Keresés

Részletes keresés

gyubugy Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11439
Köszi, a festék már meg van (3kg, ezzel is anyahajót lehet festeni :) ), a gondom csak az előző festéket mivel távolítsam el, hogy a csónak anyaga ne sérüljön. Nem tudom milyen festék volt amivel csinálták. A másik, hogy hol vágnak ki betüket, mintegy sablont...?
Előzmény: GPS (11438)
GPS Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11438

Van egy festék, UniTop -nak hívják.

Ez vízes-alapú !!!! (tehát semmiképp nem bántja a gumit) - és száradás után is rugalmas, gumiszerű lesz. Remekül megáll mindenen - műanyagon, PVC-n is. Jobb festékboltokban simán kapható.

Jaa és az ára a legjobb: kb. 3 ezer /1 kg - sajnos kisebb kiszerelésben nincs.

Ennyivel egy egész gumihajó-flottát is fel lehet iratozni - akár olyan nagy számokkal is, mint ami az amerikai hadihajókon van :-)))
.
Előzmény: gyubugy (11437)
gyubugy Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11437
Helo! Nagyon klasszul néz ki a hajód! Lenne egy pár kérdésem (elég kezdő vagyok még :) ), mivel nekem is 430-as Yam hajóm van 20 le Toihatsuval. Nincs ilyen kompletten felszerelt kormányállás, csak simán rá van akasztva a motor. Kérdésem lenne, hogy tudnál -e tanácsot adni, hogyan állíthatom optimálisra a motoron a trimmet! Próbálgatás után úgy tünik, hogy csak a leg felső nem igazán jó, ott kavitál. A másik, hogy fel szeretném festeni a regisztrációt az oldalára, csak a régit el kell távolítani, hogy azt vajjon mivel lehet. Én a felfestéshez - itt a topikon valaki által javasolt - gumi festékkel szeretném, csak a betüket számokat kellene kivágatni. A leg fontosabbat meg majdnem elfelejtettem: a fenék deszkák közül az első (ami fa) az alján meg van repedve. Amikor vizen dolgozik, csipegeti az alatta lévő aljzatot, ami nem olyan jó. Lehet olyat kapni, vagy inkább csináltatni érdemes? Neked nem volt vele problémád? Köszi előre is és bocs, hogy ennyi mindent kérdezek!
Előzmény: gaba01 (11436)
gaba01 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11436

Hali!

 

Ha "nagy" igényeid és elvárásaid nincsenek a campinggal kapcsolatban akkor ez:

 

www.mecsercamping.hu

 

Felfelé Győr ideális 40 km , onnan Gönyü és a nagyduna még 1 huszas! Lefelé Mosonmagyaróvárig tudsz menni , ott van 1 zárás ami átlag vizállásnál kiszállásos kézierős átemelős!   Sólyázni akár a felállitott lakókocsidtól pár méterre is tudsz, de kb 500 méterrel feljebb van betonozott helyiek által önszorgalomból épitett INGYENES sólyázó! Én is azt használom.

Ha bővebb infóra / és ellátásra:)/   lenne szükséged keress nyugodtan! Itt lakom és ezzel közlekedek! :Ö

Előzmény: polysilver (11431)
GPS Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11435

A tegnap kipróbálták a frissen vett, 380-as YAM-ot, egy 7,5-es Hondával.

Persze, csak rövidke kis próba volt itt a Balatonon - mert nem volt kedvük vizisün-kisérőhajót kapni a mutatványhoz.

Azt mondják a fiúk, hogy 1 személlyel, már félgázon megsiklott. Hihető, nem?
.

Zo72 Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11434
Ez a selva a 9.9/5-ös?Tennél fel pár képet,tapasztalat a motorról?
Előzmény: polysilver (11431)
blázso Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11433
Csütörtök-péntek-szombat Budapesten voltam, az infók szerint ebben a három napban volt esélyem az átvételre, de nem érkezett meg.

Hétfőn telefonáltak, hogy megjött, de ekkor nem voltam Budapesten, és a nyitvatartási idő korlátozott, nekem pedig dolgoznom kell főállásban, és magánban egyaránt.

Be volt osztva minden percem, még itt a topikon sem voltam vagy két napja. Hétfőn megyek érte, úgy egyeztünk.

