Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388203

Ez innentől hitvita - a mostani kis Corsa-val igenis el lehet menni öt-hat liter között simán. Az elektromos fogyasztásnál pedig ugyebár a teljes vertikumot nézték - kapásból van egy 10%-os hálózati, gyorstöltésnél akár 15-20%-os töltési veszteség - ezeket ti következetesen és mindig nem létezőnek tekintitek.

 

Én mindenesetre azt látom, hogy ha a sima benzineshez képest ki is jön végül mondjuk fele CO2 terhelésűre az EV - akkor is hozzá kell számolni azt, hogy akkukapacitástól-mérettől-jellegtől függően 70-150ekm közötti futásteljesítmény után egyenlítődik ki az EV sokkal nagyobb gyártási környezetterhelése az ICE-hez képest, és utána tartunk ott, hogy a globális CO2 emisszió 4-5%-át adó személyautós szektort "esetleg lefelezzük"..

 

Barátom, jó nagy pofon ez a szarnak, semmi több. NEM OLD MEG SEMMIT. Még a városi levegő sem fog javulni, mert nem a korszerű ICE kocsik, hanem az ótvar fűtés, meg a totálkáros buszok-furgonok-teherautók okán rossz az, és ezekre nem csak, hogy semmi hatása nem lesz az EV terjedésének - de talán pont azért nem jut ezekre pénz, mert arra költik...

Ha Budapesten megoldanák a teljesen általános központi fűtésre áttérést és a BKV minden busza CNG hajtásúra lenne átépítve (töredék költség az EV-hez képest), a lógó belű, tényleg minősíthetetlen huszon-harmincon éves teherautókat-furgonokat (meg a láthatóan füstölő, elhanyagolt személyautókat) pedig megfelelő mobil mérőcsoportokkal hatásosan és véglegesen kiszekíroznák a forgalomból - a szmog probléma meg is oldódna VÉGLEGESEN.

A CO2 persze nem, de mint azt már ezerszer megbeszéltük, hibás prioritások csak hibás lépéseket szülhetnek...

 

Előzmény: szilvatövis (388202)
szilvatövis Creative Commons License 2021.02.22 0 1 388202

Na akkor kaparjuk med az ADAC tesztet!

Kiindulás:

A német energiamix karbon lábnyoma 2019-ben: 279 gramm kilowattóránként

https://www.umweltbundesamt.de/en/press/pressinformation/co2-emissions-per-kilowatt-hour-of-electricity-in

 

Ebből következik, hogy az Ioniq fogyasztására az ADAC 30 kWh/km-t számolt w-t-w !!!!! 

Erre az autóra a 2019-es német energiamixnek megfelelő portugált behelyettesítve 70 gCO2/100km ad ki a karbonkalkulátor.

https://www.nexxtlab.lu/co2-emissions-calculator/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1361920916307933

 

 

Ezzel szemben a Corsa 151 gCO2/km-hez veszteségekkel együtt 5.3 l/100 km átlagfogyasztás tartozik.

https://www.nexxtlab.lu/co2-emissions-calculator/

A valóság ~6.73 l körüli, amivel a kalkulátor már 190 gCO2/100km-t mutat.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/324-Corsa.html?fueltype=2&vehicletype=1&powerunit=2

 

Tehát ADAC EV 90 gCO2/km vs ICE 151 gCO2/km

Karbonkalkulátor a Spiritmonitor fogyasztási adatokra alapulva: EV 70 gCO2/km vs ICE 190 gCO2/km

 

Megjegyzendő, hogy 2019- óta is javult a német energiamix, de fontos, hogy a most megvett elektromos autó az elkövetkezendő évtized egyre hatékonyabb energiamixét fogyasztja, míg a benzines csak egyre többet fogyaszt, ahogy kopik.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (388164)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388201

Olyan vagy mint Göbbels. Nem cáfoltál meg soha semmit, csak azt hazudtad - majd ezt ismételgeted folyamatosan, hátha végül csak elhiszi rajtad kívül más is...

