Dani, Dani! A vasútgépész fórumon már napok óta azon rágódunk, hogy pont ez nem látszik. Az a kérdés, van-e valakinek a szarvaskôi kocsiról olyan képe, amin jobban látszanak az ablakok!
Úgy tudom, hogy ebből a típusból a POHÉV, a Wöllersdorfer Munitionfabrik és a Mecseki Szénbányák (gyanítom, hogy korábban az a DDSG érdekeltségű szénszállító vasút lehetett) szerzett be újat. A hozzáértők állítólag vitatkoznak a legyártott mozdonyok számán, de az egész állomány biztosa 15 alatt lehetett. A Linzer Lokalbahn (LiLo) tulajdonában van 1-2 db. A képeken látható LiLo E 22.001 ex Wöllersdorf 3. Ezen van egy tábla, miszerint a gépezeti rész a Ganz gyártmánya. Van még egy internetről származó képem az E 22.004-ről, amelyről azt írták, hogy szintén Ganz gyártámányú. Rémlik, hogy olvastam volna olyat, miszerint a Wöllersdorfból való elhozataluk után valami villamos felújítást, vagy átalalkítást kaptak. A képek ittés itt láthatóak.
Egy offtopic kérdés (nem tudom hirtelen, hogy melyik topic-ban kellene feltenni): ennek a mozdonynak vajon volt-e köze a POHÉV vagy a mecseki szénvasút mozdonyaihoz?
Összelapátoltam egy érdekes statisztikát. Megszámoltam az utóbbi 2 x 15 év MÁV mozdony állag változásait: 1975.01.01.-1990.01.01.-2005.01.01. időszakra. 1% hibahatáron belül kell lennie (mivel manuálisan számoltam, nem programmal):
Döbbenetes az új járművek időszakra eső beszerzése. Az első 15 évben a teljes állomány 28,1%-a, a rendszerváltás után pedig 0,2%! Az ideális érték kb 5 évente 10% lenne, azaz 15 éves időszakra 30%...