RD Bratislava východ - MDC T211.0823 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC T211.1004 - oprava ? v RD Vrútky, mono patrí MDC T212.013 - uvaovaná a vytypovaná pre MDC, teraz 702.013 v RD Koice T334.001 - uvaovaná a vytypovaná pre MDC, teraz 710.001 v RD Bratislava hlavné T435.093 - uvaovaná a vytypovaná pre MDC, teraz 720.093 v RD Vrútky, u je vo Výhrevni, u asi patrí aj MDC T435.0540 - súkromný vlastník AM Tuning Topožčany, teraz prevádzkovaná v BRKS T444.0055 - vystavovatežná, v lete 2003 bola v Hronci, kde je teraz - ? T444.0060 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC T444.1082 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC, stále s označením 726.082 T466.0252 alebo 0254 - odstavená vo Výhrevni Vrútky, či u patrí MDC ? T466.0253 - u asi patrí MDC, v RD Zvolen, či sa bude opravova? do prevádzkyschopného stavu - ? T466.2001 - len tak zžahka vytypovaná pre MDC, teraz 742.001 v RD Bratislava východ T478.1201 - v lete 2003 sa na nej mala v RD Bratislava hlavné zača? oprava do stavu po vyrobení, neskôr bola zaradená spä? do normálnej prevádzky ZSSK, celočervený náter T678.0012 - prevádzkyschopná v RD Zvolen T678.016 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA T679.019 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC T679.1168 - prevádzkyschopná vo Vrútkach T679.1312 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA ako 781.312 so znakmi starých SR (mono pôjde do Vrútok ?) M131.1007 - vrak, umiestnenie - asi Lučenec M131.0014 - vo Vrútkach, stav ?, mono patrí MDC M131.1053 - prevádzkyschopný v RD Zvolen M131.1125 - prevádzkyschopný v Haniske pri Koiciach M131.1473 - vrak, v Lučenci M131.1546 - vrak, umiestnenie - vraj Vrútky M140.101 - vystavovatežný v Múzeu dopravy BA M221.1.. - vrak v dos? nechutnom stave, asi ani motor nemá, je v starom smerovom kožajisku v RD Bratislava východ M240.0039 - vytypovaný pre MDC, je asi v Pleivci ako 820.039, jeho stav sa zhoruje M240.0042 - v RD Poprad, nie je síce asi vytypovaný pre MDC, ale na zrazoch histórie v Bratislave východ bol posledné dva razy pouitý na hist.vlakoch s M274.004 a Calm, postupne sa dostáva do stavu po vyrobení M240.0086 - vytypovaný pre MDC, je v Sp. N. Vsi ako 820.086, vraj pokazený motor, spolu s 820.039 a 042 boli vraj Divíziou KV navrhnuí na zruenie M262.0004 - uvaovaný a vytypovaný pre MDC, teraz vedený ako 830.004 v Humennom, tie bol DKV navrhnutý na zruenie M262.0007 - po vyradení od BRKS ho do svojej zbierky zaradilo MDC, asi nefunkčný, v Bratislave východ-MDC M274.002 a M274.005 - totálne vraky, ak ete existujú, tak sú v RD Vrútky M274.004 - prevádzkyschopný vo Vrútkach M286.006 - v depe Trenčianska Teplá, uvaovaná na múzejné zachovanie M286.047 - ako 850.047 bývala odstavená v Trenč. Teplej, v miestnom depe sa hovorilo, e bude zachovaná na historické účely pre MDC, na prelome rokov 2003/2004 bola zorotovaná v Dolnom Hričove
Elektrické rune: E499.001 - ako 140.001 asi v iline alebo v Púchove, či bude prevedená pod MDC ? E499.047 - prevádzkyschopná vo Vrútkach E669.2133 - zatiaž ako 182.133 niekde v Bratislave - Múzeum dopravy alebo Východné - MDC, či u patrí MDC, tako poveda?, po 6. zraze (2004) ila do Vrútok
eriavy, pluhy, drobné vozidlá: Zauhlovací eriav Kirow EDK 10/2 - prevádzkyschopný v depe Bratislava hlavné Zauhlovací eriav Kirow - vo Vrútkach, prevádzkyschopný, najskôr nepatrí MDC Parný nehodový eriav č.137 - vystavovatežný v Múzeu dopravy v BA Tender č.170 k parnému eriavu č.137 - vystavovatežný v Múzeu dopravy v BA Pomocný vozeň č.41 241 k parnému eriavu č.137 - vystavovatežný v Múzeu dopravy v BA Rotačný snehomet SM03 - mal by by? vo Vrútkach v oprave do vystavovatežného stavu pre Múzeum dopravy v BA Snehový pluh SP 111 - v dezolátnom stave na pomníku v Podbrezovej pri stanici Snehový pluh SP 113 - vystavovatežný v Múzeu dopravy v BA Snehový pluh SP 116 - neopravený v depe Bratislava východ - MDC Snehový pluh KB - neopravený vo Výhrevni Vrútky Ručný nehodový eriav dvojnápravový č. 524 - ? asi niekde v Bratislave, naskôr východné Ručný nehodový eriav trojnápravový č.102 - funkčný v Múzeu dopravy v BA Ručný eriav dvojnápravový- prevádzkyschopný asi v Bratislave východ, vystavený na 6. zraze (2004), k nákladnej Tatre 14/52 2x ručný portálový eriav typu Voahlík - ? asi niekde v Bratislave, naskôr východné Podbíjačka SP 72 - prevádzyschopná, vo Výhrevni Vrútky, v literatúre označovaná jako SP 63 Pluh na úpravu trkového lôka - ? asi niekde v Bratislave, naskôr východné
Drezíny: Dlm 47 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC T 15/30 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC T 15/52 Dm 4-47015 - vystavovatežná v hale Múzea dopravy v BA Dmw 71015 - Warszawa - prevádzkyschopná vo Výhrevni Vrútky - MDC, na akoe PZ - tabužke na prednom nárazníku je označenie DmV 72-601 STW T 15/52 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC Dm 4-47042 - koda 1202 - prevádzkyschopná, umiestnenie ? T 14/52 Vm 52017 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC T 14/52-prehliadkové vozidlo typu elva - ? pravdepodobne v OTV Bratislava ÚNS Vm 52029 - prevádzkyschopná, buď vo Výhrevni Vrútky alebo v Bratislave východ MDC, je to Tatra 14/52 Dm 4 - oprava vo Zvolene, či patrí MDC - ?
