Keresés

Részletes keresés

OKU30 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12010

Én a magam részéről minden gőzmozdonyos hozzászólást szívesen olvasok, sok azon túlmenően egyéb "háttér" információk is érdekelnek.

 

A Trumanokkal kapcsolatban egyet kell, hogy értsek manhattani topiktársunkkal. Ezen mozdonyokat nem az utánpótlás szállítására fejlesztették ki, hanem hadi mozdonynak, azaz az összes a háború kapcsán felmerülő vontatási feladat ellátására illetve a szövetségesek járműállagának szinten tartására. Mint hadi mozdony valóban döntő részt vett ki az utánpótlási szállításokból, de ez csak az egyik feladata volt.

 A MAV 411,118 sajnos valóban nem üzemképes, mivel a hatósági vizsgája 1987 január 28.-án lejárt és csak 1989.01.28.-ig kapott halasztást. Vizsga nélküli mozdony pedig nem vehet részt a forgalomban, azaz nem üzemképes. Speciális alkalmakra, egyedi engedéllyel felfűthető, de csak csökkentett nyomással.

 A gyártási időpontott azonban lehetett volna korrigálni, mivel az említett gyárak 1942-1945 években gyártották.

 Ezen a topikon nyugodtan lehet egy gőzmozdonyról úgy nyilatkozni, hogy Ő. (Amikor az ápolóim nem figyelnek én még tegezni is szoktam). Az Indóházban azonban ez nyilvánvalóan az Ön kompetenciája vagy a Te kompetenciád.  

Előzmény: Indóház (12008)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12009
Ezt a képet 2005.04.03-án 11:01-kor készítettem a 411.118-ról, a Vasúti Park évadnyitóján.
Indóház Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12008

OFF

 

kedves manhattanitisz!

 

janusz-arcú kollégám, egykori szerzőm, belső levelezőlistánk örökös tagja! :-)

 

nem, te azt írtad, hadi célokra hozták a gőzöst európába. mivel attól tartottam, ebben a mondatban esetleg valaki félreértené a kitételt, és azt találná feltételezni, hogy a "hadi cél", mint általános meghatározás, esetleg ellenséges célpontok bombázását, vagy mélységi felderítést is jelenthet, talán szerencsésebb az általam használt megfogalmazás. utánaolvastam: sehol nem találtam arra utaló megjegyzést, hogy a szóban forgó gőzösök ne továbbítottak volna hadiutánpótlást szállító vonatokat. és én ezen jottányit sem csodálkoztam, mert talán nem is annyira természetellenes, hogy a háborúban - miután például calais-ban, vagy cherbourgban kirakodtak a hajókról -, a kétségtelenül erős, amerikai közúti szállítás tehermentesítése érdekében a helyreállított vonalakon hosszú távon tehervonatok szállították a muníciót a hátországból a nyugati front irányába. 1945 tavaszára egyrészt volt is lehetőség a megrongált vasútvonalak helyreállítására, másrészt a távolság miatt is érdemes volt az utánpótlást vonatoztatni.

 

az ominózus mondat szövegkörnyezetbe helyezett eredetije egyébként így hangzott: "A 411-es, az akkor közismert és nagyon gyakori „Truman”, amelyeket Amerikában az Alco, a Baldwin és a Lima mozdonygyár is gyártott (nem ottani felhasználásra, arra kicsi volt), 1942-44-ben. Az amerikai hadsereg hozta őket Európába hadi célokra."

 

utóbbi mondatban szerepel az "őket", amelynek használatát mozdonyra vonatkoztatva aggályosnak véltem. oké, végső esetben nem akkora bunyiság, nem suksükölés, de konzervatív lapszerkesztőként jobbnak tartottam a következő kitételt: "Ezeket a lokomotívokat..." ...és ezzel kedves manhattanitisz, tisztelt jóakarónk, örökbecsű mószerolóm, el is indítottam egy értelmezési lavinát. :-)

 

ami pedig az üzemkészséget illeti: istvántelken részesültem abban a megtiszteltetésben, hogy beszélgethettem vass andrással, "vassbandival", a parkban fellelhető 411-es istápolójával, főszerelőjével, értőjével. az adatközlőm ő volt, mint ahogy meg is jelent az indóház II. számában:

 

"...1996-ban már felvonult a 411 118, amely ma is üzemképes gőzös..." (indóház, április, 16. oldal, "A vassbandi")

 

akkor semmi kifogás nem érte a ház elejét - "hátulról" :-)

 

kedves uram, örülök, hogy személyedben egy gilt, partnereihez lojális grállovagot ismerhettem meg, aki a legutóbb azzal zárta hozzám intézett sorait: "az Indóházzal és veletek szemben soha nem leszek ellenséges, ugyan egyengetni most épp nincs módom sehol, de ha lesz, szívesen megteszem."!  :-)

 

búcsúzom, és ugyanezzel a lendülettel várom, várjuk, hogy a következőkben melyik topikban teszel alám.

