Keresés

Részletes keresés

zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2229
vivijúú: A második gépről én is olvastam a Népszabadság Piac-Gazdaság rovatában. Sajnos a cikk írója G.Zs. nincs igazán tisztában a magyar repülést érintő jogrenddel. Antal Zoltánt kinevezte a MALÉV légügyi igazgatójának. :-)))
Antal Zoltán valóban Légügyi Igazgató, de a KHVM alá rendelt Légügyi Igazgatóságon és nem tartozik a MALÉV szervezeti egységébe. Az azért furcsa lenne kicsit.
Előzmény: vivijúú (2227)
daunerni Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2228
Ugyanarról beszéltünk.
Nem Kecskemét, mint Hókuszpók írta, hanem Kecskéd!
vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2227
Nna. A zuhanyhíradó szerint a Pannonnak két gépe lesz, tehát egy fokkal jobb a helyzet.
Viszont, ha ez két gép azért kellett, mert a MALÉV nem volt hajlandó a Jorgos-szal szerződést kötni, akkor annak a valószínűsége, hogy az ACE egy ujjal is hozzányúljon...
CommandAir Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2226
Hello,

Előreláthatólag pénteken megyek IFR gyakorló repülésre egy Piper Warrior géppel Ferihegy-Poprad-Ferihegy útvonalon. Még 1 hely van a gépben amit némi anyagi hozzájárulás fejében igénybe lehet venni.
Akit érdekel emilezzen.

...biztos nagy élmény lesz.

zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2225
daunerni: Úgy legyen! Mihamarabb épüljön fel! Jobbulást neki!
Előzmény: daunerni (2223)
zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2224
vivijúú: Képzeld! Oroszországban (amit mindíg elmaradottsága miatt szídunk) jogalkotói szinten jutottak arra, hogy az egy géppel rendelkező fő üzleti tevékenységként személyfuvarozással foglalkozó "légitársaságok" működését berekesszék. Pontosan az általad említett megfontolásból.
Előzmény: vivijúú (2222)
daunerni Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2223
Nem tudom honnan terjedt el a hír,
Engem vasárnap hívott fel az öcsém, hogy náluk (Tatabánya és vidéke) szombaton állt a földbe egy Esztergom típusú gép, egy egyébként nagy gyakorlatú finn pilótával a kormánynál.
Az illető alkudott a gépre, de állítólag nem vette figyelembe, hogy az Esztergom különösen sebességigényes madár, és hatvan méter alatt kis tempónál próbált orsót csinálni.
Nem tudni mi van vele, amikor az öcsém és az oktatója kiszedték a roncsokból, még élt.
Előzmény: hókuszpók (2210)
vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2222
Ezért mondtam, hogy izzadva. De mi van akkor, ha egy cég gépparkjának 100%-a megfexik (mind az az egy gép, ugye). Akkor az nem biztos, hogy csupán tízórás késés, nem beszélve arról, hogy így borul az összes többi, utána következő út is.
Előzmény: Macimedve (2220)
zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2221
vivijúú: Lehet, hogy leszen majd nagy megdöbbentyű, hogy egy repülőgép üzemeltetése nem is oly egyszerű. :-)))
Én azért szeretném, ha jól menne az üzletük. Akkor a MALÉVnek ki tudná a Jorgos fizetni az adósságát.
Ja, és a gép festése sem csúnya. Viszont napon állva jól fog melegedni ezzel a szép kék pingálással. :-)))
Melegen ajánlom!!! :-))))
Előzmény: vivijúú (2216)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2220
"Mert ilyenkor a MALÉV - igaz izzadva - de tudott másik gépet küldeni. "

Erről nekem más tapasztalataim vannak. Neckermannos utazás kezdődött tavaly Kosra 10 órás Ferihegyi nézelődéssel. Néztük, hogy mindenki repül, csak a malév képtelen a betonon parkoló 3 db Tu154 közül legalább 1-et elindítani. Aztán valahonnan jött egy, úgy-ahogy kitakarították aztán mehettünk. Reggel tíz helyett este nyolckor. Fél nap ugrott a nyaralásból. Ellenben kaptunk két bont (1050 Ft/db) a büfébe. Amiért semmit nem lehetett venni, mert a választék ásványvízből és töményből állt. Igaz, az utóbbiból nem kap az ember egy felest 1050-ért abban a büfében. (De ez már az LRI)

Előzmény: vivijúú (2216)
DAttis Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2219
Reggel én is láttam a Pannon Airlines "új" gépét, néztem is, hirtelen nem tudtam milyen típus aztán egyből rájöttem.

