Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11852
> 1: 222-es sorozat (Wolf-Tandem hengerelrendezésű 2x iker/kompound gép, jóó ritka, és később ezeket visszaépítették síma 220-asnak, amiből máig is van 1 működő). Nem tudom, hol készülhetett, talán a többiek?

 

Ajvé... A két típusnak semmi köze egymáshoz. A 222 sorozat (korábban I e. oszt.), egyébként Kordina Zsigmond legjellegzetesebb mozdonya a négyhengeres tandem gépezet túl jóval nagyobb és magasabban fekvő kazánnal (2,98 m2 rostély- és 134,9 m2 összes fűtőfeleület), más kialakítású védházzal, nagyobb szerkocsival stb készült. Még csak ritka sem volt, 93 db db készült belőlük, + a kettő db kettő darab I f. osztályú kéthengeres ikergépet is átalakították ilyenné; a századfordulón ezek voltak a legfontosabb és legerősebb gyorvonati gépek. A legtöbbet 1932-33-ban selejtezték ki, az utolsó példány 1951-ben került ki az állagból.

Amúgy a tervezés és 71+2 db mozdony a MÁV Gépgyárában épült, 6 db a WLF Flodirsdorfnál, 6 db a bécsújhelyi Siglnél, 10 db pedig a bécsi Mf. d. StEG-nél készült.

 

Részletes tanulmány van róluk az 1989-es Vasúthistória Évkönyvben.

 

Előzmény: BlackStar (11834)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11851

Találtam egy pár képet, azt még felrakom....

 

1: Hmm. Mi lehet ez a moci? Keskeny nyomközű, kisméretű, alacsony, viszont eléggé hosszú kazánnal. A gőzdóm relatíve hátul van, mint pl. a Kincsesnél. Mi lehet ott a kémény és a gőzdóm között? Gólyafészkes szikrafogója van, nálunk szereltek gyárilag ilyen kéménnyel mozdonyt? Mintha a cseheknél lett volna divat? A sátornak az íve olyan, mint amilyen a 387-es sorozatnál (CSD U35.1). Szóval nem tudom :-/

3: áll benn két 377-es. Király :))

Volt a DV-nek 377-ese 1908-ban? :-O Vagy csak bejártak a helyi MÁV szerelvények?

6: Király :))

7: Érdekes ez a fotó. Rajta szerintem egy 490-es van. Viszont nem az eredeti kivitel, hanem az a tuning verzió, ami pl. a rompókoknál is futott 764-es sorozat néven, és kicsit nagyobb kazánátmérőjű, mint a sima 490-es. A tolattyúszekrény formája is egyezik.

Létezett volna 2 különböző kazánméretű 490-es??

Előzmény: jens (11830)
gumidani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11850
A sikátoron (Varannó utca) a napokban minden akadály nélkül végigsétáltam. 
Előzmény: division by zero (11829)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11849

Beteszek egy szép képeslapot egy óriási gőzkazánról, a 601 sorozatból!

(amit erre írtam, azt elnyelte az index, az a büdös ribanz... :((( )

Előzmény: jens (11824)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11848

Ezért sem hiszem el, hogy semmi nem maradt belőlük.

Nem volna rossz találni valahol egy főkeretet... csak úgy heverne a fűben a helyi depó használaton kívüli, gazos részén... mittomén, a szerbeknél, vagy Tökörkországban... :)))
Eh :-/

Előzmény: seTTebello (11840)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11847

Közben azon goldolkozom, hogy hol készülhetett erről az 1659 - es sz. mozdonyról a kép, és mi az az izé a tetején. Olyan, mintha a villamos egyvágányú lenne.

Izé. Az ilyen dobnak tűnik. Pár mozdony tetején volt ilyen, de nem vágom igazából, hogy micsoda. Talán mintha az Ezüst Könyben a 91-es sorozatén lenne egy ilyesmi?

Persze lehet, hogy a háttérben van csak valami, lehet, hogy svájci módra az áramszedő helye, meg lehet, hogy fogalmam sincs. Na jó, ez utóbbi biztos :)))

Előzmény: seTTebello (11821)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11846

Az nem jelent semmit, az 601-esnek is legalább kétféle volt.

Hm?

Mi volt ez a kétféle?

Egyáltalán, nem lehe,t hogy legalább egy ilyen tolóka maradt valahol elfekvőben?

