Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Wave Hammer Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8821
Hello!

Van egy leírás, ami mintha erre vonatkozna, bár ha kenyérpirító lesz az autódból …
Íme:

Elektromos ablakemelő vezérlőegység visszaállítása - automata felhúzási funkcióval
Az elektromos ablakemelő vezérlő egység visszaállítására van szükség a következő műveletek elvégzése után:
* Az akkumulátor feszültség lekapcsolása
* A tápáram ellátás lekapcsolása, amit a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozban a 12. sz. (10 A) és a 29. sz. (20 A) biztosítékok okoztak.
* Szakadt áramkör, amit az elektromos ablakemelő főkapcsolóról lekötött 20-pólusú csatlakozó okozott
* Az ablakemelő, az üveg vagy üvegvezető csatorna kiszerelése

1.
Győződjön meg róla, hogy az üveg megfelelően van beszerelve.

2.
Zárja be a vezetőoldali ajtót.

3.
Kapcsolja KI a gyújtáskapcsolót.

4.
Szerelje ki a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozból a 29. sz. (20 A) biztosítékot.

5.
A gyújtáskapcsolót fordítsa a (II) állásba.

6.
1 másodperc után fordítsa a gyújtáskapcsolót OFF állásba.

7.
5 másodperc múlva szerelje be a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozba a 29. sz. (20 A) biztosítékot.

8.
Győződjön meg róla, hogy a vezetőoldali ablak nem működik AUTO üzemmódban, miközben a gyújtáskapcsoló ON (II) állásban van.

9.
Fordítsa a gyújtáskapcsolót a START (III) állásba, és indítsa be a motort.

10.
Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen le a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi DOWN (le) üzemmódjában.

11.
Nyissa ki a vezetőoldali ajtót.

12.
Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen fel a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi UP (fel) üzemmódjában, és 1 másodpercig tartsa lenyomva a kapcsolót.

13.
Ha az ablak nem működik AUTO üzemmódban, állítsa vissza újra az elektromos ablakemelő főkapcsolóját a fenti eljárás szerint.


Előzmény: HONDADOC (8812)
Bobi1 Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8820
Az eredmény mindenképp csalóka lenne, mert a használtautón kapható Jazzek nagyrésze külföldi importból van. Néhánynak a felszereltségéből rögtön kiderül. (Olyan verziót Magyarországon nem forgalmaztak...)
Előzmény: jezjazz (8819)
jezjazz Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8819

Szia HondazzaJ!

Állításomat alátámasztandó a hasznaltauto.hu-n megnéztem néhány márka használt kisautó kinálatát. A keresési kritériumok: 2004-es évjárattól "mindegy" (tehát a mai napig), márka és típus megjelölése.

Az ereedmények:

Suzuki Ignis 172

Skoda Fabia 161

Opel Corsa 152

Fiat Punto 124

Peugeot 206 120

Daewoo Kalos 92

VW Polo 89

Suzuki Wagon R+ 85

Renault Clio 77

Suzuki Swift 64

Ford Fiesta 60

Toyota Yaris 52

Nissan Micra 44

Mazda 2 41

HONDA JAZZ 21

Mitsubishi Colt 9

 

Bár a tömeggyártányokból vélhetően azért van sok a használtpiacon, mert újonnan is sokat adnak el közülük, a Jazz helye a listán akkor is megnyugtató: a tulajdonosok nem menekülnek tőle.

Preciz adatokat persze a "bizonyos évjáratú használtautók száma a piacon / azonos időszakban eladott új autók száma" hányadossal lehetne nyerni, de ehhez most nincs türelmem.

Jazz értékesítésekor a kereskedők nem lökik be a szokásos csalogató trükköket (üzemképtelen kocsiját akár 800 ezerért beszámitjuk, stb.), így az egyszeri ember által vásárolt és banki lefoglalt Jazz-ből biztosan nincs túl sok.

Előzmény: hondazzaJ (8817)
konyak_ad Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8818
ja, vagy külföldi import, vagy tesztautó, vagy "enyhén sérült volt" :)
Előzmény: hondazzaJ (8817)
hondazzaJ Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8817
"Egyébként egy Jazz-t nem akar két évesen eladni az ember" -----
ezt a vásárlás pillanatában még nem tudhatod manapság!A használtautó.hu-n van pár 2 éven aluli Jazz!Tib
Bobi1 Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8816

Attól tartok, nem ez a helyzet. Ugyanis a riasztóm nem húzza fel az ablakot, ráadásul nem is mindig csinálja. A szervizes azt mondta, az üveg megvezetéssel lesz gond, kb. 20 perces meló... (A nyomatékkapcsoló kapcsol be. Ha kézzel segítek neki, akkor nem...) Nem automata módban simán működik.

Amikor pedig automatában is jó, akkor tudja, hol a végállás. Ez sajna valóban szervizes buli.