Nekem speckó tetszett a sötétkék szinezés, bár nálam kicsit furának tűnik az, hogy az orr rész is úgy van színezve, hogy az orrkúp kvázi egybeolvad a az egész törzs szinezésével, ugyi a malév szinezésben egész más. :)))

Először az jutott eszembe, hogy a régi egyik malévos TU-154-essel követték ezt el, de ezek szerint nem, sőt ez egy 154M típus.
Engem is érdekelne milyen idős a gép (naptárilag) és hogy honnan szalasztották a gépet

vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2218
>Van az ACE-nek joga hozzányúlni?

Érdekes a kérdés. Megnéztem, az ACE magyar hatósági engedélye TU-154-re szól, nem részletezi a típuscsaládon belüli változatokat, tehát - elvileg - van joga. Természetesen csak a megfelelő képzések után.

Előzmény: hal9000 (2213)
zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2217
taklaci: itt a nyár. :-)))

Fokker hír: A hír nem hivatalos ugyan, de a moszvai útról visszajött gépnek hidraulika problémái voltak. A kettes (jobb oldali) hajtómű által hajtott hidraulika szivattyú nyomó ágánál elment a hidraulika folyadék. A gép emiatt orrfutó kormányzás nélkül szállt le.

hal9000: ACE körökben érdeklődtem a HA-LCX-ről, de úgy tűnik, ők nem érintettek a gép üzemeltetésében.

Fóka: Kb 30 perce gurult be a cargo állóhelyekre egy US AIR FORCE C141-es. Nem fotóztad le? Olyan szép madár.

vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2216
Azér' kiváncsi leszek, hogy a Jorgos mit fog csinálni, amikor az egy szem gépe megfexik, mondjuk Krétán. Mert ilyenkor a MALÉV - igaz izzadva - de tudott másik gépet küldeni.

És azok a gaz nyaralók haza is akarnak jönni, meg a következő turnus időben el akarja kezdeni a nyaralást...

DAttis Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2214
Sziasztok !

Hétvégén voltam a Hortobágy felé, és így rep géppel kapcsolatban, hogy anno úgy 1980-as évek eleje, arrafelé azért voltak hangrobbanások a Debrecenből felszálló gépektől, a Balatonnál úgy szintén voltak.

Kérdéseim ?

1 Ruszkik azok fittyet hánytak a szabályokra és 10 ezer alatt is átlépték a hangsebességet (Debrecen környékén)
A magyarok úgyszintén korábban nem törődtek ezzel

2. A vadászgépekre nem vonatkozik az szabály, mint a Concorde-ra, hogy a kontinens felett nem léphetik át a hanghatárt, bár egy vadászgép esetében ez nehéz betartani, mert azok állandóan változtatják a sebességet stb-stb.
És a 80-as években elég sok légrobbanás volt és miután a ruszkik elmentek ezek megszüntek

3. A kecsói MiG 29-esek szoktak é ilyen hangrobbanásokat produkálni, mert Szegd környékén se hallani dörejeket, mert tíz éve járok arrafelé és ritkán hallottam, vagynem is láttam kecskeméti vadászgépet Szeged térségében

4. 1szer a taszárra vissztérő Hornet gépek csináltak ilyet és az mily szenzáció volt, mikor elfelejtik, hogy ivánék naponta okoztak hangrobbanásokat a MiG-jeikkel

hal9000 Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2213
Takilaci: engem egészen konkrétan érdekelt volna, a dolog, hogy hol, és ki látja el a gép karbantartását, milyen idős a gép, (ha igaz akkor 154M típus). Van az ACE-nek joga hozzányúlni?
Előzmény: takilaci (2209)
kakukkmadár Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2212
en is ott leszek Kecskemeten.

kakukk a(t) rette.net :-)
http:/www.extra.hu/kakukk

zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2211
Halihó!