Vagy a kallódó vas ----> MÉH ---> kocsma népénél ilyesmi kizárt? :-/

 

az ebből fakadóan hosszab kénény, meg a háromtengelyes merevkeretes, a 324-esek M-jellegével azonos vagy nagyon hasonló szerkocsi egyértelművé teszi.

Tényleg, akkro ki is zártuk, hogy a cseszkó időkből legyen ez a fotó. Ők azt hiszem, egyből lecserélték 4 tengelyesre a szerkocsikat, és túlhevítősre tuningolták a mocikat.

 

Előzmény: rm40 (11819)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11845

De jó, nem fejeztem be :)))

 

Pedig a kerékképlet, bár kevéssé látszik, 651-esre utal. A kazánméret meg egyértelműen: ez egy kis méretű síktűzszekrényes, a 601-esnek meg egy kétfejű Brotan-Fialovits kazánja volt, a burkolólemez hátulja a sátor tetejéig ért.

Előzmény: BlackStar (11842)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11844
Itt egyiknek sincs ilyen kotrója:
Settebello, ez az utolsó képed a KSOd-nak szállított 651-es. És a MÁV szokással ellentétben jó alul vannak a lámpái, mint a Jens által belinkelt képen is. Nem lehet, hogy ez egy KSOd gép?
(Közben nézegetem a 651-es képeimet, és úgy lácc, lenti lámpával szállítottak a MÁVnak is egy sorozatot. Különben is, mintha az derengene, hogy a kassaóderbergi gépek Brotan-Defner kazánosak lettek volna. Viszont ezen a képen inkább síktűzszekrényesnek tűnik a mozdony. Sőt, ha már úgy nézzük, a VIm sorozat a MÁV szerint volt. Na most akkó' mi van? :-O
Aztán ahogy tovább nézegetem a képeimet, kiderül, hogy tulajdonképpen alig volt 651-es magasra tett fényszórókkal... Hm. Mi lehetett ennek az oka? Elvileg a gyárból is alacsonyra helyezve jöttek ki, meg a cseszkóknál is helyi szabványúra berhelt lámpákkal futottak?. Bár nekem van 1 tippem: ilyenekkel futtatták a hóekéket, és hogy átlásson fölötte, illetve átlátszódjon. A 651 amúgy olyan igazi hóekéző gép lehetett, nagyon nagy vonóerő, és kis méretű kazán. Annyira nem hegyigép, viszont a mallet indításkori kígyózó hajlama miatt tolatásra sem lehetett az igazi.
Jéé. Ez a kép megvolt nekem is :-O
Amúgy Jens képén látszik még egy másik mozdony is ezen a sínen. Amit, ha úgy veszünk, lehet pont a 601-es mérővonat vágánya is, csak a másik irányból, hm? Vagy azért ennyire nem kicsi a világ? :)) )
Előzmény: seTTebello (11818)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11843

Ezen a képen egyértelműen felismerhetők a gyönyörű 327-es karcsú vonalai.

Tisztára olyan a 327-es, mint a régebbi Jaguarok, így összhatásra, nem? :))

Amúgy szerintem amíg az ember nem lát ilyent élőben, addig nem is fogja fel, hogy ez milyen egy elegáns gép.

(Mostanra már csak a 327, 141  maradt meg, iszonyatos állapotban... hát mondjuk képzelőerő kell hozzá... :((( )

Előzmény: rm40 (11817)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11842

A 651 - nek nem volt ilyen kotrója elől.

Pedig a kerékképlet, bár kevéssé látszik, 651-esre utal. A kazánméret meg egyértelműen: ez egy kis méretű síktűzszekrényes, a 601-esnek meg egy kétfejű Brotan-Fialovits kazánja volt, a burkolólemez hátulja a

Amúgy alapból a 601-esnek sem volt ilyen kotróizéje, csak rátették. :))

A MÁVAG-udvari fotón például nincs rajta, amik vannak róla képeim, azok egy részén szintén nincsen rajta ilyen. CSD636-os korukban megint nincs. De például ama bizonyos fiumei képen rajta van, vagy az Ezüst Könyvben a módosított hengeröntvényű 601-esnél megintcsak rajta van.

Úgy látszik, hogy csak a déli vonalakra tették rá?