Előzmény: konor60 (8807)
Ptom71 Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8815
Nekem a jobb első ajtónál volt hasonló problémám. Én a zárszerkezet kampóját reszeltem meg egy kicsit, hogy beljebbkerüljön az ajtó. Így meg is szünt az ajtónál a rés. Egyébként nem értem, hogy miért nem úgy tervezték, hogy egyszerűen lehessen állítani az ajtókon.
Előzmény: Bobi1 (8806)
Ptom71 Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8814
A mororháztető zárját középen 3 csavar fogja. Ha jól emlékszem M10-es. Ezeket meglazítva tudod lejebb ill. feljebb állítani a motorháztető ill. a zárszerkezet magasságát. Ha beállítotad a megfelelő méretre, a csavarok rögzítése után kell a "kotyogást" megszüntetni a két oldalt található gumibakok csavargatásával. Lezárt állapotban nem szabad mozognia. Én is állítottam már rajta. Nekem a kisújjam fér be a tető és a kaszni közé, persze nem teljesen.
Tom
Előzmény: Cancun (8800)
jezjazz Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8813

Mi azért rendeltünk ezüstmetált, mert figyelembe vettük, hogy eladáskor az autó szine rengeteget számit. Kicsit szürkeegér autó ezzel a szinnel.

Egyébként egy Jazz-t nem akar két évesen eladni az ember.

Volt már mályvaszinű Suzukim. Az egy gyönyörű szin volt, az Asszony választotta, de eladáskor megbosszulta magát: hetekig a szine miatt nem ment el a kocsi.

Előzmény: Keleg (8811)
HONDADOC Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8812
No ez a dolog engem is érdekel!!!! Ha tudod, írd már le pontosan a teendő sorrendet! Nekem Meta riasztóm van ablakfelhúzó modullal és mindig ez a gond. Automatán felhúzza végig, majd visszaengedi kb. 5 centit. Kézivel felmegy normál. Mondjuk ugyanilyen riasztó-ablakfelhúzó modul volt a DC2 Integrában is és ugyanezt csinálta.
Köszi előre is!
Előzmény: konor60 (8807)
Keleg Creative Commons License 2006.03.15 0 0 8811
Üdv!

Mi azért rendeltük a sárgát, mert abból kevés van, így nincs az a "tömegautó" érzésünk! És még tetszik is!:-)
Előzmény: Törölt nick (8810)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8810

Ma eppen 5-el talalkoztam...

 

Ebbol 4-el pesten, egy pedig parmeterrel elottem 

indult Kecskemetrol az M5-on eszaknak.

Aztan elkerultem mert siettem erosen....

 

Ha pesten vagyok 3-4 ora alatt ~4 Jazzy-t latok a kozelemben.

Az osszel meg csak 1-2 akadt az utamba.

 

Ugytunik valoban kezd "tomeg auto" lenni belole.

Előzmény: jezjazz (8809)
jezjazz Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8809

Kanyargás Debrecenben + Debrecen - Hajdúszoboszló - Nyíregyháza oda-vissza utak (40 % város, 60 % országút, 400 km) 5,6 l.

Ehhez:

- hideg motorral azonnal elindulok, ilyen minusz pár fokban már nem melegitem a kocsit

- 2500 fölé nem pörgetem a fordulatszámot

- nem gyorsulok padlógázzal kis fordulaton, inkább visszakapcsolok, a gázpedált fokozatosan nyomom

- használom a motorféket, ha pirosra vált a lámpa, leveszem a lábam a gázról és elcsorgok odáig

- elkerülöm a dugókat

- többnyire 2 személlyel, csomagok nélkül utazunk

- a tükörfűtéssel és az utastéri fűtéssel természetesen nem takarékoskodok, a klímát csak néha fúvatom át a szélvédő párátlanitása céljából

- néhány totyogó szerencsétlen lendületes kikerülése és egy-egy kamionelőzés belefér

 

És ilyen stílusban legalább akkora élvezet vezetni, mint 3000-5500 között harmadikban előzni a sort. És részvéttel gondolok a pesti dugókban rekedt márkatársaimra!

A szembejövő Jazz-esek továbbra sem integetnek, nemhiába, kezdünk felhígulni...

 

 

konor60 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8808
Lehet állítani az elállást, két gumi henger van a motorháztető szélén mintegy távtartóként működnek, ki-be csavarással lehet a távolságot állítani.
Előzmény: zozomax (8805)
konor60 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8807
Semmi baja a mozgató motornak, csak a központi zár vezérlő és a riasztó összeveszik a vezérlésen,van rá megoldás el kell távolítani egy biztit( talán a 29-es egy régebbi hozzászólásban olvastam kipróbáltam nekem bevált, holnap megnézem pontosan melyik az), majd visszarakni le és felhúzni végálásig az ablakot, hogy megtanulja hol a két végállása , többet nem szabad lehúzott ablaknál rátenni a riasztót, hogy annak keljen felhúznia, mert akkor jön elő a hiba.
Előzmény: Bobi1 (8806)
Bobi1 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8806

Úgy látom, ezekkel a nyilászárókkal sok gond van. Én csütörtökön viszem az enyémet, a bal első ajtón ugyanis nagy sebességnél fütyül a szél, és jön a hideg. Ilen már volt valaki másnak is itt...

