Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12272
2-es kérdéskör: II vh előtt és után is voltak ilyenek. Konkrétabban kéne, melyik típus érdekli. Kicsit AS szabvány volt, tehát ahogy sikerült a jármű, tán nem is volt két egyforma.
Előzmény: Mopi (12268)
Elősiető Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12271
Ajánlom a http://www.netlabor.hu/roncskutatas/ oldalt. Itt sok-sok okos II. vh-t kutató tag van, biztos tudnak valamiről.
Előzmény: Mopi (12268)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12270
Régebben etwg leírta, hogy milyen mozdony ez. Ha rákerelesel a "Scwaan" szóra, akkor megtalálod.
Előzmény: Elősiető (12264)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12269
A 2.ról aszem láttam valahol képet is, de valaki ide a forumba is rakot be képet.
Előzmény: Mopi (12268)
Mopi Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12268
Helló mindenkinek!

Egy rokonom az alábbi 2 témában nyomoz: (féloff)

1, Annó állítólag a MÁVnak voltak lánctalpas (harckocsi)alvázra szerelt önjáró darui.
2, A II. vh. előtt állítólag létezett olyan teherautó, amit kötöttpályás (vasúti) közlekedésre alakítottak át.

Ezekről kéne megerősítés, dokumentáció, szóval bármi, ami létezésüket igazolja.
Köszi.
Sh2 Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12267

sh2video.atw.hu

Itt is van egy... :-)

(5. sz.)

Előzmény: Elősiető (12255)
Elősiető Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12266

Hi BlackStar és akit érdekel!

 

Megnéztem a könyvben, igazad van, tényleg voltak 120 körüli értékek, de mint látható műtanrendőri próbán, tehát valószínűleg gépmenetben mért eredmények. A másik, amiről írtam, a korszerűsítés:

 

1961-ben kezdődött meg a fejlesztés a MÁV-nál, ami magával hozta az M61 és V43 széria beiktatását, de emellett a MÁV meg szerettte volna tartani a 424-eseket is, így azok korszerűsítése halaszthatatlanná vált, ami a következőket tartalmazta:

 

- csillagfúvó felszerelése

- lökettérfogat csökkentése

- olajtüzelésre való átállás

- tengelynyomás növelése

 

Ezzel a mozdonyok üzemi sebességét 100 km/h-ra tornászták volna föl, de felmerült három fontos kérdés is:

- Nem keletkezik-e káros kazánigénybevétel, valamint

- Nem szenved-e a keret túligénybevételt

- A tervezett 100 km/h sebesség nem árt-e a rudazatnak.

 

A 100 km/h-s mozdonyok közlekedését a főjavítástól egy év időtartamra kellett volna korlátozni.

A teszteredmények és a számítások kimutatták, hogy a fent említett problémák a külfödre exportált gépeknél léptek föl az ottani körülmények miatt, így elkezdődhetett a fejlesztési program, elsőként 20 mozdonyt alakítottak pakurássá, valamint a tengelyterhelés növelését próbaként a 235-ös mozdonyon hajották végre, de a keretrepedések miatt ezt a próbát befejeték.

 

Verseny a NOHAB-bal:

 

A feltuningolt 424-eseket az akkor próbaüzemben közlekedő M61-esekkel is összemérték. Az első tesztre 1960. május 31-én került sor, majd később további méréseket tartottak. Az eredményekből kimutatható, hogy a NOHAB csökkentett teljesítménnyel is javítani tudott a menetrendi időkön, emellett a 424-es is produkálta az időket, de jóval nagyobb erőlködés mellett. A vonóhorgon kifejtett vonóteljesítmény közel megegyezett mindkét mozdonynál, de a gőzgép már nem üzemi teljesítményen adta le azt...

Az utolsó menetrendszerű 424-es az 1983/84-es menetrendi évben közlekedett, azóta csak a nosztalgiavonatok élén látni gőzgépeket.

 

Forrás: dr. Csiba József -  A 424-es

Előzmény: BlackStar (12223)
drdoktor Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12265
mivelhogy egy kintrekedt 424-es:))
Előzmény: Elősiető (12264)
Elősiető Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12264
Ha jól látom 4 hajtott tengely.. a kép a keleti zónában készült (DRo)...
Előzmény: seTTebello (12262)
SztAti Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12263
Még senki sem nézte meg/fotózta a hajdúszoboszlói 375-öst? Kérem a környéken lakókat, szíveskedjenek megnézni/fotózni, pélyaszámát kideríteni!
seTTebello Creative Commons License 2005.05.30 0 0 12262
Előzmény: vasutTOM (12261)
vasutTOM Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12261

Erre gondoltál? Ha jól látom, akkor ez egy MÁV 323 sorozatú gép.