Örülök, hogy jól sikerült a próba. Nem tudom, hogy a Duna milyen lehet, szúnyog és fertőzésveszély dolgában. Illetve sejtéseim vannak.

Szerdán indulnánk nyaralni, eddig úgy néz ki, hogy Balatonszemesre, mert ott talán kevesebb szúnyog van, mint a Dunán, és a csónak sem lesz addig vizsgáztatva.

Aztán Adria lenne egy hétig, és nagyon szeretnék a Dunára is lemenni, főként azért, mert nem kerül pénzbe a szállás, élményben pedig többet is nyújthat, mint a Balaton.

Nagyon jó helyünk van, homokos part, sziget is homokos, vendéglátó egység a szomszédban, zuhanyozni lehet és WC is van. A helyiek mindig szívesen láttak, még a városvezetés is. Közmunkások nyírták a füvet a táborunk körül, és ők mondták, hogy a városvezetés ajándéka a nyaralásunkhoz...
Előzmény: polysilver (11432)
polysilver Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11432
Szia Blázsó megvan a hajó? Sikerült a Trib emelés?
Előzmény: blázso (11376)
polysilver Creative Commons License 2010.07.07 0 0 11431
Vasárnap délután voltam Perlakon, Tiborpapa kiváló leírása alapján a hely megtalálása nem okozott gondot. 3 óra körül értem ki , a kikötő üres volt , közvetlenül a sólya mellett parkoltam. Mire összeállítottam a csónakot, elkezdtek rajzani a helybeliek kisebb nagyobb hajókkal, és vízretételkor már sorban kellett állni. A szombaton elkészített sólyakerék jól vizsgázott - egymagam vízre tudtam tenni a 120 kilós hajót motorral és az összes cuccal együtt. A kikötőben elég alacsony a vízszint , főleg a sólya végénél- nem tudtam teljesen leengedni a motort mert leért. Pár métert beevezve végre elérkezett a pillanat - az új Selva első éles próbája.

Először hagytam egy picit alapjáraton melegedni aztán előremenetbe toltam a váltókart és... elkezdődött a legujabb kaland .... attól kezdve nem lehetett letörölni a vigyort az arcomról :-D . Kelet felé vettük az irányt és negyedgázon -bejáratás gyanánt egészen elmentünk az erőmű előtti tiltott zóna kezdetéig. A motor szépen duruzsolt - sebesség 14-15km/h a GPS szerint. Visszafelé néha felhúztam a gázkart rövid ideig fél-háromnegyedig de a sebesség 5 személlyel nem változott elentősen. Gondoltam ok ennyit tud a cucc, nagy a hajó nehezek vagyunk de nagyon tetszett a dolog. Aztán elindultunk a főágban a kikötőtől nyugatra szinte alapjáraton egészen az első közúti hídig. Azonnal elvarázsolt mindenkit a környék a rengeteg kis csatorna a stégek ill horgásztanyák világa. A sodrás is erősödött a hídhoz özeledve -aztán a főág közepén az egyik csatorna közelében hirtelen elkezdett fogyni a víz alólam ahogy kinéztem a csónakból oldalt- kb 20 cm-es víz alatt megláttam a kavicspadot -ekkor eszembe jutott horváthzsolt topiktárs intelme és gyorsan felhajtottam a motort- épp megúsztam a dolgot! Utána már szigorúan figyeltem és követtem a helybeli ladikokat -ki merre jár. Hazaindulás előt furdallt a kiváncsiság hogy mit tud az összeállítás 1 személlyel, befordultunk a kikötőbe család kiszállt majd a kikötő kijárata felé fordítottam a hajó orrát és húztam egy háromnegyed gázt és .... vááááá a csónak orra megemelkedett majd egy métert, kapoztam a kapaszkodózsinórért a csónak szélén majd mire elértem a kikötő kijáratot a csónak eleje 2-3-at bólogatott és aztán valószínűtlenül gyorsan az egész csónak kiugrott a vízből és meglódult mint az állat- szemembe csapott a menetszél és a vigyor még szélesebb lett az arcomon. Amikor első meglepetés után magamhoz tértem ránéztem a GPS-re és 29km/h-t mutatott !! Húú bakker akkor ez most a siklás!!!! Hihetetlen könnyedén ment a hajó,a gázt visszavettem félig de a sebesség nem csökkent, majd próbálkoztam kisebb gázfröccsökkel de úgy éreztem hogy a hajócsavar szinte a levegőben pörög.Leírhatatlan érzés volt azt hiszem ez volt az a pont amikor teljesen megfertőződtem..... A Suzumar420/Selva Piranha kombó első tesztje jól sikerült .
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/0/7/1/THM_0007818071.jpg

