A 12. kép: "The Big Engine" S 1, psz.:6100, Pennsylvania Railroad USA, épült 1939-ben, teng.elr.:3'BB3', 5890 kW, 213 km/h (nem bizonyított, hogy 227,2 km/h-vel is ment egyszer).
Az S1 kasztniját pedig Raymond Loewy kollegám tervezte :)))
(Amúgy ennek a grafikus-designernek a sokoldalúságát jelzi, hogy ő tervezte az S1 meg a T1 (stb) kasztniját, az Air Force One festését, meg pl. a Shell vagy az Exxon logóját.)
A 11. kép a New York Central "Mercury" nevű vonatának mozdonya, 1936-ban egy már meglevő mozdonyra készített az akkori divat szerint áramvonalas burkolatot Henry Dreyfuss designer.
A 12. kép: "The Big Engine" S 1, psz.:6100, Pennsylvania Railroad USA, épült 1939-ben, teng.elr.:3'BB3', 5890 kW, 213 km/h (nem bizonyított, hogy 227,2 km/h-vel is ment egyszer).
Annyi infó van itt, hogy nem jut eszembe néha. A 386 - ra nem sok értelme volt felszerelni az áramvonalas burkolatot. A Br 05 003 piros volt. Megkeresem ezeket és újra belinkelem.
Ez tudom mi. Nem az, amit az oroszoknak adtak volna, de aztán soha nem szállították le? Az én képemen is ilyen mozdony van csak Braziliában. Az a bajuk ezeknek a mozdonyoknak, hogy a földről nem látszik a leengedett áramszedő.
Én is ugyanezen gondolkodom, de ott állt mellette a GG-1-es is áramszedövel stb. Késöbb még kutatgattam, mert ugy emlékszem, hogy a GG-1 mozdonyok egy részét átalakitották 3 sinesre (igy az áramszedö eltünt, és az alvázon volt az uj).
Nem tudom, majd utánnanézem a videon még egyszer, a roszterükön sajnos semilyen infot nem találtam.
A 3. kép nem a BR 03 DR, hanem a cseh 386-os sorozat. A burkolat német kinézetű ugyan, de ez nem német mozdony, csak német ihletésű. A BR 03 különben is nem áramvonalas mozdony, hanem normális egységmozdony. A BR 03.10 volt eredetileg áramvonalas, a háború után az ötvenes évek elején leszedték róluk a burkolatot. (aztán új kazánokat kaptak, stb.)
A 7. kép a BR 05 003. Ez azért fontos, mert a 003 az 001-gyel és a 002-vel ellentétben fordított kazános, szénportüzeléses, front-vezetőállásos gép volt, nem vált be, 1945-ben (még a birodalom összeomlása előtt) átépítették klasszikus elrendezésűvé, áramvonalas burkolat nélkül, kőszéntüzeléssel.
A 2. kép szerintem egy belga masina, a 12-es sorozat.
Egyszer volt alkalmam megkérdezni ezt Villányi Gyuri bácsitól azt, mondta csak tervezet volt. Azt is elmondta milyen apropoból tervezték, csak nem írtam le, s mára el is felejtettem. Majd OKU 30 pontosít, legalábbis remélem.
Urak, a mozdonylistákban a 326-osoknál mindenütt szerepel egy zárójeles 1925-ös átszámozás. Tudja valaki, hogy ezt az átszámozást akkor valóban végrehajtották, a mozdonyok ennek megfelelô új pályaszám-táblát kaptak, vagy ez csak egy tervezet volt és az is maradt?
Sajnos az IRM honlapon nincs róla kép, nekem sincs, mert olyan szerencsétlen helyen áll (:-( ) csak majd videokbol tudok esetleg összerakni egy pár részletet, de az biztos, hogy nem villamos mozdony és annyi kereke van, hogy még összeszámolni is nehéz ( :-) ) és több alváz illetve segédkeretben vannak és ezek csak futokerekek..