Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11961

Mindegyik gőzmozdony.

Fölülről a 10, és alulról a 2. gőzturbinás. Bár szerintem shímán belefér :))

Az első a Chesapeake&0hio M-1ese, a második pedig az Union Pacific UP1-ese.

A Jánosdeák féle könyvben a 70. oldalon van ez utóbbiról egy kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerintem fönnvan az oldalamon, de most sietek, nem érek rá rákeresni :))))

(bár ha ott van, úgyis megtaláljátok, ha meg nincs, akkor valamikó úgyis fölteszem :)) )

Előzmény: seTTebello (11928)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11960

A 12. kép: "The Big Engine" S 1,  psz.:6100, Pennsylvania Railroad USA, épült 1939-ben, teng.elr.:3'BB3', 5890 kW, 213 km/h (nem bizonyított, hogy 227,2 km/h-vel is ment egyszer).

Az S1 kasztniját pedig Raymond Loewy kollegám tervezte :)))

(Amúgy ennek a grafikus-designernek a sokoldalúságát jelzi, hogy ő tervezte az S1 meg a T1 (stb) kasztniját, az Air Force One festését, meg pl. a Shell vagy az Exxon logóját.)

Előzmény: Mozdonyvezetö (11957)
BlackStar Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11959

>>A legfölső, az miféle Garratt-gép má'?
Algériai:)

Kherál oldal :))

A fölülről a második gép mingyá' egy Dante Porta-féle áramvonalas moci.

A 242-es adatai elég érdekesek, bár olyan is van közöttük, aminek van némi futó köze a valósághoz :))

Előzmény: seTTebello (11955)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11958
A 11. kép a New York Central "Mercury" nevű vonatának mozdonya, 1936-ban egy már meglevő mozdonyra készített az akkori divat szerint áramvonalas burkolatot Henry Dreyfuss designer.
Előzmény: seTTebello (11930)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11957
A 12. kép: "The Big Engine" S 1,  psz.:6100, Pennsylvania Railroad USA, épült 1939-ben, teng.elr.:3'BB3', 5890 kW, 213 km/h (nem bizonyított, hogy 227,2 km/h-vel is ment egyszer).
Előzmény: seTTebello (11930)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11956
Annyi infó van itt, hogy nem jut eszembe néha.
A 386 - ra nem sok értelme volt felszerelni az áramvonalas burkolatot.
A Br 05 003 piros volt.
Megkeresem ezeket és újra belinkelem.
Előzmény: Mozdonyvezetö (11949)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11955
>>A legfölső, az miféle Garratt-gép má'?

Algériai:)
Előzmény: BlackStar (11926)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11954
>>A 2. kép szerintem egy belga masina

Igazad van. Jobban megnézve látszik a hengereknél a lyuk a burkolaton. A mozdony csak 2 hajtott tengelyes és a csíkok is máshogy vannak rajta.

A Pm 36 - on ilyen csíkok voltak:
1
2
Előzmény: Mozdonyvezetö (11949)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11953
Ez tudom mi. Nem az, amit az oroszoknak adtak volna, de aztán soha nem szállították le? Az én képemen is ilyen mozdony van csak Braziliában. Az a bajuk ezeknek a mozdonyoknak, hogy a földről nem látszik a leengedett áramszedő.
Előzmény: etwg (11952)
etwg Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11952

És valoszinüleg villanymozdony mint pl. ez:

 

 

 

803

 

Tényleg elöveszem a videot s megnézem, mi is lehetett az a nagy behmeod piros mozdony.

Előzmény: seTTebello (11941)
etwg Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11951
S ha minden igaz akkor olajfütést (pakura) is kap (teljesen atipikus....). Mert igy szénfütéssel megfizethetetlen......
Előzmény: Vendégsín (11934)
etwg Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11950

Én is ugyanezen gondolkodom, de ott állt mellette a GG-1-es is áramszedövel stb. Késöbb még kutatgattam, mert ugy emlékszem, hogy a GG-1 mozdonyok egy részét átalakitották 3 sinesre (igy az áramszedö eltünt, és az alvázon volt az uj).

 

Nem tudom, majd utánnanézem a videon még egyszer, a roszterükön sajnos semilyen infot nem találtam.