Lehetőségeimhez mérten majd igyekszem pontos információkat szerezni a Fokker kínjáról, illetve a Pannon Airlines gép üzemeltetéséről. Addíg is:

Az F70 hatótávolsága az úgy nevezett "Center tank"-kal együtt is csak kb 2500 km. Anélkül pedig kb 1800 km. A MALÉV gépei közül csak a HA-LMF van ellátva ezzel a plusz tartállyal. Az első gépek beszerzésénél felmerült ugyan, hogy talán hasznos lenne beléjük ilyesmit rendelni, de anyagi megfontolásból kimaradt. A hatótávolságból és Moszkva Budapesttől mért távolágából adódik, hogy nem a leszállás előtti percekben fordult vissza a madárka. Legmesszeb kb úgy Kijev tájára (esetleg +100/200 km) saccolom a helyet, ahonnan vissza is tudott még jönni.
Nem tudom, hogy az internetto oldalról idézett nyilatkozatot ki adta, de elég hülye dolog volt részéről a maradék kerozin kiengedésének felvetése is, mivel a Fokker70 erre nem is képes. (A MALÉV flotta gépei közül csak a B767 tud ilyet)

A Pannon Airlines gépével kapcsolatban igen csak megmosolyogtam az RTL ma reggeli híradóját. A műsorvezető szavai szerint a gép azért nem ment el a bemutató útjára, mert nem kapott "légijártassági" engedélyt. A hozzá nem értők és a sajtó képviselői kedvéért itt szeretném közkinccsé tenni, hogy ezt a paprírt "Légialkalmassági"-nak hívják (angolul: airworthiness), nem légijártasságinak.

Liza: Az a helyzet, hogy a felszállás közbeni cseppfolyós ügyintézéssel némileg kockára tetted saját és utastársaid testi épségét. Egy felszállás megszakításakor, mikor lassul a gép, mint az őrült, úgy kenődhettél volna fel az utastér elülső válaszfalára, hogy csak na. Rossz esetben, röptödben még hókon nyomhattál volna egy pár utast, akik talán kisebb agyrázkódással, vagy gerincsérüléssel meg is úszták volna. Szóval legközelebb tessék idejében elmenni! Irgum-burgum!

hókuszpók Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2210
Szia!

Tegnap elterjedt a reptéren az a hír ,hogy lezúgott valami vitorlázó kecskemét környékén!

Igaz ez, mit hallottatok róla?

Elizabeth:
állva rendes gépen nem lehet repülni mivel nem férnél el benne.

a gravitációs problémára az általános iskolai fizika anyagban választ találsz.

Előzmény: buta Elizabeth (2191)
hal9000 Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2208
Ha jól tudom van a Malévnek olyan F70-ese amelynek 4000km a hatótávolsága, raktak belé póttartályt. Így sikítva de elmegy Moszkváig. A többit én sem értem. Mármint a hírt.
Tényleg mi az a 154-es, mutatták egyik éjjel valamelyik tv-n, de a lajstromjelét nem tudtam leolvasni, csak addig, hogy HA-valami. Honnan került ide? Milyen típus? Meg ki az a Pannon airlines? Meg ki tartja karban a gépet? Meg mennyire? És honnan a személyzet?
luc72 Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2207
Valamit nem értek, de lehet hogy rosszul tudom.
A Fokker 70 eseink 2000 Km-es hatótávuak, na most ha majdnem Moszkvánál volt, akkor onnan még haza tud jönni?

A Malév 767 200ER gépeken GE CF6-80C2-B4F tipusu hajtómü van 27,8 tonna teljesitményel.

Csokis
Köszi de honnan került ide, ugyanis lehet hogy ez fog a jorgosnak görögbe menni?

Laretto Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2206
Torrennte:
Hab: amit a filmekben szoktál látni,hogy behabozzák a pályát, Ferihegyen néhány éve jókora blama volt. Hab helyett csak valami nedvességet tudtak csinálni, kb. olyat, mint amikor a sampont lemosod a hajadról a kádba...
Előzmény: torrente (2204)
Csokis Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2205
Ma' megint nem magamtol vagyok ilyen okos, de nekem azt mondtak, hogy:
a./ a hidraulika ment el;
b./ mert Moszkvaban nem tudtak volna megjavitani a Fokkert.
Előzmény: torrente (2204)
torrente Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2204
Ez nekem nem teljesen tiszta.Elment majdnem Moszkváig és onnan inkább visszafordult?Miért nem ott szállt le?Vagy biztos van más reptér is útközben ahol leszállhatott volna.Ha az orrfutóval volt a gond,miért nem vonták be habbal a pályát?Miért nem használt sugárféket.Ha tényleg az orrfutó volt rossz miért terhelte meg egy jó eröss fékezéssel?
CSABI Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2203
Az internetton talaltam:

"(MTI) Sikeres kényszerleszállást hajtott végre a Malév egyik Fokker-100-as típusú légi járata vasárnap nem sokkal déli 12 óra után, a fedélzeten 58 utassal és 5 főnyi személyzettel.

A repülőgép Budapestről tartott Moszkva irányába, amikor az úti céljához közeledve a pilóta meghibásodást észlelt, és visszafordult Budapestre - ismertette. Hozzátette: mivel a légi járat már eléggé nagy távolságot megtett, ezért nem volt szükség arra, hogy a kényszerleszállást megelőzően az üzemanyagot a légtérben körözve fogyassza, vagy kiengedje a gép. A hiba okát egyelőre nem lehet tudni, a repülőgépet hangárba vontatják és ott repülésbiztonsági vizsgálatot végeznek a szakemberek. Az MTI értesülése szerint a gép orr-futóműve hibásodott meg. A Ferihegyi kényszerleszálláshoz nagy erőkkel vonult ki a fővárosi, és a repülőtéri tűzoltóság és a mentők, bevetésükre azonban nem volt szükség. A Fokker utasai egyébként egy másik géppel hamarosan újból a levegőbe emelkedhetnek Moszkva felé. "

Csabi

Csokis Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2202
Itt azt mondjak az okosok, hogy TU-154M, ami egy kategoriaval jobb, mint a Malev 154-B-i. Jobb, ujjabb hajtomu, korszerubb felszereltseg (fedelzeti rendszerek, muszerezettseg).
Előzmény: luc72 (2201)
luc72 Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2201
Direct néztem az RTL Klub hiradoját egy autos téma miat amin ma kint forgatak igy vártam hogy mit mondanak a Fokkeröl. Na hát az RTL hirado semit nem mo9ndot, de hollandiábol élőben jelenkeztek be, végül kiderült hogy milyen jol tájékozottak, élő adás "MOST KAPTAM A FRIS HIRT HOGY EGY TEHER VONAT HÁROM KOCSIJA KISIKLOTT..."
Reggel 9-kor történt, igy nem csodálkoztam hogy a 12 körül történtekröl nem tudnak.
MÁS
Mit tudtok a HA-LCX TU-154 röl PANNON AIRLINES/JORGOS TRAVEL tulajdona.
Odescalchi Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2200
PS. Természetesen nem újjat, hmm, hanem újat alakított:)))))
Odescalchi Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2199
torrente és a többiek:

Az MTI hír így szólt:
"Sikeres kényszerleszállást hajtott végre a MALÉV egyik Fokker-100 ( sic) típusú légi járata vasárnap nem sokkal déli 12 óra után, a fedélzeten 58 főnyi utassal és 5 főnyi személyzettel- erősítette meg az MTI információját a MALÉV Operatív Irányítási Központjának ügyeletese..."

Most vagy ez az osztály a hülye, amit azért kétlek, vagy pedig a pontosságáról híres MTI alakított valami újjat. Persze van egy harmadik lehetőség is, hogy én vagyok hülye, és nem tudtam meg, hogy a MALÉV beszerzett pár Fokker-100 típust, habár...azért figyelek...maradjunk inkább a 70-nél.

torrente Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2196
Tud valaki estleg b0vebbet?Mi annyit láttunk hogy nagyon sok tüzoltó van kint a 13R-nél sok külsös is jött be,leszált a Fokker,sugárfék nélkül állt meg de épphogy csak a kifutó végén.Közben a tüzoltók már vágtattak utána de szerencsére nem volt semmi komoly.A gép utána tiz percig állt még a kifutón majd elvontatták a hangárokhoz.Ha jól láttam még az utasok sem szálltak ki belöle bár ez nem biztos mert elég nagy nyüzsgés volt akkor a gép körül,mi pedig az Lri cargonál voltunk,és elég gyenge távcsövem van.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!