 

t. hámori ferenc, a te főszerkesztőitiszed

 

*****

 

uraim, kedves topiklakók, elnézést, mivel megszólíttattam, reagálnom kellett.

 

üdvözlettel, thf, indóház

 

ON

 

 

Előzmény: manhattani (11995)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12007

Az meg micsoda?

A "Tudta ön?"

Egy rovat a Sztártásziendában :))

Előzmény: etwg (12005)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12006

Szia etwg!

Nagyon szépen köszönöm a segítséged, átírtam az új adatokat. Közben átnéztem a dizel. meg a villany listát is, de ott minden rendben van (részben azért, mert az én listámban nem szerepelt az összes mozdony, és így egy pár helyszínt most vittem fel) Keskeny nyomközű lista nincs véletlenül?, azt is szivesen egyeztetném.

Előzmény: etwg (12003)
etwg Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12005
Az meg micsoda?
Előzmény: BlackStar (12004)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12004

Na.

Vettem én is egy ilyen Sztártásziendát :))

Van benne Trúman jól, meg Borsodnádasd, meg Ernő bácsi (akiről írják, hogy az utolsó éveibe a bohó fiatalság állandóan bácsizta - na mingyá orrba' is vágom magam :-/ :))) ).

Hát.

Grafikus bisztoss nem jutott nekik :)))

A "Tudta ön?"-ben biztos minden jó úgy, ahogy van?

etwg Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12003

Ime a válasz:

 

310.513 pillanatnyilag Ruttkán van (Vrutky) a közeljövöben Pozsonyba viszik
331.001 nemlétezik, szétvágták

331.019 Pozsonyban van mit alkatrészraktár  a lekonzervált 331.037 számára
331.037 ez a mozdony soha nem fütött semmit mint müködökepes mozdony Pozsonyban van, eredetileg  MÁV 375.666
387.019 lekonzerválva  Pozsonyban van

399.005 lekonzerválva Pozsonyban van

 

556.0288 már nem létezik legutoljára Trenc. Teplan fütött, de valoszinüleg 2002-ben már nem, mert 2001-töl a 486.007-es fütött ott. Eléfordul ott azonban a 310.433 is meg a 475.196-os is ezután a fütést átépitették gázra

 

a 310.443 ill. 513-l igazad volt a hiba a szlovák listában van - már javitva

azaz a 443-as Ágcsernyön volt a 513-s meg Ruttkán, mint szobor

 

 

Előzmény: etwg (12000)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12002
:)))
anno decibel ~40 éve láttam moziban:)))
Előzmény: rg7 (12001)
rg7 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12001
Ma éjjel 3.05-kor az m2-n:
A Generális
Amerikai film (1926 – FF – 96’) Írta és rend.: Buster Keaton. Szereplôk: Buster Keaton, Marion Mack, Charles Smith, Frank Barnes Johnnie Gray mozdonyvezetô egyaránt szereti mozdonyát, a „Generális”-t és menyasszonyát, a bájos Mary Lee-t. A jövô tervezgetése legszebb idôtöltésévé válik a két szerelmes fiatalnak. A békés élet azonban egyelôre várat magára, ugyanis kitör a háború Észak és Dél között…
etwg Creative Commons License 2005.05.10 0 0 12000

Szia OKU30

 

majd eljuttatom a kérdéseid a lista szerzöjéhez, meglátjuk mit mond.

 

 

Előzmény: OKU30 (11996)
manhattani Creative Commons License 2005.05.10 0 0 11999
Szóval a dízelruhába bújt villanymozdony ügyében...
Előzmény: manhattani (11998)
manhattani Creative Commons License 2005.05.10 0 0 11998
Helyesbítés a dízelruhába bújt dízel ügyében:
Nem tudom, hogy etwg 803-as képe (11952) Great Northern mozdony-e.
1945-ben egy Great Northern Y1 villanymozdony kisiklott és lezuhant a töltésről, a vezetőfülkéje összetörött. Egy EMD-től vett FT dízel orral javították ki, és Y1a-nak keresztelték át.
Látszólag ez is úgy néz ki, mint a képen, és a Milwaukee-nek nem láttam olyan festést, mint ott, de a Great Northernnek meg nincs első korlátja meg lánca. Na, ennyit a tisztánlátáshoz...
Ez meg épp a Gőzös topikba nem passzol, de most már mindegy :-))
OKU30 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 11997
Azt hiszem, hogy értem az utolsó bekezdést. Illeszkedik abba a képbe, hogy pl a 3. számban miért egy olyan olvasói levelet hoztak le az A25,016-tal kapcsolatban, ahol a hibajavítás terjedelme közel azonos a hozzászólással, és a Ganz_MÁVAG mérnökének (közel 50 évi munkaviszonnyal) első kézből, a pontos tényeket rögzítő mailjét még csak válaszra sem tartották érdemesnek, nemhogy közlésre.
Előzmény: manhattani (11995)
OKU30 Creative Commons License 2005.05.10 0 0 11996

Átrágtam magam a gőzmozdony megörzési részen. A következő észrevételeim/kérdéseim lennének az anyaggal kapcsolatban. Légy szíves továbbítsd a lista szerzőjének.

