Keresés

Részletes keresés

pancho Creative Commons License 2000.05.16 0 0 2240
Ne aggódj, nincs azokkal semmi baj (illetve kb. annyi, mint a Boeing-737-esekkel).
Előzmény: DAttis (2239)
DAttis Creative Commons License 2000.05.16 0 0 2239
Ez komoly ?

Mármint tényleg nem megfelelő ez a Tu-154M repülés biztonságilag ?

Akkor nagy baj lehet, ha mégis megadták az "engedélyt", hogy repülhessen

Hát akkor idén se megyek Görögbe

pancho Creative Commons License 2000.05.16 0 0 2238
A Tu-154B2-esek (mindegyik) ICAO-II-es kategóriájúak (400 x 30), a többi stimmel.

A vortex generatorokról:
Kb. oda rakják ezeket a kis lemezkéket, ahol a lamináris áramlás felválna a szárnyról (és ezáltal nem venne részt a teljes szárnyfelület a felhajtóerő-termelésben). Ezek a lapok légörvényeket hoznak létre, amelyek újra szárnyra szorítják az áramló levegőt. Az orosz gépeken a szárny teljes széltében átnyúló lapokat használnak helyettük, de azoknak a szárnybeállítása is negatív V, míg a nyugati gépeken pozitív.

Előzmény: Újlaki (2168)
DAttis Creative Commons License 2000.05.16 0 0 2236
Nekem erről a Pannon Airlines-os Tu-154M-ről csak az jut eszembe, hogy csak nem tudunk elszakadni az orosz technikától :))

Nem mintha kivetni valót találnék benne, bár az orosz termékek között nem sok jó van, kivéve persze a repülőgép, de az egyéb dolgokról nem sok jót tudok mondani, még esztétikai szempontból sem szépek az orosz ipari termékek

Törölt nick Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2235
Boeinget kért kölcsön a HTC

A legújabb hazai légitársaság, a Pannon Airlines tegnap délelőtt megkapta azt a rádiófrekvencia-engedélyt, amelyről pénteken még hiányzott a konkurens cég, a Malév légügyi igazgatójának, Antal Zoltánnak a kézjegye. Mint tegnap már közöltük, a Pannon Airlines az aláírás hiányában nem tudta megrendezni a Tu–154M típusú, a HTC Magyarország túraszervező cég számára lízingelt gép tegnapra tervezett korfui bemutató útját. A rádiófrekvencia-engedély birtokában a gép készen áll a 25-30 perces próbaútra. Tegnap kora délután még nem lehetett egészen biztosan tudni, hogy sor kerülhet-e a próbarepülésre. Mivel a gépnek ma a HTC Magyarország túraszervező cég turistacsoportjait kell Rodoszra és Krétára szállítania – mint Harci Tibor, a HTC Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta –, a görög légitársaságtól kölcsönkértek és -kaptak egy Boeing repülőgépet. Ezt csak óvatosságból tették, hogy utasaik ma mindenképpen eljussanak a görög szigetekre.

Forrás:
http://www.nepszabadsag.hu/Redakcio/Doc.asp?SID=1&IID=1486&CID=21&AID=82400

