Van egy leírás, ami mintha erre vonatkozna, bár ha kenyérpirító lesz az autódból Íme:
Elektromos ablakemelő vezérlőegység visszaállítása - automata felhúzási funkcióval Az elektromos ablakemelő vezérlő egység visszaállítására van szükség a következő műveletek elvégzése után: * Az akkumulátor feszültség lekapcsolása * A tápáram ellátás lekapcsolása, amit a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozban a 12. sz. (10 A) és a 29. sz. (20 A) biztosítékok okoztak. * Szakadt áramkör, amit az elektromos ablakemelő főkapcsolóról lekötött 20-pólusú csatlakozó okozott * Az ablakemelő, az üveg vagy üvegvezető csatorna kiszerelése
1. Győződjön meg róla, hogy az üveg megfelelően van beszerelve.
2. Zárja be a vezetőoldali ajtót.
3. Kapcsolja KI a gyújtáskapcsolót.
4. Szerelje ki a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozból a 29. sz. (20 A) biztosítékot.
5. A gyújtáskapcsolót fordítsa a (II) állásba.
6. 1 másodperc után fordítsa a gyújtáskapcsolót OFF állásba.
7. 5 másodperc múlva szerelje be a műszerfal alatti biztosíték/relé dobozba a 29. sz. (20 A) biztosítékot.
8. Győződjön meg róla, hogy a vezetőoldali ablak nem működik AUTO üzemmódban, miközben a gyújtáskapcsoló ON (II) állásban van.
9. Fordítsa a gyújtáskapcsolót a START (III) állásba, és indítsa be a motort.
10. Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen le a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi DOWN (le) üzemmódjában.
11. Nyissa ki a vezetőoldali ajtót.
12. Mozgassa a vezetőoldali ablakot teljesen fel a vezetőoldali elektromos ablakemelő kapcsoló kézi UP (fel) üzemmódjában, és 1 másodpercig tartsa lenyomva a kapcsolót.
13. Ha az ablak nem működik AUTO üzemmódban, állítsa vissza újra az elektromos ablakemelő főkapcsolóját a fenti eljárás szerint.
Az eredmény mindenképp csalóka lenne, mert a használtautón kapható Jazzek nagyrésze külföldi importból van. Néhánynak a felszereltségéből rögtön kiderül. (Olyan verziót Magyarországon nem forgalmaztak...)
Állításomat alátámasztandó a hasznaltauto.hu-n megnéztem néhány márka használt kisautó kinálatát. A keresési kritériumok: 2004-es évjárattól "mindegy" (tehát a mai napig), márka és típus megjelölése.
Az ereedmények:
Suzuki Ignis 172
Skoda Fabia 161
Opel Corsa 152
Fiat Punto 124
Peugeot 206 120
Daewoo Kalos 92
VW Polo 89
Suzuki Wagon R+ 85
Renault Clio 77
Suzuki Swift 64
Ford Fiesta 60
Toyota Yaris 52
Nissan Micra 44
Mazda 2 41
HONDA JAZZ 21
Mitsubishi Colt 9
Bár a tömeggyártányokból vélhetően azért van sok a használtpiacon, mert újonnan is sokat adnak el közülük, a Jazz helye a listán akkor is megnyugtató: a tulajdonosok nem menekülnek tőle.
Preciz adatokat persze a "bizonyos évjáratú használtautók száma a piacon / azonos időszakban eladott új autók száma" hányadossal lehetne nyerni, de ehhez most nincs türelmem.
Jazz értékesítésekor a kereskedők nem lökik be a szokásos csalogató trükköket (üzemképtelen kocsiját akár 800 ezerért beszámitjuk, stb.), így az egyszeri ember által vásárolt és banki lefoglalt Jazz-ből biztosan nincs túl sok.
"Egyébként egy Jazz-t nem akar két évesen eladni az ember" ----- ezt a vásárlás pillanatában még nem tudhatod manapság!A használtautó.hu-n van pár 2 éven aluli Jazz!Tib
Attól tartok, nem ez a helyzet. Ugyanis a riasztóm nem húzza fel az ablakot, ráadásul nem is mindig csinálja. A szervizes azt mondta, az üveg megvezetéssel lesz gond, kb. 20 perces meló... (A nyomatékkapcsoló kapcsol be. Ha kézzel segítek neki, akkor nem...) Nem automata módban simán működik.
Amikor pedig automatában is jó, akkor tudja, hol a végállás. Ez sajna valóban szervizes buli.
Nekem a jobb első ajtónál volt hasonló problémám. Én a zárszerkezet kampóját reszeltem meg egy kicsit, hogy beljebbkerüljön az ajtó. Így meg is szünt az ajtónál a rés. Egyébként nem értem, hogy miért nem úgy tervezték, hogy egyszerűen lehessen állítani az ajtókon.
A mororháztető zárját középen 3 csavar fogja. Ha jól emlékszem M10-es. Ezeket meglazítva tudod lejebb ill. feljebb állítani a motorháztető ill. a zárszerkezet magasságát. Ha beállítotad a megfelelő méretre, a csavarok rögzítése után kell a "kotyogást" megszüntetni a két oldalt található gumibakok csavargatásával. Lezárt állapotban nem szabad mozognia. Én is állítottam már rajta. Nekem a kisújjam fér be a tető és a kaszni közé, persze nem teljesen. Tom
Mi azért rendeltünk ezüstmetált, mert figyelembe vettük, hogy eladáskor az autó szine rengeteget számit. Kicsit szürkeegér autó ezzel a szinnel.