(Közben megtaláltam a "Mérővonat Erdélyben" c. képet. Már nem is tudom, kitől nyúltam, talán Gumidanitól? Biztos hozzájárul, hogy föltöltsem ide :)) )

 

Előzmény: seTTebello (11816)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11841
A 32c helyében nem vagyok biztos. Csak azért írtam Sopront mert ott volt villamos és DV is volt.
Előzmény: BlackStar (11838)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11840
Ez egy ismert kép, de nagyon jó. Látszik rajta, milyen hatalmas volt a 601. Ezért sem hiszem el, hogy semmi nem maradt belőlük.
Előzmény: jens (11824)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11839

6. DV 429 később 323,9 sorozat. (A  kkStB 329 (= III t. oszt. később 323 sorozat) túlhevítős , szintén kompaund változata.)

,9? Ez még a listámban sem szerepelt :-O

Előzmény: rm40 (11812)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11838

6. ez is DV mozdony, vagy a Déliben, vagy Székesfehérváron. De inkább a Déliben.

Gondoltam, hogy képben leszel :))

 

7. 220, mint az első képen, ez az Északi fűtőházban van. Ez is nagyon Fialovits képnek tűnik.

Ez a Fialovits arc nagyon tudta ám, hogy honnan kell fotózni a gőzmozdonyokat :-O

A 301-es képe a szokásos helyen szerintem világbajnok. :))

Előzmény: seTTebello (11808)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11837
Életveszélyesnek nyilvánították, kellett volna 20000000 a felújításhoz, de nem volt.
Előzmény: division by zero (11829)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11836
Ezért nem szeretem a 18 201 - et. miatta szedték szét a 61 002 - őt.
Előzmény: Mozdonyvezetö (11823)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11835
Antivari, Montenegroban van.
Előzmény: jens (11830)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11834

Az igen :-O

:))

 

1: 222-es sorozat (Wolf-Tandem hengerelrendezésű 2x iker/kompound gép, jóó ritka, és később ezeket visszaépítették síma 220-asnak, amiből máig is van 1 működő). Nem tudom, hol készülhetett, talán a többiek?

Ilyen kandeláberek voltak sok helyen, pl. a Déliben, de Istvántelken (!) is kallódik 1-2 a roncstemető részén. Ha felteszed őket nagyobban valahova, talán ki tudjuk találni, hogy hol készült.

2: 475-ös sorozat, a 377-es nagytesója, 2* akkora kazánnal, +1 csatolt tengellyel és kompaund hengerelrendezéssel. Egy Fialovits-fotó, az Ezüst-könyvben is ez van.

3: 327-es sorozat. A háttérben MÁV jelellegű téglaépület van. Ezt is ha nagyobban...

4: 333-as sorozat (Déli Vasút 32c). Az előtérben mintha egy fordítókorong volna.

5: 302-es sorozat, még lánykorában: 109.112. A 109.109 ebből a sorozatból máig fut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mint a képen is látszik, néhai Ernő bácsi pont ezt a példányt szemelte ki, hogy megcsinálja modellben.

És úgy érdekességképpen megemlítem, hogy a 109.113-ast rajzolgatta évtizedekig)

A kép ezek szerint bisztosan a Déli Vasút 1932(?)-es államosítása előtt készült.

A háttérben DV jellegű épület látható (vagy nem tudom, de talán a többiek? :) ), a sínek viszont úgy futnak, mintha egy fordítókorongról jönne a mozdony. Persze lehet, hogy nem?

6: 323 sorozat, még DV429-es korában. Akár a Déliben is lehetne?

7: 220-as sorozat, az Északi Fűtőházban. Úgy lácc, itt is ilyen kandeláber volt, mint amit az előbb emlegettem? Mik vannak :-O

8: ugyanaz, mint a 6.

9: 220-as sorozat. Ugyanez, mint  a 7.-es, csak szemből. Háttérben a körfűtőház. Azon fillózok annak a kéménynek a helyéből kiindulva, hogy lehet, hogy ez a már lebontott fűtőház, ahol most a szoborpark állomásozik, hm?

10: 651-es sorozat. Királyság fotó :-O Elsőre azt gondolnám, hogy valahol a Felvidéken, mert arra jártak főleg 651-esek (amit amúgy a KSOd is használt, úgyhogy elvben lehet olyan moci is), de van egy pont ugyanilyen kép 601-es gőzmocival, ugyanilyen sziklafallal a háttérben, a kép aláírása: "mérővonat Erdélyben", úgyhogy akár ott is lehet.