Előzmény: Future181 (388199)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 0 1 388200

Déli országoknál még van is valami az okfejtésedben - de az északi országoknál, de még minálunk is a napelemek teljesítménye a téli időszakban konvergál a nullához. Nálunk az év legsötétebb-leghidegebb hónapjában a névleges teljesítmény egy számjegyű százalékát tudják produkálni a napelemek - a nyári hónapokhoz képest.

Magyarán itt vagy igenis évszakosan tárolunk - vagy akkor olyan atomerőművi háttérkapacitásra van szükség, ami télen (amikor egyébként ugyebár energetikailag a mérsékelt-hideg égövi gazdaságok rendre az energiafogyasztásuk zömét igénylik) képes önmagában 100%-ig ellátni mindent.

Itt most ugyebár arról is szó van, hogy zéró vagy legalábbis zárt ciklusú, "klímasemleges" emissziós gazdaságban az épületek fűtése, az ipar energia-ellátása is természetesen ilyen forrásból kell, hogy származzon, nem egyszerűen a mai villanyáram-fogyasztási számokat lengetjük...

 

Márpedig, ha kiépítünk egy olyan atomenergia-kapacitást (vagy BÁRMI MÁST), ami képes erre, tehát arra, hogy önállóan is a csúcsfogyasztást ellássa - akkor teljesen fölösleges, értelmetlen és brutálisan környezetszennyező baromság párhuzamos izéket, napelemeket, szélkerekeket is telepíteni - MERT MINEK???

 

Ezt szajkózom folyamatosan - ki kell dolgozni a tiszta energetikai hátteret - ami jelenleg nagyon nincs még meg. Addig a lehető legjobb kompromisszumokat kellene megkötni (és az EV NEM AZ!! - ahogy a napelem + szénerőmű német modellje is akkora balfogás, hogy szörnyű) - viszont ha meglesz erre a most még nem ismert, nem kiforrott (irányokat is csak tippelgetni szoktunk, én gyakran emlegetem a hidrogént, de ez is csak egy lehetőség) megoldás - akkor az majd önmagában úgyis determinálja az összes többit. Adott feltételek mellett hidrogénalapú gazdaságban például az EV fölösleges hülyeségnek bizonyulhat, de amit most látni, az alapján az sem egyértelmű, hogy még az üzemanyagcellás megoldásoknál is nem lesz egyszerűbb és olcsóbb hidrogén+ valamilyen mind-hibrid belsőégésű kombináció.

 

Mielőtt vetődne erre a hiénakórus - ezek felvetések, nem állítások. Felvetésként viszont tartom, hogy nem látjuk még a jövőt - ugyanakkor a lehetőségek függvényében teljesen másként alakulhat minden, ma felkapott ötletek kipontozódhatnak. Az akkumobil körül nagy ma a hype, de valójában annyira sok az aggály, hogy egyáltalán nem tiszta és világos annak sem a jövője. Valójában várjuk azt a "csodaakkut", ami minden paraméterében többszörösen jobb, mint ami a most használt technológiák elméleti korlátja - és ameddig ez nincs meg, addig ez sosem lehet egy teljes értékű váltó-technológia.

Az meg külön vicc, amikor egyesek azt a Norvégiát tekintik példaképnek - amelyik az eladott gázból és olajból tudja megengedni magának ezt az úri hobbit...

Előzmény: Future181 (388197)
Future181 Creative Commons License 2021.02.22 -2 0 388199

Többször megcáfolt hülyeséget szajkózol, én csak azt kérdem miért?

Előzmény: advocatusdiaboli (388198)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 0 1 388198

Anyámborogass...

Annyira bele vagy pimpulva a mániádba, hogy fel sem fogtad, rendesen el sem olvastad, amit írtam...

 

Hagyjuk, jogod van abban hinni, amiben akarsz.

Előzmény: Future181 (388196)
Future181 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388197

Az aksikkal nem évszakos tárolást kell megoldani, hanem pár órát kell áthidalni, ami nem reménytelen, és nem is drága, persze csak akkor van értelme az egésznek, ha nem nyírjuk ki az atomerőműveket. Magyarországnak elég lenne, néhány GWh aksis tárolókapacitás, amivel ki lehetne simítani a fogyasztás, és termelés ingadozást, persze a mainál több atomerőmű, és több napelem kellene a rendszerbe, mert ma nincs mit tárolni.