Következő célpont a Mosoni Duna és környéke lenne egy egyhetes nyaralás erejéig lakókocsival. Tudtok ajánlani valami jó kempinget ahol lehet sólyázni is és
nincsenek elszállva az árak, jó a közbiztonság? Milyen korlátozások vannak errefelé a motorcsónakázásra? Győrnél ki lehet menni a Nagydunára is? Mik a szabályok a határvizekre? ( 4Kw alatti hajólevél nélküli csónakra) Van esetleg valakinek kölcsönbe Garmin térképe erről a Duna szakaszról? A vaterán árulnak egyet 12e Ft-ért de első nekifutásra nem tudom hogy tud-e annyival többet mint a Topoguide/Naviguide/Turistautak trió.
Előzmény: Törölt nick (11361)
GPS Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11430

Hja kérem - pénisz-hosszabbítóval már más az ábra :-)))) Ott - ha visszaveszed a csutkagázt - akkor máris visszamész "háromgyerekes, könyökvédős, minta-családapa, könyvelőbe" :-))))

Na de csak úgy, mezítlábasan, 3,5 km-re a parttól, ahol a legmegbízhatóbb havered a horgonyod - de még azon lógva is szigorúan ki kell üljed (lógjad) a hajódat, hogy nagyobb gebasz ne legyen...nahát, az már kicsit neccesebb szitu.

Én már fostam vízen - persze, az elején a tapasztalatlanságom miatt. Később meg azért, mert tapasztaltnak hittem magam :-)))))
.
Előzmény: Dooodi (11428)
Dooodi Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11429

Dobtunk rá egy lapáttal

 

Dooodi Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11428
Kell rá egy 25-motor, aztán már emelkedik a pulzus :)
Előzmény: GPS (11425)
GPS Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11427

Nemááá. Én itt ülök a parton (az északin), pont most.

Itt az elmúlt 24 órában olyan nem volt, hogy egy gucsót felborítson. Ott valami más lehetett.

Csak halkan jegyzem meg, hogy a Balatonon a kitett viharjelzésnek köze sincs a valós időjáráshoz.
Itt akár a legenyhébb szélben is kiteszik a kettest. Sőt, kitették már totál szélcsendben is.

Ez kb. úgy működik, mint ha az autósztrádán 30-ra korlátoznák a maximális sebességet..."merthát a tavaly is volt egy baleset még álló autóval is".
.
Előzmény: pista 60 (11426)
pista 60 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11426
Szomorú hír. (OKULÁSUL) Ma délután a 2 fokú viharjelzésben Balatonlellén beevezett egy külfüldi gucsójával a bójákig. Felborult belefulladt a vízbe...
GPS Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11425

Jajajajjj - megszakad a szívem :-))))

Ahogy mentem egy kicsit azzal a 380-as Yammal - amit a lakókocsi-szomszédaim vettek - pont az jutott eszembe, hogy mi kell történjen ahhoz, hogy egy ilyen hajóban felmenjen a pulzus?

Netán a velünk hajozó barátunk felesége le kell tolja a melltartóját...vagy mégis mi kell hozzá?

Mert az aztán olyan stabil - hogy a Rudi kutyám végig a hurkán állva kémlelte a horizontot - pedig jöttem-mentem benne fel-alá rendesen.

Szerintem - egy ilyen hajóban - nincs olyan helyzet magyar vízen, amikor azt mesélhetjük a parton, hogy: "Húha, ez aztán tényleg necces volt ám" :-)))
.
Előzmény: Dooodi (11424)
Dooodi Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11424
Azén hajómon van kürt, meg gázkar is, ha a mentőmellény üzemszerűen működik(sohase legyen), akkor nincs nálam bőgőkürt, és még annak is örülök, ha lyuk van a seggemen. :)
Előzmény: GPS (11423)
GPS Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11423

De ha nagy gebasz van - mondjuk nyélgázzal megy feléd egy 2 tonnás, 28 lábas hajó úgy, hogy a kormányosa a kabinban keresgéli a fokvitorla elkallódott seklijét - gondolom te is inkább az "oldalfújós-bőgős" után kapsz - mint a tartozék FIFA-sípért :-)))))

Csak tavaly legalább háromszor múlt 1-2 méteren, hogy egy-egy ilyen sporttárs el ne kaszáljon a nagy hajójával...pláne kifutáskor.