Egyébként egy Jazz-t nem akar két évesen eladni az ember.
Volt már mályvaszinű Suzukim. Az egy gyönyörű szin volt, az Asszony választotta, de eladáskor megbosszulta magát: hetekig a szine miatt nem ment el a kocsi.
No ez a dolog engem is érdekel!!!! Ha tudod, írd már le pontosan a teendő sorrendet! Nekem Meta riasztóm van ablakfelhúzó modullal és mindig ez a gond. Automatán felhúzza végig, majd visszaengedi kb. 5 centit. Kézivel felmegy normál. Mondjuk ugyanilyen riasztó-ablakfelhúzó modul volt a DC2 Integrában is és ugyanezt csinálta. Köszi előre is!
Kanyargás Debrecenben + Debrecen - Hajdúszoboszló - Nyíregyháza oda-vissza utak (40 % város, 60 % országút, 400 km) 5,6 l.
Ehhez:
- hideg motorral azonnal elindulok, ilyen minusz pár fokban már nem melegitem a kocsit
- 2500 fölé nem pörgetem a fordulatszámot
- nem gyorsulok padlógázzal kis fordulaton, inkább visszakapcsolok, a gázpedált fokozatosan nyomom
- használom a motorféket, ha pirosra vált a lámpa, leveszem a lábam a gázról és elcsorgok odáig
- elkerülöm a dugókat
- többnyire 2 személlyel, csomagok nélkül utazunk
- a tükörfűtéssel és az utastéri fűtéssel természetesen nem takarékoskodok, a klímát csak néha fúvatom át a szélvédő párátlanitása céljából
- néhány totyogó szerencsétlen lendületes kikerülése és egy-egy kamionelőzés belefér
És ilyen stílusban legalább akkora élvezet vezetni, mint 3000-5500 között harmadikban előzni a sort. És részvéttel gondolok a pesti dugókban rekedt márkatársaimra!
A szembejövő Jazz-esek továbbra sem integetnek, nemhiába, kezdünk felhígulni...
Semmi baja a mozgató motornak, csak a központi zár vezérlő és a riasztó összeveszik a vezérlésen,van rá megoldás el kell távolítani egy biztit( talán a 29-es egy régebbi hozzászólásban olvastam kipróbáltam nekem bevált, holnap megnézem pontosan melyik az), majd visszarakni le és felhúzni végálásig az ablakot, hogy megtanulja hol a két végállása , többet nem szabad lehúzott ablaknál rátenni a riasztót, hogy annak keljen felhúznia, mert akkor jön elő a hiba.
Úgy látom, ezekkel a nyilászárókkal sok gond van. Én csütörtökön viszem az enyémet, a bal első ajtón ugyanis nagy sebességnél fütyül a szél, és jön a hideg. Ilen már volt valaki másnak is itt...
Pluszban meg automatában az ablak felfelé megáll félúton, és visszaereszt vagy két centit. Kézivel felmegy rendesen.
130-nál 6,9 liter, 120-nál 5,9 liter a műszer szerint a lejtőn pedig motorfékkel gurulok 100-ig, De ettől még a városi rövidtávú zabálás nem hiszem hogy megjavult volna.
Ha már a motorháztetőnél tartunk: miután a javítás után a szervízből elhoztam a kocsit azt vettem észre, hogy nem zárul teljesen patent módon a motorháztetől...
Szerintetek az normális, hogy akkora a rés, hogy be tudom dugni egy újjamat és, ha picit megmozgatom, akkor egy 1-2 mm-el meg is tudom a tetőt emelni zárt állapotban?
Ez mitől lehet, engem kicsit nyugtalanít. Nem tudom, hogy a tetőjavítás előtt is így volt-e, én csak utána vettem észre, de ehhez a részhez elvileg nem nyúltak.
Mi a véleményetek? Valaki, ha épp használja ma a kocsit, megnézné, hogy mekkora a rés és megírná nekem?
Szerencséd van, hogy ennyit írtak a forgalmidba, mert így kevesebb adót fizetsz. :-)
Tervezési előírások alapján (Szerelési kéziköny alapján, amit néhány jóakaratú topiklátogatónak köszönhetünk :-)) SÚLY Saját tömeg Kézi kapcsolású sebességváltó 983-1046 kg
Különben a nyomtatott kézikönyvben 999-1075 kg van. Csak úgy mellékesen az én forgalmimban 1049 kg van írva (1.2 Cool). Ahány leírás annyi verzió.
Én sem tartom vékonynak a lemezeket, seholsem lehet benyomni újjal a kasznit.
Amúgy a motorháztetőnek elvileg a többi résznél jóval rugalmasabbnak kell lennie. Pl. be tudod a kezeddel is picikét nyomni, de aztán visszanyeri a formáját. Nem így van ez az új, a törésteszteken jó eredménnyel szereplő kocsiknál???? Gyesztenyére nem tudom hogyan reagál. Azt tudom, hogy nagy jégtömbre az utastér tető mit reagál! :-(((
Én úgy tudom, hogy 974 kg az önsúly (1,2 Cool), ez szerepel a forgalmiban is. Én egíébként nem érzem vékonynak a lemezeket, a kis motorháztetőnek is elég nagy a tömege.
jut eszembe a horpadásról: korábban már valaki irta, hogy a motorháztető vészesen vékony lemezből áll, meg hogy a lepotyogó gesztenyéktől tele lett horpadásokkal a kocsija teteje. A Jazz mindenhol vékony lemezekből van összrakva? Akkor viszont nem értem, hogy mi a bánattól 1050kg az önsúlya?