Előzmény: advocatusdiaboli (388191)
Future181 Creative Commons License 2021.02.22 -1 0 388196

A gázolajos fűtés, nem a veszteséghőt hasznosítja, hanem egy plusz gázolajfogyasztó, az ICE autó bizony 70% hőt termel. Nem kellene görcsösen ragaszkodnod a füstös, alacsony hatásfokú olajszármazékokat égető autóhoz, vagy csak nem ezekből élsz, hogy így véded, a védhetetlent?

Még akkor is sokkal jobb lenne az EV, ha semmivel nem lenne hatékonyabb, és tisztább, mert nem a nagyvárosok közepén okádják milliószám a szennyet a levegőbe, de a valóságban sokkal tisztább is, sőt 100%-ban dekarbonizálhatók.

Előzmény: advocatusdiaboli (388195)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 0 1 388195

 Ez már megint az egyparaméteres, sehová sem vezető gondolkodás...

Amúgy sem 30% már az, a korszerűbb motoroknál inkább 40-45. Hibridnél van energia-visszanyerés, ugyanúgy, mint az EV-nél, és akkor jön a hatalmas tömeg - aztán az olyan paraméterek, amelyekkel ti iszonyat görcsösen nem akartok foglalkozni...

Például az a korántsem jelentéktelen apróság, hogy az egész fűtési időszakban, ősztől tavaszig egy ICE autó menet közbeni fűtése teljes egészében elmegy a veszteséghőről. Egy nagyobb autónál nagyobb hidegben, nyugodt tempójú vagy városi pöfögésben, egy busznál meg üzemszerűen közel a teljes veszteséghő felhasználásra kerülhet a fűtésre - és máris, hopp, szinte 100%-os a hatásfok. Nem véletlenül van az EV buszokon gázolajos pótfűtés, mint ahogy az sem véletlen, hogy a ritka xarul sikerült Nissan EV200 furgonnak téli hidegben egyszerűen eltűnik a hatótávolsága, de olyan szinten, hogy egy jó hideg téli napon esetleg 30km-et nem mész el vele a városban - VAGY MEGFAGYSZ BENNE, és nem képletesen, hanem szó szerint...

 

Az összkép az, hogy az EV-re átállás fasisztoid szintű erőltetésével, rettenetes költségekkel és esetenként vállalhatatlan, tevékenységeket ellehetetlenítő kompromisszumokkal sikerülne elérni a globális CO2 emisszió mondjuk 2-3%-os csökkentését.

Annyi pénzből, amit az épületek energetikai korszerűsítésére és a gazdaságosabb és tisztább erőművi megoldásokra költve legalább ötször ekkora megtakarítást lehetne elérni.

 

Hála a zöldfasiszta erőlködésnek.

 

A végcélhoz meg úgyis kizárólag a klímasemleges energetikai megoldások vezetnek, de azok egyelőre nincsenek készen.

Előzmény: Future181 (388192)
mica-r Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388194

Ez nagyobb területen van, mint a gyár? 

Pompás...

Előzmény: szilvatövis (388187)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388193

Az elektromos az 3%al égeti? Ráadásul vagy másfélszer nehezebb is. (jó, tudjuk, majd lesz akkumulátor ilyen is olyan is)

Előzmény: Future181 (388192)
Future181 Creative Commons License 2021.02.22 -1 0 388192

Az EV sokkal jobb, mint bármilyen takarékos ice autó, ami 30% hatékonysággal égeti az üzemanyagot.

Előzmény: advocatusdiaboli (388186)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 -1 0 388191

Csak Magyarország éves elektromos energiafogyasztása kb: 46TWh.

Az az 1584MWh az kérlek 16 ezer "nagyTesla" akkuja.

 

Teljesen reménytelen, kilátástalan még ötlet szintjén is a világ energiafogyasztását akkus üzemből megoldani, sem pénz, sem nyersanyag nincs rá - márpedig évszakos tárolás nélkül a megújulók nem jelentenek megoldást és pont.

