Nekem a sziszegő hang az injektortól jött. A tömítéseket kellett cserélni,nem nagy meló. Ha az injektort megnyomod járó motornál észreveszed a sziszegést. A 4 garnitúra tömítés 11.300ft,bármelyik Citroen márka szervíznél. Utángyártott nincs.
Ja ez egyszerű! A Bsi számolja ki a hátralévő megtehető kiló-méterek számát : indítások száma,hidegen rövidtávon megtett kiló-méterek száma stb...
Legfontosabb: egy motordiagnosztika lehet letárolva olyan hiba is ami nem gyújtja ki Check engine lámpát és a BSI hamarabb leszámolja a hátralévő kiló-méterek számát!!
Szevasz.Nekem is kellene egy kis segítség,inkább magyarázat.Pontosan egy éve cseréltem olajat szűrőkkel együtt.A számlálót vissza állítottam 20000 re.Innen kezdett visszafelé számolni.Most egy évre rá,megint kiírta az szervíz kulcsot olaj cserére. 400 maradt vissza,ehhez képest egy év alatt mentem 3100 km ert.Nagyon gyorsan leszámolta a csere periódust.Ez hogyan lehet.
Xsara 1.4 Benzin a gyújtás ráadásakor (indítás előtt)az üzemanyag szivattyú (mákdaráló hangot ad ki) nyomásszabályzó tavaly nyáron lett kicserélve akkor még csak egyszer kétszer csinálta , most állandóan.
Legelőször a külső hőfokmérőt cseréld az az alapja a szabályzásnak. Amíg az nincs rendben minden más működhet szarul..hideg van felszabályozza a ventilátort és ilyenek.
A kormányom ha tekerem nyikorog, morog, serceg minden baja van. A kívül hallgatózó nem hall semmi rendelleneset, a szervo szépen dolgozik, a hang bentről hallatszik de nagyon erősen. Mi lehet a baj szerintetek, hol bontsam meg, hogy lássam mi lehet a baj?
Tanácsokat kérnék, ugyanis Sárikánk kezd az idegeimre menni. Kisebb vagyon ráköltése után most még a következő hibák vannak:
- fűtő ventilátor maxon forog. Állandóan. Nem lehet kikapcsolni. Ha kiveszem a bizti tábláról a biztosítékot, csak akkor van csend és nyugalom... az elektronika mehetett el, ami a ventilátorban van?
- külső hőmérő tök hülyeségeket mutat. Néha kb. reális hőmérsékletet, néha pedig sokkal hidegebbet. Kettő között (ventilátor hiba-hőmérő hiba) lehet összefüggés? Azért nem gondolnám, mert a hőmérő már régóta bolond, egy mosás után kezdte el.
- hőmérséklet beállítás sem működik, már az előtt sem, mikor még lehetett kapcsolni a ventillátort
Ezek összefüggenek egymással szerintetek?
És sajnos elég jól eszi a motorolajat. Ezzel nem sok mindent tudok csinálni, bár szerszámok és segítség lenne, de gyűrűzni gondolom nem olcsó mulatság.
Illetve ha van valakinek elfogadható áron, vásárolnék 2001-es Xsara II, 1,6i-hez:
- elektronika a ventilátorba (ha szerintetek az romlott el)
- jobb első ablakemelő mechanika (reccsent egyet, majd én is reccsentettem rajta egyet...)
- kipufogó leömlő (Elrepedt. Hegeszteni tudnánk a cégnél, de ha valakinek van, akkor inkább veszek.)
- katalizátor
- hosszirányú mozgásérzékelő
Megköszönöm, ha tippekkel tudnátok segíteni.
És külön örülnék, ha a fent felsoroltak közül lenne eladó valakinek bontásból. Arany árban nem tudok bizniszelni, arra már van ajánlatom.
Ha esetleg jobb, üzenet jöhet pr-be is.
Köszönöm, az erő és a Xsara szelleme legyen velünk. :-)
Biztos a COM2000 adta meg magát? Nekem egy 2004 es kombim van amibe a kapcsoló végében lévő érintkezők adták fel. Mert a leírt hibajelenség megegyezik.
"Mintha elfújna valami valahol amikor 20-30%-nál már jobban lenyomom a gázt."
nekem a turbó diesel auton - !nem benzines! - csinálta pontosan ugyan ezt, annak a turbó előtt/utáni csőből, már nem emlékszem pontosan, kifujt a levegő, esett a nyomás, és ezért jött a fault és a motor átállt vészüzemmódra , utána szarul ment. Újraindításnál minden rendbejött a következő nagy gázadásig. Nagy gázadásnál sziszegő hangot adott. Szóval tökéletesen azt amit írtál te.
Nem tudom sma benzines autónál is lehet-e ilyen. Hol van ott magasnyomású cső, ami kilyukad.
De mondjuk rájönni nem nehéz, valaki pumpálja a gázt, te mag hallgatózól a motortárban..
Nekem a fékfolyadék kiegyenlítő tartály jeladója adta meg magát, ezért sípolt gyakran és szintén kigyulladt a lámpa(már nem tudom melyik, azóta egyszerűen lehúztam a kábelt).