 

310.443: ZOS Vrútky - nálam: Cierna nad Tisou

310.513: Cierna nad Tisou - nálam: ZOS Vrútky

Jó lenne, ha meg lennének adva a gyári számok is. A 310.443 ugyanis 1938.12.12.-én visszakerült a MÁV-hoz (377,380) majd 1948.02.20. után 377,330' és nálunk lett 1962.04.12.-én selejtezve. (Arad 30-as gyári szám). Ugyanakkor 2004-ben Cierna nad Tisou-n (Ágcsernyő) fotóval dokumentáltan 2004-ben ki volt állítva egy 310.443 számot viselő gép. Ki ő?

 

331.001 nálam megvan Bratislava museum

331,019 nálam az ő alkatrészeiből újították fel 331.037-et, és 019-et 1997-ben törölték az állagból. 2002-ben fűtőkazánnak használták Bratislava Vychod RD-n.

 

387.019 nálam 1992.11.11. óta Zilina

 

399.005 nálam Roco Club tulajdona, Zilina

 

556.0288 még 2002-ben megvolt: Trencianská Tepla

 

KraussMaffei 15591/1936 (ex Briketárny Sokolov->CHZ) 2002-ben megvolt: Chvatimech

Előzmény: etwg (11985)
manhattani Creative Commons License 2005.05.10 0 0 11995

Szevasztok,
az ember pár napig nem figyel rátok, rögtön teleírtok néhány oldalt! :-)))

 

Igen, a 11924. mozdonyai mind gőzösök, bár van köztük határeset is, alulról a 6. (a Chesapeake & 0hio M-1ese) gőz-villamos, automatikus szén-adagolással, zárt vízkörrel. A vasúttársaság fejlesztette, mert szene volt, mint a nyű, és nem akart olajat venni, de aztán mégis muszáj volt neki...

 

Alulról a második egy gőzturbinás mozdony, ha jól emléxem, később átépült gázturbinásra. Semmiképp nem GG1, az más formájú, nomeg két vezetőállásos.

 

>Én nem tudok ismert amerikai dízelről futókerekekkel.
Minden E A1A tengelyelrendezésű volt... :-)) Nomeg az FL-9 a B A1A-jával.

 

>Te az nem a GG1, csak leszedték az áramszedôjét? :-))))
(amikor ott jártam, éppen le volt szedve az áramszedôje...)

Hol láttad? Én 97-ben, Hobokenben, akkor áramszedő volt rajta, de már csak bajnak, mert a 60 Hz-zel ő már nem bírt.

 

>etwg válasz | megnéz  2005.05.07 17:53:43 (11952)
És valoszinüleg villanymozdony mint pl. ez:
803
Igen, ez villanymozdony :-))
 A Great Northern-é, egyszerre törtek össze egy villamos mozdonyt és egy EMD F-et, annak megmaradt a kasznija, és ráhúzták a villamos belére, így készült :-)) Erről (meg a Great Northern villamosításáról hamarost cikk lesz az usavasut-on.

 

>Ez tudom mi. Nem az, amit az oroszoknak adtak volna, de aztán soha nem szállították le?
Azokat végül a Milwaukee kapta, kis Joe-nak hívták őket, és más formájúak voltak.

 

>A 12. kép: "The Big Engine" S 1,  psz.:6100, Pennsylvania Railroad USA, épült 1939-ben, ...
Ún. Duplex-gép, megosztott gépezettel, hogy nem kellett egy, jóval nehezebb csatlórúd, több tonna súlyt megspóroltak. Ez a gép az egyik csúcspéldája a Pennsy elcseszett mozdonyfejlesztésének, nagyon nem bírta az íveket, ezért egyetlen, Chicagoban végződő vonalon járhatott, oda meg nem kellett ekkora teljesítményű mozdony...

 

>Az engedélyezett sebességhatárok betartását a vasútügyi hatóság rendszeresen ellenôrizte és a kihágásokat keményen büntették. Ezért nem volt szabad beszélni róla.
Igen, én is olvastam ilyet. De volt egy vonalszakasz, ahol majdnem mindig túllépték a sebességet. Egy időszakban azonos időben érkezett meg Chicagoba a NYC 20th Century Limited-je és a Pennsy Broadway Limited-je, más vonalon, más pályaudvarra, de a végén látták egymást. Ott aztán beleadtak mindent, ami belefér... A hatóság megvizsgálta a dolgot, és úgy találta, hogy nem veszélyes, ezért ott szemet húnyt a kihágás fölött.