Ott, mifelénk - a kikötő bejárata környékén hajózni (egy kis jólléval) - az simán felér egy adrenalin-dús, extrém-sporttal.
Akkor szoktak szerelni...és bizony bátran mennek toronyiránt - akár kormányos nélkül is.

Annyira így van, hogy most már ott tartok, hogy jó messziről benézem, hogy pont fut-e ki hajó...mert akkor inkább lassítok, mintsem integető-távolba kerüljek vele :-)))
.
Előzmény: Dooodi (11422)
Dooodi Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11422

Az én mellényeimen gyárilag van síp, a tartalék kűrtöm pedig az említett oldaról fújós bőgőkürt. :)

Előzmény: GPS (11420)
Dooodi Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11421
Pillanatnyilag minden változatlan, kaptam 10% engedményt a tavalyrhoz képest.280 helyett 252 + biztosítás.
Előzmény: bpdtamas (11415)
GPS Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11420

Ködben (páradús levegőben) a síp magasabb frekvenciájú hangja erősen csillapodik.

Lehet sokan nevetni fognak - de ilyenkor a legjobb az a fajta duda, amit a szurkolók használnak a meccseken (na nem a vuvuzellára gondolok, hanem arra az oldalról-fújós, hengeralakú, filléres cuccra.)

Már írtam valahol - de megismétlem: személyesen nekem is volt pár olyan esetem, amikor bizony nagyon jó lett volna - mert ugye tanácsokat én is prímákat tudok adni....miközben még nekem sincs ilyen dudám.

De lesz, megígérem :-))))
.
Előzmény: Dooodi (11406)
bpdtamas Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11419
Ilyet én is tudok rajzolni. Képeket akarunk látni.
Előzmény: Dooodi (11407)
GPS Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11418

Hát, tudod, azt az úgynevezett "maradék anyagot" is kifizette egyszer valaki - hacsak nem a tervgazdálkodási-időkből maradt rá.

Hajó-barkácsolásnál, egyébként, eszméletlen árak tudnak kijönni - és ez főleg a felhasznált anyagok (és emiatt a különlegesebb technológiák) miatt.

Savállót (de főleg aluminiumot) azért nem hegesztenek minden utcasarkon - szakszerűen legalábbis: biztos, hogy nem.
A saválló forgácsolása (marás-fúrás-esztergálás) is egy külön mese - mert bizony az rendesen nyírja ám a méregdrága szerszámokat.

Ha festeni kell valamit - oda is vagy csak a porfestés (szinterezés) jöhet szóba...de aluminiumnál inkább az eloxálás. Egyik sem olcsóság, az biztos.

Az egyik vitorlás barátom arra gondolt, hogy a kabinban végigfutó árboc-oszlopra alkotna egy le-fel csuszkáló és rögzíthető motorbakot - hogy ne kelljen minden alkalommal kihozza a külmotorját a partra.
Erre felszorítja, rázárja a kabint - és nem is látszik és nehezebb is ellopni.

Egy este kiszámoltuk az anyag és gépmunka illetve hegesztési költségeit...hát jóval 12 ezer felett jött ki ez a faék-egyszerűségű kis alkatrész - úgy, hogy valójában mi hozzuk össze, kvázi "ingyért".

Ezért sokan meglepődnek, hogy "hogyan kerülhet jóval 100 felett egy mindössze 15 ezer forintot érő gumihajó, egyedileg kivitelezett vitorlázata"?

Hát így :-))))
.
Előzmény: pista 60 (11417)
pista 60 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11417

Hát igen, ezért vettem én is inkább újat... Télen tudtam kicsit alkudni)

Úgy gondoltam a "negyed-árat", hogy valaki maradék anyagokból fusiban megcsinálja.