luc72 Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2232
CommandAir
Én ugy tudom hogy TU-154M gépböl van még a gyárban csak nem tudják kinek eladni.
Azt mondják hogy a TU-154M nem kapta meg a görögöktöl az engedéjt, na ez érdekes akkor a mi B2-eseink hogyhogy repülnek oda.
Ajorgos azt mondta hogy amit ki kelett fizetni a Malévnak azt ki fizette. Viszont itt lehet talán az a malévos aki a charter pénzel sinkofált?
Ha a Malév honlapján be néztek a charter oldara ott van hogy kik foglaltak idén helyeket, és ott van a Jorgos is, ráadásul már a jorgosnak menek az utjai ugy hogy azok az utasok valahogy kimentek. A saját azaz bérelt gépek szerintem a megnövekedet utas szám miat kell és persze hogy költséget faragjanak. Másrészröl a jorgosnak görög tulaja van tehát érdekes hogy otthon nem tudot intézkedni.
CommandAir Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2231
A harmadik gép pedig az év vége felé, vagy jövő év elején.
CommandAir Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2230
Állítólag a gyártósoron megmaradt alkatrészekből lapátolták össze a Pannon Airlines gépeit. Ennyit tudok róla, meg azt, hogy Júniusban érkezik a második gép.
Előzmény: vivijúú (2218)
zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2229
vivijúú: A második gépről én is olvastam a Népszabadság Piac-Gazdaság rovatában. Sajnos a cikk írója G.Zs. nincs igazán tisztában a magyar repülést érintő jogrenddel. Antal Zoltánt kinevezte a MALÉV légügyi igazgatójának. :-)))
Antal Zoltán valóban Légügyi Igazgató, de a KHVM alá rendelt Légügyi Igazgatóságon és nem tartozik a MALÉV szervezeti egységébe. Az azért furcsa lenne kicsit.
Előzmény: vivijúú (2227)
daunerni Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2228
Ugyanarról beszéltünk.
Nem Kecskemét, mint Hókuszpók írta, hanem Kecskéd!
vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2227
Nna. A zuhanyhíradó szerint a Pannonnak két gépe lesz, tehát egy fokkal jobb a helyzet.
Viszont, ha ez két gép azért kellett, mert a MALÉV nem volt hajlandó a Jorgos-szal szerződést kötni, akkor annak a valószínűsége, hogy az ACE egy ujjal is hozzányúljon...
CommandAir Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2226
Hello,

Előreláthatólag pénteken megyek IFR gyakorló repülésre egy Piper Warrior géppel Ferihegy-Poprad-Ferihegy útvonalon. Még 1 hely van a gépben amit némi anyagi hozzájárulás fejében igénybe lehet venni.
Akit érdekel emilezzen.

...biztos nagy élmény lesz.

zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2225
daunerni: Úgy legyen! Mihamarabb épüljön fel! Jobbulást neki!
Előzmény: daunerni (2223)
zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2224
vivijúú: Képzeld! Oroszországban (amit mindíg elmaradottsága miatt szídunk) jogalkotói szinten jutottak arra, hogy az egy géppel rendelkező fő üzleti tevékenységként személyfuvarozással foglalkozó "légitársaságok" működését berekesszék. Pontosan az általad említett megfontolásból.
Előzmény: vivijúú (2222)
daunerni Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2223
Nem tudom honnan terjedt el a hír,
Engem vasárnap hívott fel az öcsém, hogy náluk (Tatabánya és vidéke) szombaton állt a földbe egy Esztergom típusú gép, egy egyébként nagy gyakorlatú finn pilótával a kormánynál.
Az illető alkudott a gépre, de állítólag nem vette figyelembe, hogy az Esztergom különösen sebességigényes madár, és hatvan méter alatt kis tempónál próbált orsót csinálni.
Nem tudni mi van vele, amikor az öcsém és az oktatója kiszedték a roncsokból, még élt.
Előzmény: hókuszpók (2210)
vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2222
Ezért mondtam, hogy izzadva. De mi van akkor, ha egy cég gépparkjának 100%-a megfexik (mind az az egy gép, ugye). Akkor az nem biztos, hogy csupán tízórás késés, nem beszélve arról, hogy így borul az összes többi, utána következő út is.
Előzmény: Macimedve (2220)
zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2221
vivijúú: Lehet, hogy leszen majd nagy megdöbbentyű, hogy egy repülőgép üzemeltetése nem is oly egyszerű. :-)))
Én azért szeretném, ha jól menne az üzletük. Akkor a MALÉVnek ki tudná a Jorgos fizetni az adósságát.
Ja, és a gép festése sem csúnya. Viszont napon állva jól fog melegedni ezzel a szép kék pingálással. :-)))
Melegen ajánlom!!! :-))))
Előzmény: vivijúú (2216)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2220
"Mert ilyenkor a MALÉV - igaz izzadva - de tudott másik gépet küldeni. "

Erről nekem más tapasztalataim vannak. Neckermannos utazás kezdődött tavaly Kosra 10 órás Ferihegyi nézelődéssel. Néztük, hogy mindenki repül, csak a malév képtelen a betonon parkoló 3 db Tu154 közül legalább 1-et elindítani. Aztán valahonnan jött egy, úgy-ahogy kitakarították aztán mehettünk. Reggel tíz helyett este nyolckor. Fél nap ugrott a nyaralásból. Ellenben kaptunk két bont (1050 Ft/db) a büfébe. Amiért semmit nem lehetett venni, mert a választék ásványvízből és töményből állt. Igaz, az utóbbiból nem kap az ember egy felest 1050-ért abban a büfében. (De ez már az LRI)

Előzmény: vivijúú (2216)
DAttis Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2219
Reggel én is láttam a Pannon Airlines "új" gépét, néztem is, hirtelen nem tudtam milyen típus aztán egyből rájöttem.