És bocsi, de erről nincs kedvem újra vitát nyitni - valakivel, aki szerint biztosítható napelemből meg szélkerékből a kontinentális alapellátás 100%-ban bármiféle tárolás nélkül is...

Előzmény: szilvatövis (388187)
szilvatövis Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388190

Vagy Neked lesz igazad, vagy nekik. :-)

Előzmény: 2vakbela (388177)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 -1 0 388189

Évek alatt sem tanultál semmit, nem értettél meg semmit...

Ezekkel az autópótlékokkal az a baj, hogy a mostani lehetőségek-technológia mellett semmivel sem lesznek olcsóbbak (sőt, drágábbak lesznek), mint egy hagyományos, de "teljes értékű" kisautó. Ellenben alig lesznek valamire használhatók.

 

A kutya nem fogja megvenni őket, még akkor sem, ha erőszakkal rá akarják kényszeríteni őket az emberekre. Akkor a vége az lesz, hogy az egész EU majd tudomisén Tunéziában bejegyzett kamu lízingcégek itteni lerakatától bérel tunéziai rendszámú benzinfaló kocsikat, de nem fogja megvenni a szabályozás által rá kényszeríteni szándékozott, bűndrága és szó szerint használhatatlan szarokat.

Előzmény: zöldkomcsi: (388183)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388188

Nem értem miért baj az, ha valaki világosan, érthetően, pontosan fogalmaz.

 

irónia akart lenni, de írásban nehéz kifelyezni. (advo veszélyes egyébként mert éppen ezért tévedéseket is be tud adni)

Előzmény: Tomsz85 (388163)
szilvatövis Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388187

A Tesla tavaly csak az utolsó negyedévben 1584 MWh tárolókapacitást telepített az energiahálózat részére.

 

Tesla has deployed a record 1,584 MWh of energy storage in Q4 – almost 200% increase year-over-year and 100% increase quarter-over-quarter.

https://electrek.co/2021/01/28/tesla-energymassive-quarter-become-decentralized-electric-utility/

 

Ez 730 MWh-s lesz.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (388164)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 -1 2 388186

Nem is voltak 100%-os szenes számítások sehol sem.

Viszont a valóságban a teljes ciklusra kivetítve (a gyártást, akkukat is figyelembe véve) az a 44% fosszilis is azt eredményezi, hogy az EV valójában nem jobb semmivel sem egy takarékos/hibrid ICE kocsinál.

 

Eleve pótcselekvés a lakosság 95%-a számára elvileg sem elérhető felső/luxus kategóriájú járműveket forszírozni - ez maximum arra jó, hogy tömegeket irritáljon... A nagyon gazdag országok közép- és felső-osztályainak a hobbija meg nem oldja meg a globális problémákat - amiket ugyebár, mint megbeszéltük már, amúgy sem a személygépkocsik okoznak...

 

Nézd meg a japán szabályozást és eredményeit - hagyományos autókkal elérték azt, amit a németek-amerikaiak EV-vel meg hibridekkel sem tudnak... Olyan adórendszert alakítottak ki a kocsiknak, ami a kis méretű és ésszerű autók felé tolta el a keresletet, a klasszikus japán Kei-Car máshol nem nagyon létező kategória (talán az ázsiai TukTukok még ennyire jellegzetes helyiérdekű dolgok). És elérték azt, hogy a japán autóflotta átlagfogyasztása már most valami 4.5 liter.

 

Ezzel szemben a mostani EV-k a mostani globális energiamix és előállítási többlet mellett a teljes életciklusukra kivetítve igazándiból nem jelentenek számottevő előrelépést. Ki lehet persze hozni azt, hogy valós megtakarítást jelentenek - de valójában ez nem oszt és nem szoroz, szegény bébifókák ugyanúgy meg fognak dögleni...

Előzmény: Future181 (388178)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388185

Attól függ mennyi támogatással szállna be az állam a napelemtelepítésbe. :-)

 

Más szóval akinek lerohadt az ereszcsatorna a tetőről és le akar dőlni a kéménye? Mit értünk az állam alatt?