 

>Hogy volt ez a ködös Albionban? Ott is van egy furcsa érzésem, hogy a vasúttársaságok nem vették komolyan az engedélyezett sebsséget.
A pályán külön hatósági engedéllyel mentek nagyobb sebességgel (bár a társaság szakemberei még szigorúbbak voltak, mert ott egy balesetnek hatalmas üzleti kára lett volna). De egy menetrenden kívüli rekordfutásnál megesett, hogy a londoni King's Cross egy mellékebb vágányáról indultak, és a kitérőkön olyan keményen gyorsult a gép, hogy furcsa csikorgások, később pedig érdekes köszörülések történtek a kitérőben álló váltókon...

 

Eléggé OFF, de jelezném, hogy (álnéven írom, hogy nehezebb legyen megtalálni) az Indóhaciendában (ez a név hamarosan igazabb lesz, mint most gondolnátok) a Trumanokról a nevem fölött megjelent félmondat, hogy "jobbára hadiutánpótlást szállító vonatokat húzzon" nem tőlem származik, a "főszerkesztőitisz" tünete (amelyet most tapasztalok 3. személynél), ismételt kérésemre sem került ki a szövegből, ezért be is szüntettem számottevő közreműködésem oda. Valamint azt sem én írtam, hogy a mi mostani 411-esünk üzemképes. A téves információkért elnézést kérek, bár nem az én bűnöm.

kisvautas Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11994
A keresett kocsi valóban a Múzeum Dopravy udvarán álldogál. Kb. 10 napja voltam arra és  ott láttam. Tehát megvan. Nekem úgy rémlik, hogy amikor eloszor láttam éloben a kerékcsapágyak fedelén Ganz feliratot láttam de azóta nemláttam.
Előzmény: rezgaras (11987)
etwg Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11993

A lista a lehetö legfrissebb és talán a legkomplettebb is (nem a muzeumtol származik, hanem egy ottani havertól, aki OKU30 stb. minöségü listákat állitt össze és azokat rendszeresen is karban tartja).

 

Ha ez az a vagon, akkor a szöveg szerint még mindig Pozsonyban a Vasuti muzeumban van üzemképes állaopotban. Kb. kéthetire visz majd arra az utam, akkor majd utánnanézek személyesen is-

Előzmény: rezgaras (11987)
gumidani Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11992

Nem tudom, hogy szürke-e. Egy prospektusból másoltam ki a képet. Nem láttam valóságban. Persze az is szép, hogy nem CSD pályaszám van rajta. Mondjuk az 1884-es.... Persze lehet, hogy a szakemberek már kutatják.

 

A múltkor Neszmély állomáson láttam egy fáskamrát, amely egy favázas fedett kocsiból készült. Persze már jelentős mértékben pótolták a tömkrement részeit, illetve kiegészítették klf. kéznél levő anyagokkal. (pl téglával) De pl. megvan az egyik tolóajtaja a hozzá tartozó sinnel. Képek nincsennek róla.

Előzmény: rezgaras (11991)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11991
gumidani írta:

> Erre gondoltál?

Erre, igen, köszönöm. De oda szeretnék egyszer menni, körbefényképezni. 3 dimenziósan körbe ;-))) És nem szívesen mennék habókra...

> 1884-ben épült egy titkos helyen

Az a titkos hely lehet a Ganz/Budapest, az MWG/Gyôr (ha ugyan mûködött már 1884-ben, most hirtelen nem tudom) vagy Weitzer/Arad. Azt hiszem, 1884-ben már nem szereztek be teherkocsikat Ausztriából, de persze minden lehetséges.

De vajon miért ilyen szürke a színe?
Előzmény: gumidani (11988)
gumidani Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11990

CSD 414CSD 4xx

Csak engesztelésül a teherkocsik miatt.

Az első CSD 414, a második CSD 4?? .

gumidani Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11989
Itt van egy lengyel favázas.
Előzmény: gumidani (11988)
gumidani Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11988

Erre gondoltál?

Gr 21854

1884-ben épült egy titkos helyen, 7,5 m hosszú, 7,3 t sajáttömegű. 

Előzmény: rezgaras (11987)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11987
etwg írta:

> Ha megtalálod a listában, mond meg melyikre gondolsz.

Mivel tótul nem tudok, kizárásos alapon a

Nákladné vozne:
Gr 21854 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA

lehet csak.

Persze az is kérdés, mennyire friss ez a lista?
Előzmény: etwg (11985)
gumidani Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11986

A kiküldött tudósító képes beszámolójára számíthatunk?

Előzmény: arlo8 (11980)
etwg Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11985

Nem tudom, de ha ott volt, akkor annak meg kell lennie valahol. Ime egy lista, ha megtalálod rajta, akkor még megvan (tudtommal eddig nem sok jármüvet csereberéltek eddig el).

Ha megtalálod a listában, mond meg melyikre gondolsz.