Pluszban meg automatában az ablak felfelé megáll félúton, és visszaereszt vagy két centit. Kézivel felmegy rendesen.

Azt hiszem ez az ablakemelő típushiba lesz...

Előzmény: zozomax (8805)
zozomax Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8805

Hello,

 

Tutti biztos, hogy állítható a motorháztető lógása ... vagy a zsanérnál, vagy a zárszerkezetnél.

Előzmény: Cancun (8800)
konor60 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8804
130-nál 6,9 liter, 120-nál 5,9 liter a műszer szerint a lejtőn pedig motorfékkel gurulok 100-ig, De ettől még a városi rövidtávú zabálás nem hiszem hogy megjavult volna.
Előzmény: Bobi1 (8803)
Bobi1 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8803
Az nem is rossz. Nekem az M3-on simán 7.5-8l-et fogyaszt, lábtól függően...
Előzmény: konor60 (8802)
konor60 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8802
Ma mentem 170km-t fele M3-as, fele pest 6.4 l/100km az átlagfogyi, persze végig meleg motorral.
Előzmény: Bobi1 (8787)
Thes Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8801

Az én ujjam nem fér be és nem is mozog a motorháztető felfelé.

Igaz nem a legvékonyabbak az ujjaim.

Meg lehet, hogy túl friss az autóm ahhoz, hogy mozogjon.

Előzmény: Cancun (8800)
Cancun Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8800

Sziasztok!

 

Ha már a motorháztetőnél tartunk: miután a javítás után a szervízből elhoztam a kocsit azt vettem észre, hogy nem zárul teljesen patent módon a motorháztetől...

Szerintetek az normális, hogy akkora a rés, hogy be tudom dugni egy újjamat és, ha picit megmozgatom, akkor egy 1-2 mm-el meg is tudom a tetőt emelni zárt állapotban?

Ez mitől lehet, engem kicsit nyugtalanít. Nem tudom, hogy a tetőjavítás előtt is így volt-e, én csak utána vettem észre, de ehhez a részhez elvileg nem nyúltak.

Mi a véleményetek? Valaki, ha épp használja ma a kocsit, megnézné, hogy mekkora a rés és megírná nekem?

Köszi előre is!

 

C.

Előzmény: Ptom71 (8799)
Ptom71 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8799
Szerencséd van, hogy ennyit írtak a forgalmidba, mert így kevesebb adót fizetsz. :-)

Tervezési előírások alapján
(Szerelési kéziköny alapján, amit néhány jóakaratú topiklátogatónak köszönhetünk :-))
SÚLY Saját tömeg Kézi kapcsolású sebességváltó 983-1046 kg

Különben a nyomtatott kézikönyvben 999-1075 kg van.
Csak úgy mellékesen az én forgalmimban 1049 kg van írva (1.2 Cool).
Ahány leírás annyi verzió.

Én sem tartom vékonynak a lemezeket, seholsem lehet benyomni újjal a kasznit.
Előzmény: Mindstorm (8794)
konyak_ad Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8798
Így van, a motorháztető puha, és a Jazz egyébként kiemelkedően jó a gyalogosgázolások terén.
Előzmény: Cancun (8795)
konyak_ad Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8797
a forgalmi egy dolog (apám bordó autója forgalmi szerint püspöklila :) ), a gyár szerint majdnem kb. 1050 kg...
Előzmény: Mindstorm (8794)
Cancun Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8796
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy a súlyunkhozt egy 1.2 LS tartozik! :-)
Előzmény: Cancun (8795)
Cancun Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8795

Az én forgalmim szerint 1049 kg.

Amúgy a motorháztetőnek elvileg a többi résznél jóval rugalmasabbnak kell lennie. Pl. be tudod a kezeddel is picikét nyomni, de aztán visszanyeri a formáját. Nem így van ez az új, a törésteszteken jó eredménnyel szereplő kocsiknál???? Gyesztenyére nem tudom hogyan reagál. Azt tudom, hogy nagy jégtömbre az utastér tető mit reagál! :-(((

 

C.

Előzmény: Mindstorm (8794)
Mindstorm Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8794
Én úgy tudom, hogy 974 kg az önsúly (1,2 Cool), ez szerepel a forgalmiban is. Én egíébként nem érzem vékonynak a lemezeket, a kis motorháztetőnek is elég nagy a tömege.
Előzmény: fabris123 (8792)
szucsi1 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8793
1,2 cool 2004 decemberi átvétel
Előzmény: Metcal (8759)
fabris123 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 8792
jut eszembe a horpadásról: korábban már valaki irta, hogy a motorháztető vészesen vékony lemezből áll, meg hogy a lepotyogó gesztenyéktől tele lett horpadásokkal a kocsija teteje. A Jazz mindenhol vékony lemezekből van összrakva? Akkor viszont nem értem, hogy mi a bánattól 1050kg az önsúlya?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!