Előzmény: rezgaras (11944)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11949

A 3. kép nem a BR 03 DR, hanem a cseh 386-os sorozat. A burkolat német kinézetű ugyan, de ez nem német mozdony, csak német ihletésű. A BR 03 különben is nem áramvonalas mozdony, hanem normális egységmozdony. A BR 03.10 volt eredetileg áramvonalas, a háború után az ötvenes évek elején leszedték róluk a burkolatot. (aztán új kazánokat kaptak, stb.)

A 7. kép a BR 05 003. Ez azért fontos, mert a 003 az 001-gyel és a 002-vel ellentétben fordított kazános, szénportüzeléses, front-vezetőállásos gép volt, nem vált be, 1945-ben (még a birodalom összeomlása előtt) átépítették klasszikus elrendezésűvé, áramvonalas burkolat nélkül, kőszéntüzeléssel.

A 2. kép szerintem egy belga masina, a 12-es sorozat.

Üdv: 01 533

Előzmény: seTTebello (11930)
gumidani Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11948
Köszönöm.
Előzmény: Vendégsín (11942)
18 201 Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11947
Itt nálam van()
Sajnos egyéb okok miatt lemaradtam mindenről (betegácsi).
Nincs semmi lekaparva, lecsiszolva. Eredeti kalászos-címeres-csillgos.
Előzmény: hkv (11765)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11946
Egyszer volt alkalmam megkérdezni ezt Villányi Gyuri bácsitól azt, mondta csak tervezet volt. Azt is elmondta milyen apropoból tervezték, csak nem írtam le, s mára el is felejtettem. Majd OKU 30 pontosít, legalábbis remélem.
Előzmény: rezgaras (11945)
rezgaras Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11945
Urak, a mozdonylistákban a 326-osoknál mindenütt szerepel egy zárójeles 1925-ös átszámozás. Tudja valaki, hogy ezt az átszámozást akkor valóban végrehajtották, a mozdonyok ennek megfelelô új pályaszám-táblát kaptak, vagy ez csak egy tervezet volt és az is maradt?

rezgaras Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11944
etwg írta:

> Az IRMben áll a GG1-es kisértetiesen hasonlito dieselmozdony 2 futotengellyel.

Te az nem a GG1, csak leszedték az áramszedôjét? :-))))
(amikor ott jártam, éppen le volt szedve az áramszedôje...)

Előzmény: etwg (11933)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11943
Illetve ez lehet, hogy nem is dízel.

Guatemala 2001
Előzmény: seTTebello (11941)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11942
Állítólag némethonba, a kazán felújítása fejében hosszabb kinti szereplésre.
Előzmény: gumidani (11940)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11941
Véletlenül nem valami ilyet láttál? Jó a kerekei nem látszódnak a képen, de szvsz. ez futókerekes. Ez egy export mozdony.
Előzmény: etwg (11936)
gumidani Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11940
Hová repül?
Előzmény: Vendégsín (11934)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11939
Nálam az előbb nem jelent meg a hozzászólásod.
Előzmény: etwg (11936)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11938
Ez egy 1938 - as Union Pacific gőzturbinás mozdony, 5000 Le - s turbinával.
Előzmény: m61019andras (11935)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11937
Arról egy fénykép érdekelne.
Előzmény: etwg (11933)
etwg Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11936
Sajnos az IRM honlapon nincs róla kép, nekem sincs, mert olyan szerencsétlen helyen áll  (:-( ) csak majd videokbol tudok esetleg összerakni egy pár részletet, de az biztos, hogy nem villamos mozdony és annyi kereke van, hogy még összeszámolni is nehéz  ( :-) ) és több alváz illetve segédkeretben vannak és ezek csak futokerekek..
Előzmény: m61019andras (11935)
m61019andras Creative Commons License 2005.05.07 0 0 11935
Ez most vagy az vagy azzal keverem. Több képen is láttam hasonlót.
Előzmény: etwg (11933)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.06 0 0 11934
Pozsonyból a hírek szerint költözködik az Albatrosz.
etwg Creative Commons License 2005.05.06 0 0 11933

Én tudok

 

Az IRMben áll a GG1-es kisértetiesen hasonlito dieselmozdony 2 futotengellyel.

Előzmény: seTTebello (11932)
seTTebello Creative Commons License 2005.05.06 0 0 11932
Ilyenkor a sok kerék eldönti a kérdést. Én nem tudok ismert amerikai dízelről futókerekekkel.
Előzmény: m61019andras (11929)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!