Előzmény: jens (11803)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11833

Már akinél... az én szüleim pl utálják a Balatont, így nem is voltunk ott soha :-(((

Mik vannak :-O

Előzmény: division by zero (11781)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11832

Jens,

Azt szabad tudnuk, hogy ez melyik csapat?

Amúgy nagyon állat ez a kép is, jó volna, ha fel tudnád tölteni valahova, vagy ha gondolod, feltölthetem én is (pl. a blakszta.uw.hu-ra), de az ilyen fotókat muszáj megosztani a nagyközönséggel (= velünk :))  ) nagyobb méretben is.

(Az index csúnyán összenyomja a fotókat... :-/ )

Előzmény: jens (11802)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11831

Találtam egy pár képet, azt még felrakom....

MEKKORA KIRÁLYSÁG!!!

Nem akarod őket föltenni valahová nagyban is?

Ugye de? :))

Előzmény: jens (11830)
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11830

Találtam egy pár képet, azt még felrakom....

 

 

1910 körül készült, kicsit rosz minőségű a kép, enyire sikerült feljavotani...

 

 

 

Svábhegyi fogaskerekű 1925-30 körül,

 

 

 

Fehérvár 1908,

 

 

 

Fehérvár állomás, egy vasuti kocsi,

 

 

 

Békéscsaba vasuti tehervagonok,

 

 

Fenyőháza, kisvasút 10-es évek,

 

 

 

és utoljára, egy sz kis gőzokádó, ugyancsak a 10-es évekből, Antivári? állomáson.

 

 

 

division by zero Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11829
És most már az állatkerti gyaloghíd sincs meg... úgy tudom azért bontották le, mert azt a kis sikátort ahova vezetett a túloldalon, "privatizálták"...
Előzmény: manhattani (11828)
manhattani Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11828

gumidani,
>Kicsiny téglácskámat hozzáteszem a szocilizmus palotájához.
Ezt egy ügynök mondta, nem?? :-))

 

>Titkon reméltem, hogy ellátogatsz a Sopronra.
Voltam ott, megláttam valakit, ettől kezdve a dolog nem nyilvános.

 

Más:
>Lesz egy kis időm, fogok bemásolni neked.
Remélem, nem csak neki!! :-))

 

>Egy 424-es Rákospalota-Újpestnél egy nosztalgiavonattal.
Bizony, már ezek a képek (főleg az első nosztalicskás évekből) is nagyon értékesek. Sosem felejtem el, az állatkerti gyaloghídon vártam a gőzöst, a 109-es ment Vác felé. Lőttem, ahogy bírtam, és amikor elment a híd alatt, a fűtő dobott a tűzre, nyitva volt a tűzszekrényajtó, látszott az egész mozdony, meg a láng. De sajnos épp akkor ért véget a filmem... Na, majd legközelebb...

kopter1 Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11827
nosztalgiaEgy 424-es Rákospalota-Újpestnél egy nosztalgiavonattal.
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11826

Köszönöm szépen, a hozzászólásodat, sokat segitettél.

Mivel a Déli vasút főként érdekel, /gyüjtöm a megállóit/  igy még

érdekesebbek a képek számomra.

Előzmény: seTTebello (11808)
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11825
Lesz egy kis időm, fogok bemásolni neked.
Előzmény: gumidani (11806)
jens Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11824

Köszönöm szépen a hozzászólásokat.

Beteszek egy szép képeslapot egy óriási gőzkazánról,

a 601 sorozatból!

Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.04.30 0 0 11823

H45 024:Egy irgalmatlanul bonyolult magasnyomású mozdony, La Mont-rendszerű 42 atü nyomású zárt cirkulációs rendszerekkel, szénportüzeléssel, kondenz-szerkocsival, 3 hengeres kompaund hajtóművel (1 nagy-, 2 kisnyomású henger), a 45 024 psz. egységmozdonyból átépítve 1950/51-ben, álló próbák után 1953-ban két sikertelen próbamenet (állandó problémák a segédgépekkel, az egész rendszer hőtanilag rosszul volt kiszámítva-megkonstruálva az akkori NDK-s viszonyok közepette egy ilyen vállalkozás eleve kudarcra volt ítélve), utána semmi, leállítás, hallgatás, 1960-ban a két külső hengert és a főkeret hátsó részét a hátsó futókerékpárral együtt a 61 002 átépítéséhez használták fel, ebből lett a későbbi 18 201. A rajz jól szemlélteti a komplikált szerkezetet.

Előzmény: A.Balu (11796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!