Előzmény: GPS (11414)
bpdtamas Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11416
Basszus.
Ahogy leütöttem eszembe jutott, hogy neked van matricád tavalyról.
Na mindegy.
bpdtamas Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11415
Jó nyaralást kívánunk.
Cserébe viszont matricainfót kérnénk.

Üdv.
Előzmény: Dooodi (11407)
GPS Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11414

"Ügyes kezű ember símán tud barkácsolni rozsdamentes anyagból negyed áron."

Tudod, Pista 60+ barátom - ez a mondat csak addig igaz, ameddig az az "ügyeskezű" fel nem áll a monitorja elől - és nem lép a tettek mezejére.

Mert amikor elindul a kis anyaglistájával a saválló-boltba - és ott kiderül, hogy pont az a 2 méret nincs, amelyiket ő megálmodott....akkor már kezdődik az első fültő-vakargatás.

Ott helyben átgondolja a dolgot, vesz vastagabbat - illetve csak venne.

Ugyanis hamar tudatják vele, hogy savállót márpedig nem vágnak - mert tönkreteszi a fűrészt.
A 2,5 méteres zártszelvény-darabot meg csak nem venné meg - 1800-ért kilóját - mert az már egymagában a Maritime-ár negyede lenne. Nyersen.

Tovább ballag (autózik) egy olyan helyre, ahol hajlandóak vágni - igaz, ott kicsit magasabb a kilónkénti ár...de maga a vágás is 4-600 Ft - vágásonként.

Meg van szerezve a zártszelvény (cirka 5 ezerért)...tehát el lehet ballagni (autózni) a kerék-boltba.
Hoppáááá. Egy valamirevaló kerék 3 ezernél kezdődik...de inkább 5. Darabja.
Tehát már 15-nél tartunk...és még csak 2 kerekünk és némi saválló-nyersanyagunk van.

Vagyis még nincsenek meg a (szintén saválló) tengelyeink, rögzítő-stiftjeink, stb. - illetve még messze nincs kész a mű.

Ha nincs egy pipec kis gépműhelye az "aranykezűnek" - akkor irány az esztergályos - aki tuti anyázni fog, hogy a saválló tönkreteszi a szerszámait - és menetet csak akkor vág a tengely végére, ha a páciens hozza a menetmetszőt a zsebében.
Ebbe, mondjuk, van valami igaza.

Ha a talpakra hegeszteni kell - az is egy külön mese (és lóvé) - a talpnak való saválló-lemezek méretre vágásáról már említést se téve.

Szóval, Pista 60+ barátom - nem hogy negyedárból...de még a feléből is necces, hogy bármelyik "aranykezű" egy szakszerű, jólműködő, tartós, és nem utolsó sorban: esztétikus ! sólyakereket legyártson.

Még akkor is, ha a saját munkáját 0 (nulla) Ft+Áfával árazza be. :-)))))
.
Előzmény: pista 60 (11412)
Benispetya Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11413

A hétvégén kalóztámadás ért egy német kirándulóhajót a Szentendrei-szigetcsúcsnál. Egy túrista megörökítette a kalózokat!

 

Íme a kép! :))

 

 

pista 60 Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11412

Azért (talán) autótetőn szállításon is érdemes gondolkodni. Ez is határeset, de szerintem megoldható, ha a felrakáshoz van segítség. Utánfutó kényelmesebb megoldás, de azzal is van macera. (Megvenni, tárolni, vizsgáztatni) Sólyakerék viszont nagyon ajánlott.

Komplett, felhajtható  sólyakerék (pumpálható kis gumikerékkel) a legtöbb hajósboltban kapható. Igaz elég drága én 35 e. körül vettem a Maritime boltban a Szentendrei út 107 alatt (Ügyes kezű ember símán tud barkácsolni rozsdamentes anyagból negyed áron.) 

Előzmény: Camelot77 (11409)
szőrmók Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11411
Nekem nem irta bele az ügyvéd ,csak a személyi igazolvány számát. Vissza is dobták!.
Előzmény: baal (11402)
Drow_pz Creative Commons License 2010.07.06 0 0 11410
Keresnék , vennék sólyakereket egy 380-as gumitesthez, amin 20Le motor van. Esetleg mennyiért lehet megcsinálni? Kereket tudok venni, de min legyen a kar?

Köszi
PZ

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!