Ha valahol kihajtott a napelem a háztetőn annak árát valaki fizeti legkevésbé az aki használja és ne azt vegyük figyelembe amit közvetlenül az államtól kapott. A napelemhez olyasmi is kell mint a négyszázezrek amit a rokkantsági nyugdíj megállapításért kellett fizetni az is kell a napelemhez, vagy más ilyen munka társadalma valami.

Előzmény: szilvatövis (388171)
szilvatövis Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388184

Bizony.... tudod mi mindenbe szállt már bele eddig az állam ami nélkül kb. 50 évvel lennénk hátrébb?

Előzmény: 2vakbela (388175)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388183

1 tonnásnál kisebb és 10 esetleg néhány 10 kW os gépkocsik esetén már lehet versenyképes a tölthető akkumulátor, főleg ha igény sincs 50km nél nagyobb körzetben napi mozgásra.

Előzmény: advocatusdiaboli (388179)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388182

Persze, ki ne szeretné, h az ingyenélő arabok végre visszatérjenek a tevetenyésztéshez .....

 

...és akinek a marhapásztorból lett benzinkutas csípi a szemét, olyan is van.

 

Érdekes, pont az arabokkal szeretnek sokan példálózni akik alig érintettek kőolaj exportban, 1-2% nak ha van haszna belőle.

Előzmény: 2vakbela (388177)
2vakbela Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388181

Télleg, és a németek miért állnak át az atomról a kőszénre, és miért támogatják ezzel az energiával a dán szélerőműveket ?

Előzmény: Future181 (388178)
2vakbela Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388180

(Az Auris hiba volt (ez persze független az üzemanyagtól))

Előzmény: GPS (388172)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 -1 2 388179

Ha a szabályozás szembe megy a józan ésszel és a valós technikai lehetőségekkel - akkor persze bármi lehetséges. Ha az EU hoz egy olyan törvényt, hogy kizárólag "null-emissziós" autó közlekedhetnek, és emissziónak pusztán azt tekinti, ami a kocsi fenekén távozik - nem azt, ami végül is ténylegesen a légkörbe kerül a jármű előállítása és teljes használati életciklusa közben - akkor valóban az lehet a vége, hogy EV-re lesz muszáj átállni.

Aztán majd nem fogjuk persze érteni, hogy miért tört ki egyszerre a szocialista forradalom - meg döglöttek tovább a bébifókák - de, hát túl sok csodálkoznivaló nincs, a mindenféle aktivisták és a politikusok egyaránt zömükben a gyengeelméjűek közül kerülnek ki...

Előzmény: szilvatövis (388174)
Future181 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388178

Az EU-ban az áram 56%-ka fosszilis mentes, légkörbarát, így a 100% szénenergiás számítások, csak hangulatkeltésre jók, nincs valóságalapjuk.

Előzmény: advocatusdiaboli (388164)
2vakbela Creative Commons License 2021.02.22 0 1 388177

Egyre több nagy autógyár van ellentétes véleményen. :-)

 

Persze, tulipán-lufi

Az "alternatív" erőforrásokat gyártó cégek jelenlegi Cash-F -i egyenlőre totál mínuszban vannak.

 

Persze, ki ne szeretné, h az ingyenélő arabok végre visszatérjenek a tevetenyésztéshez .....

 

 

Előzmény: szilvatövis (388174)
Future181 Creative Commons License 2021.02.22 -1 0 388176

Normális az, a Taycan egy 20 liter körül zabáló benzintemetőt vált ki.

Előzmény: advocatusdiaboli (388166)
2vakbela Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388175

Az állam (EU) egyszer már beszállt a bioenergia támogatásába :

a következmény katasztrófális lett :

a világ mg-i termény-árfolyamai megugrottak........ 

Előzmény: szilvatövis (388171)
szilvatövis Creative Commons License 2021.02.22 -1 0 388174

Eddig még mindig Ottóé a jövó szvsz.

Egyre több nagy autógyár van ellentétes véleményen. :-)

Előzmény: 2vakbela (388170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!