Ostatné: Pancierový vozeň - vrak, odstavený v depe Bratislava východ - MDC Vykurovací vozeň č.650 - vrak, odstavený v depe Bratislava východ - MDC Vodný vozeň V 173 - ??? tender 412.0xx - neopravený, v depe Bratislava východ tender 414.079 ako vodný vozeň - neopravený v depe Bratislava východ, na predaj tender 512.015x - neopravený v depe Bratislava východ, číslo 0153 alebo 0158 tender 517.003 - vrak v depe Bratislava východ, zdroj náhr. dielov pre 516.0684 od 434.128 tender 920.006 - neopravený, v depe Bratislava východ, od nejakej 375.1 tender 923.003 - neopravený, od 387.017, vo Výhrevni Vrútky
Osobné, sluobné a potové vozne: Aa 1138 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC ABe 1-3829 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici Bratislava východ ABCa - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava Ae - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Azy 1-0042 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici Bratislava východ Ba 2-3529 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici Bratislava východ Ba 3671 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Bac 4912 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Bai 4-4356 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Bai - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Be 2-1808 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici Bratislava východ Be 2-0308 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici Bratislava východ Be 3-4443 - vrak na predaj, ak ete existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Be 3-4484 - vrak na predaj, ak ete existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Be 3-4495 - vrak na predaj, ak ete existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Be 3-4166 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici Bratislava východ Be 3-4546 - vrak na predaj, ak ete existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Bix - súčasné označenie 020.089, od BRKS sa dostali do areálu Bratislava východ- MDC spolu s 830.007, teraz Tr. Teplá, či patrí MDC - ? Bix post - ??? Biz - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Blm - vrak na predaj, ak ete existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Blm - vrak na predaj, ak ete existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Blm 5-2402 - vrak, odstavený vo Výhrevni Vrútky Blm 4-6599 - prevádzkyschopný, v depe Haniska pri Koiciach BCa 2-8003 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ BCa 2-8871 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ BDlm 6-2083 - prevádzkyschopný, v depe Zvolen BDlm 6-6878 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ BDlm 6-2144 - vrak, odstavený vo Výhrevni Vrútky BFalm 5-9978 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ BRa 573 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ BRa 568 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Ca 4-5099 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ca 4-5107 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ca - v roku 1999 bol v oprave v RD Bratislava hlavné, teraz ? Calm 4-7100/Calm 5-0038 - prevádzkyschopný, vo Výhrevni Vrútky Ce 3-1893 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Ce 3-2176 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ce 36091 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Cey 3-8795 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Cey - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Cey - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Ci 3-9197 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ci 3-9288 - na pomníku v OS Vrútky spolu s 310.513 Ci 3-9681 - odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ, stav-?, v roku 1989 bol ako vynovený na výstave v Břeclavi Ci 3-9738 - neretaurovaný, ale vraj prevádzkyschopný, nepouíva sa pri nostalgických jazdách, odstavený vo Zvolene Ci 4-0290 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Ci 4-0304 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ci 4-0314 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Ci 4-1358 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC, alebo vo Výhrevni Vrútky Ci 4-1588 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ci 4-1793 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Ci 4-4858 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ci 4-7995 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Ci 4 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ D 6-0497 - prevádzkyschopný, vo Výhrevni Vrútky Da 6-5028 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Da 7547 - prevádzkyschopný, vo Výhrevni Vrútky Da - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Da 6-5329 - odstavený vo Výhrevni Vrútky, súčasný stav ? Daad - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Daad - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Dd 7-2442 - prevádzkyschopný, V RD Zvolen Dd 7-2459 - vrak na predaj, ak ete existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Ddk 