Nekem speckó tetszett a sötétkék szinezés, bár nálam kicsit furának tűnik az, hogy az orr rész is úgy van színezve, hogy az orrkúp kvázi egybeolvad a az egész törzs szinezésével, ugyi a malév szinezésben egész más. :)))

Először az jutott eszembe, hogy a régi egyik malévos TU-154-essel követték ezt el, de ezek szerint nem, sőt ez egy 154M típus.
Engem is érdekelne milyen idős a gép (naptárilag) és hogy honnan szalasztották a gépet

vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2218
>Van az ACE-nek joga hozzányúlni?

Érdekes a kérdés. Megnéztem, az ACE magyar hatósági engedélye TU-154-re szól, nem részletezi a típuscsaládon belüli változatokat, tehát - elvileg - van joga. Természetesen csak a megfelelő képzések után.

Előzmény: hal9000 (2213)
zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2217
taklaci: itt a nyár. :-)))

Fokker hír: A hír nem hivatalos ugyan, de a moszvai útról visszajött gépnek hidraulika problémái voltak. A kettes (jobb oldali) hajtómű által hajtott hidraulika szivattyú nyomó ágánál elment a hidraulika folyadék. A gép emiatt orrfutó kormányzás nélkül szállt le.

hal9000: ACE körökben érdeklődtem a HA-LCX-ről, de úgy tűnik, ők nem érintettek a gép üzemeltetésében.

Fóka: Kb 30 perce gurult be a cargo állóhelyekre egy US AIR FORCE C141-es. Nem fotóztad le? Olyan szép madár.

vivijúú Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2216
Azér' kiváncsi leszek, hogy a Jorgos mit fog csinálni, amikor az egy szem gépe megfexik, mondjuk Krétán. Mert ilyenkor a MALÉV - igaz izzadva - de tudott másik gépet küldeni.

És azok a gaz nyaralók haza is akarnak jönni, meg a következő turnus időben el akarja kezdeni a nyaralást...

DAttis Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2214
Sziasztok !

Hétvégén voltam a Hortobágy felé, és így rep géppel kapcsolatban, hogy anno úgy 1980-as évek eleje, arrafelé azért voltak hangrobbanások a Debrecenből felszálló gépektől, a Balatonnál úgy szintén voltak.

Kérdéseim ?

1 Ruszkik azok fittyet hánytak a szabályokra és 10 ezer alatt is átlépték a hangsebességet (Debrecen környékén)
A magyarok úgyszintén korábban nem törődtek ezzel

2. A vadászgépekre nem vonatkozik az szabály, mint a Concorde-ra, hogy a kontinens felett nem léphetik át a hanghatárt, bár egy vadászgép esetében ez nehéz betartani, mert azok állandóan változtatják a sebességet stb-stb.
És a 80-as években elég sok légrobbanás volt és miután a ruszkik elmentek ezek megszüntek

3. A kecsói MiG 29-esek szoktak é ilyen hangrobbanásokat produkálni, mert Szegd környékén se hallani dörejeket, mert tíz éve járok arrafelé és ritkán hallottam, vagynem is láttam kecskeméti vadászgépet Szeged térségében

4. 1szer a taszárra vissztérő Hornet gépek csináltak ilyet és az mily szenzáció volt, mikor elfelejtik, hogy ivánék naponta okoztak hangrobbanásokat a MiG-jeikkel

hal9000 Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2213
Takilaci: engem egészen konkrétan érdekelt volna, a dolog, hogy hol, és ki látja el a gép karbantartását, milyen idős a gép, (ha igaz akkor 154M típus). Van az ACE-nek joga hozzányúlni?
Előzmény: takilaci (2209)
kakukkmadár Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2212
en is ott leszek Kecskemeten.

kakukk a(t) rette.net :-)
http:/www.extra.hu/kakukk

zolibá Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2211
Halihó!