 

Parné rušne:
310.097 - bývalý pomník v RD Bratislava hlavné, asi schovaná v remíze
310.0107 - vystavovatežná, v Bratislave - Múzeum dopravy
310.0123 - mierne rozobratá (diely použité pre 310.0107) v RD Bratislava východ
310.433 - prevádzkyschopná, vo Vrútkach
310.442 - pomník v RD Bratislava východ-MDC
310.443 - pomník v ŽOS Vrútky
310.507 - vrak vo Vrútkach
310.513 - pomník v Čiernej nad Tisou
331.019 - vrak v RD Bratislava východ-MDC
331.037 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ
354.1178 - opravovala sa, resp. opravuje sa v RD Zvolen
387.017 - vrak v RD Bratislava východ - MDC, tender 923.003 by mal by? vo Vrútkach
387.019/930.108 - vrak v RD Bratislava východ-MDC
399.005/932.006 - vrak v RD Bratislava východ-MDC, možno sa bude opravova?
422.012 - pomník v ŽOS Zvolen
422.0108 - prevádzkyschopná v RD Zvolen
431.014 - vrak vo Vrútkach, bude sa opravova?
433.008 - pomník vo Zvolene v parku
433.023 - vystavovatežná vo Vrútkach
434.128/516.0684 - vystavovatežná v Bratislave v Múzeu dopravy
434.2338/818.0116 - je v Haniske pri Košiciach, kde sa mala opravova? do
prevádzkyschopného stavu, lenže peniaze...najskôr skončí tak ako kedysi 431.014 (nič sa nebude kona?)
464.001 - oprava v Prievidzi v starom depe, nie sú financie a žudia...
475.196/932.379 - od decembra 2004 prevádzkyschopná vo Vrútkach
475.1130/932.368 - vrak v ŽOS Vrútky
477.013 - bola prevádzkyschopná v RD Poprad, najbližšie bude asi až za 2 roky
486.007/930.003 - bola prevádzkyschopná vo Vrútkach, prepadnutá tlaková skúška
486.008/935.0127 - vrak vo Vrútkach - na náhr. diely
498.104/935.2284 - v RD Bratislava hlavné, v zime 2004/2005 oprava
524.1117 - vrak vo Vrútkach
534.0471/935.094 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA
555.3008/930.309 - oprava v RD Bratislava východ-MDC, pre nedostatok financií a
času bude prevádzkyschopná asi až v roku 2005
555.3254/930.3254 - vrak v RD Bratislava východ-MDC- na náhr. diely pre
555.3008
556.036/935.257 - prevádzkyschopná vo Vrútkach
556.039/935.2105 - nepojazdný bývalý vykurovací kotol, teraz v Plešivci, v
budúcnosti by mala by?, keď nie prevádzkyschopná, tak aspoň exponát v Múz. dopravy v Bratislave
40.003 - oprava vo Vrútkach
40.006 - oprava vo Vrútkach
BS 200-Džurka - ?
T 3-312.801 - pomník v Trnave na stanici
CS 400 3611-313.909 - pomník v Podbrezovej na stanici
CS 400 3614 - pomník v RD Žilina
CP 600 3673-323.006 - pomník v ŽOS Zvolen
CP 600 3679 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA
CN 40 2483 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA

Motorové rušne a vozne:
BN 60 3562 - prevádzkyschopná v RD Zvolen
PDS 90 - vrak v RD Bratislava východ - MDC
T211.0823 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC
T211.1004 - oprava ? v RD Vrútky, možno patrí MDC
T212.013 - uvažovaná a vytypovaná pre MDC, teraz 702.013 v RD Košice
T334.001 - uvažovaná a vytypovaná pre MDC, teraz 710.001 v RD Bratislava hlavné
T435.093 - uvažovaná a vytypovaná pre MDC, teraz 720.093 v RD Vrútky, už je vo
Výhrevni, už asi patrí aj MDC
T435.0540 - súkromný vlastník AM Tuning Topožčany, teraz prevádzkovaná v
BRKS
T444.0055 - vystavovatežná, v lete 2003 bola v Hronci, kde je teraz - ?
T444.0060 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC
T444.1082 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC, stále s označením
726.082
T466.0252 alebo 0254 - odstavená vo Výhrevni Vrútky, či už patrí MDC ?
T466.0253 - už asi patrí MDC, v RD Zvolen, či sa bude opravova? do
prevádzkyschopného stavu - ?
T466.2001 - len tak „zžahka“ vytypovaná pre MDC, teraz 742.001 v RD Bratislava
východ
T478.1201 - v lete 2003 sa na nej mala v RD Bratislava hlavné zača? oprava do
stavu po vyrobení, neskôr bola zaradená spä? do normálnej prevádzky ZSSK, celočervený náter
T678.0012 - prevádzkyschopná v RD Zvolen
T678.016 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA
T679.019 - prevádzkyschopná v RD Bratislava východ-MDC
T679.1168 - prevádzkyschopná vo Vrútkach
T679.1312 - vystavovatežná v Múzeu dopravy BA ako 781.312 so znakmi starých
ŽSR (možno pôjde do Vrútok ?)
M131.1007 - vrak, umiestnenie - asi Lučenec
M131.0014 - vo Vrútkach, stav ?, možno patrí MDC
M131.1053 - prevádzkyschopný v RD Zvolen
M131.1125 - prevádzkyschopný v Haniske pri Košiciach
M131.1473 - vrak, v Lučenci
M131.1546 - vrak, umiestnenie - vraj Vrútky
M140.101 - vystavovatežný v Múzeu dopravy BA
M221.1.. - vrak v dos? nechutnom stave, asi ani motor nemá, je v starom smerovom
kožajisku v RD Bratislava východ
M240.0039 - vytypovaný pre MDC, je asi v Plešivci ako 820.039, jeho stav sa
zhoršuje
M240.0042 - v RD Poprad, nie je síce asi vytypovaný pre MDC, ale na zrazoch
histórie v Bratislave východ bol posledné dva razy použitý na hist.vlakoch s M274.004 a Calm, postupne sa dostáva do stavu po vyrobení
M240.0086 - vytypovaný pre MDC, je v Sp. N. Vsi ako 820.086, vraj pokazený
motor, spolu s 820.039 a 042 boli vraj Divíziou ŽKV navrhnuí na zrušenie
M262.0004 - uvažovaný a vytypovaný pre MDC, teraz vedený ako 830.004 v
Humennom, tiež bol DŽKV navrhnutý na zrušenie
M262.0007 - po vyradení od BRKS ho do svojej zbierky zaradilo MDC, asi
nefunkčný, v Bratislave východ-MDC
M274.002 a M274.005 - totálne vraky, ak ešte existujú, tak sú v RD Vrútky
M274.004 - prevádzkyschopný vo Vrútkach
M286.006 - v depe Trenčianska Teplá, uvažovaná na múzejné zachovanie
M286.047 - ako 850.047 bývala odstavená v Trenč. Teplej, v miestnom depe sa
hovorilo, že bude zachovaná na historické účely pre MDC, na prelome rokov 2003/2004 bola zošrotovaná v Dolnom Hričove

Elektrické rušne:
E499.001 - ako 140.001 asi v Žiline alebo v Púchove, či bude prevedená pod MDC ?
E499.047 - prevádzkyschopná vo Vrútkach
E669.2133 - zatiaž ako 182.133 niekde v Bratislave - Múzeum dopravy alebo
Východné - MDC, či už patrí MDC, tažko poveda?, po 6. zraze (2004) išla do Vrútok

Žeriavy, pluhy, drobné vozidlá:
Zauhlovací žeriav Kirow EDK 10/2 - prevádzkyschopný v depe Bratislava hlavné
Zauhlovací žeriav Kirow - vo Vrútkach, prevádzkyschopný, najskôr nepatrí MDC
Parný nehodový žeriav č.137 - vystavovatežný v Múzeu dopravy v BA
Tender č.170 k parnému žeriavu č.137 - vystavovatežný v Múzeu dopravy v BA
Pomocný vozeň č.41 241 k parnému žeriavu č.137 - vystavovatežný v Múzeu
dopravy v BA
Rotačný snehomet SM03 - mal by by? vo Vrútkach v oprave do vystavovatežného
stavu pre Múzeum dopravy v BA
Snehový pluh SP 111 - v dezolátnom stave na pomníku v Podbrezovej pri stanici
Snehový pluh SP 113 - vystavovatežný v Múzeu dopravy v BA
Snehový pluh SP 116 - neopravený v depe Bratislava východ - MDC
Snehový pluh KBŽ - neopravený vo Výhrevni Vrútky
Ručný nehodový žeriav dvojnápravový č. 524 - ? asi niekde v Bratislave, naskôr
východné
Ručný nehodový žeriav trojnápravový č.102 - funkčný v Múzeu dopravy v BA
Ručný žeriav dvojnápravový- prevádzkyschopný asi v Bratislave východ, vystavený
na 6. zraze (2004), k nákladnej Tatre 14/52
2x ručný portálový žeriav typu „Vošahlík“ - ? asi niekde v Bratislave, naskôr
východné
Podbíjačka SP 72 - prevádzyschopná, vo Výhrevni Vrútky, v literatúre označovaná
jako SP 63
Pluh na úpravu štrkového lôžka - ? asi niekde v Bratislave, naskôr východné

Drezíny:
Dlm 47 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC
T 15/30 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC
T 15/52 Dm 4-47015 - vystavovatežná v hale Múzea dopravy v BA
Dmw 71015 - Warszawa - prevádzkyschopná vo Výhrevni Vrútky - MDC, na akože
ŠPZ - tabužke na prednom nárazníku je označenie DmV 72-601
STW T 15/52 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC
Dm 4-47042 - Škoda 1202 - prevádzkyschopná, umiestnenie ?
T 14/52 Vm 52017 - neopravená, v depe Bratislava východ - MDC
T 14/52-prehliadkové vozidlo typu „želva“ - ? pravdepodobne v OTV Bratislava
ÚNS
Vm 52029 - prevádzkyschopná, buď vo Výhrevni Vrútky alebo v Bratislave východ
– MDC, je to Tatra 14/52
Dm 4 - oprava vo Zvolene, či patrí MDC - ?