Előzmény: seTTebello (12260)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12260
Van egy magyar mozdony ott.
Előzmény: Elősiető (12249)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12259
Jó, hogy belinketed, amióta áttette a veblapot nehéz megtalálni a googleval.
Előzmény: Elősiető (12249)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12258
A legalsó képen az szöveg nem jó. A hadihíd már nem látszik a képen és nem is ott volt és nem is így nézett ki. Egy ideiglenes hídszerkezet látszik a képen a végleges mellett.
Előzmény: P.stephenson (12248)
gumidani Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12257
Elhibáztam az előbbi hozzászólásomban. A 130-assal kapcsolatban írtam.
Előzmény: Operator (12253)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12256

Neked megvan a Csiba könyv szkennelve? Ha igen, nem lehetne nekem is juttatni egy példányt?

Hát izé. Nekem ugyan nincs meg semmiféle könyv szkennelve, mert rigorózus szabálytisztelő vagyok, viszont a Hekkereknek*1 (C) megvan az egész.

Amekkora hulyigány*2 (C) állatok, fel is tették az oldalamra, ott van mingyá a tetején a link. Fuj, le velük :)))

__________________________________________________

*1 A Dodi meg a Paja bácsi, a Csúnyagonosz "Gőzvakond" Aljas Felforgató Pánkk És Aknamunkász Akciócsoport legénysége

*2 Hapax legomenon, ha érdekel valakit a szó etimológiája, bármikor vázolom röviden :))

Előzmény: Elősiető (12254)
Elősiető Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12255
Előzmény: Elősiető (12254)
Elősiető Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12254

Kedves BlackStar!

 

Neked megvan a Csiba könyv szkennelve? Ha igen, nem lehetne nekem is juttatni egy példányt?

Előzmény: BlackStar (12223)
Operator Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12253
Ugyan már miért nem törölték

Ennek több oka is lehet.

1. A 131-est nem is te írtad be.
by-169 válasz | megnéz | könyvjelző | törlés 2005.03.14 21:25:03 (131)

Akkor ami istvántelken van az nem By-052? Akkor nem értem mert két kocsi nem létezhett ugyannaza a pályasszámmal. Ablakokat megszámoltam nagyott néztem akkor andrás a Ba kocsiról beszélhettet? Akkor ezek szerint még sincs meg a By-052.
Előzmény: gumidani (125)


2. Nem tudom, hogy hol kérted, de pl. én nem láttam.

Szóval ha pontosítod, hogy mit kell törölni és ha nem nyilvánvaló a módusz-sértés akkor miért, akkor nagyon szívesen és gyorsan.
Előzmény: gumidani (12252)
gumidani Creative Commons License 2005.05.29 0 0 12252

"a delikvensek általában tudják, hogy miért törölték."

 

Akkor most itt az alkalom, hogy megkérdjem a következőt. Ugyan már miért nem törölték többszöri kérésem ellenére sem a Személykocsik topikban 2005. 03.14-én tett (131. számú) hozzászólásomat? Ezt a kérésemet most nyilvánosan is megismétlem. Ha netán teljesítené, akkor köszönöm szépen.

 

Egyidejűleg jelzem, hogy igen helytelenítem az tárgyalt fényképpel kapcsolatos törlését. Ugyanis pont az én kéretlenül törölt hozzászólásom hívta fel a figyelmet arra, hogy a vasúthoz kicsit is értők számára teljesen nyílvánvaló, hogy nem ábrázohatott a kép valódi balesetet. (A képen látható vágány hossza nem éri el a mozdony-szerkocsi együttes hosszát  + a mozdony eleje és a láb közötti távolság összegét.)

Előzmény: Operator (12237)
Elősiető Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12251

És még mindig találtam valami finomat, de csak tényleg ínyenceknek:

 

http://www.heukelbach.de/T-plandampf.htm

http://www.heukelbach.de/T-sonderfahrten.htm

 

Német galériák nagyon jó és nagyméretű képekkel.

Előzmény: Elősiető (12249)
Leopold Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12250
Ezer köszönet!!!
Előzmény: Elősiető (12249)
Elősiető Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12249

További érdekességek:

 

Akit érdekelnek a II. vh-s mozdonyok és páncélozott monstrumok (bár nem magyarok), annak ajánlom ezt a linket:

 

http://www.dampflokomotiven-dr.de/

Előzmény: P.stephenson (12248)
P.stephenson Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12248
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12247
Elküldtem.
Előzmény: m61019andras (12246)
m61019andras Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12246
Megköszönöm szépen, ha elküldöd.
Előzmény: Törölt nick (12245)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12245
Igen. Megnézed a képet elküldjem?
Előzmény: m61019andras (12244)
m61019andras Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12244
Ebből volt az a marha nagy balhé? Hát most mit is mondjak...  Azt hittem valami sokkal komolyabb dologról maradtam le. Gondolom a :-)) jelek ott voltak a kép mellett.
Előzmény: Törölt nick (12243)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.28 0 0 12243
Arról, hogy valaki egy műlábat rakott a szerkocsi alá, és azt lefényképeztem és felraktam ide.
Előzmény: VBL (12242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!