6 - vrak, odstavený v depe Bratislava východ - MDC Df 6-7747 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC Dm post - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ F 9-2191 - asi vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ ? F 9-2309 - prevádzkyschopný ?, umiestnený vo Vrútkach ? F 9-2318 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava hlavné F 9-2182 - vrak odstavený vo Výhrevni Vrútky Fa 5-2084 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ Fa 5-2085 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava hlavné alebo Múzeum dopravy Fa - vo Zvolene, stav ? Poost aa - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ WLA 134 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ WR 406 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ WR 51 56 88-41 028-8 - prevádzkyschopný, umiestnenie ?, najskôr Bratislava hlavné
Nákladné vozne: Gr 21854 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA HX 99001 - hlbinový, stav ?, umiestnený ? (mono v Zemianskych Kostolanoch) J 28380 - bol vedený ako vynovený v roku 1989, keď bol na výstave v Břeclavi, teraz -? asi odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ L 2-42271 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ L 72203 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ L - neopravený, odstavený vo niekde Vrútkach L - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ La - neopravený, v RD Bratislava východ - MDC Lp - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Nd 3-39181 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Ndk 3-37645 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava východ - MDC Nsk - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Ntp 3-27575 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Pa 3-14026 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Pae - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Paoj 3-71762 - neopravený vo Vrútkach Py - mono prevádzkyschopný, v RD Bratislava východ - MDC R 551497 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava východ - MDC alebo v Múzeu dopravy v BA R 555150 - prevádzkyschopný, v RD Zvloen R 569152 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA R - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ R 8-65135 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Ra 8-67254 - neopravený, niekde vo Vrútkach Rah - stav ?, vo Výhrevni Vrútky, asi ide o doprovodný cisternový vozeň, pouívaný v poiarnych vlakoch pri nostalgických jazdách, potom by bol prevádzkyschopný Rj 07 00036-8 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Rj - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ St 7-84517 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA U - vrak, v opravovni vozňov ilina U-7 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ U 7-1822 - pomník v Múzeu SNP v Banskej Bystrici Ur 7-67521 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA Uz - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Uz 6-98508 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Vd 4-62585 - pomník v OS Zvolen Vtr - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Vsa - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Wa - neopravený v RD Bratislava východ - MDC Z 1-43139 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA Z 1-64011 - vrak, niekde vo Vrútkach, mono u neexistuje Z - neopravený v RD Bratislava hlavné Z - vrak, v RD Bratislava východ - MDC Z - vrak, v RD Bratislava východ - MDC Z - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Z - opravený, mono aj prevádzkyschopný vozeň s brzdárskou búdkou, vo Zvolene Za 2-29741 - vyhoretý vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Za - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Zd - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Zdv - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Zdv - neopravený, vo Výhrevni Vrútky Zdv - neopravený, v RD Bratislava východ - MDC Zs 2-26552 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Zs - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Zsb - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Zss - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Zt - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ Ztr - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava východ ZZdv 2-2429 - neopravený, v RD Bratislava východ - MDC
Albionban az volt a divat, hogy ott direktvonatok voltak, amik utközben sehol nem álltak meg (Flying Scotman stb.). Igy ezek a vonatok nem ritkán akár 800km-t is mentek megállás nélkül (vizvétel a sinek között történt enyhén lassitott menettel), igy elméletileg elérhették a max. sebességnek megfelelö átlagot.
Az ilyen vonatokat még ma is rendszerint egy sereg "helyi" vonat követi, amik majdnem az egész vonalat bejárják, de itt ott meg is állnak.
Természetesen ott is mint mindenütt a rekordmenetek extrán be lettek biztositva és elöre engedélyezve.
A gyorshajtás (önkényes) sehol sincs nagyon engedélyezve, pontosan forditva sok helyen ennek nemcsak müszaki de egyébb akadályai is vannak - szagszervezetek stb.