Ostatné:
Pancierový vozeň - vrak, odstavený v depe Bratislava východ - MDC
Vykurovací vozeň č.650 - vrak, odstavený v depe Bratislava východ - MDC
Vodný vozeň V 173 - ???
tender 412.0xx - neopravený, v depe Bratislava východ
tender 414.079 ako vodný vozeň - neopravený v depe Bratislava východ, na predaj
tender 512.015x - neopravený v depe Bratislava východ, číslo 0153 alebo 0158
tender 517.003 - vrak v depe Bratislava východ, zdroj náhr. dielov pre 516.0684 od
434.128
tender 920.006 - neopravený, v depe Bratislava východ, od nejakej 375.1
tender 923.003 - neopravený, od 387.017, vo Výhrevni Vrútky

Osobné, služobné a poštové vozne:
Aa 1138 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
ABe 1-3829 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici
Bratislava východ
ABCa - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
Ae - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Azy 1-0042 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici
Bratislava východ
Ba 2-3529 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici
Bratislava východ
Ba 3671 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Bac 4912 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Bai 4-4356 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Bai - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Be 2-1808 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici
Bratislava východ
Be 2-0308 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici
Bratislava východ
Be 3-4443 - vrak na predaj, ak ešte existuje, potom je niekde v Bratislave asi v
starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ
Be 3-4484 - vrak na predaj, ak ešte existuje, potom je niekde v Bratislave asi v
starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ
Be 3-4495 - vrak na predaj, ak ešte existuje, potom je niekde v Bratislave asi v
starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ
Be 3-4166 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. Stanici
Bratislava východ
Be 3-4546 - vrak na predaj, ak ešte existuje, potom je niekde v Bratislave asi v
starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ
Bix - súčasné označenie 020.089, od BRKS sa dostali do areálu Bratislava východ-
MDC spolu s 830.007, teraz Tr. Teplá, či patrí MDC - ?
Bix post - ???
Biz - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Blm - vrak na predaj, ak ešte existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom
smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ
Blm - vrak na predaj, ak ešte existuje, potom je niekde v Bratislave asi v starom
smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ
Blm 5-2402 - vrak, odstavený vo Výhrevni Vrútky
Blm 4-6599 - prevádzkyschopný, v depe Haniska pri Košiciach
BCa 2-8003 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
BCa 2-8871 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
BDlm 6-2083 - prevádzkyschopný, v depe Zvolen
BDlm 6-6878 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
BDlm 6-2144 - vrak, odstavený vo Výhrevni Vrútky
BFalm 5-9978 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
BRa 573 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
BRa 568 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Ca 4-5099 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ca 4-5107 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ca - v roku 1999 bol v oprave v RD Bratislava hlavné, teraz ?
Calm 4-7100/Calm 5-0038 - prevádzkyschopný, vo Výhrevni Vrútky
Ce 3-1893 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
Ce 3-2176 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ce 36091 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Cey 3-8795 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
Cey - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Cey - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Ci 3-9197 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ci 3-9288 - na pomníku v ŽOS Vrútky spolu s 310.513
Ci 3-9681 - odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ, stav-?, v roku 1989 bol ako vynovený na výstave v Břeclavi
Ci 3-9738 - nereštaurovaný, ale vraj prevádzkyschopný, nepoužíva sa pri
nostalgických jazdách, odstavený vo Zvolene
Ci 4-0290 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
Ci 4-0304 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ci 4-0314 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
Ci 4-1358 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC, alebo vo Výhrevni
Vrútky
Ci 4-1588 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ci 4-1793 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
Ci 4-4858 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ci 4-7995 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Ci 4 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
D 6-0497 - prevádzkyschopný, vo Výhrevni Vrútky
Da 6-5028 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
Da 7547 - prevádzkyschopný, vo Výhrevni Vrútky
Da - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Da 6-5329 - odstavený vo Výhrevni Vrútky, súčasný stav ?
Daad - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Daad - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
Dd 7-2442 - prevádzkyschopný, V RD Zvolen
Dd 7-2459 - vrak na predaj, ak ešte existuje, potom je niekde v Bratislave asi v
starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava východ
Ddk 6 - vrak, odstavený v depe Bratislava východ - MDC
Df 6-7747 - prevádzkyschopný, v depe Bratislava východ-MDC
Dm post - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
F 9-2191 - asi vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ ?
F 9-2309 - prevádzkyschopný ?, umiestnený vo Vrútkach ?
F 9-2318 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava hlavné
F 9-2182 - vrak odstavený vo Výhrevni Vrútky
Fa 5-2084 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici
Bratislava východ
Fa 5-2085 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava hlavné alebo Múzeum dopravy
Fa - vo Zvolene, stav ?
Poost aa - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
WLA 134 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
WR 406 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zriaď. stanici Bratislava
východ
WR 51 56 88-41 028-8 - prevádzkyschopný, umiestnenie ?, najskôr Bratislava
hlavné