Lehetőségeimhez mérten majd igyekszem pontos információkat szerezni a Fokker kínjáról, illetve a Pannon Airlines gép üzemeltetéséről. Addíg is:

Az F70 hatótávolsága az úgy nevezett "Center tank"-kal együtt is csak kb 2500 km. Anélkül pedig kb 1800 km. A MALÉV gépei közül csak a HA-LMF van ellátva ezzel a plusz tartállyal. Az első gépek beszerzésénél felmerült ugyan, hogy talán hasznos lenne beléjük ilyesmit rendelni, de anyagi megfontolásból kimaradt. A hatótávolságból és Moszkva Budapesttől mért távolágából adódik, hogy nem a leszállás előtti percekben fordult vissza a madárka. Legmesszeb kb úgy Kijev tájára (esetleg +100/200 km) saccolom a helyet, ahonnan vissza is tudott még jönni.
Nem tudom, hogy az internetto oldalról idézett nyilatkozatot ki adta, de elég hülye dolog volt részéről a maradék kerozin kiengedésének felvetése is, mivel a Fokker70 erre nem is képes. (A MALÉV flotta gépei közül csak a B767 tud ilyet)

A Pannon Airlines gépével kapcsolatban igen csak megmosolyogtam az RTL ma reggeli híradóját. A műsorvezető szavai szerint a gép azért nem ment el a bemutató útjára, mert nem kapott "légijártassági" engedélyt. A hozzá nem értők és a sajtó képviselői kedvéért itt szeretném közkinccsé tenni, hogy ezt a paprírt "Légialkalmassági"-nak hívják (angolul: airworthiness), nem légijártasságinak.

Liza: Az a helyzet, hogy a felszállás közbeni cseppfolyós ügyintézéssel némileg kockára tetted saját és utastársaid testi épségét. Egy felszállás megszakításakor, mikor lassul a gép, mint az őrült, úgy kenődhettél volna fel az utastér elülső válaszfalára, hogy csak na. Rossz esetben, röptödben még hókon nyomhattál volna egy pár utast, akik talán kisebb agyrázkódással, vagy gerincsérüléssel meg is úszták volna. Szóval legközelebb tessék idejében elmenni! Irgum-burgum!

hókuszpók Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2210
Szia!

Tegnap elterjedt a reptéren az a hír ,hogy lezúgott valami vitorlázó kecskemét környékén!

Igaz ez, mit hallottatok róla?

Elizabeth:
állva rendes gépen nem lehet repülni mivel nem férnél el benne.

a gravitációs problémára az általános iskolai fizika anyagban választ találsz.

Előzmény: buta Elizabeth (2191)
hal9000 Creative Commons License 2000.05.15 0 0 2208
Ha jól tudom van a Malévnek olyan F70-ese amelynek 4000km a hatótávolsága, raktak belé póttartályt. Így sikítva de elmegy Moszkváig. A többit én sem értem. Mármint a hírt.
Tényleg mi az a 154-es, mutatták egyik éjjel valamelyik tv-n, de a lajstromjelét nem tudtam leolvasni, csak addig, hogy HA-valami. Honnan került ide? Milyen típus? Meg ki az a Pannon airlines? Meg ki tartja karban a gépet? Meg mennyire? És honnan a személyzet?
luc72 Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2207
Valamit nem értek, de lehet hogy rosszul tudom.
A Fokker 70 eseink 2000 Km-es hatótávuak, na most ha majdnem Moszkvánál volt, akkor onnan még haza tud jönni?

A Malév 767 200ER gépeken GE CF6-80C2-B4F tipusu hajtómü van 27,8 tonna teljesitményel.

Csokis
Köszi de honnan került ide, ugyanis lehet hogy ez fog a jorgosnak görögbe menni?

Laretto Creative Commons License 2000.05.14 0 0 2206
Torrennte:
Hab: amit a filmekben szoktál látni,hogy behabozzák a pályát, Ferihegyen néhány éve jókora blama volt. Hab helyett csak valami nedvességet tudtak csinálni, kb. olyat, mint amikor a sampont lemosod a hajadról a kádba...
Előzmény: torrente (2204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!