Nákladné vozne:
Gr 21854 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA
HX 99001 - hlbinový, stav ?, umiestnený ? (možno v Zemianskych Kostolanoch)
J 28380 - bol vedený ako vynovený v roku 1989, keď bol na výstave v Břeclavi,
teraz -? asi odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
L 2-42271 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
L 72203 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
L - neopravený, odstavený vo niekde Vrútkach
L - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
La - neopravený, v RD Bratislava východ - MDC
Lp - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Nd 3-39181 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
Ndk 3-37645 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava východ - MDC
Nsk - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Ntp 3-27575 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
Pa 3-14026 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
Pae - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Paoj 3-71762 - neopravený vo Vrútkach
Py - možno prevádzkyschopný, v RD Bratislava východ - MDC
R 551497 - prevádzkyschopný, v RD Bratislava východ - MDC alebo v Múzeu
dopravy v BA
R 555150 - prevádzkyschopný, v RD Zvloen
R 569152 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA
R - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
R 8-65135 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
Ra 8-67254 - neopravený, niekde vo Vrútkach
Rah - stav ?, vo Výhrevni Vrútky, asi ide o doprovodný cisternový vozeň, používaný
v požiarnych vlakoch pri nostalgických jazdách, potom by bol prevádzkyschopný
Rj 07 00036-8 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
Rj - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
St 7-84517 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA
U - vrak, v opravovni vozňov Žilina
U-7 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
U 7-1822 - pomník v Múzeu SNP v Banskej Bystrici
Ur 7-67521 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA
Uz - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Uz 6-98508 - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
Vd 4-62585 - pomník v ŽOS Zvolen
Vtr - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Vsa - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Wa - neopravený v RD Bratislava východ - MDC
Z 1-43139 - prevádzkyschopný, v Múzeu dopravy v BA
Z 1-64011 - vrak, niekde vo Vrútkach, možno už neexistuje
Z - neopravený v RD Bratislava hlavné
Z - vrak, v RD Bratislava východ - MDC
Z - vrak, v RD Bratislava východ - MDC
Z - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Z - opravený, možno aj prevádzkyschopný vozeň s brzdárskou búdkou, vo Zvolene
Za 2-29741 - vyhoretý vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej
stanici Bratislava východ
Za - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Zd - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Zdv - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Zdv - neopravený, vo Výhrevni Vrútky
Zdv - neopravený, v RD Bratislava východ - MDC
Zs 2-26552 - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Zs - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava
východ
Zsb - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava
východ
Zss - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava
východ
Zt - neopravený, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici
Bratislava východ
Ztr - vrak, odstavený v starom smerovom kožajisku v zoraďovacej stanici Bratislava
východ
ZZdv 2-2429 - neopravený, v RD Bratislava východ - MDC

Szerzö Rachman/vlaky.net

Előzmény: rezgaras (11983)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11984
Kisvasút. Nekik van egy tartalék kazánjuk is.
Előzmény: arlo8 (11980)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11983
etwg, nem tudsz róla, hogy az a favázas MÁV G-kocsi, ami úgy 10 évvel ezelôtt a pozsonyi gyûjteményben volt, ott van-e még?
Előzmény: etwg (11981)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11982
Bárdos Imre írta:

> Elküldjem?

Kösz az ajánlatot, nekem is van egy listám, amit valaha OKU30-tól kaptam. Azt hiszem, ez ugyanaz, vagy nem?

Neked sincs tipped az örök kérdésemre: a 70-es évek elején az óbudai tartalék melyik 326-os lehetett?

(Már olyan leszek, mint Cato Karthago pusztításával, mindig ugyanazt ismételgetem ;-))))
Előzmény: Bárdos Imre (11976)
etwg Creative Commons License 2005.05.09 0 0 11981

Albionban az volt a divat, hogy ott direktvonatok voltak, amik utközben sehol nem álltak meg (Flying Scotman stb.). Igy ezek a vonatok nem ritkán akár 800km-t is mentek megállás nélkül (vizvétel a sinek között történt enyhén lassitott menettel), igy elméletileg elérhették a max. sebességnek megfelelö átlagot.

Az ilyen vonatokat még ma is rendszerint egy sereg "helyi" vonat követi, amik majdnem az egész vonalat bejárják, de itt ott meg is állnak.

 

Természetesen ott is mint mindenütt a  rekordmenetek extrán be lettek biztositva és elöre engedélyezve.

A gyorshajtás (önkényes) sehol sincs nagyon engedélyezve, pontosan forditva sok helyen ennek nemcsak müszaki de egyébb akadályai is vannak - szagszervezetek stb.

Előzmény: bodecsabi (11975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!